Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 13.08. 2017

NAJNOVŠIE VIDEO

EnduroLamaèi-Ktm exc 525 Slovakia

EnduroLamači-Ktm exc 525 Slovakia

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Nekvalitný piest alebo zle urobený výbrus?
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 14:20
Dal som valec v kosiciach na kmetovu 4 dali mi do neho novu vlozku a dali mi k nemu aj piest poskladal som to a hodinu motorka isla na volnobeh v pohode krasny zvuk vsetko ficalo isiel som skusit na cestu__po 5 minutach mi nieco zaskripalo tak som to rozobral a zadna strana piesta kde su kanaliky komplet zomleta bordel v klukovej skrini__cim to moze byt??bojim sa dat novy piest aby mi to nespravilo zas_
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 04.05.2009 14:33
Ako si dal kruzok na piest? Znizil si pomer benzin:olej kvoli zabehu? Netocil si ju moc? Daj nejake fotky!

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 14:48
kruzky som dal normalne jak maju byt sak keby som ich zalozil zle tak ich polamem hned pri zakladani do valca nie?? fotky nemam_pomer olej benzin som nedal ako stale davam stihl olej 1:50 ale som pridal do 5 litrov benzinu 1,2 dcl oleja to by malo stacit__netocil som ani na polovicu otacok kludne ani na pol plyna som nesiel po rovnej ceste


Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 15:02
podla mna tam daj novy piet a bude ok ak si vsetko tak urobil ako si napisal tak to musel byt vadny material

Hodnotenie príspevku:  0    0
 jeffo
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 15:16
uhm na tej MTX? nema to mixer? ak hej moze byt chyba v tom ze by ti to zle miesalo, pripadne vobec nezamiesalo?

Upravil jeffo, 04.05.2009 15:17:13

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 15:29
niíe nie ja miesam benzin s olejom sam ta kkcina na miesanie nie je v prevadzke vobec__


Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 04.05.2009 15:33
torrelles: zaujimavy postup opravy :bla: ked zlikviduje aj dalsi, potom co? Este jeden? :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 15:38
tomXX: ved toho sa bojim: lebo ked mi neuznaju reklamaciu co pochybujem ze uznaju lebo sa budu vyhovarat na neodborne manipulovanie_a ani neviem kolko dam za novy piest a dokedy budem rozoberat motor??to ho rovno mozem vyhodit a kupit novu masinu za tolke peniaze co dam na nove piesty.


Hodnotenie príspevku:  0    0
lukas
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 15:38
Ked je vsetko OK tak chudobna zmes

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 15:41
lukas:1:45 je chudobna zmes?a este vsetko valec a piest som vymastil olejom stihl.takze zadretie pochybujem


Hodnotenie príspevku:  0    0
 199travis199
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 15:44
sabi1 : zmes sa nastavuje na karburatori a nie pomerom oleja :hacker:
sviecku si mal akej farby??

Upravil 199travis199, 04.05.2009 15:45:09

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 15:49
jaj jasne ja som myslel pomer benzin:olej a nie bohatost zmesi__a sviecka do cierna bola ale myslim ze to len preto ze vela oleja som dal


Hodnotenie príspevku:  0    0
 mykos
registrovaný člen
118
Pridané: 04.05.2009 15:50
chudobná zmes-sviečka by bola biela....tak toto asi nie...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 04.05.2009 16:03
To išla hodinu vkuse na volnobeh :?: Ak ano tak to nebolo až take fajn pre ten nový piest.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 jeffo
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 16:09
JURIPKO: noo aj to som chcel napisat niekde som otec kedysi predaval zahradne traktory a vravel ze ked sa to nehalo zabiehat na volnobehu vedelo sa to casto zadret

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 16:10
juripko: ne co si sak by ho porazilo ihned ne sak pobezala 5-10minut a vypol som a takto to islo ale hodinu bezala dokopy__ne vkuse___vychladla a zase 5-10 minut__


Hodnotenie príspevku:  0    0
 mykos
registrovaný člen
118
Pridané: 04.05.2009 16:12
No ozaj. Tu hodinu na voľnobeh som si až teraz všimol. Po tej hodine už mohla byť aj prehriata a po prevezení ti len zapieklo piest tak ako hovoríš.......

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Martin KTM
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 16:18
sabi1 : podla mna si urobil chybu tym ze si dal toho oleja malo ked som zabiehal 2T ja dal som pomer zmesi 1:30. Dalej je velmi vhodne posunut ihlu aspon o 1 zarez vyssie aby mal motor bohatsiu źmes. Dalej sa mi vobec nepaci olej aky si tam dal stihl je predsa do krovinorezov.
Myslim ze Tomxx sa nepytal ci si dal kruzok na zamok na pieste , ale na kruzku byva napisane TOP alebo OK ta strana sa dava smerom hore :hacker:

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 16:24
Martin KTM: ja nemusim dvihat ihlu ved pri tryske na volnobeh je srubka na bohatost zmesi alebo nie?.a tie kruzky to osm nevedel ale mohlo by to sposobit zlomenie piesta v zadnej casti?

Hodnotenie príspevku:  0    0
piter10
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 17:16
Nerobil si pokusy s kompresným pomerom(tenké prípadne žiadne tesnenie pod valec,alebo staré pod hlavou?).Skús to odfotiť,možno sa bude dať zistiť čo sa stalo.Odfoť aj piest či nešiel zámok cez kanál.

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 18:02
odfotim to ale az cez vikend__o tyzden dam fotky ale to uz budem mat novy piest takze neviem ci to pomoze potom uz.a tesnenie ako bolo stare akurat ze miesto silikonu pod valec som dal zeleny papier tesniaci


Hodnotenie príspevku:  0    0
pesso
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 18:49
Ja som zabiehal na jesen MTX(novy pies,vlozka,loziska...)miesal som pomerom 1:30 pri zabehu,take 2 nadrze,teraz 1:40.Mixer som odstavil,ten mi sposobil pridretie.A teraz je to OK... :hacker:

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 04.05.2009 19:01
pesso: ja som minulu sezonu daval 1:50 a masina isla jak hodinky 1:40 to ti muselo kao dymit??a aky olej pouzivas?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 jozocr1
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 20:14
sabi1 : a piest si zalozil sipkou ako ? vies ze je na nom nejaka sipka ? ozaj a este ten kruzok ? spravne si ho otocil :roll: :?: len take podotazky...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 04.05.2009 21:05
akú si mal antidetonačnú štrbinu ? ojnicu máš OK? Sanie , výfuk a kľukovú skriňu si vypucoval?

a mimochodom , "zabehávanie" chodom na mieste je totálna hlúposť.
fotky snáď napovedia viac.

Hodnotenie príspevku:  0    0
pesso
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 21:14
Nedymi mi to vobec.Olej davam Husqvarna Ls

Hodnotenie príspevku:  0    0
 biker09
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 21:30
Karol920: Prosim ta opis ako treba teda "zabehnut", zaujima ma to.
Sabi1: Ja miesam v pomere 1:33 a vyfuk nemam vobec oteceny od oleja.

Hodnotenie príspevku:  0    0
smallbos
registrovaný člen
Pridané: 04.05.2009 23:03
moj nazor je toto- originl dvjtakt valec ma nikasil preto ze sa to tak nezohreje a neroztahuje, ocelova vlozka sa zohreje a prilis roztahuje az sa to zadre, na ktm sme mali vlozku a musel som sa naucit na tom chodit ked som ju podrzal po rovinke dlhsie na jednom stupni vytocenu za dvadsat sekund az minutku bola zadreta, ked mas uzvlozku na trati ti to vydrzi lebo stale uberas pridavas, tym sa lepsie premaze piest aj prechladi pri ubrati , ale enduro jazdy uz taka motorka nevydrzi, to je moja skusenost, na trati som ju zmykal a sla v pohode akonahle som ju vzal len tak sa prejst a pridrzal plyn na jednej rychlosti vytocenu hned bolo po pieste, moja rada stale musis radit , zrychlovat spomalit, pridat preradit a pojde

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 05.05.2009 06:57
biker09: Diskusia - Všetko o moto - Zabiehanie motora po GO

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 05.05.2009 13:27
karol920: na mieste to nie je zabehavanie len mi vsetci motorkari u nas povedali ze najprv ma masina pobezat aby si zvykla na novy piest a potom dotiahnut vsetky matice a az tak na cestu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 05.05.2009 13:28
jozocr1: piest sipkou ku vyfuku nesom chuj uz sa ma to pital tomXX ked si si nevsimol a kruzky mi zalozil hned mechanik ktori robil vybrus tak som tťo nekontroloval som mu veril asi vie co robi.

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 05.05.2009 13:30
smallboss: a ked idem do strmeho kopca na dvojke ako je vystup v kojsove ked poznas- a na niektorych miestach treba aj zaspojkovat tak mi hend odide piest? to by asi nedavali len tak do motoriek.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 biker09
registrovaný člen
Pridané: 05.05.2009 21:11
tomxx: tu diskusiu som cital priebezne ako sa do nej zapajali clenovia ale Karol920 sa tam nevyjadril, tak neviem co mal na mysli. Ak to je v tej diskusii uvedene tak sa ospravedlnujem za offtopic.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 07.05.2009 07:05
k takýmto témam je už škoda sa vyjadrovať. Nikasil tu nebol od praveku a taktiež cestné motocykle sa nezačali jazdiť až s príchodom nikasilu. Takže drísty na tému "vložka" je aj škoda komentovať.

vyjadrovať sa k motoru , alebo jeho časti bez obhliadky je prakticky nemožné , niekedy je problém zistiť príčinu aj keď mám veci v ruke.

vložka - nie je vložka ako vložka . Ak si ju dáte robiť v "autoservise" s požiadavkou , aby bola čo najlacnejšia , tak sa nedá čakať , že sa s ňou vyhrajú , aby bola taká ako má byť.

základná vec - prestup tepla . Púhym okom sa zistiť nedá , treba vložku za tepla vylisovať a skontrolovať , či diera v hliníku je honovaná a vonkajšok vložky brúsený. Dosť často býva diera len nahrubo vytočená a vložka len osústružená. Potom je prestup tepla totálne nanič. Navonok je motor chladný , ale len preto , že veľa tepla ostáva "vnútri" .

dalšia vec - smerovanie a presnosť kanálov. Vyrobením nejakých dierok sa vec nekončí . Pamätníci , ktorí sú už v dôchodkovom veku , by niečo vedeli povyprávať o dobrusovaní a pasovaní kanálov. A najviac asi motokáristi , kde motory z ČZ 516 točili okolo 14 000 rpm.
A to bol dokonca vzduchom chladený motor , čiže ešte horšie ako bežné súčastné vodníky.

sabi1 - asi sa nedozviem od Teba , akú vôľu mal Tvoj piest vo valci a aké veľké boli sacie okienka. Príklad - staršie modely Gilery 125 , mali vysoké sacie okienka na pieste a dosť tenké mostíky okolo nich . Preto majú predpísanú vôlu vo valci 0,02mm , aj keď ostatné obdobné motory bez okienok sa s vôľou pohybujú okolo 4 až 6 stotín mm. Pri väčšej vôli sa totiž Gilerácky piest zlomil.

Taktiež môže piest zlomiť na najslabšom mieste , pokiaľ je špatne nastavená antidetonačná štrbina - čiže vzdialenosť piestu od hlavy po obvode , keď je piest v hornej úvrati. Preto sa tomu hovorí antidetonačná , aby zamedzovala detonáciam , ktoré robia to isté , ako keby si po pieste báchal 10 kilovou puckou.

Ďalej - kanály vo vložke sú opracované presne? Lebo ak nie , tak si zmes prúdi , kam chce , ako chce , len nie správne , dochádza k nadmernému premiešaniu prehoretej zmesi s čestvou , Nezriedka čerstvá zmes uteká rovno do výfuku , bez toho aby nasledovala za spalinami . Toto sa dá pozorovať aj podľa pietu - na dne by si mal mať v oblasti prepúšťacích kanálov také do zadu smerujúce "ľadvinky" , ktoré sú v ideálnom prípade symetrické , a karbónu by mal byť len taká "sekerka" smerom k výfuku. Ak máš nebodaj od prednej hrany , predných prepúšťacích kanálov "bezkarbónovú cestičku" priamo k výfuku , tak to je to isté , ako keby si benzín vylieval z nádrže.

a tak ďalej ..............

A ešte mi nedá - na kerú P..u je vám šipka na pieste pri dvojtakte??????? Tá je dobrá pre cvičené opice . Však sú tak zámky pre krúžky a väčšinou aj nejaké okienka na saní. Veď to naloží správne aj slepec podľa hmatu.



Hodnotenie príspevku:  0    0
piter10
registrovaný člen
Pridané: 08.05.2009 07:01
Ja si nemyslím,že je škoda komentovať podobné témy veď chlapec za opravu vyvalil kopec peňazí a motorku má nepojazdnú!K večnému problému či dať vložku alebo nicasil by som chcel povedať svoj názor aj ja.Podla mňa vložka ak je urobená dobre je lepšia ako zle urobený nicasil,ALE doba keď oprava nicasilu (tam kde to vedia robiť)stála cez 200eur a euro bolo cez 40SK je dávno preč.Je to vec vývoja,kedysi sme odlievali ložiská dnes sú hotové na mieru,brúsily sme žiguláky,120-ky do nemoty dnes motor vydrží pol milióna km bez problémov atď...Dnes cena nicasilu začína niekde okolo 100 eur a tak poslednou výhodou vložkovania je že to netrvá mesiac.Vela ludí so mnou nebude súhlasiť,ale je to môj názor.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 08.05.2009 10:22
Dobrý nikasil , je naozaj najlepšia voľba .

To znamená nikasil , ktorý sa neodlupuje , má dobré previazanie s podkladom a kvôli zlepšeniu mazania obsahuje asi 7% fosforu. Nikasil sa samozrejme dá spraviť aj lacno , napr. u našich západných u susedov , ale to by som si do motora nedal , lebo znižovanie ceny zároveň znamená , že sa na niečom šetrilo.

a ešte jedna výhoda vložky , hlavne pri starších motoroch , kde je riziko , že sa sypne zas niečo ďalšie - cena následnej opravy.

Ale k veci
Sabi1 máš nejaké fotky? pridajich.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 13.09.2017 21:07
zdravim nebudem zakladat novu temu opitam sa tu jedna sa o KTM exc 300 2005 . Na moto kruzky zamky su presne oproty vyfuku ako je na foto ide o to ze zamky prechadzaju cez preplavovaci kanal podla mna by to tak nemalo byt stretol sa niekto z tymto prevedenim

http://www.imgup.cz/image/L3pj

Hodnotenie príspevku:  0    0
 raddo249
registrovaný člen
Pridané: 19.09.2017 17:31
@razor666 je potom založený piest naopak :)

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   November 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky