Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - CRF 450 R - červená chlad.kvap. G12 je vhodná ?
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 04.02.2013 12:12
O chladivách som tu už čítal rôzne články..., popíšam však môj problém:

Predošlý majiteľ mojej mašinky (hobbík), používal červenú chlad.kvapalinu, tuším G12, ako do Octavie sa dáva. Samozrejme riedené na 50 % s destil.vodou.
Za studena doplnam pred jazdou - po vrch rebier - avšak po jazde - cca 2 Mhod, mi tam chýba cca 2 dcl, čo sa mi zdá veľa. (jazdím tiež len hobby- na MX trati)

Žiadne vonkajšie úniky nepozorujem.

Z prevodovky po 10 Mhod. vypúšťam sivý olej (asi sfarbené Al plechmi ..?), vodu vo vypustenom prev. oleji však nepozorujem.

Musím dať do moto - ŽLTÚ chladiacu zmes ? Má iné teplotné hodnoty ako moja G12, či jej náhrada K12 ?

Máte o tom vedomosti ?

Vďaka.


 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 04.02.2013 12:17
Doplnam, že nedymí ani na bielo, ani na modro, takmer nijako, motoricky je uplne v poriadku.
Pred rokom kvapkalo len velmi jemne cez prepad vod. pumpy naspodku cez ten prepadový otvor, cca 0,01 L (polštamperlík, ba i menej) kým sa trošku zohriala, ale potom - po cca 10 mhod. uz prestala celkom kvapkat....

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 04.02.2013 12:40
Sivý olej? To bude emulzia olej+voda, olej síce pláva na vode, ale pri teplote a "miešaní" v prevodovke vzniká emulzia. Skontroluj hladinu oleje v prevodovke, či nepribúda.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 04.02.2013 12:51
co je to sivy olej, farba skor ako cappuccino, alebo skor cierna? ak skor to prve, tak mas vodu v oleji. repasni vodnu pumpu a neznic pri nasadzani nove gufera. neviem ako to maju hondy riesene, neviem konkretnejsie poradit. ked to nepomoze, skontroluj tesnenie pod hlavou a hlavu, ci nieje prasknuta.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 04.02.2013 13:30
ja pouzivam dynacool Al zeleny G11, tiez je urceny na hlinikove hlavy a je asi o10% lacnejsi od ruzoveho, ktory je fakt zbytocne kupovat. to uz si rovno potom kupuj specialny motorkovy antifreeze, ked nevies do coho liat prachy. neriedim ho, aby boli lepsie mazane gufera vodnej pumpy. ked riedis, sice lepsie chladi, ale menej maze a skor zovre a zmrzne. najma v tvojom pripade, ked od casteho dolievania stracas prehlad aky pomer mas v chladici. ja som mal podobne problemy (2mh 2dcl vody prec), nastastie som od zaciatku nieco sipil a kontroloval som hladinu pri kazdom odpocinku, akonahle motorka trosku vychladla, otvoril som chladic a dolial. s opravou som isiel na to odzadu, cez hlavu a tesnenie, nakoniec to bola len vodna pumpa a na nej vylagrovane lozisko a chudatka gufera, ktore to nevedeli ustat. mne voda do oleja ale nesla, len mi cez prepadovu dierku vytekala nemrzka a aj trosicka oleja.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 04.02.2013 19:06
Nezdalo sa mi, ze by pribudalo oleja v prevodovke. Este preverim. Vdaka za pripomienku.
Farba oleja v prevodovke je vyslovene šedá (nie do hneda) po vypustení cca 10 Mhod., akokeby fakt hlinikoá farba.
Ale pripustam, ze moze to byt mix s vodou. Nebadal som tam vsak ziadne kvapky vodne, ani po odstátí vypusteného oleja sa to neoddelilo na olej a vodu.

Na vymenu gufier sa chystam samozrejme, len som este meditoval nad tým, či skor nevyvrie červená ako žltá...

Pomer voda + nemrz.zmes - podla mojich vedomosti sa prísne odporúča 50 %. Ak je viac vody, tak viac koroduje, ak je viac nemrzn.kvap., tak málo chladí.

Červenú K12 (náhrada G12) 100 % koncentrát - som kupoval lacnejšie ako origo namiešaná MX žltá zmes (kde to už je 50% koncentrát)

Dolievam vzdy 50 % koncentrat, co je teraz vnutri namixované po tolkych dolievaniach, to netuším. Myslel som, ze vzdy je to 50 % koncentrat. Alebo sa mylim, a voda sa odparí skor a zostava vyssia koncentracia - cize mastnejsia zmes ???

Masinku mam na chalupe, takze cca az o tyzden sa k tomu dostanem.

...inak tam idu 2 gufera - jedno je od prevodovky...

Vdaka vsetkym za pripomienky.

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 08:21
Chladiaca kvapalina je na to aby CHLADILA (a mazala) neviem ako to je pri ,,klasických,, chladiacich z pumpy...
Ale keď si kúpiš kvalitnú motocyklovú chladiacu kvapalinu, nič neriediš, nešpekuluješ a stojí 5-6€ liter...
Dôležité je nielen mazanie čerpadla a chladiaceho systému, ale aj TRANSPORT a ODVOD tepla...
Darmo bude mať kvapalina bod varu 130ºC, ak Ti motor pustí do takýchto alebo vyšších teplôt tak to nebude úplne košér z hľadiska životnosti a opotrebenia stroja. A destilovaná voda určite tieto vlastnosti nemá.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 modrak
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 10:34
Mal som hondu,aj rovnaký problém.Prestalo to až ked som vymenil obidve guferá,ložisko a hriadelku vodnej pumpy.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 14:59
Pre zaujimavost, chladiaca kvapalina G12 sa podla výrobcu neriedi destilovanou vodou ale vodou s vodovodu lebo len vtedy ma aj samotesniace učinky na čo bola vyrobena. Ak tu niekto napiše že sa môže dostať voda do prevodovky, tak si neviem predstavit kade by sa tam dostala??? Lebo pokial viem Honda ma zvlášt napln do prevodovky a zvlášt do motora. Vodná pumpa ma naspodu dierku cez ktoru pri prasknutí gufera vyteka von olej alebo voda tak sa zmiešať nemôžu. Unik kvapaliny spôsobuje najmä viečko na chladiči. Slaba pružina, porušene tesnenie alebo deformovane hrdlo pri pada a podobne.
Tomxx ti si informatik jedine že by už vydašli prenos kvapalin bez porubia (wifi, BT) alebo niečo podobne. :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    1
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 16:17
Vážení páni ! Táto PORADNA sa mi páči !

Ale skor než dávam dotazy v PORADNI, najprv pozriem manuál, aby som tu nevypisoval zbytočné kktn., iba ak neviem nájst, pokúšam sa o radu z vašich skúseností.

Som rád, že ten, kto má skúsenosť, poradí, a ten čo nemá, tak sa poučí - nájde si odpoved. Často i drobnosť pomôže, (pružinka, viečko...)
Všetci viete, že moto-súčiastky sú abnormálne drahé pre bežného slováka bez sponzora a preto sa nečudujte opatrnosti.

Modrak - i ja tak uvazujem, (este nemam kupene simeringy, ale su uz objednane), lozisko kupim podla rozmerov, osku uz mám.

slovak 11 - na vodnej pumpe sú 2 guferá. To 2. je medzi vodnou pumpou a prevodovkou, a práve asi toto netesní !
...wifi skus inde...
Vodný kamen z obyč. vody nehrozí ?
Citácia z manualu CRF 450R:

"Používejte pouze vysoce kvalitní ethylen-glykolovou nemrznoucí kapalinu, obsahující ochranné látky
zabraňující korozi, speciálně doporučovanou pro použití v hliníkových motorech. Zkontrolujte nálepku na obalu nemrznoucí kapaliny Používejte pouze destilovanou vodu jako součást chladícího roztoku. Voda, která má vysoký obsah minerálů nebo soli, může být pro hliníkový motor škodlivá.
Výrobce vybavuje motocykl roztokem 50/50 nemrznoucí kapaliny a destilované vody. Tento chladicí roztok je doporučen pro většinu provozních teplot a poskytuje dobrou ochranu proti korozi. Snížení koncentrace nemrznoucí směsi pod méně než 40 % nebude poskytovat odpovídající korosivní
ochranu.
Zvýšení koncentrace nemrznoucí směsi není doporučeno, protože tím se sníží výkonnost chladícího systému. Vyšší koncentrace nemrznoucí směsi (do 60 %) by měla být pouze používána pro poskytnutí dodatečné ochrany před mrazem. ", tolko citácia z manuálu.

Zákl. otázka bola - rozdiel medzi žltou moto-Antifreeze a červenou G12 (K12) - či niekto nemá s tým skúsenosti.
Na túto otázku ma "dotlačil" iný palič, ktorému to vraj v jeho mašinke pomohlo - výmena červenej za žltú Moto...

Vdaka za vsetky názory, verím, že pomôžu aj iným.
:D :D :D










Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 16:29
Mikrofiš "Water pump" CRF 450R 2004

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha vodnapumpacrf450r.jpg (82.9 kB)
152987-vodnapumpacrf450r.jpg

 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 19:25
Super. Len ked si pozries tu vodnu pumpu a su tam dve gufera jedno tesni olej a druhe vodu a medzy nimi je dierka, ak jedno povoli tak tou dierkou vyteka bud olej alebo voda v ziadnom pripade sa nezmiesa iba ak je dierka upchana.
Chladiaca kvapalina iba g12 sa miesa s obycajnou vodou lebo len vtedy ma lepsie mazacie a tesniace ucinky, prave so zmiesanim mineralov obsahujucich vo vode. Ak napriklad v aute mas zmiesanu vodu s g12 tak na ucitych spojov najdes hmotu podobnu spalenemu karamelu ktora utesni drobne uniky. Ale po zmiesani g12, s destilovanou vodou uz tuto vlastnost nema. To len pre zaujimavost. :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 19:35
http://autoomega.sk/index.php?id_sek=1108&id_tovar=18242&uroven=5&zaradenie=1108&u...
Precitaj si navod

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 21:59
slovak11 - vdaka za odkaz na G12. Pitná voda... môže mať však rôzne vlastnosti - tvrdšia, makšia..., a demineralizovaná si myslím, že je zbavená minerálov, takže vlastne získaná destiláciou, nie ?
O tých vlastnostiach, (podobnosť-spalený karamel) čo hovoríš, som doteraz nepočul. Netvrdím, že nemôžeš mať pravdu.
Teda G12 použitie je možné pre CRF450R. Nie ?

Dierku na spodku vod.pumpy som priebežne čistil jemným drôtikom. Upchatá myslím, nie je. Ako som v úvode písal, pred rokom odtiaľ padlo zopár kvapiek, ale po miernom zahriatí - ešte len na volnobeh - prestalo kvapkať.
Mašina pred kúpou polroka minimálne nebehala, chlapec mal úraz.

Predpokladám, že gufero smerom k prevodovke môže byť poškodené, napr. následkom poškodeného ložiska, ako tam vyššie niekto píše, a tak sa dostane voda do prevodovky. pozdáva sa mi táto teória. Takže mi asi nič iné neostáva, len to pekne rozobrať, t.j. aj bočný dekel, a celé zrepasovať.

???

Vdaka za názor a odkaz.

P.S. asi najprv ešte raz nahrejem mašinu - aj prevodovku, vypustím olej, nechám prípadný mix "olej" odstáť a budem hľadať vodu v oleji, či sa to oddelí podla fyz.zákonov, nech to poleží hoc aj týždeň pekne vo flaši. ???

Teraz som si spomenul, že min.sezónu som práve u mojho zaťa - na KTM 200 - po vypustení oleja zjavne videl vodu, a vod.pumpa sa musela kompletne zrepasovať, vrátane zodratej osky.

Nechcem vás už tým všetkých otravovať, majte sa fajn, ide pomaly sezóna, tak šupšup dokončiť opravy moto.

Mám však vačší problém - s vychodeným chodníkom - chladnička - TV - fotel. Pohodené činky v kúte, Powerball, i pružiny na zápastie. :) :) :)







Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2013 23:14
Tým že zrepasuješ vodnu pompu nič zle neurobiš ale.... ak cez dierku ktora nie je upchata problem pravdepodobne nevyriešiš. Čo tak skusit najprv to jednoduchsie, prepadovu hadičku stčit do flaše a čakat po zohriati či tam niečo natečie. Tesnosť viečka sa da skontrolovat že tu hadičku prepadu s chladiča do flaše plnej vody, ak je jeho tesnost slabsia, s hadice vyhadzaju bubliny do flaše. Niekedy ale rada nepomaha, su typy ludi ktorý sa chcu učit celý život iba na vlastných chybach.
Ak je dierka volna na vodnej pumpe potom potrebuje jedine to wifi aby sa dostala do toho oleja. Ina možnost nieje, okrom prasklin a podobných machanických poruch. valec a hlava tam už by to bolo v motorovom oleji. Ja by som stavil 95% na viečko. :bla:
S tou chladničkou je pravdepodobne nešiešitelný problem, tento problem mame asi viacerý, na to riešenie nepoznam. Ja skušam vyberat snej niečo po zaruke vtedy by prišla najrýchlejsia dieta. (Salmonela) zaručený ubytok vahy za krátky čas. :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 06.02.2013 08:57
no ta G12 ma zauimave parametre:
- "obsahuje latku braniacu pouzitiu chladiacej kvapaliny", co je dost usmevne ked je to same chladiaca kvapalina

- "je rieditelna pitnou alebo demineralizovanou vodou", co trocha popiera slova "Chladiaca kvapalina iba g12 sa miesa s obycajnou vodou lebo len vtedy ma lepsie mazacie a tesniace ucinky, prave so zmiesanim mineralov obsahujucich vo vode"

tak ako to je s tym tvojim precitanim navodu slovak11?

Hodnotenie príspevku:  0    0
mototrend
registrovaný člen
Pridané: 06.02.2013 14:22
lubo5403 - vlastnosti kvapaliny neurčuje jej farba :) ale v prvom rade ako si už vyššie uvideol báza na ktorej je vyrobená napr. pre moto ethylen-glykol. A druhom rade samozrejme ďalšie aditíva ktoré určujú vlastnosti - farba, odvod tepla, bioodbúrateľnosť...Bezpečné použitie pre hliník, horčík, magnésium atď.

Väčšina G12 kvaplín má uvedenú bázu MONOethylen-glykol... Nie som chemik, a neviem ako daleko to má od ethylenglykolu, ale či sa oplatí špekulovať už je na každého zvážení...

Hodnotenie príspevku:  1    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 06.02.2013 14:34
danielsatko - Vdaka za podporu, ale ani Ty si nepostrehol "háčik" - ja som tiež najprv zle prečítal slovo, použitiu - je tam - P O Ž I T I U -, čiže asi pitiu odporné - a nie sladké, ako boli iné kvapaliny. Ja osobne pijem iné značky :)

Ale pohoda, mne to tak vychádza - že môžem nadalej používať G12,
okrem iného - cena podla dodavatela - okolo 6,00 €/ 1 L, takze ak nariedim 50% podla manualu, tak mám 1 L do 3,50 €, čo je takmer polovica ceny "original" antifreeze žltej, či zelenej, moto kvapaliny.

Alebo sa naďalej mýlim ???

Pekný deň všekým ! :)



Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 06.02.2013 14:47
mototrend - jasné, že nejde o farbu, to bola len nahrubo postavená otázka na začiatku - červená, či žltá
(dotaz som dal na podnet mojho spolujazdca, ktorému vraj pomohla výmena červenej za moto-žltú)

A pochopil som z textu G12, že monoethylenglykol je na báze etylenglykolu a propylenglykolu s prídavkami antikoróznych prísad...,
...čo je v súlade s manuálom CRF 450 R, konštatujem.

Skusim vsak este pohladat - z principu - rozdiel MONOetylenglykol a etylenglykolu a propylenglykolu. Od chémie mám velmi daleko, ani nechcem tu mudrovať.

Jasné, že je to na osobnom rozhodnutí každého z nás.

Vdaka.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 06.02.2013 14:52
Este konkretne - ja som do moto dával:
http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1108&id_tovar=27083&uroven=5&zaradenie=11...


Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 06.02.2013 17:07
slovak 11 - prepáč, až dodatočne som dočítal ten návod s hadičkou z prepadu - strčiť do flaše..., skúsim vdaka.
(čítal som narýchlo v práci :) a nepostrehol som všetky detaily)
čau

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 07.02.2013 12:14
Chladivo - manual.

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha chladivo.jpg (31.6 kB)
153052-chladivo.jpg

 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 07.02.2013 17:52
slovak11 - este som nebol pri masine (je na chalupe) ale obzeram si obrazky manualu, a az teraz mi doslo, ze ta prepadova dierka je za 1. - vodnym simeringom, teda medzi 1. (vodnym)
a 2(olejovym)simeringom, ktory je pre loziskom ústiacim do prev.skrine. Takže, ako píšeš, ak uniká voda, tak cez 1. simering vytečie do prepad.dierky, ak uniká olej cez 2. simering tak, by mal olej kvapkat cez tú dierku.

Možno však už nastala situácia, že je vydretá oska, rozbité ložisko..., a neviem...?
...ale prepad.otvor - dierku čistím a nič odtial netečie...,

...skusim teda tie ostatne rady, prepad.hadicka + flasa, overit viečko, pruzinku,...

Zatial stale len teoria. Prax neskor. nastastie je len februar. Jazdim najskor v marci, podla toho, kedy ľady pominú na našich severných svahoch - tratiach MX (MnH) :) :) :)

Vdaka.

P.S.
...ale čo ten sivý olej v prevodovke - môže to byť z Al plechov spojky ???

Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 07.02.2013 21:24
Danielsatko: este raz, chladiaca kvapalina g12 po zmiesani s obycajnou vodou s vodovodu ma aj samotesniace vlastnosti, pri riedeni destilkou ich straca prave pre chybajuce mineraly. Tuto kvapalinu zacali pouzivat koncernove vozidla vw. Prebiehalo aj skolenie o vlastnostiach tejto kvapaliny. Napriklad aj v serie do fiatu sa dava paraflu kvapalina ktora je obohatene takymito prisadami, ale konkurancne lacnejsie vyrobky to nemaju sa na rovnakej baze a su rieditelne.
Ja som chcel pomoct skusenostami riesit problem ale dlhsiu dobu zistujem ze sem uz chodia servisaci s nekonecnimi skusenostami.
Konstruktery ktory vytvaraju motorky sa snazia predchadzat vsetkym moznym porucham a snazia sa izolovat poruchy tak aby nenapachali dalsie skody. Vodna pumpa je oddelena o oleja a pripade poruchy gufera nemoze preniknut do oleja.
ta dobru noc. :-P

Hodnotenie príspevku:  2    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 09.02.2013 19:19
Chlapi, pohoda !

Často sme porovnávali Čechov so Slovákmi...

Myslím, že sa nemýlim, ak tvrdím, že my Slováci radi hneď skočíme do roboty, kým bratia Česi najprv "koumají"...

Prečo si najprv nepodiskutovať cez "zimné prázdniny" v kľude.

Vyjadrenia typu "nešpekuluj a pod." často nie sú namieste, i ked pripúšťam, že niekedy sa je ťažko udržať na uzde, keď človek číta čisté kktn. Ale aj o tom sú tieto diskusie a Poradňa.

Trošku viac kultúry nám Slovákom nezaškodí, a publikovaním svojich názorov - a aj správne gramaticky - sa nám všetkým zvýši aj kultúrna úroveň. Gúgl báči nám pomôže i v slovenskej gramatike.
Mne pomáha v angličtine,kedze som sa v ZŠ učil iba ruštinu... :)

Bez urážky ! Čaute všetci !

Nadržaný na jarnú sezónu- Ľubo.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 11.02.2013 19:08
Chladivo zodpovedané, vďaka.

...ale čo ten sivý olej v prevodovke ? - môže to byť zo spojky ???



Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 12.02.2013 15:55
lubo5403: pokiaľ je ten olej v prevodovke šedkavý, tak je to úplne normálne (je to spôsobené lamelami v spojke), a pokiaľ ho chceš mať čistejší, treba ho častejšie meniť. Pokiaľ ho máš skôr ako keby to bolo mlieko tak tam máš vodu a simering treba vymeniť.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 12.02.2013 21:24
mx38, ako sa ta voda dostane do tej prevovky. Tak daj vysvetluj???? podla linku?? gufero 8 a 9. 8 tesni vodu a 9 olej medzy nimi je prazdno a dierka ktorou kvapalina vytečie na zem.
V prilohe zasielam ako to vyzerá ked je chladiaca kvapalina správne namiešana vodou s vodovodu. :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha g12.jpg (133.8 kB)
153230-g12.jpg

 mx38
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2013 13:16
lubo5403: pozrel som si celý motor a systém u CRF podrobne, a chladiaca kvapalina sa tam nemá ako dostať, najprv som myslel, že cez gufero, ale tam nie je žiadna pravdepodobnosť, takže slovak11 hovoril dobre. Jediná možnosť ako sa tam voda môže dostať je cez odvetranie prevodovkovej skrine. Ale ako som ti už písal vymieňaj olej častejšie, a vyskúšaj Bel Ray. Pokiaľ je ten olej šedkavý, je to normálna vec, pokiaľ je ale ako mlieko tak tam máš vodu. Existuje aj ďalší spôsob ako sa tam vyzráža voda, ale nemusíš sa znepokojovať. Motor a chladiaci systém máš v poriadku.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 13.02.2013 13:39
keď je poškodené gufero 9 (čo sa na CRF stáva ) a tá dierka sa zanesie napr. bahnom - potom voda prechádza do prevodovky (ale videl som už aj "mechanikov": aha tečie mi tadiaľto voda, cez túto malú dierku, to má byť asi zapchaté, dám tam zápaľku a mám to opravené :) )

Upravil dinocradle, 13.02.2013 13:43:19

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 14.02.2013 13:13
Vdaka za odpovede.
Písal som už vyššie, že ten otvor prepadový na v.pumpe som občas tenkým drotikom prepchal, viem o ňon odzačiatku, len som až tak detailne neskúmal, kde sa presne nachádza. Teraz, po spoločných debatách mi je jasné kde je a akú funkciu má.
Olej mením po 10 mhod. Je skor šedý, biely nie je. Dávam rovnaký, tak ako moj predchodca - Valvoline Synpower 4T Full synthetic - do motora i prevodovky.

Pre moju spokojnosť, ešte raz preverím všetky alternatívy, ktoré ste mi odporúčali, počnúc prepadovou trubkou - skontrolovat únik vody za tepla.
Vypustím olej zprevodovky, teraz tam je cca 6 mhod, nechám ho odležať vo flasi, aby sa oddelila prípadná voda, ak tam vôbec je.

Niekde sa mi voda však stráca, ale v motore nie, olej je po vypustení čierny.

Zatial vdaka, zajtra idem na chalupu k mojej milej, tak s nou pocvičím, len čo namontujem kyvku s novými ložiskami.

Príjemný víkend všetkým. Vdaka za odpovede.

L.




Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 15.04.2013 15:11
Po rozobratí, rozpadnuté ložisko. Klietku lož. som už vobec nenasiel.
Oska vyzerá byt v poriadku. Guferá nanič.

Lozisko som v KE kupil v beznom obch. s loziskami.

Gufero zo sady TUSK, ktore mi došlo nedávno poštou od "m-maniakov" bohuzial nesedí (vnutorne gufero - olejove), je menšie. Potrebujem 12x22x5. Hladam v KE. Zatial mi v predajni s ložiskami a pod. nukaju len najblizsi rozmer 12x22x7, čo je širšie o 2 mm... :(

Na webe nič, iba na roznych českých stránkach, čo ma mrzí - zrejme Slováci ešte nedospeli. :(

Nemá niekto v KE toto gufero ?
Ďakujem vopred.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 bibo
registrovaný člen
Pridané: 15.04.2013 23:15
pouzivaj originalky loziská aj guferá lebo tieto z beznej predajne ložisk nevydržia dlho
kedze si z KE skus kontaktovat tohoto predajcu,ten ti urcite zozenie,mozno ja má skladom
http://www.jsproject.sk/?mainParameters[action]=pageGUIshowContact

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 08:37
slvak11> nehnevaj sa ale vacsiu pi... ako ze ridenie obycajnou vodou som uz davno nepocul. daj sem foto aspon jednej chladiacej kvapaliny ktora ma v navode ze sa neriedi destilkou ale obycajnou vodou.



obycajna voda ma v sebe bordel a vzduch

prave ten vzduch ti zavzdusni cely system

Upravil endurodano, 16.04.2013 08:39:04

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 08:59
Ze vzduch vo vode :D :D :D - to ake chujoviny tu este chcete riesit :D

Ake zavzdusnovanie na terenej moto kde su chladice na najvyssom mieste a nezriedka sa stane ze sa cast vody vyvari .. .... ..... ?

Och boze :lol: :lol: :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 10:20
ktm-fan> na crf ano, ale co motorky s termostatom?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 11:42
bibo, vdaka za tip, skusim.
--
Chlapi, kedze som založil temu, hoc to začalo chladivom, prešla téma plynule až k repasovaniu vodnej pumpy. Chcel by som tému aj v praxi dotiahnut do tej fázy, že som povymienal co bolo treba a všetko funguje.

Myslim, ze kvapalina bola zodpovedaná.

Takže na dokončenie repasu mi ešte treba doriešit nasledovné:

Vnutorne gufero (olejové) ako som trocha vyššie písal, mi prišlo po objednavke (sada TUSK) v nesprávnej velkosti. Rozmer nie je 12x22x5 (roč.02-08 podla mikrofišov) ale len 10x21x5 mm.

Nevadí, kúpim iný. Avšak, po odmeraní lôžka pre gufero v dekli som nameral až 7 mm, čo by bolo dobré pre gufero, ktoré je v predaji "do motorov" 12x22x7 ..., a lôžko pre ložisko má len 5 mm, v mikrofiši je rozmer ložiska 12x25x7, takže ložisko bude trocha (2 mm) "vytŕčať" z dekla.

Stretol sa s tým niekto ?

Pred rozobratím tam bolo gufero 12x22x7 a ložisko (rozpadnuté bez koša) 12x25x7. (CRF450R 2004)

Prezrel som všetky mikrofiše (CRF450R 02-08) a všade rovnaký rozmer bol uvedený 12x22x5 gufero, 12x25x7 ložisko.

http://www.mrcycles.com/fiche_image_popup.asp?fveh=132345§ion=2529268&year=200...
--
http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp?section=2529219&category=MOTORCYC...
--






Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 11:59
2 endurodano

A co s tym ma termostat ? - ten je vyssie ako chladice ?
Mam KTMky ( EXC - cize s termostatom) od roku 2002. Nikdy som nepotreboval ziadno odvzusnovat ( aj ked som tam daval na test - napr. pri vymene tesnenia ..) len cistu vodu.
Dokonca ani odvzdusnovak na druhom chladici ( pravdupovediac ani neviem ci ho este novsie modely maju - na starych som si ho vsimol.

Ta voda je v pohybe a ten je dostatocny na to aby sa vzduch dostal navrch chladicov kde hned vidis ci treba doliat ...

Podotknem ze na KTMke som zatial nikdy nemal problem s vodou ;)


Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 12:05
2 lubo5403

Lozisko je tam 12 x 28 (nie 25 ) x 7 - to jest 16001 - ako na kazdej honde



Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 16.04.2013 12:27
KTM-FAN - Áno je tam ložisko 12 x 28 x 7, pardon, bol to "preklep" :(
...ved uz ho mám kúpené - presnejsie - 16001.

Vdaka za upozornenie-upresnenie.

Ako som písal, lôžko pre ložisko je len 5 mm hlboké, takže ložisko bude vytŕčať 2 mm, a dúfam, že sa tam takto udrží, resp, že nebude prekážať "okoliu".

Prečo je lôžko pre gufero 7 mm hlboké, je tiež otázkou, ked v mikrofiši popisuju 5 mm hlbku gufera. Neuškodí, ak tam dám gufero, ktoré je v predaji pre motory 7 mm ?? Myslím, že nie.

Karol920 nepomoze s odpovedou ??

Vopred dakujem.



Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 17.04.2013 14:33
No, poskladal som to vodné čerpadlo v dekli.

Gufero - voda - zo sady TUSK 11,5x25x7, gufero - olej - 12x22x7, ložisko 12x28x7 (16001).

Oska zostala původná, podložka aj obež.koleso (trošku poškodená, "vrtulka" na 2 miestach odlomené konce, ale skúsim..., je však predpoklad, že nevyváženosťou znovu rozbije ložiskoa guferá... ?)
Keďže som hobbík. risknem, však už mám aj komplet. náhr.diely, okrem vrtulky, pripravené na dalsí repas.

V sobotu hurá na chalupu dokončiř montáž - a ide sa !

Všetkým dakujem za príspevky !

P.S:
Ak by mal niekto náhradnú - dobrú vrtulku (obežné koleso) za slušnú cenu, kúpim.
Vďaka.







Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 19.04.2013 15:12
...este ma napadlo, lopatky trosku obrusit, vyvazit...
dat s oskou do vrtacky a brusnym kamenom jemne obrusit rovnako vsetky lopatky,

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lubo5403
registrovaný člen
Pridané: 22.04.2013 16:22
ok. Všetko dobre dopadlo, vodná pumpa jak švajc.hodinky.
V nedeľu konečne po dlhej zime - snehy roztopené, bol premiérový tréning tejto sezóny - kde ? - No u nás - v Mníšku nad Hnilcom :)


Upravil lubo5403, 22.04.2013 16:25:40

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Jún 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 07.06.2020
Regionálny pohár západ
Lovčica - Trubín
cal_icon 13.06.2020
Enduro Cup Stred
Lovčica - Trubín
cal_icon 14.06.2020
MX Open
Sverepec
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky