Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža (sobota)

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro MOTOVLOG #1

Enduro MOTOVLOG #1

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
Preteky - Prvé preteky - rady začiatočníkom
2·3 >>
 momo
registrovaný člen
Pridané: 15.11.2009 23:15
Nakolko som dostal dosť vela mailov s tou istou otázkou :čo a ako na prvých pretekoch,tak skúsim aspon v skratke .Nebudem písať čo si treba zobrať ,lebo to tu už je napísané.Píšem o motocrose: prídem na pretek a zaparkujem v depe.Prezentujem sa,ak treba nalepím číslo ake mam mať , idealne je prejsť si trať pešo a popozerať kde su ake skoky ,či su hladke dopady,popozerať tobogány aké maju hlboké drážky a predbežne si hladať svoju stopu . Zoznamovačka je nato aby som sa zoznámil s traťou ale aj s konkurenciou ,pokial mam v niektorom úseku problém tak tam zastavím a popozerám ako to idu ostatný a v dalšom kole to skúsim aj ja .Lavice si najskôr naskočím ,aby som vedel ako a kde ma zahodí . potom ked to viem a trúfam si tak skočím celú . Kvalifikácia to ešte nieje závod ,ide len o miesto na štarte /samozrejme že je najlepšie ísť prvý na rampu ale nie je to ešte zaručený úspech v závode / . Počas prestávky ak jazdia ine kategórie si idem popzerať ťažké úseky ,velké lavice ,ale hlavne porovnať aku stopu idem ja a aku idu ostatný . Na motocrose je najdôležitejšie najst ideálnu stopu na traťi. Pokial si idem svoje a nebehám po trati ako zajac,nemusím mať strach že ma zostrelí rýchlejší jazdec. Prvá rozjazda ,obrovské napetie ,búšenie srdca ,nervozita v celom tele to všetko tam musí byť ved su to prvé preteky . Sústredím sa hlavne na to aby som sa nezapychol do rampy ,ak sa dá posuniem sa dalej od nej. Počas závodu idem tak ako viem a tolko kolko vládzem /nemá žiadny význam riskovať pokial nemám najazdené dôležité je dojazdiť svoje prvé preteky .LAVICE ktoré som neskočil v treningu ani v kvalifikácii neskáčem ani v preteku /znamená to že ich musím ešte natrénovať . nemá to žiadny význam sa dolámať na prvých pretekoch. Medzy rozjazdamy je treby si odpočinúť a uvolniť sa .Je jedno kolký skončím ,pokial som išiel to na čo som mal som spokojný a idem domov pripravovať sa na dalšie preteky. Vela štastia v pretekoch.
 smile_boy01
registrovaný člen
37
Pridané: 16.11.2009 00:00
Tu su zase veci co by nemali zabudnut.....

Diskusné fórum - Poradňa - zoznam ma moje prve preteky doplnte co my chyba

Hodnotenie príspevku:  0    0
 krampus
registrovaný člen
Pridané: 16.11.2009 09:43
......este by som doplnil: skor nez zacnem balit na moj prvy pretek, nastudujem si predpisy, system celych pretekov. Dobu odchodu volim tak, aby som tam dorazil dostatocne vcas vzhladom na cas potrebny rolozit moj "wigwam" v klude a pohode. Nic nie je horsie ako pracovat pod casovym tlakom, toto si uzijem pocas preteku. V depe sa snazim postavi tak aby som mal vyhlad do centra diania,dobre pocul ozvucenie /vyzvy usporiadatela/. Po depe sa na moto p r e s u v a m, neukazujam aky som uz caavo-kolko viem prejst na zadnom. Po ocku sledujem skusenych jazdcov, ako sa oni chovaju. Vylepim si na viditelne miesto moje casy treningov a jazd, tak mam prehlad aku mam prestavku/cas na pripadnu opravu.
Je toho ovela viac, co a ako na prvych pretekoch,na dalsie veci pridete aj sami poctom absolvovanych pretekov, momentalne toto ma napadlo.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 16.11.2009 09:54
dobre krampus som rad že si ma doplnil .Dufam že to chalanom pomôže a možno to pomôže aj ostatným čo sa týka bezpečnosti a pohody na pretekoch.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2010 23:05
Zase so obdržal viacero mailov ohladom otázky ako štartovať na pretekoch . Technika štartu je tu určite niekde opísaná ,tak o tom nebudem. chalani ktorý po prvý krát štartujete alebo máte za sebou prvý pretek /Rudno/,prosím vás neriešte hned to že sa vám nedarý odštartovať medzy prvými. To proste ani nejde .Technika štaru je dôležitá ale je to dlhší proces trénovania a absolvovania viacerých pretekov. U začiatočníka ide hlavne o to odštartovať,to znamená nevraziť do rampy . dalej sa snažiť čo možno najlepšie zorientovať v prevažne prašnom prostredí ktoré býva vätšinou po každom štarte . U začiatočníka je predpoklad že štartuje v takzvanej druhej laine ,to znamená že odštartuje s menším oneskorením oprotí jazdcom ktorý už majú niečo za sebou alebo sa im podarý štart. Takže do prvej točka prichádzate vätšinou vo vätšom množstve čo sa môže odraziť na kolíziach a pádoch. Preto je dôležité vedieť že pokial idem do zátačky kde je už súvislá vrstva prachu a moja viditelnosť sa znižuje takmer na minimum ,rozhodne je na mieste ubrať a radšej niekolko sekúnd stratiť ako to napáliť do jazdca predomnou prípadne do motorky na zemi ležiacej.Pokial som v kvalifikácií zajazdil čas na 15 a viac miesto na šarte je skutočne jedno kde sa postavím a je zbytočné sa predtým stresovať či si nájdem vhodné miesto na štart ,ba naopak ak sa na štart necítim a mám rešpekt tak si radšej hladám miesto na opačnom konci roštu ako prvý pretekár . Treba mať na vedomí aj vec že pokial dôjde k pádu v prvej zátačke tak vätšinou priamo v zlome zátačky na vnútornej strane to znamené že je vždy možnosť to obísť vonkajškom prípadne ak je nebezpečie velké aj cez pásku. Takže asi tolko zatial ,možno ma ešte niekto doplní. Jedna vec je ale istá : dobrý štart je predpoklad dobrého umiestnenia ale nie je záruka vítazstva .Videl som a poznal som vela pretekárov čo mali dobré štarty ,ale po 10 min sa prepadávali na nebodované miesta .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2010 23:12
...to si videl asi 11zoro11,ten ma starty lepsie ako Carmichael ale potom sa zacne divat na baby popri paske a je to v pci.start je 50% uspechu,tvrdia vsetci profici... B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 19.08.2010 00:26
MX MARKET CUP.
Apelujem na pretekárov štartujúcich na Mx cupe , jazdiacich prvú sezónu a idúcich povätšine svoje 1,2,3,4,preteky HLAVNE kategória 125.
Chalani idete prvú sezónu pretekov a myslím že ani jeden z vás nechce aby to bola aj jeho posledná .Tak prosím majte na pamäti význam signalizačných vlajok . Nech je vlajkár akýkolvek a signalizuje čokolvek je len na vás ako sa rozhodnete . Do budúcej sezóny sa pravidla ohladne bezpečnosti poriadne priostria tak sa na to pripravte . Dalšia vec ktorú som si u viacerých všimol je nevyjazdenosť myslím tým nedostatočný tréning /ma samozrejme viacero dôvodov,tie neriešim / ale čo ma trápi je to že si treba uvedomiť svoje schopnosti a možnosti na preteku .Vätšina pádov aspon tých ktoré som videl bola spôsobená tým že únava bola mocnejšia ako ruky čo držia riaditka a to je problém ktorý si mladý chlapec nabudený pretekom vôbec neuvedomuje .Pokil mi tvrdnú zápästia tak následne mi začne svojvolne otvárať prsty zvierajúce riaditká a nedokážem zmačknúť spojku ani všetkými prstami tak to som už na hranici pádu ,nakolko ovladatelnosť motorky sa znížila na minimum . Ano srdce káže bojuj dalej rozum ešte neprišiel a je tu problém s blikajúcou sanitkou. Toto nikto z nás samozrejme nechce a preto pokial mám takéto príznaky velakrát stačí na pol kola ubrať tempo troška popretriasať ruky ,naprázdno premačkať prsty a dá sa ísť dalej .Ak nie a ruky nepovolia tak je vždy namieste zvážiť či radšej neodstúpiť ako sa niekde rozbiť na handry. Chalani týmto všetkým som si prešiel a bol som taký istý sebavedomý frajer ako vy ,preto to píšem lebo už ten rozum prišiel :-P

Upravil momo, 19.08.2010 00:28:21

Hodnotenie príspevku:  0    0
 krampus
registrovaný člen
Pridané: 20.08.2010 14:19
momo-tento posledný príspevok by mal byť vytlačený a ŕozmnožený, a spolu so sáčkom na odpadky by si ho jazdec odnášal od stolíka preberacieho!!

Hodnotenie príspevku:  2    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 23.08.2010 16:42
Krampus je toho podstatne viac čo treba začínajúcim paličom pripomínať a takáto forma je nenásilná ,kto chce pouvažuje nad tým a kto nie tak nie . Ja som na vela vecí musel prísť sám a stálo ma to množstvo zranení a problémov a tak pokial len jednomu začiatočníkovi to pomôže budem spokojný.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cross0111
registrovaný člen
Pridané: 23.10.2010 19:54
hned som o niečo mudrejši :))) dakujem ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 06.11.2010 09:56
Opäť jedna opakujúca sa otázka: Trénovať v zime na motorke ano alebo nie ?
Osobne zastávam názor že v zime sa dá trénovať ale len za určitých podmienok ./mam na mysli skutočné trénovanie a nie vozenie sa po snehu / Takže pokial je zima taká ako momentálne tak nie je o čom to je priam ideál . Trénovanie je plnohodnotné pokial vonkajšia teplota neklesne pod 10 stupnov. Trénovanie na snehu a na zamrznutom podklade je dosť nebezpečné .Ja osobne som netrénoval na takýchto podmienkach .
Ja som v zime preferoval tzv. Zimnú prípravu ktorá spočívala v kondičnej príprave a príprave moto . O oboch tu už je vela popísané ale o tej kondičnej len v skratke . Vela mladých chalanov si myslí že ked bude v zime chodiť do posilky a tam naženie svaly tak potom v sezóne budu mať dostatok sily na motorku . Nie je to až tak úplne pravda . Na motorke platí jedna vec a to je všestrannosť . Jazdec musi byť dostatočne silný ,obratný,a vytrvaly čiže musí to udýchať. Tu si treba uvedomiť že svaly nie su všetko a na druhej strane čím väcšie svaly tým väcšia spotreba energie tela a spotreba kyslíka počas preteku .
Z tohto dôvodu ja radím začínajúcim pretekárom VŠESTRANNOSŤ.
Ja preferujem v prvom rade dychové cvičenia nakolko si myslím že pokial to jazdec v preteku neudýcha tak nemôže pomýšlať na dobré umiestnenie . Dýchanie je dôležitá vec počas preteku a má na svedomi aj to že jazdec dostáva krče do rúk a pod.
V zimnom tréningu kondície je dôležité sa zamerať na cvičenie kde práve dýchanie hrá dôležitú úlohu ./beh,plávanie ,celkové kondičné cvičenie v telocvični,dobrý je beh v hlbokom snehu ,beh na bežkách /
Samozrejme aj posilnovanie svalstva je dôležité ale nie prvoradé.

Pokial má jazdec možnosť trénovať v hale alebo niekde na juhu kontinentu tak samozrejme je to obrovský prínos nakolko nemá výpadok kontaktu s motorkou a to je velký prínos.

Teraz sa do povedomia dostáva cvičenie CROSSFIT .ktoré pozostáva s kondičného cvičenia s vlastnou váhou a nie je fin.náročné .

Upravil momo, 06.11.2010 09:57:40

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 06.11.2010 10:05
Mirko, ja si chcem kupit rebriny a hrazdu, mozno aj stacionarny bicykel. Nie len kvoli moto, ale aj kvoli pupku, lebo mam tri kriziky na krku a atleticka postava fuc :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 06.11.2010 10:22
Nemusíš mi hovoriť. ked si pozriem fotku z čias ked som pretekal a pozriem sa do zrkadla tak tiež pretekám ,ale okolo pása . :-P

Hodnotenie príspevku:  1    0
 filipyz
registrovaný člen
92
Pridané: 06.11.2010 11:36
momo>a co je prosim ten crossfit? este som o tom nepocul

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 06.11.2010 17:49
Filipyz . Nie je to niečo extra pra motocrosárov aj ked to má názov cross,ale je to jednoduché cvičenie na posilnovanie celého tela a na zlepšenie kondície . Pozostáva to z jednoduchých cvikov/drep,klik,sed lah a pod ./ aké sa robia bežne na telocviku a výhoda je že sa to dá robiť aj vonku aj v telocvični .ideálne je urobiť si takú sériu cvičení a stopovať si čas za aký zo stihneš .no a po určitej dobe merať znova a porovnať zlepšenie . Nie je to žiadny zázrak ale volakedy sme takúto zimnú prípravu robili aj v Dukle s Jarom Katrinákom a poviem ti makačka to bola riadna .

Myslím že na nete je tiež niečo o tom tak kukni aj tam .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 filipyz
registrovaný člen
92
Pridané: 06.11.2010 18:38
momo aha to som teda nevedel :) diky to skusim.no tomu verim ze to je makacka :) dik

Hodnotenie príspevku:  0    0
 jeffo
registrovaný člen
Pridané: 06.11.2010 19:20
a nie je dobré rozdeliť zimu do dvoch častí? Že najprv tá posilka+plávanie a v druhej časti zimy makať naplno už len na tej kondičke? ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 06.11.2010 22:08
Jeffo .Rozhodnutie je na každom. Ako si čo naplánuješ je len na tebe .Aj táto možnosť nie je zlá .

Podstatné je čo som chcel povedať je že nie je dôležité za každú cenu sedieť na motorke aj v zime a mraze .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 pipo
registrovaný člen
12
Pridané: 07.11.2010 00:01
tak tak pani ako hovorite hlavne je aby clovek ,,nieco,, hlavne robil a ,,nekvasil,, doma :lol: ja som uz navstivil posilku ale tie svalovky prve stoja zato :D heh len musim pomalicky koly nedavno vyklbenemu ramenu. a ja osobne odporucam ako pisal jeffo posilku a ked je moznost plavanie a az tesne pred sezou behat a naberat kondicku ;) ja som to tak robil minulu zimu pred touto sezonou a z jari ma absolutne neboleli ruky ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 07.11.2010 10:19
Plavanie je uplna supovica, zial v HC plavaren nemame a Vah mam sice necelych 500m, ale teraz je tam uz trochu zima :lol:

Hodnotenie príspevku:  1    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 15.01.2011 13:29
Na otázku vacerích začiatočníkov ohľadom začatia trénovania techniky som napísal krátky článok ktorý bude čoskoro zverejnený. Je tam zhruba napísané čo treba robiť ako prvé . Takže prosím majte troška strpenia ved zima ešte neskončila aj ked to tak vonku nevyzerá. :-P

Hodnotenie príspevku:  4    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 19.02.2011 19:53
Keď že sa 1Matej nikde nedočítal prečo jazdcom tvrdnú ruky ,prečo nevládzu udýchať 15 min rozjazdu a tak podobne ,skúsim to troška ozrejmiť.
1. Môže to byť z dôvodu nevyjazdenosti .
2. Zlé tech .návyky ktoré nedovoľujú jazdiť v uvoľnenosti a pohodlí .

1. Pokiaľ chcem pretekať 2x15 min v tempe tak je dôležité tomu prispôsobiť aj trénovanie .
Znamená to že musím aj tréning /pokiaľ teda trénujem / prispôsobiť tomu čo idem pretekať. Ísť trénovať a odviezť sa tri kolá a potom prestávka ,5 kôl a prestávka . potom ešte troška povrkať tak to je trénovanie jazdca bez ambícií na ďalší postup v kariére . Pri takomto trénovaní a následnej účasti na pretekoch je úplne logické že nevládzem udýchať pretek ,neudržím motorku ,po troch až 5 min to vypustím a prepadám sa do hĺbky štart. poľa alebo idem do depa.

Takže pokiaľ chcem pretekať na troška lepšej úrovni musím aj trénovať na úrovni.
Stručne : Tréning. 3-4 kolá v ľahkom tempe na zoznámenie a rozjazdenie ,krátka pauza ,
10 min v strednom tempe kde dbám na správne prejazdy a skoky .pauza 15 min . Nasleduje 15 min v plnom tempe ,skutočne sa snažím to tempo držať .Potom 30min prestávka ,nakoniec 10-15 min jazdenia pre dobrý pocit /ako sa mi chce /.Samozrejme že sa nedá vhupnúť do takéhoto tréningu len tak ale treba si tie intervaly postupne zvyšovať a až dosiahnem takéto časy jazdenia dosiahnem aj určitú vyjazdenosť ktorá mi samozrejme pomôže proti zadýchaniu ,tvrdnutiu rúk a pod. Je jasne že počas tréningu tým všetkým prejdem kým to prestane .
2. Zlé tech .návyky mimoriadne znižujú jazdný komfort aj keď si to v skutočnosti jazdec neuvedomuje lebo o tom že robí niečo zle nevie. V skratke : sedenie tam kde sa stojí, brzdenie tak že silu prenášam do rúk a nie do nôh, poloha na motorke počas jazdy a veľa iných vecí . Jazdec si nevie nájsť na trati miesto kde Tzv. vydýchne . Je to taký úsek kde nestratí tempo ani rýchlosť ale sa tam troška uvoľní / precvičí prsty , uvolní nohy ,a tak ,aby mohol zase celé kolo absolvovať v plnom tempe . Profesionáli ktorý prešli rôznym tréningovým procesom si takéto veci absolútne neuvedomujú ale robia to podvedome a tak idú v plnom tempe celý pretek.
Odstránenie zlých návykov je možné ale chce to dobrého jazdca ,trénera ktorý pilota na tieto neduhy upozorní . U niekoho to trvá kratšie ,u niekoho dlhšie ,niekde sa už nedá robiť nič.

1Matej neviem či to bude pre teba dostačujúce ale pokiaľ by som, to chcel opisovať do podrobností tak to už by bolo na článok.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 09.06.2011 23:01
Stále viac otázok ohladom toho že nevládzem udýchať pretek? Viete mi poradiť?
Kedže nebudem každému písať ss tak to spravím takto ,nech maju niečo z toho aj ostatný ak budu chcieť.

Napadla ma ešte jedna finta ktorú som používal v časoch ked som nebol dostatočne vyjazdený a nedokázal som udýchať 35 minutovú rozjazdu.
Poradil mi to volakedy chalanisko čo robil rýchlostnú kánoistiku.

Jedná sa o to že približne 10 -15 min pred rozjazdou si treba niekde zaliezť do kúta aby vás nikto nevidel/lebo si bude myslieť že máte záchvat/ a tzv.si roztiahnuť plúca . Ide tu o rýchle a hlboké dýchanie v trvaní cca 3 minút . Proste hlboký nádych a výdych čo možno v najkratšom čase a opakovať bez prestania .

Jedná sa o takú predprípravu plúc na následné zataženie ktoré ich čaká na preteku .Kedže budu plúca už pripravené čiže roztiahnuté zároveň aj srdce už bude pracovať v inom tempe takže krv už bude viac okysličená tak pocit zo zadýchania by sa mal dostaviť podstatne neskôr ako inokedy . Po 3 min . treba v klude vydýchať aby sa stabilizoval tep a postaviť sa na štart.
Netvrdím že je to 100% zázrak na dýchanie na motorke ale som presvedčený že mi to pomohlo posunúť krízu počas preteku na podstatne neskorší čas.
Pozor: nerobte to hned na prvom preteku lebo sa môže stať že omdliete a než vás preberú je po rozjazde. Treba to skúšať na tréningu a postupne lebo zo začiatku je problém udýchť 1 minutu a nie 3. Je to jednoduchá vec netreba pri tom behať ani rotopédovať a pod. Možno vám to pomôže.



Hodnotenie príspevku:  2    0
 RmarekM
registrovaný člen
Pridané: 09.06.2011 23:44
na to staci , prekonat lenivost a min 1 x za den ist behat pripadne plavat a striedat to s bicyklom

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 10.06.2011 07:56
RmarekM: ak robí niekto takúto systematickú prípravu, nie je u mňa už hobbík.

Hodnotenie príspevku:  1    1
madmajky
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2011 18:44
tomxx: s bratom 3 x týždenne posilka 2 x do týždňa beh, (alebo opačne) 1 x motorka a 1 deň voľno. ale považujem sa skôr za hobbíka - nezarábam si tým ako sa píše v SMF.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2011 18:59
Hehe to ja mám akú prípravu. 3x posilka, 2-3x bicykel. Až na to, že na motorke som sedel tento rok 3x :D.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 10.06.2011 21:47
madmajky: pre mňa je hobbík ten, čo ide o 7:00 do práce, vráti sa o 18:00 a na moto trénuje na preteku :lol:

Ja osobne nemám kedy behať (jedine okolo domu) ani cvičiť (jedine v zime) a na moto sadnem cez víkend. Na jar sa ešte dalo aj cez týždeň, ale to bolo 500m od domu len na rozhýbanie.

Lenže na Slovensku máme profi MX jazdov asi toľko, že by si ich na jednej ruke spočítal. Všetci ostatní určite nie sú hobby ;)

Hodnotenie príspevku:  1    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2011 22:28
Treba mat aj na svoju výšku primeranú váhu, a hned sa bude lahsie dychat a držať tempo.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2011 22:59
mx38> To máš pravdu, schudol som teraz asi 5-6 kg a všetko ide nejak ľahšie :D.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 10.06.2011 23:29
Kto je to ten HOBIK??. čo vlastne znamená ten pojem a koho označuje?
Môj názor je ten že hobik je človek ktorý sa vozí pre potešenie a nezúčastnuje sa pretekov .
Takže hobik ktorý sa zúčastnuje akýchkolvek pretekov sa musí volať Amatérsky pretekár nie?

Hobik jazdiaci ako amatérsky pretekár MMSR sa teda musí volať Pretekár jazdiaci MMSR . A mal by byť na to aj patrične hrdý nie? Ved to nejazdí každý ?

Profík jazdiaci MMSR musí jazdiť hlavne ,nemecko ,rakúsko,česko aby dostal niečo za umiestnenie a od sponzora výplatu.



Hodnotenie príspevku:  1    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 05.07.2011 09:48
Všimol som si v Uherciach že niektorý máte dosť velký problém prispôsobiť sa podmienkam ktoré nastanú na trati .Hlavne pri prechode z mokrej na rozmočenú a bahennú trať . Z niektorých sa stanú slimáci ktorý sa postupne zabalia do bahna tak že zostanú stáť a z motorkou už viac nepohnú.Niektorý sa zmenia na plochodrážnikov a z nohami na zemi sa snažia ukarovať to čo nezvládnu s riaditkami .
Základná zásada v jazde na bahne je rýchlosť a stupačky.
Rýchlosť je mimoriadne dôležitá na to aby sa blato z kolies odlepovalo a nie nabalovalo .
V stupačkách sa omnoho lahšie ovláda motorka ako v sede kedy prílišné zatažovanie kolesa spôsobý to že vás hádže zo strany na stranu a nedá sa to ukarovať . Jasné že nejdem v stupačkách celú trať ale na rýchlich a rovných úsekoch je to vhodnejšie ako sedieť . Nie je to 100% návod ako zvládnuť blato lebo každý jazdí inak je to len taká rada ktorá sa môže skúsiť .

NO PODSTATNÁ VEC JE TÁ že ked chcem byť na blate dobrý tak musím aj na blate trénovať ,lebo v závode je už neskoro sa učiť.

Ešte jeden postreh : niektorý nevedia ako a na ktorú stranu si majú dať strhávačky /fólie na bríle/ .videl som ako sa s tým niektorý pasovali až takmer spadli z motorky . Je to tiež individuálne .niekto na lavú ruku niekto na pravú.Ako ale zistím na ktorú to mám mať ja ked som to ešte poriadne nepoužil.
Dobrý jazdci to vätšinou strhávajú na skokoch alebo zjazdoch prípadne v dlhších zátačkách.
Pre začiatočníka je ideálne miesto zjazd ale ktorou rukou .

Jednoduchý test. dolu zjazdom skúšam pustiť riaditka raz jednou a raz druhou rukou . tá ruka ktorá sa mi zdá istejšia a lepšie sa mi drží motorka tá musí držať riadítka no a tá slabšia bude na strhávanie . povätšine je to lavá ruka ale každému vyhovuje niečo iné.
Strhávacích sklíčok si môžem dať na bríle aj viac 3-4 len treba vedieť ako . dávajú sa jedno na lavo a druhé na pravo alebo všetky na jednu starnu a to tak že prvé sklíčko zapnem do držiačikov a koniec za ktorý fóliu strhávam ohnem naspäť a dieru kam na fólii dávam akože prst pritlačím na držiačik a dalšou fóliou zaistím .takto môžem dať na bríle aj 5 fóliii a nemusím sa obávať že ich strhnem na RAZ .nestrhnem lebo po odtrhnutí jednej sa automaticky vyrovná ten koniec nasledujúcej fólie .
Možno som vám nič nové nepovedal ale na pretekoch som ten dojem nemal.

Upravil momo, 05.07.2011 09:51:37

Hodnotenie príspevku:  4    0
 luckyboy
registrovaný člen
Pridané: 05.08.2011 20:35
Super rady !!! najma to s tym dychanim :-O

Upravil luckyboy, 05.08.2011 20:39:09

Hodnotenie príspevku:  1    1
 momo
registrovaný člen
Pridané: 06.08.2011 10:36
ved je to tu pre takých ako ty .držím palce na prvých pretekoch

Upravil momo, 06.08.2011 10:39:18

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 03.10.2011 21:42
Otázka viacerých začiatočníkov ?

Trénovať ešte aj keď už nejdem žiadne preteky ?
Na túto otázku je viac odpovedí.

Ak sa vozím pre radosť a trénujem kedy chcem a odjazdím 2-3 preteky do roka tak to je skutočne len na mne či sa pôjdem povoziť alebo nie .

Ak som jazdec ktorý ide prvú sezónu a odjazdil som seriál a plánujem jazdiť aj na budúcu tak sa snažím tréning dodržiavať a jazdiť lebo každý kontakt z motorkou mi niečo dá a posunie ma dopredu .

Ak som jazdec ktorý to skutočne myslí vážne ,ide všetky preteky ktoré môže ,trénuje 2-3 krát týždenne tak ten ide až do prvých mrazov a jazdí všetko čo sa dá . Ak je možnosť tak sa v zimných mesiacoch postupne presúva cez Madarsko do Talianska kde sa dá trénovať aj v zime . No takéto možnosti veľa chalanov nemá.
Ak netrénujem tak idem zimnú fyzickú prípravu a všetko stým súvisiace .

Čím je čas od jesene do jari kratší tak tým je aj kratšie jarné rozjazdenie a vrátenie sa do jesennej formy .

Ohľadom trénovania na snehu som sa tu už niekde vyjadril .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 hofik
registrovaný člen
12
Pridané: 05.10.2011 09:19
Kazdy jeden trening posunie kazdeho dopredu, aj ak sa "vozim pre radost." A ak sa vozim pre radost, tak este k tomu trenujem, lebo to robim pre radost. :) Moja skusenost je, ze ak sa nieco naucim, hoci aj na jesen, po dlhsej pauze sice potrebujem 5-6 treningov aby som sa do toho znovu dostal... ale uz to viem a za 5-6 treningov som tam... Momo, no a potom este my co jazdime pre radost, este trenujeme na pretek ktory urobis na konci sezony, len pre pozvanych. Pre nas, co jazdime len pre radost. :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 14.10.2011 09:51
Napísal som článoček kde budete mať aj odpovede na vaše najčastejšie otázky. Ostatným ktorý sa nedozvedia odpovede ,sa budem snažiť odpovedať čo najskôr.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 14.10.2011 10:09
a clanocek je kde :-O

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 14.10.2011 10:13
Pripravený ;)

Hodnotenie príspevku:  0    1
 momo
registrovaný člen
Pridané: 26.12.2011 20:48
Na vaše otázky ako si nájsť sponzora je pripravený článoček tak buďte trpezliví .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 pipo
registrovaný člen
12
Pridané: 26.12.2011 20:54
no to sme zvedavi :) teda nie zebi sa ma to tykalo :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 27.12.2011 08:59
Jéjda, nejako som naň pozabudol :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 01.02.2012 09:35
Dosť častá otázka ? Chcem trénovať a jazdiť ako profesionál čo všetko mám robiť ?
Ak sa chcete venovať motokrosu na úrovni tak je skutočne nutné určité veci dodržiavať .
Chlapci ja vám nemôžem urobiť tréningový ani kondičný ani rehabilitačný plán kedže o vás nič neviem .

Vo veľmi hrubých rysoch by som vám mohol pripraviť aspoň nejaký postup ale to mi musíte napísať všetko. Čo jazdíte .ako ,koľko,aké máte možnosti ,koľko krát do týždňa trénujete a všetky podrobné a podstatné veci.

V otázke techniky jazdenie to bez toho aby som vás videl nejde .

Kto z vás je z okolia TN nie je problém sa stretnúť na jar na dráhe .Kedže tam budem takmer denne stačí ma osloviť . Potom je všetko podstatne jednoduchšie a rýchlejšie . Dík za pochopenie. MOMO .


Hodnotenie príspevku:  2    0
lemmy2
registrovaný člen
Pridané: 01.02.2012 10:30
momo:Neviem čím to je ale na blate sa mi jazdi lepšie ako na suchom podklade a aj viac vydržím. :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 01.02.2012 23:57
lemmy. Koľko meriaš?

Hodnotenie príspevku:  0    0
lemmy2
registrovaný člen
Pridané: 02.02.2012 10:33
momo: 172 cm

Hodnotenie príspevku:  0    0
 moto007
registrovaný člen
Pridané: 05.02.2012 09:34
Náučná debata každý si z nej zoberie to čo potrebuje a je to stará pravda, že každá rada je nad zlato. U mňa to bude nová skúška po zmene 2T na 4T tak som zvedavý čo to bude so mnou robiť. Podržanie plynu pred lavicou dopad na predok po prípade dáka tá sviečka nájsť ten správny stred, no len jazdiť a jazdiť. Ale vďaka radám, ktoré tu človek ktorý nemá bohvie čo odjazdené ako ja to bude určite ľahšie ako bez toho aby som si prečítal takúto debatu, ďakujem a teším sa na nové rady a postrehy od skúsenejších máte u mňa pivo......... :-P

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 10.02.2012 00:20
lemmy : mne osobne sa tiež jazdí lepšie po blate ako po suchom podklade.
momo : veľmi pekná diskusia, veľa dobrých a užitočných rád, vďaka ti ! :-)
hlavne ako si písal o "začiatočníkoch" na prvom preteku.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 10.02.2012 01:01
Sabi 1. Nemáš za čo ďakovať . PC z chalana závodníka nespraví ,to je jasné ale ak chlapec uvažuje nad tým čo si tu prečíta a prenesie si tieto poznatky na seba môže mu to pomôcť . Som rád keď mi niekto po čase napíše že to či ono skúsil a pomohlo mu to zlepšiť sa v jazdení . Mne ide hlavne o to aby chalani ktorý sa dali na tento šport ,neskončili skôr ako v skutočnosti začnú . Aby predchádzali chybám a následne zraneniam ktoré v tomto športe zanechávajú aj trvalé následky .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 09.03.2012 08:40
Ako trénovať techniku č.3 je už hotová tak prosím o strpenie. Zameral som sa viac na jazdca a začiatok sezóny .

Hodnotenie príspevku:  1    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 09.03.2012 08:48
Tak toto potrebujem aj ja lebo teraz cez víkend asi chcem začať trénovať ale ani sám neviem ako :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
2·3 >>

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pozor! Pridať príspevok môžete len na poslednej stránke diskusie!

<<   September 2018   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 29.09.2018
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 30.09.2018
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 30.09.2018
MX: RP - západ
Gbelce
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky