Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Správnosť merania počítadla MTH
 martinxl
registrovaný člen
Pridané: 18.11.2012 18:08
Zdravím. Ako zistím či meria merač motohodín spavne?existuje nejaká finta na odkontrolovanie?Alebo po akom čase ma prebliknúť 0,1 mh na voľnobeh?diks
 marekci
registrovaný člen
Pridané: 18.11.2012 19:20
V podstate by to malo prebliknúť o 0,1mth každých 6 minút bez ohľadu či na voľnobehu alebo pri plnom plyne, ale v praxi som to neskúšal.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 martinxl
registrovaný člen
Pridané: 18.11.2012 21:25
takže bez ohľadu na výšku otáčok by mal počítať jednu desatinu každých 6min.Mne na voľnobeh počíta desatinu každých 5min a 20sek.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 sovietlc4
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 09:49
takze merec mth je vlasne blbost lebo je rozdiel 50mth oddrnkanych na pol plyne a v plnej palbe...

Upravil sovietlc4, 19.11.2012 09:50:14

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 19.11.2012 10:20
nie je to až taká blbosť - podľa toho ako kto jazdí si zvolí interval výmeny oleja
napr. hubkári po 16 hodinách,
1 liga po piatich :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 19:15
Verím, že v praxi to tak funguje 5 versus 16 mhod. - výmena oleja. o.k.

Aj tak by ma zaujímala otázka principiálne určrná pre niekoho, kto sa vyzná v elektrike.
Kedze napr. moj merač motohodín (pri vyp.motore), ktorý má zároveň aj otáčkomer (počas jazdy), sa nastavil pre 4-takt (samozrejme inak ako pre 2-takt) a je závislý na počte kmitov, čiže "iskier", kedze tak ako aj iné merače, berie signál káblikom od zapalovacej cievky. Myslím si, že merač motohodín musí mať pojem aj o čase, nielen o počte kmitov, (či otáčok).
Nemoze platit teoria spomenutá vyssie, kedze v praxi volnobeh - otáčky napr. 750 ot/min je 10-krát menej - ako niekde na špici 7500 ot/min. ???

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kontraja
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 20:21
Lubo5403 máš pravdu tak to funguje.Čím vyžšie otáčky tým rýchlejšie ráta merač motohodiny.

Hodnotenie príspevku:  2    0
 dencu.bel
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 22:26
aj mna to zaujma, mam pocit ze merac mi meral vzdy inak, normalne by som povedal ze jasne meria vzdy rovnako, aj by mal, ale tiez sa mi zda ze tych hodin za trening bolo niekedy viac niekedy menej, ale ak je pravda to co hovorite ze meria podla iskry, tak ked mam 2T to mozem skresat svoj pocet hodin na polovicu ked tam toci motorka omnoho viac ako 4T :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Mikey
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 22:56
dencu.bel; mozno trochu off-topic, ale neda mi to.. to si kde zobral taku mudrost, ze 2T toci omnoho viac, ako 4T?? :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 martinxl
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 23:03
2T motor odpaľuje pri každej otáčke oproti 4T ktorý odpaľuje pri každej druhej. Vychádzam z princípu fungovania 2T a 4T motora.Takže teoreticky by 2T motor pri rovnakých otáčkach mal zaznamenať 2x viac výbojov z indukčnej cievky.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 19.11.2012 23:52
Merač motohodín nie je presný. Zistil sa rozdiel 2mth. Na merači bolo 15,5mth a po napojení počítača (moto so vstrekovaním) mala motorka skutočne o 2mth menej. Takže ani merače nie sú dokonalé. To len taká mala poznámka na margo veci.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 00:39
Na 2T je najlepsi merač pocet vyjazdenych olejov :-P B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 08:27
Iskru väčšina 4T tiež hádže pri každej otáčke.

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 12:06
Uz som to tu niekde spominal ohladne meraca MTH.

merac ma uplne v p... ci sa jedna o 2T alebo 4T motor.

nic sa nepocita na zaklade inpulzov. teda cinsky inzinier by musel byt samuraj aby to ratal na zaklade impulzov.

do STM32 mikrokontrolera som implementoval podobnu funkcionalitu, ktora ratala cas na zaklade nejakej udalosti.

skusim to napisat co najviac zjednodusene ako si predstavujem ze to pracuje:
Merac motohodin sa cely cas nachadza v SLEEP rezime. Impulz zo sviecky je IBA udalost (trigger), ktory oznamuje meracu ze sa ma prebudit, zapnut periferiu (interny casovac), a zacat ratat (na zaklade interneho casovaca) od poslednej pamatanej hodnoty v statickej pamati. takto si ratam stale pokial vidim ze raz za stanoveny cas sa objavi udalost (impulz na vstupe). ak sa nic neobjavi (vypol som motorku). hodnotu ulozim do pamate a prepinam sa do SLEEP rezimu. a zas cakam na udalost (trigger - iskru) aby som mohol zacat ratat dalej.

Musite si uvedomit ze pocitace nepoznaju 1s a pracuju s istou rozlisovaciou schopnostou danou HW moznostami.

Interny casovac v Mikrokontrolery, ktory sa nachadza vo vasom meraci motohodin tiez pracuje s nejakou chybou. ktora je hlavne teplotne zavisla. nakolko ak chce ryzozrut usetrit napouzije krystal ale interny RC oscilator ako zdroj hodinoveho signalu. Tato chyba sa dalej moze znasobit v zavyslosti od zvolenej predelicky a zvolenej komparacnej hodnoty pre timer.

edit> a vibracny merac? ten bude pracovat tak isto akurat triggrovacia udalost nebude iskra od sviecky ale od akcelerometra alebo podobnej hracky


Upravil hato, 20.11.2012 12:08:51

Hodnotenie príspevku:  1    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 13:30
Ak som tomu dobre rozumel, tak "snímanie iskry" je iba na to, aby merač MTH vedel či motor beží alebo nie.. Ale potom nerozumiem, prečo sa na tom mojom merači dá nastaviť či ide o 2T alebo 4 T motor...

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 14:10
Hato, no tak teraz neviem :-/

prečo teda pri presunoch po lúkach naráta za rovnaký čas menej hodín ako pri palbe na trati?

plus na mojej moto bol nahodený ten šit za nejakých 20očí, čo sa nedá ani resetnúť, ani baterka vymeniť ani nič... na moto robím GO, tak neviem či má zmysel ho tam potom nahadzovať...
Nie som elektrikár, ale podla sedliackeho rozumu, keby merač využíval impulz iba na zapnutie interného časovača, a potom na vypnutie, ako by meral otáčky a následne zobrazoval? :roll:

Doteraz som to chápal tak, že podľa množstva impulzov (väčšia palba), merač zrýchluje prirátavanie hodín.... ? + ako bolo uvedené vyššie, načo rozdelenie 2T 4T?

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 14:15
1 MTH je casova jednotka..nevidim dovod preco by tam mala byt zavislost na otackach. Ved to nieje ziadna jednotka MTH/ot.

A argumenty tipu "Je rozdiel ci prdkam na volnobehu alebo idem na maximum..." nemaju ziadnu suvislost s motohodinou. tomu ci prdkate/drzite plny si "prisposobte" servisne intervaly(PRDKAM=1piest/100MTH, LETIM=1piest/20MTH).

To pocitadlo ked si das na Agzat ci nejaku inu somarinu tak ti musi ukazovat ten isty udaj ako na motorke. (vynimku tvoria dieselove motory :D )
2T a 4T prepinac by som tipoval na nejake drobne korekcie ohladne triggerovania, or nieco ine. neviem - tato debata je "hadaj na co autor myslel ked to konstruoval".

edit> naco by tam davali baterku na vymienanie preboha? ved tam neni nic energeticky narocne. ten krystalicky displej sa napaja pravouhlym signalom 1:1 strieda a meni sa len fazovy posuv, ktory ovplyvnuje zhasnutie/vypnutie. zariadenie neni problem napajat z energie od impulzu cez nabojovu pumpu.
bezne konstruujeme zariadenia ktore su vypocitane s jednou baterkou na niekolko rokov.


Upravil hato, 20.11.2012 14:19:40

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 14:28
pre ukazku (vycuc z datasheetu):
Cortex low power modes the STM32 has a standby power consumption of just 2µA

pri 3V CR2450 o kapacite 610 mAh baterii ti bez jazdenia baterka (vynechajme opotrebenie baterky, samovybijanie,...) vydrzi:

305 000h
S tym ze bude cakat az ho prebudis externym prerusenim (tvoja iskra :up: ). a stale bude cakat ze mu dovolis ratat =)

Upravil hato, 20.11.2012 14:29:02

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 14:41
jasne ta baterka bola len tak na doplnenie...

Ale čo ten otáčkomer...

Tvojej teórii (netvrdím že je zlá, asi len ja nechápem :D ) odporujú tým pádom merače ktoré pri palbe rátaju rýchlejšie ako pri volnobehu... a nemslím že je to malinký rozdiel, ktorý by bol zapríčinený subjektívnym vnímaním.... + tie otáčky by tvoj merač neukazoval... :?:

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 14:59
Este raz az niekoho neuvediem do omylu:
- toto vsetko su len predpoklady ako zariadenie pracuje. Kazdy vyrobca si moze naimplementovat meranie MTH inak.

- a najlepsie je ze sa z vas nikto nikdy nedozvie ako to v skutocnosti je ;). Pokial to samozrejme autor meraca neprezradil

- mozem ti vyrobit merac motohodin co bude ratat MTH v zavislosti od otacok,teploty vzduchu, rocneho obdobia,.... A prevodovu charakteristiku ti spravim aku len chces (linearnu, exponencialnu,...).

- popripade prepinac LETO/ZIMA...v zime moze ratat este pomalsie =)




Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 15:07
:D :D :D tak rozbehneme Bizňis :lol:

asi trepnem volovinu - ale vychádza mi z toho -

lacnejšie merače - tie ktoré len rátajú čas, kedy dostávajú impulzy

drahšie merače (kvalitnejšie :roll: ) - majú v sebe viac kadejakých pakšametlov, a zohľadňujú otačky - opotrebovanie motora - a prirátavajú mth rýchlajšie adekvátne k zaťaženiu motora...

takže tie ,,stopky,, na moto nahadzovať naspäť ani nemusím :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 15:19
daj si von sviecku a nechaj si iba kabel. Skus do toho kopat cca kazdych 10s bude ti to pekne ratat MTH ;) aspon tak som to zazil u jedneho meraca =) a rukou si navrcis aj 10MTH ak sa ti bude chcet pri tom tolko stat :D

netvrdim ze to nerobi korekcie ohladne otaciek..ale ako vravim je to silne zavisle od toho kto to ako naimplementoval :up: . jeden vyrobca si mohol brat do uvahy otacky motora niekto nie.
jeden vyrobca si to este mohol prenasobit bulharskou konstantou.
jeden vyrobca si povedal ze od posledneho impulzu budem este 5 minut ratat.

Dobre dost bolo kokosenia idem pracovat :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 20.11.2012 18:56
hato - v 1. prispevku pekne vysvetlil princip počítania mhod.

Je viacero typov počítadiel. Jednak sú len s 1 funkciou - Meranie mhod., alebo viacerými funkciami...

Ja sa len zopakujem. Moj merač motohodín má 2 funkcie:

1. meria motohodiny podla hato-vho výkladu - t.j. zapne počítanie času po starte motora a vypne čas po vypnutí motora.
Počas jazdy neukazuje motohodiny - ale otáčky - čo je jeho 2. funkcia:

2. meria otáčky - podla počtu iskier - len počas chodu motora.
(v manuali bol uvedeny rozdiel nastavenia merača pre 2-takt a 4-takt. kedze je rozdielny počet vstupných impulzov - iskier.)
Vdaka tejto jeho 2. funkcii som si nastavil volnobezne otacky podla manualu. (i ked v praxi som potom pridal o "trošku" :D )

Je to myslím celkom logické, a preto som sa vždy čudoval o čom sa tu píše - vraj rozdiel merania - paliči a hobbíci !

Vyššia presnost merania je dalsia velka kapitola..., ktorá v tuto chvilu nie je vobec podstatná. Hrubé meranie lacnými meračmi celkom postačuje.

Interval výmeny oleja však záleží na tom, či je niekto palič a nepalič. Takže vtedy príde na rad počet motohodin. Ostrý palič 5 mhod, a napr. hobbík 15.
Hovorím o 4-takte - ja mam CRF450R. Nie som palič, mením po 10-12 mhod.

Som rád, že sa veci vysvetlujú...

Vdaka hato.

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 21.11.2012 15:42
no neviem, pokial za niečo dám prachy, tak požadujem presnosť aj ked si mám priplatit.... :lol:

Ale každému podla chuti :up:

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 21.11.2012 17:10
mototrend - a co je presnost v tomto pripade?
Nakolko neexistuje ziadna jednotna specifikacia ohladne 1MTH. Kazdy si to poohyba a implementuje po svojom.

pre niektoreho vyrobcu mozno bolo prioritne konstantne ratanie casu behu motora bez rozdielu otaciek. A iny mozno povazoval ratanie s korekciou podla otaciek za vhodnu.

A potom sme tam kde sme nechceli byt (1MTH != 1MTH)



Hodnotenie príspevku:  0    0
 extr
registrovaný člen
Pridané: 21.11.2012 17:28
starostlivost o moto. tu kto meral MTH

Upravil extr, 21.11.2012 17:30:35

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha 33114ea17bb19542bbig.jpg (247.5 kB)
150466-33114ea17bb19542bbig.jpg

 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 21.11.2012 21:49
Nemyslím si, že je vhodné koketovať s tým, že mhod. sa počítajú rozdielne pri rôznych otáčkach motora. Prečo by si výrobca stazoval prácu ! ?

Jednoducho pocitadlo zapne časovač a vypne časovač - napočítava mhod. len počas behu motora a basta !

Fakt, že merače sú rozne a majú aj dalsie funkcie - napr. otáčkomer fungujuci od počtu impulzov- sú pridanou hodnotou (zaplatenou). :D

Dobrú noc, bo ked dobre počítam, tak ešte mám 8 mhod. do ranného vstávania :D
... a chrápadlomer (manželka) mi počíta frekvenciu aj intenzitu. Ráno sa dozviem. (dám vedieť) :D :D :D




Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 22.11.2012 08:39
Počítadlo počítajúce správne motohodiny podľa ich presnej definície by muselo byť pre každý typ, alebo ešte presnejšie pre každú motorku nastavené osobitne na určitú hodnotu otáčok.

Definícia motohodiny je hodina práce motora pri menovitých otáčkach motora. Kto nevie čo sú menovité otáčky, tak otáčky pri ktorých motor pracuje na úrovni maximálneho výkonu. Ako vieme maximálny výkon sa pri rôznych motorkách dosahuje pri rôznych otáčkach a postupným opotrebovaným motora sa menia aj otáčky pri ktorých je dosahovaný.

Sú to len počítadlá chodu motora nie motohodín ako ich poznáme podľa definície.

Hodnotenie príspevku:  1    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.11.2012 22:16
Pre všetkých: OBYČAJNÉ POČÍTADLO, ktoré sa nedá nastaviť, teda nemá tlačítka a iné haraburdy - meria motohodiny, teda keď motorka naštartuje a počítač od vysokonapäťového kábla dostane prvý impulz, spustí vnútorné hodiny, ktoré odrátavajú čas behu motora. Je to čas NEZÁVISLÝ na otáčkach, "palbe", štýlu jazdy 2T a 4T a iných veličinách, ktoré tu niektorý diskutujúci podsúvajú. Počítanie sa zastaví, keď sa motor tiež zastaví. Motohodiny, sú motohodiny, teda koľko hodín motor pracoval. Keď má niekto pocit, že mu počítadlo počíta pri "palbe" viac a potom pri jazde "na pivo" menej, tak nech zahodí merač a kúpy si nový, lebo to má merať stále rovnako. Niet žiadneho špekulatívneho vysvetlenia. Opäť sme vymysleli žeravú tému, kde sa nám ráči diskutovať o pocitoch. Sofistikované merače motohodín nepoznám, ale keď má niekto taký, tak má k nemu aj manuál a určite tu nerozpráva o pocitoch! Je teda jedno aké otáčky má motor a aké počty iskier počítadlo dostáva. Diskutujúci si asi neuvedomujú, že aj 4T motor dá toľko iskier ako 2T motor, len 4T motor je v každej druhej iskre bez paliva. To som zvedavý, ako sa každá druhá iskra vynechá ???, keď magnet prechádza okolo generátora špičiek každú otáčku, lebo je na kľukovke ??? Ba... meg, veď uvažujte! Táto debata je od začiatku o ničom. Naštartuješ, a počítadlo beží ako hodinky, vypneš motor a počítadlo prestane počítať. Nie je to žiadna umelá inteligencia.

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.11.2012 22:21
martinxl: áno je metóda na overenie počítadla a to stopky. Zapni motor a zapni stopky, vypni motor a vypni stopky a porovnaj s počítadlom motohodín.

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 24.11.2012 23:24
A ešte mi nedalo, aby som nedal niekomu ďalší klinec do hlavy. Bežne opotrebenie motorov sa meria dráhou, ktorú prejde piest vo valci. Teda tento parameter záleží na otáčkach motora za časovú jednotku. Z toho vyplýva aj fakt, že vysokootáčkové motory, to jest tie, ktoré pre dosiahnutie maximálneho krútiaceho momentu potrebujú vyššie otáčky (príklad 4T-250 určite viac ako 4T-520), sa opotrebujú skôr, lebo piest prejde vo valci za rovnaký čas podstatne dlhšiu dráhu (počítajúc počet zdvihov). To "skutočné" počítadlo motohodín, by malo teda vlastne počítať otáčky, kde výsledkom by bola dráha prejdená piestom vo valci. Teda výrobca by mal napísať, že výmena oleja je po napríklad 1440000 otáčkach, čo zodpovedá, 6 hodinám jazdy pri konštantných otáčkach 4000/min. No uznajte, aká je to somarina. A vôbec to nezohľadňuje režim motora, teplotu oleja, atď. To, že dnešné autá majú variabilný interval výmeny oleja, je možné kvôli riadiacim jednotkám, ktoré majú napojené rôzne snímače, napríklad teploty oleja, otáčok, zaradeného rýchlostného stupňa, teploty výfukových plynov, atď. Tieto hodnoty sa teda snímajú kontinuálne. Potom riadiaca jednotka, podľa matematického modelu skracuje alebo predlžuje interval výmeny oleja, podľa toho, či vyhodnotí, že motor bol v danom období zaťažovaný viac, alebo menej. Nuž ale toto nemiešajme sem....

Hodnotenie príspevku:  1    0
 indian
registrovaný člen
Pridané: 25.11.2012 17:52
Obri - pekne napisane, logika nepusti.
Na 2t je to najjednoduchsie merat podla vyjazdeneho benzinu-10l benzinu = filter vzduchu/prazdnych flias od oleja pod regalom -1 flasa = vzmenit olej v prevodovke, 10 flias = najvyssi cas na piestik :-P

Upravil indian, 25.11.2012 17:54:27

Hodnotenie príspevku:  0    0
 hofik
registrovaný člen
12
Pridané: 26.11.2012 10:58
Nemam explicitny dokaz, ale myslim si, ze pocitadiel je asi viac druhov. Jedny pocitaju iba cas a su aj take, ktore pocitaju cas pri urcitych otackach. Mne sa urcite stalo, ze ze "dvohodinovy trening" som najazdil 0.3MTH a tiez sa mi stalo, ze za rovnako dlhy trening, ale na inom povrchu (piesok) som najazdil 2MTH. Moje pocitadlo urcite nepocita len hlupy cas... z principu je jasne, ze moze pocitat pocet impulzov aj cas.. otazka teda je, ake su "standardne otacky", t.j. pri akych priemernych otackach by napocitalo za 1h 1MTH. ... tiez som cital, ze existuju aj take, ktore pocitaju iba cas... Predpokadam ze univerzalna pravda o pocitadlach nieje... Metoda s olejom sa mi zda dobra u 2T. Tiez sa to da robit s palivom... Ja osobne si vediem dennik... a veru priemer mi vyjde ze 6MTH = priblizne 6 treningov, aj ked sa vyskytnu take extremne pripady ako som uviedol hore....

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 01.12.2012 22:24
hofik: to snáď nie je pravda!!! To skutočne odmietate používať zdravý rozum. To chceš nahovoriť tu diskutujúcim, že v dvoch rôznych tréningoch, ktoré trvali 2 hodiny, ti počítadlo nameralo raz dve hodiny a raz 0,3 hodiny? Skontroluj si káblik ktorým sa dostáva impulz od zapaľovacieho vysokonapäťového kábla do počítadla motohodín. Možno ho máš vytrhnutý z počítadla, alebo len nalomený, prerušený, alebo čojaviem čo, ale normálny kontakt tam nebude. Jednoducho ti to nepracuje sústavne, a preto ten rozdiel v motohodinách. Nebalamúť ľudí. A napísal tu už niekto, že mu pri 2 hodinovom tréningu, počítadlo napočítalo 2,5 hodiny? Ani jeden! To práve preto, lebo nespoľahlivou funkciou sa menej napočíta kedykoľvek, ale viac nikdy! A ja si teda myslím, že keď popisujete tie záhadné počítadlá motohodín, tak by mohli podľa režimu a záťaže počítať aj viac, no nie? Ba...meg ja sa pocikám od tejto debaty ...

Upravil obri, 01.12.2012 22:27:53

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky