Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI


logo

Enduro a GAS GAS 2007

Pridané 22.05.2007 08:57, autor vlke, prečítané 20668x

Za posledných pár mesiacov tu bolo niekoľko špekulácii v okruhoch endura ohľadom toho, že Gas Gas by sa mal stiahnuť so Svetového Enduro Šampionátu (WEC) 2007. No nedávno firma podpísala zmluvu s Fredom Bolleyom - predchádzajúci majster sveta v motokrose(MX) v triede 250cc - a taktiež s bývalým motokrosovým talentom Patrickom Capsom, čo signalizuje, že Španielska firma neplánuje odchod s WEC. Ak by ste potrebovali viacej dôkazov aby ste sa presvedčili o angažovanosti Gas Gas vo svetovom endure, či už v pretekaní alebo vo výrobe, tak sa vám stačí pozrieť na skvostnú zostavu dvojtaktných (2T) modelov radu EC and na štvortaktný (4T) model FSE. Doplnený aktuálny cenník motocyklov GAS GAS!!!

FB Zdieľať článok na Facebooku

Gas Gas podrobila svoje stroje kompletnej prestavbe v oblasti rámu, plastov a podvozku aby tak vylepšila dizajn a tak ho priniesla na úroveň 21-vého storočia. Vážne zmeny nastali aj v pohonných sústavách 5-člennej zostavy, vďaka ktorým enduro modely 2007 nenaberajú len doposiaľ ich najlepší výzor, ale takisto ponúkajú najlepší pocit z jazdy na Gas Gas aký sa nám doposiaľ naskytol počas podujatí Wirral Off-Road(WOR). Dôkladné zmeny v oblasti podvozku sa do predajní dostavia u celej rady modelov EC: 125, 200, 250, 300 a FSR450 4T v podaní rovnorodej novej červenej "karosérie". Zmenila sa zaužívaná rôznorodosť farieb u predošlích modelov, a takisto sa pridala štýlovosť. Ergonomika v zadnej časti sa zepšila - je kompletne prerobená a obnáša nový ostrejší vzhľad, sedadlo je na rýchloupínak a čo je najdôležitejšie je, že oproti starším modelom klesla výška sedadla.

Zatiaľ čo motor EC125 dostal do výbavy tri technické novinky (nový výkonostný ventil, novú hlavu valca a nové zápalko) aby sa zbrutálnili celkové charakteristiky motora, modely EC250 a EC300 do vena dostali taktiež tri výdobytky modernej techniky (nový vyvažovateľ hriadeľa, výfukový ventil a piest Vertex), ale aby sa koníky nebúrili tak naraz ale pekne postupne. EC200 je jediným 2T modelom, ktorého motor je zhodný s tým minuloročným. Model FSR450 dostal pre rok 2007 motor podrobený najviac zmenám (odľahčené bloky motora a niekoľkonásobné zmeny v hlave valca ako napr. prerobené nasávacie a výfukové kanáliky) a takisto sa motocykel zúžil o 30mm.

WOR milo ponúklo Nantmwr Quarry ako miesto na testovanie, ktoré sa osvedčilo ako perfektné s jeho technickými pasážami na úpätí lomu a s rozsiahlymi močariskami na vrcholci. Keďže skvelé miesto na testovanie sme už mali, ešte trebalo zohnať skvelého jazdca na testovanie ... nech teda predstúpi bývalé medzinárodné eso v endure - známy aj ako žabia legenda - Carl Tiley. Carl obratne naplnil naše voľné hosťovské miesto testovacieho jazdca s jeho tradičným zábavným štýlom aby vám ponúkol pohľad profíka na Gas-ovu zostavu 2007, zatiaľ čo z našej strany nás reprezentuje Ben Johnson aby ponúkol názor klubového jazdca.

Takže teda k veci ...

GAS GAS EC125





Carl:
Môj prevyšujúci dojem s EC125 bol zhruba taký, že jazda s ním je fakt kopec zábavy, obzvlášť ak zvyčajne sedlám 300cc. Motocykel je nielen vhodným naradím pre zábavku, ale takisto dokáže byť kompetentným a konkurencie schopným zavodným endurom, ktorý si nájde fanúšikov medzi širokou škálou jazdcov s rôznymi skúsenosťami. Bol som veľmi dojatý týmto dieťatkom z rady EC a čo sa týka 125cc 2T tak si myslím, že je hore medzi špičkou.

Motor je malým endurovým žihadielkom a bol som vážne dojatý ako široko a ako silne je výkon motora rozložený vo výkonostnom spektre. Niektoré 125-tky sú trošku viac nasrdené a ich výsledkom je potom zbytočné pretáčanie zadného kolesa sprevádzané neprimeraným revom motora. Motor vreští, koleso sa pretáča a motorka stojí na mieste. No EC125 také nie je. Aj keď motor si rád povrieska, a ak chceš z neho dostať všetko dobré čo v ňom je tak ho netreba šetriť, predsa má k dispozícii pôsobivú dávku krútiaceho momentu na tak malý objem. Navyše svoju silu na zem prenáša veľmi dobre, čo spôsobuje že s patričným revom motora prichádza aj posuv smerom vpred.

Spodná hranica má dostatok kruťáku na 125cc a stroj maká poctivo od spodného pásma otáčok. Ťah na vyšších prevodových stupňoch pri malých rýchlostiach je nadpriemerný a s malou potrebou prevetrávať spojku aby sa motor rozkýchal aj v úzkych, technických a klzkých podmienkach v ktorých sme testovali - čo je veľké plus. Karburácia a sprevodovanie ponechané ešte od krabice bolo nastavené na chlp presne. Motor nezdochýnal pri nízkych otáčkach ani v bahne a keď sa prejavil tik v pravom zapästí, reakcia bola okamžitá a plynulá. Práca hydraulickej spojky bola počas celého dňa bezchybná a prestavovanie nebolo nutné, ani keď sme jej dávali poriadne do tela.

Od spodu sa motor vytáča dosť razantne, ale zato progresívne, až po samý vrch. A bol som ohurený koľko výkonu sa nachádza v tom najvrchnejšom pásme. Síce na vrchnej hranici nevychŕli všetok výkon naraz, ale pre priemerného jazdca je tam toho výkonu viac než dosť.Suma sumárom, motor EC125 je poriadny makač a v kombinácii s podvozkom tvoria veľmi svyžný a ľahký, ale spoľahlivý a solídny stroj.

Za prvé, prepracovaný vzhľad a ergonomika sú veľkými zlepšeniami oproti predošlím modelom. Motocykel, ako aj ostatné EC-čka, vyzerá byť viacej z prítomnosti ako z minulosti a prepracovaná zadná časť je nižšia oproti starším modelom, takže je to pohodlnejšie a viac neutrálne, najmä pre krpcov. Takisto nastaviteľnosť volantu, páčok a stupačiek dodáva jazdcovi pocit väčšieho priestoru.

Za jazdy je stroj veľmi pružný a obratný, ako by ste aj očakávali od 125cc. A kombinácia 45mm prednej vydly Marzocchi Shiver a zadného tlmiča Ohlins vytvorila veľmi poslušný a stabilný podvozok pre rám, ktorý držal stopu veľmi dobre a prenášal pozitívne pocity cez jazdca. Nastavenie bolo takisto ponechané ešte z krabice. Obe jendotky pracovali dá sa povedať bezchybne celý deň a ich nastavenie by vyhovovalo väčšine jazdov. Podvozok hltal všetko od malých nerovností až po veľké nárazy bez akýchkoľvek stažností, držal dobre stopu v koľajách aj na drsných úsekoch ktoré testovací okruh ponúkal. Útlm navrátu pružín nebol ani pomalý ani rýchly, takže aj v prípade neplánovaného balansu bolo dostatok času dať všetko pod kontrolu s minimálnym úsilím.

Vážne, ovládaniu EC125 som nemohol nič vytknúť, ani ďalším mašinám keďže majú rovanký podvozok. Cítil som sa istý v jeho schopnostiach a cítil som sa na ňom pohodlne. Silný motor a skvelé ovládanie vďaka podvozku, čo viac si možete želať? EC125 je malé žihadielko.

Ben:
Bojujúc proti všedobýjajúcej sa KTM 125EXC, EC125 má vážnu konkurenciu, ale bol som prekvapený prevedením tohoto stroja. Vlastne si myslím, že pre obyčajného klubového jazdca je EC125 v určitých aspektoch priateľskejšie.

Motor EC125 nie je tým najvýkonnejším na trhu, obzvlášť v hornom pásme, no i napriek tomu je na trhu konkurencieschopný a to vďaka jeho kruťáku a jeho využiteľnosti pre obyčajného hobíka. Pre típka čo jazdí celý deň po lesoch na maximum alebo trojhodinovú Hare and Hounds, to asi nebude stačiť. No pre väčšinu z nás - obyčajných smrteľníkov - ako som ja, čo nemáme schopnosti a unavíme sa relatívne rýchlo, je to super stroj.

Krútiaci moment v nízkych otáčkach a plynulý nárast výkonu sú pre mňa typickejšie skôr pre 250cc ako pre 125cc. Takisto ľahkosť s akou sa dá sila dávkovať a ľahkosť udržiavať hybnosť smerom vpred, najmä v pomalých pasážach, znamenalo pre mňa dobrý pocit, radosť z jazdy a viacej ako dosť sily pre moju úroveň jazdenia. Nie je to klasická 125-tka - všetko alebo nič. Je to progresívny stroj a preto pre klubového jazdca ako som ja je to skvelá 125-tka.

Áno, nebola až taká prudká v strednom pásme alebo až tak surovo rýchla keď jej človek urval ako poniektoré iné osminolitre, ale ak mám byť úprimný, dve hodiny po štarte to vôbec nie je zlá vec pre veľa jazdcov, vrátane mňa.

Podvozok a ovláteľnosť stroja boli pre mňa najpôsobivejšími vlastnosťami stroja, keďže motocykel je neuveriteľne ľahký, obratný ale i napriek tomu akoby priklincovaný k zemi a veľmi solídny.

Prepracovaná zadná časť znamená, že zadok nie je v oblakoch a pri jazde je takisto situovaný nižšie oproti starším modelom. Nielenže je to pohodlnejšie, ale znamená to aj to, že zadná časť je viac zavážená a pridáva to na stabilite rámu, ktorý je pevný ako kameň, a v spolupráci s dvojicou Marzocchi/Ohlins motocykel zabáča akoby ste jazdili po koľajniciach a podovzok žerie všetky nerovnosti, ktoré mu do cesty hodíte, s minimálnym zmätkovaním.

Nebolo nič čo by sa dalo vytknúť ovládniu a celkovo stroju ako celému, EC125 je skvelá mašina na jazdenie. Len ťažko nájdete niečo lepšie ako vykrikovanie sopľavo-blatistým horekopcom zatiaľ čo zadok za vami zametá cestičku od jedného kraja ku druhému.Je proste super.

2007 EC125 TECHNICKÉ PARAMETRE

MOTOR

Typ: Kvapalinou chladený, dvojtaktný jednovalec, nasávací a výfukový ventil s príverou
Objem: 124cc
Vŕtanie x zdvih: 54 x 54.5 mm
Karburátor: 38 mm
Zapalovanie: Digitálne s magnetickým zotrvačníkom
Spojka: Hydraulická, viaclamelová v olejovej vani
Prevodovka: 6-stupňová, primárny-ozubené kolesá, sekundárny-reťaz, mazanie -750 ml API SF o SG 10W30
Mazanie: 2% zmes pre mazanie motora
Štartovanie: nakopávanie

PODVOZOK

Rám: Deltaboxový, obdĺžníkový profil, Cr-Mo

TLMIACA SÚSTAVA

Predná: 45 mm USD vydla, 295mm zdvih
Zadná: Al kyvná vydla, progresívny systém s 310mm zdvihom

KOLESÁ

Predné: 90 x 90 - 21"
Zadné: 140 x 80 - 18"

BRDZY

Predné: 260 mm kotúč, dvojpiestikový strmeň
Zadné: 220 mm kotúč, jednopiestikový strmeň

ROZMERY

Rázvor kolies: 1460 mm
Výška sedadla: 945 mm
Palivová nádrž: 9.5 litra
Suchá váha: 92 kg
Orientačná cena 220 tis. Sk *


GAS GAS EC200





Carl:
Musím byť úprimný a priznať sa že vážne neviem ako sa mám vyjadriť na adresu EC200. Označovaná síce ako za prirodzený medziprechodný stupienok medzi 125 a 250. No mne sa zdalo, že EC200 si neviedla ani zdaľeka tak dobre ako tie dve po motorickej stránke a osvedčila sa pre mňa ako celkom naročná na spriatelenie sa so mnou. Nazdávam sa, že veľkou otázkou pre mňa ostáva kto by si tento stroj kúpil a prečo?

Hlavná myšlienka pri motore s objemom 200cc je že nadmerná kapacita oproti 125cc umožňuje plynulejší nárast a väčší krútiaci moment v spodnom pásme otáčok, a takisto jemne zvýšený výkon viac podobný 250-tke, no zachováva prchkosť a ovládateľnosť 125-tky. Bohužiaľ, prínos výkonu na EC200 bol presným opakom toho čo som očakával a chcel. Pri chode na minimálne otáčky, takmer bez plynu, sa mi nedostávalo takmer žiadnej reakcie na plyn, kruťák bol nepostrehnuteľný a motocykel sa len ťažko predieral pomalými úsekmi. No v sekunde, keď som otočil plynom o niečo viac sa motor rozreval ku strednému pásmu, stal sa agresívnym, ťažko ovládateľným a ťažko použiteľným, pretože zadné koleso sa pretáčalo veľmi ľahko. Akonáhle som minul stredné pásmo otáčok nárast výkonu veľmi zmäkol, akoby sa motor až dusil a stroj sa nevytáčal ani z ďaleka tak dobre ako u 125-tku alebo 250-tky.

Čo sa týka správania motora, je to celé naopak. Tam kde by ste potrebovali plynulý kruťák 250-tky motor naberá obrátky ako rozhorčená 125-tka a keď sa dostanete do vyšších otáčok tak motor zlenivie a reaguje ako zomby. Samozrejme je to veľká škoda, lebo týmto sa zanieťujú vynikajúce správanie podvozku a ovládateľnosť, ktoré su vlastne hlavným bodom predaja EC.

Jazdil som enduro na tej najvyššej úrovni a aj mne sa miestami stávalo, že EC200 bolo trochu moc a ťažko sa s ním jazdilo plynule a precízne. Vážne, moja rada by bola radšej kúpiť EC250 čo je nekonečne lepším strojom a tiež s objemom navyše jazdí hladko, viacej odmení jazdca a celkovo je priteľskejšia. EC200 mi do tejto rady EC akosi nepasuje.

Ben:
Nedá mi ináč ako len súhlasiť s Carlovim názorom. EC200 bolo trochu husté kafe od spodu a keď som sa začal tešiť že si na nej zajazdím, bol som sklamaný jej výkonom.

Je to motorka ktorá jazdcom priťaží, no určite im nepolichotí a vôbec to nieje pôsobivý stroj. Namakáte sa na ňom poriadne a ani zdaleka to nie je taká zábava ako na ostatných členoch z rodiny EC. Navyše trošku sklame pretože v "najpopulárnejšom" pásme sa správa ako omráčená v porovnaní s ostanými. Ako povedal Carl, EC200 je príliš agresívna v nástupe a nie až tak progresívna a plynulá ako by mala byť. Pre obyčajného hobíka je príliš živá na to aby ste z nej dostali to najlepšie a tiež to nie je veľmi príjemná jazda.

Na vlhkej tráve kde sme testovali v okolí Nantmawr to bola poriadna makačka vyškriabať sa do kopca, pretože ten nárast v strednom pásme je prudký a zle kontrolovateľný. A aj keď súhlasím s tým, že v porovnaní so 125-ťkou alebo 250-tkou je v hornom pásme výkonostná krivka v celku plytká, pre obyčajného hobíka ako som ja alebo vy, v 99% situáciách to netvorí pre nás žiaden problém.

Celkovo hodnotím EC200 ako trochu premárnená šanca zo strany Gas Gas. Má tie isté skvelé ovládacie charakteristiky a ergonomiku ako zbytok EC, a keby bol motor vyladený trošku plynulejšie ako u 125-tky a 250-tky, tak by sa z nej stal presný stred medzi nimi. Som si istý, že potom by sa mi zapáčila oveľa viac a aj mnohým z vás, ale tak ako je, EC200 vážne hrá úplne inú ligu ako zbytok rodiny EC.

*****Táto nasledujúca časť článku bola uverejnená o mesiac neskôr ako samostatný článok !

Ben: Každý si zaslúži druhú šancu! "Zarmucujúci spodok." "Nepriateľský prístup k jazdcovi." "Sklamanie." Takéto boli hodnotenia Gas Gas EC200 modelu 2007 vo veľkom teste Španielských endúr magazínom 'T+MX News' (novinky v triale a motokrose), uskutočnené minulý mesiac (2 február, 2007). Po dňoch testovania na fantastickom mieste Nantmawr Quarry na hranici medzi Shropshire a Wales, sa obaja testovací jazdci poberali domov sklamaní a zmetení vďaka celkovému správaniu motora EC200, najmä v porovnaní s takmer dokonalým výkonom ostatných modelov. Zatiaľ čo modely EC125, 250 a 300 podávali skvelý herecký výkon - dostatok sily s plynulým nárastom takmer dokonalej lineárnej rovnice, EC200 bol ich presným opakom s jeho lenivým, na plynovú rukoväť ignorujúcim spodkom priamo vybuchujúcim do brutálneho stredu, ktorý sa rýchlo vytratil v hornom pásme.

V skratke, jazda s EC200 bola veľmi nezáživná, čo nás oboch prekvapilo pretože EC200 mala veľmi dobrú reputáciu v minulých rokoch a disponovala takisto dobrými charakteristikami ako zbytok flotily. No pretože chybička bola na oko nepostrehnuteľná, a navyše to bol fungel nový stroj a mal len prestavené trisky na vlhké prostredie, akokoľvek sme s týmto strojom neboli spokojní a akoľvek sme sa snažili aby sa nám zapáčil, museli sme byť úprimný a napísať pravdu, že EC200 si v teste počínalo horšie než priemerne a to vďaka motoru.

Zverejnené hodnotenia prekvapili aj importéra Gas Gas pre Veľkú Britániu, pretože EC200 bol v minulosti najpredávanejším modelom a takisto dostával najlepšie hodnotenia v testoch z rady EC. Článok sa ani poriadne nestihol rozšíriť po Británii, keď sa už hlavný muž Gas Gas John Shirt Junior snažil prísť na príčinu prečo tak obľúbený stroj dostal také negatívne hodnotenia. Po rozobratí na súčiastky, po dvojnásobnom prekontrolovaní všetkého sa zistilo, že jediná chyba v motore bola trošilinku opozdená reakcia prívery. No motcykel stále postrádal akúkoľvek snahu o akceleráciu v spodnom pásme. Po niekoľkých telefonátoch do Španielska a radách, ktoré sa točili stále dokola no bez výsledkov, sa konečne dospelo k návrhu prekontrolovať koleno výfuku - a tu sa aj našla odpoveď na záhadu. Všetky EC modely 2007 sú homoglované a dodávajú sa s prísne obmedzovaným kolenom, zatiaľ čo modely ktoré opustia importéra pre Gas Gas v GB majú v krabici pribalené vytunené koleno. Chybička se vloudila a takto sa omylom do balíčku s testovacím EC200 dostáva koleno určené pre EC250, ktoré spôsobilo drastický pokles výkonu, obzvlášť v spodnom pásme. Obidve kolená, pre EC200 aj pre EC250, sú takmer úplne zhodné čo sa týka veľkosti a tvaru, a to najmä na pohľad voľným okom ak niesu priamo namontované na motocykli. Pochopiteľne, koleno s EC250 išlo priamo do krabice k motocyklu a vznikol problém, ktorý kôli časovým obmedzeniam prekĺzol von z továrne a spôsobil negatívne hodnotenie.

Potom, ako sa problém identifikoval a nahodilo sa správne koleno, pán Shirty pozval T+MX na druhé kolo testu so sebavedmím, že tentokrát uvidíme pravú tvár EC200. Môžem len potvrdiť, že som rád že redakcia pozvanie prijala, pretože EC200 sa v jeho pravom rúchu totálne vyníma od tej oštary čo sme testovali pred mesiacom. Teda radostne oznamujem, že EC200 je naozaj špicové endurko a jazda s ním je úplný koniec.

Doposiaľ som sa neocitol v pozícii aby som musel po druhý krát testovať motocykel kôli spôsobenej chybe a musím sa priznať, mal som obavy naň znova vysadnúť z toho dôvodu, že ma jej herecký výkon opäť sklame a ja ju budem musieť znova ohodnotiť slabými výsledkami. Naštastie, so správnym kolenom, EC200 ďaleko preskočila moje očakávania a správala sa akoby človek odčakával od endurka s 200cc. EC200 nasadilo latku poriadne vysoko a predbehlo tak svojho konkurenta EC250 (v pomere ceny a faktora zábavy) tým sa stalo mojim najobľúbenejším EC modelom. Je tak dobré. Silným bodom prečo sa EC200 tak dobre predáva je jeho výkonostné spektrum, ktoré je široké, plynulé a bohaté na kruťák. Týmito vlastnosťami sa z neho stáva použiteľný a silný motor pre enduro, ktorý skvele vypĺňa medzeru medzi 125cc a 250cc, a správa sa presne podľa očakávaní.

Správanie v spodnom pásme otáčok bolo pôsobivé a veľmi podobné excelentnej EC250. Lom, na ktorom sme testovali ponúkal kopec skalnatých a technických úsekov, takmer ako na triale, kde sme mali mnoho príležitostí otestovať správanie motocykla v spodných otáčkach a EC200 si viedlo extrémne dobre. Motor si priadol takmer na voľnobeh a nemal žiadne náznaky že by zdochínal, alebo že by pokašlával. Kruťák motora dovoľoval motocyklu predierať sa cez a ponad drsné prekážky s minimálnou námahou.

Ak ste jej urvali naplno aby ste z nej dostali úplne všetko, tentokrát mala pre vás nachystanú peknú porciu výkonu v stredných aj horných otáčkach, ako sa na poriadne enduro patrí. Výkon, ktorý už od výkonu EC250 nemal ďaleko, do týchto obrátok narastal pekne plynule ale zároveň dosť razantne, ako je to typické pre kubatúry 125cc, a to bez toho aby sa vám stroj vytrhol z rúk a dal vám pocit že je to trochu silné kafčo pre vás, ako to niekedy zvykne robiť 250-tka. Mohli ste ju vytáčať do nemoty ako 125cc, alebo ste mohli radiť na krátko a využívať kruťák motora 250cc a mať pri tom pocit, že jazdíte obidve triedy naraz.

Ešte raz v krátkosti, je to perfektná rovnováha medzi použiteľnosťou a agresivitou výkonu motora. Jediná vec čo nesadla môjmu osobnému štýlu, bola trochu prikrátka trojka. Často som tam musel hodiť za štyri na krátku dobu, aj keď som to vôbec nemal v pláne. Okrem tohoto, všetky obavy ohľadom motora sa vytratili s použitím správneho kolena a bol som rád že som mohol zažit plný potenciál stroja.

Podvozok, ako sme už skôr povedali, je úžasný a ponúka dobrú stabilitu a ovládateľnosť v jednom. V tímovej spolupráci s vydlou Marzocchi a tlmičom Ohlins odviedol s mojou váhou !11 kameňov! bezchybnú prácu. Nastavenie pruženia bolo pre hobíka perfektné a nádherne dopĺňalo správanie motora a dodávalo pocit jazdy na ľahkoovládateľnej 125-tke s plynulejším a ovladateľnejším výkonom väčšieho objemu.

Suma sumárom, EC200 je fantastické enduro, obzvlášť pre hobíkov ako som ja, a ak plánujete kúpu nového endura, mali by ste túto možnosť seriózne zvážiť. Nesklame vás - len je hambou, že sa nám tejto skvelej mašiny nedostalo v prvom kole testovania. *****

2007 EC200 TECHNICKÉ PARAMETRE

MOTOR
Typ: Kvapalinou chladený, dvojtaktný jednovalec, nasávací a výfukový ventil s príverou
Objem: 198cc
Vŕtanie x zdvih: 62.5 x 65 mm
Karburátor: 38 mm
Zapalovanie: Digitálne s magnetickým zotrvačníkom
Spojka: Hydraulická, viaclamelová v olejovej vani
Prevodovka: 6-stupňová, primárny-ozubené kolesá, sekundárny-reťaz,mazanie -900 ml API SF o SG 10W30
Mazanie: 2% zmes pre mazanie motora
Štartovanie: nakopávačka

PODVOZOK

Rám: Deltaboxový, obdĺžníkový profil, Cr-Mo

TLMIACA SÚSTAVA

Predná: 45 mm USD vydla, 295 mm zdvih
Zadná: Al kyvná vydla, progresívny systém s 310 mm zdvihom

KOLESÁ

Predné: 90 x 90 - 21"
Zadné: 140 x 80 - 18"

BRDZY

Predné: 260 mm kotúč, dvojpiestikový strmeň
Zadné: 220 mm kotúč, jednopiestikový strmeň

ROZMERY

Rázvor kolies: 1476 mm
Výška sedadla: 945 mm
Palivová nádrž: 9.5 litra
Suchá váha: 98 kg
Orientačná cena 230 tis. Sk *

GAS GAS EC250





Carl:
Ešte nie som úplne rozhodnutý ohľadom EC250 - niesom si istý či je to moja najobľúbenejšia motorka z rady EC alebo nie. Jednoznačne to bol najvhodnejší stroj pre jazdenie ako preteky typu Hare and Hounds, v podmienkach v ktorých sme testovali.

Je to vážne výnimočné enduro, ktoré ponúka neuveriteľne plynulý a pre jazdca priateľský výkon s dostatočným kruťákom. Výkon sa graduálne stupňuje až na špičkový vrch otáčok. Motocykel je neuveriteľne ovládateľný a na rýchlych a trávnatých tratiach, na ktorých sme prevažne testovali, je to jednoznačne najlepšia voľba pre hocijakého jazdca bez ohľadu na jeho úroveň. Okrem drobných osobných preferencií sa tomuto stroju nedá skutočne nič vytknúť. Do teraz ste mohli naokolo vidieť dosť EC250-tok, ale treba rátať s tým že ich bude ešte pribúdať túto sezónu, pretože vďaka modifikáciam ohľadom motora (kľukovka, výfukový ventil, piest) sa tento model stal ešte viac priateľskejší, viacej konkurencie schopný v súťažiach a je to skutočná slasť zajazdiť si s ním.

V porovnaní s ostatnými EC-čkami tam nieje žiaden rozdiel v ergonomike, ktorá je pohodlná a priestranná, takisto má dobrú ovládateľnosť ako u hociktorého iného endurka na dnešnom trhu, nastavenie podvozku je takmer bezchybné už po vybalení z krabice a spolu s rámom, ktorý toho dosť odpustí, tvoria veľmi poslušný a svižný stroj. Je to motor a jeho účinkovanie, ktoré spôsobujú aby tento motocykel vytŕčal z radu priemerných strojov.

Je to jeden z najpriaznivejších motocyklov zo všetkých čo som za tie mnohé roky mal možnosť odjazdiť. Má dostatok sily už od spodu a hodvábne plynulý nárast výkonu, ktorý narastá až po maximálne ot./min, čo ocenia najmä kluboví jazdci a hobíci. Takisto nemá námietky proti vytáčaniu do maxima a dá sa s ním jazdiť dosť agresívne, ale aj tam si motor zachováva svoju plynulosť, čo ocenia talentovanejší jazdci. Spraví všetko to, čo by ste od enduro motocykla mohli požadovať a to bez toho aby sa vďaka tomu prejavili nedostatky niekde inde - je to vzácnosťou.

Stroj bol pretryskovaný a sprevodovaný dobre už pri vybalení z krabice a či išlo o obyčajné predvádzanie sa v technicky náročných úsekoch pred fotografom, či sme naháňali stopky na mokrej trávnatej trati ala "Hare and Hounds", alebo sme si len pohodovo vychutnávali jazdu, motocykel vobec neprotestoval a nejavil žiadne nedostatky. Reakcia na plynovu rukoväť bola svieža a okamžitá. Prevodouka sa zdala byť po celý čas odstupňovaná tak akurát.

Nech už budete tento stroj využívať za jakýmkoľvek účelom, od víkendových priateľských výletov s partiou po lesoch až po Britské majstrovstvá v endure, nesklame vás. Gas Gas má tento rok skutočného víťaza. EC250 vyzerá skvele, jazdí skvele a viac niet čo k tomu dodať.

Ben:
Toto je moj výber vo viacerých aspektoch. Solidný predstaviteľ vo všetkých zložkách. Je to najovládateľnejší, najviac odpúšťa a najviac odmení spomedzi rady EC. EC250 je skvelý stroj pre klubových jazdcov, aj pre také "hebedo" ako som ja, a mal by ho seriózne zvážiť každý jazdec.

Krása EC250 spočíva v tom, že ho dokáže odjazdiť aj úplný blbec. Je tak hladké a vnímavé, že vás doslova ohúri ako jazdca a osvojíte si ho takmer okamžite. A čo je dôležitejšie, nadobudnete s ním pocit istoty vo vlastné schopnosti. Je tak falošne príjemný, že máte pocit akoby ste boli na hubách a povzbudzuje vás na svižnejšie tempo bez toho aby ste si uvedomili, že jazdíte za hranicou svojich schopností a stále keď sa vám zažiada o niečo viac výkonu, ten je stále tam. Nemohol som uveriť ako dlho som mohol podržať dvojku alebo trojku bez toho aby bol náznak nejakej straty na výkone. Dobré správanie nápodobne v spodných otáčkach, kde dostatok krútiaceho momentu zabezpečoval aby ste nezastali ani v tých pomalých úsekoch a to bez kadejakej zbytočnej agresivity a veľkej námahy. A týmto dostal možnosť aj podvozok aby ukázal svoje dobré kvality.

Strčte tento motor na podvozok, ktorý sme tu už obaja ospevovali, a máte niečo čo je nepochybne skvelý balíček - hladký chod motora spolu s pružne ovládateľným podvozkom/odpružením robia s EC250 neskutočne stabilný, s jazdcom skvele komunikujúci stroj nabádajúci k záživnej jazde.

Nepochybne moja jazda bola čistejšia a rýchlejšia počas celého dňa na 250-tke ako na hociktorom inom motocykli a jednoducho sa stala mojim víťazom flotily EC.

2007 EC250 TECHNICKÉ PARAMETRE

MOTOR
Typ: Kvapalinou chladený, dvojtaktný jednovalec, nasávací a výfukový ventil s príverou
Objem: 249.3cc
Vŕtanie x zdvih: 66.4 x 72 mm
Karburátor: 38 mm
Zapalovanie: Digitálne s magnetickým zotrvačníkom
Spojka: Hydraulická, viaclamelová v olejovej vani
Prevodovka: 6-stupňová, primárny-ozubené kolesá, sekundárny-reťaz, mazanie - 900 ml API SF o SG 10W30
Mazanie: 2% zmes pre mazanie motora
Štartovanie: nakopávačka

PODVOZOK
Rám: Deltaboxový, obdĺžníkový profil, Cr-Mo

TLMIACA SÚSTAVA

Predná: 45 mm USD vydla, 295 mm zdvih
Zadná: Al kyvná vydla, progresívny systém s 310 mm zdvihom

KOLESÁ

Predné: 90 x 90 - 21"
Zadné: 140 x 80 - 18"

BRDZY

Predné: 260 mm kotúč, dvojpiestikový strmeň
Zadné: 220 mm kotúč, jednopiestikový strmeň

ROZMERY

Rázvor kolies: 1476 mm
Výška sedadla: 945 mm
Palivová nádrž: 9.5 litra
Suchá váha: 98 kg
Orientačná cena 235 tis. Sk *


GAS GAS EC300





Carl:
Mojím zvyčajným strojom je 300cc TM a tak som bol dichtivý aby som si EC300 oťukal ... a nebol som sklamaný. Takisto ako EC250, aj 300-vka je na poprednom mieste v predaji a nie je ťazké zistiť prečo je tomu tak.

Tento motocykel má všetky charakteristiky, ktoré robia z 250-tky taký skvelý stroj (super hladký nástup výkonu, dostatok kruťáku a vynikajúce ovládanie), ale má o nejaké tie prdy viac na správnych miestach a vďaka tomu mám pocit, že EC300 je najlepšia enduro strojovňa z rady EC. Zvýšený výkon v porovnaní s 250-tkou je badateľný, najmä od stredného pásma a vyššie, ale zase nie v takom rozmere, že by toho bolo na vás už moc a vytrhávalo vám moto z rúk. No pre mňa jeho najväčším plusom je až prekvapivá schopnosť motora drnkať si na nízke otáčky v pomalých a technických pasážach. Vlastne ak by ste jazdili týmto spôsobom celý deň, radenie na krátko v pásme krútiaceho momentu, motocykel by pôsobil silovo a veľmi ekonomicky. Mohol som celkom kľudne jazdiť celý ten čas na trojke a žiaden problém.

Neminuteľnou časťou EC300 bolo jeho dvojpolohové zapalovanie. V jemnejšom "dažďovom" nastavení bol motocykel ešte hladkejší a pre také šmykľavé podmienky v akých sme jazdili bolo takéto nastavenie priam ideálne a bolo by to ideálne aj pre jazdenie v úzkych chodníčkoch alebo na poriadne bahnistých úsekoch. No prepnite polohu na "slnečno" a s motocykla sa stáva úplne iná zverina s väčším temperamentom v okolí stredného pásma a poriadnym nárezom. Pre suché, piesočnaté a trate ponúkajúce dostatok trecej sily je to ideálne.

EC300 sa mi vážne zapáčilo a myslím si, že pre pokročilých jazdcov konkrétne, je to to pravé orechové pre enduro. Chcel by som si ho zobrať ku nám domov do lesov a otestovať si ho v poriadne drsných podmienkach, kde by určite vyniklo.

Ben:
EC300 je daľší absolútny nárez. Výkonný, hladký a s vynikajúcim ovládaním ako všetky EC-čka. Ale ak mám byť úprimný, pre jazdca mojich kvalít je to trochu moc - moje lietajúce nohy zo strany na stranu to len potvrdzujú.

Motcykel má motor len o 50cc väčší ako 250-tka, očividne, ale myslím si že toto je už vstup do ríše skúsenejších a talentovanejších jazdcov. Tým nechcem povedať, že pre klubového jazdca to nieje skvelý stroj, to určite je, len si myslím že bude vhodnejším a pôsobivejším pre niekoho kto je poriadny kus chlapa s dobrou váhou a slušnými skúsenosťami na účte.

Aj keď je stroj neuveriteľne hladký, rýchlosť naberá veľmi rapídne, takže ak si veľký a mocný a dokážeš sa s motorkou popasovať a prinútiť ju hocikedy k poslušnosti, EC300 je určite ten pravý stroj pre teba. A v mojich očiach, oveľa lepší výber ako nejaký 4T-akt.

EC300 sa mi vážne páči, obzvlášť v režime "dážď", a mám pocit že ak by som ho mal v ruke v horách, kde nieje toľko trávy a vlhka, určite by som ho viacej využil. No v podmienkach v akých sme testovali, bolo to pre mňa viac ako som si mohol dovoliť.

2007 EC300 TECHNICKÉ PARAMETRE

MOTOR

Typ: Kvapalinou chladený, dvojtaktný jednovalec, nasávací a výfukový ventil s príverou
Objem: 294.7cc
Vŕtanie x zdvih: 72 x 72 mm
Karburátor: 38 mm
Zapalovanie: Digitálne s magnetickým zotrvačníkom
Spojka: Hydraulická, viaclamelová v olejovej vani
Prevodovka: 6-stupňová, primárny-ozubené kolesá, sekundárny-reťaz,mazanie -900 ml API SF o SG 10W30
Mazanie: 2% zmes pre mazanie motora
Štartovanie: nakopávačka

PODVOZOK

Rám: Deltaboxový, obdĺžníkový profil, Cr-Mo

TLMIACA SÚSTAVA

Predná: 45 mm USD vydla, 295 mm zdvih
Zadná: Al kyvná vydla, progresívny systém s 310 mm zdvihom

KOLESÁ

Predné: 90 x 90 - 21"
Zadné: 140 x 80 - 18"

BRDZY

Predné: 260 mm kotúč, dvojpiestikový strmeň
Zadné: 220 mm kotúč, jednopiestikový strmeň

ROZMERY

Rázvor kolies: 1476 mm
Výška sedadla: 945 mm
Palivová nádrž: 9.5 litra
Suchá váha: 99 kg
Orientačná cena 240 tis. Sk *

GAS GAS FSE450





Carl:
Jedno slovo vraví za všetko - výkon!

Budem priamy a hneď na úvod poviem o čo ide. Štvortakty nie su mojou srdcovkou ani trochu, ale čo sa týka svetového trhu 4T s 450cc, nová vylepšená FSE450 je veľmi schopná mašinka, ktorá vyprodukuje nemalé množstvo výkonu a vzhľadom na veľký 4T sa ovláda celkom dobre.

Úpravy v motore oproti minuloročnému modelu dovoľujú motor vytočiť o niečo viac a nový motor ponúka viac výkonu v celom rozsahu. Motocykel spravil celkový pokrok. Bol som prekvapený ako dobre sa motocykel správal v nízkych otáčkach, vôbec nemal potrebu zhasnúť ako je to u väčšiny 4T-tov. V momente keď ste dostali kŕč do pravého zípästia, reakcia bola okamžitá bez akéhokoľvek zakašľania a nástup bol plynulý a silný v celom rozpätí - štedré množstvo kruťáku v spodných a stredných otáčkach.

Motor sa ľahšie vytáča a je živší vo vrchom pásme v porovnaní s predošlím modelom, ale ak mám byť úprimný, nie je to až tak oslňujúce ako u konkurencii na špičke a keď jazdíte ostro, dojde mu časom dych a už z neho viac nevyžmýkate. V technických úsekoch alebo na úzkych tratiach to nie je problém, aj vďaka dobrému ovládaniu, no na rýchlej trati na akej sme testovali by ste si pravdepodobne priali trochu viac.

Pre mňa je to super stroj na zábavu a pre hobby jazdenie, ale nie je to plnokrvník vhodný na súťaže.

2007 EC450FSE TECHNICKÉ PARAMETRE

MOTOR

Typ: Kvapalinou chladený, štvortaktný jednovalec, 4 ventily na valec
Objem: 443cc
Vŕtanie x zdvih: 95 x 62.5 mm
Vstrekovanie: Magneti Marelli
Zapalovanie: Integrované do vstrekovacieho systému
Spojka: Hydraulická, viaclamelová v olejovej vani
Prevodovka: 6-stupňová, primárny-ozubené kolesá, sekundárny-reťaz
Štartovanie: el. štartér, nakopávačka

PODVOZOK

Rám: Deltaboxový, obdĺžníkový profil, Cr-Mo

TLMIACA SÚSTAVA

Predná: 45 mm USD vydla (Marzocchi/Ohlins), 295 mm zdvih
Zadná: Al kyvná vydla, progresívny systém s 320 mm zdvihom

KOLESÁ

Predné: 90 x 90 - 21"
Zadné: 140 x 80 - 18"
Disky: D.I.D.

BRDZY

Predné: 260 mm kotúč, dvojpiestikový strmeň (Nissin)
Zadné: 220 mm kotúč, jednopiestikový strmeň

ROZMERY

Rázvor kolies: 1475 mm
Výška sedadla: 940 mm
Výška podvozku: 340 mm
Palivová nádrž: 6,7 litra
Suchá váha: 118 kg
Orientačná cena 280 tis. Sk *

POHĽAD VETERÁNA


TRETÍ názor na "plynárov" od nášho vydavateľa, JD-ého, ktorý reprezentuje radu starších. To sú típci, ktorí si konečne môžu dovoliť zakúpiť takéto stroje, ale už niesu schopný na nich odjazdiť slušné časy.

Je nás veľa a vieme presne čo chceme, aj keď to už bohužiaľ nemôžme naplno využiť. Nevadí! Tu je môj názor na všetkých päť "plynárov" potom ako som si ich oťukal vo veľmi klzkom prostredí, ktoré bolo určite lepším a vhodnejším výberom ako MX trať.

125: Aký báječný malý motocykel. Hodný testovacej jazdy z pohlľadov všetkých jazdcov. Má pekný, jemný a využiteľný spodok, výkon stúpa plynule až na vreštiace maximum. Žiadne výkonostné schody, žiadne kopance. Ako celá rodina dvojtaktov EC, ovládanie je totálne bez rušivých impulzov a jazdecká pozícia je prirodzená. Zadná časť rámu bola znížená na všetkých modeloch a výška sedadla sa zdá byť ušitá na mieru. Je to malý trhač.

200: Dúfal som že sa mi táto "čipnutá" 125-tka zapáči, ale bohužiaľ nestalo sa. Toto je skutočný pretekár, zarmucujúci spodok a nástup výkonu je viac než razantný a už vás niet. S každým revom motora zadná časť napodobňuje pohyb rybieho chvosta. Toto je skôr pre mladé bicepsy pre jazdu na plný kotol až do cieľa.

250: Toto je určite on; všestranný 2T pre enduro je tak schopný, že skoro jazdí sám. Dobrý výkon od voľnobehu až po hranicu maximálnych otáčok, ktorý prúdi ako veľká silná rieka. Znova, jazdiaca pozícia je tak prirodzená, že na motcykel len vysadnete a začnete jazdiť. Ergonomika je tiež dobrá, nič netrčí, nič nezavadzia a brzdy, obzvlášť predná (platí pre všetky EC), sú silné ale ponúkaju nesmiernu citlivosť a dávkovanie. Vďaka nim sa jazda na sopľavom, blatnom povrchu dala zvladnúť s prstom v nose. Ak by boli ostré, bola by to nočná mora. Ak hľadáte enduro motocykel ktorý zvládne všetko, môžete ukončiť pátranie.

300: Ako aj u 250-tky, poriadna sila a dokonalá práca krútiaceho momentu z nulových otáčok. Budem uprímný, toto nebol moj favorit. Pripadalo mi to, pri mojich limitovaných schopnostiach, akoby tam bolo všetkého navyše. Spôsob akým treba na EC300 jazdiť je držať prevodovku na krátko, tak na krátko ako sa vám zažiada, a jazdiť pomocou kruťáku ako so staromódnym švortaktom. Náš znovunarodený pán Tiley si ju zamiloval a keď prišlo na výber miláčikov, uchýlil sa k EC300.

450: Elektrický štartér je veľkou novinkou u tohoto štvordobého hromotĺka, a KEĎ NEŠAHÁTE NA PLYN (ja som tak neurobil a hneď sa mi dostalo patričnej !pochvaly" od pána Shirty), chytí na prvý krát. V skutočnosti je to celkom ľahko ovládateľný stroj (bol by super pre enduro turistiku) a nevyťahá vám ruky - ale mali by ste mi veriť, že tik v pravom zápästí urobí svoje. No faktom ostávajú kilá navyše, ktoré by spôsobili, že po trojhodinovej Hare and Hounds by na nej jazdec došiel do cieľa dobre zničený, ovšem ak to nie je jeden z tých najlepších. Niesom rád keď musím byť kritický, obzvlášť keď sa mi jazdenie páčilo, ale celý čas som myslel iba na jedno: "prečo by som mal?" ... keď špicový 250 2T odvedie tú istú prácu, len oveľa ľahšie. No ak ste fanúšik 4T, nenechajte sa odradiť, dajte mu šancu a rozhodnite sa sami.

V konečnom dôsledku ... nikto nehľadá najlepší stroj na svete, každý hľadáme ten najlepší stroj pre samých seba. S pomedzi piatich kandidátov, Gas Gas má model ktorý vyhovie každému. Môj výber? Niečo medzi 125 a 250 ...

Poznámka: technické údaje sú prevzaté zo stránky importéra Gas Gas pre GB a odlišujú sa od údajov v originálnom článku.

* hodnoty sú uvedené podľa katalógu Sveta Motocyklov, ktorý mi zaslal PegasBoy

Cenník motocyklov GAS GAS od importéra - Motosport Púchov
zdroj: www.tmxnews.co.uk

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 5
07ec200.jpg
07ec125.jpg
07ec300.jpg
07ec250.jpg
07fse450.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

EC250, 22.05.2007 13:50
Ked som kupoval model 05 už vtedy som mal tušenie že to neni az taky šrot ako to opisovali oranzoví, netvrdím že oranžová je zlá , ono je to oboje dobre ide len o sympatie .

Davan, 22.05.2007 13:54
nedavno som si hladal nieco na behanie do mesta a zahrady a v inzeratoch som nasiel motorku s menom :Gas Gas ... myslel som si ze je to žart ... lebo cena bola 1000sk , 50ccm(asi) ... ale vidim , že sa este vela musim učit ....

gerny, 22.05.2007 16:05
To ja ked som kupoval GAS GAS EC 300 r.v. 2006 tak sa ma oranzovi pytali ze odkedy je GAS GAS motorka, ake bolo ich rozcarovanie ked sa odviezli este teraz sa im trasu kolena. :D

badula, 22.05.2007 17:21
zaujimave musi byt dostupnost nah. dielov...

Lomedia, 22.05.2007 17:28
badula: predajca GasGas-u v Puchove ma velku vacsinu dielov priamo v predajni. A k tym cenam - ceny v clanku su cca z novembra 2006, teraz su o dost nizsie. Napriklad EC 300 za 215.000 Sk (nie 240), FSR stoji necelych 240.000, ak sa dobre pamatam (nie 280()

ruda, 22.05.2007 20:35
Hlavně se musí umět jezdit,pak teprve rozhoduje na čem,Gasům fandím,i když ji nemám. B-)

sosonko, 22.05.2007 23:50
vysvetli mi niekto co robi na 2takte vykonnostny ventil,nový vyvažovateľ hriadeľa, výfukový ventil???na 2takte??

Lomedia, 23.05.2007 08:42
sosonko: cely clanok je akoby doslovne prelozeny (asi z anglictiny) a preto je v nom viacero nezvyklych vyrazov, zvlastne slovne spojenia a obcas divny slovosled. Ten vykonnostny ventil, alebo vyfukovy ventil je podla vsetkeho obycajna privera. No a vyvacovaci hriadel asi vies na co je...

kxbibo, 23.05.2007 09:02
Kokos po prečítaní článku som slintal, normálne som premýšlal zase nad dvojtaktom. ;)

sarchez, 23.05.2007 09:19
Hurááá všetci do GAS GAS!!!! :bla:

sarchez, 23.05.2007 09:25
Pozri na tie fotky z boku a uznaj ako to vyzerá... Neviem, ale myslím, že sú aj lepšie motorky od toho...

rasťo, 23.05.2007 10:01
Ceny sú zaujímavé EC 125 194 800,-????

admin, 23.05.2007 10:39
sarchez: ...ako vyzera... Ty si ten sladky chalpec s nagelovanymi vlaskami, co potrebuje HONDU, aby na nej mohol vozit 17-rocne pipky na kupalisko?

žena, 23.05.2007 10:42
EC250, 22.05.2007 13:50
Ked som kupoval model 05 už vtedy som mal tušenie že to neni az taky šrot ako to opisovali oranzoví, netvrdím že oranžová je zlá , ono je to oboje dobre ide len o sympatie .---------***apo aspon nevymyslajte**
jajajaaaj
:D :D

muž, 23.05.2007 11:09
To čo urobili na Gas gase tento rok, ten blatník zadný, sedlo a pod. to mala KTM-ka už v roku 2004... 2.vec: Je tam tachometer jako na lietadle... otáčkomer a neviem aké k... na čo to tam je, tomu nechápem. Treba niečo malé a s veľa funkciami, aby nezaberalo miesto a veľa nevážilo... ďalej predné svetlo: Presne také isté mala KTM-ka, ale teraz robí menšie a na spôsob motocrossu... Ďalej k výkonu... 300 gas a 250 ktm... vymenili sme si navzájom a povedal, či mi nejebe jako to je možné, že 250 ide lepšie... potom tam dal ladenú koncovku a už to išlo lepšie... ďalej prepínač na blato a sucho, myslím, že to je pekná ...... je pravda, že to nemá žiadna motorka, ale je to tam na 2 veci... ale to sú už detaily... dobré sú tam možno tlmiče a brzdy... myslím, že dobrá motorka pre normal. jazdca... viď príklad ako u áut Daewoo (teraz už chewrolet) a volkswagen... behajú obidvoje, ale kvalita, spoľahlivosť atď sú rôzne. To je samozrejme môj názor... môžu byť aj iné... tomxx: S tými pipkami to bolo dobré...

dieťa, 23.05.2007 11:11
Mne sa Gas Gas paci...:)

svokra, 23.05.2007 11:21
a mne sa gas gas nepaci ... :bored: za tu cenu by som si vedel lepsiu motorku predstavit.

KTM - FAN, 23.05.2007 12:05
Tazko porovnavat vykony motoriek pokial to nema niekto kto to vie aj vyladit na podobny priebeh.
Vseobecne (aj u KTM 300) je tato nastavena karburatorom, vyfukom a priverou na nizke a stredne otacky. "Spica" akoby tam skoro nebola.
Aj styl jazdenia na 300 je uplne iny - radi sa uz v nizsich a strednych otackach - narozdiel od 250 kde sa radi v pomerne vysokych otackach.
Ked je niekto zvyknuty z 250 a presadne na 300 - tak ta sa mu zda taka akasi "hnila" - ale keby skusil uz v tych strednych otackach preradit vyssie - a zistil ze ono to stale tah abez potreby vytocenia do vysokych otacok - mozno by zmenil nazor.

Prepinac BLATO - SUCHO - mal prvy tusim HUSABERG okolo roku 2000. Takisto CDI-cka s prepinanim sa daju zohnat v podstate na vsetky motorky.

strýco, 23.05.2007 12:14
Takže keď idem po lúke tak mám prepnuté na sucho... a keď vojdem do malého potoka tak si musím prepnúť na mokro ??? A čo keď zabudnem ? :) Pekná kravina... jako aj tá motorka...

KTM - FAN, 23.05.2007 12:18
Dalsi umelec co nevie ani o co ide.
Preco by si nieco musel ? - Nic nemusis !
Ani sem pisat - ani to tu citat .....

Nahodou napr. na 125 je to dost dobra vec - hlavne u klasickeho endura.

(BTW - nepises ci ta luka je sucha alebo mokra :lol: :lol: :lol: )

dedo, 23.05.2007 12:21
strýko: ked prides na mokro, tak musis zastat, zhasnut motor a prepnut si to... potom sa rozbehnut... :-P

KTM - FAN, 23.05.2007 12:26
2 dedo

Aj to len v pripade ze nejaku moto ma :lol: - coz silne pochybujem :lol:

admin, 23.05.2007 13:10
Tusim sa tu zisla cela familia, len BABKA chyba :lol:

Karuzo, 23.05.2007 13:16
To KTM-FAN. Ahoj "asi" Vlado. Ja som presne to isté urobil čo písal ten "muž" s Mirom L. sadol som na jeho a on na moju, tam na tej novej trati na Vieske... a celkom sa strafil ten "muž" tak ja neviem. Ale určite to čosi má spoločné aj s tým radením, ale keďže sme prišli na ten výkon po 100 metroch tak sme sa len po sebe dívali... A k tomu prepínaču neviem čo mám povedať... :) Ale dá sa aj bez toho

KTM - FAN, 23.05.2007 13:33
Preco asi ? :)

Ved ja viem ze to ide inac - ale ako som pisal je to hlavne nastavenim (u KTM sa to da dost zregulovat nastavenim predpatia pruziny na privere (pripadne ina struna)).
Ono to je hodne naladene na ten spodok a stred.

Co sa tyka vykonu - tak to by som netvrdil ze je to slabsie - a pocitam ze brzda na motore by to potvrdila - len krivka vykonu ide uplne inac a je dosiahnuta v nizsich otackach.

Karuzo, 23.05.2007 13:51
Tak, lebo som si neni istý, či si to ty.

No tak až v tom sa ja nevyznám. Nastavil som karburátor podľa knižky a to je vše.

No a ohľadom toho výkonu, neviem prečo, ale bolo to evidentne vydno, že tá 300 mu ide čosi menej. Tak každá jedna značka má asi iný motor a je to ako aj u auta... Niektorý 2 liter má 110 koní a niektorý 120... Ale myslím, že by mu to malo ísť ináč na obsah 300.
Ahoooj

fedo, 23.05.2007 14:59
Karuzo .. neviem ako to je s gasgasom nikdy som sa na nej neviezol no myslim ze tvoje jazdecke schopnosti su dost slabe ako to tak sledujem na to aby si to mohol hodnotit ktora motorka je aka..Vsetky motorky su dobre,len chyba je v tom medzikuse... :lol:

EC250, 23.05.2007 15:04
Na diskusiu ako to ide alebo nejde, by najlepsie vedel odpovedat Ivan Jakeš.Ten uz nejaky ten GAS GAS zodral, keby sa zapojil do diskusie na tejto stranke tak by urcite mnohym objasnil co to GASGAS vlastne je za stroj.Jeho pozitivne ale aj negativne veci by urcite objektivne zhodnotil.

vlke, 23.05.2007 15:40
Pre tych co si precitaju len nadpis a nedocitaju cele do konca: "V konečnom dôsledku ... nikto nehľadá najlepší stroj na svete, každý hľadáme ten najlepší stroj pre samých seba." Takze niekomu je dobra Suzuki, inemu Keeway. A nikoho nexem podcenovat, ale ohodnotit motocykel po 100m jazdy? To by xelo trosku inu kapacitu ako priemerneho jazdca. Mimochodom je tu diskusne forum ohladom Gas Gas, a na podnet tej temy som si nasiel tento clanok, kde sa vyjadrili majitelia tejto znacky a vsetci su velmi spokojni. :bla:

sosonko: Otazka je to dobra, a myslim ze najlepsie ti na nu odpovie clovek, ktory tie stroje predava a servisuje. Kontakt je v dodanom cenniku B-)

Lomedia: Vazne sorry ale niesom chodiaci synonymicky slovnik a nemam ani notarske osvedcenie na preklad ... Keby autor napisal, ze je tam privera, tak to napisem aj ja, ale autor napisal ze je tam vyfukovy ventil, co v ziadnom pripade nevylucuje klapku/priveru, pretoze privera je ventil. Co sa tyka cien a textu, na vsetko su dokumentovane zdroje, len si treba otvorit oci ;)

rodina: Aka pekna motorkarska rodinka :D

Karuzo, 23.05.2007 18:49
Fedo: Vieš každý môže hovoriť tak ako ty... keď nikto nevie kto si! Kto vie možno si dobrý ako Svitko alebo Katroš a možno máš doma pioniera... a preto si sa ani nikdy nevozil na Gas Gase. Myslím, že kto má doma motorku a vie čo je to za jazdu tak to dokáže ohodnotiť a nemusí byť na to ani Katroš alebo Svitko... ako ty hovoríš... Máš pravdu, že všetky motorky sú dobré, ale majú svoje výhody aj nevýhody... Ja som len reágoval na príspevok od návštevníka tejto stránky ako si aj ty...

To vlke: Lenže žiadny majiteľ, ktorého poznáme tu nepíše... Každá fabrická motorka je dobrá a tí čo tam jazdia si nebudú sťažovať...

gerny, 23.05.2007 18:50
EC250 ... Mas urcite pravdu s tym Ivanom, ja len dufam ze ten co mal naposledy nieco este vydrží. Inaj ako všetci vieme Ivan už jazdí KTM , ale nie preto že GASGAS je zlý.

Miso-KTM, 23.05.2007 20:18
Fedo : myslis zle, ze karuzove jazdecké schopnosti sú velmi slabé , ale ak na tom trváš mal by si sa snim ist niekedy ponahanat(ak máš na čom), by ta presli taketo recicky :lol:

Miso-KTM, 23.05.2007 20:33
Urcite GAS GAS az taka zla motorka nieje ako sa o tom hovori, ale moj nazor je, ze na KTM urcite nema,ale to je vec nazoru, 100 ludi, 100 chuti. Každá motorka je dobrá, pokial sa o nu človek stará, ked sa o nu starat nebude, nepomôže mu žiadna značka. :!:

gehl, 23.05.2007 20:40
neviem, ale ja si myslím že nezáleží tak od motorky :roll: ale hlavne od jazdca :!: :!: :!: :!:

ufo, 23.05.2007 20:52
Gerny vie o com hovori,je to KAPER. :D

gerny, 23.05.2007 23:25
ufo ... ale taky kaper ako si ty urcite nie som, ale ked budem mat novu prilbu tak potom uvidis. samozrejme ze HEBO. a nech ziju KAPRE a porozmyslaj o tej prilbe KAPER. B-)

ado, 24.05.2007 08:19
Fedo asi si na omyle. Karuzo má možno viac odcúvané na motorke ako ty do predu najazdené. Nejazdí prvý a ani druhý rok. Nezáleži na tom kto na akom mieste jazdí. Nemusí sa každému dariť každú jednu sezónu, pretože niekto má menej financií, niekto menej času a iný zase naopak...

kuki, 25.05.2007 14:00
oranžový valcujú reklamou, preto som s obavami presedlal na gas gas 450 fse.
Ale už na prvej jazde, keby som nemal uši tak sa smejem okolo celej hlavy,tak som sa dobre na tej moto cítil. mam ju sai rok len menim olej
a tankujem .....myslim že už značku nezmenim len skusim 2-takt, len tak pre zmenu.

HONDA man , 01.06.2007 13:09
nech zije gas gas .

BVBN, 12.11.2007 16:56
:-O

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky