Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Fichtl cup Jedousov

Fichtl cup Jedousov

SPONZORI

Poradňa - Prejazd zákrut
 jurajbel
redaktor
121
Pridané: 13.03.2007 14:03
Ako neskúsenému praktikovi, ktorý nie je schopný poradiť synovi 9r.,poradťe prosím najlepší, najrýchlejší a hlavne najbezpečnejší prejazd zákrut - či už sú to klopenky, s veľkým šikmým krajom, či na rovine. Kade ich prechádzať, ako radiť.
Je určite veľký rozdiel aj v uhle zákruty - inak sa prechádza tiahla dlhá zákruta, inak zákruta skoro 360°. Stretávam sa totižto so strašne rôznymi názormi - jedni radia po vnútornej strane, iní radia po vonkajšku a máme / obaja/ z toho guláš. Ďakujeme vopred.
Juraj
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 13.03.2007 14:27
Kazdy si musi najst svoj styl. Treba vela jazdit, zavesit sa na nejakeho dobreho jazdca, sledovat jeho stopu. Iny dobry jazdec bude zakruty jazdit inak. Treba si pozriet viacerych, vela trenovat, Ty ako tato stopovat casy kola a zistit co sa Samkovi bude jazdit pocitovo najlepsie a to zrejme bude aj korespondovat s najlepsim casom.
Mna to otec ucil tak, ze ked ked citim, ze som zakrutu presiel zle, treba si to niekde strihnut a prejst tu zakrutu tolko krat, az budem spokojny. Pri mojom pracovnom nasadeni nemam ale na treningy cas, takze ked idem jazdit, tak jazdim co to da, nemam cas zlepsovat techniku. Ale dufam ze tuto sezonu sa to polepsi, len musim najskor zohnat moto... :~
Inak, mam doma CD s Evertsom, skola motokrosu, zial je to po taliansky... :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 TRU
registrovaný člen
Pridané: 13.03.2007 17:25
VSEOBECNE-KLOPENE PO VONKAJSEJ STRANE-TAM MOZES IST NAJRYCHLEJSIE
ROVNE BEZ DRAZKY-CIM VIAC VO VNUTRY,ALE TAK ABY SI STRATIL CIM MENEJ RYCHLOSTI
ALE SAMOZREJME PLATI ZE KAZDEMU SA JAZDI LEPSIE INAC A O BEZPECNOSTI MYSLIM NEMOZME ANI HOVORIT

Hodnotenie príspevku:  0    0
sponzor
registrovaný člen
Pridané: 13.03.2007 18:47
Nedá sa povedať ktorý prejazd je lepší! Chlapec musí zvládnuť každý spôsob prejazdu, či už to je tiahla zákruta, alebo ostrá, vracačka šmykom okolo kolíka alebo tiahla s tobogánom. Je mladý a všetko chce svoj čas, len musí trénovať každý spôsob prejazdu. V Česku je v ponuke viac videí základy motokrosu. Posledné vyšlo v loni od Čepeláka, nie je to to najlepšie riešenie, ale tie základy sú tam obsiahnuté. Najlepšie by bolo zaplatiť chlapcovi kvalitného trénera - zase je to bohužiaľ len Česko, na Slovensku o nikom neviem.
V Česku má školu motocrosu Zelenda Jarmil CHrudim - odporúčam, Čepelák a ešte jeden, len si nespomínam meno. Cena sa pohybuje 500 kč na deň + rať.
Môžem poskytnúť video Čepeláka a CHuravého-ak bude záujem.
Zdravím a nech sa darí : Samek Braňo

Hodnotenie príspevku:  0    0
 MXM72
registrovaný člen
Pridané: 13.03.2007 19:04
ZÁKRUTA
Zákruta je jedným z najdôležitejších jazdných prvkov, ktorý ovplyvňuje úspešnosť jazdca v závode. Úspešný prejazd zákruty je závislý na schopnosti jazdca zmeniť priamočiary pohyb vlastnej váhy a váhy stroja do potrebného smeru.
Predovšetkým je nutné zvoliť optimálny polomer prejazdu zákruty.
Prejazd zákrutou je možné zvoliť dvoma možnými základnými smermi:
1. Nájazd z vonkajšieho okraja trati a výjazd pri vnútornom okraji trati.
2. Nájazd z vnútorného okraja trati a výjazd pri vonkajšom okraji trati. Zákruta má tri fázy: nájazd, prejazd a výjazd

Nájazd do zákruty : správne zvolená rýchlosť nájazdu je podmienkou úspešného prejazdu a výjazdu zo zákruty. Je nutné nepreháňať rýchlosť pri vjazde do zákruty, ale snažiť sa získať čo najvyššiu rýchlosť pri výjazde. Čo sa týka využitia výkonu motora, musí sa pred nájazdom zaradiť taký prevodový stupeň, ktorý pri prejazde zákruty dáva možnosť využiť 70-90% max. otáčok motora. Nižší stupeň znamená pretáčanie motora. V nájazde do zákruty je poloha jazdca zhodná s polohou spomaľovania „ brzdenia“. Jazdec musí preniesť váhu tela v stupačkách viac dozadu, pevne sa vzoprieť a pripraviť dva prsty na prednú brzdu a spojku. Takto môže jazdec upraviť rýchlosť jazdy v nájazde tak, aby nasledoval efektívny prejazd zákrutou.

Prejazd zákrutou: pri prejazde zákrutou musí jazdec nakloniť motocykel, tlačiť váhou tela čo najviac na vonkajšiu stupačku, vysunúť vnútornú nohu dopredu tým jazdec zníži ťažisko, posunúť panvu dopredu – čo najviac k nádrži, mierne predkloniť trup k riadidlám, lakte od seba.

Výjazd zo zákruty: výjazd zo zákruty je konečnou fázou zákruty a je priamo závislý na dokonalom nájazde a prejazde. Výjazd zo zákruty začína pridaním plynu pri naklonenom motocykli tak, aby vznikol kontrolovateľný akceleračný šmyk zadného kolesa a pritom je nutné ľahko držať riadidlá a snažiť sa čo najrýchlejšie vrátiť vnútornú nohu späť na stupačku, aby bolo čo najviac využitej rovnováhy. Jazdec musí reflexne reagovať na udržanie rovnováhy, aby zrýchlenie vo výjazde bolo čo najväčšie, pritom pohľad jazdca musí byť uprený na vzdialenejší bod trati nie pred predné koleso. Všetky tri fázy zákruty je nutné chápať ako jeden celok a musí presne časovo na seba nadväzovať.

Zákruty rýchle vo veľkých polomeroch:
Pri tomto druhu zákruty je efektívnejšie celý nájazd, prejazd a výjazd prejsť v stupačkách a jednotlivé fázy je možné od seba rozlíšiť moment mi ubratia alebo pridania plynu a brzdením, čo medzi sebou pri správnom prevedení splýva.

Zákruta v koľaji alebo tobogáne:
Do zákruty je nutné vchádzať z čo najväčšou nájazdovou rýchlosťou, na rozdiel od zákruty bez koľaje. Náklonom motocykla začína fáza prejazdu. Jazdec sa musí snažiť o čo najväčší náklon a využiť koľaje pre vedenie stroja. Telo jazdca je v rovnakej polohe ako pri prejazde zákruty bez koľaje tj. mierny predklon, lakte od seba, noha vpredu na zemi. Pri výjazde váhu tela preniesť dopredu na vonkajšiu stupačku, aby mohla byť prevedená razantná akcelerácia. Koľaje v zákrutách vzniknú na každej trati, na mäkkom alebo pieskovom teréne, sú hlbšie a tvoria sa v nich diery. Pre takéto zákruty je vhodná takáto metodika prejazdu
- využiť prvej veľkej diery, ktorá sa nachádza v koľaji. V okamžiku, kedy sa tlmiče stlačia je potrebné akcelerovať a v tom istom okamihu preniesť váhu tela na vnútornú stupačku ihneď predkloniť trup, lakte od seba, nadľahčiť panvu, opierať sa v rovnováhe o stupačky. Previesť akceleráciu a ako výjazd zvoliť vnútrajšok zákruty kde nie sú diery.
zdroj.J.Churavy

Hodnotenie príspevku:  0    0
 jurajbel
redaktor
121
Pridané: 14.03.2007 08:18
Chalani, dakujeme za rady. Čepeláka máme-už je okukaný, teraz 31.3.-1.4. ideme na sústredenie SMF do Lehníc - tak snaď sa aj tam čosi dozvieme. Je to fakt, že on to musí dostať do krvi, nedá sa presne povedať, ktorú zákrutu ako prechádzať. Jazdíme ledva rok, preto nechcem, aby sa naučil niečo zle, a ja mu to neviem prakticky / teoretik som-po vašich príspevkoch/ ukázať.
Diky

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Palic
registrovaný člen
619
Pridané: 14.03.2007 15:59
jurajbel obdivujem ta v tom, ako pomahas synovi. Zelal by som si aj ja takeho otca,ktory by ku mne v tomto sporte lepsi vztah a aby len nevravel, ze co sa pokazilo... Fakt tvojmu synovi zavidim. Poklona.

Hodnotenie príspevku:  0    0
zeleno
registrovaný člen
Pridané: 16.03.2007 16:49
Takto teoreticky radiť nie je veľmi účinné. Naozaj by to chcelo mať na trati nejakého motokrosára, ktorý by sa chlapcovi venoval. Ten by vedel upozorniť na konkrétne chyby a poradiť. Dôležité je, aby Samko bol vytrvalý, aby ho jazdenie bavilo a postupne sa naučil rozmýšľať ako pretekár. Pretože aj tá istá zákruta sa v preteku jazdí rôzne. Koľaj, čo bola na začiatku ideálna sa v priebehu pár kôl zmení na nevýhodnú. Tiež je rozdiel, keď ide jazdec sám a keď má tesne za sebou súperov.
Vtedy musí zvoliť taký polomer, aby znemožnil podídenie z vnútra, či obídenie z vonka.
Je jasné, že takéto úvahy má chlapec ešte čas a najviac mu pomôže jazdiť serial detského motokrosu na rôznych tratiach a s vyrovnanými súpermi.
Popri tom sa treba venovať aj doplnkovým športom a všeobecnej kondícii, lebo tá je v motokrose veľmi dôležitá.
Nezaškodilo by aj trénovať do omrzenia jednotlivé jazdecké prvky, ako zákruta do kopca, zákruta z kopca,
prejazd tobogánu, skok do kopca, z kopca, do zákruty.
brzdový šmyk, akceleračný šmyk a ich využitie v rôznych situáciach, atď. Urýchlilo by to proces učenia a pomohlo by mu získať sebadôveru v ovládaní stroja.

Hodnotenie príspevku:  1    0
 jurajbel
redaktor
121
Pridané: 17.03.2007 00:24
Už mám z vašich informácií vytlačené tri stránky- väčším písmom, aby si to Samko mohol sám prečítať a potom pomaličky podľa toho jazdiť. V sobotu ideme aj s partiou deti 50+65 zajazdiť do Žiliny-tak cca 7 a viac kusov. Ide sa tam prvý Majstrák pod SMF, tak si chceme trať trošku očumnúť-ešte sme tam neboli -Samko a ja. A hlavne sa niečo naučiť od skúsenejších jazdcov - Jarko Antalič, Vladko Kostelanský a uplatniť aj vaše rady.
Pred chvíľou som skončil údržbu motorky-výmena brzd.platničiek, oleja, oprava prasknutého blatníka-škoda nového na tréningy, premazanie,...
už mi bola aj zima. Zatiaľ ešte raz ďakujem, pokúsim sa spraviť aj nejaké fotky a prispieť do galérie - ešte mi tam čaká Trenčín z minulej nedele - Tomxx tam dal radšej Holky z našej školky. Aj to treba - niet nad perfektnú babu na peknej mašinke! Postarší človek, ako ja, musí potom rozmýšľať, čomu dať prednosť ....
To PALIC - ja som za mlada tiež nemal takéto možnosti, ako má Samko, i keď rodičia sa vo všetkom snažili, ale na motorku jednoducho nebolo. A keď vidím, že ho to baví, a podľa niektorých, čo ho poznajú, spravil výrazný krok vpred v jazdení, prečo nie? Má len 9 rokov, Ty si v jeho rokoch žil v trošku inej dobe - je to teda neustála špirála smerom hore - aspoň dúfam. Po krčmách nechodím, frajerku nepotrebujem, tak čo by som sa mu nevenoval. A to som pred rokom-dvoma ani nesedel na motorke/okrem Koráda, ktoré som predal, keď som sa vysypal na záhrade/. Ale za pochvalu ďakujem-možno sa niekde stretneme -Samko má KTM65 č.121 aj na Malokarp.pohári, aj v SMF-ke
To ZELENO-hovoria z Teba skúsenosti, budem sa snažiť podľa toho zariadiť. Len musím brať do úvahy, že je to ešte stále dieťa, stále to ešte robíme iba pre zábavu - nie je to zatiaľ môj cieľ, vychovať z neho profíka. Musím ísť na neho ozaj pomalinky, postupne pridávať prvky, a budeme vidieť, ako bude na to reagovať.
Ideme s tou istou partiu - aspoň niektorými- do Brna na Kids arenacross - aj tam sa čosi naučíme. Potom 2x sústredenie a už len kolotoč pretekov - v kalendári mám červené more zakrížkovaných sobôt a nedelí.
Zdravím vás a držte palce na zajtrajší tréning

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2021   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky