Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Countracross Skýcov

NAJNOVŠIE VIDEO

GoPro: Race Event MX2 Košútka 2017 by DECÁK 34

GoPro: Race Event MX2 Košútka 2017 by DECÁK 34

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

"Slovenská" KTM 450 EXC dobyje Košice

Pridané 28.08.2015 06:00, autor kremo81, prečítané 7031x

KTM je už len jedna z mála fabrík, ktoré venujú pozornosť aj zákazníkom oddaným jazde lesmi. Je však jedinou fabrikou, ktorá už niekoľko rokov ponúka svoj náhľad na ISDE prostredníctvom špeci EXC-čiek. Keďže tento rok je Slovensko hostiteľskou krajinou šestky, vyladené EXC modely dostali slovenské farby...

FB Zdieľať článok na Facebooku

... a podľa mňa týmto motorkám naozaj pristanú. Jemná bielo-modro-červená grafika doplnená o nápisy 6DAYS , SLOVAKIA a 6DAYS ukáže na tohtoročných modeloch naozaj krásne (a to nehovorím pre to, že som Slovák). Samozrejme, že motorku dopĺňajú aj ostatné väčšie či menšie zmeny oproti klasickým EXC, na ktoré sa pozrieme ďalej.
Pripomienku šesťdňovej môžeme vidieť aj na miestach, kde by ste ju nečakali, napríklad na čiernych ráfikoch kolies s nápisom 6DAYS. Oranžový rám spolu s oranžovou strunou zadného PDS pruženia pekne vynikne. Posledným výrazným oranžovým doplnkom sú frézované okuliare a mriežky chladiča.  
Čo okrem dizajnu túto motorku odlišuje od klasického endura? Výfuk špeciálne pripravený na šestku, rýchloupínanie prednej osky kolesa, krytka predného brzdového kotúča, ktorý je navyše plávajúci , plný zadný kotúč , ktorý zabezpečí tepelnú odolnosť a menšie opotrebenie zadných brzdových doštičiek, kryt pod motorom , kompletné chrániče rúk, zadná rozeta, ktorá je zložená z dvoch častí: stred je hliníkový pre ľahkosť a ozubenie je železné pre dlhšiu výdrž. Okrem tohto sú tu aj 48 mm predné tlmiče. Tie pod obalom skrývajú štyri komory a k celkovému komfortu ešte KTM-kári pridali Camel sedadlo . Štvortaktné modely majú na chladiči naviac vetrák pre lepšie chladenie a dvojtaktné modely karbónový kryt kolena. 

KTM 450 EXC 6DAYS 2016 je model, ktorý v Košiciach uvidíme určite často pod rukami viacerých pretekárov. Je to zástupca bohatej triedy E2 a práve tento model som mal možnosť dlhšie otestovať a zistiť tak, ako sa budú pretekári na ňom cítiť. 
Moje bydlisko je doslova na tratiach šesťdňových, ktoré sú už minulosťou, no nedalo mi zobrať túto slovenskú krásavicu práve na ne. Veď bol by hriech ju neprehnať po dlhých kamenistých výjazdoch, lesoch posiatych koreňmi, rýchlych lúčnych pasážach, plných potokoch, chodníkoch posiatych lístím... 

Motorka má kick a aj elektrický štartér. Na páku som však nesiahol ani v jednom prípade, keďže elektrika funguje super a pár kíl v podobe štartéra a batérie mi neprekážalo. Sedlo je veľmi príjemne mäkké a zároveň má prepážky, ktoré Vás udržia stále v správnej pozícii aj pri značnom znečistení. Čo vás v blatistých časoch však podrží na mieste, sú stupačky. Motorku som trápil niekoľko hodín v teréne a vtedy som ocenil priehľadnú nádrž , ktorá ma včas upozornila na doplnenie paliva. Pohodlne sa človek necíti len v stoji na stupačkách, či pri prejazdoch v sedle. Motorka sa príjemne drží aj za úplne nové riadidlá, na ktorých pribudli prepínače špeciálne dizajnované pre enduro účely. Mal som aj staršie modely EXC, tam  prepínače pôsobili neohrabane. Tieto sú dobre tvarované a ovládateľné aj zablatených rukaviciach. 
Po prebudení 450 kubíkového motora sa zo 6DAYS výfuku ozval nenásilný, tlmený zvuk, ktorý však nenápadne naznačoval silu motora dopovaného striekačkou od firmy Keihin. Motor má krásny chod. Je silný, kultivovaný, ponúkne vždy len toľko koní, o koľko si požiadate prostredníctvom plynu. Nemá žiaden problém rozbehnúť motorku s hmotnosťou 111 kg (bez paliva) a navyše s naobliekaným 105 kilovým chlapom. Ani jeden výjazd naň nebol príliš dlhý. Motor, na rozdiel od jazdca, nikdy nezaváhal. Pri spomalení, či úplnom zastavení sa rozbúšilo jeho srdce aj na vyššom prevodovom stupni. Rýchlosť zvyšuje pri každom otočení plynom a pri neopatrnejšom zachádzaní sa splaší a už "cvála" po zadných. Horším prípadom bolo pre mňa ubrzdiť tohto rozbehnutého tátoša, a to aj napriek zväčšenému 260 mm plávajúcemu prednému kotúču. Motor stále tlačí vpred, ponára sa do zákrut a svojím chodom sa Vám snaží naznačiť, kto je pánom. Určitý čas mi trvalo zvyknúť si na štýl jazdy s väčším objemom, no zmena prebiehala príjemne. 
Motor je neskutočný a odpustí väčšinu jazdeckých chýb a zaváhaní. Motorka zároveň svojou hmotnosťou, objemom a 4CS tlmičmi cez nerovnosti a väčšie prekážky len plynie. Nemá problém spracovať drobné kamienky vo veľkých rýchlostiach, ani vyššie prekážky pri technických prejazdoch. Ich spojenie teda ponúka krásny pocit z jazdy, ktorý nemôže nič prerušiť. 
Tento model je však určený vyspelým jazdcom, ktorí majú odkrútených niekoľko ťažkých endurových pretekov. Takýchto pretekárov ocení svojím komfortom, silou a hlavne výbavou. Je však prijateľná aj pre tých menej endurovo zrelých, no iba za ideálnych podmienok. V prípade bahenných kúpeľov by som radšej určite siahol po ľahších a obratnejších dvojtaktných modeloch. U nich mi však chýba "striekačková" odozva motora, nevyčerpateľná sila a pocit, že keď v zákrute nestihnete podradiť, motorka Vás nenechá v štichu. Navyše deväťlitrovú nádrž som mal problém kompletne minúť za jednu enduro nedeľu. 

A nezabudnime na cenu. Tá je v katalógu niečo málo cez 10.000 €, čo je cca o 600 € viac oproti klasickému EXC modelu. Pri mojom rozhodovaní sa by však voľba s určitosťou padla na limitovanú 6DAYS edíciu, a to nielen pre spomínané vylepšenia, lepšiu zostatkovú hodnotu pri predaji, ale aj pre krásne slovenské farby, ktoré mi učarovali...

Motocykel na test zapožičala KTM CEE Bratislava

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 28
motor2.jpg
pkotuc.jpg
chladic.jpg
okuliare.jpg
motor.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

makila, 31.08.2015 22:16
mám z nej ten istý pocit, mal som gasa 300 a bola to fajn motorka. ale táto je skvelá, úžasná, na jamách kde som predtým mal problémy dnes len preletím a vlastne nič neriešim. Motor 450 je fajn, nehovorím že nie sú výkonnejšie ostrejšie, ale toto mi fakt seklo, pekne dávkovatelný enduro motor, osadil som aj rekluse a teraz ani velmi technické pasáže nie su problém (hlavne zhasinanie motora) Ano kamoši povedia že som lama, ale ja som sa ani za strelca nikdy nepokladal. Dnes som si to z mojou novou moto znova rozdal len tak v prilbe a čižmách a bohužial na môj vek tam tá povestná psychologická brzda nebola. šiel som čo to dalo. Po ani nie pol hodke som prišiel domov vysmiaty od ucha k uchu.

husaberg550, 04.09.2015 20:08
kremo 2000 ludi citalo clanok a nik ta neupozornil na taku chybu rovno v nadpise???ved to bije do oci. ked pises clanky tak si zapni automaticku opravu to pomaha...

Lomedia, 05.09.2015 17:59
Husaberg550: V nadpise vidíš chybu? Možno máš na mysli, že v slove "Slovenská" má byť malé "s", ale pokiaľ je to na začiatku vety, tak je logicky veľké, nie?

husaberg550, 05.09.2015 19:51
Lomedia: vidim ze sa aspom niekto chyta na slovencinu ale dobit sa pise makke i. chlapci ked je niektoredaktor tak by mal ovladat trochu rodny jazyk. len smutne je to ze to videlo 2000 ludi a nik na to neupozorni....

jurajbel, 05.09.2015 21:00
Chlapci - polemizujete o pravidlách pravopisu, ale asi trošku blbo chápete význam slova dobyť/dobiť ....
Skúste si pozrieť, potom kritizujte admina i redaktorov!!!
http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=doby%C5%A5
http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=dobi%C5%A5

husaberg550, 05.09.2015 23:24
ak je to myslene ako dostat sa na vrchol tak je tam makke ja to tak chapem
s tvrdym y sa sa pise v pripade ked je to viacmenej nasilu nasilim...

Lomedia, 06.09.2015 08:23
Husaberg550: Veru zle hovoríš... V slove "dobiť" sa píše mäkké I vtedy, keď niekoho dobiješ-zmlátiš. Dobyť napríklad hrad, dobyť vrchol, dobyť nejaké územie, či dobyť ženské srdce musíš s tvrdým Y.

Lomedia, 06.09.2015 08:24
Čiže redaktor v nadpise použil Y správne...

ktmichal, 06.09.2015 09:02
husaber550: podľa mňa je smutné akurát to, že tých 2tisíc ľudí vie aké i,y tam má byť a iba ty ako jediný to nevieš.

makila, 09.09.2015 11:50
Chlapci ale no tak, máme šesťdennú sviatok endurácky, tak sa tu nechytajte za iyčka jak malé deti. Je to kurva správne :-D :-D :-D a predsa tu išlo hlavne o motorku :-D

svrko, 11.09.2015 20:16
dobit zenske srdce sa da aj s tvrdym P Lomedia...

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Jún 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 02.07.2017
4. MX -ESX CUP 2017
Vislanka - Ďurková
cal_icon 15.07.2017
MMSR Country Cross Žaškov
Žaškov
cal_icon 16.07.2017
MMSR Country Cross Žaškov
Žaškov
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky