Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Piliscsév 19.2.2017

NAJNOVŠIE VIDEO

2017 Husqvarna FE450 vers. Sherco SEF-R300i

2017 Husqvarna FE450 vers. Sherco SEF-R300i

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Porovnanie motokrosových 250 pre rok 2014

Pridané 22.01.2014 20:30, autor palo346, prečítané 12106x

Chvíľu potom, ako sme si začali myslieť, že motokrosové 250ky už nemôžu byť o moc lepšie alebo rýchlejšie, si výrobcovia pre nás pripravili ďalšiu várku nových modelov. Zmeny prebiehali od drobných úprav motora, cez tlmenie až po úplne nové modely. Ako obvykle, cieľom nášho testu bude zistiť, ktorá z nich bude ostatným nadradená potom, ako spadne štartovacia rampa.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Najväčšou zmenou v MX2-kách je, že Yamaha ako posledná konečne nahradila karburátor digitálnym vstrekovaním. Nielen že v tomto smere konečne dobehla konkurenciu, ale aj kompletne zrenovovala dozadu naklonený valec a rám, ktorý kladie dôraz na centralizáciu hmotnosti. Po prvých dvoch jazdách na nás nová YZ250F zapôsobila a vedeli sme, že po mnohých rokoch má Yamaha na to, aby mohla náš test vyhrať.

Kawasaki na tento rok urobila iba hŕstku zmien. Po minuloročnom víťazstve nášho testu ju na tento rok čakali iba drobné vylepšenia v podobe jemnejšieho radenia rýchlostí, drobnej úpravy rámu a pridaní asistenta rozjazdu. Konkurencia sa tento rok zamerala na zostrelenie kráľa, no Kawasaki je do boja veľmi dobre vyzbrojená.

Nová Honda CRF250R po minuloročnom 2. mieste prepracovala hlavu valca, pridala dvojitý vstrekovač paliva, prepracovala prevodovku a vymenila rám. Honda sa tiež vrátila k dvojvýfukovému systému, ktorý má zabezpečiť lepšie rozloženie hmotnosti a ľahší podsedadlový rám. Honda určite nezaspala na vavrínoch a bude sa snažiť náš test vyhrať.
Pre novú KTM 250 SX-F znamená rok 2014 tiež iba drobné zmeny, smerované k lepšej spoľahlivosti a výkonu. 6-stupňová prevodovka bola nahradená 5-stupňovou pre úsporu váhy a menej preraďovania a dostala aj nový zvod výfuku s rezonančnou komorou pre lepší záťah v nízkych otáčkach. Tlmenie bolo prenastavené na lepšie zvládanie dorazov, zatiaľ čo ostalo citlivé pri prejazde malých prekážok. A hoci to nová SXF rozhodne nepotrebovala, KTM ešte viac vylepšila svoje brzdy od Bremba.

Suzuki RM-Z250 nič nepreháňala a pre tento rok si neprichystala žiadne veľké zmeny. Dostala iba novú grafiku a riadiacu jednotku, ktorá má zabezpečiť jednoduchšie štartovanie, a tým zmeny pre žltú končia.

Na konci dňa sme odvážili jednotlivé motocykle s plnou nádržou benzínu, zmerali hluk a výkon na dyne. Nechýbala ani GPS technika ktorá nám umožnila vyhodnotiť HOLESHOT disciplínu a zrýchlenie na 3. rýchlosti z 25 na 60 km/h. Test pozostával z dvoch systémov hodnotenia, objektívne a subjektívne hodnotenia jednotlivých jazdcov, a v každej kategórii mohla motorka získať 10 bodov do celkového hodnotenia.


SUZUKI RM-Z 250

RMZ250 na tento rok prichádza v podstate nezmenená. Pre výrobcov to však nieje nič nezvyčajné, dovoliť si pauzu po modeloch s väčšími zmenami. Rovnaký základ pre túto moto už nebol zmenený 5 rokov a inžinieri od Suzuki sa rozhodli radšej vylepšovať, ako stavať nové. Kedy sa takýto prístup prestane Suzuki vyplácať? Doteraz ostáva plne konkurencie schopná, ale otázka znie dokedy?
Suzuki na rok 2014 zmenilo programovanie ECU pre uľahčenie štartovania a grafiku, ale tieto zmeny v reále v podstate nič nezmanenali. Minulý rok Suzuki prišla s kompletne novou prevodovkou,  vyšším výkonom vo vysokých otáčkach a SFF tlmičmi (oddelená struna od hlavného tlmiča). A tieto tlmiče sú dôvodom, čo oddelilo Suzuki od ostatných, no bohužiaľ nie v pozitívnom svetle. Suza osadila 2. generáciu SFF tlmičov od Showy kvôli ich menšiemu treciemu odporu a nižšej váhe, ale práve tieto boli v teste pre nás tými najmenej obľúbenými. Prišli nám ťažko naklikateľné, a to sa prejavilo hlavne na tvrdom povrchu. Motorka bola pri jazde na tvrdom povrchu nervózna, nie však kvôli tlmeniu samotnému, ale keď náhodou došlo k dorazu, neviete ktorým smerom sa motorka vyberie. Všetko ostatné bolo skvelé, ale táto vlastnosť potrebuje do budúcna určite zmenu. Tento nedostatok kazil naše hodnotenie pre ovládateľnosť a Suzuki vďaka tlmičom získala v tejto kategórii spolu s KTM poslednú pozíciu. Toto správanie na dorazoch inak zatienilo výbornú schopnosť zatáčať. Žiadna motorka nedokázala zatáčať prudšie ako Suzuki, takže ak máte doma užšiu trať bez veľmi rýchlych úsekov, Suzuki sa stáva neporaziteľnou.
Čo sa týka výkonu motora, tento rok Suza obsadila horšiu priečku ako minulý rok, najmä kvôli najmenšiemu výkonu na valcoch. Hodnota výkonu (na kolese) sa zastavila na úrovni 34,95 HP, čo je takmer o 3 HP menej ako líder tejto kategórie, KTM. Naši testovací jazdci síce deficit výkonu na špici výrazne nepocítili, ale miesto, kde motorka strácala boli nízke otáčky, kde nebola taká silná ako Kawasaki alebo Yamaha. Celkovo sa tak zdá nepatrne slabšia, ale určite to nieje nič, čo by na trati znamenalo veľkú nevýhodu oproti ostatným. Tento nedostatok však iný druh trate úplne eliminuje a vďaka dobre využiteľnému výkonu v celom spektre otáčok stále patrí k lídrom. V Holeshot teste a teste zrýchlenia si viedla podľa našich očakávaní a obsadila v oboch disciplínach 4. miesto. V Holeshot teste na vzdialenosť 38 metrov dosiahla rýchlosť 69,4 km/h v čase 3,2 sekundy. Suzuki zrýchlila z 25 na 60 km/h za 2,6 sekundy, obsadila tiež predposledné miesto.

Preraďovanie rýchlostí bolo vďaka novej prevodovke v roku 2013 presné a citlivé a aj počas našich testov sme prevodovke nemali čo vytknúť. Spojka, aj keď niektorými jazdcami bola označená za menej presnú (ostatní nemali problém), odolávala slabnutiu lepšie ako väčšina ostatných testovaných mašín.

Brzdy tentokrát neboli silnou stránkou Suzuki, patrili k tým menej citlivým, no najviac nám vadil pocit, že by mohli byť pre jazdca oveľa lepšie, keby výrobca spraví ich chod tvrdší. Zadná brzda bola na tom podobne a tiež by potrebovala tvrdší chod pre jazdcovu lepšiu odozvu.
Posed na RMZ-ke ponúka dostatočný priestor a bude vyhovovať najmä vyšším jazdcom. Oblasť nádrže sa pocitovo zdá širšia, najmä v porovnaní s KTM a Hondou, ktoré svoje motorky každým rokom neustále zužujú. Posedu možno vytknúť jedine zvláštny ohyb riadidiel. Na váhe sa číselník zastavil na druhej najvyššej hodnote, 107 kg s plne natankovanou 6,5 litrovou nádržou. Rozdiel oproti ostatným motorkám je však minimálny a predstavuje rozdiel dobrého obedu pred jazdou.

Na prvý pohľad sa môže zdať že Suzuki sa v našich tabuľkách vybrala opačným smerom, ale stále predstavuje vynikajúci motocykel. Zatáčať dokáže rýchlejšie ako ktorákoľvek iná motorka a v dobrých rukách predstavuje nástroj schopný  zvíťaziť. Nevýhodou MX2 triedy je však jej neustály tlak na rýchly vývoj a vynechať tak jeden rok inovácii môže znamenať rozdiel medzi pódiovým a posledným miestom. Toto všetko spôsobilo, že RM-Z 250 skončila v našom teste na 5. mieste.
                                                                                                                                                                     

HONDA CRF250R

CRF minulý rok skončila v našom teste na 2. mieste, najmä vďaka celkovej vyváženosti a excelentnému ovládaniu. Honda nič nenechala na náhodu a do ďalšieho roka opäť prestavala svoj stroj, najmä čo sa týka motora a zlepšenej ovládateľnosti.

Posledných pár rokov bola CRF250R považovaná za jeden z najlepšie ovládateľných motocyklov v triede. Čo sa týka ergonómie, na motorku stačilo nasadnúť, nastaviť páčky a okamžite ste sa cítili ako doma. Do roku 2014 dostala CRF-ka nový rám, ktorý mal tieto prednosti ešte viac zvýrazniť a znížiť ťažisko motorky. Upravená kyvačka a prepákovanie Hondu zacielili na tie najvyššie pozície. Všetky tieto zmeny sa pretavili do 1. miesta v ovládateľnosti v našom teste, aj vďaka sebaistému zatáčaniu a stabilite na rovinkách.
Zatiaľ čo ovladateľnosť bola špičková, o tlmení to už povedať nemôžeme. Zadný centrál ostal od minulého roku nezmenený, ale predné 48mm Showy dostali nové nastavenie. Počas celého testu sa nám sériové nastavenie zdalo príliš mäkké, ale nieje to nič, čo by sa nedalo odstrániť.

Honda nikdy nevynikala čo sa týka výkonu motora, čakali sme zlepšenie, pretože pre tento rok prišla s dvojitým vstrekovaním. Cez to všetko však nedosahuje výkon ako Kawasaki, KTM alebo Yamaha. Nastavenie motora dobre sedí na klzký povrch, ale v ideálnych podmienkach Honda zaostáva najmä v nízkych otáčkach. CRFka na dyno teste dosiahla 4. najvyšší výkon s hodnotou 34,96 HP.
V našom Holeshot teste prešla 38 metrovú hranicu za 3,24 sekundy v rýchlosti 71,1 km/h. Za lídrom tejto kategórie, Yamahou, zaostala len o desatinu sekundy najmä vďaka mohutnému krútiacemu momentu motora. Ten sa zaručil aj za 2. miesto v teste zrýchlenia s časom 2,2 sekundy a 2. miesto sa tiež Honde ušlo za celkovú hmotnosť s váhou 106,59 kg s natankovanou 6,3 litrovou nádržou.

Čo sa týka komfortu a celkového posedu sme CRFku umiestnili hneď za lídra tejto kategórie KX250F. Niektorí testovací jazdci však neboli takí spokojní, najmä vďaka rušivému pocitu pohybu na motocykli, keď prechádzate zo strednej úzkej a rovnej časti na širšiu a robustnejšiu prednú a zadnú časť motorky. Cez to všetko však Honda posedom uspokojí veľkú časť jazdcov.
CRFka dostala upravenú prevodovku zameranú hlavne na vyššiu životnosť. Celkovo prevodovka patrila k najlepším v teste. Keby nebolo otravného vädnutia spojky (prejavovalo sa nutnosťou páčku stláčať hlbšie), zvíťazila by určite aj v tejto kategórii. V brzdení dosiahla priemerných výkonov. Aj keď na prednom kolese prejavila dobrý cit a brzdnú silu, zadnej brzde by svedčila lepšia dávkovateľnost, pretože na klzkom povrchu sa koleso ľahko zablokuje.

Po prvý raz za 10 rokov Honda nedosiahla na pódiové umiestnenie. Nebyť slabšieho výkonu motora, do prvej trojky by sa určite dostala. Pre tých, ktorí dávajú prednosť bežnému jazdeniu a nie sú zameraní na vyhrávanie MX2-ky je Honda stále skvelé voľba, ale v tohto ročnej nadupanej konkurencii CRFka skončila na 4. mieste.
                                                                                                                                                                     

KAWASAKI KX250F

Je zvykom, že KX250F každoročne dominuje naším testom. Jej brutálna sila a dobrý rám z nej každoročne robia favorita. Inak tomu nebolo ani v roku 2014 a Team Green si prichystal ďalšie zmeny, aby mohol ocenenia zbierať aj v tomto roku. Konkurenti sú pripravení jej túto situáciu sťažiť na koľko je to možné, udrží sa teda na 1. pozícii?

V 2013 prešla Kawasaki veľkými prestavbami a vylepšeniami, takže do tohto roku ich inžinieri urobili iba zopár. Najhlavnejšou bolo pridanie asistenta rozjazdu, ktorý má za cieľ, aby vaša motorka vyrazila zo štartu ako prvá za každých podmienok. A ono to naozaj funguje. V Holeshot teste KXF obsadila 2. miesto s časom 3,16 sekundy a rýchlosťou 68,9 km/h. Pôsobivý výsledok, o ktorý sa postaral najmä vysoký záťah v nízkych a stredných otáčkach.
Práve výkon motora je tou vlastnosťou mašiny, ktorý nemôžeme nespomenúť. Silné spodné pásmo vás raketovo odpáli z každej zákruty, pokračuje silným stredom až po maximálne otáčky, kde už však záťah slabne, ale práve tento priebeh výkonu sme označili ako za najlepší v celom teste. Kawasaki predstavuje od série skvele nastavený motor, čomu prispievajú aj vymeniteľné palivové mapy pre lepšie prispôsobenie. Na dyno teste KXF dosiahla výkon 36,77 HP a obsadila tak 3. miesto čo sa týka výkonu.

Výkon nič neznamená bez dobrej ovládateľnosti, tá však Kawasaki vôbec nechýba. Čo sa týka ovládateľnosti a tlmenia, skončila Kawa druhá najmä vďaka jej schopnosti prudko zatáčať a dobrej stability v rýchlosti. Tlmenie je skvele nastavené do všetkých situácii, do ktorých sa na trati môžete dostať a s istotou ich zvládne. Lepšie ovládateľná bola iba Honda.

Aj keď sa na prvý pohľad KXF môže zdať mohutná a ťažká, opak je pravdou. So svojimi 106,1 kg so svojou 6,1 litrovou nádržou je najľahšou v teste. Aj tento fakt spôsobil, že KXF je podľa nás jedna z najlepšie ovládateľných a najpohodlnejších motoriek s dobrým posedom a vďaka úzkemu a presnému tvaru medzi nohami, bolo aj presúvanie na motocykli výborným. Jedinou vecou, v ktorej ju Honda predčila bola výška posedu pre nižších jazdcov.

Prevodovka a spojka sa zaradila do stredu nášho hodnotenia. Rýchlosti boli perfektne odstupňované a spojka nevädla. Body jej ubralo iba radenie, na ktoré, ako obvykle pri Kawasaki, potrebujete ísť s väčšou silou, a tvrdší chod spojky.
KX250F, čo sa týka bŕzd, tiež nevynikala z priemeru. Predná brzda vám dá poznať kedy sa koleso blíži k maximálnej trakcii, ale jej chod mohol byť tvrdší. Zadná brzda má sily dostatok, avšak so slabšou odozvou pre jazdca.

Najväčším prekvapením tohtoročného testu bolo, že Kawasaki skončila na 3. mieste. Aj keď sa KXF od minulého roka zlepšila, jej dvaja konkurenti urobili väčšie zmeny a ukradli Kawe body tam, kde bola neporaziteľná. Na motokrosových závodoch znamená 3. miesto nie moc dobrý výsledok, ale tento prípad to určite nieje. Je to celkovo perfektná motorka a neváhali by sme sa na nej postaviť na štartovaciu rampu.
                                                                                                                                                                     

KTM 250 SX-F

V roku 2013 prišla KTM na trh s úplne novou 250 SX-F. Po žalostnom modeli 2012 sa ihneď vrhla na TOP miesta v našom rozstreli. Pre modelový rok 2014 sme od rakúskeho výrobcu neočakávali veľké zmeny, avšak tie, ktoré boli spravené, dostačujú na to, aby sa KTM zasa posunula o jedno-dve miesta v našom rebríčku, a to smerom hore.

Najväčšou zmenou na novej 250 SX-F je prechod zo 6-stupňovej na 5-stupňovú prevodovku ako môžeme vidieť u japonských konkurentov. KTM tak učinila kvôli zredukovaniu váhy a zdvihnutiu výkonu. Radenie je precíznejšie a rýchlosti sú lepšie rozťahané ako na starom 6-kvalte, avšak v niektorých miestach by sa dozadu hodilo na rozete ešte o jeden zub viac. Záleží to však od trate, na ktorej jazdíte. Ako všetci dobre vieme, KTM montuje na svoje motocykle hydraulické spojky, ktoré prispievajú hlavne k ľahkému chodu páčky a pohodlnejšiemu radeniu s porovnaním u konkurencie. Bez zmien prešiel taktiež aj elektrický štartér, ktorý je na KTM už nejaký ten rok samozrejmosťou.
Pri meraní výkonu v MotoUSA HQ KTM prevalcovala konkurenciu so solidnými 38.08 HP pri neuveriteľných 13,700 otáčkach, ale vysoký výkon má aj svoje nedostatky, a tým je krútiaci moment, ktorý ma KTM najmenší.

Hneď od prvého stlačenia elektrického štartéra je jasné, že SX-F chce útočiť na najrýchlejšie časy na trati, k čomu dopomohol aj nový rezonátor výfuku. Leniví jazdci môžu rýchlo skĺznuť ku koncu poľa, no tí, ktorí radi držia oheň budú odmenení jedným z najsilnejších motorov na trati.

Trvá však nejaký čas kým si na ňu zvyknete. KTM má úplne iný motor ako japonskí konkurenti, pri vysokých otáčkach je veľmi silná, avšak v spodných a stredných otáčkach by sa hodilo trocha výkonu naviac.

KTM sa taktiež viac upriamila na pruženie od WP, ktoré vylepšila hlavne čo sa týka chodu a tvrdosti pri väčších nárazoch a skokoch na trati. Síce stále je o čosi tuhšie ako zbytok konkurencie, ale keď jazdíte tak, tlmiče pracujú omnoho lepšie ako na modeli 2013 a predchádzajúcich. Dajú sa pekne nastaviť pre rýchlejších, ale aj hobby jazdcov.

Ovládanie KTM je vždy trocha zvláštne a svojim spôsobom aj unikátne, na rovinkách a dlhých ťahaných zákrutách je to jasný víťaz, skáče sa na nej tiež super a pekne drží stopu, ale keď príde na technickejšie pasáže, začne SX-F trocha zaostávať. O to sa postaral hlavne elektrický štartér a batéria, a tak je KTM najťažšia v našom teste. Váha činí 109 kg s plnou 7,5 litrovou nádržou a prevádzkovými kvapalinami.

Ako vždy tak aj tento rok bola KTM jasným víťazom pri brzdení. Brembo brzdy boli z celej konkurencie jednoznačne najlepšie a v niektorých momentoch dokonca až príliš silné.
Väčšina testovacích jazdcov radila KTM do stredu nášho pola z mnoho dôvodov avšak najväčšia kritika pripadla na riadidlá. Ohnutie je priveľmi vysoké a komplikuje tak príjemný zážitok z jazdy. Ale príslušenstvo, páčky, sedlo sa zdajú viac high-end ako u japonských konkurentov. Kokpit, ergonómia a posed  je však veľmi príjemný, jedinou nevýhodou je už skorej spomínané ohnutie „rajdov“.

S malinkými úpravami a vylepšeniami oproti modelového roku 2013, nová 250 SX-F útočí na špicu nášho rebríčka a radí sa tak na solídne 2. miesto v našom rozstreli. S elektrickým štartérom, hydraulickou spojkou a najlepšími brzdami aké kedy boli montované na motokrosovú motorku je KTM len malý krôčik od prvej priečky.
                                                                                                                                                                     

YAMAHA YZ250F

Posledných pár rokov sa Yamaha YZ250F trápila na posledných priečkach našich testov, hlavne kvôli motoru, ktorý sa s konkurentmi s elektrickým vstrekovaním nedal porovnávať. Často sa hovorilo, že keby YZFka dostala vstrekovanie a výkon svojich súperov, bola by len ťažko poraziteľná. Do roku 2014 Yamaha konečne prestavala svoju 250ku o viac ako len škrtiacku klapku. Dozadu natočený motor, podobne ako v YZ450F, vstrekovanie paliva a nový rám nám dal po pár kolách jasne najavo, že YZF už viac nie je čiernou ovcou tejto triedy.
V triede 250tiek je výkon jedným z najdôležitejším faktorom na ako byť prvým na trati, a odteraz YZF patrí k najlepším. Motor má skvelý záťah od spodných otáčok, až po ostrý záťah na špici a v podstate nemá jediné slabé miesto. Pocitovo sme čakali že nová Yamaha ovládne náš Dyno test, ale mýlili sme sa. Výkon modrej sa zastavil na hodnote 37,2 HP, čo pre ňu znamenalo 2. miesto. Spolu s váhou 106,6 kg a nádržou 7,6 litra skončila ako 2. najľahšia v tomto teste. Silný Yamahácky motor vystrelil v Holeshot teste na 38 metrovú hranicu za 3,14 sekundy s rýchlosťou 69,7 km/h, čo znamenalo najrýchejší čas spomedzi ostatných a v teste zrýchlenia s 2. miestom v čase 2,27 sekundy.

Yamaha sa pri konštrukcii rámu sústredila hlavne na centralizáciu hmotnosti a zlepšenie ovládateľnosti a musíme uznať, že sa im to podarilo. YZFku sme, čo sa týka ovládateľnosti, zaradili spolu s Hondou na prvé miesto testu. Stabilita vo vysokých rýchlostiach bola výborná, taktiež istota v zákrutách, ale vyžadovala si viacej sústredenia pri vjazde do zákrut ako Honda alebo Suzuki. Celkovo však môžeme povedať, že neexistuje nič, čo by táto motorka robila zle.

Jednou z vecí, ktoré Yamaha nezmenila bolo tlmenie. Nepodľahla trendu oddelených, alebo vzduchových tlmičov a túto zmenu vítame.

Čo sa týka prevodovky, preraďovania a spojky YZFka opäť nesklamala. Spojka sa stláča ľahko napriek silnejším pružinám, ktoré v roku 2014 dostala a mali za úlohu eliminovať vädnutie spojky. Prevodové stupne sú odstupňované dobre, a preraďovanie je oproti predchádzajúcemu modelu tiež oveľa lepšie.

Na brzdách podávala Yamaha skvelé výkony, čo jej zabezpečilo za KTM 2. miesto. Predná brzda mala hladký chod, silný nástup a výborný cit. Zadná brzda na tom tak dobre nebola, jej nástup sa nám zdal príliš mierny.
Nový rám, nastavenie motora a nový dizajn vytvára za riadidlami neobyčajný pocit. Predná časť motorky sa nepatrne rozširuje kvôli umiestneniu vzduchového filtru, ale pre mnoho jazdcov bude nepovšimnuteľná. Inak YZF ponúka posed, ktorý bude vyhovovať väčšine jazdcov, vrátane tých najvyšších.

Po odjazdení pár kôl sme nemali žiadne pochyby, kto sa stane víťazom pre tento rok a naše tabuľky to iba potvrdili. Yamaha vyhrala s komfortným náskokom. Jej perfektný motor spolu s tlmičmi a vyváženou ovládateľnosťou znamená rýchlosť v každej zákrute. Teraz sú všetci ostatní na rade, aby novú YZ250F dobehli.

S článkom vypomáhal aj erik.

Text testu a foto: Transworld Motocross

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 17
yamaha3.jpg
kawasaki1.jpg
yamaha2.jpg
suzuki1.jpg
honda1.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

stihi, 23.01.2014 00:22
Paráda chalani,znova super článok,toto tu v poslednej dobe chýbalo!! :up: :up: :up: :up: :up:

madMX, 23.01.2014 07:56
No a vcul mudruj... :bla:

copins, 23.01.2014 10:03
Honda je Honda :lol:

mato25, 23.01.2014 10:41
keby izfka dostala vstrekovanie tak by bola len tazko porazitelna.Strasne natlacit do tych motoriek co najviac elektroniky co sa len da to ten karburator je karburator vo vseobecnosti ci uz na motorke alebo na aute kolko mu otvoris tolko ide

victor, 23.01.2014 10:47
mato25, to si sa trochu sekol s tým karbošom asi, že ?

mato25, 23.01.2014 11:26
victor preco myslis nemozem tym vstrekovaniam prist na chut

palo346, 23.01.2014 11:38
lebo YZF už dostala vstrekovanie, a konkrétne tento test aj vyhrala. Po odvezení sa na nejakej motorke so vstrekom, by si si znova karburátor kúpil len ťažko...

kremo81, 23.01.2014 12:17
Karburátor si možno vyladíš aj doma (ale cez palivové mapy aj vstrekovanie), je možno jednoduchší, no po zvezení na striekačke je to úplne iný pocit. Odozva plynu a iné.. Ja by som bral tiež vstrek (elektrické serepetičky sú teraz predsa všade a zasa to nie je taký problém), keby som 4T pozitiv, no to nie som :skull:

erik, 23.01.2014 13:17
vstrek je vstrek... lepšia odozva plynu, hladký chod, lepšie štartovanie dokonca lepšia spotreba (ale to je koniec koncov detail ktory nas nikdy nezaujmal pravda?) :) keby vyskušaš nejaku striekačku hned by si zmenil nazor, avšak ako je to s opravami to je ťažko povedať, musi to byt spravene na poriadok a potom to je TOP B-) ;)

victor, 23.01.2014 13:25
no ja som tomu vstrekovaniu prišiel hneď na chuť a keď si predstavím, že mi odpadá ten opruz so štelovaním, či je vonku -5 alebo +35 tak som celkom spokojný človek...uvidí sa , čo budem hovoriť takto o rok B-) a pokial viem , palivovou mapou meníš charakter motora, ale karburátor musíš štelovať aby to vôbec správne fungovalo.... teda, tak som si to zažil ja :-D


Upravil victor, 23.01.2014 13:27:29

jurko0007, 23.01.2014 22:23
uz len dvojtakty a je to porobene

mato25, 23.01.2014 23:24
zachvilku aj mi nebudem pit vodu s pohara ale budem si ju striekat si striekacky lebo to tak prislo s vonku a je to trend a ide to dobov . Coskoro si zoberies USB napichnes niekde pri rajdoch a pocas treningu budes pocuvat hudbu :D

victor, 24.01.2014 07:06
je mi to jasne... ľudstvo malo zostať pri koňoch..

Minddo, 24.01.2014 08:15
victor: :up: to si trafil :lol:

admin, 24.01.2014 08:29
V časoch najväčšej "konskej slávy" bol problém s hovnami, lebo kvantum koní toho aj kvantum naserie :skull:

In 1880, the 12,500 horses in a small city like Milwaukee (then 350,000 people) produced 133 tonnes of manure each day – more than 10 kilograms per horse per day. That means that the horse population in London must have produced around 3,000 tonnes of dung per day, of which a substantial amount landed on the paving-stones. On dry days, the muck became dust that stuck to people’s faces and clothes. On rainy days, streets were transformed in open sewers.

Viete si predstaviť trať po MXoN? :lol:

Upravil tomXX, 24.01.2014 08:29:53

victor, 24.01.2014 08:53
3000 ton mňamky denne...tak to je iná nádilka :lol:

mato25, 24.01.2014 09:36
victor este aby sa ludstvo k tym konom aj nevratilo :D

dancul23, 24.01.2014 10:26
Erik, to by ma vazne zaujimalo ktora moto ma lepsiu spotrebu so vstrekom vs. karbec. Taka yz450f 2010 hore, zhltne bez problemu 6l za hodinu.

erik, 24.01.2014 11:04
neviem, spotreba ma nezaújma, len každý kto mal vstrek mi hovoril ze s tym má aj lepšiu spotrebu takže tak, čítal som to aj na nejakých amerických fórach o 450 SX-F, ako je to s yamahou netuším ...môžeš to info pokladať ako aj za nepravdivé ;) a 6L ti hravo za hodinu zhltne pri dobrom plyne aj 250-tka... :)

dancul23, 24.01.2014 11:40
Jazdil som yz250f 2007 a k 6l/h som sa ani nepriblizil, skor okolo 4. Chalan co jazdil yzf-ky presadol na rmz250 2012 a tvrdil ze spotreba stupla.

erik, 24.01.2014 12:09
ťažko povedať ...je smiešne baviť sa tu o takýchto údajoch pretože keby to žere rovno aj 8L/h kto chce si tu motorku kupi tak či tak ...záleži to od štýlu jazdy, jazdca a trate... zbehni pozriet na nejaky CC pretek a tam po hodine jazdenia tankuju jazdcov ktori maju v nadrzi tak 1,5L benzinu...

dancul23, 24.01.2014 12:42
Zalezi z akeho pohladu to beries, phm sa podielaju nezanedbatelne na nakladoch(mozno v usa,arab.emir......nie), teda ak odjazdis aspon 10-15mth/mesiac
Je tu aj hladisko vahy, u mx zanedbatelne, kedze jazdis max 20-30min/jazda. Ale spominas cc, alebo aj enduro, ine je jazdit s 10-12l paliva alebo 7-8l, hlavne ked ti zblnkoce pekne vysoko.
Chod na celodenny enduro vylet a nes vo vaku dalsie 3-4l benzinu, alebo natankujes 8 do nadrze a to ti staci s rezervou.- vlastna skusenost, porovnavam yz250f a yz250 alebo tm 300
Teda ak len prdkas po lesnych cestach, to jo, ale valat sa v dobrych vyjazdoch, hore horskym potokom atd, to uz poznas na vahe

Jando, 24.01.2014 14:20
Myslim si že toto nie sú motorky kde sa má hľadieť na spotrebu. Však ani v teste sa nikde neporovnáva spotreba. A asi vetšina ľudí sa pri kúpe takejto motorky nepozerá alebo rozhoduje podľa spotreby. Samozrejme je rozdiel porovnávať 2T a 4T, ale aj tak jednoducho povedané, pri jazde na "crosse" každý očakáva riadny ťah motora, bez ohľadu na to čo sa deje v nádrži.

Jando, 24.01.2014 14:30
Inak tiek karburátory by až tak neodpisoval, neviem aké máte probémy no na mojej YZF som počas 90 Mth iba jeden krát musel nastavovať voľnobeh. Čo sa týka výkonu, nemám jej čo vyčítať. Určite pri vstrekovaní je tá dávka paliva presnejšia, presne načasovaná atď., ale na druhej strane zase väčšie riziko poruchy ako pri každej elektronike. Ale verím že to urobili dobre, že sa to kaziť nebude, a raz si takú YZF kúpim aj ja.

admin, 24.01.2014 14:45
Jando: po takých 200mth je na tom karbík so zdravím ale nepomerne horšie :(

matio55, 24.01.2014 16:43
[cituj160459]
Ta trat by bola tak idealne pripravena, prehnojena :lol:

Jando, 25.01.2014 00:37
tomXX: No ono po 200 Mth ani ten vstrekovač nebude ako za nova, všakže. Ale o tomto som nechcel ...

Maxo, 25.01.2014 00:49
[cituj160478]

heh :D rovno po preteku zaorať a zasadiť zemiaky.

Neviem, ja mám takú skúsenosť v porovnaní karburátor vs. vstrek, že ten karburátor je predsa len akčnejší. Ja mám CRF 250 s karburátorom a keď som sa previezol na kamarátovej CRF 250 so vstrekom, tak som mal pocit, sedím na slabšej motorke. Celkovo nebola taká ostrá, reagovala pomalšie a plynulejšie.

stihi, 25.01.2014 12:30
Maxo: je to "naladením" stiekačky,aby sa eliminoval ten počiatočný "buch",ktorý spôsobuje u karburátorov akceleračná pumpa. Ten istý "problém",ako opisuješ u crf,je aj pri starších rmz,kde 09-tka sa zdá byť odspodu silnejšia ako 11-ka.
Tuningovým CDI,kde si vieš voliť vlastné mapy,by sa mal dať tento problém odstrániť...

Upravil stihi, 25.01.2014 12:31:36

picaso, 25.01.2014 14:21
ak ma karbec a vstrek rovnako koni tak to je o pocite co to robi , ked som mal RMZ 450 a skusil som vstrek HVA 450 som myslel ze je tupa, no bol som rychlejsi a zo zakrut jednoznacne lepsi odpich ,,,,,,,,ak vies sterk menit mapy tak ju vies naladit aby trhala ruky ak ti to treba ,,,,,,,,vyznam je aby moto bola jemna a ty si bol rychlejsi ,,,,,,,,darmo moto trha a reve ked mas hovno vysledok :bla:

excmania, 25.01.2014 16:24
Vstrek je vseobecne lepsi, ci na cestu, alebo to terenu... :P Bodaj by ho chceli aj do 2T zacat montuvac...

madMX, 26.01.2014 08:02
Akosi sa nam to tu zvrhlo boyz...vsetky uz maju vstrek, tak sa venujte v komentoch 2014...lebo ja stale neviem ktoru vybrat kua :bla:
Yamaha vyzera byt dobra na tento rok, aj ked to trochu pokazili tym 'vieckom' nadrze, Honda ma neoslovila novym designom a dvoma vyfukmi uz vobec nie....KTM mozno ak by som bol bohaty, Kawa neviem a Zooki na 2014 pre mna nie......

picaso, 26.01.2014 09:23
na rok 2014 je moj favorit Yama a KTM ,,,,,,,Honda to posrala s designom aj u 250 aj u 450 a vzduchove tlmice na moje 12 MH rocne su prilis zlozite :D

excmania, 26.01.2014 09:52
Ludo---ved uz mas podla komentu vybrate :D Honda skareda, KTM draha, Suzuki urcite nie a do Yamahy sa na p°cu bude liat benzin :lol:


kup Kawasaki, aj tak ju budes predavat za pol roka :D

picaso, 26.01.2014 11:22
madmx kup husku, je biela, draha, sexy a este si ju nemal :-P

199travis199, 26.01.2014 14:01
honda 250 nema vzduchove tlmice len 450

madMX, 26.01.2014 17:09
Nejde mi do hlavy, ze je kawa najlacnejsia, vzdy bola predsa najlacnejsia suzuki...po kxf 2011 co som mal dva tyzdne ma bude tazko presvedcit znova na zelenu aj ked Vilko s Reedom robia velku reklamu...na yamahe sa mi vzdy pacilo, ze vydrzala najdlhsie ako nova, kawa sa zoderie prirychlo...
Exc mania...myslel som to obrazne...ja mam moju hondu rad a dokonca ju mam uz dlhsie ako pol roka a uz som urobil cez 7mth :lol: :D
A ak budem menit budem potrebovat uz min 350 pri tom ako priberam :-O

palo346, 26.01.2014 19:48
Pokial viem tak Suza sa stále drží s cenou trochu pod Kawou. Ale je to dosť ovplyvnené reklamou. V USA je Kawasaki po KTM najdrahšia motorka, teda ak som čítal pravdivé info.

MisoSX, 26.01.2014 20:40
MadMX...nezastávam si svoju značku,aj ked som s nou max.spokojný.ale podľa čoho usudzuješ že kawa sa zoderie prirýchlo?Na základe čoho to tvrdíš?či na základe tých dvoch týždňov čo si ju mal?
Videl som vela motoriek v rôznom stave,po rôznych jazdcoch,Vela motorov na stole všetkých značiek...a ak mám všetko spriemerovať a zobrať do úvahy kvalitu a štýl jazdy majitelov.tak po 150 mth vždy vyzeral najlepšie motor práve od kawasaki a hned po ňom Yamaha.A pri tej Yamahe zastávam názor že tá si zatial stále drží svoju kvalitu na rovnakej úrovni ;)

kremo81, 27.01.2014 08:36
[cituj160507]
Michal, len priemer sa berie v takychto pripadoch tazko...

madMX, 27.01.2014 10:52
MisoSX...vobec som nemal na mysli motor, ale zvonku...pisu to dokonca aj v tom teste.

MisoSX, 27.01.2014 12:04
tak potom beriem späť :) ;)

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Marec 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 26.03.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Borský Mikuláš
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 22.04.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Skýcov
Skýcov - Košariská
cal_icon 23.04.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Skýcov
Skýcov - Košariská
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky