Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019

SPONZORI


Všetko o moto - Meranie valca
 atesz
registrovaný člen
Pridané: 17.05.2014 17:59
Čafte hošani, zaujímalo by ma kde si chodíte dať zmerať valec, či už na 2T alebo 4T. A kde kupujete piestne sady a ojnice?
77palo45
registrovaný člen
Pridané: 17.05.2014 18:26
cawko ja davam merat do vx mota aj diely objednavam tam dobre ma ceny :D

Hodnotenie príspevku:  1    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 18.05.2014 22:40
Osobne si meriam valec sam - kedze mame na to meradlo.

Kazdopadne - kazdy poriadny predajca piestu by ti mal vediet odmerat a podla toho doporucit piest. Ak to nevie a nema na to naradie - tak ho radsej obid ..


Upravil KTM-FAN, 18.05.2014 22:42:19

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 20.05.2014 19:46
Tiez
mam micrometer na meranie dier a meram si sam ale ako pise ktm fan od takych co to nevedia radsej rychlo prec .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lukveso
registrovaný člen
Pridané: 24.04.2015 19:12
Počul som že niekto v Brezne merá valce neviete kde zohnám kontakt?

Hodnotenie príspevku:  0    0
jogi24
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2015 17:03
*Este by ma zaujmalo,ako konkretne sa meria ta ovalita. Je na to nejaky konkretny mikrometer,alebo pomocou pripravkou?To len tak pre zaujimavost, pomohol by nejaky odkaz na fotku-video.
DIKY

Hodnotenie príspevku:  0    0
 KTM-FAN
registrovaný člen
Pridané: 26.04.2015 21:42
Na to sa pouziva dutinomer - ludovo aj supito :)

Zmerias si snim odchylku od idealneho priemeru na viacerych miestach a hned vies na com si.

Napr.

http://www.uni-max.sk/fotocache/fullsize/31104s04_030_psd.jpg

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 27.04.2015 13:03
Pôvodne som sa k téme nechcel vyjadrovať, ale nedalo mi, lebo sa objavujú chyby takzvaných "odborníkov" pri meraní, ale aj pri vyberaní správneho piestu.
Najprv k meraniu. Na meranie sa požíva klasický mikrometer a šupito. Zistí sa podľa katalógu k danej motorke aký je základný rozmer valca. Predpokladá sa, že nový valec má kruhovitý tvar (teoreticky), a preto jeho rozmer je v každej meranej hĺbke a orientácii stále rovnaký. Rozmery sa udávajú s presnosťou na dve desatinné miesta, t.j. na stotiny. Tretie desatinné miesto je prakticky uvedenými meradlami nemerateľné dôverihodne.
Pokiaľ máme základný rozmer valca odčítaný z katalógu, nastavíme si na mikrometri tento rozmer. Vložíme medzi hroty mikrometra hroty šupita a nastavíme na indikátorových hodinkách šupita nulu, otočením ciferníka. Šupito máme týmto nastavené na nulu, to jest, keď má valec presne nami nastavený rozmer, indikátorové hodinky ukazujú nulu. Pristúpime k meraniu. Vložíme protiľahlé hroty šupita do valca bočným kývavým pohybom šupita hľadáme minimálnu odchýlku od nastavenej nulovej hodnoty. Meriame odchýlku a nie absolútny rozmer. Pokiaľ zmeriame odchýlku od nulovej hodnoty +2 stotiny, teda 0,02mm, znamená to, že valec vykazuje v mieste merania o 2 stotiny väčší rozmer, ako udáva katalóg. Teda ak má valec základný rozmer 70 mm a nameriame 70,02, znamená to, že valec má v uvedenom mieste merania opotrebenie +0,02 mm. Valec meriame v dvoch na seba kolmých rovinách a to predo-zadnej a ľavo-pravej. Tieto dve roviny sú podstatné, lebo počas prevádzky motora je opotrebenie v jednej rovine iné ako v druhej. Vzniká ovalita valca. V každej rovine sa vykonajú približne 3 merania v rôznej hĺbke. Tieto hĺbky väčšinou udáva (dobrý) servisný manuál k motorke. Tam sa dočítame aj to, aké sú maximálne hodnoty opotrebenia valca. Znamená to, že ak valec v ktoromkoľvek meranom bode dosiahne maximálne opotrebenie, je potrebné ho dať na opravu nanesením novej vrstvy nikasilu. Hovorím o moderných valcoch. Väčšinou pred nikasilom sa robí opracovanie na zrovnanie ovality a po nikasile sa robí výbrus na základný rozmer valca podľa katalógu.
Toľko valec. Piest je doplnok a ako taký sa musí vyberať k danému valcu podľa jeho aktuálneho rozmeru. Nie len preto, aby tam vošiel, ale aj preto, aby sa pri rozťahovaní od tepla nezadrel. Väčšinou je tepelná rozťažnosť piestu 0,04mm, ale veľmi záleží od priemeru a od výrobcu. Stretol som sa už aj s piestom, kde výrobca udáva rozťažnosť 0,06mm. Dobrý výrobca to udáva. A tu môže vzniknúť problém. Nepozornosťou toho čo meria, alebo meraním neociachovaným meradlom, môže vzniknúť chyba. Ale horšie je to, že výber nového piestu sa urobí na najviac opotrebovaný rozmer. A čo ovalita ??? Znamená to, že ak vyberieme piest na rozmer najväčší, aby sme vymedzili vôle, tak v mieste s najmenším rozmerom (ovalita) to môže byť aj o 0,02mm menej a tak keď sa tento piest zohreje, tak sa automaticky v tom mieste zadrie. No a problém je na svete. Mám skúsenosť s nemenovaným predajcom. Kamarát u neho dvakrát kúpil nový piest a dvakrát sa mu rozsypala kľuka. Prečo? Po prvej výmene to nebolo jasné, lebo GO robil niekto iný, ale pri druhej som prezrel valec a v predo-zadnej rovine bol nový piest s 1 motohodinou zadretý. Závada sa prejavila tak, že najprv sa motorka pridrela raz, potom ešte raz a potom sa rozsypala kľuka. To všetko preto, lebo bol v jednom rozmere tesnejší piest ako mal byť. Ak Vám teda niekto po výmene piestu a následnom "rozsypaní" kľuky povie, že to preto, lebo po výmene piestu sa "zvýšili tlaky" tak to vôbec nemusí byť pravda.
A ešte slovo k "rozsypanej" kľuke. Prečo k tomu dochádza. No konkrétne v tomto prípade pri pridrenom pieste sa enormne lokálne zvýši teplota. Olej sa prehreje, nestačí chladiť piest a ojnicu a teplo cez ojnicu sa prenáša na kľuku. Tu sa rozťahuje spodné oko ojnice a bočné vymedzovacie podložky, ktoré v tomto prípade boli mosadzné sa zadreli, roztrhli a čiastočky kovu rozomleli ložisko na kľuke, ktoré nemalo "nabehané" ani rok.
Mnoho "meračov" si povie, veď dám tam trochu tesnejší piest, on sa prirovná......

Upravil obri, 27.04.2015 13:08:09

Hodnotenie príspevku:  1    0
jogi24
registrovaný člen
Pridané: 27.04.2015 13:11
OK.
DAKUJEM za vysletlenie, ja len aby som neumrel sprosty. :D
A este taka otazocka,aky dovod vidis v tom ,ze na Husqvarnach TE 410,510,610 najcastejsie odchadzaju ojnice?
Na tychto moto je kluka s casti ponorena v oleji.

Upravil jogi24, 27.04.2015 13:14:20

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 27.04.2015 13:46

Reakcia na príspevok
jogi24, pridané: 27.04.2015 13:11

OK.
DAKUJEM za vysletlenie, ja len aby som neumrel sprosty. :D
A este taka otazocka,aky dovod vidis v tom ,ze na Husqvarnach TE 410,510,610 najcastejsie odchadzaju ojnice?
Na tychto moto je kluka s casti ponorena v oleji.

Upravil jogi24, 27.04.2015 13:14:20



Ak sa nenahneváš, neviem k tomu nič povedať, nepoznám uvedenú závadu. Ale ako konštruktér viem, že ak sa niečo opakuje často, tak niečo posr... konštruktér. Je veľa nepodarkov, stáva sa. Poddimenzované, prehrievajúce sa, zle mazané, zle navrhnuté, etc. Stačí sa len začítať, koľko zlých motorov do áut sa vyskytuje. A servis o tom vie svoje ... Ešte by som pridal, že dnes sa závady prehliadajú ako z rýchlika, veď je taká doba. A kto sa veľa vŕta, je spiatočník, vrták, čudák ... ale pravda je inde. Veľa výrobkov je rýchlokvasených. Chcel by som vidieť, ako sa robí overovacia séria, záťažové skúšky a bla,bla. Veď každý rok je niekoľko nových motorov. Potom sa stane to čo u KTM, že rozvodovú reťaz na 450 SXf 2007 (možno aj predtým a možno aj potom) nevymeníš pokiaľ nerozoberieš hlavu, valec ... Proste nedomyslené odliatky. Kto na tejto motorke robil test servisovateľnosti ???

Upravil obri, 27.04.2015 13:52:33

Hodnotenie príspevku:  0    0
jogi24
registrovaný člen
Pridané: 27.04.2015 20:13
OK.
DAKUJEM za odpoved.
Na tychto strojoch vecsinou odchadala ojnica na dolnom lozisku (na kluke) a pritom je otacka co otacka ponorene do oleja.
Mam ju doma a mam na nej cca 10Mth. Rad by som sa vyvaroval zbytocnych chyb.
Inak taka malicka podotazka,ked sa kontroluje vybehanie prip. ovalita vybrusovych valcov,berie sa ako zakladny rozmer rozmer vybrusoveho piesta?

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 28.04.2015 10:46

Reakcia na príspevok
jogi24, pridané: 27.04.2015 20:13

OK.
DAKUJEM za odpoved.
Na tychto strojoch vecsinou odchadala ojnica na dolnom lozisku (na kluke) a pritom je otacka co otacka ponorene do oleja.
Mam ju doma a mam na nej cca 10Mth. Rad by som sa vyvaroval zbytocnych chyb.
Inak taka malicka podotazka,ked sa kontroluje vybehanie prip. ovalita vybrusovych valcov,berie sa ako zakladny rozmer rozmer vybrusoveho piesta?



K danej motorke a danému valcu väčšinou rôzny výrobcovia poskytujú okrem základného "továrenského" rozmeru piesta, ktorý tam pasuje aj tzv. výbrusové piesty, teda také, ktoré majú väčší rozmer ako základný piest, aby sa mohli montovať do opotrebených valcov. Teória hovorí, že pri výmene piestu je potrebné valec zrovnať (odstrániť ovalitu). To znamená, že ak robím GO, tak skontrolujem valec a zistím ovalitu (ktorá tam je vždy!). Ovalita je daná rozdielom najväčšieho a najmenšieho nameraného rozmeru. Pre vyrovnanie takejto ovality by bolo ideálne opracovaním ubrať materiál v miestach s najmenším rozmerom valca tak, aby dosiahli najväčší nameraný rozmer valca. To sa ale nedá, lebo opracovaním sa ku kruhovitosti dopracujeme až vtedy, keď uberieme z materiálu určitú hrúbku. Znamená to teda, že opracovaním nikdy neuberieme len z miest, ktoré potrebujeme opracovať, ale aj z miest, ktorých by sme sa nechceli dotknúť. Je to dané spôsobom opracovania. Vo výsledku to ale znamená, že keď budem takto uvažovať, tak dosiahnem síce akú-takú kruhovitosť valca, ale ubral som si zbytočne so vzácnej nikasilovej vrstvy a teda skrátil tak čas potrebný na výmenu valca, keď už bude opotrebenie valca (nikasilovej vrstvy) hraničné. Preto sa doporučuje nechať ovalitu ovalitou a dopasovať piest k najmenšiemu rozmeru valca. Nehovorím o extrémnych prípadoch.
A teraz späť k piestu a k odpovedi. Ak teda zvolím metódu výbrusu pred výmenou piestu (ktorú som pred chvíľou zavrhol), tak sa ma obrábač opýta na aký výbrusový piest si želám opracovať valec, teda, koľko som ochotný mu z neho dovoliť ubrať. Ja mu teda poviem nejaké číslo vypočítané z priemeru nového výbrusového piesta, ktorý viem zohnať a on to urobí. Lenže sa môže stať, že ovalita sa nezrovnala a teda mi zavolá a opýta sa či môže uberať materiál ďalej. No a ja som už vyľakaný, lebo musím zháňať ešte väčší piest a môže to skončiť tak, že sa mu to k mojej spokojnosti nepodarí vôbec, dosiahne pritom hraničné opotrebenie valca (nikasilovej vrstvy) a valec mi vráti s komentárom, že ho môžem poslať na nikasil. Teda metóda zrovnávania ovality silou mocou nevedie vždy k úspechu a preto sa doporučuje na ňu neprihliadať. Väčšinou sa teda kupuje výbrusový piest ku opotrebovanému valcu a nerobí sa valec k danému výbrusovému piestu.
Dúfam, že som sa niekde neukecol. Písal som len o športových motorkách s vrstvou nikasilu vo valci a nie o iných typoch valcov, kde je teória zase trochu odlišná. Nechcel som zároveň nikoho poučovať a je vecou každého, aký spôsob opravy si vyberie.

Upravil obri, 28.04.2015 10:49:52

Hodnotenie príspevku:  2    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 06.05.2015 12:15
obri, super vysvetlene. od vacsiny "odbornikov" sa totiz clovek vzdy dozvie len to, co mu oni sami chcu povedat, pretoze robia veci tak, ako by sa robit nemali a preto hmlia a s oblubou ohovaraju inych, ktori robia veci inak a lepsie (inak povedane - vedia co robia). Je jasne, ze ovalita je vzdy (hoci asi nie uplne kazdemu), ale ze to automaticky neznamena, ze najspravnejsie riesenie je vybrus (teraz mam na mysli aj nenikasilovane valce, kde to plati asi menej). to ma prekvapilo. Avsak si to vzapati jasne vysvetlil a podporil aj praktickymi skusenostami. Viem si zivo predstavit (akoby som to zazil!) ako "ladici motorari" nainstaluju radsej vacsi piest, ze sak sa dorovna a potom aspon dlhsie vydrzi (ak sa vobec dozije zabehu). a potom klientovi povedia, ze sa "nevi vozit", ze nevie ani motorku zabehnut a ze mal teda zainvestovat aj do lozisk a ojnicnej sady, ked chcel mat istotu. je jedno, kolko penazi clovek do novych ND vrazi, ked motor robi "specialista", tak istota je len ta, ze zadres a zaplaces. vdaka tvojim prispevkom by si mal toto vlakienko precitat kazdy, kto sa chysta nieco s valcom a piestom riesit u mechanika, aby si vedel dohliadnut na to, ci sa mu mechanik chysta naozaj pomoct, alebo ci ide zase zariskovat ("usetrit klientovi peniaze"), tak ako to robi vzdy, ked je to na cudzi ucet. takto vynutena este vacsia zavada, ktoru mozno ocakavat vo velmi kratkom case, znamena pre "sikovneho" mechanika istotu dalsich zarobenych penazi. oklamany klient sa tak stava nedobrovolne sponzorom, ktory sa vsak nikdy na ziadnom drese, ani polepe neobjavi.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 17.05.2015 23:52
Len by som doplnil , že s tými vôľami piestov je to trochu zložitejšie.
Treba si uvedomiť , že každý piest je od výroby kužeľový a oválny , tak je predpísané meracie miesto cca 10-15 mm od spodku piestu (v závislosti od celkovej výšky piestu) kolmo na os piestneho čapu a v tomto mieste je takzvaný menovitý rozmer piestu.
Vôlu piestu určuje výrobca piestu v závislosti od tepelného zaťaženia piestu, tepelnej vodivosti a tepelného spádu na plášti piestu . Potom sa stane , že pre ten istý motor sxf450 predpíše fabrika montážnu vôlu 8-10 stotín s limitom 12 stotín a povedzme Wossner má montážnu vôlu len 5 stotín .
Alebo iný extrém xrv750- Africa tween má montážnu vôlu 0,01-0,05 mm , čiže pri najmenšej montážnej vôli piest ani neprepadne cez valec a naproti tomu snežný skúter Polaris 550Indy má predpísanú vôlu piestu vo valci 0,15mm = jeden a pol desatiny!!!

Z hľadiska prevádzky a napr. spotreby oleja u štvortaktov nie je až tak rozhodujúca ovalita , ale kužeľovitosť , respektíve súdkovitosť valca.

O prenose tepla z piestu cez ojnicu do spodného ojničného ložiska si dovolím polemizovať , nakoľko už som videl stovky vyhriatych ôk ojníc , ale nespomínam si na vyhriaty driek ojnice... Horné oko ojnice a klietka piestneho čapu , to áno , tása od zadretého piestu vyhriať vie pekne do fialova.

Husky 410/510/610 + vor a vertemati do 2002 - ani jeden z motorov nemá olejový filter a v manuále predpísaný interval výmeny oleja po každej jazde nedodržiava nikto. Olej sa nasýti nečistotami , zmení sa na brúsnu pastu a už to ide.

Hodnotenie príspevku:  0    0
jogi24
registrovaný člen
Pridané: 19.05.2015 20:05
DAKUJEM Karol920, aj za pripomienku ku Husqvarnam.
Niesom skrob,ale zda sa mi to dost prehnane,pokial jazdim len polne cesty,lesy, a aj to len tak hladkam. Preto olej filtrujem cez filter oleja od necistot. Mam nabehnute od minuleho roka cca 7Mth. A olej ide samozrejme von.
Aky je prosim Ta Tvoj nazor?
DAKUJEM

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 20.05.2015 20:44
Pred niekoľkými rokmi som mal v dielni človeka , ktorý si spravil "kapačku" . Dojazdil , vypustil olej , nalial do hornej nádoby odkiaľ to prekvapkávalo cez filtrový papier do spodnej. A keď sa išiel voziť , tak zo spodnej nalial do motora. Zhruba po 15 tich hodinách olej menil. Fakticky nasimuloval stav , ako keby mal filter v motore. A vždy mu na tom filtrovom papiery ostalo dosť bordelu a piliniek...
Podľa mňa dobrý spôsob.

Hodnotenie príspevku:  0    0
jogi24
registrovaný člen
Pridané: 21.05.2015 06:33
No presne nieco podobne mam aj ja. :D
Hned som trochu spokojnejsi. :up:
DAKUJEM

Upravil jogi24, 21.05.2015 06:33:37

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 21.05.2015 13:02

Reakcia na príspevok
karol920, pridané: 17.05.2015 23:52

Len by som doplnil , že s tými vôľami piestov je to trochu zložitejšie.
Treba si uvedomiť , že každý piest je od výroby kužeľový a oválny , tak je predpísané meracie miesto cca 10-15 mm od spodku piestu (v závislosti od celkovej výšky piestu) kolmo na os piestneho čapu a v tomto mieste je takzvaný menovitý rozmer piestu.
Vôlu piestu určuje výrobca piestu v závislosti od tepelného zaťaženia piestu, tepelnej vodivosti a tepelného spádu na plášti piestu . Potom sa stane , že pre ten istý motor sxf450 predpíše fabrika montážnu vôlu 8-10 stotín s limitom 12 stotín a povedzme Wossner má montážnu vôlu len 5 stotín .
Alebo iný extrém xrv750- Africa tween má montážnu vôlu 0,01-0,05 mm , čiže pri najmenšej montážnej vôli piest ani neprepadne cez valec a naproti tomu snežný skúter Polaris 550Indy má predpísanú vôlu piestu vo valci 0,15mm = jeden a pol desatiny!!!

Z hľadiska prevádzky a napr. spotreby oleja u štvortaktov nie je až tak rozhodujúca ovalita , ale kužeľovitosť , respektíve súdkovitosť valca.

O prenose tepla z piestu cez ojnicu do spodného ojničného ložiska si dovolím polemizovať , nakoľko už som videl stovky vyhriatych ôk ojníc , ale nespomínam si na vyhriaty driek ojnice... Horné oko ojnice a klietka piestneho čapu , to áno , tása od zadretého piestu vyhriať vie pekne do fialova.

Husky 410/510/610 + vor a vertemati do 2002 - ani jeden z motorov nemá olejový filter a v manuále predpísaný interval výmeny oleja po každej jazde nedodržiava nikto. Olej sa nasýti nečistotami , zmení sa na brúsnu pastu a už to ide.


Rád by som doplnil informáciu o rozsypanej kľuke od prehriatia spôsobeného pridrením piestu. Chcem sa vyhnúť nedorozumeniu. Nejedná sa totiž o priame poškodenie ložiska kľuky prehriatím, ale o vplyv prehriatia na vôľu ojnice na čape kľuky. Vplyvom tepla sa táto vôľa zmenšuje, lebo sa všetky diely rozťahujú. Pokiaľ máme motocykel, kde je vôľa ojnice na čape kľuky vymedzená klznými podložkami vpravo a vľavo od ojnice (väčšinou sú podložky z mäkšieho materiálu) a nedajbože nie je dobre dodržaná vôľa, je nešťastie pri pridrení piestu "za dverami". Teplo sa prenesie cez ojnicu dole na ložisko, ďalej sa pridáva teplo z okolia (olej) a vznikne medzné šírkové roztiahnutie ojnice v časti kľuky, vôľa sa stratí a pokračovaním rozťahovania ojnice sa zadrú bočné klzné podložky, ktoré sa pri vysokých otáčkach doslova roztrhajú na kusy. A tento "šrot" z podložiek dokončí v kľukovom ložisku dielo skazy. Drobné roztrhané kusy podložiek nájdete v ložisku a celom motore. Moja skúsenosť bola 2x s motorkou Kawasaki KX 250 po zadrení piestu.

Upravil obri, 21.05.2015 13:03:49

Hodnotenie príspevku:  1    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 21.05.2015 13:19

Reakcia na príspevok
obri, pridané: 21.05.2015 13:02

[cituj165693]
Rád by som doplnil informáciu o rozsypanej kľuke od prehriatia spôsobeného pridrením piestu. Chcem sa vyhnúť nedorozumeniu. Nejedná sa totiž o priame poškodenie ložiska kľuky prehriatím, ale o vplyv prehriatia na vôľu ojnice na čape kľuky. Vplyvom tepla sa táto vôľa zmenšuje, lebo sa všetky diely rozťahujú. Pokiaľ máme motocykel, kde je vôľa ojnice na čape kľuky vymedzená klznými podložkami vpravo a vľavo od ojnice (väčšinou sú podložky z mäkšieho materiálu) a nedajbože nie je dobre dodržaná vôľa, je nešťastie pri pridrení piestu "za dverami". Teplo sa prenesie cez ojnicu dole na ložisko, ďalej sa pridáva teplo z okolia (olej) a vznikne medzné šírkové roztiahnutie ojnice v časti kľuky, vôľa sa stratí a pokračovaním rozťahovania ojnice sa zadrú bočné klzné podložky, ktoré sa pri vysokých otáčkach doslova roztrhajú na kusy. A tento "šrot" z podložiek dokončí v kľukovom ložisku dielo skazy. Drobné roztrhané kusy podložiek nájdete v ložisku a celom motore. Moja skúsenosť bola 2x s motorkou Kawasaki KX 250 po zadrení piestu.

Upravil obri, 21.05.2015 13:03:49


Inak s príspevkom "karol920" súhlasím, problematika je trochu obšírnejšia, ale snažil som sa podať nie veľmi komplikované vysvetlenie. A okrem toho všetko so všetkým súvisí, to je moje heslo.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 21.05.2015 22:04
Vzhľadom na pomerne veľkú bočnú vôľu ojnice v spodnom uložení , rádove desatiny milimetra , nie je reálne možné vniesť cez driek ojnice také teplo do ložiska , aby sa bočne ojnica zadrela. Je ale možné vytvoriť nadmerný bočný tlak na jednu z príložiek , až dôjde k jej porušeniu. A bočný tlak môže byť výsledkom pridierania piestu , tým ohýnania drieku ojnice .
A ešte jeden detail ohľadom zadierania a vytavovania spodných ložísk na ojnici. Skoro výlučne sa aktuálne používajú duté čapy , ktoré dokáže za prevádzky celkom slušne ohýnať a pri ich ohýnaní dochádza k spolšteniu v zvislom a roztiahnutiu v priečnom smere. Dosť dobré výsledky mám zatiaľ pri nahradení originálneho spodného ojničného dutého čapu , plným . Teda pri dvojtaktoch .

Hodnotenie príspevku:  0    0
jogi24
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2015 09:58
To Karol920: Ale potom ako dosiahnes dynamicke vybazenie celej zostavy (kluka ojnica piest), ked pouzijes miesto duteho capu na kluke cap plny? Ved ten je predsa tazsi ako duty. A myslim si,dufam ze sa nemylim,ale malo by to byt vyvazene,koli vibraciam, a zivotnosti lozisiek a pod serepeticiek. Nie?
A ako to je zo 4taktami? Mam pocit ze ja mam na svojej HSQ tiez duty cap na kluke. Nieje lepsie chladeny ,ked cez cap preteka olej?
Este od temy: Aj ja na svojej hsq pozorujem pri vypustani oleja taky cierny sajrajt podobny kovovemu prachu po velmi jemnom bruseni. Robia to aj ostatne stroje v takej miere ako husqvarny? Viem ze novsie maju filtre,ale chcem len vediet,ci je to normalne opotrebovavanie motora, ktore by bolo mozne pozorovat aj u inych(aj novsich) strojov alebo je to choroba tych starsich,a treba sporit dalsie money aby som sa v buducnosti este povozil?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 22.05.2015 17:21
Pri prvých možno piatich som tŕpol , čo to spraví s vibráciami. Potom som prestal....

je lepšie chladený jednoznačne. Olej chladí , maže a vyplavuje nečistoty a práve tie nečistoty sú dosť dôležité.

Záleží od materiálu spojkových lamiel , tie robia v olejovej náplni Husky dosť veľký podiel bordelu.

Mimochodom v jednej tribologickej štúdii (náuka o ložiskách) som narazil na údaj , že vo valčekovom ložisku sa pri studenom štarte stráca počas prvých piatich otáčok výkon až 3,5kW . Celkom slušná letlampa.

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   August 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky