Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
motard
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža (sobota)

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro MOTOVLOG #1

Enduro MOTOVLOG #1

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
logo

Kupujem motocykel na inzerát

Pridané 21.11.2011 09:17, autor momo, prečítané 17153x

Idem kupovať svoju prvú motorku a tak vás prosím poradíte mi na čo si mám dať pozor? Tak túto otázku som mal v maili dosť často a tak som sa rozhodol niečo napísať. Nie je to návod ale len také zamyslenie a zopár vlastných skúseností. Verím že sem pridáte aj svoje a tým pomôžeme možno niekomu aby nekupoval mačku vo vreci.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Takže som si našiel inzerát motorky ktorý ma zaujal a rozhodol som sa ísť ju kúpiť. Začnem asi týmto. Pri prvom telefonáte s predajcom sa snažím získať prvotné informácie o motorke, ktoré si musím zapamätať aby som si pri stretnutí overil otázkami či majiteľ vraví to isté alebo si vymýšľa. Jedna z prvých otázok by mala byť či fotka na inzeráte je skutočná fotka predávaného stroja a či bola robená pri príležitosti predaja alebo je staršia. Veľa krát sa stane že predajca dá fotku motorky v stave keď ju kupoval on. Dobré je si aj fotku stiahnuť a vytlačiť aby sa dala porovnať s predávanou motorkou. Stáva sa totiž aj to že napr. na fotke je nový výfuk ale pri predaji je tam už iný. Ak majiteľ trvá na tom že sa chce s vami stretnúť trebárs na benzínke a tam vám motorku dovezie má na to dva dôvody:
  • Nechce aby ste vedeli kde býva a má uskladnenú motorku pre prípad že by ste boli lopkár a po tom čo mu poviete že sa vám nepáči odídete a večer mu ju učorujete z garáže
  • Sám je lopkár a motorka je možno čorknutá a tak vy nebudete vedieť kde býva pre prípad že by ho neskôr hľadala polícia.
Ak už mám ísť trebárs z Bratislavy do Prešova pre motorku ktorú som zatiaľ videl iba na fotke je dobré si urobiť určitú zálohu a to takú že si nájdem aj iné motorky ktoré ma zaujali a o ktoré by som mal záujem a tie sa zrovna predávajú na tejto trase ktorú pôjdem a tak si skúsim dohovoriť stretnutie aj na ne ak by som sa pre tú v Prešove nerozhodol tak pri jednej ceste kuknem aj tieto a možno mi niektorá padne do oka.

Ak nie je inzerát s fotkou tak sa ju snažím získať skôr ako sa na motorku pôjdem pozrieť hlavne ak je to viac km. V dnešnej dobe nie je problém odfotiť a poslať. Niekto nedáva fotky aj preto lebo čaká že sa mu ozve len skutočný záujemca a nie len zjednávači. Podľa fotky sa snažím zistiť či sa zhoduje s ročníkom ktorý je napísaný v inzeráte, na nete je veľa fotiek a možností ako porovnávať ročníky. Ak mam ísť 200-300 km pre motorku tak si musím byť istý čo idem kupovať a tak si dám poslať aj VIN kód a číslo motora ktoré mi pomôže pri overovaní ročníka. V poslednej dobe je bežné omladzovať motorky o 1-2-aj 3 roky, v niektorých prípadoch ani sám predávajúci nevie o aký ročník ide a riadi sa tým čo mu povedal predchádzajúci majiteľ.

Takmer všetky motorky na Slovensku sú závodne nejazdené alebo len hobby a víkendovo tak neviem na čom sa vlastne u nás závodí. Takže na čo sa zamerať pri prvej obhliadke motorky? Technický stav motorky záleží od mnohých faktorov. Ročník, druh jazdenia, kvalita jazdca, pravidelný resp. nepravidelný servis, fin. možnosti predávajúceho. Ak kupujem 10 a viac ročnú motorku, musím byť pripravený na to že tá motorka má niečo za sebou aj keď možno nebola priamo likvidovaná na pretekoch. Tu sa je ťažko na niečo zameriavať a hľadať stopy ako bolo s motorkou  zaobchádzané, nakoľko asi už mala viac majiteľov a každý na nej zanechal svoj podpis. Zameriam sa na to či je motoricky schopná, či nemá extrémne rozmlátený podvozok (vôla v kyvke, krk riadenia ,kolesá), snažím sa pátrať či to nie je zlepenec o ktorom mi majiteľ nič nepovedal (napr. plasty z 2001 ale kostra z 1994 a motor ešte starší). Obvykle plasty nesedia na 100% a keď to chce niekto zamaskovať tak buď prevára držiaky alebo ich prerába, prípadne tam kde má byť skrutka s maticou je len zašrobovaná samorezka do plastu alebo priamo do rámu. Nekupujete rožky v bufete ale motorku na ktorej budete jazdiť a tak si dajte čas na dôkladnú prehliadku. Kontrola čísiel rámu a motora je základom. Ak motorka nemá číslo rámu tak je viac ako isté že to bude asi lopata a tak by som sa potichúčky rozlúčil a dovi dopo. Opýtam sa či má majiteľ k motorke aj doklady čo býva málokedy u starších motoriek.

U mladších motoriek je obhliadka už o niečo jednoduchšia pretože málokto bude dávať plasty z 2011 na 2008 aj keď aj taký sa nájdu. U dvoj-trojročných motoriek sa snažím zistiť čo bolo z motorkou robené hlavne ako bola jazdená. Aké sú znaky že motorka bola pravdepodobne jazdená viac ako mi tvrdí majiteľ ? Spodok motora a rámu. Ak sú na motore a ráme hlboké ryhy, tak motorka bola pravdepodobne jazdená sútažne enduro alebo cc, pravdepodobne už bude vidieť aj stopy na ráfoch kolies /drobné deformácie obúchané od kameňov, zadný ráf býva omlátený od monterpák pri častom prezúvaní. Na zadnom blatníku je z vnútra otlačená  pneumatika (buď je majiteľ  extrémny tučniak alebo bolo skákané na motorke tak že dosadala až na doraz z čoho sa dá tiež usúdiť že nebola jazdená len po lúkach ako tvrdí majiteľ). Na niektorých je to vidieť aj na tlmiči výfuku. Samozrejme že motorka sa dá dorasovať aj vozením sa po poľných cestách a pod. Ak bude majiteľ  tvrdiť že motor ešte nebol otvorený tak sa zameriam na skrutky na motore (ak už raz boli povoľované, tak kľúč na nej zanechal stopu aj keď to na prvý pohľad nebude vidieť ale pri dôkladnejšom preskúmaní sa to dá objaviť). Ak majiteľ  píše že chytá na prvý kop tak hneď ako prídem k motorke skúsim chytiť motor a výfuk či nie je ešte teplý (znamená to, že majiteľ motorku preštartoval, prípadne zohrial preto aby chytala skutočne na prvú). Ak inzerujúci píše čo všetko na motorke pomenil tak sa snažím si to spočítať aká to bola investícia a za akú cenu sa motorka predáva. Napr. ak tam bude napísaných vecí za 1000€ a motorka sa predáva za 1200€ tak asi je niekde problém a to asi v tom že tých napísaných vecí nie je v motorke ani polovica.

Skúšobná jazda: Neodviezť sa na motorke ktorú kupujem je ako nemať sex s manželkou pred svadbou. Neviete čo si domov donesiete a či vám to bude pasovať. Pred naštartovaním skúsim spojku. Zaradím kvalt a skúsim s motorkou pohnúť. Ak ide motorka ľahko tak spojka bude zrejme dobrá ak ťažko až nejde pohnúť tak spojka je asi na konci života (je to samozrejme len také odskúšanie nič moc ale veľa napovie). Skúšobnú jazdu by som riešil tak že by som nechal najskôr odviezť majiteľa a pozoroval ho čo z motorkou robí. Pravdepodobne jej bude chcieť henď nakladať aby vám ukázal ako ide ešte skôr než sa vôbec zahreje (znamená to väčšinou že majiteľ je trubka a taká bude aj jeho motorka). Keď sa vráti idem ja - dobré je mať aspoň prilbu a čižmy ak nie komplet.

Motorka je už zahriata a tak si poskúšam najskôr kvalty cez spojku v malej rýchlosti, potom bez spojky vo väčšej rýchlosti. Poskúšam aj kvalty patrične vytočiť aby som vedel ako reaguje motor na plyn aj to či pri väčších otáčkach nevyskakujú (samozrejme že ju neutýram na rovine 5-plný). Cez brzdy si poskúšam predné tlmiče a prepérujem  zadok, či tam niečo nebúcha alebo neklepe od velkej vôle. Samozrejme popočúvam motor a tvárim sa ako odborník aj keď sa tomu prd rozumiem. Na voľnobehu popridávam a sledujem či sa neprenášajú vibrácie z motora do riadítok. Obvykle to znamená, že motor si pýta servis (aspoň u 2T). Poinformujem sa o olejoch aké sa na motorke používajú aby som vedel čo tam dať pri nasledujúcej výmene. Ak je tá možnosť tak sa snažím s majiteľom dohodnúť o skúške motorky na motokrosovej trati kde sa dajú odhaliť aj veci ktoré pri bežnej vozbe po ceste neodhalíte.

Dôležitá rada: Ak som úplný nováčik vo svete motoriek a idem kupovať je moc dobré si zo sebou niekoho zobrať kto už má niečo za sebou, ešte lepšie keď je to pretekár alebo aspoň človek čo už na podobnej motorke sedel. Pár krát sa už stalo že chlapec išiel kupovať a po skúšobnej jazde išiel domov v sanitke a bez prachov ktoré musel zacálovať za rozmlátenú motorku ak majiteľ netrval na tom že si ju musí kúpiť aj takú. Ak ide takýto nešťastník kupovať motorku od kšeftára obvykle zle obíde. Stalo sa už aj to že kúpil úplne inú ktorú mu nanútil kšeftár lebo vedel že sa veci prd rozumie (takže ak vidím inzerát ktorý ma zaujal tak si skontrolujem či má predávajúci aj viac inzerátov a podľa toho usudzujem že o koho asi pôjde). Netvrdím že všetci priekupníci sú špiny ale zažil som aj takých.

No a prichádza na cenu. Každá motorka má cenu to je jasné a každý kto predáva má predstavu koľko by chcel za motorku dostať. Takže cenu mierne alebo aj viac prestrelí aby mal z čoho spustiť a nakoniec sa dostal na to čo za ňu chce. Takže po otázke či je cena pevná obvykle prichádza otázka koľko som za motorku ochotný dať. Tu je dôležité postupovať diplomaticky a začať vyjednávať. Ak cenu znížite o pár desiatok eur tak väčšinou sa dohodnete na prvú šupu a obchod sa uzavrie. Ak cenu hlboko podstrelíte tak sa môže stať že sa majiteľ urazí a pošle vás tam odkiaľ ste prišli. Rada: Po telefóne si overím či je cena pevná alebo sa bude dať dohodnúť aby som nezostal zaskočený na mieste. Ak ste prestrelili tak obvykle majiteľ zareaguje tak že pokrúti hlavou a povie cenu na ktorú je ochotný ísť on. Takéto jednanie je vysoko individuálna vec a záleží od veľa faktorov. Ak sa vám cena aj tak nepozdáva ešte je šanca začať jednať o tech. stave motorky ak ste prišli na niektoré veci ktoré vám majiteľ akože zamlčal a ste si istý tak tu je príležitosť ešte cenu stiahnuť aspoň o cenu týchto vecí ktoré budete musieť meniť. Zase je dôležité sa do veci rozumieť alebo mať niekoho kto sa rozumie a nehrať divadlo keď už je opona spadnutá. Niektorý sa snažia predať ku motorke aj prilbu, čižmy a iné veci v jednej cene. Tu si treba premyslieť koľko tak môžu mať tie veci reálnu hodnotu, či by som niečo z toho potreboval alebo za čo by sa to dalo prípadne predať a tak by sa znížila cena motorky. Takže padla konečná dohoda n a cene a motorka začína meniť majiteľa.

Rada: Idem kupovať motorku čiže vec ktorú budem mať určitý čas, vec za ktorú dám možno všetky prachy ktoré som doteraz zarobil, idem kupovať od človeka ktorého nepoznám a neviem o koho ide takže je na mieste mať pripravenú jednoduchú Kúpno-predajnú zmluvu. Ak je majiteľ seriózny človek tak nebude mať najmenší problém takúto zmluvu podpísať (ak sa bude štorcovať môže byť niekde problém napr. že motorka nie je jeho). Zmluva obsahuje základné údaje o motorke, o majiteľovi, kupujúcom, cene, dátum a podpisy oboch a je hotovo. Takže podpisom a vyplatením euráčov sa stávate novým majiteľom a odchádzate domov v nadšení z nového stroja ktorý si veziete domov.

Predávam motorku: Skôr ako dám inzerát si musím premyslieť čo vlastne predávam. Čiže v akom stave mám motorku, čo som do nej v poslednom období dal nové (myslím súčiastky alebo brzdy, ale nie olej do motora). Keď mám takýto sumár tak si premyslím koľko je ten môj stroj vlastne hodný. Nie je na škodu popozerať podobné inzeráty takých motoriek a ročníkov a skúsiť sa niekde s tou mojou cenou zmestiť. Je to samozrejme individuálne koľko si kto za motorku vypýta. Otázka je či aj toľko dostane. Do inzerátu je dobre uviesť ozaj veci ktoré motorka má a nezamlčovať ak je niečo poškodené. Ak príde ku stroju niekto kto už niečo má za sebou tak odhalí tieto veci a potom je kupujúci vo výhode pri jednaní o cene. Je stanovené pravidlo že ten čo chce kúpiť nemusí ale vy chcete predať a tak by malo aj jednanie prebiehať na korektnej úrovni bez rôznych arogantností a excesov. Pri predaji si je tiež dôležité premyslieť či má význam motorku generálkovať pred predajom z dôvodu že tak možno z ňu viac dostanem alebo ju skúsiť predať takú aká je za menšiu cenu. Výmena olejov, ložísk v kolesách a polepov nie je generálka!

Myslím si osobne, že každá motorka si skôr alebo neskôr nájde svojho nového majiteľa a je len na nás aby sme sa vždy rozumne a ľudsky dohodli. Ak vám tieto postrehy akýmkoľvek spôsobom pomôžu budem rád a verím že tu v diskusií pribudnú ďalšie.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 2
header.jpg
pajta.jpg
hrdzava.jpg
54 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 10.8 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

skyjacker007, 21.11.2011 11:20
lopkár očoruje čopkára :D patent na výrazy, samozrejme nejde o to, tá odmena je slabá zatial, dúfam, že nebude vyplacana z nasich dani :D clanok bez chyby. Az na tie frázy...

excmania, 21.11.2011 12:29
To stym premyslanim o generalke pred predajom je svata pravda...keby som na jar rpedal motorku taku aka je-rozhasenu tak ma to vide urcite lacnejsie.Teraz bude mat v piatok noveho majitela,a ja sa skrabem za hlavu kolko korun som vyj%bal do vzduchu.Co uz,aspon niekomu spravim radost... :-|

volodaj, 21.11.2011 13:14
excmania> Preto tá moja stojí stále v garáži. Tie prachy a robotu čo som do nej dal mi už nikto nevráti. Tak nech tam stojí a raz začas sa preveziem. Predať ju môžem hocikedy inokedy, keď pochybia prachy.

redblack131, 21.11.2011 14:08
hej ja som dal do generalky vyse 2500€ a moto som predal za 1600 :((

JURIPKO, 21.11.2011 14:41
Súhlasím z volodajom ked nasúkam do motorečky dosť penazí a nechýbajú moc tak si ju určite chcem aspoň poriadne užiť a nie predať.

lemmy2, 21.11.2011 15:31
Myslim ze tento clanok dost pomoze kupujucim aj predavajucim.Kupujuci sa nebudu chovat ako majstri sveta a predavajuci dostanu rozum.momo:palec hore

sovietlc4, 21.11.2011 20:39
ja som kupil ktm ku 07ku za 2400 minuly rok a dal som do nej iba piest jednu gumu a zadne platnicky daky benzin a olej a strelil som hu poliakom za 1700 :D a oni vraveli ze tu na slovensku su bars lepsie samochody ako v polsce

picaso, 21.11.2011 22:37
volodaj presne ,,,,,,,ked menit nemusim , a dengy netreba nech radsej stoji v garazi ,,,,,,,,,,inak pekny clanok keby som to cital tak v 2008 :D :D

snizo, 22.11.2011 08:31
V podstate súhlasím s autorom článku (frázy nekomentujem, každého osobná vec)..ale musím povedať z osobných skúseností, že v ČR sa kupuje lepšie, na Slovensku máme akosi viac špekulantov..ale ako hovorím, je to len môj názor, moje skúsenosti.

madMX, 22.11.2011 16:54
bodaj by sme si vsetci mohli v pohode kupit novu a staru predat po roku za polovicu...bolo by po starosti :lol:
Samozrejme, ze si treba motorku skontrolovat, ale ked niekto spekuluje, vyvaza sa, spekuluje,... 2hodiny, poslem ho kade lahsie!

mcgoauld, 22.11.2011 19:09
redblack131►► ked budeš niečo predávať, daj vedieť:)))

enslow, 23.11.2011 10:49
ze v cechach sa kupuje lepsie??? tam su taky isty spekulanti ako tu len tam to tak nevnimas lebo maju skoro raz tolko obyvatelov a tam sa to strati..neboj aj tam predavaju motorky po "GO" :-D a nejazdene...

DRIFTER, 23.11.2011 11:14
enslow: trosku si protirecis, ked tvrdis, ze su tam taki isty spekulanti, len ich je 2x viac...
Kedze CZ=2xSK tak sa da povedat:
-2x viac obyvatelov
-2x viac jazdcov
-2x viac spekulantov ;)
Pokial by tam bolo menej spekulantov, tym padom by sa tam lepsie predavali/kupovali motorky ;)
Cisto z matematicko-logickeho hladiska :lol:

lemmy2, 23.11.2011 16:53
Asi najlepsie by bolo pri kupe pouzit teoriu pravdepodobnosti (nepokazi sa mi prevodovka?,bola fakt jazdena hobby? boli tam vymenene diely? nebude tam treba nic menit? atd... ) :lol: :lol: :lol: Tento prispevok bol samozrejme mysleny ako nadsádzka :-P

johnyboy, 25.11.2011 10:25
17teho som kupil svoju prvu poriadnu moto a o styri dni na to sa tu objavi tento clanok... DIKY BRONAA! >:-)

Ale nevadi...mal som so sebou jedneho kamosa-pretekara ktory ju pozrel, previezol sa a skonstatoval ze ked si ju nevezmem ja, zajtra si po nu pride on :-D

marek116, 13.12.2011 10:07
Dobrý deň.

Chcel by som si kúpit moju prvú motorku z inzercie a potreboval by som radu. Už dlhšie pozerám po motorkách z inzercie a docela ma zaujal tento inzerát: http://www.autobazar.sk/inzerat/326479/honda-crf-250/ . Kedže sa jedna o staršiu motorku by som bol rad keby sa mi mohlo k tejto motorke vyjadriť čo najviac ľudí. Mala by to byt moja prvá motorka, a kedže som ešte študent a zarábam si po brigádach tak by som nechcel kúpiť niečo zle. Samozrejme ak by boli dobre ohlasy na motorku tak pôjdem pre ňu s ujom čo jazdi motokross už dosť dlho aby sa ešte aj on na to pozrel ale predtým by som chcel počuj aj vaše vyjadrenia.

Ďakujem Vám za vaše odpovede.

Marek

199travis199, 13.12.2011 12:08
ked uvazujes o takej motorke za taku cenu tak si radsej premysli ci by nebolo lepsie kupit 125 ku 2T

picaso, 13.12.2011 12:10
napis clenovi ado 622, vlado magursky , ma servis v zabokrekoch mozno ju pozna

mx38, 13.12.2011 12:34
marek116 - pokial si študent tak nad crf 250 2004-2006 moc neuvažuj. Skús sa poobzerať skôr po Yamahách, alebo po nejakom 2T.

goldstar, 15.12.2011 00:31
pred pár rokmi som lacno kúpil staručkú 125ku(160€), chlap sa s ňou vysekal, po mesiaci zadretá kľuka(100€), potom ložisko na piestnom čape, takže iba na výbrus(120€) potom som už vymenil ložiská a čo bolo treba(180€) a teraz konkuruje dnešným strojom, takže suma sumárum niekedy rozhoduje cena a nie stav :-P

excmania, 15.12.2011 08:13
goldstar: no tak ak ta beta konkuruje dnesnym stojom,tak bud jazdis Carmichael alebo...sa ti to iba zda :lol:

migo, 18.12.2011 15:56
...ani po zisteni, ze moto je v 100% stave este nemate vyhrane....kamos minule predaval sx525 a pri skusobnej jazde mu ju chlapec zrusil.....vlastne zrusil ju uz sebe....takze hlavne s rozumom!! ;)

momo, 18.12.2011 22:32
MIgo .Daj podrobnosti ako to bolo.

picaso, 19.12.2011 08:54
uz to tu bolo ,,,,,,,,,co robit ked ti kupujuci sekne s motkou o zem ,,,,,,,,,asi nocna mora vsetkych

mx38, 19.12.2011 09:22
Pokial sa chce niekto zviesť, nech zloží plnú sumu, inak motorku do rúk nedostane, prípadne zálohu v prípade pádu a poškodenia, nič zložité v tom nevidím.

abendak, 19.12.2011 15:01
Zdar.
Zalezi, ako na tom budes jazdit.
Ak chces casto a riadne jej podkurovat .....:)
Nic v zlom, ale ak nemas na sezonu aspon 500-1000E do talonu, tak radsej ako hobikovi 2T. S kupou Ti poradim asi jedno, vypytaj si od chalana ihned VINcislo masiny a este pred kupou si zisti rok vyroby stroja. Mnohi takto riadne od*bavaju, do inzeratu napisu rok 2000 a pritom skutocny rok vyroby masiny je 1995 a tak. Ja som zvolil opacny postup, zobral som starsiu masinu KAWKU KX 250 mechanikovi a riadne som ju nechal prevetrat a pokupil vela novych suciastok,pneu a samozrejme nove naplne. Cena podobna ako ta ktoru chces, ale mam istotu, ze tam mam vsetko ok. Pozeral som niekolko strojov, niektori svoje dokonca nevedeli predo mnou ani nastartovat:)

migo, 20.12.2011 00:23
momo: neviem presne podrobnosti,nebol som pri tom a s kamosom som kecal len tak na rychlo....ale peniaze dal vopred,s tym problem nebol.....len na luke mu sla na zadne a napalil to do stlpa....

Upravil migo, 20.12.2011 00:24:15

momo, 20.12.2011 00:29
Aha tak to je jasné . Myslel som že ju zadrel alebo niečo pod.

migo, 20.12.2011 00:36
sx525 je riadna divocina....na to treba rozum a gule ;)

momo, 20.12.2011 00:51
o tom nepochybujem . Preto je dobré keď ide niekto kupovať niečo čo je nad jeho sily a schopnosti ale aj tak to chce si zobrať niekoho čo sa toho nebojí.

paldoktm, 12.02.2012 11:24
super clanok!

robino6, 13.02.2012 20:09
Dobrý článok. Pri kúpe či predaji pomože.

bibo, 11.12.2012 12:37
super článok,len nesuhlasim s tým ked majitel nechce predávat motorku v mieste svojho bydliska,alebo ukazat garaz že sa musi jednat hned o lopkára.ja tiez nikdy nepredávam moto v mieste bydliska,pretože v okolí bolo je aj bude x-prípadov kedy prisli rozny kupujuci pozreli-odysli a motorka o par dní,týždnov zmizla.parkrat sa podarilo aj najst tých co to lopli,vždy to boli potencialny kupujuci!aj policajti vždy kazdeho upozornovali nech takýmto sposobom nepredávaju motorky,minimalne na ulici alebo luke.a takisto ak bývaju pri ceste kde je premávka nech nevystavuju zbytočne na dvor motorku/y. existuje predsa kupno predajna zmluva kde napisem svoje udaje a podla obcianskeho nech si ma legitimuje obzrie a kludne aj s notarom nech sa spise zmluva.

picaso, 11.12.2012 18:04
tak este len vlastny postreh :

vzdy si chod motku pozriet , a ked sa ti nezda aj maly detail tak ju neber :skull:

momo, 11.12.2012 18:20
Bibo -zle si čítal . :D

bibo, 11.12.2012 18:50
momo: ked citam este raz clanok tak mas pravdu.ja musim niekedy na 2x chápať :D

majko13, 15.01.2015 19:57
Pri kúpe motorky je vždy dobré poznať slabé miesta-neduhy, ( aj pri predaji ) :D Na tom sa dá dosť posťahovať, ak to nepozná aj predávajúci :-/ . Oplatí sa isť kuknúť rovnakú motorku v 100% stave aj keď kupujúci nemá na ňu. Ale už vie ako ma isť a aké zvuky ma vydávať. Ideálne zobrať niekoho zo sebou kto vlastni ten istý tip motorky co ideme kupovať. :up: Najlepšie sa kupuje v zime, nižšie ceny ako cez sezónu a viac času na odstránenie kozmetických chybičiek B-) Samozrejmosť je overenie VIN kódu u autorizovaného predajcu, ak ma motorka TP táto vec je zbytočná ale nie nezmyselná ak chceme vedieť pôvod motorky (či je dovoz alebo nie).

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2018   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 29.09.2018
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 30.09.2018
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 30.09.2018
MX: RP - západ
Gbelce
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky