Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO CUP STRED- LOVÈICA 2020

ENDURO CUP STRED- LOVČICA 2020

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Všetko o údržbe 4T moto
MXjessie
registrovaný člen
Pridané: 08.03.2011 22:10
Ahojte, prosím vás, poraďte mi.
Doteraz mi moje motorky a štvorkolky odniesli do servisu a doniesli naspäť vo full stave a doteraz som nemala ani šajnu že čo tam menili a za koľko :roll: . Teraz to všetko musím ja robiť, samozrejme aj platiť. Aj keď trošku sa rozumiem do motoriek (keď bereme ženy :lol: ), neviem koľko stojí údržba jednej 4T moto (cross) a ako často. Plánujem si kúpiť crossku buď KTM SX 250 F alebo Hondu CRF 250. Môžete mi prosím poradiť? Celý deň som hľadala na nete o tomto nejaký článok, ale nikde nič :cry: Ďakujem za všetky rady.
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 08.03.2011 22:32
Stiahni si manuál k moto, tam sú odporučené servisné intervaly na všetky diely. Netreba to brať doslovne, ale orientačne.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 08.03.2011 23:10
a este ak ta to bavi a zaujima,urcite si kup tuto knizku:

http://www.automotoknihy.sk/inshop/scripts/detail.asp?itemId=1492

je vyborna... ;)

Hodnotenie príspevku:  1    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 06:26
A priprav sa, že to je dosť prachov aj keď si to človek počas roka neuvedomuje. Za minulý rok bežná údržba bez kúpy nejakých doplnkov a doplnenia výstroje skoro 1000E, s týmto + predsezónným skrášlením motorky a výmenou rozbitých vecí cez 2000E. To sa mi nestala žiadna väčšia porucha a moc som toho ani nerozbil.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 09.03.2011 07:54
MX jessie - ja ti to v skratke rozpíšem
predpokladamjme, že za ten rok najazdíš cca 100 mth a nič sa ti s moto nestane (nespadneš,teda nič nepokazíš) :

výmena oleja v motore(prevodovke): 8- 16 mth (liter cca 10€)
olejový filter - pri výmene oleja (ks - 3€)

retazový kit - 1 ks (reťaz , rozeta, sekundárne koliečko) cca 100 €
pneumatiky - pri light jazdení - jedna sada na rok cca 100 €

pri CRF výmena sacích ventilov - 1x za 100 mth - cca 100€

podopisujte jej, musím končiť



Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 08:02
brzdové platničky - sada povedzme 40E, nechce sa mi hľadať cenu. Za tých 100 mth aspoň 2 sady pri optimistickom predpoklade
olej v tlmičoch by sa pri takom nájazde patrilo tiež

A to je všetko len materiál, ak si to nebudeš všetko meniť sama tak rátaj + ďalšie E-čka práca.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 09:07
voladaj, prosim ta čo si menil v ramci servisu na motorke za 1000€. :-O

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 09:19
slovak11> Sada prepákovanie + kyvka + zadný tlmič, sada predné tlmiče vrátane púzdier, 4x zadná guma, 2x predná guma, 1x zadná zimná guma (nie hrotová, tie som sem ani nerátal), 2x reťazový kit, vodítka reťaze, 3x platničky predok + zadok, 5x olej + filter, 2x ložiská kolesá, 5x olej a olejový filter a rozvodová reťaz. Baterka, tú by som tam asi rátať nemal, ale zomrela, tak sa meniť musela. Započítané sú tam aj vzduchové filtre, oleje na reťaz, na filter, do tlmičov a ostatné serepetičky. Najazdených asi 65-70 mth. Skús si to jeden rok písať a ostaneš prekvapený ako ja. Možno som ešte na niečo zabudol, ale bolo to okolo tých 1000E, možno o 100E viac alebo menej.

Tých druhých 1000E boli veci, ktoré až tak nebolo treba ale chcel som ich. Výfuk, poriadne natryskovanie, kryt pod motor, nové plasty, polepy, pancierové hadičky bŕzd. Tiež tam rátam aj nejaké veci, čo som doplnil výstroj.

Mladí chlapci kukajú len na spotrebu a nakoniec človek zistí, že to je najmenšia položka.

Hodnotenie príspevku:  3    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 14:11
mudro,sudruh Voloda :!:

Hodnotenie príspevku:  0    0
MXjessie
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 14:21
ďakujem fakt za rady, pomohlo mi to (orientačne vedieť na čo si mám pripraviť peniaze)

...aha, ešte jedno - môj kamarát má CRF250ku, on mi hovoril, že on tak vie že po 16 motohodinách sa mení piest, a to je okolo 500 eur. :bla: takže ako to je s tým piestom?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 14:25
to by musel ist viac ako Barcia :lol: , piestna sada do e200.

Upravil madMX, 09.03.2011 14:29:13

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2011 14:34
Tak tak, pri hobby jazdení by som ten piest raz do roka skontroloval a ak je mimo tolerancie tak vymenil.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 09.03.2011 15:10
Pri vyslovene hobby jazde piest kľudne 100 mth, po 50 mth vymeniť krúžok...

Hodnotenie príspevku:  0    0
mcgoauld
* zablokovaný (ban)
Pridané: 09.03.2011 15:24
no keby som to mal nemiť tak často ako tu píšete tak by som už asi aj domom musel predať aby som mohol ešte jazdiť :D
Aj ked je pravda, že SX si pýta viacej...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kiko22
registrovaný člen
Pridané: 12.03.2011 18:12
volodaj-ako sa kontroluje tolerancia piestu?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 12.03.2011 18:20
Zmeráš priemer valca, zmeráš priemer piestu, odčítaš ich od seba a dostaneš číslo. Kukneš do manuálu a vidíš či si ešte v tolerancií alebo už nie. Napr. WR to má 0,03 - 0,055 bežne pri montáži. 0,1 mm je na výmenu. Na zmeranie priemeru valca ale potrebuješ špeciálne meradlo (mikrometer na vnútorné rozmery). Tak isto treba premerať aj rozmer valca či je v tolerancií a jeho ovalitu.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 varandriver07
registrovaný člen
7
Pridané: 13.03.2011 12:44
Tolerancia piestu ano, ale ak clovek jazdi palbu, skor ako sa zoderie kruzok a piest, tak piest vie prasknut zospodu pri ojnicnom cape, aj preto sa meni preventivne.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 13.03.2011 16:03
MXjessie: nejdes jazdit svet ani europu, zatial si s financiami tazku hlavu nerob. Take narocne to zase nebude. Pokial nekupis zniceny srot, nemusis sa bat velkych investicii. Vsetko zalezi aj od tvojich cielov, ci chces jazdit len tak, alebo chces ist hore a nieco dokazať. Ale to je zase iny pribeh. Ceny neries, hlavne kup motorku v dobrom stave, to je zaklad. Pocitam ze na prvu sezonu budes potrebovat nejake packy, sadu pneu, olej, filtre a nejake drobnosti pokial sa ti nieco nesypne v motore. Na konci sezony ak bude potrebne vymenis veci (to bude asi to najdrahsie zo vsetkeho-podla rozsahu) a ides dalej...

Hodnotenie príspevku:  1    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 09.06.2014 21:56
može uškodiť motoru na Yamahe YZF250 polosyntetický olej ? dávam tam Motul 5100 4T 10W50 a až teraz som zistil že to neni plná syntetika ale len polosyntetika

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2014 00:33
YZF by mala mat tušim v manuály predpisanu polosyntetiku 10w40
ak sa mílim opravte ma

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2014 11:05
neuškodí. zabudni na pojmy polosyntetika a syntetika v spojení s kvalitou oleja. ak plní normy tak je OK bez ohľadu na to z čoho je vyrobený.

Hodnotenie príspevku:  2    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 03.10.2020
Enduro Cup Stred
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 17.10.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 18.10.2020
MM SR CC Dvojíc: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky