Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

MX Open 2018: Šenkvice

NAJNOVŠIE VIDEO

MMSR Enduro Polomka

MMSR Enduro Polomka

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

KTM 520 EXC 2002

Pridané 08.08.2006 08:55, autor Ifk0, prečítané 29178x

Po začiatkoch na YZ 125 som potreboval zlepšiť/zmeniť techniku, preto som prikúpil KTM 520 EXC 2002, naozaj v perfektnom stave, na Slovensku kupované, po prvom majiteľovi, najazdené 2000 km, no skrátka ako nová.

FB Zdieľať článok na Facebooku

YZ 125 a 520 EXC
YZ 125 a 520 EXC
MOTOR
Štvortaktný, vodou chladený jednovalec, objem 510 cm3 , výkon ťažko zistiteľný (výrobca neuvádza, ja som mal v papieroch 11,5 kW), odhadujem 55 k pri 8000 ot/min, krútiaci moment takisto len odhadom 50 Nm pri 6000 ot/min. Nepozná hluché miesto v celom rozsahu otáčok, je jedno či je skoro v maxime, alebo buble takmer na voľnobeh, po otočení rukoväťou nasleduje okamžitý, veľmi silný záťah. Iba pri jazde na vyšších prevodových stupňoch a vyslovenom dusení motora sa stáva, že sa trochu „zakucká“ a zrýchľuje slabšie, ale to trvá len chvíľku. Nepozná situáciu ktorú by nezvládol, či už je to crossová trať, výjazdy, lesná turistika ... Predsa len, to že je taký silný, je občas na škodu, hlavne v rukách nie celkom skúseného jazdca.

Ideálna do lesa
Ideálna do lesa


PREVODOVKA
Šesťstupňová, manuálne radenie. Rýchlosti sú odstupňované ideálne, zapadajú bez problémov, jednotka trochu hlučnejšie. Nájsť neutrál pri státí a naštartovanom motore je menší problém. Je to ale rozhodne výhoda niekde v strmom kopci, keď sa nestane že púšťate spojku a motorka spomaľuje resp. namiesto pohýnania sa stojí/cúva, lebo ste omylom trafili neutrál namiesto jednotky (dvojky). Prevod sa dá do rýchla/ pomala zmeniť jednoducho, výmenou reťazovej sady/ rozety/ kolečka.

center
center

RÁM
Jednoduchý kolískový rám, oceľový, na bežné aj razantnejšie jazdenie postačuje, vhodný pre takýto typ motocykla. Má aj pomerne nízku hmotnosť a dobrú povrchovú úpravu. Takisto má (spolu s motorom) niekoľko dier/ výstupkov/ úchytov na príslušenstvo (padací rám, spodný kryt motora ...). Ak s tým chce niekto jazdiť turistiku, na prípadné prichytenia kufra alebo tašiek môže zabudnúť, na to prispôsobený nieje. Maximálne malá taštička na zadnom blatníku.

center
center

PRUŽENIE
Predná teleskopická vidla, WP USD, 43mm, zdvih 295 mm, nastaviteľné stlačenie aj vytlačenie. Zadná vidla centrálne umiestnená, WP - PDS, zdvih 320 mm, nastaviteľná pružina, stlačenie aj vytlačenie. Pruženie vpredu plne postačuje pre všetky jazdné režimy. Pomocou nastavenia sa dá plne prispôsobiť. Dobre drží stopu, neodskakuje, netrasie. Zadné je na tom trochu horšie. Pri bežnom jazdení nemá problém, pri razantnejšom cítiť že zadok odskakuje, hlavne na crossovej trati. Pravdepodobnou príčinou je chýbajúce prepákovanie. Čo sa týka skokov, tie zvláda predok aj zadok bez problémov.

Jazdiť sa dá aj v zime
Jazdiť sa dá aj v zime

BRZDY
Vpredu je jeden ventilovaný kotúč priemeru 260 mm, a dvojpiestikový strmeň. Vzadu je jeden ventilovaný kotúč priemeru 220 mm, a jednopiestikový strmeň. Brzdy sú od firmy Brembo, obidve samozrejme hydraulické. Účinnosť ideálna, bezproblémový, plynulý nástup, dostatočná výdrž, ľahké ovládanie, predná doslova s malíčkom, bezpečné brzdenie za každých okolností. Treba sa to ale naučiť, vedia byť aj poriadne jedovaté.

center
center

POHODLIE OVLÁDANIA A „CESTOVANIA“
Pohodlie je dosť diskutabilné. V porovnaní s crossom je to o dosť lepšie, v skutočnosti ale má jazda od pohodlia veľmi ďaleko. Ovládanie je naopak veľmi jednoduché, sú použité len najnutnejšie prístroje a ovládače, bez ktorých by nebolo možné motocykel homologizovať pre použitie na cesty. Tie sa ale dajú veľmi jednoducho odmontovať (ako som to urobil ja), aby nezavadzali/ nerozbili sa.
Zase na druhej strane, ich spracovanie a uchytenie je dostatočne dobré, takže počas cca 1500 km a X pádov, čo som s nimi najazdil, kým so ich nedal dole, som nerozbil ani jeden. Suchá hmotnosť je cca 118 kg, čo nieje práve najmenej, ale veľké problémy to nespôsobuje.

Kompletná rozborka a zborka
Kompletná rozborka a zborka

SPOTREBA, ÚDRŽBA, SERVIS
Priemerná spotreba mi vyšla dlhodobo 5 litrov na 100 km. Ja som ale veľmi pohodovo-hobbystický jazdec. Reálne sa vie dostať aj o dosť vyššie. Nádrž má cca 8,5 litra, takže pri troche šťastia sa dá bez tankovania najazdiť 150 aj viac km, čo je v teréne akurát dosť. Údržba je veľmi častá a prácna, ale v žiadnom prípade ju netreba podceniť. Práve naopak. Ja som sa snažil riadiť podľa manuálu, takže po každej jazde nasledovalo komplet umývanie, odvzdušnenie päty vidlice, vyčistenie prachovky prednej vidly, čistenie a mazanie reťaze. Každých 2000 km som menil olej, olejové filtre (sú dva), kontroloval utesnenie motora, chladenia, karburátor, kolesá, tlmiče.... Je toho naozaj dosť. Aspoň raz za rok kompletná rozborka- zborka a nutné výmeny, opravy... Keď som to tak spočítal, údržbe som venoval rovnakú dobu ako jazdeniu a takisto údržba vyšla na rovnako veľa peňazí ako jazdenie. Ale malo to zmysel, nikdy ma neprekvapila ani len malá chybička.
Ešte by som sa chcel pristaviť pri plastoch. Ako som už spomínal pri prístrojoch a ovládačoch, takisto aj plásty sú skoro nezničiteľné. Podarilo sa mi poohýbať, pokrútiť, nabúrať ... každý do najrôznejších tvarov, ale ani raz sa mi ani jeden nezlomil, ostali len drobné škrabance. Nehovorím že sa to nedá, ale to už si vyžaduje naozaj veľké chcenie, smolu, alebo nešikovnosť.

Rozborka a zborka karburátora
Rozborka a zborka karburátora

CELKOVÉ HODNOTENIE
KTM 520 EXC je pomerne drahý motocykel, ako úvodnou investíciou, tak prevádzkovými nákladmi. Rozhodne toho ale veľa dokáže. Ak nechcete jazdiť motocross na špičkovej úrovni, tak vo všetkých ostatných požiadavkách dostatočne dobre vyhovie. Takisto sa s ním dá ísť do cestnej premávky, čo je často dosť veľká pomoc. Len treba dávať pozor. Lebo v situáciách, keď si človek myslí že ho dokonale ovláda, vie riadne zaskočiť. A potom naozaj do bodky platí dobrý sluha, zlý pán. V každom prípade, je to jeden z mála motocyklov, vlastne zatiaľ prvý, o ktorom si myslím že „takmer nemá chybu“.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 8
nova_a_najnovsia.jpg
rozborka_zborka2.jpg
zima3.jpg
v_lese.jpg
zima2.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

admin, 07.08.2006 16:46
Keby boli pri udrzbe vsetci taki poctivi, tak by som sa ani nebal kupit jazdenu moto...

Ifk0, 08.08.2006 07:55
Bohužiaľ, nie o všetkých motocykloch platí, že keď robíš poctivo údržbu, tak sa nikdy nepokazí/nepoškodí. Jeden taký mám momentálne doma.

admin, 08.08.2006 08:22
Mne o tom nemusis hovorit :bla:

duggo, 09.08.2006 22:57
som tu novy , chcem sa spytat ci KTM 640 je dobra motorka ? je na predaj jedna a uvazujem o kupe , ale o KTM nic neviem iba ,ze sa niektorym ludom kazia :roll: vyuzival by som ju na lesne cesty a take volake hobby jazdy a sem tam aj nejaky skok do blata a potoka ...

duggo, 09.08.2006 22:59
inac pekny clanok :-P

Ifk0, 10.08.2006 07:51
Duggo tebe by sa poriadný bahniak zišiel, lebo "ty aj zatáčky jazdíš rovno" ako na stretku v strehovej.
Neviem ktorú 640ku myslíš, predpokladám že enduro alebo adventure. Osobne som sa na nej neviezol, iba som rozprával s majiteľom/mi, chválili. Zdá sa mi trošku ťažšia/nemotornejšia, ale zase pohodlnejšia a menej náročná na údržbu. Na to čo opisuješ by celkom sedela.
Čo sa kazenia týka, tak ako som písal, keď sa o ňu staráš, nepokazí sa.

, 10.08.2006 13:07
no ide presnejsie o enduro , ma nieco cez 150 kg , ale zavodit s nim nechcem , len nech to ma dobre pruzenie aby som nemusel pruzit v kolenach :-P a nech sa mi nerozpadne ked sa budem niekde splhat do kopca ...lebo mal som XT a tu som tak setril ,ze ked som ju predaval bola v lepsom stave ako ked som ju kupil , teraz si to chcem troska uzit >:-)

duggo, 10.08.2006 13:20
ked uz ide o staranie , tak som pedant ako hovado , takze by ma mala prezit :D

duggo, 10.08.2006 15:18
presnejsie , ide o LC4-E , tu sledujem

JuroXT, 13.08.2006 11:17
Tato motorka sa aj mne paci,ale trosku vyssia cena,ale csaom nasetrim aj ja a mas tam jednu chybicku krasy mas tam 11.5kW a 55koni,nejako sa mi to nezda

Ifk0, 14.08.2006 09:15
Juro asi som to zle napísal. Správne malo asi byť
"(výrobca neuvádza, ja som mal v papieroch 11,5 kW), v skutočnosti ale odhadujem 55 k pri 8000 ot/min".
To znamená že do papierov dali iný údaj.
Opravím to v článku

jojo11, 16.08.2006 21:16
Duggo - ja mám LC4-640 (2001). Výkon o 8 koní viac ako XT 600 (tú som tiež mal) teda 48 koní, má el. štartér, nožnú páku, nastavenia tlmičov... oproti XT je to delo , ale aj "KOSAČKA" žiadne vyvažovanie ako XT. Ale do terénu (podľa toho čo tým kto myslí) ťažká ! :hacker:

vipper, 08.09.2006 20:53
...chlapci, rakušan je rakušan...ten vas v štichu nenecha nikdy....mam KTM 450 EXC 2004... B-)

Palic, 10.11.2006 14:40
Ja zas tvrdim, ze Japonec je Japonec. Odjazdil som s nim sezonu countrycrossov a ziadne vazne poskodenie nebolo, len bezne veci ako platnicky, retaz a tak. Mozno ze to je aj tym, ze som casto menil olej.

Knighter, 26.11.2006 10:53
Ifk0-tych 11 kw v manualy je vyrobcom udavana hodnota, ktoru hned po vyrobe motocykel skutocne ma.Po expedovani do predajne sa vsak motocykel "otvori"- zmenou trysiek karburatora, pripadne vyladenim karburatora.Udajne je to preto, aby si na tku 500vku nepotreboval najvyssiu skupinu vodicaku.Tak som to aspon pocul u Ktm-jek.Nehovorim, ze to musi byt pravda... A tych tvojich odhadovanych 55koni je podla mna dost na mieste.Aj ja by som nejako tak odhadol.Mas inak super masinu, len trochu vyssia hmotnost, ale ten tah....no coment.Vela uspechov a malo poruch TI prajem. B-)

Ifk0, 30.12.2006 09:54
Knighter je to asi tak ako píšeš.
A už ju nemám, od leta. Bolo mi za ňou veľmi ľúto, ale už sa z toho nejako dostávam. Momentálne jazdím na DR 350, ktorá ma stála o 100 000 Sk menej a splňa všetky požiadavky na výbornú.
Ale KTM si budem pamätať stále.

madMX, 01.01.2007 14:53
jedno je iste stare dobre motory 520(525,450,400) su najvacsie drziaky, a navzdy ostanu!!!

FreestyleX, 21.02.2007 15:32
Najlepsie moto je Ktm sx 250

pato125, 29.04.2007 16:23
ifko :este maš tu yamahu doma

Ifk0, 01.05.2007 19:44
Už vyše roka nie

vladio, 28.05.2007 14:37
ifko - to som ja vlado, terajsi majitel tvojej ktm. KTM-ka stale slape na 100% nemozem si ju vynachvalit. dobra udrzba je zaklad uspechu.. Vzdy sa mi lepsie sada na moto ked viem ze som si ju priravil sam. Nezradila ma este ani raz a to som si snou uz uzil svoje.. ;) trosku som si ju prisposobil podla mojich predstav a potrieb (vid foto v profile). najlepsia motorka aku som kedy mal. Bude mi za nou smutno ked ju raz predam :cry: Ifko, uz by si sa mohol niekedy zastavit aby si pospominal na stare casy s byvalou.. :)

dhark3, 03.12.2007 09:54
vyzera dobre ale je to len vrak

RiderMX, 10.06.2008 12:24
clanok dobry a udrzda 100% neni co dodat

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2018   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky