Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI


logo

2007 Yamaha WR250F – Dlhodobý test

Pridané 04.11.2009 07:00, autor volodaj, prečítané 32268x

Dlhodobý test, ktorý chce ukázať, ako to v skutočnosti je so životnosťou 4T 250-tok. Test bol robený redakciou amerického časopisu Dirt Rider Magazin. O super výkone WRky v 24-hodinovom teste ste už v Dirt Rideri mohli čítať v máji 2007. Po tomto teste sme sa rozhodli zaradiť ju do nášho dlhodobého testu a modrej mašine sa ozaj darilo. Jedna 24 hodinovka nebola dosť a preto sme pridali ďalšiu a ďalšiu.

FB Zdieľať článok na Facebooku


Len minulý týždeň sme motorku zobrali na 24 hodinovku usporiadanú spriazneným časopisom (ATV Rider) a jazdili sme na nej väčšinu času, pričom sme na ňu namontovali svetlá, ktoré sme testovali v užívateľskom teste svetiel (August '07). WR majú už od výroby dosť výkonný elektrický systém, ale my sme chceli použiť čo najsilnejšie svetlá. Z tohto dôvodu sme motorku vzali do garáže a upravili ju pomocou kitu od Baja Designs, ktorý zvýši výstupný elektrický výkon. Táto úprava, ktorá obsahuje silnejší regulátor  presmeruje všetku energiu do batérie, takže ak treba, môžete použiť ozaj silné svetlá.

Ďalšou zastávkou bolo Coalinga National enduro, kde Chris Denison štartoval v triede 250B a na Yamahe najazdil viac ako 100 km v blate a ťažkých podmienkach. „WR bola perfektná pre tieto náročné podmienky“, pochvaľoval si Chris v cieli. „Motorka sa dobre cíti v úzkych a technických úsekoch, výhodou v blate je nízka hmotnosť a neoceniteľný je elektrický štartér!“. Chris sa umiestnil na 6. mieste vo svojej triede bez akéhokoľvek poškodenia motocykla pokrytého hrubou vrstvou blata.

Malý problém sme mali pri výmene oleja, strhli sme závit na vypúšťacej skrutke. Poučenie pre čitateľov: Neuťahujte skrutky príliš a na závit naneste trochu maziva.

Ďalších viac ako 30 hodín sme strávili na niektorých z našich obľúbených tras spolu s našim Husabergom, ktorý tiež zbieral testovacie hodiny. Tu začala motorka ísť trochu zvláštne. Bolo to ako keby dochádzal benzín, ale prečo sa tiež vybila baterka? Skontrolovali sme prívod paliva, ale ten  bol v poriadku. Potom sme pozreli batériu, ktorá bola vybitá už vtedy, keď sa motorka vrátila z posledných pretekov. Vtedy sme si mysleli, že sme zabudli vypnúť svetlá, tak sme baterku nabili a ďalej to neriešili. Ale baterka sa po troch hodinách zase celkom vybila. Ďalšia vec, ktorá nás napadla bola kabeláž, ktorú sme musel spraviť pre zapojenie kitu od Baja Designs. Otestovali sme stator, ale ten bol v poriadku. Nakoniec bola chyba v tom, že konektor od Baja Designs nemal zacvakávací klip, kábel sa rozpojil a tým pádom sa batéria nedobíjala, takže motorka jazdila bez elektriny z batérie. Inštrukcie od Baja Designs striktne hovorili, že kábel treba zabezpečiť izolačnou páskou. Síce sme to spravili, ale trochu sme to odflákli. Po zapojení a poriadnom zabezpečení kábla všetko fungovalo ako má a batéria sa dobíjala.

Po výmene oleja, kontrole ventilov (všetky boli v tolerancií), vyčistení vzduchového filtra a nahodení novej sady Maxxis-iek sme motorku poslali na 6-hodinovku do Glen Helen, kde sme v triede Ironman obsadili druhé miesto. Mäkké pruženie bolo najväčším problémom, takže sme tlmiče poslali do K5 Suspension, kde pritvrdili poslednú tretinu zdvihu na zadnom tlmiči a do predné tlmiče naladili tak, aby zabránili ich ponáraniu a zlepšili ich progresivitu.

Tortúra pokračovala ďalšími viac ako 30 hodinami strávenými v púšti. Boli sme zvedavý ako sa bude motorka chovať na otvorených priestranstvách, mimochodom za tých 30 hodín sme najazdili skoro 1200 míľ. Vytýčili sme si 55 míľový okruh, ktorý zajazdiť trvali niečo viac ako hodinu. Jediná zmena, ktorú sme na motorke pred odchodom do púšte spravili bola výmena sekundárneho kolieska, kde sme pridali jeden zub. Motorka bola stále v pohybe a všetko čo sme spravili bolo, že sme počas noci vykonali jednu výmenu oleja. Po dokončení tejto zaťažkávacej skúšky sme čakali, že začneme pociťovať úbytok výkonu vplyvom opotrebenia motora. Mýlili sme sa, motor bežal rovnako ak nie aj lepšie ako keď sme motorku prvý krát naštartovali. Len pre zaujímavosť sme Yamahu zobrali na tú istú motorovú brzdu, ktorú sme použili pre jej zábeh. Porovnanie výsledkov ukázalo, že po 125 motohodinách stratila len 0,5 konskej sily oproti 31,9 koňom, ktoré mala ako nová. Veľmi dobrý výsledok vzhľadom k podmienkam, v akých sme ju testovali. Ventily boli stále v tolerancií a vnútro motora vyzeralo ako úplne nové.

Ďalej sme na nej jazdili, kde to len išlo. Všetky druhy jázd od vozenia sa po kopčekoch s deťmi až po ozaj tvrdý tréning na preteky EnduroCross-u. Prežila úplne všetko a jediné poškodenia boli chladiče, ktoré sme tak doohýbali, že už bolo neskoro nahodiť ich chrániče. Dokonca sme museli na nich nechať privariť konzoly pre upevnenie bočných plastov, ktoré sme odtrhli.

Posledným testom bola 24-hodinovka v Glen Helen. Motorku sme požičali Tylerovi Ruizovi a teamu jazdcov okolo neho, ktorí pretek odjazdili. Pritom zlikvidovali staré spojkové lamely a druhým dali do konca preteku tiež poriadne zabrať.
Kompletne rozobraná WRka
Kompletne rozobraná WRka
Motorku sme zobrali do fotoštúdia a komplet rozobrali, keď merač ukazoval 202 motohodín (dokonca pár hodín aj nefungoval). Motorka bola úplne v poriadku a bez vôlí, okrem množstva škrabancov, preliačenín a chýb ako preliačená olejová nádržka a pretáčajúce sa kovové vložky v nádrži na prichytenie bočných plastov. Motor bol vo výnimočne dobrom stave okrem olejového sitka . Toto bolo poodierané, ako keby nejaké kovové čiastočky prešli motorom. My sme si však nikdy nič nevšimli, či už pri jazde alebo pri výmenách oleja a olejového filtra, takže olejové sitko dobre plnilo svoju úlohu. Nikde inde na motore nebolo ani stopy po poškodení, takže predpokladáme, že to bol asi nejaký úlomok lamely alebo niečo podobné. Piest vyzeral, že zvládne bez problémov ďalších 200 motohodín a takisto ložiská boli v perfektnom stave. Valec vykazoval nejaké opotrebenie, ale bol ešte v medziach stanovenej tolerancie. Takisto piestne krúžky mali ešte 0,1 mm rezervu, kým bude treba nové. Na ventiloch nebolo vidieť skoro žiadne stopy po opotrebení a ich dobrý stav potvrdilo aj to, že za celý čas sme ich ani raz nemuseli nastavovať. Celý čas sme používali olej Yamalube 20W50 a na vzduchový filter sme používali olej Rock Oil SWAFF. Na základe tohto testu ich naozaj odporúčame. Naozaj dôležité je čistiť vzduchový filter a pravidelne meniť olej v motore.

Náklady:

Motohodiny: 202+
Údržba a opravy: $634.64 (nezahŕňa pneumatiky)
Údržba predných tlmičov: $85
Guferá do predných tlmičov: $20
Údržba zadného tlmiča: $95
Naladenie: $55
Olej do zadného tlmiča: $15
Zváranie chladiča: $15
4 olejové výmeny a 1 filter
Olejový filter: $11.95
Olej Yamalube 20W-50: $4.88 na jednu výmenu
Olejová nádržka: $183.94
Spojka: $162

Zdroj: dirtrider.com / pôvodný článok

P.S.: Viem, že môj preklad je miestami hrozný, ale hádam sa to dá prelúskať. Ak by bol záujem, tak mám ešte takýto test na Hondu CRF 450X a časom ho môžem preložiť tiež.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 8
wr3.jpg
nadrzka.jpg
wr5.jpg
wr2.jpg
header.jpg
34 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 6.8 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

bacro, 04.11.2009 08:31
takéto testy ja môžem,ale skús dať husaberga to bude iné čitaníčko....

volodaj, 04.11.2009 08:37
bacro> Nejaké testy na HSB tu už sú. Takýto dlhodobý som zatiaľ nenašiel, ale ak nájdeš nejaký zaujímavý, tak daj vedieť a ja ho kľudne preložím.

MisoSX, 04.11.2009 08:54
voladaj-super článok. ;)

volodaj, 04.11.2009 09:08
MisoSX> Dík. Na www.dirtrider.com vychádza kopa dobrých článkov, len som lenivý ich prekladať :D. Ja si to za 5-10 minút prečítam, ale preklad mi trvá podstatne dlhšie, kým to dáva aký taký zmysel. Angličtinu som nikdy nejak viac neštudoval, čosi ešte na strednej, na výške stačilo spraviť len skúšku, nebolo tam treba chodiť. Teraz to dosť ľutujem, lebo som mohol vedieť trochu viac. Napr. tento článok som začal prekladať asi pred pol rokom, potom som sa na to vykašľal a pred nejakou dobou som ho vytiahol, lebo som ho sľúbil viac ľudom. Ďalší bude podobný dlhodobý test na Hondu CRF 450X a mám pripravený ešte jeden o oprave hydraulickej spojky za pár E miesto kúpy nového piestika. Potom uvidím, môžno sa pustím zas do niečoho ďalšieho.

ostatní> Tí čo viete aspoň trochu anglicky, nebolo by od veci, keby sem tam niečo preložíte, nech tu je čo čítať. Ja články písať neviem, tak sa snažím aspoň niečo preložiť. Za toto veľká vďaka kremovi, že sa toho chytil a dosť často niečo pridáva.

JURIPKO, 04.11.2009 09:31
Veľmi rád si prečítam takýto článok.Motorečka sa držala skvele.Volodaj ak budeš mať chuť a čas tak daj aj tu Hondičku ;)

vrkvrk, 04.11.2009 09:34
volodaj: mas k dispozicii clanok o Husabergu, ktory testovali spolu s touto WR250? Alebo iny dlhodoby test Husabergu? Supsni mi link, ja ho rad prelozim.

volodaj, 04.11.2009 09:39
vrkvrk> Nemám, hľadal som to na Dirtrider, ale nenašiel som. Skús kuknúť, možno som len zle pozeral. Ale za preklad by možno stálo toto:
http://www.dirtrider.com/reviews/dirt_bike/141_0905_torture_test_powersport_grafx_husaberg_fe450/index.html

Tak predsa som to našiel, ale jedná sa o FE 650E, nie 450-tku:
http://www.dirtrider.com/features/141_0711_husaberg_fe650e_wrap_up/index.html

vrkvrk, 04.11.2009 10:02
ja som nasiel test na FE550 2008, 450 ani bohovi.

excmania, 04.11.2009 10:30
to znamena ze wr450 by mohla byt natom podobne,a nezodreli by snad ani tu spojku.no cita sa to lakavo,ale oni robili poctivy preventivny servis.kupit na slovensku 4t 250 po viac ako 200hodinach,to by ta motorka vyzerala inac.

DRIFTER, 04.11.2009 10:37
suka jedna modra dobre sa drzala :)
len som akosi nepochopil tie 4 olejove vymeny. To za 202+ mth vymenili olej iba 4x a olejovy filter iba raz, ci ako? :-O

volodaj, 04.11.2009 10:46
DRIFTER> Tiež mi to nejde do hlavy. Ale keď kukneš originál, tak je to tam tak napísané.

Dano, 04.11.2009 11:07
RE : volodaj za test CRF X by bolo hodne ľudí veľmi vdačných

kxbibo, 04.11.2009 11:10
vrkvrk tak prelož a šupni sem tú FE 550 2008 som na to zvedavý.

Jando, 04.11.2009 13:10
ja tiez dumam o tej vymene oleja, a chcem sa opytat vas ako často menite olej na 250 4T?

volodaj, 04.11.2009 13:20
Jando> Najlepšie by bolo sa držať manuálu, konštruktéri najlepšie vedia, čo tej motor znesie. Dosť to záleží aj podľa toho ako jazdíš, či riadnu paľbu alebo sa len vozíš. Myslím, že 10 mth je tak akurát, ak nie si veľký pálič tak sa to dá natiahnúť na tých 12-15 mth. Tieto intervaly platia pre enduro, pre kros ti bude musieť poradiť niekto iný. Čo si myslím, že je dobré robiť a ja to aj tak robím je výmena filtra pri každej výmene oleja, nie je to až taká veľká položka, aby človek na tom šetril a menil každú druhú výmenu.

cryo, 04.11.2009 13:55
volodaj> pochvala, super clanok si nasiel.
jando>vymena oleja zavisi hlavne od toho ako jazdis, ja mam y.wr250f a menim olej+ol.filter kazdych 1000km

Jando, 04.11.2009 13:59
RE: volodaj, mam YZ250f a vyrobca predpisuje kazdych 5 pretekov. Som hobik, zadne preteky nejazdim iba taky light motokros. Tych 10 mth sa aj mne zda akurat na moj styl jazdy. Chlapik co mi ju predal, menil kazdych 7. Ked som olej vypustil po 7 mth, bol čistučký, az mi ho bolo luto vyhodit.

scania, 04.11.2009 14:10
modra je dobra, a stale sa mi potvrdzuje ze 250 F su moooc dobre stroje, podla mna ten olej menili hodne casto !!! a urcite nielen 4x ako sa to spomina v clanku. Keby ze za 200mth vymenim olej len 4x tak potom mozem moto rovno zahodit !!!

volodaj, 04.11.2009 14:12
scania> Ak by si za 50 mth najazdil 1000 km tak ani nie. Predsa sama Yamaha uvádza v manuále 1000 km alebo 5 pretekov, teda aspoň pre 450. Pre 250 si teraz nie som istý. Ale osobne mi tiež príde lepšie meniť ho po nejakých 10-15 mth. Určite to výjde lacnejšie ako nové vačky a ďalšie diely.

scania, 04.11.2009 14:16
ja som menil na svojej starej w250f olej kazdych 10mth , aj pri vypustani bolo jasne ze ten olej bol OK ale zato ze som nelutoval tak mi drzala bez problemov, a ktomu stale novy filter , podotykam ze pouzival som a pouzivam len papierovy, nie sietkovy ocelovy, ma sice lepsiu priepustnost ale papierovy je urcite lepsi , a stoji smiesnych 70-100sk !!!

scania, 04.11.2009 14:21
for volodaj: ja viem ze manual co kaze, ale manual je pre max hobykov, ked uz zacnes troska viac davat palbu a na kazdom treningu a na zavode tak urcite ten olej aspon tak ako vravis tych 12-15hod. Zase ten kto jazdi uplne pomaly tiez dava zabrat tomu oleju lebo ho dost prehierva podla mojho nazoru, a dobre roby oleju aj ked mas otvorenu koncovku vyfuku lebo neprehievas hlavu a ani olej. Vravim to z vlastnej skusenosti, kym som mal ser. vyfuk olej bol po 10mth ako uhol a terz ked mam ladak tak je urcite svetlejsi.

admin, 04.11.2009 14:22
Ja by som len podotkol, ze mazacia schopnost oleja nie je meratelna pohladom ;) To ze je "cisty" neznamena ze este splna paramatere. Keby som mal na aute (TDI) menit olej ked sa zaspini, tak ho menim asi kazdy den :lol:

scania, 04.11.2009 14:28
tomXX: to mas pravdu
PS: ta wr urcite bola otvorena na plny vykon v tom teste pretoze na fotkach nieje AIS , a pravdepodobne aj airbox je vycisteny od plastovej upchavky

JURIPKO, 04.11.2009 14:45
To s tou výmenou oleja som bral ako preklep,lebo je to nemožné pri tých MTH a podmienkach testovania.

caro, 04.11.2009 14:46
volodaj: týmto článkom si mi ušetril minimálne 3300 EUR takže Ťa celkom vážne pozývam nielen na pivo ale aj na dobrú zápražku. Vysvetlím : mám presne ten istý ročník US verzie a najazdené skoro toľko motohodín, olej mením po každom tretom závode MMSR country resp. po 10 -12 hodinách a chystal som sa ju predať. Bol by som somár. Všetkým čím prešla WRka v teste som zažil aj ja ( baterka v závode odišla a motor stratil výkon, spojkové lamely som odpásol v Domaniži08 na povestnom kameňovom výjazde ale dojazdil som) akurát som nestrhol žiadne závity a chránič na chladiče som dal včas . Motor ide stále raketovo a keď zoženiem vidly z YZ, tak si ich dám naladiť a je vymalované na budúcu sezónu. Ešte raz díky. P.S. Závodiť sa dá len s otvorenou úpravou+ja mám LeoVince.

Jando, 04.11.2009 14:47
tomxx: chcel si povedat: to ze je spinavy, neznamena ze nesplna parametre

scania, 04.11.2009 14:53
caro: takze mas pretryskovane na yz , zablendovany biely ci sivy kablik, vybraty restriktor z airboxu a ladenu koncovku ??? tak ake mas kolecku v predu ( sekundarne ) ? diky

DRIFTER, 04.11.2009 14:54
ja menim olej kazdych 10mth a olejovy filter kazdu druhu vymenu, tusim tu na stranke som niekde nasiel odkaz na na nejaku americku stranku, kde bolo pisane, ze nie je nutne ten filter vzdy menit. V manuali sa pise mnozstvo oleja, ktore treba naliat, ak sa meni iba olej a mnozstvo ked sa meni aj s filtrom. Pre YZF 2006 to je 1.15l a 1.25l

ferike, 04.11.2009 14:57
wrf ka je dobrá mašinka len kamoš ju má a dobre chodila pokial mu niakým záhadným sposobom nevytiekol olej odvtedy je zadretá

scania, 04.11.2009 14:59
ferike : a aky model ma kamos ? tu s ocelovym ramom este ??? lebo tam sa stavalo ze praskol ram a olej vytiekol ani si si to nevsimol ked to nekontrolujes vzdy pred jazdou a po jazde

caro, 04.11.2009 15:03
scania: pošlem Ti čísla trysiek na súkromný mail, nedá sa povedať, že je to otryskované na YZtu. Ostatné veci tak ako uvádzaš + je dobré vymeniť komplet celý výfukový kit t.j. aj kolienko. ja mám komplet titan LV a kolienko typ LowBoy čo je trošku delikátne na poškodenie ale ešte mi vo výjazde nezaklapla. Len niekedy na 1000ke :D
drifter: tak ako hovoríš, filter mením každú druhú výmenu.

scania, 04.11.2009 15:55
caro: ideal by bolo este aj zmenit mapu zapalovania na yz a potom by to bola raketa

y4m4h4, 04.11.2009 16:17
a kde nájdem na YZf to kovové sitko ? mením iba olej a filter ,ale žiadne sitko som nenašiel ???

VanDahl111, 04.11.2009 16:26
perfektny clanok,ta wrf to je kvalitka proste :D

volodaj, 04.11.2009 17:07
caro> Hehe tak niekedy sa prihlásim. Ja idem v nedeľu kúpiť tiež WR, tak aj preto som prekladal tento článok. Zatiaľ si beriem 2006, lebo sú za super ceny. Uvidím ako mi sadne a ak sa mi bude páčiť, tak časom by som tiež chcel kúpiť novšiu s hliníkovým rámom. Potom daj vedieť, ako sa zlepšila ovládateľnosť s tlmičmi z YZ.

excmania, 04.11.2009 17:43
volodaj:a ja ze skoncis pri pilach...

volodaj, 04.11.2009 17:45
excmania> Myslel som aj ja. Chcel som KTM 200 EXC, ale nezohnal som žiadnu s takým pomerom stav/cena, ktorá by mi vyhovovala. Predražené sú ako sviňa a nie je ich moc na predaj.

speedy, 04.11.2009 18:02
volodaj> tiez som si myslel, ze skoncis pri tej 200, ked som ti ju tak dlho chvalil. Ale ani druha volba nie je zla, tiez som povodne chcel WR 250 resp. 450. Nech ti dobre sluzi, ak ju teda kupis. Uz si ju bol aj pozerat?

godspeed, 04.11.2009 18:05
juj ci sa to dobre cita ked ma clovek jednu taku v garazi (2008) ja menim olej priblizne kazdych 500 km a je nutno dodat ze 100 prejazdime za pol dna pianko tempom s prestavkymi ,na cross trati je to samozrejme uplne ine ,na podlahu ale o 60 % menej km...

volodaj, 04.11.2009 18:06
speedy> Ďakujem, v nedeľu mi ju majú priviezť. KTM 200 EXC časom ale určite chcem skúsiť, lebo si ju vynachválil ozaj poriadne :D. Teraz to bolo len o tom, že som žiadnu, čo by sa mi páčila nenašiel :(. Všetko boli v inzerátoch len staršie a nie bohvieaký stav, alebo potom 2008,2009 a na takú momentálne nemám peniaze. Inak na motorky som ja strašný, každý deň by som chcel niečo iné, preto som sa rozhodol, že na skúšku si vezmem 250 4T ako sa mi bude páčiť. Čo som si zatiaľ skúšal, tak sa mi to páčilo moc, ale to boli len také kratšie jazdy. Odjazdím dlhšiu dobu a potom uvidím čo a ako.

speedy, 04.11.2009 18:11
volodaj>myslim, ze uz potom nevymenis, je pravda ze 25Of si kazdy chvali, ci uz WR alebo EXC, teda pokial nepatris medzi tych, ktorym stale chyba vykon. Ja som skusil sa trochu povozit na MX trati na WR 25Of rocnik 08, a bolo to paradne, ale beztak som nadalej velky fanusik 2OO. Nezabudni potom napisat tvoje prve dojmy z WR.

scania, 04.11.2009 18:13
volodaj: skoda ze neberies novsiu 2007, lebo na tych je uz zapalovanie vraj lepsie nastavene a motor ide lepsie ako na starsich. Ale urcite ti posluzi, ja som mal model 04 a kamos mal model 06 a bolo citit rozdiel, samozrejme ja som natom jazdil na cc alebo na mx trati plny kotel takze tam som to pocitil ak na nej budes jazdit po lese tak to bude v pohode. Zaklad je kupit v dobrom stave motor, ostatok si spravis za par supov. Ale zvonku nato nedojdes sam, takze ak sa nezadari tak zainvestujes trosicka, ale po kupe urcite s tym chod do servisu na kontrolu ventilov, rozvodovku, piest..... nech mas pokoj. Nieze ju pojdes driet hned do lesa a domou ju budes tlacit

volodaj, 04.11.2009 18:15
speedy> Výkon ani nie, aj preto mením motorku, že HSB mi je zbytočne silný a pri dlhších jazdách ma dosť ničí. Mám pomenej času hovno jazdím, takže si myslím, že 250f mi bude akurát. Kedysi som bol tiež taký, len čo najsilnejšie. Ale zistil som, že ovládateľnosť je podstatnejšia. Skúšal som si KTM 125 EXC a zistil som, že niektoré výjazdy, čo na HSB nevýjdem mi na tom išli ľahšie. Ďalšia vec čo som chcel tak štartér. Ako povie kxbibo som hobbit a nedočiahnem nakopávať motorku poriadne. Na 2T to až tak nevadilo, ten chytal aj na škaredý pohľad ale pri 4T je to trochu inšie. Pred garážou nie je problém nakopnem a idem, ale keď ostanem stáť niekde vo výjazde, alebo v blate tak sa čosi utrápim. Dojmy určite napíšem keď niečo odjazdím.

vrkvrk, 04.11.2009 18:18
kxbibo: bohuzial, nenasiel som ziaden dlhodoby test o HB, vsetko su to len take clanky ze zviezli sme sa a porovnavame so starsim co sme kedysi skusali a vseobecna charakteristika HB a v com je iny od ostatnych moto. takze nic. Ja sa chystam rozlozit motorku, vycistit a premazat, zhodim uz konecne prebytocnu elektriku, nahodim hlinikove bastre, vymenim olej za redsi a tesim sa uz pomaly na zaveje.
volodaj: hej, takto si sa nakoniec vyfarbil? posli mi sukromnu kde a za kolko.

scania, 04.11.2009 18:19
kup nato potom este poriadny vyfuk nech to troska zlepsi priebeh.

volodaj, 04.11.2009 18:20
scania> Chcel som od 2007, ale je tam rozdiel skoro 2000 E, ktoré som momentálne nebol ochotný dať. Zatiaľ budem jazdiť hlavne v lese, skúškovo možno pár guľášikov. Nie som bohvieaký jazdec, viem to o sebe a moc už zo mňa nebude, tak to budem brať skôr ako zábavu. Pôjdem, zajazdím, s emil dáme zopár pív a pôjdem domov. Dúfam, že motor bude v dobrom stave, predávajúci pepe333 mi príde ako veľmi seriózny chalan a keď vraví, že to je spravené, tak mu budem veriť. Už teraz sa ku mne veľmi pekne zachoval, že ju mohol predať za kúsok viac a ešte by si pre ňu prišli, takto mi ju dovezie a za trochu menej, ale povedal, že sa už so mnou dohodol a nejde to meniť. Kvôli tomuto u mňa získal veľký kus dôvery. Uvidím ako to pôjde a potom začnem špekulovať aj o výfuku. Nechcem zas nejaký moc urevaný nakoľko jazdím dosť, tam kde absolútne nemám čo hľadať.

speedy, 04.11.2009 18:24
dolezite nech ti dobre slape a mozno casom predsalen presedlas na 2OO :)

scania, 04.11.2009 18:26
ved uvids modra sa ti zaluuubi , modra je podmaniva svina aj mna dostala, a co sa mi paci ze vies zhodnotit sam seba a vies co jazdis a co chces. Uvidis ze po par gulasovkach ta to chyti. A ani zomna uz nic nebude ale clovek si furt vravi ze ked si kupis toto a toto ta budes lepsi , rychlejsi ale vies to furt to iste nic ale nevzdavam sa .

volodaj, 04.11.2009 18:35
scania> Jasné, vzdávať sa netreba, ale zas ani zbytočne precenovať. To je cesta k rýchlym úrazom. Ja to poznám, zlomenín mám za sebou kopu a väčšina kvôli vlastnej blbosti. Keď som kúpil prvú motorku, tak som bol rád, že mám na benzín a čižmy sa mi zdali ako zbytočný prepych. Po zlomenine členka som ich hneď kúpil atď. Predpokladám, že chytiť ma to chytí, trochu sa rozjazdím a pôjdem si niečo skúsiť. Veď aj emil aj onoff ma stále niekde naháňajú, doteraz som sa vyhováral na nespoľahlivú motorku, teraz už budem musieť ísť :D.

Minddo, 04.11.2009 19:11
volodaj> super článok!!!!! Ja mám wr-ku síce 400 ale nikdy som neolutoval že som ju kupil, super stroj! Verím že sa ti wr-ka zapáči, nech ti poslúcha!

ferike, 04.11.2009 19:36
scania : asi áno len to neviem presne ale neviem mne sa to vozeníčko pozdávalo mal tam ladáčik higashi a samizdá že aj ostrú vačke ale prd to malo

jazdi.sk, 04.11.2009 19:37
vymena oleja: Neviem ako to je s vymenou oleja u novsich rocnikov, ale ked som mal novu 2002 yzf 426 v manuali bolo myslim pisane "replace engine oil every race", cize vymena po kazdom zavode. Sice som sa toho nejak zvlast nedrzal, ale nikdy som nejazdil na jednej naplni viac ako 10 hodin. Jazdil som ju cca 1,5 roka a absolutne bez poruchy. Clovek ktoremu som ju predal jazdil na nej "hobby style" dalsie cca 2,5 sezony a drzala. 4 sezony bez poruchy, ale olej aj air filter sa menili pravidelne mozno niekedy az pricasto. Stale isla bez problemov, ale cez zimu po 4 rokoch (uz mala moralne pravo na to) sme ju rozobrali a pustili sme sa do generalky. Piest vyzeral este ako tak, asi by este chvilu vydrzal, rozvody v tolerancii, ojnica drzala tiez i ked nejak vola tam uz bola. Najvacsie opotrebenie bolo vidiet v prevodovke. Musela sa vymenit 2,3,4,5. 1 bola v pohode. Motor by este vydrzal ale ta prevodovka bola sa urobila doslova za 5min 12. Na yamahu nemozem povedat jedno zle slovo, isto je to jedna z najspolahlivejsich moto. ALE! poznam aj pripady kde s nou neboli majitelia az taky spokojni a nevydrzala ani sezonu. Skusali sme zistit pricinu preco tomu bolo tak a ked majitel povedal ze "vsak olej staci raz-dva za sezsonu vymenit nie?" hned bolo jasne kde nastala chyba. Vyplynul mi z toho jeden poznatok ktory mi isto dost penazi usetril CIM CASTEJSIE SA MENI OLEJ A FILTRE TYM LEPSIE. Sorry ze som sa tak rozpisal, ale nedalo mi to, lebo na tu motorku mam naozaj iba dobre spomienky. (az na prvy start po vybaleni z krabice :D ).

madMX, 05.11.2009 00:00
no to mi je ale prekvapenie......vsetci vieme, ze modra vydrzi, chcelo by to podobny test inych farieb ;)
A k vymene oleja?....oleja je tam malo, tak menit cim castejsie. aj 10mth v preteku sa mi zda vela.

scania, 05.11.2009 11:27
najhorsie bude ak Volodaj kupi tu wr ku a sa mu klakne a potom tu bude bordel, co mu samozrejme neprajem

volodaj, 05.11.2009 11:37
scania> To dúfam, že sa nestane. Prečo by bol bordel?

scania, 05.11.2009 11:41
no lebo po takomto pozityvnom teste by tu modru zniesli pod ciernu zem

8tomo88, 05.11.2009 18:21
namakany clanok... takychto by tu mohlo byt viacej... len tak dalej...

cinzo, 05.11.2009 20:24
Chlapci yamaha je dobra a osvedčena značka.Volodaj prajem vela mth(km)bez poruchy.i

dzipo, 05.11.2009 20:29
modra je dobra.Aj ked kazdy chvali tu svoju znacku,ale v tomto clanku je to cierne na bielom.Dakujeme Vlado!

volodaj, 05.11.2009 20:45
Ľudia díky za všetky pozitívne ohlasy aj za želania úspech s novou mašinou. Keď vidím, aký ohlas tento článok vyvolal, tak som sa rozhodol pokračovať a zanedlho si budeme môcť prečítať takýto dlhodobý test Hondy CRF 450X.

macoFOX, 05.11.2009 23:52
wr - forever, pridám sa aj ja do debaty. Mám sice 450. Motor oproti 2004-2006 hrkoce na hliníkovej ako by sa mal každú chvílu rozsipať, ale ee drží sa ako repíč. A môžem podotknúť že vydrží veľa aj pri nechcenom "zlom zaobchádzaní", nakoľko mám asi viac napadané ako odjazdené. Tlmiče LK dosť vážne prispeli k lepšiemu ovládaniu a stabilite moto. Záleží ale aj od váhy pilota. Olej mením cca každých 500km + filter, vzduchový nakoľko mám 3 mením po každej jazde takže stíham medzičasom preprať. Tot asi celá údržba počas 2-ročnej prevádzky. Sorry 1x vymenené vývodové kolečko reťaz+rozeta stále OK.

mayco199, 06.11.2009 01:42
Každých 10 mth menim olej. YZ250F 2008. Myslim,že pravidelne menit olej/filter a dodržovat interval výmeny je to najdoležitejšie. A samozrejme aj vzduchový filter. (ale nechapem tie ich štyri výmeny za vyše 202motohodin :?:)

caro, 06.11.2009 17:00
volodaj: určite kúpiš dobre, keď som ja kupoval prvú WRF250 ročník 02 bolo to v roku 2005 dal som za ňu 145 vtedy stála nová cez 300. Ale bola to dobrá kúpa a motorkla stále šlape ako hodinky motor+prevodovka neotvárané ! aj keď je t.č. v dámskych ručičkách...len ten chýbajúci štartér. J fakt, že 07 a vyššie majú výkonnejší vrch a celý taký lineárnejší priebeh bez dier tak ako elektromotor. Len tie podvozky sú mizerné, 06 má určite lepší, čav niekde na endure, v Brezne ?

volodaj, 06.11.2009 17:08
caro> Uvidíme, hlavne sa do toho musím znovu dostať lebo som slabý ako čaj :D. Nasledujúcu sezónu skôr asi len nejaké guľášiky, nech sa oťukám trochu. Preteky som ešte nikdy nešiel. Ako to je vlastne s tými podvozkami, niekto tvrdí, že od 07 sú lepšie, niekto nedá dopustiť na 06, tak som z toho jeleň.

caro, 06.11.2009 18:28
jasné potrénuješ a uvidíš ale enduro MMSR kategóriu Hobby alebo regional to je to pravé a Brezno nie je žiadny brutál. Ideš si sám krásnou krajinkou, časovečky príjemné - všetko stíhaš a na testoch žiadny stres teda ja ho nikdy nemám. :D Sem tam potok s balvanmi , drážka až po štartér ale všade sú ochotní fandovia a naposledy aj dve ...nástky len v chutných bikinkách skoro som letel cez rajdy.
A podvozok ? u ročníka 07a vyššie návrat o 5 rokov naspäť a ani sa nedajú poriadne urobiť, lebo im tam proste niečo chýba. MacoFOX alebo erkorider by Ti vedeli povedať čo na to LK macher. Ale na vozenie a gulášiky to bohate stačí len skákať sa s nimi určite dlho nedá lebo idú nadoraz ( hlavne pri mojej váhe 85kg) Čiže ladiť sa moc nedajú a celkovo sú celé také udrncané proste je to najslabšie miesto (hlavne predky) čo je motorke dosť blbý fakt. A práve 06 majú ešte YZ koncepciu predných vidiel takže sa dajú lepšie naĺadiť aj na enduro.

volodaj, 06.11.2009 18:37
caro> Tak na to Brezno sa ti celkom darí ma namotať :). Uvidím ako bude ten podvozok, potešil si ma, že by mal byť celkom fajn. Tiež mám bez výstroje 85 kg, v nedeľu to pôjdem poskúšať a uvidím. Skoky dlhé aj tak neskáčem nejak moc.

scania, 06.11.2009 22:09
for volodaj: na 07 sa skakat skoro vobec neda lebo to ide skoro na doraz, ja mam tiez tlmice poladene od LK a musim povedat ze to moc pomohlo aj ked to urcite z daleka nieje ono. Ale pri mojej vahe suchych 108kg je to riadne citit ten rozdiel

vrkvrk, 08.11.2009 23:48
volodaj: no co? uz ju mas doma?

volodaj, 09.11.2009 08:10
vrkvrk> Áno, už je doma, ale jazdiť som ešte moc neskúšal, lebo som bol po sobote ráno ešte spoločensky unavený a nechcel som riskovať, že sa niekde dolámem.V sobotu som predal aj Husaberga.

dzipo, 09.11.2009 08:14
volodaj:si zabil dve muchy jednou ranou.Tak vitaj v nasom klube.Vela mth bez poruchy,a daj si uz aktual profil :D

Upravil dzipo, 09.11.2009 08:16:15

excmania, 09.11.2009 08:25
volodaj: "lebo som bol po sobote ráno ešte spoločensky..."

no a ja ked ho lakam na demizon vina tak uz je zrazu abstinent :lol:
Tak nech moto sluzi aspon 500mth a ukaz sa niekedy napr. v Hlbokom :)

volodaj, 09.11.2009 08:36
dzipo, excmania> Dík chalani. Profil bude aktuálny, keď niečo odfotím. V Hlbokom sa hádam niekedy ukážem.

vrkvrk, 09.11.2009 13:02
tak teda dvojnasobna gratulacia !!!

kxbibo, 09.11.2009 14:44
volodaj: to si myslel v hlbokom bahne? :lol:

emil, 09.11.2009 22:52
No Volodaj si sa hecol vitaj medzi nami jazdcami teoretykmi ako som ja a syn :-P tak sa dúfam už nebudeš vyhovárať na techniku a stretneme sa v priamom súboji pri pípe ;) Už sa teším na teba lebo všetci Závodia jak o život a ja si to stále iba užívam a jazdím pre potešenie.Naposledy mi syn natrhol riť v Kuchyni lebo ja som si jazdil lážo plážo aj s prestávkami a on sa hecoval že musí dať tatka dole potom som to počúval dva mesiace že jaký je dobrý a keď sme na tréningu tak nestíha ani hovno :D No musím si vstúpiť do svedomia a neoddychovať aby som nemusel počúvať tie potupné poznámky :)

excmania, 09.11.2009 23:35
emil:ja na potupne poznamky od rychlejsich frkanov pouzivam staru mudrost ze "z duba vyleti sova,s kkta len kktina..." ..tie ich motokrosy nacvicene... nanic ovsem nenarazam:)

Upravil excmania, 09.11.2009 23:38:39

vrkvrk, 10.11.2009 00:53
prevrkni to dagde trochen a podaj spravu ako sa veci maju (trosku aby boli aj emocie) sak sme nedockavi.

volodaj, 10.11.2009 08:17
vrkvrk> Rád by som, ale najskôr asi až cez víkend. Ako človek ťažko otročiaci a upísaný diablovi menom firma z USA sa z roboty domov za svetla jednoducho nedostanem a po tme to nie je ono. Ale víkend to určite istí :).
emil> Jasné, dúfam, že sa stretneme. Ešte musím nahovoriť niekoho kto má nejaký povoz a niečo skúsiť určite pôjdem.

Zatiaľ som len zistil, že motorka je asi trošku nižšia a užšia ako HSB, takže sa mi lepšie nasadá a lepšie dočiahnem na zem. To môže byť ale aj tým, že som jazdil bez chráničov kolien a väčšiny výstroje keď som ju skúšal. Hehe a ešte som zistil, že som sa zamiloval do štartéra a podvozku, ktorý je podstatne lepší ako na HSB. 6 ročný rozdiel neoklameš.

emil, 11.11.2009 22:30
Volodaj motorka je to japonská aj miery sú japonské asi preto sa ti na ňu dobre nasadá lebo ty si konfekčný japonec :D alebo je už klaknutá a budeš museť dať nové struny :grin: V Malackách bude Banny Cup tak sa dojdi povoziť ja som nebol na motorke 6 týždnov tak sa len tak budeme voziť a spolu odpočívať :-P

volodaj, 11.11.2009 22:38
emil> Konfekčný japonec som len výškou, nie váhou :D. Malacky sú trochu od ruky, to mi asi nevýjde :(-

emil, 11.11.2009 23:20
Volodaj nechápem ako môžeš tolko vážiť pri tvojej výške a postave naozaj mi to nejde do hlavy ja som od teba vyšší mám velký pupok a vážim cca 89kg :bla:

volodaj, 11.11.2009 23:31
emil> Neviem ani ja :(. Keď som sa na cesťáku niekedy v 2004 dolámal a prišiel z nemocnice, tak som mal 69 kg, predtým okolo 75-77. Potom som pribral na terajších 84-86 kg a drží sa mi to stále rovnako už 5 rokov. Do leta chcem skúsiť zhodiť na 78 a uvidíme, či sa to aj potom bude držať na rovnakej váhe. Pritom vždy keď začnem cvičiť, tak naberiem svaly, zhodím tuk, ale váha sa ani nepohne.

emil, 11.11.2009 23:45
Já na to prdím na celé zhadzovanie aj posilku som proste výkendový jazdec a už sa to asi nezmení i keď som začínal tak som si myslel že sa to zmení ale zistil som že mi stačí ten relax jednoducho sa povoziť a nasať atmosféru pretekov a hlavne posedeť s kamarátmi v depe na pive a pokecať si je to paráda :bla:

volodaj, 12.11.2009 08:25
emil> Jasné, len kvôli motorke by som to asi nerobil. Ja chodim do posilky preto, že ma to baví a pri mojom sedavom zamestnaní sa potom aj cítim lepšie. Takto keď len denne sedím v robote, tak som úplne mľandravý, ledva výjdem do schodov. Okrem toho chodím aj hrávať futbal z kolegami a sem tam na plaváreň s bratom.

volodaj, 14.11.2009 17:20
Takže 3,5 hodiny jazdenia za mnou. Neskúšal som dnes žiadne prehnané extrémy, ale to brutálne blato čo tu je mi dalo pekne zabrať. Motorka zatiaľ len samé kladné skúsenosti. Sám sebe sa čudujem, prečo som sa trápil na 400 a nekúpil si hneď 250. Verím, že pre lepšieho jazdca odo mňa je silnejšia motorka prínos, ale pre úplného hobbíka a prd jazdca ako ja je 250 4T super. Za ten čas čo som jazdil som menej unavený ako na HSB za polovičný. Jediné čo ma bolí je zápästia a narazené stehno. Ide krásne za plynom aj v hlbokom blate a výjazdoch, len treba mať zaradený správny kvalt. Keď nie, tak nie je nejaká tragédia, šup trochu spojka a ide sa ďalej.

Porovnávať tlmiče WP 43 mm oproti KYB 48 mm sa asi ani nedá. Ako mi napísal dzipo v jednej správe, nie rozdiel triedy, ale dvoch. HSB bol pri vyšších rýchlostiach na vlnitom teréne dosť nervózny, možno aj nastavením, ale robil som, čo som vedel, WR ide ako po koľajniciach. Na skokoch sú nad všetky moje možnosti, jednoducho MX jazdec zo mňa nebude.

Nechápem ako som doteraz mohol žiť bez štartéra, úplne som sa do neho zamiloval. Moto štartuje krásne za studena sytič, trochu ohriať a ide, za tepla bez všetkého, po páde teplý štart a na pár otočení brble. Vďaka ovládateľnosti nižšej kubatúry sa mi podstatne ľahšie jazdia zákruty aj výjazdy. Tam kde som sa vo výjazdoch spoliehal na väčší krúťak HSB a zahrabal, prevrátil, prípadne sa motorke bál osoliť som aj v tomto počasí vyšiel podstatne lepšie.

Ďalšia vec, čo mi nechýba je prehnané brzdenie motora, 250 brzdí viac ako 2T ale podstatne menej ako vyššie kubatúry 4T. Toto bola vec, na ktorú som si na 4T nevedel zvyknúť.

pepe333> Tebe sa chcem ešte raz poďakovať za super motorku. Potom mi ešte prosím ťa napíš aký sekundárny prevod je použitý. Niekedy sa mi zdá až príliš dlhý. Je tam 13-52 ako dáva Yamaha originál alebo si ho kvôli SM menil? Dík.

dzipo, 14.11.2009 18:23
volodaj:tak sme sa dockali.3,5 jazdenia-dobry konicioner.Niekde tu som cital ze na 450 f/sa jej bojim osolit/.Po vymene za 250f,zacal mat rychlejsie casy na kolo.Teraz co pises sa to len potvdilo.Nie je vsetko mat tazke kladivo,hlavne ze si sa vedel ohodnotit a ako pises,trapenie je minulost.Vela zdaru :-P

volodaj, 14.11.2009 18:28
dzipo> Tak zase to nebolo nejaké extra jazdenie, skôr vozenie sa po lúkach. Jediné náročné tam bolo to blato. Ale po toľkej dobe nejazdenia, mám dosť aj tak. Nevraviac o narazenom stehne. Na MX trati mi zrazu slnko zabilo do očí, vybehol som mimo, padol a stehnom rovno na kameň. Vtedy som to necítil skoro vôbec, ale teraz ako sedím za kompom mi stvrdlo tak, že sa mi ťažko zo stoličky stáva :D.

Hehe a s ohodnotením. Za ten čas čo jazdím, som už prišiel na to, že to nie je bohviečo, ale baví ma to. A hlavne dnes som bol ozaj prekvapený, o koľko sa mi na tejto moto lepšie jazdí.

excmania, 14.11.2009 21:10
volodaj:ja verim ze 250 4t musi byt jedna lambada na ovldatelnost...ale ked sa schalanmi trapime vo vyjazde,vies co sa mi paci?ako na 450+ len tak buble a pomaly potichu sa dostava zo sraciek,tak na okolo 250f je hukotu pokkt a skoro sa az voda vari:)

emil, 14.11.2009 22:21
Volodajko som bol zvedavý ako budeš spokojný a jak tak kukám tak :-P :-P ja som tiež prešiel zo silnej mašiny a tato 250 4T mi úplne stačí ako sa tu píše mam pocit že ja ovládam mašinu ale aj tak to neni pravda :grin: Nám nadupaným jazdcom bohate stačí 250 4T syn mi hovorí že to ide slabo ale keď sme na trati tak tak ho nejak stratím čím to je?A on jazdí 300 2T takže neni všetko o výkone aspoň u nás.Je pravda že treba mať zaradený správny kvalt ale na to si časm zvykneme a keď je výkonu málo alebo jej dochádza dych prespojkovať a je to :-P :hacker:

momo, 15.11.2009 09:46
ked to tu tak chválite začínam mať chuť sa na tej dvepade povoziť .že by som konečne prišiel na chuť 4t. ;)

admin, 15.11.2009 10:06
momo: pridem do TN a dam Ti odviezt ;)

momo, 15.11.2009 10:08
ok .možno to skúsim.

slovak11, 15.11.2009 10:48
počuvaj ty lenivý admin, kedy ty chceš ist do TN????? Ked sa ti nechce ist ani kusok od domu. Momo chce skusit 250 a ty taku nemáš :lol: :lol: :lol:

micho848, 15.11.2009 11:30
all: vcera som nechal stat chvilu wr-ku nastartovanu na stojane a zacala mi tiect chladiaca kvapalina.. z chladica to nieje, mozno pumpa. nemali ste niekto podobny problem? tecie to iba ked je nastartovana a trochu zohriata. dik

dzipo, 15.11.2009 12:11
pozri s kade tecie.Niekde zacat musi.Ked je nastartovana tak tlakuje vodu a teplom sa material roztahuje.skus odsledovat skade zacne.

vrkvrk, 15.11.2009 12:44
volodaj: no, vidim, ze ti odlahlo, radost citat. ale mna to asi od HB 380 neodradi.

volodaj, 15.11.2009 13:18
excmania> Trápenie do výjazdov je o jazdcovi nie o motorke. Ja si myslím, že výkon 250 4T musí stačiť každému. Ten čo nevýjde sa len vyhovára. Ja som si tiež myslel, že to bude ťažšie, ale nie je. Stačí podržať plyn. Keď niekomu motorečka nestačí, tak nech sa naučí držať plyn a používať spojku. Pozri na jazdcov vo svete, čo s tými mašinami robia.

emil> Emilko, kua spokojnosť. Netrhá ma za ruky, vydržím jazdiť raz toľko ako predtým a hlavne dáva mi pocit, že som raz taký dobrý jazdec ako HSB. Okrem zlých kvaltov odpúšťa chyby a ako vravíš, nám to stačí. Vozil som sa v poslednej dobe keď som chcel kupovať motorku na kadečom. Skúšal som si od 125 2T až po 525 4T krosový a môžem povedať, že toto mi sadlo fest. Tak ako tomXX vraví, že keď sadol na KTM 250 SX-f, tak mne sadla táto WR. Hehe a s ovládaním mašiny aj tejto som sem tam na pochybách. Včera na tom blate so mnou pozametala pekne. Ale pádov len pár a najhorší na MX trati. Celý deň natieram stehno Fastum gelom a modrinu mám asi 15 centimetrovú :D.

momo> Skús, možno ostaneš prekvapený, možno nie. Podľa toho ako sa prezentuješ a čo o tebe čítam, tak si dobrý jazdec, ktorý vie 2T využiť. Pre nás slabších a lenivcov je 4T trošku prívetivejší.

micho848> Vysledovať odkiaľ a spraviť. Môže to byť napr. gufero alebo milión iných vecí, ťažko súdiť cez internet. Skontroluj a vymeň ak sa cítiš, ak nie tak to daj niekomu spraviť. Ale ja vždy vravím, motory a všetky mechanické veci okolo sú ako lego. Raz rozobereš a naučíš sa.

vrkvrk> Nová 390 je môj sen ale za tie love čo stoja určite nie.

momo, 15.11.2009 16:30
Volodaj .tiež som už sedel na všeličom od koňa až po sidecárcros,ale na 4t 250 ešte nie ,preto by som to rád skusil . 4t 450 ma niako neoslovila ,je to naboha sili a velakrát zbytočnej a tak ako píšeš ked nevieš motorku ovládať tak môžeš mať aj 800 4t a je ti to naprd.

pepe333, 16.11.2009 07:20
vlado prevod je 13 / 52 ako ma byt , ale daval osm ti k nej aj dalsie zaberove 14 a na zadnom excelly nahradnom je 49 tusim :) , takze mozes skusat a haldat co ti sedi najviac . mne osobne na motocross 13/52 alebbo 14 /52 ale na motard som pouzival 14/49

a k tlmicom : ja som ju mal naklikanu coskoro najviac do HARD lebo ked bola SOFT tak mi v Širokom po dlhej lavici odskakovala . Ale na enduro by som to nastavil do SOFT viacej ( treba tak isto skusat a hlavne zalezi aky je teren ,podklad a kopec inych faktorov )

tak vela zablatenych KM bez urazu !
DRIFTU ZDAR :)

Minddo, 16.11.2009 12:25
volodaj: ako čítam perfekne ti sadla. To ako mne wr400f, predtým som mal také kladivo Cagiva AR350, výkonu mala primerane ale tá váha, uff. Keď som sadol na yamahu zazdalo sa mi že mám bicykel, akurát výkonu tam bolo ovela viacej a dvíhalo ma to na zadok všade, chcelo si to zvyknúť iba na plyn. Teraz som tak zvyknutý že je to pre mna ideálna motorka. Oproti WR426f ide o trocha slabšie od spodu, ale vo vyšších otáčkach sú identické. 450 by bolo už asi moc. 250 4t som ešte neskúšal tak neviem posúdiť. Som síce taký drobec, ale tak som si zvykol na moju 400 že som spokojný, a vyjdem skoro kamkolvek. Ako píšeš je to hlavne o jazdcovi, ale aj na motorke záleží. Prajem ti aby si si na Yamahu čo najlepšie zvykol a nech sa ti s nou čo najviac darí.

cryo, 16.11.2009 12:26
WR-je super, ja uz mam druhu masinu a zas som ostal len pri wr-ke. 250 4T pre mna ako hobby jazdca uplne postacuje, co sa tyka vyjazdov tak zvladne skoro vsetko len ako pisal vlado treba sa pohrat s plynom. Ja ju mam nastavenu na soft kedze jazdim len ako hobbik, ale zatial maximalna spokojnost, ovladanie super, vykon po odblokovani akoze premna uplne postacujuci.
volodaj: ake pneu mas obute? rozmer

micho848, 25.11.2009 22:08
volodaj: takze nasiel som taku malu dierku na spodu a asi to bude nejaky prepad medzi guferami, lebo su tam dve.. no a to od chladiacej kvapaliny je asi zle..teda dufam, lebo potom uz neviem.. zajtra sa ho pokusim niekde zohnat.

volodaj, 25.11.2009 22:23
micho848> Presne ako vravíš. Je to kvôli tomu, aby sa nezmiešala voda s olejom. Keď povolí gufero od vody alebo od oleja tak to začne odtiaľ tiecť. Tiež sa mi to stalo na HSB, výhoda bola, že tam boli normalizované guferá, ktoré som kúpil normálne v obchode s ložiskami. Stáli asi 2 E jedno. Keď to máš rozobraté vymeň obidve. Je to robota na pol hodinku. Teda aspoň na HSB bola, lebo tam je pumpa rovno na vačkovom hriadeli. Pri mojej šikovnosti som to ale robil hodina, lebo som si na figu upevnil rozvodovú reťaz a padla mi do motora :D. Takže som musel zhodiť aj spojkový dekeľ a vybrať ju odtiaľ :D.

cryo> Vieš, že ani netuším :D. Aké mi dal pepe333, také tam sú, len som dal dozadu 19" koleso, lebo tam bol kus lepší drapák, na 18" už bol dosť zodratý. Objednal som teraz ale nové. Dopredu klasika 90/90 21" Mitas C15 a dozadu 120/90 18" C12. Chcel som dozadu 110 ale nemali ju na sklade a nechcelo sa mi čakať. Dúfam, že sa budúci týždeň dostanem k tomu prezuť to, lebo tento týždeň robím poobedné a cez víkend mám ísť na chatu.

blcha, 09.12.2009 15:10
perfektny clanok akurat sa rozhodujem ci si kupim yamahu alebo prejdem na inu znacku ale tento clanok ma dost zaujal cize zostanem pri yamaha :D :D

jeames, 26.10.2010 19:02
Tak to uz hej po tolkych hodinach a masinka jak nova klobuk dolu. Po kolkych hodinach podla manualu by sa mal menit piest ventile ojnica na takom endurku ?

magic, 26.10.2010 20:34
Podľa môjho manuálu nie je predpísané meniť niečo podľa motohodín /okrem oleja a pod./, ale podľa stavu. Rozoberieš, pomeráš, ak je niečo mimo tolerancie - vymeníš. WR 250F 2001, motor ešte neotváraný, jazdím cca 2-3 CC ročne + tréningové výjazdy, odjazdených celkom asi 400 mhod.

danielsatko, 27.10.2010 09:46
2001 bez GO? :-O

to co ju na tych CC a treningoch tlacis? :D

Erkorider, 27.10.2010 10:40
magic

dam ti radu... Tuto zimu si jednoznacne vymen ojnicu !!!
budes prekvapeny co tam najdes ked ju rozlisujes....

jeames, 28.10.2010 09:07
no2001 a estenerozoberana klobuk dolu tak to ma spotom asi zazracny stroj ja sovoju mom uz toho roku po 2 otvorenu :(

volodaj, 28.10.2010 09:11
jeames> Aký to máš ročník? Kamoš mal funglovku Suzuki RM-Z 250 2006 a po roku vozenia sa (nie nejakého ostrého jazdenia) po horách mu odišla prevodovka aj spojkový kôš. Druhý kamarát na novej 450 po pol roku tiež prevodovka. Neviem, či sú tie Suzuki také náchylné na tie prevodovky alebo čo.

jeames, 04.11.2010 09:31
ja mam 2004 250, ale pocul som ze odchadzaju prevodovky ale co ja viem tak len na 450

mx38, 04.11.2010 13:42
Volodaj: Suzuki je blato, ale ma dobru ovladatelnost zase...

picaso, 16.12.2010 21:33
No same chvaly na forach na WR ,,,,,,,,tak ked v senci zavru drahu tak si zozeniem WR :D

volodaj, 16.12.2010 21:39
picaso> A kde budeš jazdiť, keď po horách a poľovných revíroch sa nesmie :D a vraj sa pri novom zákone si jazdenie ani užívať.

picaso, 16.12.2010 21:46
no tak okolo senca a dunaja je kopa bagrovisk na strk tak to nejak skusim B-)

volodaj, 16.12.2010 21:55
Skús, myslím, že budeš spokojný. Príjemná, nezáludna motorka, ktorá vie ale pekne vystrčiť pazúriky keď chce. Jediné čo mi na nej vadí, je veľmi vysoké sedlo a trochu váha. Inak je super. Ale to asi budeš poznať, geometria bude asi s tvojou YZ 250f podobná.

picaso, 17.12.2010 13:04
no ja mam problem ze si vsade davam vyssie sedlo takze ok :D

volodaj, 17.12.2010 13:06
picaso> Tak to buď rád, ja by som potreboval nižšie :D. Kadejako už špekulujem ako ju znížiť.

vrkvrk, 17.12.2010 14:36
teleskopy posun v okularoch 1cm vyssie, zo sedla uber, co sa da viac spravit? aj ja vazne nad tym uvazujem, doda to istoty a vacsej chuti jazdcom ako sme my

volodaj, 17.12.2010 14:41
vrkvrk> Teleskopy sú už zasunuté, aj struna povolená tak aby som nešiel na dorazy a nebol zadok až príliš mäkký. Sedlo rezať nechcem, blbo by sa potom predávala. Pri ďalšej budem pozerať, aby mala čo najnižšie sedlo, lebo niekedy to ozaj dosť pomôže aj tých pár cm.

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky