Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Odpaluje sviečky
rado61
registrovaný člen
Pridané: 31.07.2013 13:13
Čavte mam taky problem ze mam ktm sx 125 rok 95 a stale odpaluje sviečky. Kupim novu motorka ide pekne ale akonahle celkom vichladne uš ju nenaštartujem su to sviečky NGK b10eg. A mam ešte jednu sviečku to je NGk b8es a na tej ide motorka stale aj pekne chita ale vo visokych otacka motorka trha. Vopred dakujem za rady
ujo.ado
IP: 77.234.255.109
Pridané: 31.07.2013 15:13
Serus, podla manualu ma ist do tvojej moto sviecka NKG BR 10EG. Vychladne kopes nejde, vymenis sviecku a hned chyti?

Hodnotenie príspevku:  0    0
rado61
registrovaný člen
Pridané: 31.07.2013 16:45
jj mam jednu sviecku a na tej to ide stale aj ket vichladne proste fachci ale vo visokich obratkach na nej nejde tak kasle a ket dam tu b10eg na tej to ide ale akonahle moto vichladne tak sice chiti ale po chvili zhasne a potom ani tuk

Hodnotenie príspevku:  0    0
ujo.ado
IP: 77.234.255.109
Pridané: 31.07.2013 22:05
a keby si jazdil natej co to ide a upravil zmes?

skus BR 10EG cital som otom a bolo tam pisane ze to R znamena ze ma rezistor mozno to pomoze.

Hodnotenie príspevku:  0    0
rado61
registrovaný člen
Pridané: 31.07.2013 22:38
zmes je dobra sviecka bola pekna hneda ket som ju kontroloval a nemol bi som tam dat sviecku s tepelnim stupnom 6 ? alebo mensim stupnom

Hodnotenie príspevku:  0    0
ujo.ado
IP: 77.234.255.109
Pridané: 31.07.2013 23:00
Ja ti neviem poradit nemal som takyto problem sviecku som mal taku ako bola v manuali a vsetko bolo OK. tak preto ti vravim ze podla manualu tam ma byt BR a nie B.

Hodnotenie príspevku:  0    0
rado61
registrovaný člen
Pridané: 31.07.2013 23:15
No okej teda dik za radi

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lowec18
registrovaný člen
Pridané: 31.07.2013 23:17
daj si premerať elektriku hlavne stator neznamená že keď to ide že je to v poriadku
mne sa to prejavovalo rovnakým spôsobom na 2 moto ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
rado61
registrovaný člen
Pridané: 02.08.2013 00:35
a ako sa to da premerat ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 03.08.2013 15:10
pozri si aku potrebujes podla tohoto

www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente/EN/downloads_not_used_in_download_area/ng...

a pre tvoju moto je BR10EGV




Upravil endurodano, 03.08.2013 15:14:10

Hodnotenie príspevku:  0    0
rado61
registrovaný člen
Pridané: 03.08.2013 21:29
Us som to viriesil. Dal som tam sviecku nejaku staru v hodnote asi 2 evra a na tej to ide ako besne

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 03.08.2013 23:22
dalsi lepic, co si tam dal? Denso? :bla:


vyriesil si len priznaky, nie pricinu

Hodnotenie príspevku:  0    0
rado61
registrovaný člen
Pridané: 04.08.2013 03:23
Nejaku super :D a neni som lepic ale nebudem tam davt drahe sviecki ket viem ze mi ju odpali zachvilu


Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 04.08.2013 13:04
radsej budes fungovat na zle zostelovanom motore so svieckou ktora vydrzi barz jake podmienky ako keby si spravil to co treba a jazdil so svieckou ktora tam ma ist? podla mna to je definicia lepica.

ked ti nabuduce bude preplavovat karbec tak dvihni prepadovu hadicku dohora a prestane to



Hodnotenie príspevku:  1    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 04.08.2013 19:39
ospravedlňuje ťa jedine tvojich 16 rokov ,
klasický príklad rozhaseného karbíku.
minimálne si skontroluj/daj skontrolovať hladinu v plavákovej komore.
alebo si jazdi so sviečkou za 2 eurá , kým si neodtavíš piest.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 viktorrrr
registrovaný člen
275
Pridané: 04.08.2013 23:32
karol ma pravdu ... možno aj to súvisi s témou čo si pridal "Veľká spotreba na Ktm sx 125"

Hodnotenie príspevku:  0    0
 abendak
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 07:29
Zdravim. Takisto ako vy sa vrtam v motorkach dlho, vazim si prispevky skusenych aj starsich, ale predsa, a neda mi:) Podobny problem som mal aj ja na predoslej Kawasaki KX 250. Kupil som tam original sviecku aku predpisoval vyrobca a po hadam ani nie 5mth mi odisla. Nehnevajte sa, ale po kazdych par mth kupovat sviecku za 20E, to sa mi teda vobec nechce. Tak ako ten mlady chalan, dal som tam najlacnejsi sit, co znese tie otacky a teploty +/- a motorka slape do dnes a bez problemov. Chlapi, a teraz mi to prosim vysvetlite, ako to vlastne teda je? Kupovat dalej iridiove a platinove sviecky za drahe prachy? Motorka ide takisto aj s lacnejsou ako aj s drahsou, ja ten rozdiel nebadam. Dakujem za odpoved.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 08:56
motorka ide aj na inu sviecku ale otazne dokedy niekedy to piest vydrzi a niekedy nie a sviecka je dobry indykator rozladeneho karbiku cize ked das dokopy karbik tak moto pojde mozno este lepsie

Hodnotenie príspevku:  0    0
 victor
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 09:36
ja teda nie som zástanca systému: je to hrdzavé dáme tam nálepku....ale jazdím so sviečkou Brisk za 1,5 euro...má správnu hodnotu, nerozsýpa sa a poslúži mi perfektne podľa farby a reakcie na plyn je zmes fajn...zatial som vždy menil len preventívne..

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 09:53
victor pokial ma spravnu hodnotu tak je to ok a na znacke nezalezi

Upravil cimo2t, 05.08.2013 09:53:31

Hodnotenie príspevku:  0    0
 abendak
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 10:02
To cimo2t: chcel by som vediet aky vplyv ma vznietenie - mala iskricka od tej ci onej sviecky vplyv na zivotnost piestu. Pre mna je iskra ako iskra a hotovo:) Sviecky rozdelujem len podla tepelneho zatazenia a mozno akou frekvenciou dokaze hadzat iskru rovnakej kvality, to je vsetko. Inak sa do toho az tak nerozumiem.
To victor: ja tiez davam obycajne Brisk (nepametam presne typ) a vsetko slape, nikdy som nezadrel ziaden krosovy stroj - az na vynimku - maleho chcrchla - hriech mladi - malo oleja v benzine(:.

Inak ten rozladeny karburator, co chlapi spominaju "hore" mi pride logicky dovod. Dik za radu do buducna.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cimo2t
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 10:07
abendak nepochopil si co som napisal iskra ako taka nema vplyv a piest aj ked som vydel ze sviecka hadzala iskru az na piest a vyzvaralo donho dieru :bla: to ze sviecka odchadza ma za nasledok zla zmes a zla zmes moze poslat piest do oceloveho nebicka :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 abendak
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2013 10:16
to cimo2t: uz tomu rozumiem, dik za odpoved. No taketo nieco som za svojho moorkovania este nevidel, tak preto ta otazka. No moja skusenost je, ze ked sviecka hadze iskru mimo elektrod, tak uz to na behu motora citit, popripade to uz vobec nejde ... a da sa tym dopredu takemuto stavu hadam predist.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 06.08.2013 08:17
ani "obyčajná " brisk do kx250 nestojí 2 eurá

http://www.brisk.cz/katalogy/zapalovaci-svicky-moto

http://www.offroadparts.sk/e-shop/action/productdetail/oc/254/product/brisk-svieck...

a do ktm 125exc/95
http://www.autodielymt.sk/zapalovaci-svicka-brisk-silver-racing_4728360.html

lenže ak dáte do motora tieto brisky , ktoré tam patria , tak vďaka rozladenému karbíku budú odchádzať rovnako rýchlo , ako "neobyčajné" NGK

a jedným zo sprievodných znakov bohatej zmesi je aj nemožnosť dostať motor do otáčok, začne chrchlať.
Sviečka správnej tepelnej hodnoty sa nedokáže vyčistiť a preto ju zahádže.
Sviečka nižšej tepelnej hodnoty sa síce vyčistí , ale nič nezmení na veci , že príliš bohatá zmes sa vo vyšších otáčkach dostane mimo zápalného rozpätia zmiešavacieho pomeru .

a ak nejakým spôsobom dokážeš presvedčiť mašinu , aby predsa len točila , tak sa sviečka prehreje a samozápalmi pošle piest do kakačiek.

strašne zjednodušene a laicky...

Hodnotenie príspevku:  6    0
 brajen533
registrovaný člen
Pridané: 18.08.2013 23:47
do 125-ky ide NGK BR9EG :) skús tú :) a pohraj sa s nastavením zmesi ako hovorí karol920 .....ale zas netreba to zas prehneť, zas nie chudobnú zmes, lebo prepáliš piest, ked vytiahneš sviečku najidealnejšia farba je tehlová, ked máš čiernu, máš bohatú zmes, ked máš sviečku do biela, máš zasa chudobnú zmes, s tým sa treba hrať tak aby si to nastavil ako má byť, len nie zas rozhonit karburátor, ked budeš točiť vzduchovym šrobikom stále, alebo ihlu prehadzovať tak že si nezapamätáš ani ako bola :) alebo ešte je jedna vec, viem že na zimu ludia menia trisky za väčšie, aby moto dostavala viac paliva, cize aj oleja aby ju dobre mazalo a nezadrela sa v tej zime, ak tam más tie väčšie trysky tak ti dava moc paliva a nemusí to robiť dobrotu.....s tým sa musíš pohrať ak máš čas "sadnúť" si k tomu na celý den a hrať sa s tým kým to dobre nenašteluješ, alebo to daj niekomu, kto sa tomu rozumie a ten ti to našteluje, pripadne vymení trisky, atď :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
matt250
registrovaný člen
Pridané: 28.08.2013 19:47
Zdravim pani,

mam mensi problem s mojou CR250R, zacala mi vynechavat a odpalovat sviecky. Sviecky som skusal NGK BR8EG (vydrzala asi 2 hodiny) a od BRISK viacero LR12C, LR15YC (tie vydrzali dlhsie 2-3 dni). Cital som tu o tom vela prispevkov a vsade sa riesila bohata zmes. Zacal som sa sprtat vo svojej, zohnal som si k nej manual a karburator nastavil podla neho (trysky, ihla), no neprestalo to. Moto sa sprava rovnako (akurat sa prestala dusit). Tak som zacal hladat chybu v elektrike, premeriaval som odpory podla manualu, no vsetko sedi ako ma. Mate s tym niekto podobnu skusenost? Ja mam dojem, ze je to zla riadiacia jednotka. Dakujem.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 28.08.2013 22:57
matt250> tvoj karbec a motor ma uz za sebou nejake tie roky/desatrocia tak nemozes cakat ze vsetko v manuali bude presne sediet. musis si ho doladit podla farby sviecky, odozvy motora a pod.

u teba najskor priliz bohata zmes, ta posle do kakaciek kazdu NGKcku za chvilu

Upravil endurodano, 28.08.2013 22:57:39

Hodnotenie príspevku:  0    0
matt250
registrovaný člen
Pridané: 28.08.2013 23:05
No ano, to som si tiez myslel,ze to bude bohatou zmesou, povodne tam bola hlavna tryska 185, podla manualu ma byt 175, ja som dal 172 a stale to robi, bohata zmes to uz byt nemoze. Sviecka je cierna a moto nema vykon (ide, ale na zadne ju nepostavim), s novou svieckou naskoci na prvy sup a nepresava sa.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 29.08.2013 08:18
ak uz bol sparany karbec tak pozri vsetky trisky ci su origo a pozri aj ihlu ci je na 2-3 zareze odspodu. potom uz len dolad podla farby sviecky srobom zmesi

Hodnotenie príspevku:  0    0
matt250
registrovaný člen
Pridané: 29.08.2013 11:02
Trisky som vsetky daval origo nove, ihlu mam tiez ako ma byt a nastavil som ju na druhy zarez odspodu, srob zmesi som nastavoval a mam ho na 2 otacky, skusal som aj viac aj menej ale tak uz motorka nejde pekne, bud dymi, alebo sa dusi. Ja si fakt nemyslim, ze to bude zmes. S tou som sa uz nahral dost a vobec sa to nezlepsilo. Momentalne je karburator nastaveny podla vyrobnych parametrov (manual).
Ja som si takmer isty, ze chyba je v elektrike.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 30.08.2013 08:26
Hladinu si skontroloval?
Klapky v saní nemáš došahané?
Nie je náhodou vo valci osadená nepresne vyrobená vložka?
Nie každý sa takto vyhrá s presnosťou kanálov :

http://www.motoservispetra.sk/galerie/zvarany%20a%20vlozkovany%20valec%20Gas%20gas...

a potom to tiež vie robiť nepredvídateľné veci.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 30.08.2013 08:36
Ak máš vo valci niečo ako na obrázku vpravo , tak sa s motorom nedohodneš.
http://img4.imageshack.us/img4/7437/7mf8.jpg

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2013 10:16
a ako novy clen, vycistil si uz vyfuk? 250 2T asi nebudes poriadne ytacat a hromadi sa bordel, aj ten moze za kopec zloty

Hodnotenie príspevku:  0    0
matt250
registrovaný člen
Pridané: 30.08.2013 20:39
>endurodano: vyfuk aj tlmic su vycistene + je tam nova vypln tlmica

>karol290: Hladina je ok, moto mam rok, predosly majitel robil GO a daval tam novu vlozku, s moto nebol problem tak som valec nerozoberal, problem nastal az po zime. Cca 3 mesiace isla velmi pekne, tak si nemyslim, ze by problem mohla robit vlozka. Inak by blbla asi cely cas.

Hodnotenie príspevku:  0    0
matt250
registrovaný člen
Pridané: 10.09.2013 20:11
Pani, tak problem vyrieseny, dnes mi prislo nove CDI, zobral som ju na testovaciu jazdu a ide ovela lepsie. Chytila uplne iny zvuk, prestala vynechavat. Tento tyzden ju konecne poriadne prevetram a otestujem, ci je problem nadobro odstraneny. Dufam, ze sviecka uz vydrzi :). Dakujem Vam vsetkym za rady.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 johnyboy
registrovaný člen
Pridané: 25.09.2013 13:27
Zdravim pani,

mam KTM 250 SX 2003 a vystriedal som na nej uz 3 rozne NGKBR8ky sviecky. Kazda z nich chvilu fungovala no nakoniec ju pri zimnom starte sice naskocila ale o chvilu zdochla. Posledna ktoru som tam strcil fungovala perfektne, urobil som na nej 160km za dva dni, potom som bol este asi 5x jazdit a 6ty krat ked som nastartoval, presiel som 300 metrov a zrazu prestala palit. Hodil som tam stary Brisk a chytila hned. Odjazdil som na nej cely pretek. Ked som moto zohrial a prehodil sviecky, NGKcka chytla ale po 5tich sekundach zas skapala. Vie mi niekto poradit ci mam dalej skusat sviecky alebo treba cosi nastavit v karburatore? Lebo ta stara briska mi ide za kazdeho pocasia bez problemov, ale mam strach ze sa mi jeden krasny den rozpadne a rozbije mi motor...

Precital som vsetky prispevky, ale nejde mi do hlavy preco by to malo byt v zmasi ked to prvych par motohodin funguje vpohode a potom to zacne blbnut. a ked tu novu NGKCku trocu precistim a vypalim, tak funguje zas 1-2 motohodiny. A tiez si nemyslim ze by to bola elektrika lebo ta sviecka tych prvych par dni ide vpohode. Navyse ked tam dam tu brisku tak citim ze moto ma ako keby lepsi odozvu na plyn v nizsich otackach, povedal by som ze je "jemnejsia".

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Jún 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 07.06.2020
Regionálny pohár západ
Lovčica - Trubín
cal_icon 13.06.2020
Enduro Cup Stred
Lovčica - Trubín
cal_icon 14.06.2020
MX Open
Sverepec
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky