Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Ako zlegalizovať offroad (MX, CC, enduro) dráhu

Pridané 11.12.2010 20:31, autor bedna, prečítané 12064x

Drahí veriaci, keďže už asi rok tancujeme okolo podobných chuťoviek a preskákali sme od piky všetky úskalia, skúsim vám zrozumiteľne podať návod ako na to. Vychádzajme z bežnej situácie. Ste partia chalanov, čo sa chodia voziť niekam do lazov na nejaké dajme tomu 4-5 km dlhé namotané endurové kolečko. Poviete si, občas do nás rýpu, vybavme to oficiálne, nech máme pokoj s každým.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Bežná situácia je, že vaše kolečko ide po viacerých parcelách rôzneho typu, najčastejšie ostatné trávnaté plochy, lesné parcely a poľnohospodárske parcely. Tieto patria do katastra nejakej obce. Majú svojich vlastníkov a tých sú dve skupiny. Známi a neznámi. Treba sa dohodnúť /nájomné zmluvy/ so známymi vlastníkmi - žijúcimi. Potom osloviť dedičov známych - nežijúcich vlastníkov a požiadať ich aby si dotiahli dedičské konanie a potom sa zastavíte so zmluvami znova. Za neznámych vlastníkov sa dohodnete so Slovenským pozemkovým fondom. Tento pravdepodobne už takéto parcely dal do nájmu rôznym záujemcom, najčastejšie lesníkom a poľnohospodárom. Preto vám aj títo musia dať súhlas, ktorý je väčšinou závislý od hlasovania viacerých členov predstavenstva danej organizácie. Súhlas je problematický, pretože organizácie dostávajú na činnosť /úroda, seno, chov, údržba lesov, lúk/ na takomto pozemku dotácie z EU. Akonáhle EU zo satelitných snímkov zistí, že dotovaný pozemok je využitý aj na iné účely /trať/, poľnohospodár, ktorý vám to povolil musí vrátiť všetky dotácie aj spätne a to navyše zúročené percentami a časom. Na základe takéhoto súhlasu teda môže SPF schváliť nájom aj vám. Treba presný nákres v katastrálnej mape s ostrými kolkami. Nákres najlepšie vyhotoviť na základe GPS záznamu dráhy, ktorý v príslušnej mierke zapracujete do mapy. Rozpísať na každej dotknutej parcele v správe SPF priebeh dráhy a využívanú rozlohu.
Motanica v lese
Motanica v lese
Potom vstupuje do hry obec, v ktorej katastri máte kolečko. Zasadnutím a hlasovaním zastupiteľstva musí schváliť zmenu územného rozhodnutie pre dotknuté parcely, aby v účeloch využitia bola aj trať pre terénne motocykle. K takémuto rozhodnutiu bude potrebovať stanovisko obecného stavebného úradu. Tento od vás bude požadovať nasledovné veci: nájomné zmluvy s vlastníkmi, geodetické zameranie dráhy, čiže treba osloviť geodeta, ktorý vám to spracuje. Kým sa obec vyjadrí, ešte osloví OÚŽP /životné/, ktoré aj keď objekt nie je v CHKO a ani tam nie je vodný tok, ešte posunie žiadosť enviromentálnym organizáciám, či sa na dotknutom území nenachádza nejaký biotop vtáčí, rastlinný a pod. , ktorý má nejaký režim ochrany. V prípade, že križujete vodný tok, treba aj súhlasné stanovisko správcu tohto toku. Ako posledné treba ešte súhlas obvodného lesného úradu, ak sa jedná o lesné parcely a obdobnej poľnohospodárskej inštitúcie ak sa jedná o pozemky s poľnohospodárskym využitím.

Drahí veriaci, neviem, či teraz mám menovať všetky možné zádrhele, ktoré sa vám prihodia aj keby hneď nikto nebol proti z princípu /závisť/, alebo čakal úplatok. Šanca je v prípade, že sa jedná o jedného, max. dvoch majiteľov, prípadne ste majiteľom sám. Vynechá sa tým tortúra s vlastníkmi ako píšem vyššie, ktorí si kľudne môžu zmyslieť, že cena za prenájom pár desiatok metrov štvorcových by výrazne mala zvýšiť ich životnú úroveň. Ostatné by ste mali absolvovať všetko.
Radovánky v lese
Radovánky v lese
Mám návrhy ako legislatívne zreálniť rozbehnutie trate, ale hypotézy tu nebudem rozvíjať. V súčasnom legislatívnom stave a spoločenskej situácii na Slovensku, tu nebudem drať prsty a zavzdušňovať sa. Ak vás teraz napadlo, že som usťažovaný a ako to dokázali inde, tak skutočnosť je väčšinou taká, že je súhlas majiteľa a tichá tolerancia obce a polície, ak je to niekde zašité. Kde niet žalobcu, niet sudcu. Ak sa ozve kuvik, je po dráhe, alebo tréning začne mať aj iný dobrodružnejší rozmer. Jediné reálne riešenie je, ak vedenie obce je enduro alebo MX pozitívne, prenajme vám vlastný pozemok a odhlasuje zmenu v územnom rozhodnutí, alebo to nechá tak. Ďalším veľkým plusom je, ak sa jedná len o ostatné trávnaté plochy a porasty, nie poľnohospodársku a lesnú pôdu. Takto je malá šanca pre MX kolečká, ale endurové trate pre veľkosť a členitosť asi nikdy nebude mať len jedného majiteľa a požadovaný typ pozemku.

Drahí veriaci, prajem veľa síl a trpezlivosti pri legalizácii nášho športu.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 2
mrotivo2006_13.jpg
kantrac.jpg
header.jpg
33 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 6.6 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

viliamv, 11.12.2010 21:08
takto to prebieha VZDY ked chces zorganizovat OFICIALNY enduro zavod (nepotrebujes geodeda, zmeny uzemneho roz.), rozdiel je len v tom, ze enduro trat meria viac ako 50 km

excmania, 11.12.2010 23:05
misoSX: no kur%a :-/ :skull:

MisoSX, 12.12.2010 11:58
excmania-nie je to take jednoduche co?:) ......ale nedame sa :D

mirec126, 12.12.2010 19:00
skoda , ze je to take zlozite vsetky ty vybavovacky a podpisi , ale niekeri ludia su ozaj pri.........ani, len udavaju a veci podobne, nechapem ze co im tak na tom strasne vadii

kolbasa, 12.12.2010 21:53
for ADMIN tomXXX mena v SK uz neexistuje aj ked nam je za nou smutno :lol:

motohouse, 13.12.2010 06:56
pokial viem (mozno sa to uz zmenilo) trebars polohospodar musi EU vratit dotacie len vo vyske plochy, ktora nie je pouzivana na dotovany ucel. To jest trebars na ploche 10ha pribudne cesta s rozlohou 0,5ha, tak sa vracia vyska dotacie prepocitana na 0,5ha. I ked to je vlastne jedno, vacsi pruser su majitelia a enviromentalne organizacie.

viliamv - toto ma tiez zaujima. cize pri organizovani preteku, potrebujes suhlasne stanovisko od vsetkych dotknutych majitelov? A co v pripade trebars polnohospodarskej plochy? Tam to vacsinou maju druzstva v najme od parciel. Staci suhas druzstva, ktore plochy vyuziva, alebo musis aj tak obehat vsetkych majitelov?

admin, 13.12.2010 08:51
kolbasa: mas pravdu, je zima, motor v servise, tak to pojdem upravit :)

kolbasa, 13.12.2010 09:16
tomXX saorac za skomolenie nicku :lol:

admin, 13.12.2010 09:38
Kedze sa blizia Vianoce, rozhodol som sa zvysit odmeny za clanky na 0,20€ (6 Sk) z povodnych 2 Sk ;)

dexter26, 13.12.2010 10:33
v dnešnej dobe je asi v móde pre obyčajných ľudí nepriať motorkárom a len na nich kidať :cry:

kolbasa, 13.12.2010 12:29
tomXX a za upozornenie by bodla dajaka odmena na toho jeziska pod strom :D

bedna, 14.12.2010 09:01
jasne je rozdiel medzi jednorazovym prejazdom a trvalou drahou. Ja som pisal o trvalej drahe. Pri zavode je to asi onieco jednoduchsie, ale tiez na hovno.

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Apríl 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 07.06.2020
Regionálny pohár západ
Lovčica - Trubín
cal_icon 13.06.2020
Enduro Cup Stred
Lovčica - Trubín
cal_icon 14.06.2020
MX Open
Sverepec
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky