Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

KTM 2014 test day- Kopernica

Pridané 26.09.2013 19:00, autor Mr.Yamaha, prečítané 9724x

Vďaka nečakanej ponuke od KTM Bratislava som dostal možnosť vyskúšať si endurové modely KTM pre rok 2014, a to sa neodmieta. KTM Bratislava sa rozhodlo umožniť testovanie jazdcom všetkých výkonnostných tried, nechýbal som a prinášam stručný report...

FB Zdieľať článok na Facebooku

Kopernica nás prekvapila perfektne pripravenou traťou namotanou na obrovskej lúke a cez potok nás zaviedla do lesa presne do miest, kde sa jazdil Medzinárodný majstrák SR v Countrycrosse. Navyše bolo krásne slnečno s ideálnou teplotou okolo 22 stupňov.
                                                    
Trať tvorili 2 veľké tobogany, 2 stredné lavice, pneumatiky na všetky spôsoby, kmene stromov, odskoky na rovinu, potok, klzké kamene, strmé rozbité kamenné výjazdy a strmé zjazdy, odklonené traverzy, vlastne tam okrem hlbokého blata bolo všetko, čo k poriadnemu lesu patrí.

Pred každou jazdou ktorá trvala 20 minút a dali sa počas nej stihnúť odjazdiť 3 kolá, mechanici na požiadanie ochotne nastavili páčky alebo rajdy.  

Teraz niečo o mne: mám 44 rokov, zajazdil som si pár sezón CC- SP-E1, ale baví ma aj MX . Vlastním Yamaha YZ250F 08. Tento rok som vypustil pre zranenie kolena na tréningu a do lesa už chcem len enduro so štartérom. Celkovo fandím 4T.

EXC-F 250 - už dlho som sa nevozil v závodnom tempe ale práve táto 250tka sa na mňa hneď naladila a od prvej sekundy ma zvádzala k svižnej jazde. Podvozok má veľmi príjemný, tenšie korene a menšie kamene akoby ani neexistovali. Veľmi milo prekvapil príjemný krútiaci moment. Strmšie výjazdy vládze bez problémov, zbytočne sa nezahrabáva a drží stopu, čo veľmi oceňujem. Asi najviac ma prekvapilo, že táto potvorka nedopustila zhasnutie motora ani pri prudkých brzdeniach prednou brzdou. Na druhej strane - ak už trošku ovládate prácu so spojkou, tak sa vie veľmi rýchlo prispôsobiť a zmeniť sa na svižnú, ale poslušnú partnerku.
Odporúčam pre každého hobby jazdca do 100 kíl a prípadný Akrapovičov výfukový systém z nej urobí silnú zbraň aj pre náročného. Chcem ju.

EXC-F 350 - na XC 350tke som sa už párkrát vozil na MX tratiach a bol som si istý, že by som ju kľudne aj chcel, ale tentokrát to bolo po prvýkrát v lese a vôbec mi nesadla. Určite je za tým nastavenie podvozku, ktoré mi vôbec nevyhovovalo a rajdy mala akési nízke, tým pádom mi medzi stromami pripadala málo obratná, akoby bola dlhšia a oveľa ťažšia. Robila si so mnou, čo chcela ako taká lama. Výkonu mala dostatok, ale napriek tomu, že je len o 2 kilá ťažšia od EXC-F250, cítil som sa na nej riťou dopredu, no dával som to za vinu mojej biednej forme. Motorka to určite nie je zlá ale nebavila ma.
 
EXC-F 350 Akrapovič - Nezaváhal som a naklikal som si tlmiče vpredu aj vzadu tak, ako som zvyknutý na mojej Yamahe a dobre som spravil. A keďže bola málinko poladená do inej mapy ku kompletnému Akrapovičovi, tak to, čo mi vadilo na sériovke zrazu neplatilo. Vozil som na poslušnej, príjemne ostrej motorečke, ktorá ma  hrozne bavila. Zrazu som robil všetko správne a aj napriek tomu, že bola oveľa ostrejšia, nerobil som takmer žiadne chyby. Predok oproti sérii akoby nevážil nič. Absolútne ma očarila.

EXC 200 - po tristopade som si konečne doprial to o čom každý básni, ale nepoznám nikoho kto ju má doma. Priznám sa že som sa po mojej bývalej EXC 300 /08/ zaprisahával, že už viacej nechcem 2T, no po tejto skúsenosti by som pri 200vke určite urobil výnimku. S mojou váhou 75 kíl miluje jazdu cez gumy, kmene, skaly a odskakuje si všetko akoby sama od seba, navyše má elektrický štartér s okamžitou reakciou. Váhovo je veľmi blízko 125ťke, čiže pocitovo je to ako sa u nás hovorí ,,bicykel" a to ja mám rád! Výkon je ušitý presne na mňa a určite by som na nej čokoľvek odjazdil lepšie ako na silnejšej 300vke, alebo na dvojtaktnej 250tke. Nedá sa použiť v triede E1 no ,,našťastie" už môžem jazdiť aj Veteránov a tam je to bez rozdielu kubatúry. Vlastne je to taká univerzálna motorka vhodná aj pre seniorov. Vozil som sa o kvalt vyššie no nerobilo jej to ani najmenší problém, šla krásne za plynom a pre mňa to bol hotový kultúrny zážitok. Ak 2T tak dvestovku.
 
EXC 300 - O tomto stroji poviem len toľko že som jej vôbec nestíhal,dosť mi robilo problém krotenie jej temperamentu, evidentne som už od silného 2T odvykol. Vyžaduje neustálu prácu so spojkou, a to mi bralo dosť síl. Určite sa tam dá nastaviť prívera alebo vymeniť rozeta či sekundár, no v danom nastavení to vyzeralo ako keby ma posadili na rozzúreného býka. Strašne rýchlo ma unavila a dala mi pocítiť kto je tam pán. Chýba jej oproti 4T plynulý nástup zospodu, zaváhanie so spojkou stojí veľa síl, treba sa na jazdu oveľa viac sústrediť a pre mňa to už postráda zmysel. Už netúžim bojovať ešte aj s motorkou. Po tomto fiasku som na 250 EXC už radšej ani nesadol. Kto hľadá ľahkosť a poriadny 2T výkon,dostane ho práve tu.

EXC 450 - Pozor šelma! Ale prítulná a na tento obsah veľmi ovládateľná s obstojným podvozkom už v sérii, ktorý dovolí skákať aj lavice. Úplne hravo dokáže poodskakovať popadané stromy, pocitovo ľahká, výborne vyvážená s veľmi nízkou spotrebou. Nízka spotreba znamená závodenie bez alebo len s jediným tankovaním pri CC, čo je oproti 2T obrovská výhoda. V rukách skúseného jazdca musí byť nedostihnuteľná. Každopádne zaujímavý stroj.

EXC-F 500 - Jazdné vlastnosti 450tky, akurát že má o 60 kubíkov viac, čo ale vôbec nevadí, ak už trošku viete ako na to. Do hociakého výjazdu bez problémov odvezie aj 150 kilového jazdca /osobne takého poznám/. Kebyže vážim 120 kíl tak neváham ani sekundu.

Na záver asi toľko - mnoho zúčastnených jazdcov veľmi chválilo  EXC-F 250, prekvapil ich výborný krúťák a vynikajúca ovládateľnosť.

Vlastne ešte jedna vec - organizácia celého podujatia bola výborná,pitný režim,kávička,výborný obed,klobúk dole.





Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 5
header.jpg
1.jpg
slide.jpg
3.jpg
4.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Súvisiace články

KTM EXC MY2020, 21.05.2019 09:24
Test day Yamaha MX 2019, 20.09.2018 13:32
KTM EXC TPI - 3 x 3 písmenká dvojtaktnej revolúcie, 25.06.2017 12:23
KTM v máji príde na trh s 2T striekačkami , 15.03.2017 18:44
SMX Cup: Dungey a KTM víťazmi premiérového ročníka, 09.10.2016 12:35
TECH interview: Justin Maxwell - v čom je Husqvarna iná ako KTM?, 29.08.2016 08:48
KTM a Husqvarna končia s homologizovanými 125-kami, 03.03.2016 21:44
"Slovenská" KTM 450 EXC dobyje Košice, 28.08.2015 06:00
KTM opäť prví!, 21.05.2015 12:00
Fabrické špeciály KTM na sezónu 2015, 15.12.2014 23:10

Komentáre k článku

momo, 26.09.2013 20:58
M.R. Y . Dobrý článoček .Super zhodnotené .

Mr.Yamaha, 26.09.2013 21:01
Ej boha dobrý som ! :up:

momo, 26.09.2013 21:06
To si :up: :up: :up:

picaso, 26.09.2013 21:23
klobuk dolu hned som mudrejsi :up: skoda tej 250 EXC ;)

admin, 26.09.2013 21:53
Super B-) 250EXC-F sa konečne polepšila, od 2007 to nebolo v sérii pre mňa použiteľné, možno tak pre 50 kg juniora. Ale aj to len takého pomalšieho. Mal som možnosť ísť aj ja, ale nejako som si to rozmyslel, škoda.

Mr.Yamaha, 26.09.2013 22:18
Presne tak - konecne je ta excf250 taka aka ma byt a vozil sa na nej aj 100 kilovy chalan zvyknuty na 250 exc a chvalil ju ze je super.Ale treba tam vymenit vyfuk.

vrkvrk, 26.09.2013 23:18
dobre si sa prejavil, prehladne, vecne, profesionalne, dokonca tam citim miestami diplomaciu. chybalo mi tam ale trosku insitneho umenia, napr. mnaukanie ciciek. si sa nemusel tak krotit.

dudis, 26.09.2013 23:49
picaso: 250EXC čistá MX motorka vôbec som tomu nemohol príst na chuť
tomXX:mal si ist bolo naozaj super

ku 250EXC-F poviem iba toľko že TOP motorka na testovačke bol som z nej prekvapený a dokonca až nadšený :up:

Mr.Yamaha, 27.09.2013 01:47
Vrkvrk- v com citis diplomaciu ? To som teda zvedavy .

brco, 27.09.2013 09:21
Jooj že som ja toto vynechal :(

vrkvrk, 27.09.2013 12:57
Mr.Y: no, ze vsetky su vlastne super. i ked si naznacil, co tebe vyhovovalo a co nie, urobil si to elegantne.

admin, 27.09.2013 14:28
vrk: nikto nevyrobí motorku ktorá by bola úplne zlá, takže poväčšine je to len o tom, ktorá sadne lepšie a ktorá horšie. Plus je každému priemerne inteligentnému človeku jasné, čo sa dá čakať od 125 2T a čo od 500 4T. Všetko čo je v strede (200 2T - 400 4T) je +/- rovnaké...

No a že sa píše len o KTM? Kto iný robí takéto predvádzačky?

Upravil tomXX, 27.09.2013 14:29:18

vrkvrk, 27.09.2013 18:07
tomXX, Mr.Y: podla toho co chlapi hovoria, zla motorka je ta, co nema starter. :lol:

Mr.Yamaha, 27.09.2013 18:51
vrk - ano ,naznačil som že sú všetky super pretože sa na nich naozaj veľmi dobre vozí.
Všetko to čo som opisoval je hodnotené z pohľadu úplne priemerného spotrebiteľa s 10 ročnými skúsenosťami s KTM.Motorky boli v základnej výbave,až na ten jeden Akrap.
Test bol o jazdení v endurovom prostredí .
U mňa momentálne celkovo zo značiek víťazí KTM.
Osobne si myslím že keby taký Zlatoš Novosad jazdil Majstrák na ľahkej EXC 500 a nie na ťažkej Husquarne,bol by majstrom aj nechtiac a kľudne by strčil do vrecka aj mňa. B-)
A dobrý štartér neni zlý.



Upravil Mr.Yamaha, 27.09.2013 18:52:56

madMX, 01.10.2013 14:42
Chvalim clanom :up:

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky