Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 13.08. 2017

NAJNOVŠIE VIDEO

MMSR Lehota pod Vtáènikom 2017

MMSR Lehota pod Vtáčnikom 2017

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

5 tréningových mýtov, ktoré by sa nemali ignorovať

Pridané 26.03.2011 08:04, autor barny, prečítané 11433x

Na Racer X Virtual Trainer dostávame veľa skvelých otázok a užitočných odpovedí od MX jazdcov z celej krajiny. Keď si prechádzam tieto otázky, tak je mi absolútne jasné, že nie každý chápe, čo by mal alebo nemal robiť pri trénovaní motokrosu. Hoci neexistuje zlá otázka, no mnohokrát sa stáva, že sa otázky opakujú znova a znova. Verím, že tieto otázky sa rodia z mýtov, ktoré sú už desaťročia v kolobehu na pretekoch, či tréningoch.. No Virtual Trainer sa rozhodol uviesť veci na pravú mieru.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Mýtus č. 1 – Posilňovanie je príčinou tvrdnutia predlaktí

Naposledy pre tých, ktorí sa boli pozrieť na seba v kúpeľni: „Posilňovanie nie je priamou príčinou tvrdnutia predlaktí.“

Vôbec netuším, kde sa tento mýtus (pojem) vzal, ale je úplne smiešny. Potrebujete dôkaz? Mám dobrého priateľa, ktorý je kulturista a jazdí v B kategórií. Je priemerne (stredne) rýchly a doposiaľ nikdy nemal problém s tvrdnutím rúk. Divíte sa ako to je možné? Má vynikajúcu kondíciu (formu) z bicykla a jeho kardio/svalová vytrvalosť je až lyžiarsky vysoká aj keď má obrovské svaly. Ak stále veríte tomuto mýtu, myslím si, že práve ste našli vhodný dôvod ísť do posilňovne. Nerobte si starosti, tak ako svet potrebuje borcov, niekto musí skončiť i posledný.

Mýtus č. 2 – Rozcvičenie pred pretekom stojí príliš veľa energie

Toto je ďalšie tvrdenie, ktoré neustále počujem. Pozrime sa na to trocha bližšie. Preskúmame ďalšie športy. Čo robia všetci športovci pred zápasom? Ak ste tipovali rozcvičku ( Warm-up pre auto moto športy) uhádli ste! Stavím sa, že si nespomeniete na šport, kde športovci nemajú rozcvičku, prípadne Warm-up (motokros sa nepočíta!).

Ak tvrdíte, že nemusíte mať rozcvičku pred pretekmi, pretože vás to stojí veľa energie možno to prirovnať k tomu, ako keby ste povedali, že aj samotnú motorku treba naštartovať až tesne pred štartom, aby sa nepokazila príliš rýchlo. Rovnakí chlapci, ktorí obviňujú silový tréning z tvrdnutia predlaktí, s najväčšou pravdepodobnosťou idú na štart rovno z kresla svojej obývačky. Ak potrebujete ďalšie dôkazy, neberte moje slová vážne a prečítajte si to priamo od najlepšieho trénera v našej krajine. Isto Vám to potvrdí.

Mýtus č. 3 – Nemám čas na trénovanie

Jediné, čo môžem povedať o tomto mýte: „hovadina“. Namiesto rozprávania, že ste veľmi zaneprázdnený, stačí povedať, že nechcete trénovať. Mohli by sme sa zúčastniť súťaže, „kto je najzamestnanejší.“ Ale skutočnosť je taká, že ak by ste chceli, cvičiť jednoducho budete.

Nájsť si čas na trénovanie, i keď je váš harmonogram nabitý je jednoduché. Musíte si urobiť harmonogram a vytýčiť aspoň 45 min. v pondelok, stredu a piatok. Tieto dni si vyznačte v harmonograme, aby ste zvýšili význam toho dňa!

Povedzte svojmu šéfovi, že zdravý zamestnanec robí radosť zamestnávateľovi.

Mýtus č. 4 – Bolí ma telo, obzvlášť chrbát pretože starnem

Môžem hovoriť priamo za seba o tomto mýte, pretože som mal bolesti dolnej časti chrbta celý svoj život. A môj otec má tiež. Nie je teda úplná pravda, že vekom je to ešte horšie.

Len nedávno som oslávil 40-tku a môj chrbát nie je na tom vôbec horšie ako keď som mal 18 rokov. V skutočnosti v mnohých ohľadoch je to dokonca lepšie.

Bolesť tela (najmä chrbta) je jedným z popredných procesov starnutia, ale je to predovšetkým kvôli svalovej slabosti a nadváhe, než na veku. Posilňovanie vášho tela (abs a dolnej časti chrbta) zároveň zvýši vaše celkové zdravie a fitnes povedie k vyššej kvalite života bez ohľadu na váš vek. Či už budete mať 60 alebo 70, ostanete relatívne bez bolestí.

Mýtus č. 5 – Spaľovanie tukov je lepšie dlhé a pomalé

Aj keď tento mýtus sa týka skôr všeobecných fitnes, stále dostávam otázky od ľudí s nadváhou dobu, ktorí si myslia, že dlhé, pomalé cvičenie je najlepší spôsob, ako schudnúť.

Aj keď je pravda, že dlhé pomalé cvičenie čerpá energiu z tukov, vysoká intenzita cvičenia spáli viac kalórií. Asi 30 % je vaše maximálne úsilie, približne 70 % svojej energie pochádza z tukov a ďalších 30 % z uhľohydrátov. Ale keď sa zvýši intenzita cvičenia na 50 až 60 % dôjde k spaľovaniu približne polovici tukov a polovici sacharidov.

Avšak,ak je vaša celková kalorická rýchlosť horenia vyššia, ste schopný spaľovať viac kalórií za minútu a hodinu, než u nižšej intenzity.

Výsledok: Viac tuku zmizne z vášho tela v kratšom čase. Jednoduchý spôsob, ako premýšľať o tom, ako dostať čo najviac kalórií von.. Ak spálite viac kalórií, než budete mať v priebehu daného obdobia, budete chudnúť. Ak chcete schudnúť o jednu americkú libru (0,454 kg) tuku, musíte spáliť o 3.500 kalórií viac, ako bude mať vaše jedlo.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 0
header.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

sobul, 26.03.2011 16:32
suprový článok"! niečo také ako Burači mýtov!!! skvelé!

hofik, 27.03.2011 12:55
Je pravda ze pred pretekmi treba jest fazulu, lebo prdy zrychluju?

picaso, 27.03.2011 22:16
hofik je to pravda ,,,,,,,,,,,su to ciste noxy :D

victor, 29.03.2011 16:32
potlesk , úcta rešpekt barny...len im to povedz/napíš od srdca, lebo všeliaké kok.tiny aké ja od ľudí počúvam mi ježia chlpy na chrbte...

....č. 5 to nie su až také jednoduché počty....vysoká intenzita fyz. záťaže zákonite prvé odpáli primárne zdroje energie a potom...ved to poznáš napríklad pri bežcoch, ktorí prepália štart a do finišu sa vlečú po štyroch...
ideálne je dostať telo tam ,kde začne čerpať zo sekundárnych zdrojov a nakladať koľko sa mu zmestí, takže dĺžka a intenzita eeéé sú dvoje...a pre upresnenie..pri metabolizme 100g tukov sa uvolní približne 3760 KJ energie to je asi 900 000 cal. ale ak si čerpal z amerického textu tam je zrada :D

excmania, 29.03.2011 21:39
..ja by som skusil niekedy napisat clanok co nesmie zabudunut spravny hobbyk pred jazdou.Hadam by to po cenzure mozno aj preslo... B-)

brco, 29.03.2011 23:20
To spaľovanie tukov ma zaujalo, popíšte o tom dakto tuto viac, som bol aj ja zasvetený tak do toho mýtusu. :bla:
A mám aj nadváhu :cry:

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.09.2017
ENDURO CUP STRED
Morovno
cal_icon 01.10.2017
PRELOŽENÉ - 7.Scrub Motocross Cup2017-reg.západ +6.MMSR MX65+85+Ladies
Čataj
cal_icon 01.10.2017
Endurocross Hronec-Majer
Hronec - Majer
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky