Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

YAMAHA MX Protour 2019

YAMAHA MX Protour 2019

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
logo

2T alebo 4T? Čo si mám vybrať...

Pridané 17.08.2009 18:41, autor pies, prečítané 42406x

Popri silnom vývoji štvortaktov, ktorý už ale oproti predošlým rokom nie je až taký rýchly, dvojtakty iba zostávajú v tieni ich hlučných bratrancov. Ale, ktorý je lepší? To je otázka! Tak si spolu zhodnoťme všetky argumenty.

FB Zdieľať článok na Facebooku

2T vs 4T
2T vs 4T
Niekedy okolo 1996 jeden z top inžinierov Yamaha Motor vošiel do zasadačky plnej predstavenstva a povedal im o novej koncepcii, ktorá spôsobila revolúciu v motokrosovom svete. Nedržal koncepty nových rozvodov, karburátorov, alebo zapaľovaní, ale žiadal ich, aby sa vrhli na štvortaktnú budúcnosť.

Je to ako keby ste žiadali McDonalda, aby nahradil Big Mac obyčajným šalátom. A predsa, kúsok po kúsku ich nakoniec presvedčil a úplne ohromil s prototypom novej YZ400. Odkedy sa však štvortakt stal kráľom, stále ešte všade nedosiahol svoje úplné víťazstvo.

Dvojtaktné rebelantstvo stále pretrváva a aj vďaka tomu, že niektorí výrobcovia sa cítia silní v pozícii tých, čo pochovávajú dvojtakt do hrobu len mávnutím ruky. Chceme trochu hlbšie preskúmať príčiny, že prečo všetky motokrosové srdcia nezachvátil štvortaktný ošiaľ. Zvedieme súboj argumentov medzi 2T a 4T – ktorý z nich je lepší?

ARGUMENTS
...
...
Hovoria, že história sa opakuje; zábavné na tom je, že takýto istý súboj 2T vs 4T  sa odohral už v rokoch 60-tych. Oproti 4T tradicionalistom s ich pudingovou miskou a koženými kraťasmi stál nový druh ľahkých „voňaviek“, ktoré okamžite začali prúdiť na trh čím úplne nabúrali status quo. Dnes sa medzi tradicionalistov radia dvojtaktári, no ich sklamanie z tejto situácie nie je zrejme dostatočným dôvodom na zmenu, ale jeden z nich skĺbil argumenty vychádzajúce nielen z rozumu, ale aj zo srdca.

Zrod motokrosových štvortaktov aké poznáme dnes bol vo veľkej miere ovplynený zvyšujúcimi sa nárokmi na životné prostredie. V krajine ako Amerika, kde si výrobcovia musia chrániť veľký profitujúci trh je pochopiteľné, prečo bol toto taký vážny dôvod na zmenu. Bohužiaľ, pokiaľ 4T je neodškriepiteľne ekologickejší ako 2T (ak porovnávame emisie), pravdou je, že to v žiadnom prípade svet nezachráni. Ak zvážime ostatné spôsoby prepravy ako sú autá, autobusy, lietadlá atď., potom sú emisie dvojtaktného motokrosu tak zanedbateľné, že je škoda sa vôbec o to zaujímať. Samozrejme, iróniou je, že švortakt prišiel s podobným neduhom – hluk.

A keď je stále niekto dosť odvážny hádať sa, že škodlivé efekty štvortaktu, ktorého symfónia priam buráca v ušiach, sú ďaleko prevážené výhodami jeho „eco-friendly“ vlastností, ktoré náš svet robia „čistejším“, je to scestné. Keď sa nad tým zamyslíme, naše merítka boli dosť mylne nastavené tak, že 450 4T je nejakým spôsobom porovnateľné s 250 2T. Pravdupovediac triedy MX1 a MX2 jednoznačne zvýhodňujú štvortakty – nie je to v žiadnom prípade férový súboj.

Je mnoho ľudí čo tvrdia, že práve výrobcovia môžu za dnešnú inváziu štvortaktov. Oni zase tvrdia, že 2T je oveľa lepšie vybavený pre off-road jazdu a má ďaleko väčší potenciál pre ďalší vývoj – zahŕňajúc aj ekologický faktor. Je tu niekoľko spoločností, ktoré pre 2T vyvinuli nové technológie pre zníženie emisií, lepšiu hospodárnosť paliva a dostali ich takmer na úroveň 4T. Tieto inovácie si už našli svoju cestu hlavne vo vodných skútroch a lodných motoroch, ktoré sú priam závislé na dvojtaktoch a boli postihnuté ekologickými reštrikciami ešte viac.

Je fakt, že prívery sú už trochu zaujímavejšie a karburátory používajú ploché namiesto okrúhlych klzákov, ale to je asi tak všetko, pretože motokrosový dvojtakt nebol nijak vyvíjaný takmer za celú poslednú dekádu. V porovnaní s ostatnými (hlavne cestnými motorkami) je dvojtakt niečo ako komické auto zo seriálu Flinstonovci.

Christian Burnham si spomína na zaujímavé obdobie, kedy pracovali na vylepšovaní dvojtaktu: „Sarholz Honda CR500, na ktorej som jazdil v 90-tych rokoch bola neskutočne dobrá motorka. Namiesto toho, aby sme hľadali ako zvyšovať výkon, sme skúmali ako na nej zmeniť priebeh výkonu a spraviť ho plynulým. Upravili sme valec aj priemer piestu a zvýšili sme jeho zdvih. Motorka išla vynikajúco. Pamätám si, že na prvej GP Francúzska v roku 1999 popri Petrovi Johanssenovi so štvortaktom od KTM a Yvesom Demaria s Husqvarnou som bol po štarte na čele“.
Bohužiaľ, smutne musím skonštatovať, že príčina prečo výrobcovia prestali 2T vyvíjať bola hlavne v peniazoch. Potrebovali by samostatné vývojové centrá pre dvojtakty, čo by popri vývoji pre štvortakty predstavovalo dvojnásobné náklady.

RING-A-DING… ROUND ONE
Pre chalana z ulice je kopec jednoduchých dôvodov pri výbere medzi 2T a 4T. Jedným z prvých je cena. Už pri kúpe novej motorky je možné ušetriť viac ako 1000€ v závislosti od typu a regiónu. Takisto pri kúpe jazdenej motorky sú tiež zaujímavé rozdiely, až na jazdenú 250-4T, ktorých ceny  tak rapídne klesnú, že môžu byť nižšie ako u 2T.

Kúpa jazdenky býva častokrát veľkou útrapou po tom, keď zistíme, čo sme skutočne kúpili. Neodškriepiteľne, pri kúpe jazdenej 4T berie kupec na seba oveľa väčšie riziko. Tie, o ktoré sa kvalitne staralo, môžu byť dobrou kúpou, ale tie, ktorých majiteľ bol technický antitalent sú ako granát bez poistky. Faktom tiež ale je, že existuje mnoho dílerov, ktorí vezmú váš starý štvortakt na protihodnotu za nový.

Pokým 2T sa dá pomerne ľahko a rýchlo dať dokopy, explózia štvortaktu vie narobiť poriadny prievan v peňaženke. V mnohých prípadoch sa ich oprava už vôbec neoplatí. Zaujímavé však je, že záujem o staršie štvortakty a náhradné diely do nich vôbec neutrpel a je stále v trende.

THE SUNDIAL AND THE QUARTZ WATCH
Ak už tieto fakty posúvajú argumenty viac na stranu 2T, posunieme ich ešte ďalej – poďme sa trochu pozrieť na údržbu. V skratke, štvortakty sú oveľa komplexnejšie s väčším množstvom pohybujúcich sa častí ako dvojtakty. Znamená to, že potrebujú viac času a vedomostí, aby sa udržiavali v dobrej kondícii.

Servis hornej časti motora je kľúčový bod. Pre majiteľa 2T je výmena piestu relatívne jednoduchá operácia – vypustiť vodu, zhodiť výfuk, karburátor, odpojiť príveru, zhodiť hlavu, vymeniť piesť, poskladať nazad a je to.

Pre mnohých majiteľov 4T znamená pohľad už len pri zhodení veka hlavy španielsku dedinu. Iba samotné nastavenie vôle ventilov, čo by malo byť bežnou súčasťou pravidelnej údržby (špeciálne u 250, ktoré točia až na „mesiac“) a kde sa ešte nezhadzuje ani hlava motora, môže byť zložitá úloha. Na niektorých modeloch je to ešte pekne vyriešené vahadlami a kontra-uťahovacím mechanizmom. No na väčšine moderných motokrosových mašín sú podložky, kvôli ktorým treba zhodiť aj vačky v prípade, že vôľa ventilov už manuálu nezodpovedá - vypočítať ich potrebnú hrúbku a objednať (prípadne nechať zbrúsiť). Navyše často sa odhalia mnohé miesta, kde už tiež treba previesť odborný servis, ale buď pre krátkosť času, lenivosť, alebo nedostatok peňazí sa to akosi opomenie a prenechá sa táto „milá“ povinnosť na budúceho majiteľa.

Nešpekuloval by som tu o počte havárií v motore, ktoré sa udiali v dvojtaktných, alebo štvortakných tátošoch, ale mám silnú predtuchu, že havária nastala skôr kvôli nezvládnutej údržbe, ako kvôli nejakým neduhom tej-ktorej motorky. Myslím, že je fér prehlásiť, že dvojtakt trpí práve pre svoju jednoduchosť.

FAT CLUB

Papierovo je jedným z najväčších rozdielov hmotnosť a jej rozloženie. 450 štvortakt má cca 100-102kg, pričom 250 dvojtakt má okolo 96kg. 250 4T prichádza s približne 94 kilami a 125 2T cca 86-88 kg.

Bohužiaľ, tieto hodnoty nepovedia všetko. Problém je, že štvortakt nie je len ťažší, ale jeho špecifický design spôsobuje, že ťažisko je položené vyššie – hlavne kvôli požívaniu ventilov. Toto vytvára kyvadlový efekt a ovplyvňuje schopnosť klopenia v zákrutách – predstavte si slalomára s činkou v rukách. Zvýšený počet pohyblivých častí skombinovaný s ich charakteristickou polohou v štvortaktnom motore zvyšuje aj tzv. gyroskopický efekt. Tento druh sily je cítiť hlavne vtedy, keď sa snažíte roztočiť kolesom z jeho stredu. Tento efekt ovplyvňuje schopnosť zmeny otáčania sa kolesa ako na zemi, tak aj vo vzduchu.

THE FEATHERWEIGHT BOXER AND THE PORTLY BALLERINA
Dvojtakt vyrába oveľa väčší výkon ako štvortakt, no v motokrose nie je počet koní tak podstatný ako spôsob ich prenosu na dráhu. Dvojtakt exploduje po určitej dobe, pokým štvortakt má plynulú výkonovú krivku v relatívne širokej škále. Krútiaci moment znamená veľa a štvortakt ho má na rozdávanie.

Výhod lineárneho priebehu je mnoho. Na 4T nie je potrebné tak často meniť prevodové stupne, a preto strávite menej času bez zatiahnutého plynu. Plynulý výkon takisto napomáha gripu zadného kolesa, ktoré nejde tak často do šmyku a jeho predvídateľné správanie je ideálnou voľbou pre technicky menej zdatných jazdcov.

Jedným z dôležitých rozdielov medzi 2T a 4T je grip na prednom kolese pri nájazdoch do zákrut. U štvortaktu znamená pustenie plynu niečo ako šľapnutie na zadnú brzdu. Toto je dvojitá výhoda pre štvortakt, motor jazdca spomaľuje a predok sa neponára nadol a nespôsobuje tak zhoršenie ovládania – brzdenie motorom efektívne drží predné koleso na zemi pri prejazde zákrutou. Ak pustíte náhle plyn na dvojtakte, idete vďaka nízkemu odporu motora jednoducho ďalej s minimálnym spomalením a jednoducho si nemôžete dovoliť brzdiť neskôr, pretože riskujete šmyk na prednom kolese. Namiesto toho musíte brzdiť skôr a takisto aj skôr pridať plyn, aby sa ponorené predné tlmiče vrátili do normálnej polohy.

Dvojtakt je motorka, ktorá odmení jazdca s dobrou technikou, ale odpúšťa oveľa menej pri dopustení sa nejakej chyby. Každý kto mal a jazdil cesťáka (bol zvyknutý na stály grip na prednom kolese)  a keď prechádza na off-road, oveľa ľahšie presadne na štvortakt ako na dvojtakt.

Štvortakty sú všeobecne oveľa lepšie vybavené na jazdu po tvrdých povrchoch. Plynulý prísun výkonu zabezpečuje dobrú trakciu na zadnom kolese, bike má oveľa lepšie „nasadenie“, lebo  motor udržiava neustále reťaz napnutú. Pri jazde na piesku môže extra váha štvortaktu znamenať dosť veľkú záťaž pre telo. Tu je cieľ, dostať predné koleso do vzduchu pri prejazdoch sypkých zákrut. Dvojtakt si vie jazdu v takýchto podmienkach skutočne užívať. Takisto, ak pôjdeme do blata, budete cítiť každé jeho kilo nalepené na motorku, štvortakt tu poriadne vyskúša kondičku jazdca. Dvojtakt sa oveľa rýchlejšie vyšplhá na povrch vďaka svojej nízkej hmotnosti a špecifickému priebehu výkonu.

Ironicky v súboji 125 2T a 250 4T sa na 125 budete cítiť ako na unavenom somárovi, pretože držať ho neustále v otáčkach je v týchto podmienkach nesmierne náročné. 250 4T tu má jednoznačne navrch, pretože nie je taká silná ako 450, je ľahká a dáva dostatočný výkon.

THE LAST SAMURAI
Ak chceme posúdiť, či je lepšia 2T, alebo 4T, odpoveď vôbec nie je jednoznačná. Tak či tak, bolo by zaujímavé vidieť s čím by prišla Honda, keby jej motokrosové vývojové centrum pracovalo na dvojtakte tak, ako na novej CRF450. Často to je o emóciách ako o čistej logike. Moja hlava vie, že budem rýchlejší na štvortakte, ale keď už dosiahnem v jazdení nejaký bod, kedy sa zmierim s tým, že nebudem svetový šampión, byť len rýchlym ma už prestáva napĺňať. Moje srdce ostáva pri mnohých kvalitných 2T jazdcoch, pretože si o nich myslia, že už sú za horizontom. Mnohí ich pre ich motorku podceňujú a o to je víťazstvo potom sladšie. Najlepšie na tom je, že ak vyhráš na dvojtakte, si hrdina, no ak sklameš, stále sa môžeš vyhovoriť na bike.

V konečnom zúčtovaní by sme asi mali byť vďační, že ešte stále máme možnosť voľby, možno niekedy už také šťastie mať nebudeme.


Na záver tu ešte máme rozhovor s dvomi špičkovými jazdcami:

Požiadali sme Christiana Burnhama a Tommyho Searle o ich názory na 2T vs 4T. Christian jazdil na dvojtakte v 90-tych rokoch a aj v čase keď prišla na scénu YZ400, na ktorej jazdili Andrea Bartolini a Peter Johannsen. Tommy je samozrejme jedným z najväčších talentov Británie a práve presedlal z dvojtaktu na KX250F.

Tommy Searle
Tommy Searle
OK, takže ak by vám bola ponúknutá možnosť jazdiť pretek na 2T a 4T, ktorý si vyberiete?
TOMMY
Nejazdil som ešte pretek, kde by boli obe, ale povedal by som že 250 4T je po všetkých stránkach lepší. Keď som občas jazdieval na 125 2T spolu s 250 4T stále som mal pocit, že na nich nestačím. 250 4T je oveľa silnejšia a má oveľa lepší záťah.

CHRISTIAN
Ja som stále 2T fanúšik a páčia sa mi tie explózie výkonu, ale vývoj štvortaktov bol úžasný – sú každým rokom lepšie a lepšie. Myslím, že práve preto je tu teraz taký veľký rozdiel medzi nimi. Ale nezabudnite! Všetci top jazdci súčasnosti idú na štvortaktoch, takže je ťažké tvrdiť, že 4T sú až o toľko lepšie.
Christian Burnham
Christian Burnham
A čo jazda v špecifických podmienkach?
TOMMY
Na tvrdom povrchu má 250 4T úžasnú silu vo výjazdoch zo zákrut. Takisto aj na štarte. Možno pri určitých podmienkach, ako keď je mokro, možno by niektorý jazdec uprednostnil 2T, ale pravdu povediac, 250 4T je v drvivej väčšine prípadov lepšia.

CHRISTIAN
Myslím, že 2T by som uprednostnil na jazdenie v piesku a blate, no na tvrdom povrchu uprednostňujem 4T. V poslednom období už sú ale aj 4T veľmi jednoduché na ovládanie aj v takýchto podmienkach.
Zdroj: http://twostrokemotocross.com/2009/07/two-stroke-or-four/


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 6
burnham.jpg
1.jpg
2.jpg
header.jpg
3.jpg
69 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 13.5 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

martinsvk, 17.08.2009 19:06
Pekný článok, dozvedel som sa aj nejaké zaujímavé veci, o ktorých som nevedel

lukystrike, 17.08.2009 19:30
Velmi pekný clanok :D

y4m4h4, 17.08.2009 20:03
Dobrý článok ,ale aj Honda obnovila výrobu 2T však sa pozrite :lol:
http://twostrokemotocross.com/wp-content/uploads/2009/08/hondacr125-2010.jpg
a videli ste už novú YZ 250 2010 ?
http://twostrokemotocross.com/wp-content/uploads/2009/08/yz250t2010model_small.jpg
http://twostrokemotocross.com/wp-content/uploads/2009/08/2010yz250.jpg
:-O
... (môžte vidie ,ako by sa žilo bez 4Taktov) B-)

pies, 17.08.2009 20:13
y4m4h4: to co pises je obycajna kacica, na ktoru si sa aj ty nachytal, tie foto su photoshop!!!

VanDahl111, 17.08.2009 20:28
teda clanok je uzasny u mna je 2t na prvom mieste stale a ak budu take yz 2010 tak si myslim ze by mali uspech:..2t 4ever a yamaha obvzlast :D

torrelles, 17.08.2009 20:35
ta honda cr 125 2010 vyzera ozaj pekne

torrelles, 17.08.2009 20:58
http://forums.mxtrax.co.uk/attachment.php?attachmentid=7746&d=1246670836
http://forums.mxtrax.co.uk/attachment.php?attachmentid=7747&d=1246693209

ferike, 17.08.2009 21:01
článok pekný ale ja som dvojtaktom verný :D

199travis199, 17.08.2009 21:27
torrelles : to robi tusim jedna americka firma to su neni origo :hacker:

doodi332, 17.08.2009 21:41
Mam taku jednu otazocku: da sa teda porovnat vykon 250 4T s 125 2T ??

fourstroke, 17.08.2009 21:56
to pies: diky za skvely clanok, opat !

topnad232, 17.08.2009 21:57
velmi pekny clanok ale ako pravdu povediac taktiež ma 2T najviac oslovil jako aj udrzbou tak aj cenou moj nazor :proud:

pies, 17.08.2009 22:02
ak si pozorne cital, tak by si mal vediet to ze vykon nie je to co ta urobi na trati rychlym, kedysi si nikto vymyslel ze 250 2T = 450 4T a 125 2T = 250 4T, mozno ze na zaciatku vyvoja stvortaktov sa dalo hovorit o akej takej rovnosti, ale dnes jednoznacne je to puha fantazmagoria a taketo porovnavanie je uz totalne nerealne....
Ak ta ale zaujimaju jedine konske sily motora, to si mozes niekde precitat po nete. No na trati rozhoduje nieco uplne ine ako je vykon motora.

mireccc, 17.08.2009 22:06
2-T masinky su super na naucenie techniky jazdy. Su to super stroje. Píla je píla.

petzo, 17.08.2009 22:10
inak prečo vlastne jazdia spolu 125 2t a 250 4t?? :bla: to bol koho napad? podla mna to je utlacanie 2 taktov.

fourstroke, 17.08.2009 22:23
kedysi som bol zatazeny na stvortakty........... ale raz som skusil dvojtakt.........a odvtedy nedam dopustit na 2T

jarinoz, 17.08.2009 22:47
petzo: pretoze je to ten isty vykon 125 2t je este lepsie kto to vymyslel? asi rada starsich :D

madMX, 17.08.2009 22:56
y4m4h4 huste fotos :D , este keby Honda urobila 150 2t tak nevaham :-P

pipo, 17.08.2009 22:56
super clanok,ktori ma este viac utvrdil ze 2T je skutocna masina :skull: a hlavne obdivujem strelcov krory ich vedia skutocne skrotit B-)
a najviac sa mi pacil ten virok v clanku: Moje srdce ostáva pri mnohých kvalitných 2T jazdcoch, pretože si o nich myslia, že už sú za horizontom. Mnohí ich pre ich motorku podceňujú a o to je víťazstvo potom sladšie. Najlepšie na tom je, že ak vyhráš na dvojtakte, si hrdina, no ak sklameš, stále sa môžeš vyhovoriť na bike. >:-) :lol:

petzo, 18.08.2009 00:36
jarinoz: no hej ale keby to bolo vsetko oddelene , kazda kubatura zvlasť tak si myslym ze by to bolo lepsie. a mozno aj fabriky by sa viac venovali 2 taktom.. ale to je cisto iba moj nazor ;)

DRIFTER, 18.08.2009 06:27
... bodaj by sa zaviedla trieda zvlast pre 2T a zvlast pre 4T :~ a do 15-16 rokov povinne vsetci 125 2T (resp. 144, 150ccm), potom nech si ide kazdy co chce ;)

egi50, 18.08.2009 09:04
y4m4h4: nezda sa mi aby Yamaha postavila YZ s deltaboxom ramom?...nekopiruju tvar ocelakov?

y4m4h4, 18.08.2009 09:17
egi50: tie obrázky som pridal ,iba ,ako spestrenie :D sú to ,len výtvory fanúšikov

scania, 18.08.2009 12:55
stale vravim ze nech kazdy jazdi na tom co mu pasuje, ak niekomu pasuje 2T nech sa paci ak niekto preferuje 4T nech si ju ma. A ak niekto chce kombinaciu tychto dvoch nech si zaobstara 250 4T tot moj nazor

gadget, 18.08.2009 13:27
Najlepši pomer cena,vykon udržba asi ten 3Takt ten by bol fakt super :)

Krnac-93, 18.08.2009 13:33
DRIFTER:blbost nech si ide co chce kazdy bez ohladu na vek tak ako to je , je to dobre to by potom dost jazdcov prestalo s motocrossom ...
ALL : preco ide 125 2T z 250 4T?lebo vykonovo na jednej urovni haaha to potom ty co fandia 4 taktom mozu povedat ze preco si seru 2takty do seba ked idu spolu 125 a 150 podla mna sa tu viac menej riesia totalne kraviny komu co sedi nech si jazdi a niesom toho nazoru ze 2t upadaju a nastava nova era 4t prave naopak 2t sa zacinaju rozvijat aj ked mne vobec nesedel 2t ...

szegibalu95, 18.08.2009 13:45
to je co 3t ?

szegibalu95, 18.08.2009 13:46
s 2t je lepsie a tažšie isť ako s 4t - preto lebo ho treba držať v otackach , ale preto lubim motocros!

martinsvk, 18.08.2009 13:52
Tak po tomto článku už vôbec neviem či kúpiť 2T alebo 4T EXC :D

DRIFTER, 18.08.2009 14:15
krnacr: 15 rocny "jazdec" este nie je jazdec (cest vynimkam) a podla mna takyto fagan nema co mat 450 4T alebo 250 2T :bla: a k tej tvojej vete: "2t sa zacinaju rozvijat..." :bla: zo styroch japoncov vyraba MX 2T uz iba yamaha. Tomu hovoris rozvoj? :bla:

KTM-FAN, 18.08.2009 14:18
2 szegibalu94

No neviem ci taku 2T 300 musis drzat v otackach

A zase naopak 4T 250 co ti povie na nizkych :D


Otacky su hlavne o objeme. Cim mensi objem tym vyssie otacky na dosiahnutie vykonu.

revky11, 18.08.2009 15:54
kamarat ma 500 2T a tam o otackach neni rec ci nizke ci vysoke vykon je stale supa. Vela robi vsak aj to ze nema priveru a vykon ma priebeh.


Upravil revky11, 18.08.2009 15:55:45

rider1, 18.08.2009 15:59
2T - 4ever

KTM-FAN, 18.08.2009 16:08
2 revky11

Vies na co je privera ? -Zrovna na to aby motor mal priebeh.

Motor bez privery je taky kompromis - nema to uplny spodok ale ani spicu.
U 500 2T je to len obsahom ze sa ti zda ze to tak strasne ide.
Na MX trati kde sa jazdi brzda-plyn to nejako nezbadas - skus sa s tym ale odviezt po blate, sikminach a korenoch - tam uvidis co je to priebeh motora. Tam je uz aj citelny rozdiel medzi cross a enduro motorkou a nie to starym dvojtaktom bez privery.


Upravil KTM-FAN, 18.08.2009 16:09:54

zsolt95, 18.08.2009 19:14
szegibalu95-- s 2t je preco lepsie?? uz si skúsal 4t?? okrem endura?? inac aj ja mám rád motocross ale este nejazdím a thy?? odkedy jazdís motocross??

Krnac-93, 18.08.2009 19:53
DRIFTER:no a?zase tie reci 15 rocny 16 rocny fagan pubertak jasne nejdem sa s tebou hadat ja mam 250 4T nie 450

momo, 18.08.2009 21:22
Članok dobry .Diskusia už skoro oničom . Je na každom aby sa rozhodol čo chce .Inak sa rozhoduje 20 ročný chalan ktorý zarobil niake prachy vonku a chce mašinu .inak 15 ročný chalan ktorý možno na niakej brigáde zarobil a ostatne dostal od fotra .uplne inak sa rozhoduje otec maleho chlapca ktorý ma skutočný talent.
Všetko je to o tom kedy a v akom veku vstupuje človek do motocyklového sveta a aké ma plány a predstavy že čo asi môže dosiahnuť . 99% pretekárov začínalo na 2 taktoch a postupne prešli na 4t .myslim že len velmy mala skupina bola tá ktorá potrebovala 4t preto že im už dvojtakt nedokázal poskytnúť dostatok výkonu . Myslim že technika ovládania motocyklu sa podstatne lepšie učí na 2t ako 4t . zase volnejšie jazdenie je jednoduchšie na4t ako 2t .Poznal som vela špičkových pretekárov ktorý závodili na 4t ale trénovali aj na dvojtaktoch.Prečo asi? . Je to len taká moja úvaha a zamyslenie a vôbec sa nemusíte
s mojim názorom stotožnovať.

Knighter, 18.08.2009 21:39
starí motorkari povedia:"Na zaciatok treba 125ku dvojtakt, aby si sa naucil s motorkou robit, taka motorka ti nedaruje nic a neodpusti ani najmensie zavahanie, ked sa na nej naucis jazdit, potom si kup co chces"
a tieto nekonecne hadky, ze co je lepsie......kazdemu co sadne, na co ma a na co sa citi.
Myslim, ze je z coho vyberat!
Ako tak pozeravam, vela chalanov si mysli, ze ked si kupia 450ku, tak jaki palici z nich budu a jaky budu rychli......a potom nahodou pride napr. isty pan MILAN SUROVEC na mx trat na svojej starej SX250 s kosikom hub a predbehne tam chalanov na super 4taktoch typu RMZ a pod., ktori ani nevedia, co sa prihodilo a kto bol ten starý ujko co si z neho robili srandu, ze co robi na motorke taky dedo.

riskoktm, 18.08.2009 22:22
super clanok ale ja som kamenny fanusik 2t 250sx >:-)

radoXXX, 19.08.2009 10:08
ja som tiež verný 2T RM125...aj ked sa ma každý pýta,prečo som nekúpil radšej 4T

speedy, 19.08.2009 16:39
tiez som vzdy chcel 4T, teraz som presiel na 200 2T a neviem si vynachvalit

izbit, 19.08.2009 21:49
excelentný článoček B-) .....celkom zaujímavé veci :hacker:

Jando, 20.08.2009 12:47
Ja jazdim 125 2T ale uz ma ten dvojtakt vobec nebavi. Skusal som aj 4T a je to presne to čo sa mi paci,cize prechadzam na 4T tento rok, urcite. Ale vobec neznevazujem 2T, kazdy nech ide to co sa mu paci, mne mx dvojtakt nesedi.

mpistole, 20.08.2009 16:28
Mal som dost dlho 250 2T, nedavno som skusal 4T 450 . Podla mna ma 4T lepsie rozlozeny vykon . Vykonovo su 250 2T a 450 4T zhruba rovnako ... Priklanam sa skor ku 4Tu , lepsia charketristika motora .

sovietlc4, 20.08.2009 18:08
250 2t jednoznacne to je to prave orechove :lol:

bestye, 20.08.2009 20:24
o chujovinách tu teda viete písať litánie,
ináč super článok

emil, 20.08.2009 21:44
Na motocross asi 4T na CC 300 2T ja jazdím CC 300 2T a je to oproti 450 4T ĺahšie asi o 15kg a obratnejšie výkon približne ako 450 4T a krásny priebeh výkonu bez kopancov oproti 125 2T ja som sa na 125 nevedel odviesť.Na tristovke neriešim zaradený kvalt pridám a idem.Ale je to na každom z nás čo si zvolí dobrý jazdec zajazdí na hoc čom,to mne bohužiaľ nehrozí :grin: Keby som mal veľa peňazí tak mám aj aj :D

momo, 20.08.2009 22:27
Emil .jazdil som 125 aj 350 a nemal som problém .300 je supr obsah niečo medzy 2t a 4t .Super stroj na ktorom sa môžeš postaviť proti komukolvek.

emil, 20.08.2009 22:39
Momo pekne si to napísal ešte kebyže ten medzikus medzi motorkou bol dobrý tak neni o čom takto mám konkurencie schopnú motorku ale tie výkony :grin: :grin: Ale jak som už povedal mám z vozenia sa radosť a to mi stačí,už sa teším k tebe na guláš!!!

Upravil emil, 20.08.2009 22:40:06

momo, 20.08.2009 22:44
Emilko som rád že ty si rád a máš radosť s povozenia sa na motorke . Nejde o nič len si užiť chvilku života pri niečom čo ti roby radosť. Teším sa na teba v Trenčíne.

Pendo-7, 21.08.2009 00:56
Veľmi dobrý článok.Ja som v súčastnosti rozhodnutý pre dvojtakt kvôly: 1.Cene 2.Údržbe s ktorou je spojená aj tá cena.Mám 125 2t čo mi pri mojich 80 kiloch úplne stačí a podla mňa je najvhodnejšia na naučenie a postupné zdokonalovanie techniky jazdy..

momo, 21.08.2009 22:19
Pendo ja mam 95 kilov a tiež mi 125 stačí.

jeffo, 21.08.2009 22:21
momo :D ale su taky co sa im zda malo ked tahaju 6-ku na plno po polnej ceste :D :lol: :lol: :lol:

momo, 21.08.2009 22:24
Kto taha 6 naplno po polnačke nech taha rovno do p...

mpistole, 22.08.2009 00:16
Nikdy som nemal 125ku , ale myslel som ze maju 5 rychlosti :roll:

kxbibo, 22.08.2009 08:20
mpistole: no niektoré mali 5 ale väčšinou majú 6

picaso, 22.08.2009 09:57
Sam seba som presvedcil ze pre amaterov co jazdia na trati ked sa podari a sem tam tatovi po pivo cez les a vecer po tme na ryby ,,,,,,,,,,,,,je enduro 2T 200 - 250 najjednoduchsie riesenie :D ,,,,,,,,,,,,2T cross je zlozity na pilota a 4T cross je pre servisnych maniakov :-P ,,,,,,,,,,,takze uz sa tesim na novu sezonu kde si chcem overit teoriu v praxi :-/ ,,,,,,,,,,,a smozrejme 2T je lahci aj na manipulaciu

slovak11, 22.08.2009 10:56
članok je pekny. Môj nazor je taký že v motokrose kto raz skusi 4T, už sa asi k 2T nevrati.
Ked niekto s hobbikov napiše že 125 je slaba, nevie jazdit. Ked si niekto kupi motokrosovu motorku 125 a voli ho po polnej ceste plný kotol kolko to da. Pravdepodobne nemá rozum a ani nevie čo robi, zisti to až vtedy ked ju zadrie. Po rovine alebo ceste vie šulcom otočit každý trotel, treba ist na trať a tam je treba dať plný kotol.

kxbibo, 22.08.2009 13:06
súhlasím s tebou slovak11.mne tiež v poslednej dobe lieta po hlave myšlienka zaobstarať si enduro 250-300 2T. Už som si aj skúsil 300 2T len tak na chvíľu. Ale zdá sa mi, že ak som už unavený tak na 4T sa mi jazdí lepšie ako na 2T.

tedy, 22.08.2009 13:40
ja by som jazdil 2T,ale nechce sa mi po kantraci opravovat vyfukove koleno,lebo ho vzdy na stromoch poohynam

Mr.Yamaha, 22.08.2009 13:42
No chlapci moji zlatí,ale stále nikto nespomenul spotrebu kolien pri 2T,u mňa je ,,zatial"stále dosť vysoká,ponevač naučiť sa to cez tie drevka chvílu trvá,/samozrejme motokross je v tomto ohlade v pohode/takže aj toto treba zobrať ako prevádzkové náklady.Ale zas fakt že si ju niekde v lese prehodím,vytlačím alebo pridvihnem (2T300) ovela lahšie ako napr 525ku mi nikto nevyvráti,mne pripadá každé kilo nad 100 kg za 3 kilá ...

Mr.Yamaha, 22.08.2009 13:43
p.ci,tedy ma predbehol ..

slovak11, 22.08.2009 15:58
mr.Yamaha, s tvojou kondičkou, kludne možes íst aj do 4T. 525 mozeš kludne nosit na chrbate a popri rom možeš pomoct emilovi, tahat jeho motorku. Takže tych par kg nad 100 tebe problem robit nemože. :lol: :lol: :lol:

Mr.Yamaha, 22.08.2009 17:58
:-P slovak11.. možno momentálne vládzem trošku viac ako Ty,ale to by si mal raz prísť pozrieť najaky CC a potom tam uvidíš Tých čo majú kondičku,ja som iba taký slabunký odvar :shame:

tedy, 22.08.2009 19:53
mr.yamaha co uz,skor mi trklo :D .a neporovnaval by som 2t a 4t co sa tyka opotrebenia motora koli tomu,ze 2t je podstatne horsie mazany a ma deravu vlozku.4t je drasia udrzba,ale to mazanie predlzuje zivotnost.

kxbibo, 23.08.2009 08:50
tedy: dúfam, že ten tvoj príspevok nemyslíš vážne :lol:

tedy, 23.08.2009 09:36
myslim,mas nieco proti?nebud moc mudry,jazdil som a robil moto este ked si snival o tej dr-ke co si mal

Upravil tedy, 23.08.2009 09:39:20

kxbibo, 23.08.2009 09:45
porovnávať 2T a 4T sa vždy bude. Je kopec dvojtaktov, ktoré vydržia viac ako štvortakty a je kopec štvortaktov, ktoré vydržia viac ako dvojtakty. Všetko záleží od toho čo konkrétne porovnávaš. Dlhodobých testov dvoch a viac motoriek naraz je ozaj málo. Myslím čo sa týka MX strojov a súťažných endúr.

mpistole, 23.08.2009 13:02
Musim suhlasit z tedym , kto uz videl valec dvojtaktu vie o com pise .

kxbibo, 23.08.2009 13:29
tedy pred počas DR som mal KX 125 s deravou vložkou :lol:

kxbibo, 23.08.2009 13:30
Toto sú nekonečné spory len o slovo. Ja sa rád povozím aj na 2T aj 4T. Najlepšie sú osobné skúsenosti. HAWK. :lol:

kalic, 24.08.2009 12:57
TO je blbost ked chces na 2t predbehnut 4t musis byt skoro raz tak dobry ako on a preto sa aj horsi jadzci na 4t dostavaju viac do predu ako niektory na 2t

kalic, 24.08.2009 13:02
asi by skorej mali jazdit 250 2t za 250 4t tak ma 250 2t veci vykon ako 250 4t a 125 2t za 150 4t a 450 4t by sli samostatne

slovak11, 24.08.2009 21:16
kalič, najlepsie by bolo keby jazdil každý sam a bol by pokoj. s preteku by mal každý prvé miesto.
Nieje rozumnejsie ist s dobou??? Niekto vlastní 2T a treba prenho urobit kategoriu??? ked to vieš na 2T nemaš problem žiadny. :bla:

KTM-FAN, 24.08.2009 21:36
co sa trasete zachvilu 4t 450 vymiznu a budu tu zase 4t 350 :lol: ( ako v endure okolo roku 1997 )

slovak11, 24.08.2009 21:51
lenže ked vymiznu 450 to už budu 2t všetky pomlete v šrote. :lol: :lol: :lol:
Kto bude ešte vtedy vlasnit taku smradlavu potvore ako je 2T :lol: :lol: :lol:

emil, 24.08.2009 21:55
Ja a ešte Mr.Yamaha :D :D :D Ty kujon jeden a spolu ti natrhneme r...ť na tých smradoch :-P :-P :-P

slovak11, 24.08.2009 22:06
sak ale dufam že ich vymenite na naozajske motorky. :lol: :lol:
Ked sa dostanem v týchto volbach do parlamentu tak ich dam zrušit. Ekologia je ekologia. :lol: :lol: :lol:
Smrdi, reve a ešle mi robi aj čierne bodky na drese. :lol: :lol: :lol:
Tak to by som si pozrel. Ja mam ten rit-ý zvierač asi najviacej vatrenovaný. Tak ta asi sklamem emil.

Upravil slovak11, 24.08.2009 22:08:31

emil, 24.08.2009 22:26
Moja nesmrdí nereve a nerobí botky lebo tam mám endurový výfuk sériový ktorý musí splňať nejaké normy a ten elxír si dávam 1:50 nie ako niektorý 1:30 že aby to lepšie mazalo :D to je ko...a.A tie vaše Akrapoviče a iné výmysly sú už len tiché :grin: No dosť bolo srandy keby som jazdil motocross tak mám určite4T takto sa uspokojím aj s neekologickým 2T v lese je to fakt dobré :bla:

momo, 24.08.2009 22:44
Emil aj keby som začal jazdiť motocross tak len na 2t .

slovak11, 24.08.2009 22:55
vy starý ........ prečo raz nemožem mať pravdu. A aj tak smrdia!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:

momo, 24.08.2009 22:59
slovák .už 30 rokov čuchám ten smrad a stále mi vonia.

Mr.Yamaha, 25.08.2009 14:02
chlapci,prestante riešiť hovadiny,je tu vážna udalosť - končím pod starým nickom Mr.Yamaha a začínam nový život ako : CC 979 ,opakujem - CC 979,.../dvojtaktný superhrdina so supertechnikou,supervýdržou a superpsychikou/

Koniec hlásenia

enslow, 25.08.2009 14:16
ja osobne sa na 4t nedam nikdy..2t mi velmi vyhovuje aj co sa tyka manevrovania aj vahovo...moja 250 s ladenym vyfukom ma vykonu az az..
co sa tyka udrzby si vsetko robim sam a na pockanie..
inak v konecnom dosledku mi je jedno na com idem..co mi daju na tom "odzavodim"
vysledok sa da podavat aj na 2t

lazyboy, 26.08.2009 17:14
Ak som cítal spravne a 250 4t je najlepsia motorka preco potom vymysleli nedávno 144 2t????? len tak? a myslím ze kazdy 4t by asi prehral keby ide proti vlastnej kubature napr. 250 2t vs. 250 4t

pies, 26.08.2009 18:18
lazyboy: keby si si precital poriadne ten clanok, tak by si si radsej zahryzol do jazyka a nepisal take kraviny.... :bla:
preco asi cim dalej tym viac sutazi umoznuje 2T 250 bojovat popri 4T 250? a ani v tychto pretekoch 2T neexceluju... :-/

palo204, 06.04.2010 12:01
super članok :)

filipyz, 06.04.2010 19:38
nedam dopustit na 2t .. a kedze sa hovori ze kto sa povozi na 4 takte uz pri nom ostane .... netusim sa vozit na 4 takte :D moj svet je tvojtaktny :-)
slovak11>NESMRDIA :D

mato2t, 06.04.2010 20:42
2T forever,na 2T nadam dopustit.Mne osobne 4T nejako nesedí,ale na preteky kde ches uspiet tak asi ten 4T.

199travis199, 06.04.2010 21:16
kedy si uz vsetci zapametate ze to je vsetko o jazdcovi a nie o moto ked je borec vyhra aj na 2T aj na 4T

romancr, 07.04.2010 17:28
slovak11 : ak davas belray a podobne ..... tak ti to moze smrdiet

rado250, 12.05.2010 20:12
199travis199je to tak ale aj tak ten dobry pilot sam zisti ked vsetko presedla co mu najviac sedi, ja som napriklad skusal 125 2T - 300 2T -250 4T- 450 4T a moje nazory su asi take 125 treba strasne drzat inak sa jej miestami nechce 300 to jej trosku drapnes v zatacke napriklad a uz cakas kedy ta da dole inak na rovinke zatah ze cakas kedy to uz prestane stale stale taha ako pichnuta svina 250 4T taky stred by som povedal vpohode rozlozenie vykonu, vaha, prejazd cez zakrutu atd...nemam co knej dodat ale napriklad pre 100kg pilota to urcite nie je...ked by som porovnal 250 2T a 4T tak spotreba je tam urcite rozdielna kedze 2T odpaluje na kazdu prvu narozdiel od 4T... 450 4T no to je uz pre pilota co ma uz svoje nalietane a na tej treba stale stale trenovat lebo ta neuhne nic ja som sa nanej citil trocha ako na takom tanku- vaha..., vykon neriesim jedno aka rychlost jedno aky plyn stale potiahne tak ako 450 4T :D a je jej uplne srdecne jedno akeho pilota vahovo nesie 100 kg a co pohodka. ciste len moj nazor. B-) Clanok super ;)

199travis199, 30.11.2010 19:38
nieco pre milovnikov 2T http://www.tipmoto.com/motorky/kawasaki/172043-kx-250-top-vybava.html

filipyz, 30.11.2010 19:42
juro tu som pozeral predcerom iny cukricekk ty brdo :lol: taky vyoravac zemiakov :D

Upravil filipyz, 30.11.2010 19:43:24

momo, 30.11.2010 19:56
Travis .Mať teraz na nu prachy, zajtra ju mám v garáži a vozím sa na nej až do dôchodku. :-P

greenarrow, 30.11.2010 20:11
tak moj nazor ak ma skusenost ked niekto vie a ozaj vie spojka plyn a techniku jazdy 125 tak pochova aj 450 a aj 1000 zaklad je technila nie vykon ........... B-)

excmania, 01.12.2010 01:07
tak tu kawasaki ladil iny psychopat :-O naco mu to bolo,ked jazdil opatrne a nikdy nebola padnuta?fajnsmeker proste B-)

pipo, 01.12.2010 02:12
hentu ,,strelu zelenu,, mat doma tak je v izbe a ani by som to nevytiaho zaspinit asi :lol:

199travis199, 02.01.2011 23:20
balzam na dusi aj usi :D



www.youtube.com/watch?v=-LgSMI-oJLc

filipyz, 02.01.2011 23:40
jihhaaaa uzasne juro si inak trafil toto ;)

momo, 03.01.2011 18:38
travis. ten začiatok je ako ked kopneš do osieho hniezda . :-P Paráda.

macoFOX, 03.01.2011 20:34
No ja by som si zobral určite 2T, a minimálne CR 500, kúpiš to za dobrú cenu, ani o výkon sa nemusíš báť a navyše je bezúdržbový, kým ten kýbel zničíš veľa zadných pláštov zoderieš. A máš to vyriešené. :D

moto007, 17.01.2011 17:21
Aspoň trochu mi to otvorilo oči, pekný článok a ešte krajší záver. :lol:

Knighter, 17.01.2011 23:37
to video je nehorázny masaker, nebeská hudba pre uši

199travis199, 27.02.2011 12:04
balzam pre oči :D :D
http://twostrokemotocross.com/forum/index.php?topic=2053.0

excmania, 27.02.2011 14:05
tie cierne rafky...ze to nedavaju na kazdu motorku.Omnoho viac im to pristane ako pochromovane B-) Ale motorka nadherna..

JURIPKO, 28.02.2011 10:00
Tak jeden cukríček z 2T som si včera doviezol už aby bol víkend a plusové stupne počasia nech viem či sa mi hodí k pleti :lol:

slovak11, 28.02.2011 11:30
Lacko nehnevaj ma, ja snivam už dlho o 125, zase mam chrobaka v hlave. Len ja mam problem že všetko musim kupovať v tajnosti aby moja spolubyvajuca nevedela, inak mam problem. :lol: :lol:
Ak je červena učite ti pristane o tom sa nemusime baviť. :lol: :lol:

momo, 28.02.2011 11:47
Edko . je to červená strela a Laco pojde ako diabol . :-P :-P

JURIPKO, 28.02.2011 11:59
momo a možno na hubu lebo toto je 2x125 :~

slovak11, 28.02.2011 12:03
bože môj to čo si sa zblaznil na stere kolena??? 250???? :-O :-O :-O ved to je čista sebevražda, načo ti to bude ???? Fuj :grin:
Na to by som nesadol ani po 2 promile. Už si nemal dlho ni dolamane ty starý blazon. :lol:

JURIPKO, 28.02.2011 12:16
Edko neboj ešte som nenalepil 64-ku,ale včera ak som sa na západe na nej vozil tak mi stali všetky chlpy :-/vyskúšam,lebo toto ma láka a poprípade posuniem naozajstnému pretekárovi :)

dzipo, 28.02.2011 13:22
no Laco Ty si samé prekvapenie :D .Vitaj v rodine!

excmania, 28.02.2011 13:44
JURIPKO: aky rocnik je ta CRka?:)

JURIPKO, 28.02.2011 13:50
USA uloženka 2006.

excmania, 28.02.2011 13:53
och jeeeeeee B-) parada.Je mozne niekde vidiet foto?Ja cakam na moju CR uz ukrutne dva mesiace :-| .Dostala novy nicasil (ITA) a dalsie organy...uz si zasluzila.

madMX, 28.02.2011 15:33
Juripko zlom vaz a v zdravi si ju uzi....
Ja ostanem pri 4t 250, robi to zo mna lepsieho jazdca, nemusim sa bat 13tis otacok :)...na 2t treba ist strelbu aby to dobre vyzeralo.
excmania...cierne kolesa pristanu, ale iba nove, vies si predstavit ako by vyzerali napriklad na tvojej 8rocnej moto? :grin:

Upravil madMX, 28.02.2011 15:34:39

volodaj, 28.02.2011 15:41
Nevraviac o tom, ako tie čierne kolesá vyzerajú po 2-3 prezúvaniach ak nedávaš ozaj pozor.

admin, 28.02.2011 15:46
madMX: moja 250 4T má obmedzovač na 13200 ot/min. 250 2T toľko netočí, dokonca ani 125 2T...



volodaj: originál čierne Excel (elox?) po 3 sezónach vyzerajú takmer ako nové...

volodaj, 28.02.2011 15:50
tomXX> Ako to robíš :D? Všetci chalani s KTM naokolo ich majú komplet dodraté. Osobne nemám, tak neviem.

madMX, 28.02.2011 15:54
tomas ved ano myslel som to tak, ze 13tisic na 4t 250 zvladam, ale 8tis na 2t 250 zdaleka nee :lol:
hmm ale je zaujimave, ze od tych 10 to uz pri sxf ide dole...musim najst graf kxf...

Upravil madMX, 28.02.2011 15:56:11

admin, 28.02.2011 15:55
Ahá, tak potom nič. Ale aspoň sa píliči dozvedia, ako "strašne" točí dvojtakt :bla:

JURIPKO, 28.02.2011 16:00
madMX dík za podporu,ale toto bol další z mojich snov CR 250 z rozumom/dúfam/ vyskúšam a uvidím ešte stále mám aj CRF-KU 250 ;)neskôr dám nejaké foto.

momo, 28.02.2011 16:10
Laci neboj .Maximálne ta trochu povláči .trochu nakopne .trochu utrhne ruky ale inak je to poslušná motorečka. :-P :-P :-P

excmania, 28.02.2011 18:27
Ja si myslim ze CRka ma velmi prijemny priebeh vykonu...taky endurovy,bez toho typickeho "priveroveho" utrhnutia

kvalt, 05.04.2011 11:57
no a idem si kupit asi exc 250 2t

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Február 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 28.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 28.03.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 29.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky