Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Yamaha MX Pro Tour

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro 3takt

Enduro 3takt

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

YAMAHA MX Pro Tour 2018 - nabrúsené modré "krosky"

Pridané 03.12.2017 13:05, autor kremo81, prečítané 735x

Yamaha si rada uctí svojich zákazníkov a každý rok im na Yamaha MX Pro Tour predstaví aj nové modely motoriek. Vďaka Radekovi Bohuslavovi a jeho Mefosport som sa mohol na MX Pro tour v českom Vranove vyblázniť na nových motokrosových Yamahách aj ja.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Trať vo Vranove u Brna patrí k tým náročnejším a krajším. Niekoľko dní pred testovačkou sa konal v tomto areáli český majstrák a odvtedy len lialo a lialo. Organizátori však makali naplno, aby sme sa aj my - nie profi závodníci vedeli odviezť na takomto podklade. Chalanov z organizačného tímu Yamahy, ktorí pripravili zázemie, motocykle, kamión a doplnky musím pochváliť, pretože modro-biela okamžite dokonale zapadla do tohto koloritu. Moje obavy skôr smerovali k trati, ktorá bola značne podmočená a chalani v modrých mikinách sa museli obracať, keď sme im zablatené motorky vozili späť do depa. 
Pred týmto všetkým radostným bahnením som ale nahliadol na najväčšiu novinku, ktorou je YZF450. Motocykel vyzerá nádherne, vďaka novému rámu je užší, airbox si našiel opäť miesto hneď tesne za krkom riadenia. Motorka vyzerá neskutočne ľahko, motor otočený dozadu má síce už menší náklon, no aj tak ho musí dookoloa obopínať výfukové potrubie. 450-tka už pri pohľade naznačuje, že patrí na špicu triedy a ergonomicky, podvozkovo aj výkonovo si sadneme.
Na rozjazdenie mi  Radek ponúka rovno štyripade, vraj neoľutujem. Roky skúseností tohto vynikajúceho pretekára som pocítil po pár zákrutách. Naozaj neľutujem, motorka ma v momente vtiahla do diana na trati. Medzi kolenami je úzka, výborne sa drží a vedie. Motor má neskutočný záťah z ničoho až do nekonečna. Motorka páli so mnou po rozbahnenej rovinke, drží stopu, nemusím sa báť. Zasadnem ju do zákruty a tu je cítiť to, o čo sa inžinieri Yamahy stále snažia - čo najlepšia centralizácia hmotnosti. Pri každom zatočení, rýchlom či pomalom, prudkom alebo pálením v tobogáne, stále sa dá spoľahnúť na motocykel pod vami. 
Prichádzam do depa, tu ma čaká malá ochutnávka technológií budúcnosti. Yamahu si už nemusíte ladiť cez Power tuner, stačí vám k nej iba chytrý telefón. Cez appku Yamahy si naladíte všetky potrebné údaje, mapy, skontrolujete hodnoty z čidiel v motore, sledujete údržbu motocykla. Výborne, všetko v telefóne, ktorý denne používate a určite si ho brávate aj na trať. A najlepšie na tom je, že ak sa po tréningoch na motokrose okamžite rozprší, tak vy ste na štarte hlavného závodu pripravený s novým nastavením už do pár sekúnd. 
left
left
right
right
Trošku som vytriasol ruky a sadám opäť na YZF450. Prečo? Veď porovnávam. Áno, táto motorka je totiž trošku iná, má na sebe nahádzané doplnky od GYTR a nejaký ten Akrapovič vzadu. Motorka je to podobná, no príjemné páčky vás po trati hýčkajú a Akrapovič tomu dodáva správny závodný pocit. 
Trať sme už aj trošku rozjazdili, na motorkách si môžem dovoliť viac. Yamaha si drží vysoký štandard, je rýchla, pevná v stope, nepripraví žiadne nečakané prekvapenie. Jazdí sa mi s ňou fantasticky a kolo od kola si k nej dovoľujem viac a viem, že sa jej to páči. Neustále si pochvaľujem výkonovú krivku, ktorá je krásne plynulá a potrebujem iba minimálne množstvo zásahov cez spojku, a to je dobre, lebo tá ide trošku tuhšie. 

Takýto rozbláznený sadám na menšiu YZF-ku. Na nej je cítiť trošku širší rám, no nevadí, oproti 450-tke je ľahšia, takže cítim, že zábava bude. Ako by aj nebola, veď je to Yamaha a z japonského štvorlístka mám k nej veľmi blízko. Po presadnutí zo 450-tky mi chýba na nej tá rezerva výkonu.
 Hlavne vo vyšších otáčkach motorka trošku stráca, no nahrádza to plynulým záťahom zospodku pri výjazdoch zo zákrut. V pieskových častiach trate motorke trošku chýbal vyšší výkon aj tam hore. No to nevadí, nakoľko by som ju v maximálnych točkách neudržal celých 20 minút. Motorka je ale opäť veľmi hravá, je jednoduché poslať ju na hocijaký výjazd, skok či zákrutu. Pérovanie mi prišlo trošku mäkké, ale to môže byť ľahko spôsobené aj mojou váhou okolo rovnej stovky. Dvapade je rozumnou voľbou pri menej skúsených jazdcoch. Dá sa poladiť podľa vlastných predstáv a hneď to bude naj motorka na doline.

Na záver, na mierne vydýchanie (či naopak?) mi podali ešte 125-ku. Mrštná mašinka, ľahučká, silná, ktorá rada lieta v oblakoch. V každej zákrute dáva o sebe naokolo vedieť a poriadne vyhadzuje od zadného kolesa. Na stodvadsaťpäťku som už asi dospel, no kedysi to bola moja najobľúbenejšia kategória. Yamaha ma vrátila mysľou do týchto čias, keď sa naháňala po trati za silnejšími konkurentami a stále prosila - vytoč ma, len ma vytoč. Nevybúrení juniori, ktorí hľadajú ideálnu partnerku, majú jasno. Overená konštrukcia a skúsenosť Yamahy hovorí jasne o tomto motocykli. 
Po tomto finálnom zvezení na zmiešaný benzín som sa odobral domov vyškerený od ucha po ucho. Vlastne nie domov, ale pár km od "Vranovského žlebu", aby som si domov priviezol ďalší dvojkolesový projekt na zimu, o ktorom sa rozpíšem v ďalších článkoch...

Photo credit: Honza Altner


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 12
slide.jpg
header.jpg
450akrap_2.jpg
450_2.jpg
yamaha_2.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

žiadne komentáre

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   November 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky