Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Enduro 2T alebo 4T
 moto007
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 09:13
Ahojte viem, že na tému rozhodovania či 2T alebo 4T toho už bolo vela popísaného , ale predsa si človek nehá poradiť od skúseného. Mám KTM 640 Adventure jazdím len tak po horách sem tam nejaký ten výlet no už sa mi nechce naťahovať s ťarchou železa rád by som zmenil moto no nie štýl jazdy 80% les, lúka a ostatok trať len tak pre svoj relax, a neviem sa rozhodnúť či EXC 250 2T, alebo nájsť niečo podobné v 4Taktoch. Rozhodujúce faktori sú určite servis, údržba, životnosť a pohodlie z jazdy. Ďakujem Moto 007. :?:
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 16.01.2011 09:52
Z mojej skúsenosti - ak si odchovaný na veľkom 4T, tak sa na 2T natrápiš. Ak neplánuješ jazdiť preteky alebo nejaké extrémy kde oceníš čo najnižšiu váhu, tak zvoľ 4T. Menšia spotreba, ľahšie ovládanie v ťažšom teréne (pre hobíka). Ak jej nedáš nejako extra zabrať, tak Ťa ani na údržbe nezožerie :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 09:59
Jano,ja ako ta poznam,tak chces EXC na znackach.Čize pojdes obcas aj na asfalt.No a 2-T nieje moto drzat plyn a ist cca 100 km.Pre teba by som volil EXC 450F.A ked si vladal stou matohou(o com nepochybujem),tak toto bude pre teba zabavka...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 16.01.2011 10:08
mas pravdu uz tu o tom bolo VELA popisane.

pre teba 250 4T koli vahe, ale asi ti bude chybat terajsi vykon tak skorej 400-450 dr-z, wr, exc

Hodnotenie príspevku:  0    0
 moto007
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 15:59
Počítal som tu zopár príspevkov z diskusii no kolko ludí tolko názorov. Niesom žiadny velký tavič no previesť sa viem tak pre seba na dobrý pocit no hádam nájdem premňa to pravé a keď nesadne tak sa kúpi niečo iné aspoń to budem vedieť porovnať. Či to bude 250 alebo 450 uvidíme len nech slúži a určite to nebude ťažšie ako terajšia Lc4ka. Na Motoride XL Sand Rally 2010 na Záhorí to tak nevadilo boli tam samé 200kg mastodony. Ale človek sa v tom piesku namulatoval až až. :)
Ďakujem za príspevky.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 minoxxl
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 16:31
Teraz dám niečo ja , aby si si urobil svoj názor. Ja som začínal pred 3 rokmi. Rok som nevedel čo kúpiť, až na koniec po veľkom študovaní poradní a článkov mi jeden palič od nás poradil HONDA XR 250. Je to 4T. Bola to veľmi dobrá voľba , pretože na začiatok treba naozaj ten 4T a plus k tomu, bola váha motorky. Ale po dvoch rokoch sa trošku ostrieľaš, čo už istotne si Janko, som volil EXC250 2T. Tieto endurá sú ladené super od spodu. Jasné že to nie je ako 4T s kruťákom, ale oproti cross mot, je ten spodok v poho. Išlo mi hlavne o váhu a aj o ten kruťák. 2T tak neťahá ruky. Ide sa mi lepšie do výjazdov, v blate, skaly, a hlavne vydržím na nej dlhšie v kuse jazdiť ako na 4T. A údržba? Asi z hruba jedno, platíš aj pri 4T a aj pri 2T, nič nie je zadarmo. Som spokojný asi už meniť nebudem.

Hodnotenie príspevku:  1    2
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 16.01.2011 17:25
"a hlavne vydržím na nej dlhšie v kuse jazdiť ako na 4T"

tak to si asi jediny kto vydrazi viac na 2T

Hodnotenie príspevku:  2    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 17:32
Danielsatko:tak toto som si tiez precital radsej aj 5 krat za sebou. :lol: No kazdi sme ini.


Hodnotenie príspevku:  1    1
 minoxxl
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 19:56
Priatelia ale hovorím o exc250 2T t.j. enduro motor, a motorka ľahšia aspoň o 10 kg oproti XR250. Nie o vašich prípadoch danielsatko KX 500 cross motor a dzipo YZ250 cross motor. Asi tak páni, hej???

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 16.01.2011 20:03
minoxxl: ja som otestoval kadečo, a aj na endurových 2T som sa narobil ako debil - ale len v ťažkom teréne. Ak sa nejde niečo náročnejšie, je jazda v teréne na 2T úplná paráda.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 minoxxl
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 20:06
Ja viem Tomi, že ty si toho už naskúšal veľa. Čítam o tebe už nejaki ten rôčik.Najviac som Ti závidel test Hondu HM 4T 250. Ty si ju skúšal však??

Hodnotenie príspevku:  0    0
 minoxxl
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 20:09
A ešte!: ja netvrdím že na 2T sa povezieš ako na lietajúcom koberci. Vedˇ jazda enduro a cross je o makačke. Či ako??? :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 16.01.2011 20:10
Skúšal - Článok - Testovanie HM CRE F250R naostro

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 20:14
minoxxl-ved v pohode.Ja to chcem naopak vymenit za enduro,lebo toto je za hanicou mojich schopnosti(este aj motor upraveny).A co sa Tomaša tyka,tak ten je iny smrtelnik ako my.Ten ma ine moznosti,ale citanie(članky) od neho su akokeby som sa na nich viezol ja...A to nemam hnedy jazyk.... :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 minoxxl
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 20:17
Chalani len už sme trochu presmerovali pointu tejto diskuse. Poraďme radšej moto007 Jančimu. A namiesto toho sme sa začali štengrovať a hrať na chytrých kto koľko vrdží jazdiť na 2T a 4T.
Hhmm??

Hodnotenie príspevku:  1    0
 minoxxl
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 20:18
Hnedý jazyk heheheeeeeee .Ja umrem!!!! :lol:

Hodnotenie príspevku:  1    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 20:23
Janci ked chce,musi listovat na tejto stranke dost dlho a nakoniec najde to,co potrebuje vediet.A to som este rad,ze nedostal Ban...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 emil
registrovaný člen
Pridané: 16.01.2011 23:26
Minoxxl nič v zlom ale XR-250 ruky nemôže ťahať lebo na to nemá kobylky zato Exc-250tie ruky už vie natiahnuť dobre,len treba riadne pridať rozdiel výkonu týchto motoriek je cca 15-20 koní v prospech KTM. Mal som XR-400 ale dnešné 4T-250 ju schovajú!Pre mňa jasná jasná voľba 250 4T :proud: A keď budem mať viac času a kondičky tak niečo okolo 300-400 4t :bla: Myslím že pre Jančiho keďže jazdil na mastodonte by vyhovovala 250 4T :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 moto007
registrovaný člen
Pridané: 17.01.2011 16:35
Listujem listujem no každá dobrá rada sa ráta darmo skúsenosti človek naberá postupne. Dzipo a už si poriešil tú výmenu za enduro??? :-P

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 17.01.2011 19:22
moto007:nejake ponuky mam,ale nie su podla mojich predstav.Do tejto som dal vela,takze ma nebude mrziet ak snou pojdem aj tuto sezonu.Len ta moja kondicia je niekde inde,preto ma bije ako maleho Miška :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 stihi
registrovaný člen
Pridané: 17.01.2011 19:39
dzipo: netrep stále o tom,že ťa moto bije!! Ideš na nej v pohode,len si po tom páde na Kľačanoch kus zakríknutý....je to všetko preto,lebo si potom s nami nebol nikde na trati,ani po hore. Dúfam,že tento rok sa to zmení a budeme spolu viacej jazdiť i!!! ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 17.01.2011 19:43
Jaaaaj Stihi:Ale ty jedavas atomove halušky.Stebou je tazko jazdit.A tie Klačany to mas pravdu,predsa mam rodinu a to bolo na krajičku. ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 gadget
registrovaný člen
Pridané: 18.01.2011 19:58
Ja som jazdieval na yz 250 f 03 , 07 ladena . Boli to zo začiatku super motorky ale to sme ešte nejazdievali take extremy ako teraz . A jednoznačne vravim do extremou je aaspon premna dvojtkat super volba lahky , obratny, tlmiče šupa chyta na šupu radosť jazdiť a ked vieš aj zo spojkou tak to je nadhere mam ktm EXC 125 samozrejme nema spodok ako yamaha ale ta špica sa može 250 scovať uplne to je užas ked to chyti ten zvuk to už len mačkaš po spojke aby ta tak nedvyhalo . Nevravim nič proti štvortaktom ale aspon ja osobne neviem zajazdiť take trate ako jazdievame a neuživam si tak jazdu a hlavne dosť som sa namakal na nakopovany :cry: , ale podotykam bola to ostra mašina. Tot moj nazor :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 21.01.2011 15:01
2T je bezne lahsi ako 4T
2T je lacnejsi na udrzbu ako 4T, ale otazne je ako casto budes generalkovat, maly 2T posles do "šuscia" skor ako velky 4T to je raz uz tak

2T papa viacej ako 4T a ked ti dojde benzin niekde v P.... tak ver tomu ze M2T od dobreho uja v dalekej dedine tam nenalejes :-D hehe

To su take objektivnejsie fakty zname verejne

.... a teraz tie subjektivnejsie:
ak si jazdil take 4T hebedo tak pocitaj ze na 2T sa v tazsiom terene zo zaciatku moc neodvezies..to som videl velakrat ked skuseny chalani co jazdia iba 4T sadli na 125 alebo 250 exc, proste im to stale dochlo heh

.....VOBEC NEPOCITAJ S TYM, ZE TI 2T NEURVE RUKY.
nastup vykonu nie je taky plynuly ako u 4T(takze ti to pracky netaha hned) ale on ten motorcek ma brutalny zatah vo vysokych otackach... a to ty chces brutal brutal :-D a to sa logicky podpise na rychlejsom ubudani sil ale casom z teba bude silnejsi ujo, ktory si v tomto 2T sialenstve zacne uzivat a to mi ver, ze naozaj

Moja rada znie:

A:Ak sa chces paradne povozit dlhe hodiny v stupackach, vypotit tu oravsku slaninu, co si davas na desiatu, mat zvuk, ktory dava babam dole nohavicky : kup si 4T
vacsia kubatura=vyssia zivotnost motora

B:Ak si ochotny vycibrit si techniku na cholerickom stroji,
ak si ochotny schudnut aj desat kil,
ak ti nestacia cesty, chodnicky ale rad sa opries do akehokolvek dobrodruzneho humusu, ktory zahrna aj 30 minutove vyprostovanie motorky,
ak ti to naozaj hrabe, kup si 2T a odmenou ti bude upne zhumplovanie tela a vykupenie tvojej duse z tohto pochmurneho sveta v kazdom momente ked ti ten nasraty rev 2T pripomenie ze zijes

P.S. : uznavam 4T sak nienadarmo sa na tom aj dakar jazdi
ale pre mna 2T FOREVER

Hodnotenie príspevku:  7    0
jamo
registrovaný člen
Pridané: 21.01.2011 16:00
Sledujem diskusiu, zdá sa mi, že každý doporučuje to čo má.
Tiež by som rád pridal svoj názor. Ak si doteraz jazdil len 4T tak na 2T si budeš zvykať ťažšie, aj s ohľadom na tvoj vek /už si predsa len kludneší /. Ak chceš jazdiť pre relax, viac les ako trať lepšie je enduro. Pri výletoch sa nevyhneš presunom po cestách a dedinách - nie je od veci mať ŠPZ /aspoň v batohu/, alebo aspoň doklad o zaplatení poistky - čert,svokra a policajt nikdy nespí. Takže mi vychádza enduro najlepšie na značkách.
Ak sadneš na 250 4T /EXC,WR../ bude sa ti zdať po presadnutí z tvojej slabý. Takže to vychádza na 450 4T, ktorý ti bude pripadať oproti tvojej ako bicykel /osobná skúsenosť/. Tieto motory vydržia veľa, servis určite nie je drahší ako 2T, môžeš tankovať hocikde, dojazd je dlhší - menšia spotreba, väčšia nádrž. Výber však ostáva na tebe, radí sa ľahko - najlepšie osobne odskúšať.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 gadget
registrovaný člen
Pridané: 22.01.2011 18:10
Victor ta tvoja možnosť B sa mi celkom pači až nato že pišeš že dvojtakt ti neurve ruky?? tak asi niesi asi palič lebo prave v tych vyššich točkach ju musiš držať pri spodu lebo dviha sa všade. A netreba zabudať že motorky idu neustale vyvojom takže ak je 125 04 a napr 10 tak to neni vôbec to iste. Nevravim to len tak ale dosť ma štvu ludia ktory maju tie ostre krosy ,,600,, a vravia že 125 ka je krovynorez že je to slabe a tak to sa neda ani porovnať vyvoj ktory bol pred 20 rokmy a aky je teraz ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 fukkio
registrovaný člen
Pridané: 22.01.2011 18:26
gadget : prečitaj si to pomaly a viac krat :lol:
Prave že on tam ma napisane že to mu urve ruky :-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 extr
registrovaný člen
Pridané: 22.01.2011 20:56
Jano kup 450 akejkolvek normalnej znacky,HUSQVARNA,HUSABERG,YAMAHA,KTM,

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dzipo
registrovaný člen
Pridané: 22.01.2011 21:29
extr:to som mu radil aj ja,a to mam 2 takt.Čiže,nie kazdi mu radi to čo ma...Však Jamo? ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 hasic65
registrovaný člen
25
Pridané: 22.01.2011 21:58
Moto007:poradím ti ako si vybrať isto máš známich čo maju 2t a 4T odvez sa poriadne v tažšom terene a uvydíš čo ti zapasuje a nebudeš potom sklamaný.kedysi nebolo motoriek tak sme kupovaly to čo bolo,mal som aj 2T a teraz mam WR450f lebo na 2t prejdeš tak 70 km a máš suchú nadrž ,ale lepši požitok z jazdy,4T zasa kludná jazda,rozhodnutie je natebe.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 24.01.2011 11:40
inak zjednodusene aj ked mam 2T radim mu 4T vzhladom na to co pise , ze ma za skusenosti
gadget : o tom urvani ruk skus precitat este raz :-D
na margo krovinorez: ja tiez sedlam 125 :-D
Napr. BMW Z4 ma pomer hmotnost/vykon 231 koni/ na tonu-co je asi 23 koni na sto kil....no moja exc vazi okolo 100kg a ma okolo 45 koni/32KW.....myslim , ze netreba nic dodavat :-D

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 24.01.2011 12:38
2t neviem nemožem povedať zatial som ho nemal ako previezol som sa mal som tiež len 4t a sedi dobre je to yz 450f dal som tam WRkovi podvozok tak že je to parada je to mekšie neutlče to tak človeka je to lahke a da sa zajazdiť aj trať aj hory ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   August 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 22.08.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 05.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: skrátené enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 06.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: skrátené enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky