Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_1
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

MX Open 2018: Šenkvice

NAJNOVŠIE VIDEO

Trening na trati v lietavskej lucke 2019

Trening na trati v lietavskej lucke 2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

Poradňa - Kontrola trakcie
obri
registrovaný člen
Pridané: 31.03.2019 20:24
Vzhľadom na to, že som hľadal články ku kontrole trakcie (TC-traction control) u motocyklov KTM, lebo som bol zvedavý ako to funguje, mi napadlo základné informácie uverejniť aj na tomto fóre. Možno to bude niekoho zaujímať.

TC zaviedlo KTM u niektorých modelov od roku 2017. Myšlienkou kontroly trakcie, tak ako aj u automobilov je kontrola otáčok hnaného kolesa, ktoré zodpovedá za doprednú rýchlosť. Ak sú otáčky kolesa zodpovedajúce doprednej rýchlosti, teda koleso sa odvaľuje bez preklzu, je všetko v poriadku. Ak sú otáčky kolesa vyššie, teda preklzuje stráca sa trakcia. Kontrola trakcie využíva spravidla snímač otáčok kolesa, aby ich bolo možné porovnať s rýchlosťou vozidla (snímanou napríklad predným nehnaným kolesom). V zásade je potrebné konštatovať, že kontrola trakcie založená na princípe dodatočných snímačov na zadnom kolese, alebo použitím GPS je u tzv. dirt bajkov zakázaná. Sem patria aj enduro modely. Keďže dodatočné čidlá nie sú povolené, systém kontroly trakcie od KTM berie do úvahy ako vstupné veličiny otvorenie škrtiacej klapky vstrekovania a zodpovedajúci priebeh otáčok motora (otáčok kolesa). Samotný princíp TC funguje tak, že pri dosiahnutí určitých parametrov regulácie, teda neobvyklým náhlym nárastom otáčok motora v porovnaní s mierou otvorenia škrtiacej klapky, teda náhlym preklzom kolesa, zabezpečí znižovanie výkonu motora a to nie zmenou množstva vstrekovaného paliva, ale posúvaním predzápalu (časovanie zapaľovania). Len pre informáciu pre správny výkon motora sa musí predzápal posúvať aj za normálnej prevádzky, teda pri nízkych otáčkach motora je predzápal (časový interval zapálenia zmesi pred hornou úvraťou) menší a pri vyšších otáčkach je väčší. TC preto pri znižovaní výkonu motora posúva predzápal do úrovne nezodpovedajúcej ideálnemu výkonu motora, teda ho týmto znižuje. TC je realizované pomocou ECU (Engine Control Unit), čo je vlastne riadiaca jednotka motora. Do nej sa zbiehajú jednotlivé signály pre riadenie a na základe nich sa upravuje predzápal motora a tak riadi jeho výkon, čím sa znižuje sklz kolesa a upravuje trakcia.

Základné informácie som čerpal z nasledovného zdroja:
https://www.ridektm.com.au/whats-new/traction-control-a-dozen-insights/

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Jún 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 07.07.2019
MM SR MX OPEN
Mníšek nad Hnilcom
cal_icon 13.07.2019
MM SR Countrycross + Quad
Žaškov
cal_icon 14.07.2019
MM SR Countrycross + Quad
Žaškov
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky