Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

YAMAHA MX Protour 2019

YAMAHA MX Protour 2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

Poradňa - Bohatost zmesi
2 >>
paloyz
registrovaný člen
Pridané: 27.08.2010 20:23
Chalani potrebujem poradit ako je to stou triskou bohatosti zmesi ke ju povolujem tak ochudobnujem zmes o palivo ci? bo mam stale mokru sviecku a pokial ju neocistim tak sa motorke moc nechce inac chyta na prvu.DAKUJEM SILNO MOC. :hacker:
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 27.08.2010 20:46
Keď ju povoľuješ, tak zmes obohacuješ, lebo zväčšuješ prietok. Jednoducho povedané, keď ju povolíš, tak sa zväčšuje priestor, ktorý ide palivo. Ak ju chceš ochudobniť, tak ju pritiahni.

Hodnotenie príspevku:  0    0
paloyz
registrovaný člen
Pridané: 27.08.2010 21:07
Dakujem volodaj


Hodnotenie príspevku:  0    0
 makorider
registrovaný člen
Pridané: 27.08.2010 21:16
Predpokladám že ide o skrutku na nastavovanie vzduchu-takže keď povolíš ,zväčšíš prietok vzduchu(nie paliva)-chudobnejšia zmes...prietok paliva stanovuje tryska...dúfam :-/

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 27.08.2010 22:17
makorider> Asi budeš mať pravdu, neviem aký karburátor má na motorke. Ako viem, tak existujú dva spôsoby nastavovania zmesi. Buď skrutka nastavujúca bohatosť nastavuje množstvo pretekajúceho vzduchu alebo nastavuje množstvo pretekajúceho benzínu. U mňa na FCR skrutka nastavuje množstvo benzínu, na 2T YZ neviem :(. Ak sa mýlim, tak ma niekto opravte.

paloyz> Počkaj, kým poradí ešte niekto ďalší. Nie som si istý s karburátorom na YZ :(. Ale asi bude mať makorider pravdu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 27.08.2010 22:42
vecsinou mas na karbeci iba dva sroby. bohatost zmesi/mosadzny srob, vecsinou zasadeny hlbsie/ a srob volnobeznych otacok ktory je vlastne pohyblivy doraz plynu/poznat ho podla toho ze ma na sebe strunku/. moze byt namiesto srobu dorazu srob vzduchu ale na motorke som to este nevidel

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 27.08.2010 22:45
paloyz, ak mas stale mokru sviecku tak naplno zatiahni srob zmesi, odtoc ho o pol otacky, vycisti sviecu a prebehni masinu iba na max stvrt plynu. vyber sviecku a pozri. ak je stale cierna zvys poziciu segerky na ihle a znova ju prebehni a pozri sviecu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 28.08.2010 09:29
danielsatko: Tvoj navod ma ist medzery... Zakladne nastavenie byva 1,5 otacky od uplneho zatiahnutia. Bohatost ale ovplyvnuje aj pozicia ihly a stav kominka v ktorom sa pohybuje.

paloyz: toto si uz poriesil? Diskusia - Všetko o moto - Prečo mi odpaluje sviečky? - alebo to skusas znova?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 28.08.2010 21:29
tomas neboj ja viem , len som chcel aby si chalan najskor nasiel polohu pri ktorej bude mat dobru alebo chudobnu zmes urcovanu srobom zmesi. ak bude mat spravenu zmes pri 0-1/4 plynu moze uz postupovat dalej.

Hodnotenie príspevku:  0    0
paloyz
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2010 18:12
tomxx-uz ich neodpaluje ale iba zasiera ,mam ju jednu otacku od dorazu a robi to stale, asi to moc nereaguje cim to moze byt? ihla je na samom spodku ,mam dat rapasnut karbec ci este nieco skusit? zatial dakujem.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2010 21:23
predpokladam ze mas 2T

Vzdusnik ma najvacsi vplyv vo volnobeznych a nizkych otackach - tak do 1/4. Zle nastaveny vzdusnik zistis hlavne ked z uplne nizkych otacok prudko pridas plyn a motor bud zhasne alebo chvilu huhna a az potom sa zacne vytacat.

Co sa tyka nastavenia zmesi ta sa nastavuje pre vysoke otacky (3/4 - max) - tak motor trocha povytacaj a zhasni. Nasledne skontroluj sviecku
Ak je mokra alebo cierna - je zmes bohata a treba dat mensiu hlavnu trysku (alebo nizsie ihlu coz u teba uz nejde - v respektive mas segerku na najvyssom zareze ? - a tym je najnizsie ?)
Ak je tehlovo cervena tak je zmes spravna.
Ak je biela je chudobna - a treba vacsiu trysku ( coz si myslim ze uteba nebude)

V strednom pasme 1/4-3/4 - ma najvacsi plyv ihla a kominok.

Upravil KTM-FAN, 30.08.2010 21:23:36

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2010 21:28
Inac odporucam trosku postudovat napr. tento odkaz ;) - plati vseobecne pre karburatory.

http://aprilia.mysteria.cz/karburatory.htm

Hodnotenie príspevku:  0    0
paloyz
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2010 13:43
Ano, najskôr zabučí ako také teliatko a v zapatí skočí do otáčok, a ozaj parádne čítanie ta Aprilia, VDAKA. :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2010 14:26
KTM-FAN> Dobrý link, doma preštudujem lepšie. Človek sa učí celý život.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2012 17:55
zdravim mam problemi z nastavenim bohatosti zmesi kupil som si dynojet a K&N filter vsetko namontovane podla navodu karburator cisty a nemozem nastavit zmes pri plnom plyne mi striela do vyfuku ... sviecka je cierna zakladne nastavenie som mal na 1 ot ma niekto nejake skusenosty ???

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Mikey
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2012 18:20
prikladám taktiež jeden zaujímavý článok. ak tu už niekde náhodou je, tak ma, prosím vás, nezabite :D

http://twostrokemotocross.com/2009/12/carburetor-theory-and-tuning/

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2012 21:37
chlapi este jedna otazka ked nastavujete zmes podla sviecky ako to robite povozite sa ci iba tak nechate minutku poklepat trosku pridate ????? :roll: :roll: :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2012 22:28
podla sviecky sa nastavuje len bohatost v maximalnych otackach - to jest hlavna tryska.

Povytacas v resp. odvezies sa kusok na plny plyn - zhasnes a skontrolujes sviecku.

Ostatne - spodok priebeh sa uz nastavuje inym -nie hlavnou tryskou.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2012 23:06
no ved ja mam karburator keihin fcr 39 tam sa bohatos nastavuje zo spodu " blbsi pristup som nevidel " mam povoleny na 1 otacku a pri vykone "plnom plyne " mi striela do vyfuku

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mato2501
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2012 23:10
Razor čo je to ten Dynojet? Lebo Dyno je test na tom stroji na výkon a tak. A jet sú trysky? To je nejaké strojové nastavenie trysiek? :D Neviem pýtam sa :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2012 08:26
mato2501 - Dynojet je firma, ktorá vyrába od moto-auto-bŕzd(dynamometrov) cez riadiace jednotky sady trisiek atď... všetko okolo zvýšenia-zoptimálnenia B-) výkonu, spotreby ......
ale myslím že razor666 myslí sadu trisiek-
http://www.dynojet.com/jetkits/index.aspx

razor666, neviem - asi si sadu kupoval cez net, ale ak nie tak dobrý predajca by ti to mal nahodiť as spojazdniť.... ;)


Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2012 08:59
ano je to ta sada .
a je to dobry predajca ale je z CR tak nebudem trepat moju moto do CR aby mi to nahodil rozpraval som sa z jednim clenom na motoride a ten mi to vysvetlil co a ako moto ide lepsie je to citit len to strilanie pri plnom plyne ma stve :( :( :(

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 29.07.2012 20:53
no chlapi dnes som sa z tym trosku hral vymenil som trisku za 140 . ale moho ide pekne vsetko len zase striela pri plnom plyne ale ina ked ju dvuhnem na zadne alebo idem nejaky vyjazd .... teraz keby mi niekto poradil lebo uz fakt nevuem co to moze byt :bla: :bla: :bla: :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 02.08.2012 09:33
ako prve si kup "tuningovy" srob zmesi, perfektne sa s nim laboruje.

k&n filter mas? otvoreny vyfuk mas?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 02.08.2012 16:07
tuningony som mal ale ked som ho prvikrat montoval tak bo velmi "kvalitny" a zavity posli do p... ale uz sa pracuje na pruhom .

K&N jasne ze mam ladak je ako dalekohlad ....

dnes som otvoril srob zmesi na 0,7 ot a moto ide celkom dobre len sa mi zda ze vzdy pri vikone striela

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 02.08.2012 16:51
razor...nic vzlom, ale ty si kontrolujes co pises ???? :lol: :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 02.08.2012 19:30
nekontrolujem :roll: :roll: :roll: tak sorry v tomto nie som pedant

Hodnotenie príspevku:  0    0
robo64
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2013 20:31
zdravim...chel bi som sa len spitat mam suzuki rm 125 rv. 91 a ked jej pridam z nizkich volnobehovich otacek plni plin tak zacne huhlat niekedi aj zdochne...moze to bit bohatostov zmesi alebo vela oleja v benzine? poradte

Upravil robo64, 01.04.2013 20:35:35

Hodnotenie príspevku:  0    0
 bibo
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 00:44
aj bohatost moze byt aj vela oleja (idealne 1:35 - 1:40)
taktiež ale napriklad preražajuca fajka alebo kabel,nefunkčná (zatvorená) privera,špinavý vzduchový filter,prisávanie falošného vzduchu (napriklad roztrhnutá guma co drzí karbec) a mnoho iných drobností

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 09:08
Bibo nemožeš napísať aký je ideálny pomer oleja, bez toho aby si uviedol aký konkrétny olej máš na mysli... btw. olej v benzíne tlmí oktánové číslo - pre niektoré tímy napr. v sidecarcrosse je pomer oleja výsledok niekoľkoročnej laborácie a skúseností

Ale súhlasím že zmenou značky alebo typu oleja - sa ti mení aj zmes a musíš tomu prospôsobiť pomer olej/benzín

(inak 1:35 je fakt veľa - takýto pomer sa jazdí na GPčkach)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 bibo
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 10:29
ja poznám tie oleje co dávaju ludia 1:60 a potom polroka pojazdia a pozadieraju a takto je to dookola a potom nadávaju že 2-takt nic nevydrzí.pametám si ked na slovensku pred nejakými 7-8 rokmi začal ktm-kový ošial,spolu s motorexom na ktorom bolo napísané pomer 1:100...len tak zadierali všetci postupne...všetci co sa tomu rozumeju sa len smiali ze nech je akýkolvek olej 1:100 nikdy nepomaže.....ja som vždy dával 1:35 a mnoho dalsích jazdcov v okolí a vždy nam 2-takty vydržali....samozrejme len odskusané oleje z dobreho zdroja,nie polské prebalky

Hodnotenie príspevku:  0    0
robo64
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 10:47
hmm dakujem teda chalani skusim to popozerat co bi sa mi nezdalo :) dakujem este raz :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 11:31
Bibo, aj ja dávam 1:60, jazdím CC a myslím, že to vôbec nie je také tragické..toto je wossner po viac ako 60 mth a ten spomínaný švajčáársky nechutne drahý olej :-) ešte doplním,že som spálil na ňom 300 litrov benzínu

Upravil victor, 02.04.2013 11:35:39

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha piest.jpg (103.7 kB)
154801-piest.jpg

 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 11:45
victor> ak nie si palic dava sa 1:50

ale je urcite pekne vidiet teflon na pieste ked ti prepusta prvy kruzok a piest je na vyfukovej strane poopalovany

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 11:50
ten piest je celkom este pohode podla mna a na 125ke je citit ze motorke dochadza zivot teda aspon na kamosovej yz 125 to citit je

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 12:02
Len som vyskúšal to, čo sa píše v manuáli doporučený pomer 1:60 + doporučená značka oleja motorex cross power 2T. Pre ilustráciu prikladám foto piestu vertex, olej valvoline a pomer 1:50...zhruba rovnaké zaťaženie, čo sa týka mth.....myslím, že aj tak je najpodstatnejšie ako sa človek správa k motorke, ja som tá padavka, čo si ju vždy zohreje, najprv povŕka zľahka, až potom to riadne osolí...inak jediná zmena , čo som pozoroval..teda okrem piestu bolo, že moto bola živšia..čo je prirodzené, lebo v benzíne bolo menej prímesi...každy je ale iný palič..takže berte to len ilustračne, reálnu výpovednú hodnotu to má asi len pre mňa

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha fotka.jpg (93.4 kB)
154805-fotka.jpg

 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 12:19
victor a ako bol natom nicasil? a tym ze to zohrejs nie si padavka a nejebe ti to ako podaktorim :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 13:17
nikasil je úplne ok, išiel tam í béčkový piest úž tretí :-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 13:34
fuuu tak to je parada a rok vyrobi je to aky?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 14:01
250exc 2009, kúpil som ju pekne vypiplanú a udržiavanú a odvtedy už jej nakladám ja ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 14:09
predtým som mal 125 exc, ale fotky piestov sem nejdem dávať, to by som sa hambil :lol:

Hodnotenie príspevku:  1    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 16:45
Bibo ak sa niekedy u mňa v TN zastavíš na kávu, tak Ti ukážem aký je rozdiel medzi olejom 1:40 a nepredriedeným olejom na miešanie 1:50...

1:100 jazdia jazdci s ktorý si to môžu dovoliť: z hľadiska opotrebovania motora (nemajú problém so zvýšenými servisnými intervalmi) a samozrejme z dôvodu že takýto olej nekúpiš za 15evri....

Ak neveríš spýtaj sa chalanov čo boli napr. na 6dňovej aký pomer oleja im dávali v GAS GAS.
Ale samozrejme pre dlhodobé mazanie bezpečná hranica končí niekde pri 1:70 - ale opäť zdôrazňujem bavíme sa o nepredriedených olejoch...


Hodnotenie príspevku:  0    0
 bibo
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 17:03
v dnesnej dobe je tažké kupit normalny olej,preto všetci dávame 1:35 1:40 niesme paliči ale hobby jazdci a chceme aby nam motorečky 2-3roky vydržali bez rozoberania (teraz už ale večšina jazdíme 4-takty) popredný palič si naozaj moze dovolit dávat 1:100 to mas pravdu ale u nas bezných hoby jazdcov je to slabý pomer..... ked obcas mam nejaký 2-T na opravu tak vždy dávam bežne dostupný osvedčený castrol power1 (v minulosti TTS) 1:35 1:40,ked je po nicasile alebo vložke 1-2 nádrže 1:28 kym sa to zabehne.ja som bol vždy zástancom toho kto maže ten jede,niektorí dokonca primiesavaju 2T olej aj do 4taktu do benzinu...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2013 17:36
bibo to máš pravdu, ja som s tých olejov úplny xuj, pýtal som sa aj starších rozumnejších chlapov a oni mi povedali, že je prakticky jedno aká značka , hlavne nech som si istý, že vo fľaši je to isté , čo na nej a lejem tam ten správny... šak ani ja nie som nejaký extra palič, ale rád sa vozím vždy , keď sa to len trochu dá B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 failko
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2013 21:15
Ahojte neviem či je to k téme ale mám taký problém. Motorka po prudkom pridaní plynu ako keby sa dusila a njede vytočiť do otáčok :/ .. skúšal som vymeniť sviečku nastavoval bohatsiu zmes ale nič nepomáha ... filter čistý, nový .. aj za jazdy idem a po pridaní plynu nad určité otáčky ako keby ju duslio a keby nepustím plyn tak zdochne :/ neviem si už rady .. pozeral som aj prítok benzínu do karburátora a nič .. už si fakt neviem rady
Doteraz nič také nerobila , začala to robiť zničoho nič asi 2-3 jazdy dozadu .. :-/ ... motorka GAS GAS EC 300

Upravil failko, 30.09.2013 21:15:49

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 01.10.2013 08:53
Keď ju dusí, tak máš naopak zmes až moc bohatú.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 01.10.2013 09:03
ak to zacala robit z nicoho nic tak to nebude v nastaveni. asi si nasal nejaky bordel alebo sa ti spraila vodna bublina v karbeci. vycisti ho a prefukni trisky

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kiwibibo
registrovaný člen
Pridané: 01.10.2013 10:07
Pozrel by som ten karburátor. Podobne sa chovala aj moja. V karburátore som našiel špinu, ktorá upchávala hlavnú trysku. Ešte to vie spraviť aj nepriechodný výfuk. Pozri túto tému: http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=9513&p=1

Hodnotenie príspevku:  0    0
 failko
registrovaný člen
Pridané: 04.10.2013 18:45
Problém vyriešený !! Ďakujem za rady a tipy :) ... bol to ten karburátor. Pripchatá hlavná tryska :-/

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 16.07.2014 13:01
mám otázku ked na 4T práská s výfuku pri pol plyne na volnobehu značí bohatú alebo chudobnú zmes ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 03.12.2014 17:31
majitelia Huska WR vite mi poslat nastavenie karburatorov ?

Laborujem s tryskami aby som vedel Vase nastavenia

teraz mam 440 / 40 sviecka je sucha , no este stale do cierna

Dik

Hodnotenie príspevku:  0    0
2 >>

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pozor! Pridať príspevok môžete len na poslednej stránke diskusie!

<<   Február 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 28.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 28.03.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 29.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky