Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 13.08. 2017

NAJNOVŠIE VIDEO

MMSR Lehota pod Vtáènikom 2017

MMSR Lehota pod Vtáčnikom 2017

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

Motocykle hviezd - továrenské špeciály

Pridané 08.02.2014 10:06, autor erik, prečítané 11917x

Aj keď už prešiel nejaký ten týžden od začiatku SX sezóny v USA, a "kolotoč" je už v plnom prúde, prinášam vám zopár detailnejších fotiek továrenských mašín, ktoré pre Vás nafotila pri príležitosti prvého kola supercrossu v Anheime stránka Transworld Motocross. Do roku 2014 prišli všetci výrobcovia vyzbrojení len s tými NAJ komponentmi na svojich motorkách tak aspoň takto cez monitory vašich PC si zaslintajte nad týmito kúskami, ktoré ešte neokúsili ani malinkú štipku blata.

FB Zdieľať článok na Facebooku

FACTORY RedBull KTM

Na rok 2014 si KTM pripravila inú grafiku polepov spolu s novým nastavením "biku". Rozhodli sme sa pre vás odfotiť obidve továrenské motorky, čiže Ryanovu 450 SX-F a 250 SX-F, ktorú osedláva Dean Ferris.
Ako môžete vidieť na obrázkoch, ostatné továrňou-podporované KTM boli vybavené vzduchovým tlmičom od značky WP až na Ryana, ktorý ho odmietol na svojej 450-tke, hlavne kvôli zlému tlmeniu na "whoops" sekciách, alebo po slovensky na bubnoch. Na oko sa motorka moc nelíši od tej z minulého roku, avšak KTM ťažko pracovala a testovala mimo sezóny, takže motorka by mala byť pripravená atakovať top pozície na šampionáte.

Už v sériovom prevedení sú Brembo brzdy jedny z najsilnejších a najprogresívnejších bŕzd na trhu. Všetky RedBull KTM motorky sú vybavené s týmito ešte masívnejšími prasiatkami a úchytmi na prednom kolese.

Ferris a Dungey jazdia tieto ultra-ľahké titanové stupačky značky Raptor. Ako môžete vidieť sú veľmi ostré ale taktiež sa dajú zohnať aj pre nás bežných smrteľníkov a za celkom prijateľnú cenu. 

FACTORY MONSTER ENERGY KAWASAKI

Ryan Villopoto a Jake Weimer jazdia skoro rovnakú KX450F ako minulý rok. Na oko vypadajú obe motorky veľmi podobne no pre tento rok pribudlo na motorke viac zelených prvkov ako sú napr. náboje a taktiež nové polepy.

Ryanov mechanik Mike Willamson doladil posledné detaily na motorke tesne predtým, ako sme spravili tieto fotky. Ak sa pozriete pozornejšie zbadáte malú vyrovnávaciu nádobku tlaku na prednom tlmiči. Ryan a Jake jazdia pre tento rok tlmiče SHOWA Triple Air fork.

Obidve motorky majú na spojke primontovaný snímač polohy aby podľa telemetrie vedeli vyhodnotiť výkon, radenie a mačkanie spojky počas pretekov alebo tréningov.

Spolu s prednými tlmičmi jazdia obidvaja jazdci aj nový zadný tlmič SHOWA Free Rear Shock. Prvýkrát použili tento tlmič na Monster Cupe minulý rok a ihneď sa osvedčil ako výborné riešenie. Zvláda lepšie whoops sekcie a pracuje lepšie pod záťažou.

ROCKSTAR ENERGY RACING KTM

Rockstar Energy Racing KTM je tím podporovaný továrňou KTM, ktorý má dostupné rovnaké diely a podmienky ako Dungey, Roczen, Ferris a zbytok "originál" tímu. Až na zopár rozličných dielov je motorka podobná originálu továrenskej. 
Na motorke mal Ivan Tedesco na tréning namontovaný WP vzduchový tlmič. Dungey jazdil tento tlmič iba na jednom preteku minulý rok. Avšak totálne zlyhal pri kvalifikácii, a tak Ryana odsunul až do LCQ (posledná šanca kvalifikácie).
Hneď na to tím odstránil predchádzajúce problémy a ďalej sa podieľa na vývoji. Ivan bol na poslednú chvíľu dosadený do teamu takže sa od neho očakávajú hlavne vyrovnané výsledky. Parťáka mu počas sezóny bude robiť Davi Millsaps.

A tu je už detalnejší pohlad na WP Air Shock. Moc o ňom nevieme nakoľko si KTM aj WP prísne strážia svoje know-how.
KTM Factory Services sa starajú o servisovanie motoru. Ladený výfukový systém FMF dopomáha lepšiemu priebehu výkonu.

FACTORY YOSHIMURA SUZUKI

James Stewart jazdí pod krídlami SUZUKI už druhým rokom. Nastavenie motorky je celkom štandardné a so žiadnimi obrovskými zmenami voči minulému roku. Po dlhom testovaní sa Suzuki rozhodla jazdiť predné tlmiče SHOWA Air Triple Fork s krásnou zlatistou farbou. Avšak farba tu nehrá len rolu krásy, ale je to povlak, ktorý pomáha lepšiemu chodu klzníc do vidlice.
Stewartova RMZ450 osadená SHOWA tlmičmi, karbónovo-titanovým Yoshimura výfukom a nespočetne vela továrenskymi doplnkami.

Prevedenie výroby Yoshimura systému je úžasné. Na supercross sa tím rozhodol namontovať ultra-ľahký carbónovo titanový výfuk na zredukovanie hmotnosti.
.jpg" alt="">

TEAM HONDA MUSCLE MILK

Aj napriek tomu že Trey Canard sa nezúčastní prvých pár kôl supercrossu kvôli zraneniu ramena, bola jeho a aj motorka Justina Barciu vystavená v depe Honda Muscle Milk. Obidve motorky sú podobné až na jednu zásadnú vec ktorú sme si všimli a tou sú riadidlá. Barcia zvolil bezhrazdové Renthal Fatbar a zasa naopak sa rozhodol Trey Canard, ktorý zvolil model Renthal Twinwall s hrazdou.
Barcia nie je v Honde už žiadnym nováčikom, za túto stajňu jazdí už druhý rok a motorku má pekne vyladenú na svoje podmienky. Dôkazom toho je aj víťazstvo v rozjazde. Honda taktiež druhým rokom jazdí svoju najnovšiu a poslednú generáciu CRF450R

Mechanik Justina Barciu, Mike “Schnikey” Tomlin pripevnil na niektoré miesta takúto hubku kvôli zamedzeniu blata do pohyblivých častí počas tréningov a závodu.
 
Najzaúmavejší kúsok na Honde je titanová nádrž ktorou sú vybavené obidva motocykle. Podľa prevedenia sa asi nejedná o lacnú záležitosť.

JGRMX/TOYOTA/N-FAB/YAMAHA

Pravdepodobne jedny z najkrajších motoriek na preteku vlastní tím JGRMX/YAMAHA. S najnovšiou generáciou YZ450F musel tím robiť mnoho testov kvôli vylepšeniu rámu, pruženia a v neposlednom rade motoru.
Josh Grant je späť v JGRMX/YAMAHA. Tím poctivo pre neho pripravil túto poslednú generáciu YZF a motorka je odspodu nadol čisto továrenský stroj s nespočetne veľa doplnkami, ktoré sú pre bežného jazdca neprístupné.

Dokonca aj chránič výfuku kolena je dalo by sa povedať kus umenia. Taktiež je na kolene namontovaný snímač teploty kvôli nastavovaniu motora a palivových máp.
Gumenné podložky na riadidlách lepšie absorbujú nárazy a zamedzujú vibráciam od motora. Tlačítko GET ktoré je umiestnené medzi nádržou a okuliarmi tlmičov slúži na prepínanie máp počas tréningu a tlačítkom tesne vedľa plynu si ich Josh potvrdí. Ďalej na pravej strane môžete vidieť malé červené guľaté tlačítko, to slúži ako "launch-control" čiže asistent pri štarte alebo ak chcete "kontrolovaný štart".

Zvyšok fotiek sa nachádza v galérií pod článkom.




Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 54
yamaha3.jpg
kawasaki2014031.jpg
yamaha2014016.jpg
spojkakawa.jpg
rockstar201403.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Súvisiace články

KTM EXC TPI - 3 x 3 písmenká dvojtaktnej revolúcie, 25.06.2017 12:23
KTM v máji príde na trh s 2T striekačkami , 15.03.2017 18:44
SMX Cup: Dungey a KTM víťazmi premiérového ročníka, 09.10.2016 12:35
TECH interview: Justin Maxwell - v čom je Husqvarna iná ako KTM?, 29.08.2016 08:48
KTM a Husqvarna končia s homologizovanými 125-kami, 03.03.2016 21:44
"Slovenská" KTM 450 EXC dobyje Košice, 28.08.2015 06:00
KTM opäť prví!, 21.05.2015 12:00
Fabrické špeciály KTM na sezónu 2015, 15.12.2014 23:10
Pohľad na budúcnosť? KTM Freeride E, 23.10.2014 19:46
Endurá od KTM pre rok 2015, 11.09.2014 20:00

Komentáre k článku

bagoo, 08.02.2014 15:59
Ten senzor vo zvode na yamahe nie je merac teploty ale O2 senzor.

stihi, 08.02.2014 16:46
Podľa názvu článku som čakal kúsok viacej o tých motorkách,niečo o motoroch,riadiacich jednotkách,aké špeci úpravy sú tam...ale aj takto potešilo. :up:

picaso, 08.02.2014 19:12
tak stihi presne som cakal aspon rozdieli oproti serii :-/ no aj tak pekne :D

erik, 08.02.2014 23:33
rozdiel oproti serii mozete vidiet max tak z fotiek ...to čo sa skryva vovnutri vam nikto len tak neprezardi :)

mato25, 09.02.2014 09:12
klasicka lambda sonda presne tak to si vsetko ony nechavaju preseba ani ti co na tych strojoch jazdia nevedia co je vo vnutry preto je to tovarensky special a nikto ho nenapodoby ;)

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.09.2017
ENDURO CUP STRED
Morovno
cal_icon 01.10.2017
PRELOŽENÉ - 7.Scrub Motocross Cup2017-reg.západ +6.MMSR MX65+85+Ladies
Čataj
cal_icon 01.10.2017
Endurocross Hronec-Majer
Hronec - Majer
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky