Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro GP Uhlíøske Janovice, Czech Republic 2019 - Day 1

Enduro GP Uhlířske Janovice, Czech Republic 2019 - Day 1

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Poskriabana klukova skriňa
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 06:47
Zdravím, nedávno som sa tak rozhodol že si zgeneralkujem moju husqvarnu cr 125, ale keď som rozdelil motor, všimol som si že mám klukovu skriňu zvnútra poskriabanu od klukovky, vyzerá to byť celkom čerstvé.. Keď som si dával prelisovat ojnicu tak som sa pýtal či náhodou nebol zlé vycentrovany klukac, ale vraj nie, ale že tam mohlo byť pretocene ložisko, každopádne ložiská ktoré som tam mal sú celkom zachované ľahko sa točia ani nemajú vakel... Teraz sa to bojím zložiť, nech to nezadrem alebo čo, viete mi ktosi poradiť čím to môže byť? Vďaka...
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 08:32
Najlepšie by asi bolo priložiť fotku. Takto môžeme ozaj len hádať ako to vyzerá.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 10:15
No keďže som v robote s fotkou bude asi problem, ak to pomôže môžem aspoň taký náčrt uploadnut nech približne vies o čo ide :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 15:17
No náčrt asi moc nepomôže. Daj foto keď budeš mať. Ja sa na robenie nejakých záverov kompetentný necítím, ale karol920 a ďalší chalani by mohli vedieť poradiť.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 15:17
tak tu su fotky, snad z toho nieco zistite :)

Hodnotenie príspevku:  0    0

Prílohy:
priloha dsc1300.jpg (1.1 MB)
160785-dsc1300.jpg
priloha dsc1302.jpg (1.1 MB)
160785-dsc1302.jpg

 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 15:18
ako je vidno, na kazdom kartri je to na inej strane, co vyzera akoby bol krivy klukac, to ale nieje takze neviem..

Hodnotenie príspevku:  0    0
 alino
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 16:43
mal si tesnenie medzi kartrami ?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 16:49
original tesnenie tam bolo, ono ma hned napadlo ze by to mohlo byt zlym vymedzenim ale preco je to potom na oboch kartroch a na kazdom je to inde?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 alino
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 19:00
píšeš že kluka nieje krivá,meral si ju odchylkomerom ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 19:42
ked som ju daval prelisovat poprosil som toho pana nech ju skontroluje predtym ako ju rozlisuje, ten povedal ze klukovka bola rovna, len sa mu zda ze tam bolo pretocene lozisko alebo co, asi pridrete..


Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 20:27
nemaju ist medzi kluku a lozisko nejake vymedzovacie kruzky ????

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 20:29
no ved to som si aj myslel, ale nic tam nebolo, a bojim sa tam nieco dat lebo to moze narobit viac skody ako osohu, a okrem toho nikde som nic take este nevidel..
a okrem toho, keby to je podlozkou nebolo by to na kazdej strane a na protilahlom mieste, teda aspon si myslim..

Upravil mledo, 13.02.2014 20:33:38

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 21:06
A to je problem odmerat sirku zlisovanej kluky a zmerat sirku medzi loziskami ? a porovnat ci tam netreba vymedzenie ?
V respektive ci to nebolo zlisovane nasiroko ...

To ze to je osuchane na kazdom kartery inac, nic neznamena ten odliatok nemusi byt dokonalo kolmy na os.

Ono najvhodnejsie je to dat spravit niekomu co to aj vie robit.

Upravil KTM-FAN, 13.02.2014 21:12:43

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 21:17
Všetko čo sa zohrieva sa rozťahuje pokiaľ viem, takže čo Sa zdá napresno za studena môže byť v záťaži veľmi zlé takže tak.. A stym dať to niekomu kto to vie, keby si to ti ktorí to teraz vedia povedali kedysi že kašlem nato dam to niekomu, ver tomu že zachvilu by to nevedel nikto... A motor 125-ky nieje až tak zložitý aby nato bolo treba výskumný tým takže tak..

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 21:24
Ale aj tak dakujem za postreh, skúsim to zajtra nejako pomerat :) no aj tak by to vtom prípade muselo byt podložené z oboch strán keď to sucha tam aj tam, lebo keď dam podlozku na jednu stranu tak to automaticky natlacim na tú druhú či?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 13.02.2014 21:52
Vravim mohla byt nalisovana nasiroko - a takisto mohla mat axialnu volu - cize sa zabehu mohla posuvat do stran.

Teplota dole na motore neni podla mna taka extremna aby mohla hento spravit roztaznost.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 15.02.2014 06:49
môj tip:
Podľa priemeru to vyzerá od spodného ojničného čapu.
Kľukovka je voľná v hlavných ložiskách , takže sa môže hýbať do strany a spodný ojničný čap pretŕča na čele zotrvačníka.
Keď sa kľuka posunie do strany , čap sa oprie o kartre .
A keďže čelo v kartroch nie je kolmé na os kľukovky , tak to robí polmesiace.
Zmerať šírku , vymedziť kľuku do strán a mal by byť pokoj.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 15.02.2014 22:47
karol920: to je diagnoza profi mechanika, vacsinou tvoje prognozy vychadzaju co tu sledujem na CC uz ale 5 rokov :up:

raz darmo, odbornik sa pozna, nie ako kedysi,moja decka lekarka - pri teplote hned čipek do riti jebnut :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 16.02.2014 11:52
Fajn, keď sa K tomu dostanem pomeram to. Inak a kde zoženiem vymedzovacie podložky? Lebo tam budem potrebova asi fakt tenké..

Hodnotenie príspevku:  0    0
 bibo
registrovaný člen
Pridané: 16.02.2014 16:29
dam prispevok aj ja,pretoze nieje to tu uplné....
na nete nájdes všetky rozmery,vole a mnoho iného na danu moto a motor kde nasledne porovnáš rozmery toho co namerias na tvojom,ciže:
zmeriaš sirku povodnej zlisovanej kluky,axialnu volu ojnice (mozno je pouzitá sirsia ojnica,sirsie axialne podložky) preto ti to šúcha...
už so zloženým motorom si mal vyskušať axialnu vôlu kluky v hlavných ložiskách
zistit podla cisla loziska ci su spravne pouzité ako hlavné ložiská (líšia sa šírkou) a býva to taktiež častý problem
zistit ci zotrvačníky klukovky netvoria pri otáčaní tzv. ´´osmičku´´ (teraz to riesim u crf250)
pouzitie podložiek pre vymedzenie axialnej vole u hlavných ložísk nieje štastné riesenie,pretoze zničiš tie hlavné loziská. guločkové valivé lozisko nemá rado axialny tlak,a pochybujem ze tými podlozkami by sa to tak presne podarilo vymedzit,ze za prevádzkovej teploty by tam nevznikol axialny tlak...
a nakoniec najpodstatnejsia vec,a najcastejsia chyba-zistit ci sa ložiská nehýbu volne v kartroch,alebo volne na hriadeli klukovky


Hodnotenie príspevku:  0    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 16.02.2014 18:07
takze, kluku uz asi nezmeram, dal osm ju prelisovat ale vyzera ze to bola este original OEM (je nanej napisane H) bojim sa to zlozit nech to nahodou nerobi nejake blbosti. loziska mam tiez nove ale este niesu nahodene, stare su ale koyo 6322 presne ako v manuali. ked bol motor zlozeny, loziska volu mali ale axialnu skoro ziadnu. dalej kluku osm dal pred rozlisovanim skontrolovat ci nebola kriva, takze myslim ze keby mala osmicku tak by to zistil a povedal mi to. a tie podlozky sa ani mne nejako nepozdavaju, skor by som asi radsej vypodlozil loziska v osadeniach. kazdopadne to musim najprv pomerat a potom budem mudrejsi, len si musim najst cas... zatial vdaka :)


Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 16.02.2014 23:05
Loziska su tam 63/22 ( 6322 je kapanek dost velike lozisko 110x240 mm ;) :) )

Kazdopadne vzdy sa vypodkladava kluka - loziska nechaj v kartery nadoraz ako maju byt.

V respektive pri spravnom zalisovani ojnice na potrebnu sirku - nepotrebujes nic podkladat ... ....

Upravil KTM-FAN, 16.02.2014 23:07:19

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 18.02.2014 07:31
bibo - "pouzitie podložiek pre vymedzenie axialnej vole u hlavných ložísk nieje štastné riesenie,pretoze zničiš tie hlavné loziská. guločkové valivé lozisko nemá rado axialny tlak,a pochybujem ze tými podlozkami by sa to tak presne podarilo vymedzit,ze za prevádzkovej teploty by tam nevznikol axialny tlak..."

naštuduj si trochu viac z tribológie (náuka o ložiskách) a z fyziky - časť o tepelných rozťažnostiach materiálov .

bežné guličkové ložisko znáša aj axiálny tlak a rada 7(s kosouhlym stykom) s ním dokonca počíta, posledne som mal také riešenie pod rukami v piatok - Husaberg 450/asi 03 v prítlačnom tanieri spojky. A fakticky každé ložisko na spojkovej hriadelke je pri vypnutí spojky namáhané axiálne , čiže "do boku"..

hliník (kartre) sa teplom viac rozťahuje ako oceľ(kľuka) , takže za tepla tam axiálny tlak nemá ako vzniknúť , práve že vôľa .

axiálne vymedzenie vôle podložkami sa bežne používa u KTM a Husabergu a to dokonca pri valčekových ložiskách , ktoré axiálny tlak neznesú.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 mledo
registrovaný člen
Pridané: 18.02.2014 14:24
tak som dnes nahodil loziska, rozmeral som to a vyslo mi ze kluka bude mat axialnu volu medzi loziskami nejako 0,5mm, je to moc? niejeto merane bohvieako presne nemam nato ziadnu specialnu techniku, ked je kluka v loziskach tak sa nehybe vobec takze neviem co stym robit..

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Október 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky