Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Brzdové kotuče
peto.199
registrovaný člen
Pridané: 14.03.2012 20:58
Zdravim chcem si kupiť novy brzdovy predny brzdový kotuč na HONDU CR 250 a neviem aku značku , ake mate skusenosti zo značkami grosskoph, deltabreaking, breaking a ... ,,a aky priemier kotuča
 insanetoy
registrovaný člen
42
Pridané: 15.03.2012 08:47
Breaking mam a je to parada. Kamos ma grosskopf a nestazoval sa vobec. Co sa tyka priemeru tak honda by urcite zniesla aj vacsi.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 15.03.2012 09:30
ja som kupil gold fren 270 mm na suzuki ,,,,,,,,,skusat chcem v sobotu ,,,,,,,,Groskopf som mal 250 mm no nepovazujem ich za lepsie ako seriove

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 15.03.2012 10:48
Hodnotiť brzdový kotúč samostatne, má význam, len z hľadiska opotrebenia (životnosti). Tvrdší kotúč vydrží viac, ale v porovnaní s mäkším horšie brzdí (pri rovnakom brzdovom obložení). Dosiahnuť dobré brzdné vlastnosti, je vždy kombinácia kotúča a druhu použitého brzdového obloženia. Ak je brzdové obloženie mäkké, väčšinou rýchlo sadne (prispôsobí sa) a brzda zaberá dobre, kotúč sa tak rýchlo neopotrebuje, ale vzhľadom na vyššie trenie sa v lete zahrieva. Problém je však na blate, lebo ak je brzdové obloženie mäkké zbrúsi sa raz dva. Ak je pretek na blate je schopné sa mäkké brzdové obloženie opotrebiť počas dvoch hodín na nulu. Ak je obloženie tvrdé, motorka brzdí slabšie, ale obloženie vydrží dlho. Viac dostane "zabrať" brzdový kotúč, no menej sa prehrieva. Pýtam sa preto, kto posúdi jednotlivé kombinácie kotúča a rôznych brzdových obložení a vynesie "rozsudok" ? Som názoru, vybrať si brzdový kotúč podľa tvaru a samočistiacich schopností a v danom tvare potom ten najlacnejší. Záleží aj na tom kto jazdí čo. Na bežné hobby jazdenie je to jedno, stačí najlacnejší "matroš" ani ten nebrzdí zle. Na výkonnostné jazdenie, je skutočne potreba uvažovať o vhodnej kombinácii kotúča a obloženia a pretek od preteku zhodnotiť stav trate a počasie. Vyberať kombinácie podľa skúseností.

Hodnotenie príspevku:  2    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 15.03.2012 13:14
obri vobec nesuhlasim ,,,,,,,,mam 450, 100 kg v trenkach a uz som skusal 3 kotuce a platnicky a riesenie bolo kupit vacsi kotuc a mäkke platnmicky ,,,,,,,,ci staci najlacnejsi matros by som ani pri hovno jazdeni vobec nepodcenoval :-O

Hodnotenie príspevku:  0    0
 insanetoy
registrovaný člen
42
Pridané: 15.03.2012 13:33
tak celkove japonci su citlivejsi na platnicky, alebo kotuc, lebo je proste mensi. ja by som osobne rozmyslal nad 270 kotucom a tvrdsimi platnickami......teraz mam na KTM kombo breaking kotuc z powerparts a brembo platnicky (original) a nemozem sa stazovat. brzdi mi to perfektne a deru sa ozaj pomalicky. vzadu mavam vacsi problem. dal som brembo za 30e (platnicky) a za dva vozenia boli prec. asi makka zmes a mokry piesok :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 16.03.2012 09:31
picaso - rozosmial si ma s tou váhou v trenkách. Ale v zásade potvrdzuješ moje slová. Dosiahnutie dobrých brzdných vlastností je ľahšie u mäkkých brzdových platničiek, ale mal som na mysli aj ekonomiku jazdenia. Sú drahšie a "odchádzajú" oveľa rýchlejšie. A pri tvojej hmotnosti je to logické, potrebuješ sa ubrzdiť. Tu by som však predsa len chvíľu polemizoval. Aj ja som nie malá hmotnosť a mal som mäkké platničky, ale len raz. Brzda bola skvelá, zadné koleso šlo ubrzdiť jedna báseň a dostať ho do šmyku kedykoľvek, stačilo len jemne prišlapnúť (niekedy citlivosť až prekážala) . Ale v šmyku je účinnosť brzdenia nižšia ako keď sa koleso mierne pretáča. Tak ako pri akcelerácii vieme preniesť na podložku (zem) len obmedzený výkon (potom sa koleso začne pretáčať), tak aj pri brzdení vieme preniesť na zem len určitú brzdnú silu, potom sa koleso začne šmýkať. Preto ho nie je potrebné za každú cenu dostať do tohoto stavu "jedovatým" brzdením. A z toho vyplýva voľba radšej trochu tvrdších platničiek a samozrejme zohľadniť aj prípad vyššej hmotnosti jazdca. No a ešte by som rád na záver podotkol, že mnoho jazdcom preferuje mäkké obloženie, lebo majú pocit, že s použitím nižšej sily to majú pod kontrolou. Preto si myslím, že má opodstatnenie moje tvrdenie, že výber brzdového kotúča a platničiek je výsostne osobná vec a nie je univerzálne jediné jedno hľadisko na ich výber.

Hodnotenie príspevku:  2    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky