Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Yamaha MX Pro Tour

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro 3takt

Enduro 3takt

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

CrossFit ? Je to vhodné aj pre nás?

Pridané 23.03.2013 10:00, autor momo, prečítané 11022x

CrossFit je športové odvetvie, program na rozvoj kondície, kombinujúci rôzne tréningové metódy a náradie. Využíva sa v ozbrojených zložkách, špeciálnych jednotkách, v tréningu bojových umení a v športovej príprave. V poslednom čase si získava čoraz viac priaznivcov aj medzi bežnou populáciou. Na Slovensku ešte CrossFit nie je veľmi rozšírený, preto sa v nasledujúcom článku pokúsim zhrnúť najzákladnejšie fakty o tomto vysoko intenzívnom tréningovom programe.

FB Zdieľať článok na Facebooku

História CrossFit 

Začiatky CrossFitu siahajú do 70.-tych rokov minulého storočia, keď bývalý športový gymnasta Greg Glassman dostal nápad, ako vytvoriť úplne novú tréningovú metódu. Skombinoval gymnastické prvky, cviky s vlastnou váhou, so závažím a rôznym náradím s cieľom zabezpečiť VŠESTRANNÝ rozvoj športovca. 

Z čoho pozostáva CrossFit? 

CrossFit nie je jednostranne zameraný program, ale snaží sa rovnomerne rozvíjať všetkých 10 čiastkových chopností: odolnosť srdcovo-cievneho a dýchacieho systému, vytrvalosť, silu, kĺbovú pohyblivosť, výbušnosť, rýchlosť, koordináciu, rovnováhu a presnosť. 

CrossFit nie je vhodný pre športovcov, ktorý sa špecializujú na jednu konkrétnu pohybovú schopnosť. Avšak pre ľudí, ktorí nemajú žiadny špecifický cieľ a chcú len zlepšiť svoju KONDÍCIU, vyformovať postavu alebo získať športovú všestrannosť je to optimálne riešenie. Rovnako pre športovcov v rámci všeobecnej KONDIČNEJ prípravy.

Výhody a nevýhody CrossFitu

Medzi nesporné výhody určite patrí jeho všestranné zameranie - snaží sa rovnomerne rozvíjať všetky zložky telesnej zdatnosti. Väčšina ľudí totiž vyniká v jednej alebo niekoľkých disciplínach, no v ostatných značne zaostávajú. Napríklad borci, čo tlakujú 200 kg na lavičke často nevládzu zabehnúť 3 km, na druhej strane maratónec, čo odbehne 40 km má problém presťahovať nábytok. CrossFit pomáha tieto nedostatky odstrániť, ak nie tak aspoň podstatne zlepšiť.  

Ďalším pozitívom je pestrosť. Veľa fitness programov je monotónnych, stále sa opakujúce tie isté cviky vykonávané tou istou formou často cvičencov nudí a odrádza. V CrossFite sa obmieňa široká paleta cvikov, ktoré sa môžu rôzne kombinovať. Je vhodný pre každého, pretože sa dá prakticky ušiť na mieru každému.

V neposlednom rade CrossFit núti človeka makať naplno. Mnoho cvičencov vo fitness centrách nedodržiava predpísané tempo, naťahujú prestávky, zľahčujú série. Pri tomto cvičení musí človek zo seba vydať maximum, lebo je limitovaný časom a počtom opakovaní. Každý, kto má aspoň čiastočne súťaživého ducha, sa bude snažiť zlepšovať svoje výkony z tréningu na tréning.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 1
crossfit.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Súvisiace články

MX Vištuk - voľný tréning, 15. september 2012, 11.09.2012 19:48

Komentáre k článku

enslow, 23.03.2013 10:49
co sa mojho nazoru tyka je kazda fyzicka aktivita ktoru robite ako jazdci len plus..ale podla mna je to vsetko len take sprtkanie sa na piesku..podla mojho nazoru sa na 30min rezbu jednoducho sami pripravit nedokazete..ani na 20min a dve kola..na to potrebujete spickoveho trenera a ktory vam podla rozboru krvi pripravy plan..trener vam presne sleduje tepovu frekvenciu a sleduje vas..a vo vhodnej chvily vie kedy spomalit a kedy zrychlit..dosledky spickoveho reningu mozme sledovat u spickovych jazdcov kedy vela krat maju posledne kolo rychlejsie ako prve..

excmania, 23.03.2013 11:40
enslow: mudro :up:

kvalt, 23.03.2013 17:11
crossfit robim asi polroka a kondicne aj silovo je to vyborne, urcite to nieco pomoze, aj ked na motocross treba urcite individualne treningove plany

geared35, 23.03.2013 18:12
Aj tak najlepšie cvičenie je priamo na motorke, pretože telo sa na každý šport samo prispôsobí a crossfit alebo posilka sú len doplnkové cvičenia. Skôr by som cvičil s vlastnou váhou ako je napr. hrazda alebo TRX.

victor, 25.03.2013 14:27
enslow-kondičnú prípravu zvládneš aj bez špeciálneho trénera úplne plnohodnotne (teda ak nie si americký profesionál, ale v tom prípade to už neriešiš, lebo trénera máš) stačí ti na to tréningový plán, rozumné stravovacie návyky A HLAVNE pevná voľa a sebakontrola.. So sledovaním výkonu a motiváciou ti pomôže kvalitný športtester ďaleko za hranice toho, čo by si od hodiniek očakával :-) Jazdecká príprava si samozrejme vyžaduje asistenciu niekoho skúsenejšieho...inak je veľká šanca, že si vypestuješ zlé návyky, ktoré sa odstraňujú už ťažšie...poznám podľa seba :-D

admin, 25.03.2013 14:49
Čokoľvek je lepšie ako nič, pokiaľ sa tu bavíme o hobby úrovni.

momo, 25.03.2013 21:11
Tomxx. baviť sa môžeme len o hobby .

Geared 35 :
s tvojim tvrdením v prvej vete sa dá súhlasiť ak sa bavíme o vození sa na motorke a nie trénovaní .
Myslím že crossfit je z veľkej časti zameraný na tréning s vlastnou váhou .


Victor : Enslow sa pripravuje na AMA v slovenských podmienkach :D :D :D :D




Upravil momo, 25.03.2013 21:11:51

momo, 26.03.2013 23:50
Zopár cvikov ktoré sa môžu hodiť :

http://www.mojevideo.sk/video/185eb/44_najlepsich_cvikov_s_vlastnou_vahou.html

madMX, 29.03.2013 15:39
Jeden komentator spomenul, ze Cairolli ani Herlings necvicia, iba jazdia co najviac na moto....neviem ci je na tom pravdy...

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky