Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 13.08. 2017

NAJNOVŠIE VIDEO

GoPro: Kechnec Motocross + Countrycross by Decák 34

GoPro: Kechnec Motocross + Countrycross by Decák 34

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

Sherco 2016: Modrožltý útok na endurácke chúťky

Pridané 01.07.2015 14:00, autor kremo81, prečítané 5598x

Sherco - značka, ktorá nie je v našich končinách príliš známa a mnoho ľudí ani neverí v jej schopnosti. Konštruktéri ale ukazujú, či už na Dakare alebo vo svetovom endure, že motocykel je schopný konkurovať aj najsilnejším hráčom na trhu. Ako vyzerajú ich modely pre nasledujúci ročník? Podľa mňa veľmi sľubne.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Chlapci z vývoja nezahodili do koša "starodávne" dvojtaktné motory, ale stále ich používajú aj vo svojich strojoch popri ďalších štvortaktných. V ponuke je päť modelov tejto značky, všetko čisto endurové záležitosti a z toho sú tri štvrotakty: 250 SEF-R, zaujímavý objem 300 SEF-R a hubárska klasika 450 SEF-R. Pri bzučiakoch nečakajte malý objem, pretože Sherco ponúka iba trojkilo a o päťdesiat kubíkov menšiu alternatívu.

Výzorovo sú modely Sherca pre mňa veľkým lákadlom, hlavne dvojtaktné modely. Na rok 2016 sú len kozmetické na plastoch, zadnom ráme. Upravený bol airbox. Zväčšili jeho objem, pomohli prístupu k vzduchovému filtru a lepšie ochránili káblovanie, ktoré smeruje dozadu. Elektrická kabeláž bola celkovo upravená pre lepšiu výdrž použitím ultrasonického zvárania. Bajky sú tiež vybavené bezkľúčovým systémom.

DVOJTAKTNÉ MODELY

250/300 SE-R

Hlava valca bola znížená a bola posilnená aj jej tuhosť pre lepší výkon. 

Novým časovaním upravili konštruktéri výkon pri špičke a taktiež odozvu na plyn

Takisto bolo aj nanovo nakalibrované zapaľovanie pre lepšie štartovanie a optimalizáciu trakcie pri šmykľavejších povrchoch. Duálny systém mapovania dostal upravenú jemnú krivku. 
Prevodový mechanizmus bol tiež upravený a zmeny sa dotkli aj vodnej pumpy. Týmto dosiahli konštruktéri dlhšiu životnosť gufier.

Oba modely tiež dostali ľahší výfuk, premiestnený kohútik paliva pre lepší prístup a bol zväčšený aj priestor medzi nádržou a karburátorom.

300 SE-R

Špeciálne zmeny, ktoré sa dotkli len trojkila sú na pieste. Jeho nový profil pomohol vyváženiu vo valci a zredukoval hluk z tohto priestoru. 

ŠTVORTAKTNÉ MODELY

Na ´16-tkových modeloch u 250 a 300 ccm sú zmeny na motore, prevodovke, vodnej pumpe a zapaľovacích mapách. 

Motor:
- nová geometria valca
- zlepšená výdrž, tepelná odolnosť, výkon a životnosť
Prevodovka:
- zlepšená mechanická odolnosť pri 2/3/4 prevodovom stupni
- vidličky v prevodovke z iných materiálov
- zvýšená životnosť v ťažkých podmienkach (MX, piesok)

Mapy:
- zvýšený výkon
- znížená spotreba paliva
- kompatibilné s bezkľúčovým systémom
300 SEF-R dostal tiež nové telo vstrekovača a voľnobežné otáčky sa znížili o 100 RPM

450 SEF-R

Nová generácia motorov je viac kompaktná v ´16-tkových modeloch vďaka viacerým zmenám, či už na pieste, ojnici alebo kľukovke. Ušetrili tu hmotnosť, zvýšili otáčky a predĺžili aj živnotnosť motorov. 

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 5
250.jpg
300.jpg
250F.jpg
450.jpg
slide.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

žiadne komentáre

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   November 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 25.11.2017
Maratón dvojíc
MOTOKROSOVÝ AREÁL ZE-TEC
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky