Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - napinak rozvodovej retaze
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 19:10
zdravim chlapi mam suzuki dr-z 400 E chcem sa opiatat naco je dobry ten napinak na tom videu lebo ho mam ten co ho tam montoval myslim v com su vyhody nevyhodi a preco ho tam davaju ???
Video:


www.youtube.com/watch?v=dVPbkz3aXR8...
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 19:29
Neviem presne detailne ako vyzerá pôvodný napinák rozvodovej reťaze, ale výmena za nový slúži určite na odstránenie technických problémov s napínaním. Starý napinák sa buď samovoľne uvoľňoval, alebo nedostatočne napínal. Buď tak, alebo tak. ten nový nie je žiadny technický zázrak, ale len na konci upravená obyčajná skrutka s poistnou maticou. Napnutie je potrebné zoradiť ručne pritiahnutím skrutky a poistiť kontramaticou (postup podľa videa). Len pozor, ak bol pôvodný napinák automatický, to znamená, že pri vyťahovaní rozvodovej reťaze ju automatocky v určitých skokoch došpanoval, tak nový španovák je potrebné pravidelne nastavovať, teda rozvodovú reťaz došpanovávať. A kto to zabudne ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 19:41
original bol taky ako ma na zaciatku videa a je automaticky ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 19:56
Tak potom treba hľadať v tom starom technickú príčinu, prečo ho menia. Nemám skúsenosti s touto motorkou, ale bežne automatické napináky pružinové majú tyčku na ktorej je niekoľko zubov za sebou. Pokiaľ sa tyčka vysunie a začne viac španovať do patričného zuba sa zacvakne poistka, ktorá bráni tomu, aby sa tyčka vrátila späť. Tyčku tlačí do "španovania" pružina. Rozvodová reťaz sa musí trochu natiahnuť, aby sa tyčka vysunula o jeden zub. Pokiaľ niekomu vadí, že v období rozťahovania reťaze kým sa vysunie napinák zase o jeden zub, nie je rozvodová reťaz celkom našponovaná a možno vydáva mierny hluk, tak možno táto "novinka" to rieši. Možno, že zuby sú dosť ďaleko od seba a ten interval je dlhý. Na KTM sú u starších motoriek bežne pružinové napináky, ale tam hluk prevodovky, spojkového koša a štartovacích prevodov spoľahlivo prehlušuje všetko. No a zuby na napináku sú jemné a sú husto.

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 20:07
A zabudol som podotknúť, že nové motorky majú hydraulické napináky, ktoré stále kontinuálne napínajú rozvodovú reťaz. Môžeme sa baviť aj o tom, že pri starom spôsobe napínania reťaze sa vzhľadom na stále mierne voľnú rozvodovú reťaz v medziobdobí medzi napínaniami, časovanie otvárania ventilov posúvalo hore dole. To má samozrejme vplyv na výkon. Ak toto má odstrániť ten nový napinák, tak som skoro doma. Ale u DRZ 400 mi to pripadá prehnané. Tak vysokootáčkové kros 250-tky, alebo silnejšie 450-tky, kde sa ladí a ladí tam to chápem. Budem uvažovať možno ma ešte niečo napadne. Technicky sa však jedná len o dobré našponovanie rozvodovej reťaze, ktoré je nutné podľa mňa po každej jazde znovu upraviť.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 20:26
funguje to asi tak ze dnu je pruzinka a ta odtaca zavit nie su tam ziadne zubky napinak sa vysuva doslova po 100-tinach milimetra. len jedny radia vymen to druhy to mas jedno a dalsi nechaj tento tak neviem co z tym asi dam origo a mam pokoj

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 20:35
Ha :up: , pochopil som. Tak potom je možné, že tento napinák, v prípade, že sa rozvodová reťaz má snahu napnúť "nedrží" dobre a trochu na chvíľu popusti, teda prekoná silu tlačnej pružiny a trochu sa vráti (zatočí) späť. Po uvoľnení sily od rozvodovej reťaze, sa zase došpanuje. To by mohol byť ten dôvod. Nedrží stále rovnomerne našponovanú reťaz.

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 20:37
Rozhodne sa nič nestane ak to vymeníš a nestojí to fúrik peňazí. Len po každej jazde treba stále španovať.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 20:58
ako ja mam teraz ten co treba stelovat ... a nestelujem ho po kazdej jazde ved rozvodova retaz na tak richlo roztahovat nemoze ked menim olej prekontrolujem a pokoj

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:06
Asi si nerozumieme, pôvodný španovák, ktorý máš, španuje automaticky. Bez starostí. Podľa toho koľko jazdíš, ho skontroluješ raz za pol roka či už nie je vysunutý úplne a preto nešpanuje. Ten nový sa nenastavuje sám, ale ho treba vždy doťahovať a ako dobrý a pozorný majiteľ motorky ak si už raz zvolil tuning, tak by si to mal španovať pravidelne, najlepšie po každej jazde. A áno, reťaz sa stále naťahuje. Je to sviňa :down: aj mne to vadí, ale je to len materiál.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:14
no a ja mam ten co treba kontrolovat . A chcem dat ten povodny ktory sa roztahuje sam pochopili sme sa ???
PS: roztahuje sa ale nie za jednu jazdu ???

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:29
Ach ja trúba, sorry. Pochopil som to opačne. Jasné, kľudne by som dal ten samonapínací, ale je to na tebe. Rozdiel oboch je v dôvodoch, ktoré som uviedol v texte vyššie. Inak aj rozťahovanie rozvodovej reťaze je vec premenlivá a závisí od jej typu. Novšie (rozumej u novších a silnejších motoriek) sú podstatne silnejšie, majú niekoľko očiek paralelne vedľa seba, čo znásobuje ich pevnosť v ťahu. Staršie boli na tom horšie. Nepoznám tvoju rozvodovú reťaz, ani ročník tvojej motorky, ani spôsob tvojej jazdy. Mal som ale KTM 520 jazdil som veľa a tam reťaz išla do pá každý rok. Podľa mňa strelci to majú ešte horšie.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:36
no na inom fore som nasiel medzitim ze ten z mojej sa zasekaval preto to menili jedna sa o rok 2001 a retaz mam z viac ockami ale mesiac a pol mam ten ktori treba stelovat a ide v pohode dnes este som nedotahoval ani nic

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:40
Tak a sme to vyriešili :up: , ak sa pôvodný zasekával, tak nechaj teraz ten tuningový a len španuj a španuj - nechcem ťa zlostiť :D .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:45
v pohode nikoho nezlostis ale viem zohnat aj novsi tak preto som sa pital kamos ma motor na ND a ma aj spanovak motor je 2005


Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2012 21:48
Tak k tomu sa neviem vyjadriť. Možno je na tom už urobená úprava a odstránili ten problém so zasekávaním, len či sedia rozmery ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 24.05.2012 23:50
mal som drz400E 2007. za tri roky som do motora ani len nepozrel a sponovak sponoval normalne.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 25.05.2012 05:56
obri : od 2001 - dodnes sa na motore menilo len minimum veci a spanovak urcite nie

danielsatko : i ja co som mal predtim taku istu dr-z tak 2 roky som len menil olej a lial benzin

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 25.05.2012 09:34
Ja teda páni neviem z akého materiálu máte rozvodové reťaze, ale je fakt, že všetky motorky, ktoré mi prešli cez ruky mali potrebu kontrolovať rozvodovú reťaz. Skutočne záleží na konštrukcii rozvodov, na výkone motorky, na ročníku motorky, na originalite použitého materiálu, na štýle jazdy, na počte odbehaných motohodín za určité obdobie, na prevažujúcom druhu jazdených tratí atď. Kto jazdí (trénuje) štyri a viac krát týždenné minimálne 3Mh denne tak nemôže povedať, že mu rozvodová reťaz vydrží tri roky!!! Absurdné! Musíte jazdiť podstatne menej, tak dva až tri krát do mesiaca. Ale teraz sme prešli na inú tému. Odbočil som od španovákov. Rozvodová reťaz sa kontinuálne naťahuje, a to, že motorka má automatický španovák mechanický, alebo hydraulický a tento proces jazdec neregistruje lebo je to proces nenápadný to neznamená, že sa reťaz nenaťahuje. Ak má niekto mechanický španovák typu podľa videa, je nevyhnutné po niekoľkých motohodinách španovák došpanovať a na tom trvám. Pokiaľ ste to nerobili a dolievali len olej a tvrdíte mi, že sa reťaz nenatiahla ani chlp po niekoľkých mesiacoch, tak motorka musela stáť v garáži na stojane.
A k razor66 - od 2001 - dodnes sa na motore menilo len minimum veci a spanovak urcite nie - tak je ten španovák teda u teba automatický, alebo ten podľa videa? Lebo ak ten podľa videa, tak to že si nemenil španovák je OK, ale že si ho musel došpanovávať na to ber jed. Ak si to nerobil a tvrdíš, že nebolo treba, tak k tomu sa neviem nekonfliktne vyjadriť.

Upravil obri, 25.05.2012 09:35:36

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 27.05.2012 11:53
spanovak mam teraz podla videa ten ktory musim pospanovavat aj ho dospanovavam ale chcem ho vymenit za automaticky ktory je originalny.

a ja som hovoril ze som mal predtym taku istu motorku z tym originalnim AUTOMATICKYM stelovakom a ze ho netrebalo dostelovavat

PS: dufam ze sa uz chapeme

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 31.05.2012 18:33
napinak vymeneny motorka ide :D :D

len ked som vybral napinak tak ten originalny bol asi len o 4 mm dlhsi ako ten co tam bol tak bude treba asi vymenit rozvodovku ??? aj hlucnost motora sa trosicku zvisila alebo mozno sa mi to len zda

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky