Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI


Quad / štvorkolky - Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ?
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2013 18:41
Po vyse 24 000 km v teréne mi odislo dobijanie na G700. Podla service manual medzi cievkami alternatora ma by t odpor 0.108-0.132 Ohm. Beznym merakom sa to zmerat neda. Najlacnejsi merak co to vie som na nete nasiel za 350 ewri co je cca tolko ako stoji cele nove vinutie alternatora...Nema niekto v okoli BA, TT, NR taky merak? Alebo tip na nejaky lacnejsii?? Musí mať presnosť merania v tisícinách, najmenej však v stotinách..
hato
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2013 20:05
Ahoj, mozem ti poradit ak mas niekde v okoli elektrotechnicku skolu, alebo niekoho kto tam chodi, skus oslovit jeho. V labaku istotne budu mat Wheatstonov mostík. Ten je na to ako stvoreny...

Meral som na tom asi dvakrat v zivote, nejake laboratorne civcenia. Bola to taka velka truhlica kde postupne tocis cudlikmi, az dosiahnes rovnovazny stav. Potom dokazes odcitat skumany odpor s dost vysokou presnostou.

Vyzera to asi takto:
http://www.electrical-res.com/EX/10-20-05/Vaiseshika_Portable_Wheatstone_Bridge.jpg

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 24.07.2013 21:10
Možno by sa to dalo vypočítať podľa Ohmovho zákona, pustíš medzi vývody povedzme 2V cez ampérmeter a odpor vypočítaš podľa vzorca R = U/I. Presný voltmeter a ampérmeter nie je až taký problém :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 24.07.2013 23:05
hato: Meranie v škole či niekde inde na stacionárnom prístroji zatiaľ nepripadá v úvahu, lebo vinutie alternátora sa dá zmerať aj bez demontáže na konektore do regulátora napätia.

tomXX: dobrý nápad, ale ak mám skontrolovať odpor v tisícinách Ohmu, potom aj Voltmeter a Ampérmeter musia merať v tisícinách... a to neviem či bežné meráky zvládajú... lebo inak dostanem delením síce odpor aj na X desatinných miest, ale budú to iba čísla nezodpovedajúce realite...



Upravil grizzly, 24.07.2013 23:06:53

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 25.07.2013 08:18
Tak potom jedine ak sa nájde niekto kto má RLC mostík, ten vie merať aj takéto nízke odpory. Žiaľ, ja nemám a nepoznám nikoho kto má. Čo takto cipo , on by mohol a nie je ani ďaleko.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 25.07.2013 10:51
Pozeral som svoje meráky a ampére a volty merajú na stotiny.. Takže ten odpor by sa dal na stotiny aj vyrátať, čo by mohlo vyhovovať ak vypočítané hodnoty budú v rozsahu 0,11 - 0,13 Ohm

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kamil
registrovaný člen
Pridané: 26.07.2013 09:47
v soporni na argentinskej ulici pri cintore elektroservis beno ste neskusali? opravuju tam elektromotory , previjaju cievky a vela inch veci.myslim ze oni to budu mat urcite

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 26.07.2013 12:07
kamil : no to je super nápad, hlavne že to mám za rohom... Díky

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 26.07.2013 18:08
Tak som na Kamilovu radu ihneď bežal na tú správnu adresu.
Podarilo sa mi zapožičať na chvíľu prístroj, o ktorom majiteľ tvrdil, že prístroj vie ten odpor zmerať.. Nie je k nemu žiadna dokumentácia, ale prístroj na tisíciny ohmu meria. Len neviem či správne aj tie malé odpory ... Niečo som pomeral, ale neviem, či čísla zodpovedajú aj fyzikálnej realite. Nenašiel som na ňom spôsob ako vynulovať displej pri spojení hrotov na krátko. Tak som tie hodnoty odčítaval od nameraných.. Dá sa tým číslam veriť ??

atv-quad.99aktivit.sk/post99.html#p99


Hodnotenie príspevku:  0    0
ujo.ado
IP: 77.234.255.109
Pridané: 27.07.2013 09:46
a nebolo by lepsie keby to oni pomerali? a mas istotu ze to bude dobre odmerane

Hodnotenie príspevku:  1    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 28.07.2013 10:57
Tak už som v koncoch ... Aby som mal istotu, kúpil som novú baterku a premeral vinutia aj iným spôsobom a s veľkou pravdepodobnosťou je vinutie alternátora v poriadku. Nabil som novú baterku, nahodil na mašinu.. Mašina stále skapíňala a tak sa nedalo merať.. Nokoniec sa umúdrila a aspom chviľu išla.
Na volnobehu som nameral na cievkach 24,23,22 V striedavé napätie. Na druhom Grizzly, ktorý funguje na volnobehu 24,25,24 V.
Grizzly nemá otáčkomer, a tak som meral. pokiaľ motoru nezačali kolísať otáčky /podľa zvuku/ či už v dôsledku obmedzovača, alebo nejakej inej závady, neviem..nameral som 67,68, 68 V.
Zmeral som na dobrom Grizzly napätie na baterke pri voľnobehu cca 13,8 V pri pridaní plynu stúpalo až na 14,5 V.. Dal som regulátor z dobrého na problémový Grizzly a napätie nikdy neprevýšilo cca 13,8 V.
Keže mašina začala fungovať, vybral som na skúšobnú jazdu. Veď mi jeden odborník napísal, že s dobrou baterkou to musí behať až do večera.. Po 3-4 minútách skapal... Nedalo sa naštartovať, iba cvakalo štartovacie relé.. baterka vybitá, horúce kontakty /nedalo sa na nich prst udržať/ aj baterka horúca..
Ńechal som ju vychladnúť, a keď som ju po 2 hodinách dal na nabíjačku, tak do nej ládovala 6,5 A /po naliatí kyseliny 6 A/. Je to rovnaké ako so starou baterkou... Aj nová sa za pár minút vybije ...Tak už ani len netuším kde hľadať závadu... ako by niečo pri naštartovanom motore malo extrémnu spotrebu prúdu... Káble ani poistky nehoria... Kde môže byť chyba ?

Upravil grizzly, 28.07.2013 11:00:30

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Knighter
registrovaný člen
Pridané: 28.07.2013 13:14
Káble si pozeral, či ti to niekde len proste surovo neskratuje?
Vieš + na kostru a baterka nakrátko. Skús dať nabitú baterku do grizliho, nechaj zapnutý kľúčik, ale neštartuj motor a za nejaký čas skontroluj či sa baterka opäť extrémne neprehriala "len tak". Lebo v tých hodnotách, čo si udal aj v tabuľke... tie hodnoty vyzerajú byť v tolerancii.
Ešte by si mohol napísať, že koľko Ah baterku tam máš... mne keď na nakladači Bobcat pretrhlo klinový remeň a dali sme len frajerkinu pančuchu na vodnú pumpu, aby sa nezadrel.... a tak som v pohode zašiel domov nejakých 15 min. jazdy s pár prestávkami (a štartovaniami) aby sa motor ochladil - punčocha predsa len nieje klinovy remeň.. ale chápeš čo tým myslím. Proste tá baterka utiahla chod motora bez dobíjania v pohode. A ešte som aj sledoval, ako klesá napätie, lebo bobcat má celkom fajn informačný panel :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 28.07.2013 14:20
Baterka má 18 Ah.
ešte som zmeral prúd na baterke , v zátvorke sú hodnoty namerané na fungujúcom druhom G700 :
vypnutý kľúč : 0,0 A /0,0/
zapnutý kľúč : 0,43 A /0,46/
stlačená páčka zadnej brzdy : 2,33 A /2,12/
zapnuté svetlá : 5,4 A /6,8/

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky