Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Aprilia rx 125 Vysoké otáčky - Dusenie
badzi
registrovaný člen
Pridané: 14.09.2011 16:40
Zdravím vospolok,
Mám problém z Aprilia rx 125...
Keď ju nakopnem a pridám plin tak ju začne dusiť ako keby ju prechlastávalo,
no keď už sa ako tak dostanem do pohybu, zase má moc vysoké otáčky aj keď len slabúčko pohnem plinom.
Aj po pustení plinu a keď som v pohibe a mám zaradenú rýchlosť otáčky neklesajú hneď no po asi 7 sek
zrazu prudko klesnú až motorku začne dusiť.
Keď ju nakopnem bez toho aby som sa pohol a ako tak dostanem sa do toho že mi ju nezačne dusiť
a držím plný plin tak ju nedám do úplných otáčok ako keby prívera bola zadrhnutá no príveru
bezproblémou otvára počas jazdy.
Sviečku som dal novú, vzduch. filter vypral, karburátor prefúkal a dôkladne vyčistil, prepálil som koleno,
popritom som kukol aj piestik a krúžky a tie boli v poriadku, ukostrenie je OK...Šlapala ako hodinky
a zrazu :(

Ja si s tým neviem dať už rady... Ak by niekto mal nejaký nápad tak by mi to bodlo.
Ďakujem
 xfighter24
registrovaný člen
Pridané: 15.09.2011 14:23
netaha ti falosny vzduch alebo gufero pod zapalovanim ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dencu.bel
registrovaný člen
Pridané: 16.09.2011 18:48
pozri priveru, v akom pomere riedis benzin s olejom?
mozem sa ta spytat odkial mas tu motorku? neni to nahodou modra aprilka?

Hodnotenie príspevku:  0    0
rockycs
IP: 88.212.37.129
Pridané: 25.07.2013 15:55
Ahojte, potreboval by som poradiť s niečím podobným.

Zohnal som si Apriliu RX a pri jazde som si všimol, že v stredných otáčkach má slabý ťah (pokým sa otvorí prívera, čo dosť trvá).

Prečistil som vzduchový filter (viď foto filtra po kúpe v prílohe :down: ), čo ďalšieho by som mohol skúsiť?

Celkovo je dosť lenivá, hore do kopca ledva ťahá na dvojke, často musím podraďovať na jednotku aj keď som rozbehnutý a idem na plný plyn. To isté do ostrejšej zákruty, vychádzať z nej musím v jednotke... Prívera sa ani cestou hore kopcom neotvorí.

Môže to byť len pokročilým vekom motorky? Známy mi vravel (mal Yamahu DT) že musí mať silnejší ťah ako toto, čo predvádza... Ďakujem za rady.

P.S.: prosím nekomentujte aký hrozný bol vzduchový filter ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha vzduchovyfilter.jpg (232.5 kB)
157422-vzduchovyfilter.jpg

 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2013 21:38
no tak je toho strasne vela co moze sposobovat tvoj problem.Zle nastaveny karbik ,privera, elektrika, vyhoneny motor inak chcel by som vydiet valec a piest ked vidim ten filter je my na :grin: a dalsia vec je ze aprilia robila aj priskrtene verzije sktili to na vyfuku na cdicku a aj na privere a inak mozes mat aj vyfuk zasraty ale odporucam ti zacni karbecom lebo delorto co kus to original :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
rockycs
IP: 88.212.37.129
Pridané: 05.08.2013 11:14
No, tak som porobil pár vecí:
- vyčistil a nanovo naolejoval vzduchový filter
- prečistil karburátor, vyfúkal/vymenil hadičky
- ponastavoval asi všetky možné kombinácie karburátora (vzduch, otáčky)

Stále však má motorka veľmi nízky ťah, teraz v nízkych otáčkach. Prudšie výjazdy, hoci som rozbehnutý, dvojka (nie to ešte trojka) neutiahne, vyslovene začne dusiť a potom zhasne. Môžem ich chodiť len na jednotke, viď video:









www.youtube.com/watch?v=VuRn-wqfB6s

Skúšal som byť aj viac rozbehnutý, aj tak ju pri dlhších stupákoch dusilo až do zhasnutia, hoci som sa všemožne hral so spojkou.

Čo ešte viem vyskúšať? Na fórach som narazil na takéto rady:
- prečistiť koleno výfuku
- pozrieť či nie je priškrtená - ako? :)

Čo myslíte? Ďakujem za všetky rady čo mi viete dať

P.S.: inak nejaké dlhšie výjazdy zvláda celkom ok, len sem-tam začne zničoho nič dusiť aj keď som v dvojke/trojke na plnom plyne :/

Upravil rockycs, 05.08.2013 11:17:16

Hodnotenie príspevku:  0    0
 abendak
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 11:39
Ahoj rockys. Mne podobne nieco davno robila starsia CZ 175 ka. Nebolo namontovane (predosli majitel to pris skladani zabudol namontovat) gufero na ojnicnom lozisku zvonka. Ci ho nahodou nebudes mat prasknute.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 abendak
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 12:53
Ospravedlnujem sa, oprava gufero na lozisku klukoveho hriadela. Este raz sorry:)

Hodnotenie príspevku:  1    0
rockycs
IP: 88.212.37.129
Pridané: 14.10.2013 22:33
Ahojte. Tak som otvoril zapaľovanie a strekol tam benzín, moto nepridala, takže to gufero by malo byť v poriadku...

Mám teraz iný problém - motorka ide na veľmi vysokých otáčkach vo voľnobehu, nedokážem to regulovať ani skrutkami na karburátore. Čo som si všimol je to, že keď nasilu potiahnem lanko sytiča, prestane to... Skúsil som to natočiť:




www.youtube.com/watch?v=-aigTcobwuA

Druhá vec, zdá sa mi že nejde do takých otáčok, ako by mala/mohla... Myslíte, že neotvára príveru? Alebo je takýto zvuk v poriadku?




www.youtube.com/watch?v=yxK_81fx4vU

Hodnotenie príspevku:  0    0
 subarosti
registrovaný člen
Pridané: 15.10.2013 00:05
podľa toho zvuku mi to pripada ako ked som raz kupil sviečku ktorá je odrušená (má v označení to R) a ja spokojný že nová sviečka a moto presne taká jalová bola ani do otáčok sa jej nechcelo a ked aj tak akoby len sem tam zapalilo zmes...hodil som staru sviečku (tiež NGK takú istu ale bez R v označení) a moto išla zasa ako mala.Netvrdím že je to tvoj prípad ale možno by bolo dobre skusiť inú sviecu :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lukso
registrovaný člen
Pridané: 15.10.2013 08:23
rockycs - myslim, ze tu je zbytocne laborovat. Ak si tu moto iba nedavno kupil z druhej ruky, prve co treba spravit je skontrolovat valec, piest a kruzky. Ak kompresia nie je v poriadku, ziadne ladenie ti nepomoze.

Hodnotenie príspevku:  0    0
rockycs
IP: 88.212.37.129
Pridané: 15.10.2013 08:29
Subarosti - no v manuáli sa píše že NGK BR 10 EG, tak takú som dal... Ja som zatiaľ úplný začiatočník, čo pri sviečke znamená to "odrušená"? :)

Lukso - hej, chystám sa na to, ale chcel by som ešte teraz pojazdiť kým prídu mrazy, tak som čistil karburátor, tesnil prírubu, čistil výfuk a tak...

Zvuk - nemáte pocit, akoby neotvorilo príveru?
Inak motor chcem isto otvoriť, no až pri mrazoch :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 subarosti
registrovaný člen
Pridané: 15.10.2013 17:43
"Odrušená" znamená že má v sebe zabudovaný odpor...vätšinou býva odrušená bud sviečka alebo fajka...ale ako vravím na mojej moto NGK BR8EG mala taký charakter že proste do určitých otáčok išla ako tak a potom to začalo byť jalové...síce otáčky akoby išli hore ale nejako to vynechávalo a malo to podobný zvuk ako tvoja.Ked som sa vrátil k NGK B8EG tak si zasa priadla ako mača :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 15.10.2013 21:03
vybehaný valec , zodratý piest , netesnosť výfuku o valec , špatné natryskovanie karburátora(vrtákové ladenie) , nadmerné množstvo oleja v benzíne , pozdný zápal , unavené sacie klapky , vadné gufero kľukovky od prevodovky, vadné zapaľovanie , upchatý výfuk - všetko toto to môže byť.

Hodnotenie príspevku:  0    0
rockycs
IP: 88.212.37.129
Pridané: 16.10.2013 19:10
Chlapi, ďakujem za rady.

Karol - snáď cez zimu prejdem (a vylúčim ;) ) všetky tieto možnosti.

Rozoberal som ju teraz v garáži, všetko mimo motora - prečistil koleno výfuku, prečistil karburátor a všetky trysky, prečistil a nanovo naolejoval vzduchový filter, zatesnil prírubu, prečistil sacie klapky, ...

Potom som (našťastie!) skúsil solenoid a zistil síce jeho funkčnosť, no niečo mi nesedelo... Tak som otvoril dolu príveru a (ne)čuduj sa svete, ani za nič nešla von... Poučený z článkov na Apriliatech som bol trpeznivý a napokon ju dostal von. No pravdepodobne bola celý čas zaseknutá, asi mierne otvorená... Pravdepodobne to mohlo mať za následok slabý ťah v nízkych otáčkach (vo vysokých šla OK)... Tak teraz je v štádiu prečistenia, mením bowden a lanko (lanko bolo v bode vysúvania sa z domčeka mieren rozstrapkané, takže asi tam sa zaseklo a používaním sa "zapiekla" prívera). Prívera šla von ledva-ledva páčením (opatrným), takže solenid ju otvárať/zatvárať isto nezvládal.

Prikladám fotografiu pre zhrozenie, aké som sám zažil.

P.S.: prosím všetkých o pochopenie, je to moja prvá motorka, nemám nijaké predchodzie skúsenosti ani s motorkami, ani s autom. Tak si čítam články, komunikujem s ľuďmi čo Apriliu mali a pomaly sa učím... A pri ďalšej moto už budem vzdelanejší :)

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha privera.jpg (70.6 kB)
158949-privera.jpg

 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 17.10.2013 09:04
AK by si nahodov potreboval magnet (cievku na otvaranie priveri)tak my napis mozem ti posunut co my zostala z mojej aprilky inak ten magnet ma neskutocnu silu drzal som lanko privery v kliestoch a po pripojeni baterky k magnetu to lanko normalne uthlo cize sila jkk byk :D

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky