Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ISDE 2005 Považská Bystrica

ISDE 2005 Považská Bystrica

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

Countrycross Pitelovský mlyn bol náročný

Pridané 08.09.2010 08:10, autor brco, prečítané 9693x

Po daždivých dňoch keď aj náročný terén okolo rybníkov pri Pitelovskom Mlyne absorboval sprchu sa v nedeľný deň pretekov na nás usmievalo slnko a aj teplota ovzdušia s vôňou spáleného benzínu a prepáleného oleja bola na countrycross ideálna. Do preteku sa prihlásilo 30 dvojíc a jeden jednotlivec v kategóriách – Licenční Profi, Licenční Hobby a Amatér.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Terén bol spočiatku klzký, no blata nebolo zase až tak po uši a trať postupom času pekne osychala, no pretekárom v náročnom teréne na 2,7 km dlhom okruhu s niekoľkými kratšími, ale strmými výjazdmi a zjazdmi sily ubúdali. Podmienky na správny countrycross ako stvorené, čo si pretekári hlavne z kategórie Licenčných Profi pochvaľovali. Na škodu veci ale bolo, že trať bola len ťažko, alebo vôbec nezjazdná pre niektorých amatérov čo mňa ako organizátora mrzí. O náročnosti svedčí aj fakt že cieľovú vlajku uvideli len dvadsiati pretekári a že aj tí  najlepší vo výjazdoch museli občas využiť pomoc traťových maršálov. Terén nad rybníkom v areáli Pitelovského mlyna bol totiž kaskádovitý a ostré výjazdy hlavne od priestoru depa kvôli neprajným susedom nešli obísť, čo ale pripravilo dramatické divadlo pre divákov. Taktiež štart pretekov z dôvodu malého priestoru  musel byť trošku od ruky na lúke za výjazdom z potoka. Polovica trate sa vlastne vinula v lesíku plnom väčších a menších prekvapení, kde niektoré úseky viedli len vysekanou cestičkou pomedzi hustú chrapač. Dole pri rybníku nad depom v priestore striedania jazdcov a cieľa sme nachystali pre radosť divákov neturistov niekoľko menej náročných prekážok, kde hneď na blízku okrem strmého zjazdu a výjazdu mohli sledovať počínanie jazdcov. Tu sa aj zapisovali prejazdy jednotlivých súťažiacich ktorí ako dvojica jazdili vždy pod rovnakým štartovným číslom s modrým jeden a s bielym podkladom druhý pretekár.

Hneď na začiatku si náskok utvoril ako jediný jednotlivec v celom štartovom poli Martin Krátky pretekajúci v kategórii Licenční Profi. Veľmi dobre si počínali jazdci z kategórie Licenčných Hobby Viliam Koša a Ján Kavecký, ktorí sa hodný čas držali na celkovo druhej pozícii a so stratou jediného kola na celkovo najrýchlejšieho, dokončili celkovo štvrtý a prví vo svojej kategórii. Títo licenční hobíci boli v priebehu druhej hodiny preteku zdolaní dvojicami Petrom Belkom mladším s Mariánom Halgašom a Marekom Giertlom s Branislavom Pančíkom. Martin Krátky si do konca závodu dvojkolový náskok neudržal vďaka vydochnutému motoru kde štartovaním strávil celé jedno kolo času a musel čeliť aj hendikepu tankovania keď ostatní jazdili. Fyzicky napriek tomu že bojoval sám však vydržal a prvú priečku udržal až do víťazného konca, keď v cieli mal za 3 hodiny + 1 kolo od štartu 31 zdolaných okruhov. Marek Giertl sa po chybe Petra Belka mladšieho na prvom výjazde po vjazde do posledného kola dostal na druhú pozíciu. Do bojov o prvé priečky nemohla zasiahnuť dvojica Peter Michalko s Petrom Belkom starším pretože Michalko tak isto ako v Brezne pred týždňom zameškal štart, čo túto dvojicu okrem stratenej polovice kola hendikepoval aj celý pomalší zvyšok štartového poľa a teda skončili so stratou dvoch kôl na štvrtom mieste. Posledná rýchlo a pekne jazdiaca dvojica z kategórie Licenčných Profi Jozef Marenčák s Richardom Čabajom odjazdila len 22 kôl a do cieľa už nedorazili. Silno si počínala dvojica Tomáš Minársky a Miroslav Moringa zpomedzi Amatérov, keď na celkovo najrýchlejšieho stratila v cieli len 3 kolá a na druhých vo svojej triede zanechali o 9 kôl.

Už v treťom kole tvrdo narazil do stromu Marcel Patráš pre ktorého musela prísť záchranka, no tá sa tiež postarala o drámu, tento krát v depe keď na mäkkom podklade zapadla až po podvozok a rýchlo ju nedokázali vytiahnuť ani veľké džípy a privolaní požiarnici s veľkým autom sa cez chatrný most  do areálu neodvážili. Ďalšia privolaná náhradná sanitka už zase musela vziať Petra Pauča ktorý mal krkolomný pád na odľahlom lúčnom úseku. Prvú sanitku  s raneným Marcelom sa našťastie zatiaľ podarilo vydolovať. Takže okrem príliš náročného terénu ma môže teraz mrzieť hlavne to, že sme na podujatí mali dva úrazy, keď Marcel dopadol napokon dobre, no Peter žiaľ skončil so zlomeninou stehna, čo je na 61 zúčastnených pretekárov dosť veľa. Zaráža ma hlavne fakt, že obaja chlapci sú pretekári s licenciami a teda skúsenejší a aj tak tieto nehody postihli práve ich.

Podujatie sa tento krát napriek všetkým ťažkostiam podarilo na výbornú a pretekári ktorí bojovali až do konca odchádzali s pocitom podania vynikajúceho športového výkonu, keď na trati museli zo seba vyžmýkať všetky sily. Trošku som sklamaný s menšieho počtu divákov, ktorí si ale určite prišli na svoje a vychutnali si pekelné boje s náročným terénom i so súpermi.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 3
dsc0015.jpg
dsc0292.jpg
dsc0193.jpg
header.jpg
13 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 2.6 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

volodaj, 08.09.2010 08:23
Martin Krátky, klobúk dolu pred tebou. Neviem si predstaviť to odjazdiť sám, nie ešte vyhrať.

vipper, 08.09.2010 08:38
...trochu divné, keď sám organizátor hodnotí svoju akciu na výbornú...nemali by hodnotiť iní? :bla:

admin, 08.09.2010 09:08
vipper: ved ohodnot Ty. Ja som tiez musel sam pisat o MXMARKET.SK MX cup-e, lebo nikto iny nic nenapise :bla:

brco, 08.09.2010 10:50
viper: a prečo si nenapísal článok ty? Ved si od vedľa z prievidze mohol si dobehnuť.
Preto píšem že sa akcia podarila, lebo som ja ako organizátor s nou spokojný. V12.6. v Točnici sa všetko onďalo a 2 mesiace som bol z toho potom na nervi. :skull:
Teraz v Pitelovej som si napravil chuť. B-) ;)

momo, 08.09.2010 11:16
Brco človek hned vidí svet krajší ked sa podarý dobrý pretek že? Gratulujem ti a dakujem že takéto veci robíš hoc som sa nezúčastnil.

vipper, 08.09.2010 12:40
brco: článok je ok, je dobré že si spravil reportáž...len mi tam trocha samochvály vadilo...to je všetko

vipper, 08.09.2010 12:45
tomXX: ale ved Typíšeš rád :D ...tak sa zase netvár, že to bol pre Teba trest smrti...a nenapísal som článok preto, lebo som tam nebol...a keď ma nas.rieš, tak budem písať články z každého kantráča :hacker:

kolaso, 08.09.2010 12:51
Zastavili sme sa s kamosom kuknut na zaverecnu pol hodinku a musim konstatovat, ze sa fakt bolo na co pozerat. Trosku ma zaskocilo, ze na mostiku mali snahu od nas ziskat vstupne 2€ na osobu, co sa mi zdalo trosku prehnane ak nie priam nedôstojne. Inak trat bola fajne mäso :bla: . O to uprimnejsia gratulacia vitazom

admin, 08.09.2010 12:52
vipper: pokusim sa Ta straaasne nasrat >:-)

PS: ja uz byvam v novom dome, a Ty? :-P

kiko22, 08.09.2010 13:19
Bol som pozret kedze som nenasiel dvojicku tak som musel sa ist len pokochat.Trat bola dobre pripravena presiel som si ju komplet celu.Pra tazsich usekov ale cc ktomu patri.Po chvili jazdenie sa spravili kolaje a chalani ktory nemali az take skusenosti prechazali vyjazdmi az na niekolko razy.Na konci preteku sa meseli v jednom vyjazde tahat vsetci jazdci aj (Martina Krátkeho) bol ten stredny výjazd na ktorom boli vyjazdene kolaje az do kameno na ktorých drapáky až dymili. Ja ako divák hodnotim tuto akciu na výbornu :D

ferike, 08.09.2010 15:05
kiko máš pravdu bolo fajne :) a nabudúce sa priprav lebo akonáhle dám dokopy moto ideme pretekať :P

radoXXX, 08.09.2010 15:11
myslím,že v dnešnej dobe zorganizovať CC pretek je skoro nemožné(kto neskúšal nevie),takže klobúk dole pred usporiadateľmi,ktorý sa do toho pustili a podarilo sa im to!!!

brano, 08.09.2010 21:59
Ja som tam bol, Marcel Patras bola moja dvojica a zial musim upresnit, ze sa nezlamal v tretom kole, ale hned v prvom , tesne pred cielom.Zobral som jeho motorku, presiel s nou ciel, tam si zobral svoju a jazdil. Myslel som si , ze Marcel sa otrasie a budeme poracovat. Zial , brali ho do nemocnice a tak som si par kol spravil a skoncil. Nemal som naladu, Marcela bolela chrbtica a pri tomto slove ma posledny rok berie depka.Trat nebola nejak super narocna, ten vyjazd po striedacke nebol nebezpecny, ale muselo sa vzdy cakat, kym sa tam niekto vytrapi, co sposobilo to, ze som sa netrpezlivo vybral aj horsou stopou a niekedy aj tiez vyhni .Nebezpecny bol zjazd do potoka, kde sa z luky prudko klesalo a malo sa zahnut doprava na chodnicek , ktory bol upravovany a za chvilu tam bola jedna hlboka kolaj . Preto sa to zacal obchadzat vlavo dole , to bolo aj rychlejsie aj bezpecnejsie.
Skoda, ze prsalo , keby bolo sucho, bolo by to suer na "gulasovy" - relaxacny zavod. Lenze prsalo cely tyzden a musim konstatovat, ze Brco - si dobrodruh so stastim (to myslim v dobrom) . Trat bola po dazdoch dost narocna pre amaterskych jazdcov , aj licencni profi padali , je stastie, ze zapchy sa vzdy po troche uvolnli, je stastie, ze sa nestalo viac urazov, je stastie, ze ivo Stulajter sa dostal s Hiluxom stiahnut toho zraneneho na miesto padu . Nie je normalne, aby zo 60tich dokoncilo 20, a aby troch musela brat sanitka. Bol som pre Marcela v nemocnici a boli tam dost nahnevani, ze co to za k...ich tak zasobuje pacientami. Velka vdaka aj tym chlapcom, ktori vytahovali motorky jednu za druhou v tazkych usekoch, toto bolo dobre zvladnute, a keby ich nebolo, preteky sa zastavia. Bol som aj v Tocnici, odjazdil som tam ako jeden z mala vsetky rozjazdy cc aj mx , a tam sa mi to pacilo viac. Boli tiez velke blata, ale dali sa ti zapadnuti ludia obist, zranenia tusim neboli.Paci sa mi, ze Brco je taky zanieteny , obdivujem jeho chut urobit nieco pre druhych. Paci sa mi aj to, ze trate su narocne, ale treba sa zamysliet nad tym, ako spravit technicky narocnu trat ale bezpecnu, treba sa zaoberat tym, co sa spravi, ked bude zem totalne mokra, a mysliet aj na to, ako a kto stiahne pripadneho raneneho z trate. Tu ten chlapec udajne lezal na luke so zlomenou stehennou kostou hodinu a pol, keby krvacal, moze byt aj po nom. A bola nahoda, ze ho mal kto stiahnut z trate. Toto by sa nemalo stavat, tesim sa na dalsie preteky a drzim Ti Brco palce, len treba sa z tychto skusenosti poucit a nenechavat toho tak vela na stastenu.
Ja viem, som "moc mudry" a po vojne je kazdy general, ale pisem Ti to preto , lebo si myslim, ze by si nemal byt spokojny , ako si sa vyjadril, a nezaspat na vavrinoch.

Morakone, 08.09.2010 22:23
:-/ ja som Moringa nie Maringa :-D, pekny clanok. No pred martinom klobuk dole veru >:-)

brco, 09.09.2010 02:17
brano: Som rád že mi držíš palce a taktiež viem o nedostatkoch ktoré spomínaš, no musím podotknúť, že Tvoje informácie ktoré tu prezentuješ sú polopravdy: (v dobrom)
1.) S tým prvím Macelovím kolom to beriem.
2.) Zjazd k potoku sme sa rozhodli zmeniť stopu rovno dole ako alternatívu na miesto traverzu v ľavo pozde večer pred závodom, čo bolo poriadne prejednané aj na rozprave, ktorá sa konala pred skúšobným tréningovým jazdením.
3.) Čo sa týka terénu v danej lokalite mi tam veľmi nevyšlo nič rozumnejšie z dôvodu rozmiestnenia pozemkov ktoré sme mali k dispozícii. Tí čo k tomu mohli dačo povedať sa angažovali málo a teda úpravy na zmiernenie náročnosti ktoré som vykonal, neboli dostatočne rozsiahle. Naskytá sa otázka prečo som teda kantráč organizoval práve tam? Tak pre to že ten areál patrí môjmu známemu ktorý tam to miesto potrebuje spropagovať a za to mi pomôže s vybavením a zrealizovaním rôznych úkonov potrebných pre uskutočnenie podujatia a poskytol aj dôležité zázemie na mieste konania + dorovnanie mojej finančnej po zosumarizovaní nákladou s príjmov- teda straty cez sponzorov ktorých on zohnal. (Bez toho by to zvládnuť nešlo a teda ani nebolo)
4.) Tí ľudia čo ťahali motorky boli skoro všetci Maršáli, len Vesty ktoré mi mali ráno doniesť sa akosi nenašli tak neboli všetci označení - ten kto čosi takéto organizoval, iste vie že nikdy sa všetko do hromady na čas nepodarí.
5.)Je šťastie že Ivo Šulajter s Hiluxom sa dostal k ranenému ktorý tam ležal polhodinu v spoločnosti dvoch divákov, nie hodinu a pol a všetci jazdili okolo neho ako keby nič. Tesne pred Ivom Šulajterom sme sa dostali k nemu mi, keď naše terénne auto skončilo 100 metrov od neho. Na MM SR v CC sú bez traťových komisárov o mnoho dlhšie úseky. Stačilo sa nám dozvedieť, že niekde na lúke, podotýkam NIEKDE na lúke pri motorke leží jazdec BF Teamu a hneď sme za ním s vybavenou záchranárkou vyrazili. Ak by aj bola sanitka na mieste o nič viac by nevedeli robiť. Petrovi sa nehoda stala skutočne na just na mieste úseku najďalej od dostupnosti auta.. Pravda je že sme nedisponovali nosidlami a nebyť Iva Šulajtera transport raneného by sa do príjazdu záchranky s nosidlami oddialil.
6.) "Cieľovú zástavu videlo 20 pretekárov" - citujem sám seba - Pre vysvetlenie 20 pretekárov + 20 tých ktorí stoja v depe, čo ich počas závodu striedajú = 40 : 2 = 20 dvojíc z 30 dvojíc dokončilo. Nedokončil si ty s raneným kamarátom, nedokončil, Emil Baláž s raneným Petrom Paučom, dve ďalšie dvojice z hobíkov, jedna z profi a 5 dvojíc bolo z triedy amatér, čo ma aj najviac mrzí, pretože trať mala byť zjazná aj pre nich.
7.) Zranenia boli žiaľ aj v Točnici a to práve už v tréningu, keď si jeden pretekár narazil chrbát vo výjazde a ďalší s vrátil tak unavený, že sa od veľkého smädu pomýlil a naľogal sa z plastovej fľaše benzínu :-O Na Točnici bola prichystaná záchranka ktorú ale na takom väčšom podujatí bolo možné zaplatiť.

Týmto sa nechcem vyzúvať z problémov ktoré vznikli, ale chcem zmobilizovať všetkých, hlavne tých ktorí tak radi pripomienkujú nedostatky aby sa viac angažovali a tieto nedostatky pomáhali riešiť, lebo ak sa nám to vyriešiť nepodarí tak máme na výber: Buď budeme ryskovať: pretekári zdravie a život, organizátor slobodu, alebo pretekov bude menej a naše náklady na závodné jazdenie drahšie.

Z horšie zmáknutých situácií sa veru snažím poučiť, no pri nedostatočnej podpore okolia to akosi slabšie zvládam odstraňovať: Znovu apelujem na fanúšikov športu a motoršportu: Nenechávajte ma v tom ako hovno v tráve a svoje múdre reči podoprite skutkami. Ja sa svoje múdre reči skutkami snažím podoprieť, čoho je dôkazom aj založenie a činnosť ASOCIÁCIE ŠPORTFAN - pre info klikni tu http://www.sportfan-lc.sk/menu/o-nas/stanovy-sportfan

A prečo som spokojný? No myslím že to nakoniec všetko veľmi dobre dopadlo ( samozrejme to že dvaja pretekári silne spadli ma mrzí, no ale ja som ich nestrčil ) To že som spokojný? No kto by nebol spokojný keby že má toľko šťastia v jeden deň?

ferike, 09.09.2010 07:18
fuuuh som zvedavý že po ktorom glgu mu došlo že nepije vodu ale benzín :grin:

admin, 09.09.2010 08:32
Morakone: sorry, v clanku to bolo dobre, ale ja som to iniciativne "opravil", lebo MX jazdi Maringa :D

Morakone, 09.09.2010 09:44
tomxx: no nevadí lebo vo výsledkoch to je dobre tak som myslel že to je preklep :hacker: nič sa nedeje :D

Kodeš, 09.09.2010 16:08
Bol som sa tam pozriet, ako divak. Chcel som ist jazdit aj s kamosom z Brezna, ale v sobotu vecer po celodennom dazdi sme sa rozhodli, ze to asi nebude pre nas. Dobre sme urobili. Trat bola pekna, keby neprsalo, bola by ozaj zjazdna aj pre amaterov, ale bohuzial po tom dazdi to bolo narocne. Dost som bol sklamany, ze tu bolo pisane, ze tazke useky sa budu dat obist, ale nebolo to tak.
V tých najtazsich usekoch sa vytvarali zapchy, ale nastasie to tam riesili aj komisari, ako sa pise vyssie, ale hlavne divaci. Ale celkovo to hodnotim, ako dobre vzhladom na pocasie. Ale najviac mi, ako divakovi vadilo to, ze trat bola maximalne nepristupna pre divakov. Cez tie kriky sa absolutne nedalo prejst, trat bola zase pre nas nebezpecna, lebo nebolo sa kde uhnut, ked isiel jazdec. Ale hovorim, celkovo to hodnotim kladne, hlavne ze sa nieco v tomto sporte deje.

momo, 10.09.2010 19:37
Kodeš tvoja poznámka je dobrá a trefná a myslím že brco si ju prečíta a niečo si z nej aj zoberie . Jazdci ktorý len jazdia a nezúčastnujú sa na príprave preteku nemaju ani potuchu o tom kolko času a energie da človek do prípravy samotnej realizácie a nakoniec aj likvidácie preteku . Jazdec príde ,registruje sa,preteká , ide do bufetu ,použije WC ,znova preteká ,dojazdí ,zbalí sa /ak je to normálne zmýšlajúci nechá odpadky vo vreci / a odchádza . Tak to aj ma byť ved pretek je robený presne pre toto. No poriadateľ ma min 14 dní pred pretekom v hlave tolko vecí že pokial je na vätšinu toho sám tak to je ozajstný záhul. Príde den preteku a ten človek to prežíva úplne inak ako jazdci a je to poriadne náročné aj na psychiku. Ked sa pretek ako tak podarý a všetci idú domov v tom istom aute v ktorom prišli tak mu padne kameň zo srdca a konečne sa uvolní .No len do chvíle kým netreba začať všetko baliť a likvidovať . Len pozbierať smeti po 200-300 ludoch da zabrať stiahnuť pásky to su kilometre chodenia . No a odstahovať celý ten cirkus niekam kde to má človek uložené zaberie aj další deň . nepíšem to preto že by som sa stažoval to nie len som chcel niektorým ozrejmiť čo za tým je ked niekto niečo pre niekoho robí. KRITIKA pokial je na mieste je potrebná a dá sa z nej poučiť .Je dobré pre každého usporiadatela pokial za ním jazdec príde a povie čo sa mu nepáči a prečo nakolko skutočne jeden človek na všetko sám nepríde. Usporiadať ideálny pretek je aj určitá náhoda štastných vecí a aj velkého štastia . Pokial má človek okolo seba prefektný tým ludí je to podstatne jednoduchšie no pokial su dvaja -traja tak to si zaslúži úctu a uznanie . Pokial pretek dopadne dobre je človek štastný pokial mu popadajú a polámu sa pretekári su to muky /teda aspon pre mna / . Tiež som mal v TN nepodarený pretek a trvalo mi tri dni než som začal reálne rozmýšlať čo a prečo sa stalo že sa stalo. Naštastie druhý už dopadol celkom fajn.
Preto by som chcel na záver povedať len tolko že sa treba vždy zamyslieť nad kritikou skôr než sa napíše alebo povie.

brco, 10.09.2010 21:43
momo: dík za morálnu podporu, keď dakto takéto niečo napíše pod tú všetku kritiku tak to hned lepšie vyzerá celé toto pole komentárov a pôsobí to všetko akosi vyváženejšie -(Týmto samozrejme nechcem povedať to, že sa hnevám na kritikov. Veď čo by mi aj hnev pomohol- keď aj tak majú pravdu.) :D

Kodeš, 11.09.2010 07:21
brco...nechcel som bezhlavo kritizovat, ber to len ako postreh motorkarskeho divaka. Vazim si vsetky taketo snahy, lebo viem. co obnasa organizacia takejto veci, ako je pretek. Zhodou okolnosti poznam organizatorov preteku v Kopernici, ktory sa sice tento rok nekonal, ale viem, kolko s tym mali starosti, kym to urobili. Takze ber to len ako moj postreh a nie ako nejake tazke mudrovanie.

brco, 11.09.2010 12:00
Kodeš: Ved v pohode - nemusíš sa tu ospravedlnovať, ved na to je tu tá diskusia aby sa v nej písalo.

dzipo, 11.09.2010 16:50
Kodeš:ja som to videl tak isto,ako si napisal....

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Marec 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 04.04.2020
Enduro Cup Stred - hľadá sa náhradný termín
Brezno - Lúčky
cal_icon 18.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
cal_icon 19.04.2020
MX Open - hľadá sa náhradný termín
Gbely
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky