Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - CRF 450 R - vymena rozvod.retaze - stahovak-aký, ... a co este treba...?
2 >>
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 26.08.2012 22:40
Caute. Kedze uz aut.napinac rozv.retaze je na maxime a navyse mam dojem, ze cinkavy zvuk z oblasti motora napoveda vytahanej retazi, asi si ju budem musiet vymenit. Mam dojem, ze by som si trufol, videl som aj nejake videá, kontrolu ventilov si robim sám, nastavenie retaze a vacky mam ciatocne nastudované..., poradte čo ešte. Kokkretne aky stahovak na magneto, ...? a co este bude treba. napr.tesnenie pod lavy dekel,
poradte
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 28.08.2012 10:31
Napíš členovi dinocradle , alebo možno niekto napíše priamo sem.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 28.08.2012 13:09
treba ti sťahovák na rotor (buď originál ale dá sa aj vyrobiť), ak sa ti potrhá tesnenie na zapaľovaní - aj tesnenie,
a ináč nič
ale najlepšie by bolo, keby si to predtým videl niekoho robiť, aby si sa napr.pri časovaní nesekol o zub

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 28.08.2012 22:27
TomXX vdaka, skusim.
Inak vdaka, nejake videa som videl, dufam, ze o 1 zub sa neseknem, ale konkretne aky stahovak treba, dam vyrobit, priemer, hustota zavitu (1 ?). Má niekto znalost ? Uz mi to zacina urit, dufam, ze dovtedy motor nerozbijem. :(


Hodnotenie príspevku:  0    0
 dany
registrovaný člen
Pridané: 29.08.2012 19:36
Nemas nejakeho zanameho sustruznika alebo niekoho kto sa tomu rozumie? On na to pozre a vie ake je tam stupanie...

Upravil dany, 29.08.2012 19:38:09

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 29.08.2012 20:56
Sustruznik spraví, zatial nemam rozobraté, cakal som, ze niekto uz to robil. Potom dám spravit, aby masinka stála len nevyhnutny cas.
Totiz masinku mam na chalupe, a jazdim len cez vikendy.
Tak som to chcel pohodlne - spravit stahovak, rozobrat a poskladat v jeden den, a jazdit, bo ide krásna jeseň., Aspon dufam.
To stupanie 1 som len odhadoval, kedze minule robil sustruznik stahovak na KTM 200. Nepasuje nahodou ? Nevie niekto ?
Vdaka za vsetky rady. :)



Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2012 11:18
Heuréka - nasiel som rozmer stahovaku - vnutorny zavit 24 x 1,5 mm:
http://www.brumla.com/stahovak-magneta-zapalovani-crf
----
Vdaka.




Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2012 12:01
Este pridavam videjko o vymene kitu vacky:




www.youtube.com/watch?v=EWxS8t5c5XU

Niekde este bola aj vymena retaze, len teraz neviem kde.

Upravil Lubo5403, 30.08.2012 12:04:23

Hodnotenie príspevku:  0    0
 gabo96
registrovaný člen
96
Pridané: 30.08.2012 16:48
http://www.motomaniac.sk/naradie/motion-pro-stahovak-zotrvacnika/?id=29931

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2012 16:53
Vdaka za tip na stahovak.
Este hladam video - vymena rozv.retaze..., predcasom som ho niekde zhliadol, terazky neviem najst :)


Hodnotenie príspevku:  0    0
pepe29
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2012 21:38
sewa pani.pisem to sem lebo mi nedovolia zalozit temu kde by som sa dozvedel to co potrebujem.vie mi niekto poradit niaku stranku na nahradne diely na hondu crf 450 2004.kde je dobra kvalita a aj unosna cena napr.reťazový kit.olej.a vzduchový filter, ovzdusnováky na predne tlmiče,zadne vodítko na reťaz?potrebujem to dost surne lebo to chcem zajtra objednat a nechcem tam dať niake polské blbosti.hlavne sa mi jedna o znacku retaze a rozety.vopred dakujem

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 30.08.2012 21:59
pepe29: novým členom musí tému povoliť moderátor. Sú tu témy o reťaziach, tam si pozri aké sú dobré, potom je tu téma o webshopoch, webshop je priamo aj tu na CC. Takže treba HĽADAŤ!

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 31.08.2012 01:15
lubo 5403 - ešte nech ti sústružník urobí vybratie na guličku (originál sťahovák má osadenú guličku, ktorá ide medzi sťahovák a kľukovku, tá gulička má priemer cca 8 mm)je tam preto, aby si nepoškodil koniec hriadele kľukovky

Hodnotenie príspevku:  1    2
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2012 08:36
Dinocradle, vdaka za rady a pripomienku o gulicke. Uz to snad mozem dat spravit, este som od Pepiho dostal spravu, potvrdzujucu, ze ide o PRAVÝ vnútorný závit 24 x 1,5 mm (na rozdiel od KTM, kde je LAVÝ 27 mm x 1) - bol to odkaz na:
http://www.shopping.com/honda-crf-450-250-150/HVYbWwhK53Ke7Q3VMmLm5g==/info


Upravil Lubo5403, 31.08.2012 08:38:41

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 31.08.2012 08:53
dinocradle - prepáč , ale si na práškoch??

Strašne by ma zaujímalo odkiaľ sa nabral názor , že sťahovák musí mať na konci guličku. Viem , že je to veľmi vžitý názor , ale konkrétne pri CRF je to najlepší spôsob , ako zničiť koniec kľukovky.

lubo5403 - ak už chceš silou mocou použiť guličku , tak na koniec kľukovky daj tvrdenú podložku a o tú opri guličku. inak si roztlačíš koniec čapu.

Hodnotenie príspevku:  2    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2012 09:32
No obzeral som na foto ten origo stahovak a tam je hrot...:
http://www.motomaniac.sk/naradie/tusk-stahovak-zotrvacnika/?id=20192

Ja neviem ako je ukoncena klukovka na CRF.

Na KTM 200 sme minule davali dolu zapalko, stahovak bol robeny sustruznikom v jeho dielni - stahovak bol s hrotom, ktory bol vacsi - a trocha to tam zatlacilo klukovku v strede osi. Ale v pipade KTM to zrejme nemalo nikaky vplyv. Beží bez problemov.
Ak na CRF mi roztlaci koniec klukovky gulickou, tak tam asi pri spatnej montazi bude zavadzat ten kusok roztlaceneho materialu klukovky. Takze asi bude treba s hrotom stahovak (?).

Video nemate niekto o vymene rozv.retaze ? Neviem najst.

Vdaka za debatu.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2012 09:39
Na tomto stahovaku z Brna nie je ani gulicka, ani hrot - vyzerá byt plochý ! :

http://www.brumla.com/stahovak-magneta-zapalovani-crf

- teda asi tak, ako karol920 odporúča. (?)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 31.08.2012 11:30
http://imageshack.us/photo/my-images/824/31082012821.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/28/31082012822.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/525/31082012823.jpg/

výsledok jednej guličky - drážka cez závit je od pílky - majiteľ doloval guličku zvnútra konca čapu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
pepi
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2012 13:50
karol920: ajajaaaaj... :-/ nemile potvrdenie "sluzby" gulicky.

Inak, ten kamos - sustruznik, u ktoreho som si nechal vyrobit stahovak na moju KTM, ich uz vyrobil kopec. Vsetky s hrotom, vsetky funguju. Ked som si ho bol prevziat, tak som sa zamyslal prave nad tym, ci je hrot dobry napad. Ale mi to vysvetlil. Nakoniec, ako pisal Lubo, nechalo to na konci klukovky jamku, ale nijako inak neposkodilo jej koniec...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2012 14:07
Vdaka Karol za krásne zdokumentovaný problém i podelenie sa so svojimi skúsenostami. Takze rozhodnuté. Stahovák si dám vyrobit so spicou - a prezradím - predošlý stahovak nas (Pepiho na KTM200) stál 15 Ecka a bol profi spraveny, takze teraz predpokladam tiez taku cenu.
...este, ak mas trpezlivost so mnou ... na stranke co som zdielal bol stahovak z 3 castí ... kvoli comu ???:

http://www.brumla.com/stahovak-magneta-zapalovani-crf

Som novym clenom vo fórach CC, a som prekvapeny, ako krasne to tu funguje. Verím, ze nase publikovane debaty isto vyuzijú i dalsí.
Ked mozem o sebe - Presiel som ako hobbik z Endura DR 350 a XT600 po zmenach zakona o lesoch na MX trate (teraz CRF 450R) a zacal som viac vyuzivat skusenosti z debát na CC o roznych problemoch na masinkach. Kym som mal endurká, nebolo velmi co riesit, okrem pravidelnej udrzby s dlhymi intervalmi.
Takze fajn. Vdaka za vsetky prispevky chlapci. Myslim, ze rozumny clovek sa z toho poucí, a hlavne, ze to pomoze. :)

Hodnotenie príspevku:  2    0
pepi
registrovaný člen
Pridané: 31.08.2012 15:28
No, ta tretia cast je asi ten "chranic" konca klukovky, jak som vcera vycital z jednej ponuky na nejakej zahranicnej stranke... Jak tak na to kukam, tak ten diel je 6hran, takze podla mna ma za ulohu zakliesnit sa a ostat stat a tym nesuchat o koniec klukovky, pokial sa skrutka pri vytahovani toci... Asi sa ta jeho funkcia dala popisat aj jednoduchsia, ale dnes som dajaky kockovaty, ci co... :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 31.08.2012 18:42
karol 920
ja mám originál sťahovák z Hondy(cca 2700 bývalých Sk) a tam je zalisovaná guľučka, priemer 8 mm. Hádam soudruzi z hondy vedia, načo ho tam dali.
a prášky neberiem :)

Upravil dinocradle, 31.08.2012 18:45:03

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 01.09.2012 08:12
dinocradle - za tie prášky sa ospravedlňujem , bolo to myslené s nadsádzkou , či ako sa to volá..

Soudruzi v Honde sú obyčajní smrteľníci a tiež robia chyby. Povedzme aj na jednej crf250/08 , kde od nova bol problém s vyskakovaním dvojky a menili kolečká jak na bežiacom páse , tak bolo treba kolečko "7" presunúť o 2,5mm bližšie ku kolečku "14" úpravou hrany na hriadeľke "2" a doložením ďalšej podložky k podložke "24" . Výsledok - miesto vzájomného zasunutia bočných zubov kolečiek "7" a "14" na hĺbku 1,5mm sa zväčšila hĺbka zasunutia bočných zúbkov na 4mm.
čísla z mikrofiša tu:
http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Honda/2008/CRF250R/13122/

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 01.09.2012 12:07
pardon , oprava , problém bol na CRF-ke so štvorkou , pomýlil som si to s nedávno riešenou prevodovkou rm125/04 , kde som presúval koliečko pri sekundáre.
zábery z crf-ky tu:
http://www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=opravy%20prevodoviek/prevodovka%20CR2...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 03.09.2012 08:52
Video som nenasiel. Takze predpokladam postup vymeny retaze:
1. veko hlavy dole, (v polohe hornej uvrate, znaciek na kluke, zotrvacniku, a kolecko retaze so znackou na hlave)
2. demont - napinak rozv.retaze
3. demont kolecko retaze, zaistit retaz napr. viazacím drotom
4. lavy dekel opatrne dole, neposkodit tesnenie a stiahnut zotrvacnik stahovakom (24 x 1,5 pravy zavit).
5. Spustit dolu retaz drotikom
6. Uvolnit staru retaz z drotika a priviazat tam novu retaz
7. Vytiahnut novu retaz cez kanál hore.
8. retaz nalozit na kolecko tak, aby sa kryli vsetky znacky.
9. ostatne opacnym sposobom, s tym, ze aut. spanovak, ktory tam mám - treba vtiahnut a zaistit v zatiahnutej polohe (bud pouzit tretiu ruku, alebo pomocku na zaistenie), namontovat a uvolnit spanovak., kontrola pnutia volne rukou pri kolecku .
10. Pojde to takto chlapci .............? Nepretočí sa mi celé súkolie počas montáže ?...ak máte chuť mi ešte niečo k tomu poradiť - privítam všetky rady, sú vžda cenné.

Vdaka.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 03.09.2012 08:57
...vyrobil som včera logo pre našu MX partiu a vlozil do svojho profilu. Som zvedavy, ci sa prejavi aj pri mojom mene vo fóre...


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 03.09.2012 16:55
Kedze som skor grafik (vo vysluzbe :D) a nadšenec MX, ako mechanik, preto zmienka o logu pre našu MX partiu.

Až pred chvilou som sa docital, ze tie čísla pri vašich nickoch sú štart.čísla licencované...

Pomozte mi však s tou rozvodovou retazou.
Vdaka.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 03.09.2012 22:02
šponovák - povoliť skrutku na konci , vybrať strunu , zatlačiť na západku a zasunúť výtlačnú časť dovnútra telesa šponováku. Struna späť a skrutka sa dáva až nakoniec , teda pred založením víka a koncovou kontrolou.

koncová kontrola - zľahka naložený rotor , pretočiť motorom 1 - 2 otáčky , zase do hornej úvrate a skontrolovať značky , či sedia. Pokiaľ sedia , tak dotiahnuť rotor na fest a "zašiť pacienta"

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 04.09.2012 08:48
Vdaka Karol.
Upresnujem, ja mám aut.spanovák, takze pootocenim malym plochym skrutkovačom doprava vtiahnem spanovak dovnutra segmentu (pomocou T plocheho pripravku, namiesto skrutkovaca - zaistit zastrcenim do drazky - to moze vraj clovek urobit sam, abz mal volne ruky pri dalsej montazi - niekde je to publikovane pri nastavovani ventilov, ak budem trosku hladat, tak aj nájdem) a tak namontujem spanovak so vtiahnutou pruzinou.
Potom sa uvolní T prípravkom pruzinka a na zaver zaslepka.

Ta koncova kontrola - vdaka za návod. ...chirurgické práce by som zvládol asi len pod "sedatívami":

...apropo - * Klaustrofóbia je strach z uzavretých priestorov. *

* muj priklad: *

* Idzem do karčmy a bojim še, že budze zaverto... :D :D :D


Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 04.09.2012 20:28
ak máš tento typ automatického šponováku , vnútri s "hodinovou" strunou , tak pri dostatočne silnom dotiahnutí skrutkovačom sa zablokuje ( zakontruje) sám a žiadny T kus netreba vkladať. Potom len zľahka pootočíš naopak a on sa sám vytočí koľko bude treba.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 05.09.2012 09:05
Vdaka. Na videu bola pomocka na zaistenie, ale jasne, ze cim jednoduchsie.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 05.09.2012 21:02
Este dufam, ze cely cas hovorime o retazi spojenej.
Dnes som bol v predajni, a nukala mi čaja DID rozpojenu, pravdepodobne aj širšiu, tak som odmietol, že preverím, čo tam dám. Myslím, že som videl niekde na webe PROX aj WISECO. Do CRF450R ide myslim 112 članková retaz. Pokladal som to za nejaky standard, ale aj ked tam su rozne hrubky (sirky), tak asi musim rozobrat a pomerat ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 06.09.2012 07:07
nepotrebuješ nič merať. Stačí porátať počet platničiek , ktorý sa strieda , či 4/5 , alebo užšia 3/4 .
tu máš príklad 5/6
http://tsubaki.eu/images/auto/silent-chain-dia-308x202.png

rozpojená reťaz sa používa na výmenu bez demontáže zapaľovania - starú roznituješ , za starou natiahneš novú , novú znituješ , hotovo .


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 06.09.2012 21:25
...až na tú nitovačku... :) Neviem, kolko si učtuju servisy za tuto prácu, bo nitovačka je drahá záležitost pre jedno použitie. :)


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 09.09.2012 19:41
Kedze nemam nitovacku, budem zrejme riesit stahovakom vymenu retaze.
Naco vsak je pri tom "orig." stahovaku v odkaze tá tretia časť ??? :
http://www.brumla.com/stahovak-magneta-zapalovani-crf
resp.:
http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0257

Vie to niekto ?

Vdaka


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 11.09.2012 12:52
Ani Karol920 nevie naco je ta tretia cast stahovaku ? )
(v predoslom odkaze foto).
Ja som to pochopil ako klobucik na klukovku (?), ale ako ???

...a retaz mam 4/5.

Vdaka za odpovede.



Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 11.09.2012 12:55
...ešte stále mi čosi dojde...neskor, vsak som uz starší ročník, :D
KTM má vraj mechanizmus na zaaretovanie klukovky počas montáže roz.retaze. Na CRF450R take nieco nie je ?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 13.09.2012 07:54
dobre si pochopil , keď to budeš mať v ruke , bude ti to jasné aj bez vysvetľovania. proste len medzikus , čo roznáša bodový tlak od konca skrutky na plochu konca kľukovky
crf nemá


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 16.10.2012 19:46
Nuž konečne mi vyrobil sústružník stahovak zo spicom, a bez klobucika. Včera som sa pokusil stiahnut magnet, ale spic stahovaku ihned "odisiel", a zvysny kuzel stahovaku mal snahu roztlacit vnutro čapu klukovky. Našťastie som bol opatrný a každú chvíľu som to kontroloval a zavčas ukončil
Takže dnes mi sustruznik vyrobil ochranný klobúčik na koniec klukovky priblizne podla foto origo stahovaku, a po odmeraní závitu z orig. matice, potom špic z povodneho stahovaku odstránil, zrezal na jemne zaoblenú plochu.
V piatok idem zasa na chalupu k mojej milej, dúfam, že už mi konečne dá - čo chcem. Tú starú 112 článkovú reťáázku.
Ak sa podarí, tak sa tu ešte pochválim, ak nie, radšej ani pomyslieť. :D


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 16.10.2012 19:49
Ešte som zabudol- ze mám obavy z toho - že klobúčik - čo vyrobil sústružník, bude vlastne pomôcka, ktorá tlačí na kluku cez 12 mm závit, je podla mna trosku krátky - iba cca 6-7 mm dlžky bude natočenej na tom závite klukovky. Je to dosť na to, aby som neponičil závit počas stahovania magneta ?


Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 21:27
Zásadná otázka GULIČKA NA SŤAHOVÁKU - ÁNO, ALEBO NIE?
Jednoduchá odpoveď - ÁNO.
Vysvetlenie: Najprv poznámka _ otvor na kľukovke (zápich) je technologický a nie je tam kvôli sťahováku, ale kvôli výrobe a centrovaniu jednotlivých dielov kľukovky. Všetky sťahováky, ktoré sa vyrábajú ploché a používajú sa pri sťahovaní bez podložky, alebo s kalenou podložkou, majú jednu zásadnú nevýhodu, a ňou je vysoký trecí odpor, teda "drhnutie" pri otáčaní skrutky a to aj pri dokonalom namazaní. Preto sa skrutkou sťahováku ťažko otáča, má snahu vybočovať z osi a deformuje a tlačí materiál okolo seba hlava nehlava. Väčšinou sa poškodí niečo na kľuke, alebo skrutka sťahováku. Vždy to, čo je menej kalené. Skrutka s hrotom je už lepšia, ale musíme si uvedomiť, že hrot sa zatlačí do otvoru na kľukovke tento otvor deformuje (vytláča hrany diery-zápichu) a pri súčasnom rotačnom pohybe a trení od zvyšujúceho sa tlaku vytrháva kúsky materiálu. Skrutka s guličkou vhodného priemeru z ložiska (nie veľmi malá, skôr väčšia) je tou najlepšou voľbou. Gulička pekne drží sťahovák v osi. Kalený povrch zabezpečuje nízke trenie a nedochádza k bodovému, ale plošnému kontaktu a materiál okolo guličky sa tak veľmi nevytláča. Sila na povolenie je oveľa nižšia a práca rýchlejšia a bezpečnejšia. Nezabudnite sťahovák v osi jemne poklepávať, urýchli to uvoľnenie. Nie silou, ale množstvom. Na koniec niekoľko slov k poškodeniu zápichu, menšiemu, alebo väčšiemu, ktoré vždy vznikne. Nič vážne sa nedeje, toto poškodenie nemá vplyv na žiadnu funkciu kľukovky, len na budúce centrovanie kľukovky po výmene ojnice. Po takomto stiahnutí by sa už kľukovka nemala centrovať medzi hrotmi na tieto otvory (zápichy), ale na plochu, kde sú ložiská.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 21:53
obri < Gulicku v mojom prípade už zavrhol karol920. Aj s ním súhlasím, lebo klukovka v prípade crf má velmi tenkú hranu na konci. Do dierky by vošla len malá gulička cca 4-5 mm priemeru . Klukovka nie je plochá s malou dierkou, ale má na konci čap o dlžke 10 mm, ktorý sa točí na okraji cievok.

Obzeral som foto original stahovaku,
(ktory som nenasiel na slovenskych weboch ale len na českých 400 Kč + doprava 300 Kč a konverzia Cz-EUR + cca 10 EUR spolu cca 40 EUR sa mi zdalo drahé za takýto nástroj)

a sústružník mi vyrobil - ako som písal, najprv stahovak s hrotom podla svojho strojarskeho presvedčenia, že to musí byt dobré,, ale po neuspechu mi hrot zaoblil, aby na novo vyrobenú čiapočku, (vyrobenú podla orig. foto - uverejnené vyššie) ktorá sa natočí na 12 mm závit klukovky, tlačil nie celou plochou, ale ako to aj obri konštatuje gulatou castou. Myslim, že to bude dobré riešenie, zajtra to idem urobiť.

Prosím ešte ako laik odpoveď - prečo moja klukovka má v strede osi - okrem spomínanej technologickej funkcie vystredenia - malú dierku durch. Vytekal odtiaľ olej po rozobratí.

Nie je tá dierka určená aj na mazanie ? Keďže je tá celá ľavá strana ponorená v oleji ? Skúšal som tenkým drôtikom prepchať a išlo to dosť ďaleko...

Vďaka za názory. Veľmi mi pomáhajú. Myslím, že aj iným, ak majú záujem. :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 21:57
tu je link na origo stahovak:
http://eshop.motoline.cz/cs/dilna-naradi/3172-stahovak-rotoru-zapalovani-m24x15.html
---
a klukovka CRF 450 R - 2004:
http://www.mrcycles.com/fiche_image_popup.asp?fveh=124567§ion=2113850&year=200...


Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 22:22
Otvor v kľuke: nepoznám túto hondu, ale úvaha o mazaní je správna. Olej sa tlačí do kľuky z jednej strany, labyrintom prejde do čapu kľukovky a tam sa radiálnym otvorom v strede čapu dostáva na ložisko ojnice, ktoré maže. Pri oprave kľukovky je potrebné brať na zreteľ polohovanie dielov, tak, aby bol labyrint pre olej priechodzí.

Hodnotenie príspevku:  1    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 22:25
Mazaciu schému je možné vidieť v manuály pre opravu. Dobre spracované je to u KTM. Viď ľubovoľný manuál pre opravu. Tam je jasne vidieť ako cirkuluje olej v motore, koľko má čerpadiel, okruhov mazania, olejových filtrov a kde sú výstupné otvory cez ktoré olej strieka.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 22:31
Servisný manuál som si práve včera z ebay objednal - CD.
Príde cca o 14 dní. Verím, že tam nájdem aj ďalšie potrebné rady.

Mám len manuál o údržbe a tam to nie je, bohužiaľ.


Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 22:41
Tak si myslím, že som sa naopravoval dosť, ale vždy, keď mám v ruke novú - neznámu motorku najprv si dám tú námahu pozháňať servisný manuál. Vždy ma niečo prekvapí. Nie je to hanba. Vývoj ide dopredu. Okrem toho som sa stretol s motorkami, kde po neodbornej oprave boli zle zložené časti motora, vynechané súčiastky atď. A to sa potom nedá spoľahnúť na "poskladám podľa toho ako som to rozobral", všetko sa musí skontrolovať. Stačí vynechať tenkú treciu podložku, dať nekryté ložisko miesto krytého a podobné drobnosti a katastrofa je hotová. Manuál je správna voľba, žiadna hanba.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 18.10.2012 22:53
obri> ok.
Tak zajtra dufam, uspesne uz vymenim tú retaz, potom - super počasie - v nedelu s kamošmi pojazdíme v Mníšku, a na konci sezóny - kedy to bude - sa pustím do ostatných vecí - piestna sada, prepákovanie.

neviem či ešte môžem - ale už keď si mi tak dobre poradil, poraď mi ešte čo s mojim predným tlmičom, ak mám odlomenú vrchnú časť nastavovacej skrutky (zárez na plochý skrutkovač) uprostred navrchu tlmiča (súčasť piestika ?)
ak budem chcieť spraviť údržbu tlmiča, má sa povoliť a potom rozobrať, nehovoriac, že neviem nastavovať tllmič podla terénu a sposobu jazdy. To musím kúpiť celý piestik ?
...asi to nadnesiem v dalsej diskusii nabuduce.

Vdaka




Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 19.10.2012 09:30
lubo5403: opraviť sa dá skoro všetko, otázka je či sa oplatí do toho investovať veľa času a námahy a či konečný výsledok je vyhovujúci. Takýto dielec som už menil na Husabergu tlmiče WP a stálo to do 10€ ak sa dobre pamätám. Myslím, že je to mosadz. Musíš to vybrať z tlmiča, dať navariť plameňom ulomený materiál a vytvarovať do pôvodného tvaru.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 19.10.2012 21:57
Hurá, retaz vymenená. Pasuje vsetko podla znaciek. stahovak sa osvedcil, uz tomu vela nechybalo od minula. Jemne castokrat poklepané, aby sa uvolnilo pnutie a bolo to.
Moja stará :D bola brutal vytahaná - resp. konštatujem, že vlastne je vnutri od koliesok opotrebená, lebo v porovnani s novou na dlzku som nevidel rozdiel. rozdiel bolo vidiet podla spanovaku, resp. pri kontrole vole na koliesku ozubenom.
Pockam este kym zaschne zavit.lep. a rano startujem.

Dakujem vam za vsetky pripevky.
Este sa ozvem, ci som aj nastartoval. :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 20.10.2012 17:56
3 x kop nasať zmes, 4.nákop, mašinka beží :D
Predpokladam, ze aj zapalko pojde presnejsie s novou retazou, lebo zdá sa, lepšie štartuje.
Samozrejme bola aj kontrola ventilov, vsetko v norme.

Hodnotenie príspevku:  0    0
2 >>

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pozor! Pridať príspevok môžete len na poslednej stránke diskusie!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky