Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Prašné peklo na Skýcove 3.6.2017

NAJNOVŠIE VIDEO

Lazy Lords Extreme Endurocross 2017 Hobby final

Lazy Lords Extreme Endurocross 2017 Hobby final

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Husqvarna „po starom“?

Pridané 02.07.2014 20:58, autor kremo81, prečítané 5361x

Pred pár týždňami sme mali niekoľkí novinári možnosť nahliadnuť aj do sveta modrožltej Husqvarny. Miesto stretnutia – Sverepec, počasie – krásne, fotograf – nabitý, trať – pripravená, poďme my len na to!

FB Zdieľať článok na Facebooku

Dopredu by som mal upozorniť, že sa nejednalo už o modely radu 2015, ale ešte 14-tkové Husaciny. Ich nasledovníci budú k dispozícii niekedy koncom leta (vraj mierne pozmenené).
Trať nám postavil vynikajúci pretekár Zlatko Novosad, ktorý teraz takisto sedlá Husqvarnu. Prišiel medzi nás aj Lukáš Rosina, a tak sme sa ako „novinári“ s otvorenými ústami dívali na profesorskú jazdu a snažili sa ich napodobniť (teda aspoň fotkami!). Mohli sme sa voziť po klasickom zaprášenom sverepskom betóne, alebo vbehnúť dooo hooory, dooo lesa... 

Prečo? Mali sme dve motokrosové mašinky (TC125 a FC250) a dve endurká (TE300 a FE350). Dopredu sa priznávam, že mne sa v lese páči viac.
Dizajn? Všetky mašiny sú postavené jednoducho, ladne. Celý dizajn je umocnený bielym rámom, bledými plastami s modro-žltými líniami a modrou čerešničkou v podobe príjemného sedla. Vo svojej výbave má značka Husqvarna predné tlmiče 4CS od výrobcu WP, vynikajúce Brembo brzdy a viac už v jednotlivých odstavcovch o modeloch.


MOTOKROS

Kroska - Bzučiak (TC125)

Popis výkonovej krivky: dole čosi, hore zvyšok. Nechýbalo mi nič zásadného v priebehu či celkovom výkone /no aj tak mám pocit, že moja, ešte talianska Husqa, má čosi navrch/. Rovnako dobre šlapala aj na motokrosovej trati, dlhších skokoch, dopadoch na rovinu, no v lese sa takisto nestratila. Tu sa krásne prepletala medzi stromami, šprng po spojke a nebol problém ani s výjazdom okolo nohy. Mám rád tú ľahkosť najmenších dvojtaktov (váha TC125 je 92 kg) a do tejto som sa zamiloval. Zozačiatku!

Parametre:
Motor: 2T, 124,8cc, štartér: páka, prevodovka: 6-stupňová, nádrž: 7,5 l, váha: 92,3 kg (bez paliva). 
Útok na MX2

4-taktné 250-tky mi vždy prišli, že im niečo chýba. Niečo, čo by mohli mať ukryté vo vysokých otáčkach, no presne tam vždy „umreli“. Pri FC250 išli otáčky zdola pekne až hore a výkon s nimi. Krásne dávkovateľný, nič extrémne, no ani slabé. Vyváženie, ergonómia, popísal by som to ako vynikajúce. Na tento štvortakt sa dá zvyknúť veľmi rýchlo a keby náhodou nechcete, tak si Vás opantá sám.

Parametre:
Motor: 4T, 249,9cc, štartér: elektrický, prevodovka: 5-stupňová, nádrž: 7,5 l, váha: 104,1 kg (bez paliva). 

ENDURO

FE350 – ideál?

Ako som spomínal, že pri 250-tkách mi niečo chýba, tak 350-tky mi to doteraz vždy vynahradili. Vo Sverepci sme mali k dispozícii aj 350cc, no endurko. Tešil som sa na ňu najviac zo všetkých. Hneď od začiatku ma neprekvapila, všetko podľa veľkosti pootočenia plynu, a na enduro hmotnosť 110 kg, vynikajúca ovládateľnosť. S takmer 10 litrovou nádržou je možné užiť si zábavy do sýtosti. Elektrický štartér je obrovským pohodlím pri zašlápnutí. 350 kubíkov Vás vytiahne kam chcete, ako rýchlo chcete, žiadne brutálne trhanie. Pohodlné ale rýchle zvezenie... Stále tu na konci ale čosi chýbalo.

Parametre:
Motor: 4T, 349,7cc, štartér: elektrický, prevodovka: 6-stupňová, nádrž: 9,5 l, váha: 109,2 kg (bez paliva). 
Viac kubíkov, viac zábavy

Jednoduchý, tradičný dvojtaktný motor, k tomu priložíme 300 kubíkov, úzky rám a máme skvelú mašinu. Keď hovorím úzky, tak medzi kolenami, v miestach pri stupačkách zasa rozšírený. Či v sedle, či v stupačkách, motorka je ľahučká a neskutočne rýchla. Šikovná, obratná sú len ďalšie zo synoným, ktoré sa dajú použiť. Po naštartovaní cítite mierne vibrácie od motora, a tak to mám rád! Po pridaní plynu sa zdá byť lenivá, no všetko sa zmení keď pustíte spojku a prídávate plyn „naostro“. Túto mašinu neprekvapí absolútne nič. 

Parametre:
Motor: 2T, 293,2cc, štartér: páka + elektrický, prevodovka: 6-stupňová, nádrž: 11 l, váha: 104,6 kg (bez paliva).
Z tohto testu sú síce len štyri motocykle, no do užšieho výberu u mňa postupujú do finále FC250 a TE300. Teraz už len rozhodnúť. Ak máte skúsenosti a nebojíte sa, jednoznačne treba ísť do TE300. Ak je skúseností menej, či strachu viac FC250 bude vynikajúcim spoločníkom.

Uvidíme však, aké budú modely 2015 a potom hor späť na trate, či do lesov. 


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 9
slide.jpg
header.jpg
hsq1.jpg
hsq2.jpg
hsq350.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

picaso, 08.07.2014 09:21
http://www.motorkari.cz/clanky/prvni-jizda/husqvarna/testujeme-husqvarny-2015-2875...

no velice pjekne videjko

picaso, 17.07.2014 10:20
ej pekne su

http://www.motorkari.cz/clanky/prvni-jizda/husqvarna/husqvarny-2015-na-svedskem-pi...

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Júl 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 05.08.2017
Endurocross Hronec-Majer 2017
Hronec - Majer
cal_icon 06.08.2017
5. MX -ESX CUP 2017 -PRELOŽENÝ
Mx Team ESTRI
cal_icon 12.08.2017
Memoriál Janka Haviara - CC
Domaniža
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky