Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Vyvažovanie (centrovanie) kľuky CRF450R
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 08:26
Ahojte....Chcel by som sa spýtať, či niekto vie ako presne, akým spôsobom sa vyvažuje alebo vlastne centruje ojnica na CRF 450R. Hľadal som to sem nenašiel som.... aj net som prebehol, ale nič konkrétne som nenašiel. Približne viem ako sa to robí, ale nie som si istý, či je to správne ....skúste popísať vaše skúsenosti. Ďakujem za pomoc.:)
 olivo
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 08:28
asi preto si nenašiel, lebo ojnica sa necentruje, ale kľukovka...

Upravil olivo, 18.03.2009 08:31:19

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 14:47
sorry som sa pomýlil kľuka ...Ospravedlňujem sa. Myslel som kľuku ale napísal som ojnicu.


Upravil onesmile, 18.03.2009 14:50:09

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 16:40
Teoreticky to je jednoduché. Pod lisom vylisuješ čap z kľuky, dáš nový + nové ložisko a ojnicu a zlisuješ naspäť. Potom položíš do prípravku, otáčaš a odchylkomerom kontroluješ obvodové hádzanie, bočné hádzanie kľuky, súosovosť čapov kľuky, možno ešte niečo. Prípadne môžeš upnúť do sústruhu, nahodiť odchylkomer a kontrolovať tak. Hodnoty nájdeš v manuále. Pri zistení odchýlky ju skoriguješ. A teraz od teórie naspať k praxi. Pochybujem, že máš doma potrebné vybavenie, t.j. kalibrované odchylkomery, upínacie prípravky, sústruh alebo presné prizmatické bloky, ak nevieš o čom hovorím tak o tom ani nepremýšľaj. A ak to náhodou aj máš, tak to bez nejakých praktických skúseností ťažko urobíš. Osobne by som to zveril niekomu, kto to robieva, lebo môžeš narobiť dosť veľké škody. Ja som si dával prelisovať ložiská na kľuke členovi karol920, mal som to na počkanie a ani to moc nestálo.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ohnovi
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 21:19
volodaj: S tou teóriou s tebou súhlasím, až na taký detajl že, keď už nahodíme ten čap s tým ložiskom a ojnicou tak sa to hneď nenalistuje ako to bolo ale sa to nalisuje len kúsok cca 3mm aby sa nám kľukovka potom lepšie dokorigovala. No a potom sa to dolisuje na "fest" H7. Na FE 501 som si to robil sám a moto šlapala.

onesmile: ale ako hovoril volodaj ak nemáš na to techniku a strojárskeho ducha a skúsenosť tak neodporúčam.

Upravil ohnovi, 18.03.2009 21:21:15

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 21:23
ohnovi> Tak tak, máš pravdu, písal som to len tak zjednodušene. Nepísal som ani ako to skorigovať. Sám som to nikdy nerobil a asi by som si na to ani netrúfol, teda okrem toho, že potrebné náradie nemám.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 18.03.2009 22:22
Všetko je ťažké, kým to človek neskúsi....pred pol rokom som nevedel ako motor z vnútra vypadá a teraz ho rozoberiem a zložím. :lol: Zaujímal som sa o tu kľuku lebo platím za to dosť slušné peniaze, keď opravujem nejaké moto a keďže som bol strojár na strednej škole a ešte som aj teraz a v budúcnosti aj vlastne budem pracovať ako strojár, tak s pomocou vášho návodu a mojich zručností to nejako raz skúsim, keď bude príležitosť. :) Sústruh a odchýlkomere kalibrované sú, len tá zručnosť. :( Ale nejako sa nadobudne .... :)
Volodaj koľko ťa to stálo ak smiem vedieť?Inak ďakujem za pomoc a priblíženie ako sa to robí ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 18.03.2009 22:38
onesmile - daj si to niekomu urobiť, kto to vie a už to 100 000 x robil pozeraj sa ako to robí( daj si podmienku, že chceš byť pri tom), a keď si strojár, tak ...
prelisovanie (robota max do 1000 Sk, a to som ešte pekne prihodil)

Hodnotenie príspevku:  0    0
piter10
registrovaný člen
Pridané: 19.03.2009 07:21
Teoria by bola už len prax.Dôležité je aj kluku bez "zbytočného násila" rozobrať,dajú sa pri tom napáchať dosť velké škody(poškodené hroty na čapoch,zadreté čapy v zotrvákoch...).
Aby som zákazníkov odradil od rôznych experimentov tak im výmenu ojnice neučtujem,samozrejme ak si ju kúpia u mňa.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 19.03.2009 08:47
onesmile> Už si presne nepamätám, dával som zároveň rovnať valec a hlavu, toto prelisovať a stálo to vtedy asi 2500 Sk alebo tak nejak. V tejto cene bolo ešte spodné ojničné ložisko a nový čap.
Ak to chceš niekedy robiť, tak to sprav ako ti vraví dinocradle, nechaj si to raz ukázať od toho čo to vie ozaj robiť a odkukaj.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 19.03.2009 21:28
očami sa "kradne" väčšinou beztrestne :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 19.03.2009 21:42
Ja si by som si to aj rád pozrel.... dúfam ma nezavraždia dotyčný, keď to poviem, že chcem byť pri tom. :)

karol920 .....a ževraj je to aj najbezpečnejšie :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky