Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Váha piesta
 majo566
registrovaný člen
Pridané: 17.06.2010 18:28
Mám 2t motorku a chcem si overiť aký piest si kúpim.Ktorý piest je ťažší kovaný alebo odlievaný?
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 18.06.2010 08:48
Vahu najdes urcite aj v katalogoch ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 09:10
jedinu znacku a to je PROX nekup !!!!!! je to smejd na pohlad je v poho len ta drazka na piestny kurzok ide na KONUS a kamosovy 2X po odjazdeni cca 30 mth zasekol sa kruzok do jednej strany a uplne vydralo a kompreszia 0 tak som mu objednal dalsi kruzok dal som hore vsetko islo jak ma po ubehnuti 18mth zas ale uz na inej strane je to cista ko....tina ten konus tak sa rozhodol pri wiseco objednal som mu poskladal a uz vcera mal 48 mth s wiseco a nic sa nedeje ide krasne takze prox nekupuj :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 majo566
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 11:06
Ja kupujem Vertex a sú v pohode. trápi ma že sa to neda nejako odkontrolovať akú kvatitu mám ,jedine podla čísel na krabici alebo pieste.
Len som zistil že piest od wiseca je lahčí ako ten od vertexu a obidva sú vraj kované.Ja si myslím že ten kovaný je tažší má predca väčšiu hustotu.Podotýkam že vyzerajú na pohľad rovnako.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 torrelles
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 11:50
no jo lenze napr ak som mal v ruke Prox a wiseco a oba su kovane na vzhlad su rovnake su tam take firemne detaili napr pri prox je dlhsi piestny cap o 0.5mm a ma o 0.02mm hrubsie steny ako wiseco ja ti odporucam wiseco. vertex mozna ze je dobra znacka neviem este som ju nikdy nemal v ruke a ani som ju nejazdil a ani nemontoval takze neviem sa knim vyjadrit wiseco som mal tak to je moja skusenost ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mpistole
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 12:44
Ja som mal na honde CR250 wiseco a nebol s nim ziaden problem , teraz som kupil wiseco na rmz450 je krasne do detailov opracovany , radost pozerat :) A myslim ze kovany piest, by mal byt lahsi ja by som do modernej moto , nedal odlievany . Mozno do nejakej jawa350 by boli dobre aj odlievane :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 12:59
mpistole> Odlievaný je ľahší. Nikdy nedosiahneš pri kovaní také hrúbky stien a odľahčenia ako pri odlievaní. karol920 to tu už raz vysvetľoval. Osobne by som sa odlievaného piesta nebál, bežne sa do motoriek dávajú.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 majo566
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 13:47
Tak teda kovaný je ľahší lebo si dovolia na ňom použiť tenšie steny.Neviem mám v tom zmätok,ale v tých piestoch bol rozdiel citelný aj v ruke keď som ich porovnal a ten motor tie rozdieli váh určite pozná.
Na kú riť robí wiseco kované piesty keď sa všade dávajú odlievané a zaráža ma cena kovaných piestov je totožná pomali s odlievanými.
Mne sa zdá že to nieje všetko v poriadku či dám taký alebo taký životnosť a výkon rovnaký.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 14:11
majo556> Kukni posledný príspevok v tejto téme Diskusia - Poradňa - Ktorý piest je lepší - WISECO alebo VERTEX?.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 18.06.2010 18:03
majo566
od fabriky , čiže v čisto novej motorke (predpokladám , že sa bavíme o RM250 , čo máš v profile) je piest odlievaný.

Pre modely 96-98 prox ponúka prebal originálu, pre iné ročníky si vyrába sám , respektíve prebaľuje iných výrobcov.

Wiseco robí len kované
prox - pre 2takty 99% odlievané , pre 4taky 99% kované
Wossner robí len kované
Vertex ponúka aj kované označené "PRO RACE" , aj odlievané označené "REPLICA" , "RACE"

Na hmotnosť piestov nemá "zhusťovanie" kovaním žiadny merateľný vplyv. To by sa už dalo polemizovať o merných hmotnostiach jednotlivých komponetov zliatín , kde povedzme Vertex dáva až 22% kremíka (údaj z ich katalógu), ktorý znižuje tepelnú vodivosť , zvyšuje tvrdosť , ale zvyšuje náchylnosť na krehký lom. A keďže kremík má väčšiu mernú hmotnosť , ako hliník , tak by mal byť Vertex zákonite ťažší.

polotrapézový piestny krúžok (to je ten torelesov "konus") tak isto , ako L-krúžok (napr. vrchný na KTM 640) majú za úlohu využiť tlak plynov na zväčšenie prítlaku piestneho krúžku na stenu valca a tým dosiahnutie lepšieho utesnenia , pričom keď tlak poklesne ( napr. keď ide krúžok cez kanály) je prítlak krúžku zmenšený a je znížené zaťaženie prepážok medzi kanálmi.

polotrapézový krúžok sa umiestňuje do polotrapézovej drážky , tak aby súhlasila klinovitosť , čiže zošikmenou plochou krúžku hore. Ak sa založí naopak , tak sa to teoreticky nedá poskladať , ale už som zažil umelca , čo to dokázal (pozor nenapádam torelesa !).

kovanie má výhodu vo výrobe polotovaru piestu - jednoduché jednodielne jadro , ktoré sa zaplatí už pri menšej sérii.

Kokilové jadro odlievaného piestu je najčastejšie 5 dielne a všetky časti musia do seba perfektne pasovať , inak by sa odliatok nepodaril . Je drahšie a zaplatí sa len pri väčšej sérii.
Aj toto treba brať do úvahy.

atď atď , už sa mi nechce písať.
aj tak 90% jazdcov nerozozná rozdiel.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ferike
registrovaný člen
Pridané: 18.06.2010 21:02
karol920 to sú vedomosti :) chodiaca encyklopedia je málo :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 majo566
registrovaný člen
Pridané: 19.06.2010 20:24
Dakujem za info ste super

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 16.12.2012 17:55
mam otazocku mam piest znacky vertex je oznaceny PRO REPLICA co to znamena je kovany alebo nie ????

Hodnotenie príspevku:  0    0
 failko
registrovaný člen
Pridané: 16.12.2012 21:45
precitaj komentar od Karola :) ale ano je to tak ...


Hodnotenie príspevku:  0    0
piter10
registrovaný člen
Pridané: 17.12.2012 07:56
Razor666, slovíčko "Pro" v označení piestov Vertex, znamená že piest je kovaný. Takže máš kovaný piest,do štvortaktov Vertex odlievané piesty ani nerobí.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 17.12.2012 21:22
V dnešnej dobe globalizácie je len otázkou času , kedy vrcholový management vo Vertexe rozhodne o začatí prebaľovania Taiwanu.
Ak už potichu nerozhodol....

Keď Prox prebaľuje ART alebo prebaľuje Wiseco bez teflónového povlaku , keď originál "japan ART" je japan na 75% a na 25%taiwan , SKF je aj made in Malaysia , Castrol made in Poland , VW made in Slovakia , podstatná čať elektroniky made in China , karbíky "Jikov" na Jawu z Turecka alebo Indie , tak je možné všetko.

Hodnotenie príspevku:  2    0
 mato2501
registrovaný člen
Pridané: 17.12.2012 21:30
tak tak karol... vyjadril by si sa prosím ťa aj k tej mojej téme ohľadom piestu s rovnakým rozmerom? pretože ty si na to odborník na slovo vzatý ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 17.12.2012 22:44
Alebo HOT RODS po celej krabičke 3 centymetrove pismena USA a na vnutry krabičky na sačku malinkim MADE IN TAIWAN .
Možno len ten sačok tam bol vyrobeny :lol:


Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 18.12.2012 19:36
presne tak to je vsetko lebo na vsetkom sa setry aj tymi materialmi sa setry ci so to uz veci na moto alebo na auto to co dnes kupis nestoji za nic . Mam znameho frezara momentalne ma seriovu vyrobu roby cca 5000 hriadelov do nejakeho stroja , pytal som sa ze kde to dava kalit a povrchovo upravovat ze nikde tten doticny co mu to dava vyrabat si to nepraje ze preto aby neprisly o robotu tak ze stroj s takouto hriadelkov vydrzi kolko ? nic moc tak sup nahradny diel a znovu do okola proste hriadelka ako z blata a takto ma robotu aj frezar aj ten co mu to dohadzuje aj ty co to montuju a aj tam kde sa to predava.

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 18.12.2012 19:40
Majo 566 alebo si ho vyrob ako v tom filme zajati v rychlost vyrobis kokilu odlejes 10 piestov a na sezonu ti to postaci :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 19.12.2012 07:36
mato25 a vieš , že s tými podomácky vyrobenými piestami stále drží rýchlostný rekord už nejakých 50 rokov ???

2dudu50 - je rozdiel made in usa a manufactured in usa . Dnes sa už dá vyrábať kdekoľvek na svete , ide o to , kto robí OTK (odbornú technickú kontrolu) . Za socíku som bol na brigáde v ZVL Bytčica a za OTK boli 2 pásy - krabičky Made in ČSSR , do tých sa balili ložiská čo prešli ,a krabičky ČSSR a do tých išli tie čo ostali.

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 19.12.2012 18:04
karol 920 viem mam doma podobne piesty dedo ked jazdil v 50tych rokoch jawa 250 prerobena na cross tak mal taketo surove odliatky piestov na jawu . bola tam len diera na cap a s vrchu bola stopka do dnes su doma a poviem ti je to tvrdina riadna

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky