Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Fichtlmánia 2011 - 24 hodín v sedle víťazného pioniera!

Pridané 27.07.2011 14:48, autor patulko21594, prečítané 12055x

...dá zabrať chrbtu a kolenám! Slovensk0 družstvo vyhralo preteky na starej značke motoriek Jawa Pionier v netradičných vytrvalostných závodoch v susednej Českej republike. Pozrite si aj článok, ako to dopadlo minulý rok, poprípade aj video Fichtlmánia 2010.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Depo tímu Motoklub PIONIER Vieska nad Žitavou
Depo tímu Motoklub PIONIER Vieska nad Žitavou
Aj o tom bola Fichtlmánia 2011. Dňa 8. - 9. júla 2011 sa v susednej Českej republike, v meste Nová Paka usporiadal už 5. ročník netradičných vytrvalostných závodov na motocykloch jawa pionier – Fichtlmánia 2011. Netradičný v tom, že sa jazdí 24 hodín bez prestávky na jednom motocykli Jawa. Tohto závodu sa zúčastnila aj tento rok Slovenská posádka nášho Motoklubu PIONIER Vieska nad Žitavou v zložení: jazdci - Juraj Mladý, Marián Solnica a Adam Šipikal a mechanik – Štefan Mladý. Jazdci sa počas preteku menili podľa vlastnej stratégie cca. po 2 hodinách. Pre veľký záujem o tieto závody je počet účastníkov limitovaný na 80 posádok.
Závodný pionier po skončení preteku
Závodný pionier po skončení preteku
Klasické stroje musia mať pôvodné pérovanie, motor s pôvodným zapaľovaním či pôvodným karburátorom. „V kategórii špeciál mohol byť pionier ľubovoľne upravený. Len blok motora - kartre - musel byť bez vonkajších úprav. My sme na tento ročník potrebovali vyriešiť podvozok. Veľakrát som bol v dielni zavretý aj celý deň a keď som sa potom na stroj pozrel, mal som pocit, že som dokopy nič neurobil,“ popisuje niekoľkotýždňové komplikované prípravy Štefan Mladý, mechanik víťazného tímu. Po niekoľko mesačnej príprave sme sa vybrali o deň skôr, už vo štvrtok 7. júla do približne 450km vzdialeného miesta konania pretekov. Po príchode už v depe panovala dobrá nálada. Bolo pár posádok, ktoré prišli ešte pred nami. Depo bolo dostatočne veľké aj pri účasti cez 70 posádok. Každá z posádok mala vyznačený svoj „box“. Ku každému boxu bola dotiahnutá elektrika, čiže nebol problém s ničím. Tak isto ani s hygienou, keďže budova AMK, ktorá bola v depe obsahovala verejné sprchy a WC.
Víťazná slovenská výprava
Víťazná slovenská výprava
V piatok 8. júla 2010 od rána prebiehali administratívne záležitosti (registrácia, poistenie atď.) a technické prehliadky strojov. Každá posádka má k dispozícií jeden motocykel a jeden náhradný motor, ktorý v prípade poruchy môže dookola opravovať a vymieňať. Pokazený motocykel z trate vždy odtiahla odťahovka - štvorkolka s vozíkom, ktorá sa za celých 24 hodín takmer nezastavila.
Obhliadka trate
Obhliadka trate
Každý team dostal reflexnú vestu s číslom a čip na motorku, vďaka ktorému sa o presné zrátanie výsledkov počas 24 hodín postarala profesionálna firma. Po úspešne zvládnutých administratívnych činnostiach sme sa dali do roboty. Nasledovalo posledné dolaďovanie nášho závodného pionera. Posledné menšie problémy so strácaním výkonu v novej časti trati na panelovke hore lesíkom boli vyriešené a tak sme sa krátko pred 16:30h. premiestnili dolu do tzv. „rokle“ na štart nového ročníka. Spôsob štartu bol oproti minulému roku zmenený. Pokiaľ vlani musel jazdec pribehnúť 60m k pionieru, tento rok bežal mechanik za jazdcom, ktorý už bol nachystaný na pionieri. Jazdci spolu s pioniermi boli naukladaní po oboch stranách trate podľa toho, aké štartovné číslo si vybrali. Keďže naše štartovné číslo bola 3, štartovali sme takmer z konca rady.
Základné opravy počas striedania
Základné opravy počas striedania
Falco (hl.organizátor) odmával ! Tak a tým sa začala oficiálne FICHTLMÁNIA 2011! Tento rok začal našu púť na závode Marián Solnica. Hneď po uvedení pioniera do pohybu sme boli na 31.mieste. Po 1.kole sme sa nachádzali už okolo 4.-5.miesta. Po 38 minútach preteku nastal menší problém. Maroš dostal defekt na prednom kolese. Po krátkej zástavke v depe, ktorá trvala len 1 minútu aj 35 sekúnd bol opäť na trati a tak mohol pokračovať v doposiaľ pekne rozbehnutej jazde. Prvé striedanie nastalo o 18:00h. Maroša, ktorý priebežne postúpil na 3.miesto, nahradil ďalší jazdec nášho motoklubu a reprezentant Slovenska na 6 dňovej v endure Adam Šipikal. Adam nehlásil žiadne problémy, udržiaval tempo, ktoré bolo od prvého kola rýchlejšie ako minulý rok. Dokonca zrýchlil a tak o 19:30 mohol prísť na rad aj náš tretí jazdec a predseda Motoklubu PIONIER Juraj Mladý. Striedanie jazdcov, počas ktorého sa vykonávali základné úkony ako dotankovanie, mazanie reťaze, kontrola kolies, tlmičov a čistenie trvalo 2 minúty. Juraj takisto udržiaval tempo a zrýchlil, posunul sa na priebežné 2. miesto.
Marián Solnica čaká na striedanie v depe
Marián Solnica čaká na striedanie v depe
Nadránom tesne pred pol 4 sa ozvalo vo vysielačke: „stratil som výfuk!“. Mechanici, ktorí už pomaly driemali v tom momente vyskočili na nohy a začali chystať náhradný výfuk. O pár minút na to už bol Maroš v depe a mechanici odpadnutý výfuk nahradili novým. O tom, že všetko klapalo na 100% svedčí aj jeden „takovej český kecálek“, ktorý bol unesený z rýchlosti a zohratosti nášho tímu. Celú situáciu okomentoval takto: „Sakra kluci, to snad neni možný. Teď jste sem dofrčali bez vejfuku a už jedete spátky na dráhu s vejfukem.“ Okrem tejto jednej nepríjemnej situácií celá noc prebehla bez akýchkoľvek problémov. Prvá trojka, ktorej súčasťou sme boli aj my, sa menila len rozdielom časov, keďže všetky tri tímy mali zhodný počet kôl, alebo len 1 kolový rozostúp.
Víťazný pionier nad hlavami tímu
Víťazný pionier nad hlavami tímu
Do konca závodov zostávali posledné 2 hodiny aj 30 minút a to sme už jazdili na 1. mieste! O 14:30, čiže 2 hodiny pred koncom závodov organizátor vypol obrazovky s priebežnými výsledkami, aby bol pretek zaujímavejší. Počas poslednej 2hodinovky, išlo o sekundy. Každé menšie zaváhanie znamenalo klesnutie o priečku nižšie. Ešte nikdy v histórií fichtlmánie nebolo poradie prvých troch posádok tak tesné a napínavé do posledného odmávnutia šachovnicovou zástavou. Po rôznych prerátavaniach sme Adamovi udávali tempo jazdy, aby šiel rýchlo ale bez pádu. Adam stále zrýchľoval a tým nás upokojoval. Adrenalín, napätie a nervozita, ktoré boli posledných pár minút pred koncom závodov by sa dalo krájať. Podľa našich prepočtov sme rátali s 1.miestom a tak sa začalo oslavovať. Po tom čo Adam prešiel cieľom začali gratulácie a oslavy. Chalanov napadla myšlienky poniesť pioniera ako kokosy na snehu poniesli svoje boby! Z priestorov cieľa sa tak už pionier niesol v náručí ľudí, ktorých tento šport naozaj fascinuje a bavia sa ním!
Po skončení závodu tieklo aj šampanské
Po skončení závodu tieklo aj šampanské
Po dlhom čakaní na výsledky sme sa predsa len dočkali aj oficiálne! 2 kolá rozhodli o tom, že sa stal historicky prvým víťazom FICHTLMÁNIE tím zo Slovenska, tím Motoklubu PIONIER z Viesky nad Žitavou, náš tím! Čerešničkou na torte bola slovenská hymna, ktorá zaznela pri preberaní cien. Až vtedy sme si začali všetci uvedomovať, aký úspech sme dosiahli.
Adam Šipikal na motocrossovej časti trate
Adam Šipikal na motocrossovej časti trate
„Po prejazde cieľom mi prebehli zimomriavky po tele, keď som zbadal členov v záplave radosti“ povedal Adam Šipikal a ďalej pokračoval „Tohtoročná fichtlmánia dopadla nad moje očakávania. Organizácia bola zvládnutá na jednotku, v celom depe panovala dobrá nálada až do nášho odchodu. Nakoniec vydržalo i počasie, ktorého sme sa predtým obávali. Pre tento ročník bol zvýšený limit štartujúcich posádok zo 60 na 80 čo sa ale odzrkadlilo na preplnení trate, keďže sme niekedy za jedno kolo predbiehali aj 20-30 pomalších jazdcov. Problém robil hlavne nový úsek trate, prudký panelový výjazd, kde sa mnohokrát muselo i tlačiť. Najväčší zážitok mám i tento rok z jazdy v noci. Je to proste neopísateľný zážitok, ktorý musí človek zažiť. S našim výsledkom som nadmieru spokojný a už teraz sa teším na ďalší ročník“ dodal s úsmevom.
Juraj Mladý vchádza do nového úseku trate
Juraj Mladý vchádza do nového úseku trate
Každý z jazdcov si v priebehu 24-hodinového preteku odsedel na motorke zhruba osem hodín. Bol to závod nielen s časom, ale aj s vlastným telom. „Najviac trpeli kolená a chrbát. Jazdilo sa mi však celkom dobre, no zároveň dosť náročne, pretože bolo veľmi teplo a aj o niečo náročnejšia trať,“ hovorí Juraj Mladý z tímu, ktorý počas päťročnej histórie súťaže pretekal na Fichtlmánii tretí raz.
Marián Solnica hneď v 2. kole predbieha druhú slovenskú posádku
Marián Solnica hneď v 2. kole predbieha druhú slovenskú posádku
S účinkovaním na Fichtlmánií 2011 bol nadmieru spokojný aj Marián Solnica. „Všetko klapalo podľa mojich predstáv. Našťastie oproti minulému ročníku som mal s motocyklom len zanedbateľné problémy, ktoré náš tím veľmi rýchlo odstránil a mohol som pokračovať v jazde a tak pomôcť chalanom k úspechu ktorý sme dosiahli. Hneď od štartu sa mi jazdilo super vo vysokom tempe. Neskôr jazdenie skomplikovali kŕče v nohách ale po pár hodinách jazdy som ich prestal vnímať a šiel som svoje tempo .Ako Adamovi, Jurovi tak aj mne sa veľmi páčila jazda v noci. Chcem sa poďakovať ľudom z Motoklubu PIONIER že aj tento rok som mohol byť jeho súčasťou a už teraz sa neviem dočkať ďalšieho ročníka Fichtlmánie. „
Na slávnostnom vyhodnotení bola prekvapením slovenská hymna
Na slávnostnom vyhodnotení bola prekvapením slovenská hymna
Na záver ešte krátka štatistika. Odjazdili sme za 24 hodín 402 kôl. Zajazdili sme druhý najrýchlejší čas na 1 kolo 3:01,751min. Dĺžka trate 2,284km, spotreba benzínu za 24 hodín bola 60L a priemerná spotreba 6,53l/100km. Celkovo najazdených 918km. Celý pretek sme odjazdili na jednom motory.

Aj touto cestou by som sa chcel poďakovať sponzorom: DENiCOL – motorové oleje, EPO PLAST – liate podlahy, BENÁT CENTRUM – stavebniny ᴏ strechy ᴏ píla, HENKEL a všetkým tým, ktorí akoukoľvek formou pomohli. Ešte raz jedno veľké ĎAKUJEME!

Fotogaléria víťazného tímu zo závodu TU: http://foto3-mkp.tym.sk/2011/fichtlmania2011/

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 12
team1.jpg
header.jpg
maros1.jpg
striedanie.jpg
juro1.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

fukkio, 27.07.2011 15:38
srdečne Vám gratulujem. :)

radoXXX, 27.07.2011 16:37
gratulujem chalani ste borci.... :!:

JURIPKO, 27.07.2011 16:58
Ked sa tu raz objavila fotogaléria Pioniera tak tu niekto písal že to sem nepatrí,lebo toto tu je o pretekaní a tak.Dúfam že ked si tento skvelý článok prečíta tak pochopí že aj z malou motorečkou sa dajú ísť veľké preteky a chalanom GRATULUJEM za výkon.

momo, 27.07.2011 17:42
Sánka dolu šéfe !!!!

Obdivujem a gratulujem zároveň.

jurajbel, 27.07.2011 19:01
Chalanom jazdcom, mechanikom i všetkým okolo poďakovanie i gratulácia!

mototrend, 27.07.2011 20:13
gratulujem chlapci, skvelý výsledok! B-) :lol:

shock, 27.07.2011 21:49
úžasné... ešte raz, gratulujem ;) >:-)

Pendo-7, 27.07.2011 22:29
Gratulujem k úspechu chlapci!!Kto bol tá druhá slovenská posádka??

patulko21594, 27.07.2011 22:31
Pendo-7: tá druhá posádka boli chalani zo STYX Racing Teamu ;)

mion, 27.07.2011 22:36
hned mam lepsiu naladu :D

jama, 28.07.2011 14:26
Gratulujem!!! Victory!!! B-)

haro, 30.07.2011 08:15
Parááááda!

krampus, 30.07.2011 21:20
Vynikajúci článok a ešte lepšia galéria!

Moja veľká gratulácia celému týmu aj tu na tejto stránke (osobná bola v Kaňovej u JURIPKA)...tri palce hore! :D

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Júl 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 18.07.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Žaškov
cal_icon 19.07.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Žaškov
cal_icon 22.08.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky