Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - ktm sxf 250 zopar otazok
 echo
registrovaný člen
Pridané: 23.02.2011 13:04
serus, chcem sa opytat
-ako vypustim vodu s tejto motorky
-ako potom odvzdusnim chladiaci system
-ci mozem dat cisty fridex a jazdit na cistom fridexe aj v lete
-ked zmiesam v rovnakom pomere 95okt. benzin s 98okt. benzinom dostanem 96,5okt benzin?
dik!
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 23.02.2011 13:12
- vodu vypustíš tak, že otvoríš vrchnák a rozpojíš hadicu dole pri motore
- neodvzdušňuješ, naleješ chladiacu zmes tak, aby boli zakryté rebrá vnútri chladiča - po naštartovaní (a zhasnutí) skontroluješ hladinu
- "fridex" - pozri si ako sa má miešať a aký typ (na hliníkové motory)
- to s tým benzínom je na čo dobré?? :-O

Toto sa Ti zíde, stiahni si to - Repair manual KTM 250SX-F

Hodnotenie príspevku:  0    0
 echo
registrovaný člen
Pridané: 23.02.2011 13:16
no fridex som myslel ako chladiacu zmes vseobecne. mozes mi teda poradit presne aku mam dat ty to urcite vies. a ten benzin- no jazdim normalne na 95 ako sa ma ale mam taky vnutorny pocit ze "pretiahnem jej perka" 98-kou. mozem tym nieco posrat?

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 23.02.2011 13:20
Mixom 95+98 nič neposerieš a zmes napr. Webshop - Moto cool chladiaca kvapalina

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mykos
registrovaný člen
118
Pridané: 23.02.2011 20:47
2 diely benzínu, jeden diel nafty dostanem čo? "naftogas".. a koľko oktánový bude....?? nemám slov... :bla:

Hodnotenie príspevku:  2    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 23.02.2011 20:53
"pretiahnem jej perka" 98-kou - akože vôbec nechápem čo to znamená? Čo od toho očakávaš? Bude to presne to isté ako keby si tam nalial 95.

Hodnotenie príspevku:  1    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 23.02.2011 21:40
To sú tí, čo si myslia že viac oktánov, viac koní ;)

Hodnotenie príspevku:  9    0
 echo
registrovaný člen
Pridané: 24.02.2011 00:23
necakal som vacsi vykon od tej 98. ta vyd**ana svina ma uz dva krat skoro zabila aj na 95ke takze vykon nepotrebujem. len ma to tak napadlo.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 24.02.2011 08:16
Dávaj tam to, čo píše manuál a nešpekuluj. Nebude to mať absolútne žiadny účinok.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 24.02.2011 20:11
ked ma mat motor konkretne oktanove cislo tak to nie je asi na srandu :bla: ,,,,,,,,co mas GS ? to jazdi na rozne typy benzinov a je to na to stavane ,,,,,,,,,,akurat sa moze nieco pokazit :-O

Hodnotenie príspevku:  0    1
pepan
registrovaný člen
Pridané: 24.02.2011 20:16
kludne tam mozes mat fridex aj vlete a to preto lebo fridex ma vecsi bod varu ako H2O

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 25.02.2011 09:50
vyssie oktanove cislo volaco robi pri vysokom kompresnom pomere. kedze mas cross tak by ti to mozno volaco dalo, ALE musel by si tankovat 100oktanov aby si mal rozdiel 5%. Myslis ze budes citit rozdiel 5%???

Upravil danielsatko, 25.02.2011 09:51:27

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 25.02.2011 10:40
danielsatko> Ak je v manuále raz N95, tak aj pri tom kompresnom pomere bude predzápal nastavený na tento benzín a žiadny výkon nezískaš. Jedine, že by motor mal zabudované čidlo klepanie a to by dokázalo upravovať predzápal. Inak to je len vyhadzovanie peňazí.

Hodnotenie príspevku:  0    0
greenarrow
registrovaný člen
Pridané: 26.02.2011 12:15
echo:Ten benzin ta nemusi trapit urcite nepocitis rozdiel. :bla: Ved v Amerike som na ziadnej pumpe nevidel vyssie oktanove cislo ako 92 a leju to do vsetkeho ci do motoriek aut.

Hodnotenie príspevku:  0    0
kaysalas1
registrovaný člen
Pridané: 26.02.2011 12:51
Tak k tomu benzínu aby si mal prehľad:


EVO Benzín je vysokooktánové prémiové bezsírne palivo. Vo svojej kategórii je palivom špičkovej kvality, ktoré sa vyrába podľa osobitnej receptúry miešania a obsahuje prísady najnovšej generácie.

EVO Benzín je ideálnym palivom pre zážihové motory s klasickým karburátorom, preplňované motory a motory s najmodernejšími vstrekovacími systémami, ale jeho špičkový výkon vedia najlepšie využiť najmä najmodernejšie automobily. Vďaka optimalizovanej prchavosti a priaznivej destilačnej charakteristike má výborné štartovacie vlastnosti za každých podmienok. Vďaka bezproblémovému štartu a akcelerácii vozidla je zrýchlenie rovnomernejšie a jazda dynamickejšia aj pri nižších otáčkach.

Najdôležitejšie vlastnosti prémiového benzínu EVO Benzín:

* výnimočný výkon a nižšia spotreba
* detergentná prísada čistiaca motor a zabraňujúca tvorbe usadenín
* mazivostná prísada znižujúca trenie pohyblivých častí a opotrebenie motora
* EVO Benzín neobsahuje síru a šetrí životné prostredie
* antikorózna prísada chrániaca motor pred vnútornou koróziou

Kvalitatívne ukazovatele a úžitkové vlastnosti EVO Benzínu spĺňajú všetky požiadavky WWFC na kvalitu paliva 4. kategórie. Ide o najprísnejšiu špecifikáciu kvality motorových palív na svete. Kvalita EVO Benzínu plne zodpovedá technickým požiadavkám STN EN 228.





Shell V-Power: Nové zloženie pre účinné čistenie

Nové zloženie Shell V-Power obsahuje silné čistiace zložky brániace vytváraniu usadenín tlmiacich výkon, ktoré môžu mať dopad na odozvu a účinnosť motora.
Zlepšenie výkonnosti: Navrhnuté pre efektívnejšie spaľovanie a redukciu trenia, čo napomáha prenosu

Unikátna Technológia okamžitej odozvy paliva Shell V-Power vytvára molekulový film, ktorý pomáha redukovať trenie v motore. Ak je trenie redukované, vozidlo má k dispozícii viac energie z paliva, čím sa zvýši jeho výkon už od prvého natankovania. Nové vylepšené zloženie Shell V-Power je taktiež vyvinuté tak, aby sa palivo spaľovalo efektívnejšie a tým váš motor uvoľňoval viac sily už od prvého natankovania.




TAk ak ti nevadí že dáš o niekolko eur viac za benzín tak nerieš, ja osobne jazdím len tieto dva podla toho na akej čerpačke zastavím, spokojnosŤ veľká :D


Hodnotenie príspevku:  1    1
 emil
registrovaný člen
Pridané: 26.02.2011 21:13
To čo popíšu na obhajenie a predajnosť týchto drahých super benzínov je jedna vec a skutočný prínos takéhoto paliva zas druhá.Nech si každý rozhodne čo naleje mne stačí 95 :bla:

Hodnotenie príspevku:  2    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 26.02.2011 23:40
Vždy je to o tom pre čo sa kto rozhodne .
kaysalas popísal si to pekne .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kiko36
registrovaný člen
Pridané: 24.02.2012 06:23
k tej nemrzke 1diel nemrzky a 1 diel destylovanej

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Marek191
registrovaný člen
Pridané: 25.02.2012 19:21
- vodu najlepsie vypustis ked otvoris uzaver - veko chladica a odskrutkujes jednu skrutku z vodnej pumpy, tu ktorá nie je zapustená dovnútra. Myslím že to je najspodnejšia alebo tá od nej hned doprava. Vodu potom pekne aj zachytis ci uz ju vylejes alebo nie garaz budes mat cistu, ako odpojit hadicu a rozlejes to vsade mozne.

- neodvzudnujes nijak system, dotiahnes po vyputeni o riadok vyssie spomimanu skrutku, a nalejes zmes zhora, prestartuj a potom skontroluj hladinu

-fridex je do traktora, nalej tam nemrznucu zmes do chladicov na hlinikove hlavy, zalezi od vyrobcu ale povacsine je zelena - zeleno modra. A samozrejme, nalej cisty bez vody. Ma to potom vyssi pod varu cize masina Ti nezovrie tak skoro ako ked tam je len voda, a je to myslim 1.2L celková zmes takze to tvoju penazenku nezabije

miesat benzin 95 s 98 ??? :bla: bez komentara

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 30.06.2013 10:46
zdravím mám KTM 250 SXF 2010 asi 2 týždne a je to moj prvý 4takt takže nemám s tým žiadne skusenosti a mám pár otázok :
-je to normálne ked motorke za jazdy uberem plyn uplne že začne pomaly brzdiť motorom a začne mierne strielať do výfuku ?
-ako sa prejavuje volná rozvodová reťaz ?
-keď ju štartujem za studena so sitičom tak motor chytí chvilu ide na sitiči ale vobec nejde so zvyšeným volnobehom ide ako keby ani sitič neni zapnuty a po chvili skape a už štartuje ťachšie, zateplá chytá na 1-2 šupy, čím to može biť mám zle nastavený volnobeh ?

ďakujem za odpovede uvítam aj rady na čo by som si mal dať pri 4takte najviac pozor

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lowec18
registrovaný člen
Pridané: 01.07.2013 11:20
- je predsa normálne že motorka po ubratí plynu ta bude brzdiť motorom hlavne u 4T, strielanie do výfuku môže byť spôsobené bud zle nastavenou zmesou alebo treba pozrieť aj vôle ventilov
- povolená rozvodovka sa ti prejaví vtedy keď ti strelí alebo ti preskočia rozvody je je to tažko zistiť kedže klzáky su korkové (alebo aký to je matroš) takže dajaké hrkanie asi nepostrehneš zhoď veko prekopni ju nasucho a uvidíš či je našpanovaná...
otáčky máš tie isté aj pri vypnutom sytiči ??? potom to nebude voľnobehom
na čo si dávať pozor ??? :bla: meň olej, generálkuj, a maš po starostiach....
ale na tuto moto sú to väčší odborníci toto je len tak okrajovo ...


Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 01.07.2013 19:55
K chladiacej kvapaline a chladeniu motora niekoľko poznámok všeobecne.
Moderné motorky majú prevažne hliníkové valce a chladiče (pre zníženie hmotnosti) preto chladiaca kvapalina pre hliníkové motory prevažuje vo svete športových motoriek. Pre porovnanie staršie motory boli liatinové a tomu bola prispôsobená aj kvapalina. Medzi základné funkcie chladiacej kvapaliny patrí:
- Zabezpečenie odvodu tepla z motora,
- Ochrana dielov motora pred koróziou,
- Ochrana gumených častí rozvodu chladiacej kvapaliny pred starnutím,
- Odolnosť proti nízkym teplotám (zamrznutiu),
- Nízka kavitácia.
Typickým predstaviteľom modernej chladiacej kvapaliny určenej pre hliníkové motory je EVOX Premium G30 od spoločnosti Slovnaft a nasledovné parametre sú použité z technickej karty uvedeného výrobku, aby som mohol lepšie vysvetliť ako je to s použitím chladiacej kvapaliny ako takej.
Čo sa týka riedenia chladiacej kvapaliny tak:
- Neriedená chladiaca kvapalina má bod varu okolo 175 stupňov celzia, teda vyššiu ako čistá voda, preto je jej použitie vhodnejšie pre extrémne teploty,
- Neriedená chladiaca kvapalina má bod kryštalizácie len niekde okolo -13 stupňov celzia, preto je takáto nepoužiteľná pre ochranu motora v zime. Je nutné ju riediť. Riedená 1:1 má bod tvorenia kryštálikov až -35 stupňov celzia. Rozdiel je markantný.
Čo sa týka použitia chladiacej kvapaliny v motorke:
- V lete je možné použiť neriedenú chladiacu kvapalinu (využíva sa vlastnosť vyššieho bod varu),
- V zime je rozhodne potrebné riediť kvapalinu destilovanou (demineralizovanou) vodou v takom pomere, aby sa dosiahla nemrznúca hranica aspoň na -25 stupňov celzia. Ak si položíte otázku prečo, tak odpoveď je preto, lebo aj dva dni v zime s teplotou -20 stupňov celzia v nevykurovanej a od domu oddelenej garáži môžu spôsobiť roztrhnutie valca a chladiča.
- V lete je možné bez rizika v prípade potreby nahradiť chladiacu kvapalinu čistou destilovanou (demineralizovanou) vodou, alebo v čase poruchy obyčajnou vodou aj vodou z potoka, salvátorkou. Po pominutí poruchy vodu vypustiť a nahradiť chladiacou zmesou.
- Ak neviete akú kvapalinu máte v motore (motorke!!!), s najväčšou pravdepodobnosťou je tam chladiaca kvapalina pre hliníkové motory. Ak nemáte inú chladiacu kvapalinu, len pre liatinové motory a musíte „naliať“, tak kľudne nalejte. Pomiešanie degraduje hlavne antikorózne vlastnosti, ale inak sa v zásade veľa nezmení. Po dojazde vypustite a nalejte to správne. Nemajte strach, povery o zadretom motore sú len povery.
Záverom. V lete používajte neriedenú kvapalinu, v zime riedenú na -25 stupňov celzia. Toť vsjo.


Hodnotenie príspevku:  3    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 01.07.2013 20:15
Strieľanie do výfuku.
Strieľanie do výfuku bolo na týchto stránkach popísanie niekoľko krát. U karburátorových motorov sa jedná o bežný jav. Pri ubratí plynu sa zavrie šupátko karburátora a pri brzdení motorom (teda jeho nútenom pohybe) sa do valca nasáva príliš chudobná zmes na to, aby iskra túto zmes vedela zapáliť a teda v motore spáliť. Táto nespálená zmes sa posúva von zo spaľovacieho priestoru motora cez výfukové ventily a zhromažďuje sa vo výfukovom potrubí. V určitom momente sa táto zmes vo výfuku zapáli a exploduje. Tento jav sa v danom režime motora (brzdenie motorom) cyklicky opakuje až do momentu pridania plynu. Strieľanie do výfuku sa markantne zhoršuje pri zanesenom vzduchovom filtri (brzdený objem vzduchu-málo vzduchu, strháva málo paliva) a pri chudobnej zmesi voľnobehu. Je teda potrebné nastaviť karburátor (pri teplom motore) a často, ako je to len možné, čistiť filter vzduchu (najlepšie po každej jazde). Opäť toť vsjo.


Hodnotenie príspevku:  3    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 16.07.2013 23:31
kde zistím aká je odporúčaná sviečka pre KTM SXF250 ročník 2010 ? v manualy to neni , teraz tam mám NGK R CR9EK ktorá je odporúčaná pre cestné kawasaki yamahy atd. o KTM tak neni ani stopa , alebo to je jedno akú tam dám ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
davidlane
registrovaný člen
Pridané: 16.07.2013 23:40
ak mas uzivatelsku prirucku tak tam by to malo byt.sviecka tam ide presne taka ako si pisal.kuptaku istu nedavaj tam kadeco niekedy to robi blbosti.

Hodnotenie príspevku:  1    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 18.07.2013 18:22
dík davidlane potom som pozrel ten manual detailnejšie a je tam sviečka NGK CR9EKB, a je nejaký rozdiel medzi CR9EK a CR9EKB ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lowec18
registrovaný člen
Pridané: 20.07.2013 12:01
žiaden technický rozdiel medzi nimi nieje, dĺžka a priemer závitu, "teplota sviečky", jej konštrukcia (sú rezistorové obidve, obidve sú 2-elektródové), to písmeno B je označenie dizajnu sviečky....
takže v kľude ju tam môžeš dať......

Hodnotenie príspevku:  1    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2013 19:49
kde zoženiem takýto kryt na ktm sxf250 ? v žiadnom eshope som to nevidel maximalne tak vodítko a kryt rámu ale toto vobec , ja ho totiž na moto vobec nemám

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha snimka.jpg (34.9 kB)
157426-snimka.jpg

 lowec18
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2013 22:35
http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Sprocket-Chain-Cover-Guard-to-suit-KTM-250SXF-250-...

http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-SXF-250-FRONT-SPROCKET-CHAIN-COVER-SLIDE-GUARD-SXF25...

Alebo zavolaj do Žúbora určite ti to objedná....

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lowec18
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2013 22:44
http://diely.ktm.sk/sk/eshop/2008/sx/250-sx-f/ram/schema-06/10351#sch_10351

schéma 6, diel č. 50 dokonca lacnejšie ako z ebay
stačí len trochu pohľadať :hacker:

Hodnotenie príspevku:  1    0
 galis
registrovaný člen
Pridané: 26.07.2013 20:04
alebo skus ..Adamoto Kosice...novy e-shop len pre KTM.tam to urcite objednas

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 26.07.2013 20:24
ok chalani dík za tipy

Hodnotenie príspevku:  0    0
davidlane
registrovaný člen
Pridané: 19.04.2014 13:17
viete mi poradit mam taku zahadu na 250sxf 2009 mi zacala smykat spojka.podla manualu je vsetko v norme plech lamela aj struny.objednal som tvrdsie struny ale nepomohlo.este chcem dodat ze sa to prejavuje az ked sa motor zohreje ulne pri dlhsom jazdeni na trati a pri vyssich otackach motora.olej pouzivam motorex 10w60 menim cca 7 mth.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 20.04.2014 08:41
davidlane: olej si nemenil za iny vzdy pouzivas tento ???
nemas blbo nastavenu spojku mam na mysli tak ze ako keby bola stlacena vzdy ???

Hodnotenie príspevku:  0    0
davidlane
registrovaný člen
Pridané: 20.04.2014 13:45
mam ju 2 roky a stale davam tento olej.aj ked chalan tam daval 20w60.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 erik
redaktor
Pridané: 20.04.2014 20:28
v prvom rade by som vymenil olej, dalej si skus odvzdušnit spojku (neviem ci to sice niekomu niekedy pomohlo ale za pokus to stoji), ak ani jedno z toho nepomoze tak rozmontuj spojku a pozri ci nemas dopalene plechy popripade skus medzi sebou poprehadzovat lamely a plechy, niekedy to trocha pomoze, ale toto vsetko je len take zufale riešenie. tiez som mal osobne problem na mojej SXF 250 a pomohli mi silnejšie pruziny, ale ked to tebe nezabralo tak potom ti viac neporadim a problem bude asi trocha zavaznejsi :) ...lamely ti behaju v koši pekne vsetky rovnako ked zmackes spojku? nemas dosekany spojkovy koš a neostavaju ti lamely visieť?

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 21.04.2014 07:47
nemože to biť tým olejom ? ja som dával do SXF250 Motorex 10W50 ktorý je odporučaný aj v manuali

Hodnotenie príspevku:  0    0
davidlane
registrovaný člen
Pridané: 21.04.2014 14:11
nepomoze vymenit olej skusal som.a ohladom toho kosa to som si aj ja myslel ze bude dosekany ale to by robilo stale nie len ked sa poriadne zohreje a ked som meral lamely a plechy tak plechy ok ako aj kos.asi mi nic ine neostane len kupit lamely a plechy :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 hondak
registrovaný člen
Pridané: 21.04.2014 14:27
Mal som ten istý problém skús vymeniť o-krúžok v hydraulike (pri reťazi ) daj ju dolu a pumpuj s páčkou až sa vytlačí gulička s tým o-krúžkom .. kúpiš ho v nejakom obchode kde predávajú takéto veci z gumy a podobne .. stojí pár centov .

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha stiahnut.jpg (6.7 kB)
161894-stiahnut.jpg

davidlane
registrovaný člen
Pridané: 21.04.2014 16:02
uz som objednal celu spojkovu sadu moto nejdem predavat tak ked to dam nove budem mat pokoj aj ked som neobjednal origo ale nahradu tak uvidim aspon kolko to vydrzi bo este som nekupoval spojku neoriginal.a cena super po zlave v autotechne cca 50€.ak nepomoze skusim ten o-kruzok.dik za radu.este ak sa ta mozem opytat tebe to tiez robilo len ked si ju riadne zohrial?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 hondak
registrovaný člen
Pridané: 21.04.2014 22:19
Urob ako chceš.. áno spojka šla bez problémov ale po 10-15 minútach nešla skoro vôbec..

Hodnotenie príspevku:  0    0
davidlane
registrovaný člen
Pridané: 22.04.2014 17:49
ved dam vediet ako to dopadlo.na ako principe to vlastne funguje?vytvara sa tam daky tlak ktory nepusti spojku uplne spat?som stoho jelen.ale aspon viem do coho sa pustit takze dik za radu.

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky