Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI


Poradňa - Príliš horúca motorka
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 22:40
Ahojte.... Chcel by som sa spýtať, že sa mi v poslednej dobe nezdá teplota mojej moto. Po chvíľke jazdenia asi tak 5 min je horúci zvod a koncovka výfuku, tak že sa vôbec nedá na tom udržať ruka. To isté platí na motore! Každý ma presviedča, že je to normálne, ale keď porovnám moju moto s kamarátovov, tak po jeho polhodinovej jazde nemá tak horúcu ako ja....može sa tak priblížiť, ale aj tak nemá. Prosím poradte mi niečo, čo môže byť s tým, ak sa niekto už s tým stretol, lebo mne už dochádza myslenie....:) Podotýkam..... sviečka je tmavohnedučká, taká akurát; karburtátor nastavený; vodná pumpa robí cirkuláciu, takže voda cirkuluje; oleja v motore a prevodovke dostatok, filter vzduchoví je pravidelne čistený po každej jazde; vôľa ventilov ok, len už ich mám na moto ako som ju kúpil, ale problémy nemám s nimi ani štartovaním. Poprosím komentáre k veci a nie od veci. ĎAKUJEM
PS: Je to CRF450 R06
tircapo
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 22:49
Ja som ešte nevidel nikdy nikoho aby na 4 takte po minúte naštartovaného motora udržal ruku na kolene či zvode. A nieto po nejakých piatich minútach či polhodine jazdy. Ani pece vo VSŽ nesú tak červené jak to koleno.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 22:58
Jedná sa mi najmä o koncovku a ten motor a nie o koleno to viem, že vôbec neudržím!:) Inak som to porovnával a nie na jednej motorke typu CRF a je to rozdiel dosť podstatný.


Hodnotenie príspevku:  0    0
tircapo
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:06
Tak si vymeň vatu v koncovke a do motora lej poriadny olej a hlavne ho pravidelne meniť.
Po koľkých motohodinách ho meníš a aký tam dávaš ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:10
Tak nad vatou som ešte neuvažoval.... Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 a mením ho po každých 10 Mth

Hodnotenie príspevku:  0    0
tircapo
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:22
Skús dať castrol POWER 1Racing SAE 5W-40, alebo 10W-40 (+ nový olejový filter)


Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:28
Už som o tom rozmýšľal, ale keď dám z plnej syntetiky na polo syntetiku tak sa nič netane?

Hodnotenie príspevku:  0    0
tircapo
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:32
nie

Hodnotenie príspevku:  0    0
 popo
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:34
No Paradička!!! :hacker:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 25.04.2009 23:37
onesmile ja som daval do crf iba 10W50 a horuca nebola. Tircapo nevidim logiku preco by mal dat 5W40 ktory sa ani nevyraba. Onesmile ja si myslim, ze ked tam prestanes pridavat nitro, bude to ok ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 26.04.2009 08:52
tircapo: ani ja nevidim nijaky prinos v zmene viskozity oleja :roll: Ked je horuca, praveze skor by som odporucil niecoW50 ako niecoW40.

Hodnotenie príspevku:  0    0
tircapo
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2009 09:27
No veď jasné, ja som mu chcel odporučiť niečo na vyššie teploty a v hlave sa mi to pri tom rozmýšľaní poprehadzovalo. Samozrejme , že 50 je vhodnejšia, ale aj tak v tom nevidím tu pravú príčinu prehrievania.(ak sa to vôbec prehrieva)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 michelin
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2009 12:32
nad chladiacou kvapalinou ste neuvazovali? :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 damos
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2009 19:28
Hmmm. Alebo zeby sme si este skusili nastudovat nieco o teorii spalovania, ked sme uz tak skvele poriesili olej...???
Otazka znie: Co robi motor ked ide na chudobnu zmes?
Odpoved si najdi za domacu ulohu. Mozno to bude odpoved ktoru hladas...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 onesmile
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2009 20:18
To damos : No čo robí? ....overheating (prehrieva sa) Tak skúsim sa pohrať ešte s karburátorom. ĎAKUJEM:)
To madMX: ...tak to NITRO pre istotu demontujem... :( :)



Upravil onesmile, 26.04.2009 20:22:30

Hodnotenie príspevku:  0    0
 damos
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2009 20:53
Onesmile, spravne. Gratulujem. Tu ide o to ze chudobny motor sice viac hreje, ale aj viac taha. Takze ak uz aj vytiahnes tu ihlu a spravi sa teplota, mozes zrejme ocakavat trosku pokles zivosti motora. Teda na mojej KTM to trosku citit bolo. Tak som volil komromis. Sviecku mam do seda, cize este stale OK.
Sice uz sa vraj podarilo vyvinut motor ktory dokaze jazdit na enormne chudu zmes bez detonacii a dalsich problemov, urcenych pre motorovych fajnsmekrov, ale stale sa jedna o motor automobilovy. Sialene nizka spotreba, velky vykon, dobra zivotonost agregatu. Motorky to len caka.
Tak nech ti to dobre beha..
Cus.

Hodnotenie príspevku:  0    0
sstewo
registrovaný člen
Pridané: 12.09.2009 10:47
nazdar. mam cr80. ihla je zdvihnuta na maximum, vzduch na 1,5 otacky, ale staci, ze ide 5 minut a je taka horuca, ze mi samo otvara veko na chladici :cry: moze to byt tym, ze som tam dal len destilovanu vodu? (samozrejme tam nalejem kvapalinu, ale som len chcel oskusat lebo som menil hriadelku vodnej pumpy)

Hodnotenie príspevku:  0    0
sstewo
registrovaný člen
Pridané: 12.09.2009 19:08
Ja len tolko, ze som uz medzitym prisiel na chybu :D Blbe tesnenie pod hlavou. Aspon dufam. V pondelok objednam nove a dufam, ze to pomoze.

Hodnotenie príspevku:  0    0
petzo
registrovaný člen
Pridané: 12.09.2009 19:41
k tej crf: mozu byt aj zle nastavnene ventyli najme vyfukove. kamos po 5 minutach jazdy mal uplne do cervena rozpaleny zvod. nastavil ventily a vsetko bolo ok.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Erkorider
registrovaný člen
Pridané: 12.09.2009 21:08
damos No ja sa asi poserem... chudobna zmes viac taha??????? porozmyslaj o tom co si napisal...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 damos
registrovaný člen
Pridané: 13.09.2009 22:34
Benzín - celkom dobre zapálite na voľnom vzduchu (respektíve zapálite výpary benzínu, od ktorých sa vznieti kvapalná časť) a pretože si samočinne odoberá kyslík z ovzdušia, celkom dobre svojím tempom vyhorí za tvorby prijateľných emisií. Pod tlakom to už nie je tak jednoduché – pretože chceme dosiahnuť vytvorenie veľkého tlaku, snažíme sa dosiahnuť vysokú teplotu, ktorá zabezpečí značné objemové roztiahnutie spaľovanej zmesi, lenže pri vysokých teplotách a tlakoch dochádza k rôznemu zlučovaniu a disociáciam (rozkladu) jednotlivých prvkov a medziproduktov spaľovania, ktoré v tak krátkom čase nemôžu prebehnúť úplne a tak ich výsledkom sú jedovaté splodiny. Zapálenie zmesi tiež prebieha pod tlakom a pretože v tomto prípade nebývajú pary v takom stave ako na voľnom vzduchu, zapálenie je zložitejšie. V pomere ť = 0,75 až 1,2 je zmes jednoducho zápalná, preto sa táto oblasť v prevádzke motora využíva. Navyše i výkonové charakteristiky a účinnosť sa zhodujú so zápalnosťou zmesi a tak nám táto fyzikálna zhoda vyriešila veľa problémov. Keď začne bohatosť zmesi prekračovať uvedenú hodnotu, schopnosť zapálenia rýchlo klesá, až nie je možné zmes zapáliť vôbec (poznáme ako „prechlastanie“ motora pri nesprávnom postupe spustenia či chodu teplého motora na sýtič). V opačnom prípade možno zvyšovaním energie iskry túto hranicu posunúť výrazne vyššie, avšak je potrebné mat zmes čo najhomogénnejšiu, aby sa v okamihu zapálenia nachádzalo v mieste preskoku iskry dostatočné množstvo zapálenia schopnej zmesi (kde nič nie je, ani smrť neberie – čistý vzduch nezapálime). V každom prípade obidva uvedené limity majú protichodný vplyv na výkon, spotrebu a tvorbu emisií. Navyše každá bohatosť zmesi má inú rýchlosť horenia. Na rýchlosť horenia zmesi má vplyv tiež teplota, stupeň vírenia (podporované otáčkami motora), vlhkosť vzduchu a zloženie paliva. Každý z týchto faktorov sa inak podieľa, najvyšší vplyv má vírenie a bohatosť zmesi. Bohatá zmes horí rýchlejšie ako chudobná, ale u príliš bohatej zmesi rýchlosť rapídne klesá. Pri zapálení zmesi prebieha horenie najprv pomaly, s narastajúcim tlakom a teplotou sa rýchlosť horenia zvyšuje, k čomu napomáha aj narastajúce vírenie zmesi. Našťastie ide o definovateľnú záležitosť, takže pri určitom usporiadaní motora je rýchlosť horenia pri rovnakých podmienkach opakovateľná a to nám napomáha pri určovaní regulácie predstihu zážihu. Rýchlosť horenia je dôležitý faktor, i keď ťažko ovplyvniteľný.

Najprv si preberieme bohatú zmes. Podľa merania dosiahneme najvyšší výkon motora pri zmesi bohatšej o 20%. Prečo – to pri tejto bohatosti sa celkom určíte využije všetok kyslík prítomný vo valci. Teoreticky by sa mal kyslík plne využiť pri stechiometrickej zmesi, pretože nedokážeme v tak krátkej dobe pripraviť úplne homogénnu zmes (nesplnený sen veľa výskumných pracovísk), určité percento molekúl paliva nemá okolo seba dostatočné množstvo molekúl vzduchu na spálenie, v pohybe paliva k vzduchu navyše neskôr bránia splodiny už zreagovaných molekúl a tak sa vždy určitá časť kyslíka s uhľovodíkmi nestretne a preto sa nevyužije. Z tohto dôvodu sa zmes obohacuje o už spomenutých 20% palivom, aby sa tomuto zabránilo. Prebytok paliva pri svojom odparení odoberá teplo nasávanému vzduchu, ten zmenší svoj objem a tiež hmotnosť ťažšieho paliva pomáha zotrvačnosti stĺpca zmesi pri prúdení do valca pred zavretím ventilu, tým sa ho do valcov dostane viac, čo tiež prispieva ku zvýšeniu výkonu (asi o 2%). Pri ďalšom obohacovaní sa okrem zníženia zápalnosti paliva zmenšuje objem vzduchu a tak nie je možné využiť pôvodné množstvo vzduchu, ktorý je optimálny pre maximálny výkon. Z hľadiska emisií je v prípade bohatej zmesi značná tvorba CO a HCx, produkcia NOx je vplyvom nižších teplôt pri spaľovaní bohatej zmesi relatívne malá.

Stechiometrická zmes, keď je teoreticky presne splnená podmienka správneho pomeru paliva a vzduchu, sa v motoroch bez katalyzátora minimálne používa, pretože vzhľadom k nemožnosti dosiahnuť homogénnu zmes dochádza pri spaľovaní k nadmernej (prakticky maximálnej) tvorbe NOx. Napriek tomu, že hodnota CO je takmer na dosiahnutom minime a tvorba HCx taktiež výrazne poklesne, tento režim sa okrem voľnobehu prakticky nepoužíva (voľnobeh sa vyznačuje spaľovaním za nízkych tlakov, kde nevzniknú teploty, pri ktorých vzniká produkcia NOx). Presne naopak je tomu pri použití katalyzátora, pretože sa oxidačné a redukčné pochody v katalyzátore odohrávajú pri použití stechiometrickej zmesi najúčinnejšie.

Chudobná zmes prispieva ku zvýšeniu účinnosti spaľovania, ktorá je najvyššia len pri určitom pomere zmiešania zo vzduchom a to zhruba 16,7 až 17,3:1. Tu sa naopak využije všetko palivo, pretože sa všetko odohrá obrátene ako u bohatej zmesi. Rýchlosť horenia je badateľne menšia ako u bohatej zmesi, teplota pri spaľovaní je vyššia. Rozdiel v účinnosti je okolo 20%. Preložené do zrozumiteľného jazyka – rozdiel v účinnosti je síce 20%, ale rozdiel v dodávke paliva prekračuje (samozrejme podľa toho ako sa to počíta) 30%, ale výkon pri bohatej zmesi vzrastie len o 15%. Takže pre zvýšenie výkonu o 15 % sa spotrebuje o viac ako 30% paliva. (Z tohto pohľadu zvyšovanie výkonu obohacovaním zmesi nie je optimálnym riešením.) Pokles výkonu oproti bohatej zmesi je normálne asi 15%, ale smerom k otáčkam voľnobehu sa musí zmes z funkčných dôvodov obohacovať a tak sa rozdiel výkonu zmenšuje. Tvorba emisií – NOx silne klesne, CO zostáva blízko nulovej hodnoty, ale tvorba HCx sa začína mierne zvyšovať oproti stechiometrickej zmesi, samozrejme stále je asi 1/5 až 1/6 oproti bohatej zmesi. Z tohto pohľadu je prevádzka motora bez katalyzátora na takto chudobnú zmes s ohľadom na životné prostredie a našu peňaženku najšetrnejšia. S ďalším ochudobňovaním zmesi narastá HCx, ostatné sledované emisie zostávajú nízke. Pretože sa pri pokračujúcom ochudobňovaní zhoršuje homogenizácia zmesi a to ďalej zhoršuje podmienky spálenia paliva, rýchlosť horenia ďalej klesá, účinnosť poklesne a výkon klesne ešte viac, tento režim – i napriek neúspešným pokusom automobiliek s priamym vstrekovaním paliva do valcov, kde sa snaží dosiahnuť pomer až 50:1 – je pre prevádzku spaľovacieho motora nevhodný rovnako ako prevádzka s nadmerne bohatou zmesou. Karburátory sú nastavené tak, aby pracovali pri čiastočnom zaťažení s ochudobnenou zmesou o 15%, kedy sa dosahuje najväčšia hospodárnosť.

Prevádzka motora v celom rozsahu otáčok a výkonu potrebuje rôzne zloženie zmesi. V otáčkach voľnobehu sa používa bohatšia zmes, so zvyšujúcimi sa otáčkami bohatosť klesá (pokým nechceme odoberať plný výkon), v ostatných otáčkach je možné používať aj chudobnú zmes, aj bohatú zmes. S ohľadom na odoberaný výkon (uhol zošliapnutia plynového pedálu) sa pri malom stlačení používa bohatšia zmes, asi od 15-20% prejde plynule na chudobnú (v režime čiastočného zaťaženia je potrebné dosiahnuť čo najväčšiu hospodárnosť) a medzi 85-90% sa opäť plne obohatí. Toto vie zariadiť väčšina karburátorov a mechanických vstrekovacích zariadení, v poslednej dobe sa od maximálneho obohacovania pri plnom výkone upúšťalo z dôvodu zmenšenia množstva emisií, obohacovanie sa ponechávalo len v športových verziách. Motory s katalyzátormi majú odlišný režim riadenia zmesi, prevláda stechiometrická zmes z dôvodu splnenia emisných noriem. Tu je všetko riadené počítačom, každý typ motora je vyladený na motorovej brzde a získané optimálne hodnoty sú uložené do pamäti, podľa ktorej sa riadi vstrekovanie a zapaľovanie.
**************************
Zdroj WEB.
**************************
Ano beriem, zle som sa vyjadril. Ono je to "tahanie" trosku relativna vec. Ale moj subjektivny dojem je ze to chudobne v hornom pasme otacok viac "ide". Tak isto ako ked mi v motorovej pile dochadza benzin a mam ju v otackach, to ide aj retaz udrapit, ale len par sekund, potom je sucha nadrz.
Ospravedlnujem sa za nepresnosti. Dufam ze ten text niekomu pomoze. Je to jeden z mnohych na webe na tuto temu.
Marian

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ridermx2
registrovaný člen
102
Pridané: 15.08.2013 22:14
zdravím, nevie mi prosím niekto poradiť? Na yz 125 mám velmi horúcu koncovku výfuku, až takú horúcu že sa mi roztavila nálepka ktorá na nej bola.Vaty mám dosť, zmes je tiež dobrá.Inak motorka sa neprehrieva, chladiacej zmesi mám dosť. vdaka za rady.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 16.08.2013 18:31
ridermx2: najskor zla zmes ktora ti dohorieva vo vyfuku

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ridermx2
registrovaný člen
102
Pridané: 17.08.2013 10:06
No zmes je skor do bohata, ale teplota sa zvyšuje skôr pri chudobnej zmesi. Diky za radu skusim to ponastavovať.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 17.08.2013 10:34
teplota horenia chdobnej zmesi je vyssia ale ked mas moc bohatu zmes tak ti nestihne dohoriet vo valci a tak ti dohorieva vo vyfuku

Hodnotenie príspevku:  0    0
 motocrossmiro
registrovaný člen
Pridané: 18.08.2013 20:50
hreju sa vám motorky :?: to preto že pred tím ako sadnete na motorku tak jej palite na plný aby ste sa ukazali čo je vo vás ale ked pride na to hlavné že trať tak koniec :-P :-P :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ridermx2
registrovaný člen
102
Pridané: 18.08.2013 22:19
motocrossmiro : sorry ale nič o mne nevieš tak si nedomýšlaj! take mudre reči mam najradšej. Šak sme na slovensku tak čo iné človek može čakať....Je to ubohe a trápne ako sa niekto potrebuje robiť zaujímavím. :bored: :bored:

endurodano: Fakt diky za radu ;)

Upravil ridermx2, 18.08.2013 22:22:44

Hodnotenie príspevku:  0    0
 motocrossmiro
registrovaný člen
Pridané: 19.08.2013 06:47
ridermx2: tak som to nemyslel len poznám par tipov čo to tak beru a ešte ked mi povie že 250ccm mu je slabá on si ide kupiť 450 tak štím heh :D :D pritom tu 250ma len necelý mesiac ..-, ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 20.08.2013 13:06
ja ked naštartujem KTMku a nehám ju klepať nech sa zohreje tak po pár sekundách motor je ešte studený a zvod a koncovka skoro žeravý, tiež neviem či tom je

Hodnotenie príspevku:  0    0
 endurodano
registrovaný člen
Pridané: 20.08.2013 20:57
thexander> pre teba tiez zla zmes, pozri farbu sviecky a podla toho pridaj alebo uber srobom zmesi

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky