Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Slováci v pozadí FIM Majstrovstiev sveta v Motocrosse

Pridané 27.05.2013 15:00, autor radka, prečítané 10757x

Myslím, že keby hocikomu z vás niekto ponúkol lístky na FIM majstrovstvá sveta v motocrosse, asi by ste neodmietli. Hneď by sa vám v hlave rozbehol film o rýchlosti, sile, súperení a v neposlednom rade o tom, že toto bude zážitok na celý život. Málokto sa však opýta, kto toto všetko pripravil, kto tento film režíruje... boli sme to MY.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Pohlcujúca atmosféra

Možno ste už párkrát na internete, alebo v televízii videli, ako skáče víťaz do cieľa, nad nimi šľahajú ohne z Monster mostu a rozvášnení fanúšikovia ho v cieli vítajú s energetickým nápojom v jednej a transparentom s jeho menom v druhej ruke.
cieľ
cieľ
Z farebných stanov blízko trate, pitlane - u, sa už predierajú team manažéri a mechanici, aby svojho zverenca potľapkali po pleci so slovami: „good job“.... Je to jednoducho veľká šou s obrovskou energiou, sledovaná svetovými médiami na každom kontinente.  Ako divákovi sa vám ľahko stane, že ste atmosférou pohltený až do chvíle, keď vám napríklad začne škvŕkať v bruchu:) Vtedy je čas na niečo malé, aby ste sa stihli vrátiť späť a videli hostesky dvíhať „15“ a „5“, a aby vám naskočili zimomriavky keď padá „rampa“. Aby ste to takto prežívali, niekto sa musí postarať, aby všetko išlo hladko... To robíme my, zastrešení Youthstream- om, promotérom svetového motocrossu.

Za všetkým hľadaj....Slováka

Málokto z našincov tuší, koľko Slovákov pracuje pre Youthstream a čo tam vlastne robia. Keďže som sa minulý rok pridala k MX3 posádke ako „tv presentor“ pre MX-life.tv (čosi ako moderátor v Tv), môžem vám o tom porozprávať z prvej ruky.
Natáčanie v Paddocku
Natáčanie v Paddocku
Na úvod malá štatistika. Pre posádku MX1 a MX2 pracuje 20 Slovákov na rôznych pozíciách ako napríklad, kameramani, grafici či logistika. Šéfom logistiky pre MX1 je Košičan, Štefan Husár. Jednou z najvyššie postavených dám v motocrosse je tiež Slovenka, Patrícia Maškarová pôvodom z Oravy, ktorá je už 18 rokov zaangažovaná vo svetovom motocrosse, z toho 9 rokov je generálnou manažérkou celej divízie MX3 a žien WMX, Juniorských majstrovstiev sveta a Motocrossu Európskych národov, kde spolu s ňou pracuje ďalších 7 Slovákov, dvaja Taliani, jedna Ukrajinka a Španiel.  
Youthstream MX3
Youthstream MX3
Nahliadnutie pod pokrievku

A čo je našou prácou? Urobiť majstrovstvá sveta v motocrosse nezabudnuteľné. Tak ako jazdci zvyknú hovoriť, že jazdia pre divákov, s nami to je podobne. Vyzerá to takto. Kamión s naloženými reklamami, signálnymi vlajkami, vestami pre novinárov, ale aj s konštrukciami na pódium, backdrop (farebné pozadie na štarte) či pitlane (farebné stany pri trati, do ktorých majú vstup len vybraní ľudia z tímu každého jazdca), príde na trať už v utorok pred pretekmi. Janko Jurina a Peter Maškara sa musia postarať o to, aby boli do pretekov všetky reklamy čisté a na svojich miestach, a aby boli backdrop, pódium a pitlane postavené. V utorok zvykne prichádzať MX3 Paddock manager, Roman Hradňanský, ktorý je šéfom na parkovisku pre pretekárov. Všetky, stany, altánky, kamióny musia byť zaparkované tak, aby zodpovedali bezpečnostným predpisom (miesto pre sanitky, úniková cesta, cesta pre hasičov...) Toto je miesto, kde sa zdržiavajú pretekári a ich tímy od piatka keď prichádzajú, až do nedele večera keď „odchádzajú“. 
Janko Jurina umýva Pitlane
Janko Jurina umýva Pitlane
Pravý adrenalín sa pre nás začína už v piatok, keď sa jazdci chodia registrovať, parkujú sa ich kamióny a prebieha technická kontrola. Ja, kameramani aj fotograf Roman Borák, máme vtedy už tiež plné ruky práce. Potrebujeme urobiť prvé fotky k článkom, ktoré zverejňujeme na www.motocrossmx1.com, ale aj prvé videá pre www.MX-life.tv . Postavíme Press centrum, ktoré sa stane zázemím novinárov, skontrolujeme posledné detaily a sme pripravení na preteky.

Sobota a nedeľa – šou sa začína

„O siedmej na trati“, zaznie v piatok večer z úst Patrície Maškarovej. V čase pretekov už každý dobre pozná svoje úlohy a rozutekáme sa na všetky strany. Patrícia rieši posledné detaily s organizátormi, členmi FIM a časomeračmi na zasadnutí športového riaditeľstva. Roman Borák sa ovešá fotoaparátmi a vybehne na trať,  a ja s kolegyňou mu ideme v pätách. Robíme si poznámky z jázd, aby sme potom večer mohli napísať tlačovú správu. Roman Hradňanský, Janko a Peťo dohliadajú na to, aby bol v poriadku paddock, pitlane, washing area (miesto na umývanie motocyklov), a všetky reklamy.
Peter Maškara
Peter Maškara "Mašky"
Kameramani, Piera Laura a Cristian, majú už vyhliadnuté svoje pozície, z ktorých budú preteky natáčať a vždy sa na konci rozjazdy stretneme, aby sme urobili rozhovor s víťazom. Súčasťou nášho tímu je riaditeľ pretekov z FIM, Ingo Partch (z Rakúska), ktorí s nami chodí na všetky podujatia a dohliada na dodržiavanie športových pravidiel FIM.

Keď spadne rampa...

Sobota sa nesie v duchu kvalifikačných jázd MX3 a žien WMX a v nedeľa v duchu dvoch finálových. Nesmie nám z nich ujsť ani sekunda, pretože my sme tí, ktorí posúvajú informáciu o tom, ako bolo na pretekoch, ďalej do sveta. Ani nevieme, ako nám oba dni zbehnú a už je tu slávnostné dekorovanie víťazov. Čerešnička na torte. Chalani rýchlo umývajú motorky víťazov, aby sme ich mohli vystaviť na pódiu, Patrícia a Anastasia sa snažia zorganizovať jazdcov aj tých, ktorí im ocenenia odovzdajú a ja to celé komentujem cez mikrofón. Kameramani a fotograf Roman Borák sú oproti pódiu, aby to celé zvečnili. Poháre, kytice, červená tabuľka pre vedúceho pretekára šampionátu, šampusová sprcha a hor sa do Press centra na tlačovú konferenciu pre novinárov. Zatiaľ, čo ja spovedám jazdcov pred novinármi, Patrícia už hodnotí preteky s organizátormi a členmi FIM na záverečnom zasadnutí riaditeľstva pretekov. Nedeľa sa chýli ku koncu, s domácimi pomocníkmi si podávame ruky, ďakujeme si navzájom a rozchádzame sa na hotely s vedomím, že sa sem zajtra vrátime, pretože všetko treba zložiť do škatúľ, upratať, vyčistiť, zložiť konštrukcie, poskladať reklamy a naložiť na kamión. Roman Borák a kameramani majú pred sebou dlhú noc, pretože potrebujú upraviť a nahrať videá a fotky na internet. V pondelok ráno sa už môže divák na internete (naša stránka: www.motocrossmx1.com, MX GP Facebook alebo Twitter, mx-life.tv) dozvedieť kompletne všetko o pretekoch aj s výsledkami a video aj fotodokumentáciou. Janko s Peťom nasadnú na naložený kamión a presúvajú sa na ďalšie preteky, kým ostatní sa letecky zastavia na pár dní doma. Takto to ide celú sezónu, od apríla až do októbra. Počas zimy máme trocha viac voľného času s výnimkou, keď pracujeme na Majstrovstvách sveta v Snowcrosse (majstrovstvá sveta snežných skútrov).
Paddock manažér Roman Hradňanský
Paddock manažér Roman Hradňanský

Náš tím odvádza kus dobrej práce, na ktorú sme právom hrdí a možno ak nosíte v srdci cit pre náš Slovenský národ, ste na nás hrdí aj vy. Na podujatiach FIM Majstrovstiev sveta v motocrosse ste vždy srdečne vítaní. 

Tento článok vyšiel v Motomagazíne /06
www.motocykel.sk

Autor foto v článku: Roman Borák

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 12
ysstaff1.jpg
ysstaff4640x427.jpg
header.jpg
ysstaff3640x427.jpg
ysstaff6710.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

kremo81, 27.05.2013 15:08
Aj ja som mal tú česť byť v sezóne 2012 súčasťou tohto kolektívu. Je to úžasná práca, zodpovedná a veľakrát ťažká a plná stresu (ale ktorá v tejto dobe nie je). Ja som za túto možnosť doteraz vďačný a prajem všetkým ešte mnoho sezón a úspechov. Nech to je v rukách Slovákov, lebo tí vedia, čo robiť :-P Pozdravujem všetkých a mnoho síl v pokračovaní!

excmania, 27.05.2013 15:50
Perfektny clanok a este paradnejsia praca snov... slintam :) :up:

Drzim palce a dufam ze to vydrzi v slovenskych farbach co najdlhsie.

...ale aj tak ma este par otazok zaujima... :~

excmania, 27.05.2013 16:00
...A inac Radka super robota :up: na obrazovke si strasna sympoška a ide ti to paradne od ruky :) ...a mas taku milu anglictinu,ktorej rozmiem 99% lebo nezhltnes polku slova ako tvoji anglicky a USA kolegovia ;)

Upravil excmania, 27.05.2013 16:01:09

kremo81, 27.05.2013 16:10
excmania: No tak hybaj sem s otázkami! :hacker:

excmania, 27.05.2013 16:54
:D napr. aj tie nezodpovedane co som sa pytal kedysi clena janots :)

"ako si sa k tejto praci dostal?Pracujes na plny uvazok?ako dlho posobis v brandzi?Ktori s jazdcov je najvacsi sympos a ktori najvacsi chuj?Poznas osobne nejake startovacky?(ceckate baby v monster latex trickach) Mal si sniektorou nieco? Viezol si sa na "factory" motorke? Je niekto s profi jazdcov tvoj kamoš aj v sukromii? Kolko € rocne zaraba pilot prvej ligy v motocrosse?Aka je nalada medzi jednotlivymi tabormi v depe?Co sa deje ve depe po pretekoch medzi dnami--je tam disco,party,alebo zasadne dodrziavaju profesionalnu zivotospravu?"

+ na aku dlhu dobu maju kontrakt v youthstreame, cestuju aj mimo kontinent ci iba europa,

na pretekoch byvaju neuveritelne akcie na helmy a MX vystroj-ako ze to nedovazate? :lol:

+ mate konkurenciu (ci sa vam ktosi nechce nasačkovat do kseftu napr. v tomto moderovani )

+ aka je organizacna kvalita pretekov na slovensku (ked su tu MS) v porovnani zo svetom?

+ pretekari su cely rok v kamione, beru si frajerky zo sebou?

....dikes ak sa podari ;)

kubas44, 27.05.2013 17:48
Prednedávnom som myslím pozeral na profesia.sk samizda tam mali ponuku, že príjmu vodiča C,E.

mototrend, 27.05.2013 19:47
excmania :D :up: :up: :up:

veeeeľmi dobre trafené otázky, na odpovede sa teším viac ako na finále MS v hokeji B-)

greenarrow, 27.05.2013 20:52
Tak sa mi zda ze aj tie kamiony youthstreamu maju Slovenske SPZ,tiez asi sanuju kde sa da :D

madMX, 28.05.2013 06:34
No vyzera to ako dream job...len aby plat nebol Slovensky... :bla:

excmania, 28.05.2013 09:51
Ludo ved ty si pilot kamionu,teda aspon si pred par rokmi bol... nejdes poslat zivotopis? :D :D

mx38, 28.05.2013 10:05
madMX: plat je tam viac než priaznivý, v porovnaní s tým, koľko zarobíš tu na Slovensku, taký plat tu obyčajní ľudia nemajú... Nevýhoda je, že si celý rok na cestách a domov sa dostaneš až ku koncu sezóny na pár mesiacov...

rbmxt, 28.05.2013 11:01
MX3 Ukrajina ... https://


www.youtube.com/watch?v=OaTdH_a1N5w

rbmxt, 28.05.2013 11:01
https://


www.youtube.com/watch?v=X5OvuBJYk-4

rbmxt, 28.05.2013 11:02
https://


www.youtube.com/watch?v=mpojCbAklRU

rbmxt, 28.05.2013 11:02
https://


www.youtube.com/watch?v=8h28NUQdIjY

rbmxt, 28.05.2013 11:03
https://


www.youtube.com/watch?v=7hbMsO81j58

duco, 28.05.2013 13:52
V Tatramote Svit sa im uz treti rok starame o ich pomocnikov stvorkolky a Mule Kawasaki, od beznych vymien ojejov az po vaznejsie opravy rozbitych diferencialov.
Vzdy ked na zaberoch zazriem stvorkolky tak az nechapem, ze stroje fungujuce v takomto podujati robime v dielnicke vo Svite.

lourider293, 29.05.2013 11:36
pekny clanok radka...good job !

villopoto, 29.05.2013 12:51
ano vsetko je to pekne, radsej treba napisat kolko musi usporiadatel zaplatit za to... co taky motokros narodov? pekne sumy... kolko je na svete jazdcov, ktory by mohli pomiesat poradim len nemaju na startovne? vsetko je to o biznise, kolotoc kde sa tocia strasne peniaze, tak ako aj formula 1...

villopoto, 29.05.2013 12:55
clovek si to chce pozriet live v tv, neda sa lebo to nevysielaju... este aj zato aby sme to pozerali cez net treba niekomu poslat peniaze...ci mylim sa?

mx38, 29.05.2013 15:11
Ako keby sa na tie záznamy dalo pozerať, tak by sa oplatilo investovať do toho tie eurá, ale za také nezáživné záznamy z jázd.. ani zadarmo sa to neoplatí pozerať celú MX-Life... Je to iba o peniazoch celá tá organizácia, a keď to bude takto ďalej pokračovať, už im nikto nebude pomaly robiť preteky za tie ceny neúmerné čo si Youthstream pýta... Ale ono je to v každom športe tak, veď na čom by sa potom vozili a za čo by chodili na dovolenky tí najvyšší... Už len MX3 usporiadať je pekná pálka...
A ako si spomenul, najviac na to doplácajú jazdci, ktorí musia platiť vysoké štartovné...

kremo81, 29.05.2013 21:51
MX1 a MX2 jazdia hlavne továrenskí jazdci, MX3 sa zvezú aj ostatní, no tam sa štartovné neplatí. Viem to, lebo som ho nevyberal! Iba na podnikoch MX1.

janots, 30.05.2013 12:02
excmania:jasne urcite ti mozem odpovedat na viacero tvojich otazok...:)

janots, 30.05.2013 12:06
duco:chalani z tatramoto fakt klobuk dolu... neviem co by sme robili bez mulov !!! :up:

heman, 30.05.2013 14:10
Slovákom aj všetkým držím palce nech to šlape ďalej. Ak to klapne tak bude o jedného Slováka v kolotoči viac..............

kremo81, 30.05.2013 18:20
janots: Janko, ale odpovedaj verejne! B-)

madMX, 30.05.2013 20:26
Mna by zaujimalo kolko zo vstupenky £60 na den mal youthstream vo winchestri.... No odomna nic, lebo aj ako zanieteny motocrossar sa idem radsej dva krat odviezt na trat za £30 startovne...
Pre porovnanie, v Daytone na ama sx sme platili $45 co je polovica!

mx38, 30.05.2013 20:33
madMX: no a si zober, aké finančné odmeny dostávajú jazdci AMA za vyhraný závod v porovnaní s jazdcami Youthstreamu MXGP... kam potom idú tie peniaze...

Upravil mx38, 30.05.2013 20:34:26

radka, 07.06.2013 19:16
Dakujem za vsetky komplimenty:) :D

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
cal_icon 07.06.2020
Regionálny pohár západ
Lovčica - Trubín
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky