Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Kawasaki KLX450R 2008

Pridané 30.07.2007 09:51, autor vlke, prečítané 15146x

Mám zmiešané pocity. Stroj podomňou mi vraví "Nakladaj a preraď!" ale okolité kaktusy ma varujú aby som zvážil svoje rozhodnutie. Jednokoľajová trať sa predomnou zvýja ako keby kopírovala serpentínovú dráhu zajacov, ktorí mi sem tam prebehnú pred kolesami. Zajacom kaktusy nevadia, mne by mali? Ešte som ani nedokončil prvé kolo na našej kratšej trati, ale už som sa zamiloval do tejto beštie. Akoby sme boli starí známi, no neustále prekvapí novou senzáciou - pravý Kawasaki off-road.

FB Zdieľať článok na Facebooku

 Z vychádzajúcim slnkom ponad novú Kawu sa môže stať že slnko možno zapadne nad konkurenciou.
Z vychádzajúcim slnkom ponad novú Kawu sa môže stať že slnko možno zapadne nad konkurenciou.
Firma zelených si poctivo robila domáce úlohy čo sa týka prípravy jej endurovej 450-tky. Moderné štvortakty sú momentálne v plnom rozkvete, a keď nejaká firma vie ako nastúpiť na scénu v ťazkej kategórii oneskorencov, tak ňou bude Kawasaki. Podobne ako keď odhalila svoje motokrosové (MX) monštrum KX450F, Kawa i teraz prišla s víťazom na prvý pokus, ktorým je KLX450R model 2008.
Nieje dôvod aby z KLX-ka nebol nový hit. Veď nakoniec, pochádza z tej istej strojovne KX-F, ktorá zbierala víťazstvá od doby keď pred ňou spadla rampa po prvý krát.

Zatiaľ čo u KX-F je toho dosť z čoho sa dá tešiť, tieto charakteristiky sa automaticky neprenášajú mimo určeného kurzu. No inžinieri z Kawi odviedli obdivuhodný kus práce pri konštruovaní off-road motocykla založenom práve na týchto silných stránkach KX-F a zostrojili, celkom úprimne, špicový stroj. Motor si zachoval silný spodok, a podľa našich zadkov, široko odstupňovaná prevodovka rozdelí kruťák do celého pásma otáčok bez akejkoľvek straty. Vďaka dvojnásobnej váhe zotrvačníka oproti KX-F ide KLX miernejšie do otáčok, čo je celkom dobré, pretože ponúka lepší záaber zadného kolesa a celkovo ... neni to až taká brutalita.

Vystrelenie z hlbokého piesku bolo možné aj vo vzššých prevodových stupňoch. Nová vačka, výfuk a trysky dodali motocyklu hŕstku hrubej sily v nízkych otáčkach.
Vystrelenie z hlbokého piesku bolo možné aj vo vzššých prevodových stupňoch. Nová vačka, výfuk a trysky dodali motocyklu hŕstku hrubej sily v nízkych otáčkach.
Ak dokážeš premôcť MX Kawu 450-tku a podriadiť si ju pre off-road bez toho aby si sa pri tom zranil, tak klobúk dole, si poriadny kanec. No ak z nejakej zvláštnej príčiny nepatríš na prvú stránku Magazínu Fitness, tak si pravdepodobne zamiluješ alebo pri najmenšom oceníš sympatické správanie KLX. Stále je to pravý off-road ako hociktorý iný japončík alebo európsky endurista - určite to nieje žiadny suchár vhodný len pre víkendové jazdenie. Na KLX sme boli schopný jazdiť dlhú dobu bez toho aby sme pociťovali únavu v snahe udržať sa na motocykli. Úchop smrti, ktorý spôsobil problémy v kamenistej sekcii trate, bol o niečom inom.

Takže čo sa vlastne stalo motoru? Výfukový ventil sa scvrkol z 31 mm na 30mm a vykšeftoval oceľ za titánium (titániový nasávací ventil ostal nezmenený). Ako už bolo spomenuté, zotrvačník oťažel na dvojnásobnú hmotnosť a pribudol elektrický štartér, ktorý je uložený medzi karburátorom a blokom motora. Batéria je uložená pod sedadlom, za vzduchovým dómom.

Široko odstupňovaná 5-rýchlostná prevodouka je podobná ako u KX-F, nie zrovna hladká, ale zato pozitívna a trvanlivá. Súkanie rýchlostí bez spojky, či už hore alebo dole, je viacmenej záležitosťou obyčajného ťuknutia. Bez alebo za pomoci "káblovky", takzvané netrafenie rýchlostí je len ojedinelé. Jednotka je pomalšia ako u KX verzie a to natoľko, že sme ju v púštnom teréne vobec nepoužili. No len čo sa jazdcova špička ocitne o niečo vyššie, pomer prevodových stupňov sa neustále šplhá smerom hore. Maximálka s originálnym odstupňovaním prevodových stupňov uspokojí každého až na rýchlostných démonov.

Nebolo to pokazené, tak to neopravovali.

Ako aj tento kaktus, aj nová KLX450R vztýčila svoj prostredník existujúcej 450cc enduro konkurencii.
Ako aj tento kaktus, aj nová KLX450R vztýčila svoj prostredník existujúcej 450cc enduro konkurencii.
Celé to je stále kŕmené 40mm-vým karbesom Keihin, no trysky sú pozmenené pre štýl enduro jazdy. Dietne tryskovanie spĺňajúce prísne emisné kontroly odhalilo dorbnú chybičku - nutnosť sytiča pri štartovaní aj keď sa vám nezdá, že by bolo vonku chladno. Trvá len pár sekúnd kým sa to celé zahreje a potom už motor beží ako má.

Podľa podvozkového inžiniera - Motoaki Yonemitsu - je dvojkolískový hliníkový rám identický až na ušká pre vzduchovú pumpu a premiestnený úchyt dekla motora. Ešte sklon prednej vydly získal 0,6 stupňa navyše a stopa sa zvýšila o 0,5 cm oproti MX verzii. 48 mm predná vydla Kayaba je v podstate tiež nezmenená, akurát má makšie pružiny. Pre väčšiu toleranciu v zadnej časti sa len znížili stupne útlmu.

A teraz tu je bombónik. Ak máte v úmysle si zaobstarať drzejší prístup, stačí sa obhliadnuť po niekoľkých dieloch s KX, ktoré presne pasujú. Jedným z nich je napríklad výfuková sada. To znamená, že si priamo môžete objednať kompletný carbonový/titánový/hliníkový trhač ušných bubienkov od obľúbeného výrobcu. Takisto si môžete zameniť dvojitú vačku (DOHC), ktorá má prepracovaný zdvih a časovanie, alebo aj zapalovanie vďaka ktorému sa vám dostane ten extra spodok. A to všetko bez akýchkoľvek problémov.

Kawasaki si vybrala Arizonu ako štart pre jej nový off-rad...(autor dalej opisuje nepodstatné veci ohľadom hlavného táboriska). Jazdili sa dve okruhy. Ten menší okruh (18km) bol menej technický i keď obidve trate boli prevažne jednokoľajové s ojedinalými pieskovými dunami. Hneď na začiatok som odpálil niekoľko kôl na kratšom okruhu takže som sa škeril ešte predtým ako ma strčili pred fotoaparát.

Hocikedy keď máte príležitosť viesť Jeffa Fredetta na jednostopovej trati, uistite sa že tam hodíte jazdu po zadnom, kôli dobrému meradlu. Takáto šanca sa vám už v živote nemusí naskytnúť.
Hocikedy keď máte príležitosť viesť Jeffa Fredetta na jednostopovej trati, uistite sa že tam hodíte jazdu po zadnom, kôli dobrému meradlu. Takáto šanca sa vám už v živote nemusí naskytnúť.
Uvádzaná hodnota 85 decibelov je vážne priateľská pre uši a najlepšie je, že ani nemáte okamžitú potrebu zabehnúť ku predajcovi po hliníkový laďák. Čvirikanie vtáčikov sme síce nepočuli, ale zato šlahanie reťaze áno a takisto aj každý kameň odrazený od hliníkovej lyže. Na rozdiel od WR450F, ktorá bola priškrtená, alebo od Californskej verzie CRF450X, ktorá znela ako starenka s astmatickým záchvatom, KLX450R sa nezdá byť ani priškrtená a ani zachrípnutá.

Podvozok sa zdal byť pre rýchlejšiu trať no po nastavení poklesu, 112 mm po vysadnutí, som už nepotreboval ďalšie nastavovanie pruženia po zbytok dopoludnia. Pruženie skombinované so super stabilným rámom spapkalo každučkú skalu aj pieskovú roletu v dohľade. Zo začiatku som strávil kopec času vyhýbaniu sa skalám, no neskôr som prišiel nato že to nieje potrebné. Mäkšie pružiny a ich zvýšený útlm expanzie udržiavali kolesá pri zemi a podvozok neodskakoval na slnkom upraženej pôde. Keď sme sa po obede presunuli na dlhší okruh (36km), ktorý bol užší a kamenistejší, musel som prednú vydlu zmäkčiť o dve kliknutia útlmu kompresie aby som troška viac šetril zápestia. Na zadnom tlmiči stačilo zvýšiť útlm expanzie o jednu polohu a skvelý zadok sa stal ešte lepším.

Kým som nadobudol poriadnu istotu v podvozku, moje pokusy vyhýbať sa skalám boli úspešné. Podvozok je veľmi presný a obratný, čo mi umožnilo popreplietať sa pomedzi kamene. Niektorí jazdci podotkli, že podvozok by potreboval lepšiu stabilitu v púšti, no ja som bol spokojný s továrenským nastavením. Tí, ktorým stabilita chýbala - vrátane ISDE boha Jeffa Fredetta, prišli na to že spustením vydli v magnéziových okuliaroch o pár milimetrov sa to spraví.

Ľahká ovládateľnosť bola dopĺňaná vizážou a rozložením jazdca - pravdepodobne oblasť najväčšej odlišnosti od KX-F. Väčšia palivová nádrž sa týči smerom hore v mieste stretu so sedadlom, no nikdy sa nám nestalo že by bola "dotieravá". I keď 0,75 litra navyše nieje kto vie čo, keď už nič iné tak aspoň dodáva motocyklu jedinečný vzhľad čo sa týka off-road modelov. Kwasaki údajne váži 115 kg na sucho a my to určite nepopierame. Zatiaľ čo KX-F sa zdá byť trochu priťažká v porovnaní s ostatnými MX motocyklami triedy open, KLX je celkom štíhly off-roader. Počkáme si kým sa nám naskytne šanca otestovať KLX v stiesnenejších podmienkach, kde ju sem-tam budeme musieť dvíhať zo zeme, aby sme mali lepšiu predstavu o jej hmotnosti. Poprípade ju naložíme na našu až prehnane presnú MotoUSA digitálnu váhu. Ktorákoľvek situácia sa nám naskytne ako prvá.

Sedadlo je o niečo širšie a mäkšie pre väčší komfort a spoilery na chladiči nemajú navrtané chladiace diery ako u motokrosovej verzii. Inžinieri v Kawe sa rozhodli, že enduro nedostane až tak do tela ako MX model a vysoko kapacitný Denso chladič nepotrebuje prietok vzduchu navyše. Nám sa motor neprehrial ani raz.

Tento atraktívny svetlomet vydá 35 wattov vďaka halogenovej žiarovke, ale Kawasaki ešte musí domyslieť ako spraviť aby svietil k zemi.
Tento atraktívny svetlomet vydá 35 wattov vďaka halogenovej žiarovke, ale Kawasaki ešte musí domyslieť ako spraviť aby svietil k zemi.
Šibalsky navrhnutý predný svetlomet má k dispozícii 35W halogénového svetla. Krátka jazda v noci ukázala že predný reflektor je dostatočne ostrý, ale je tam potreba zmeny uhla smerom k zemi aby bol aj efektívny - no domov s tým trafíte aj tak. Vsunutý medzi svetlomet, tabuľku a riadidtká Renthal je jednoduchý denný počítač, ktorý zobrazuje rýchlosť, celkovú vzdialenosť, hodiny a dva krát vzdialenosť, ktorá sa dá bežne vynulovať. Na vylepšenie by sa zišlo podsvietenie displeja pre nočné jazdenie. LED dióda integrovaná do koncového svetla bude navádzať vašich parťákov a udávať vašu pozíciu - pokiaľ budú schopný niečo vidieť cez tú sprchu hliny a šutrov odletujúcu od 18-palcového zadného kolesa.

Táto ostrá LED v koncovom svetle nieje prepojená na brzdové svetlo, takže vážení dualisti budete si to musieť spraviť sami.
Táto ostrá LED v koncovom svetle nieje prepojená na brzdové svetlo, takže vážení dualisti budete si to musieť spraviť sami.
Obidve, brzdová aj spojková páčka, kontrolujú výkonné systémy. 5-stupňová prevodouka vám hrá presne do karát, ale spojková páčka bola trošku ďaleko pre testovacieho jazdca. Páčka po pravej ruke je oveľa dostupnejšia a po jej stlačení dvojpiestikový strmeň Brembo zviera lupienkový kotúč ani čo by človek hodil kotvu. V zadu je tiež vlnkovitý znižovateľ rýchlosti a funguje minimálne uspkojivo tak ako predný. Žiadne slabosti ohľadom bŕzd.

A tu je naše odporúčanie: na novej KLX450R nevymienajte, neupravujte nič - aspoň nie hneď na začiatok. Kúpte si jednu, vybaľte z krabice a vyjazdite z nej dušu v takej zostave v akej prišla z továrne, pretože KLX nepotrebuje žiadne úpravy aby išla ako šampión. Kawa odviedla skvelú prácu a priniesla na trh pretekársky stroj, ktorý je dostupný každodennému užívateľovi. Väčšina ľudí by ju mala nechať tak ako je a užiť si s ňou kopec zábavy, tak ako sme to spravili mi.

Video: KLX450R **
TECHNICKÉ ÚDAJE KLX450R 2008:

Motor: štvortaktný jednovalec, DOHC, 4-ventily
Objem: 449cc
Vŕtanie x zdvih: 96.0 x 62.1 mm
Kompresný pomer: 12.0:1
Chladenie: Kvapalinou
Karburátor: Keihin FCR40
Zapalovanie: Digitálne AC-CDI
Štartovanie: Elektrické + nakopávačka
Prevodouka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: Reťaz
Rám: Hliníkový
Sklon vydly / stopa: 27.7 stupňov / 12,2 cm
Predné pruženie / sklz: 48mm prevrátená vydla s 22-polohovým útlmom kompresie and 20-polohovým útlmom odrazu / 30,5cm
Zadné pruženie / sklz: tlmič UNI-TRAK 22-polohovým útlmom kompresie a 22-polohovým útlmom odrazu / 31,5 cm
Predná pneu: 80/100-21
Zadná penu: 110/100-18
Brzdy v predu / Brzdy v zadu : 250 mm lupienkový rotor s hydraulickým dvojitým strmeňom / 240 mm lupienkový rotor s hydraulickym jednopiestikovým strmeňom
Celková dĺžka: 217,9 cm
Celková šírka: 82 cm
Celková výška: 125,5 cm
Výška sedadla: 93,9 cm
Rázvor kolies: 148 cm
Svetlá výška: 32 cm
Objem plaivovej nádrže: 7,95 litra
Suchá váha: 115 kg
Farba: Lipovo zelená
Cena: pre SR zatiaľ nieje stanovená, cena pre KX450F cca. 195 tis. Kč

Zdroj:www.motorcycleUSA.com **
Autor: JC Hilderbrand

**URL sú momentálne nedostupné, kôli aktualizácii testu

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 22
klx450r_16.jpg
klx450r_18.jpg
klx450r_23.jpg
klx450r_5.jpg
klx450r_22.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

kxbibo, 30.07.2007 10:19
Paráda. Super článok. :D

RostaWR, 30.07.2007 14:20
Perfektně přeložený test!!!

;)

caro, 30.07.2007 15:22
Som zvedavý kto to s ňou riskne u nás ako prvý a k článku samotnému - dobrý preklad, ale je to typicky komerčný test bez akýchkoľvek kritických postrehov. Ale Vlke za to nemôže, díky.

jofan, 30.07.2007 21:09
dobry clanok

Jinf, 30.07.2007 22:45
Original:

http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=4902






:hacker:

vlke, 31.07.2007 01:37
kxbibo, RostaWR, jofan: fajn ze sa pacil ;)

caro: Viem co tym myslis, ale ked na Slovensku na to podmienky niesu aby sme si testovali sami, musime sa uspokojit len s karelabami co nam tlacia do hlav "ti" druhi. A navyse ked som ho pisal tak som este nevedel, ze tuto moto ma uz aj richi v OKC. A mozno ju uz dakomu strelil ... snad nam povie.

Jinf URL na original je na konci clanku (prvy test v marci), tvoj link je na pokracovanie testu (z juna), ktory zacali pisat az ked som prvu cast uz mal prelozenu a koli tomu aj nesli linky istu dobu ;)

richi, 31.07.2007 08:47
Ahoj priaznivci zelenéj farby!
Je to dobrý pocit prečitať si niečo o motorke , ktorá Vás zaujala. A je to ešte lešie ,ak ste mali tú možnosť ju vyskúšat a porovanť svoje pocity z jazdi z pocitmi a dojmami testovacích jazdcov. Potom viete o čom píšu a pri čítaní môžte prežiť-cítiť to čo ste cítili počas jazdy. O tom to je!
KLX450R je dobrá a motorka a opísal som jéj klady a prípadné nedostaky , ak som nejaké objavil už dávnejšie , ak máte zaujém , potom si prečítajte môj test.
Aj keď je to super novinka len škoda , že na Slovensku asi nikoho nezaujala... Určite nie je horšia , ako WR alebo Honda.

richi, 31.07.2007 08:54
Ahoj Caro,
Neprišiel si ju vyskúšať , tak sa musíš uspokokojiť...
Chystám porovnávací test noviniek 2008 Kawasaki KLX450R versus KTM 450 EXC-R už som dopredu zvedavý ???? Keď sa podarí , tak pridáme KTM 300 EXC-E so štarterom.

caro, 01.08.2007 10:52
richi: rozhodol som sa opäť pre 250tku 4T som len hobík a priznám sa, že na 450tku výkonostne nemám a medzi nami kto s týchto tu chodiacich paličov na ne má ? Na tvoj test sa teším ale chcelo by to niečo reálne s čím sa môže voziť väčšina a nielen Svitko a spol. Ale mať zeleného motarda450....to by bolo iné kafe, čaf.

jofan, 02.08.2007 13:44
:skull: :skull:

dude, 27.09.2007 19:37
Tak ok super clanok dik za preklad uz som sa pevne rozhodol za tuto "hracku" musim mat za kazdu cenu najneskor do mesiaca potom Vam napisem co si o nej myslim

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 28.09.2019
Countrycross o pohár starostu obce Oravská Lesná
Oravská Lesná
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky