Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Moja Honda Cr250 1999

NAJNOVŠIE VIDEO

Tréning 29.12.2016

Tréning 29.12.2016

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

TEST Husqvarna 2016: Dvojtakty nevyhynú

Pridané 02.12.2015 23:01, autor kremo81, prečítané 4443x

Husqvarna. Pionieri motocrossu. V súčasnosti takto nazývaná značka, ktorá skutočne môže ťažiť zo svojej bohatej histórie a moto skúseností. Tie zbiera už od roku 1903. Ruky šikovných konštruktérov je cítiť v celkom nových modeloch motokrosovej série pripravenej na ročník 2016. U bieložltomodrých sa nezabúda ani na dvojtakty, práve naopak, do budúcej sezóny sú úplne nanovo vyzbrojené.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Nasledujúca modelová rada je ďalšou revolučnou. Značka prichádza na trh s úplne novými modelmi od 125-ky až po najsilnejšiu 450. Všetkých 5 diametrálne odlišných motoriek sme mali možnosť vyskúšať na trati v Slavkove u Brna. Najskôr si však rozoberieme dvojtakty a potešíme srdcia tých, ktorí ešte stále radi riedia benzín, majú vypracovaný prst zo spojky, opravujú výfukové kolená, no odmenou im je nezameniteľný zvuk a spálená aróma.  

TC 125
Stodvadsaťpäťka má v nových rámoch osadený aj zmodernizovaný motor. Všade sa uberalo na hmotnosti, no podľa môjho názoru sa ubralo aj na dizajne. Predná tabuľka mi prišla ako návrat niekoľko rokov späť (možno má byť odkazom) a pohľad na motocykel zo strany tiež vo mne nevyvoláva prílišné emócie. Toto celistvé vedenie bočných plastov sa však ukázalo veľmi prakticky pri neustálom posúvaní sa po motocykli a určite by som ho viac ocenil pri závode v maximálne blatistom teréne. 
Jediné moje šťastie, začínal som práve s touto motorkou. Po dlhšom čase nerozjazdený, stuhnutý, s vedomím, že 125-ka bude ideálny štart do studeného dňa. Z omylu ma vyviedla hneď po tom, ako som ju nakopol. Vynovený motor krásne zladený s vylešteným kolenom a krátkym tlmičom spievali ešte za studena rázne a ostro. Bodaj by nie, motor je o dvoch koníkov silnejší a o dva kilogramy ľahší, ako jeho predchodca (17,2 kg). Už pri pohľade naň je jasné, že je menší a hmostnosť sa šetrí na každom detaile. Pri zvyšovaní výkonu sa ale nezabúdalo ani na chladenie úpravou vodných kanálov. 
Problémom dvojtaktných modelov boli vibrácie prenášané od motora. Husqvarna sa to vyriešiť posunutím kľuky 37 mm smerom hore, čím zároveň aj centralizovali hmotnosť. Bonusíkom pre lenivcov je možnosť štartéru aj na 125-ku. Myslím si však, že to vôbec nie je potrebné, aj keď nové bloky motora sú uspôsobené aj na prestavbu tohto typu. 
Motor je ako tak zohriaty, poďme na to. Chladný začiatok je cítiť, tak idem zvoľna, no motorka (89,1 kg bez paliva) sa na každom skoku ľahúčko odliepa aj so mnou (100 kg), postupne sa zohrievam na prevádzkovú teplotu, tak idem naložiť aj môjmu telu. Chvíľku plyn, motorka sa točí s neuveriteľnou ľahkosťou, či už do otáčok, alebo okolo kolíkov na trati. Nádherne ovládateľná, hádžem si ju kam len potrebujem a nedostatok sily nebadať. Slavkovská trať je ale menšia, vhodná skôr pre juniorov. Samozrejme, inak by tomu bolo na trati s dlhšími rovinami, ďalekými skokmi alebo v pieskovom podklade, kde by jej moja hmotnosť dala zabrať. V tomto prípade je to ale fantastická voľba pre mladého, dravého pilota.

TC 250

Dvestopäťdesiatka neprešla prílišnými zmenami. Základ motora zostáva rovnaký, ako v pätnástkovom modeli. V nových okuliaroch sú osadené 4-komorové tlmiče. K dobrej ergonómii motocykla prispieva kompozitový podsedadlový rám, ktorý je z troch častí. Keďže sa v motorovej časti neodohrala zásadná zmena, oplastovanie motocykla sa takisto podobá na predchodcu. Idem teda na ňu...
Rešpekt pred tebou určite mám, beží mi v hlave, kým sa približujem k nej. Nesmiem sa jej báť, potom mi neukáže to, čo chcem. No poďme... Nechcem, aby ma zhodila zo sedla hneď v prvom kole, tak radšej len v stupačkách. Oťukávame sa. Mám pocit, že dvojnásobné číslo v názve oproti 125-ke značí aj dvojnásobný výkon.

Hmotnosť naviac cítiť, no nie je rozhodujúca. Viac tu dominuje sila. Tá na vás tlačí, aby ste posúvali hranice, skákali ďalej, rezali tobogány okrajom v plnej rýchlosti, cez rozbité rovinky leteli zavesený na riadidlách, no motorku musíte točiť. V nízkych otáčkach s ňou nie je príliš reč. Umotané úseky poďme viac s prstom na spojke, kým sa nedostaneme na viac priestoru. Vytočiť a je to tu. Brutálna sila mi prišla agresívnejšia ako u 4T kolegyne, no škoda, že sa nedá pekne dávkovať v celom rozsahu. 
Motocykel naplno využíva iba skúsený pilot. Osobne si ho vôbec neviem predstaviť napríklad na slovenskom countrycrosse - v tomto prípade by som radšej volil endurovú verziu. K umiernenosti nepomáha ani prepínač na riadidlách. Mapy majú dve polohy: BRUTAL a ZABÍJAČKA. 
Zvezenie na nej bolo úžasné, adrenalínom mi napumpovala celé telo, no z rúk vyžmýkala maximum. Ešte päť minút po zosadnutí som si sám neošúpal ani banán, ale chcel som ju skúsiť zasa po druhýkrát. Škoda však, že sa počasie akosi nevedelo v ten deň umúdriť, inak by som sa viac osmelil, preletel tie minirolety aj náročky (nie nechtiac ako v prvom kole). Sľubujem!

Suma sumárum:

Na 125-ke zapracovali inžinieri na výbornú. Ten, kto sa chce venovať motokrosu či už hobby alebo profi a má na ňu postavu a vek, nech neváha a sihane práve po nej. Na druhú stranu, na jej silnejšiu sestru by som sa pozeral až po stovkách kôl poctivo odkrúžených na mx tratiach. 

Tieto motocykle neporovnávam s ich ekvivalentmi v štvortaktných vodách, pretože kým je 125ka začiatočnícka, na 250 4T sa povozí už aj skúsený pilot tak, aby mu nič nechýbalo. Na druhej strane, kým si aj hobbík vie dávkovať na 450ke výkon podľa svojej vôle, na 250 2T by sa veľmi trápil. O štvortaktoch ale v ďalšom článku...



Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 15
2.jpg
125z.jpg
1253.jpg
250.jpg
2502.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

majko13, 04.12.2015 19:45
http://www.motorkari.cz/clanky/prvni-jizda/husqvarna/testovali-jsme-nove-husky-201...

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Január 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 25.03.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Borský Mikuláš
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 26.03.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Borský Mikuláš
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 22.04.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Skýcov
Skýcov - Košariská
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky