Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - TM EN 125 '02-vymena gufera na kluke,od spojky-problem
winky
registrovaný člen
Pridané: 06.10.2012 22:35
Zdravim vas, chcel by som poprosit o radu. Predvcerom mi zrejme 'odislo' guferko na kluke, zo strany spojky, a moto mi zacala papkat olej a poriadne dymit. Rozobral som tu spojkovu stvrtku, ale zistil som ze to gufero je zvonku este kryte dalsim loziskom (ktore podla vsetkeho sluzi na zmensenie tlaku na klukove lozisko,od vodnej pumpy- inak si to neviem vysvetlit preco tam je...)
Problem je v tom, ze to lozisko nieje ako vybrat. Ak je tu niekto kto ma skusenost s TM alebo sa s niecim podobnym stretol, mohol by dat radu, ze ci je teda fakt potrebne pitvat motor na polky, alebo ci je nejaka ina moznost ako ho stiahnut von bez rozpolenia. Dakujem velmi pekne za radu!!

No pre lepsie pochopenie problemu prikladam fotku loziska a jeho ulozenia, plus schemu z manualu.

Prílohy:
priloha _MG_7092.JPG (241.7 kB)
t13987-_MG_7092.JPG
priloha nakres1.jpg (207 kB)
t13987-nakres1.jpg

 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 07.10.2012 18:01
Asi mas len dve moznosti

1. Rozpolit motor, vytiahnut kluku - a potom z vnutornej strany vyrazit to lozisko.

2. Su vytahovaky na loziska za obezne drahy - len ze musi sa odvrtat klietka na dvoch miestach - cize treba nove lozisko. Ked si das trocha pozor tak sa ti ani piliny nedostanu do motora.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dany
registrovaný člen
Pridané: 07.10.2012 18:51
Rozpolit by bolo asi najrychlesie v domacich podmienkach.

Hodnotenie príspevku:  0    0
winky
registrovaný člen
Pridané: 08.10.2012 00:11
No tak nakoniec v domacich podmienkach sa zabojovalo a trosku sme si pomohli. Dva starsie srobovaky oproti sebe, teplovzdusna pistol a opatrne pacenie pomohlo lozisku ist von. Uz som tomu neveril ale v poslednej chvili vyhral nas sedliacky rozum a prekabatili sme ho :) No horsie to bolo s guferom, ktore bolo relativne hlboko vnutri, tak sa nedalo vytiahnut ani za brity ani niak inak, tak aby sa neposkodila kluka. Posledna moznost bola, po teste na inom gufere, ze sme ho navrtali 2mm vrtacikom, a dali sa donho 2 samorezky oproti sebe, za ktore ked sme zatiahli naraz, vystrelilo gufero. Mali sme otestovane ze ked ho navrtame tak pilin bude minimum a tie ktore ostali vnutri klukoveho loziska, teda ak aj tam nejake boli, sme povytahovali magnetom. Nove lozisko a gufero bude zajtra a dufam ze moto pofrci. Dakujem vam za rady.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 08.10.2012 13:31
sledoval som tuto temu odkedy si ju zalozil a podstate som chcel aj ja napisat ze radsej to rozober a urob uz go motora ked uz tak ju mas rozhodene a este musim napisat to ze tento sistem gufera je tak brutany ze ked som to cital a nasledne videl aj ten nakres tak mi prislo zle stoho cloveka kto tak dementne to vymyslel taka vymena gufera by mala travat azda 30 min.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 08.10.2012 15:35
Tiez mi to pride divne az zbytocne ulozenie.
Je fakt ze aj materialy gufier a spolahlivost je niekde uplne inde ako kedysi - ale naco to komplikovat ?
Napr. japonci (125 2T) maju na kluke tie iste loziska ( po jednom na strane) uz hadam 25 rokov :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
winky
registrovaný člen
Pridané: 08.10.2012 15:40
torrelles> Je to pravda, technicky resp. mechanicky je TM celkom dobre spracovana, vymyslena, a aj kvalitne, ale tato vymena gufera ma zackocila poriadne. Co by mala byt rutinna vec, rychlovka, tak to uz im moc nevyslo, je dost mozne ze su na to nejake profi pripravky, ale to uz je jedno. No ja som takisto uz myslel ze ked to rozoberem tak uz urobim GO, ale potom ma napadlo vsak este par tyzdnov jazdenia ostava, tak to zlepim a az v zime sa motoru pozriem na kejhak! Aspon co je aka taka vyhoda, tak loziska a gufera su pekne klasicke, typizovane, nie ako co som mal RM 125 kde kazde jedno bolo specialne, atypicke...

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky