Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Honda CRF 250 R 2013: Načo meniť dokonalé?

Pridané 13.09.2012 16:00, autor kremo81, prečítané 16796x

Honda s jej poslednou generáciou CRF250R nerobí príliš veľký rozruch. Nepotrebuje to, pretože verzia z roku 2012 je podľa porovnania piatich motokrosových mašín (cyclenews.com) najlepším motocyklom. Test-jazdcov z USA zaujalo na Honde viacero vecí: výborná ovládateľnosť, vylepšené tlmenie, zmeny v ťahu motora, celková ľahkosť motocykla... Ďalšie drobnosti ako ľahké ovládanie spojky, účinné brzdy, príjemná ergonómia tomu len dopomohli. Presne v týchto parametroch Honda iné motocykle porazila a preto dva tituly v Supercross Lites neboli náhodné. Čo teda prichystala na ´13-tke?

FB Zdieľať článok na Facebooku

Tlmiče si na 2013-tke zaslúžia najviac pozornosti

Showa už Honde prischla. Teraz dostali Showa o čosi pevnejšie struny. Honda týmto chce zaručiť lepšiu absorpciu pri nižších rýchlostiach (napr. pri prejazde menších vlniek). Showa vzadu bola taktiež upravená a piestik zväčšený z 9,5 mm na 11,5 mm. Prečo? Honda touto zmenou chce dosiahnuť to isté, ako pri zmenách v predných tlmičoch. Expert, ktorý Hondu testoval bol tvrdšími pružinami nadšený, pretože pri ťažších dopadoch motorka pôsobila istejšie.

Honda aj z tohto dôvodu odporúča obúvať jej CRF-ky do pneumatík Dunlop Geomax MX 51 FA (predok) a MX 51 (zadok). Prečo? Zadné koleso je vraj ľahšie, a tým sa zasa mení priebeh tlmenia. Predná pneumatika je konštruovaná zo špeciálnych materiálov a ako bonus tieto gumy zoženiete len u dílera Honda.

Motor ale konštruktéri neodignorovali

Programované vstrekovanie paliva (PGM-FI) so 46 mm klapkou má nové špecifikácie palivových máp. Je nastavené tak, aby mal motor lepšiu odozvu, špicu a snažili sa vylepšiť aj stredné pásmo otáčok. Na druhej strane Honďáci upustili od vodou-chladeného systému Unicam.

Pocity? Motorku testovali na dráhe Lake Elsinore. Redaktori cyclenews.com dúfali, že Honda novým ročníkom nepokazí výborný dojem z toho minuloročného. A nestalo sa tak. Skoky zvláda podvozok veľmi dobre, no v zákrutách sa motorka cíti najlepšie. 

Čo motor? Motor dostal viac sily v strednom pásme otáčok a testerom sa javil dojem zo záťahu ´13 -tkového motora omnoho lepší. Začína ťahať pekne od spodku a takisto sily má aj v najvyššom pásme. V strednom rozsahu ponúkne ešte  otrošku viac. Niekto by si myslel, že práve na špici má byť top výkon, ale my sme boli spokojní. Nevýhodou motora, resp. nastavení je, že s mapami nemožno nejak hýbať. Konkurenti Kawasaki a Suzuki ponúkajú práve túto možnosť, ale s momentálnym rozpoložením motora boli test-rideri zatiaľ veľmi spokojní.

Jazda s ľahkosťou

Honda stále pôsobí extrémnou ľahkosťou a výbornou manévrovateľnosťou na trati , ale takisto aj vo vzduchu . Ako popísať ergonómiu? Popíšem to asi takto: sadnete a môžete jazdiť tak rýchlo, ako len viete. Stačí? Nie? Môžete tak jazdiť ako dlho sa vám len zachce a na Honde vám nebude nič prekážať, všetko je tam kde má byť a inštinkty sa už postarajú o zvyšok. O dobrý pocit z jazdy a výborný grip sa starajú aj odporúčané pneumatiky Dunlop.

Suma sumárum...

...všetky zmeny, ktoré Honda urobila na modeli 2013 prispeli len k lepšiemu a pôvodne výborné zostalo zachované. Naviac, ceny na nových modeloch zostávajú nezmené. Ak teda 250-tkový motokrosový špeciál, redaktori cyclenews.com odporúčajú Hondu.

Môžete nazrieť aj na video z testovania



Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 7
2506.jpg
2501.jpg
header.jpg
motor250.jpg
2502.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Súvisiace články

Test day Yamaha MX 2019, 20.09.2018 13:32
Porovnanie motokrosových 250 pre rok 2014, 22.01.2014 20:30
Test YAMAHA MY 2014, 20.11.2013 00:17
KTM 2014 test day- Kopernica , 26.09.2013 19:00
Čo nachystal Husaberg na 2014? Plus test rady 2013, 23.05.2013 22:50
Husaberg FE450 "DudisRacing" a rýchlovka v piesku, 01.12.2012 11:00
Pokračovanie testu motokrosového náradia 2013, 23.11.2012 10:33
Veľký test motokrosových zbraní na rok 2013, 22.11.2012 12:47
Husqvarna MY13 - Predstavenie cross MX v Malpense, 16.09.2012 10:00
HUSABERG modelová rada 2013 + VIDEO, 01.09.2012 15:00

Komentáre k článku

mikulec, 13.09.2012 19:14
podľa ofic - stránky, je 2012 aj výkonnejšia aj ľahšia..jazdiť môže ale lepšie, že...

patrik963, 13.09.2012 19:49
aka tam môže byť cena ?

kremo81, 13.09.2012 20:03
Pri tom americkom článku, z ktorého som prekladal bola cena $7420. Neviem, aká bude cena v Európe ;)

torrelles, 13.09.2012 21:11
vela testerov motocasopisov v usa uprednostnuje kawu uz dlhe roky...a ked sa clovek pozrie na veci tak ze hondicka bola stale o daco drahsia nez kawa a mala horsie tlmice, spojku, stupacky!!! a nemala chranice motora a este bola aj slabsia o 2a neviem kolko koni nez spominana kawa ...ja osobne som mal 250 -2008 no bol som maximalne spokojny a musim povedat ze ten motor som trhal ale dal som jej vsetko co pytala olej piest ventyli a pravidelna udrzba nikdy sa neposr*la :lol: teraz by som uz kupil kawu ale len preto ze zelena je pekna farba a je lacnejsia ...

Upravil torrelles, 13.09.2012 21:13:22

janots, 14.09.2012 07:36
kremo pekny clanok mas to u mna :) V nemecku platim pivo....inac ked sme boli vo faenze tak v pondelok bol test day....

kremo81, 14.09.2012 08:47
Janči, ja dlžím chalanom ešte celú bedničku... Do Nemecka asi nejdem (pokiaľ mám dobré info) :bla:

spatas, 14.09.2012 09:40
Ja len tolko, ze hovorit o zisku titulu v supercross lites je len reklamny tah a myslim, ze to nieje podstatny dovod preco oznacit hondu ako najlepsiu, resp. lepsiu ako ostatne znacky. Vsetci dobre vieme, ze seriova masina a masina profesionalneho superkrosoveho timu je uplne ina a preto pri komercnom produkte su taketo informacie len reklama. Napriklad keby Villopoto jazdil SX 2012 na honde, tak v 450kach ma honda dalsi titul v tej sezone. Ale pre mna ako obycajneho ultramega amaterskeho jazdca je asi jedno ci mam seriovu yamahu, ktm, alebo hondu.

Clanok je super, aspon je co citat o tom co ma zaujima. Len je skoda, ze pri prezentovani vyrobkov a sluzieb musim premyslat co je len reklama a co je naozaj podstatne v opise vyrobkov.

kremo81, 14.09.2012 09:52
spatas: Je mi úplne jasné, o čom hovoríš. Článok som preberal, toto použili kolegovia z cyclenews.com. Keby ju mám možnosť testovať ja sám, článok by vyzeral asi trošku inak. B-)

snizo, 14.09.2012 10:03
chlapi chystám sa v zime vymeniť terajšiu moju 2007ku za jej silnejšiu a novšiu sestru 2013/450, tak vám potom napíšem, či to v článku preháňajú alebo nie ;) ...ale so súčasnou som nemal žiadne problémy..až ma to prekvapuje.. asi som mal doteraz naozaj "len" šťastie

snizo, 14.09.2012 10:04
kremo a članok ma naozaj potesil

kremo81, 14.09.2012 10:06
snizo: diky.... Článok je síce o 250-tke, ale keď potestuješ 450-tku, podeľ sa s pocitmi /alebo podaruj na testovanie cc.sk :D :hacker: /

spatas, 14.09.2012 10:10
kremo81 ja viem, ze to je prevzaty a prelozeny clanok. Nesmeroval som to na teba. Chcel som si len povedat nazor na taketo prezentacie. Nazor na to, ze mna chcu vsetci len presvecit, ze ten ich vyrobok je ten pravy a podstatne pre mna skoro az zamlcuju.

Tebe sa chcem podakovat, ze si das tu namahu a prelozis to aby sme tu na stranke mali co citat a mohli o tom diskutovat.

kremo81, 14.09.2012 10:14
spatas: Ja to robím rád... A ešte radšej, keď vidím aj odozvu ;)

madMX, 02.06.2013 19:04
m.vitalmx.com/news/news/First-Look-2014-Honda-CRF-250-and-450,3870

Co poviete na 2014?....mne sa moc nepaci...hlavne tie 2 vyfucky...

excmania, 02.06.2013 21:10
je krasna :) :up:

raz darmo, dizajn mali Hondy vzdy suprovy B-)

madMX, 06.06.2013 12:41
No mne sa tento novy design nepaci a kedze nejazdim uz preteky, vyberam aj podla vzhladu...
Uvidime co povedia testy a nie len Barcia a spol za peniaze...

JURIPKO, 06.06.2013 22:29
Ale že tie dva vyfučky má aj malá aj velká kto vie prečo :roll: u mňa jedinečné nádherné po všetkých strankach :-P dlhoročný pretekári ich sedlajú :~

excmania, 06.06.2013 23:03
Vedel by som si ju veru predstavit v HM verzii >:-)

madMX, 07.06.2013 07:43
No stale argumentuju s centralizovanim vahy, cize dva kratsie namiesto jedneho dlheho, krk ramu je taky vysoky aby bolo nizsie tazisko...
Problemove vzduchove tlmice by 250 nemala mat ak sa nemylim...
Pride mi ta moto akasi kratka...mozno pomozu pekne polepy...

mx38, 07.06.2013 16:37
Dvojlauf je len čiste marketingová vec a dosť to funguje... Inak to má len samé mínusy, žiadne pozitívum..

picaso, 19.08.2013 08:57
http://www.motorkari.cz/clanky/prvni-jizda/honda/prvni-svezeni-na-honde-crf250r-20...

sa mi vidi ze kazdy dba co na najvacsiu moznost nastavenia aj pre totalneho blba a to je dobre :D

madMX, 20.10.2013 14:56
V testoch 250 2014 sa honda zatial drzi aj vdaka tomu, ze nepouzili problemove vzduchove tlmice...mne pripomenula davnu dobu odkryta nadrz a perforovane polepy(uz sa daju kupit), ktore na plastovej nadrzi aj tak dlho nevydrzali...skor si tam viem predstavit carbon kryt ale zas zvysime trochu vahu moto :-/

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Jún 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 07.06.2020
Regionálny pohár západ
Lovčica - Trubín
cal_icon 13.06.2020
Enduro Cup Stred
Lovčica - Trubín
cal_icon 14.06.2020
MX Open
Sverepec
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky