Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Prašné peklo na Skýcove 3.6.2017

NAJNOVŠIE VIDEO

Motocross Široké 2017

Motocross Široké 2017

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

Husqvarna MY 2017 mieri na svetovú špičku

Pridané 05.06.2016 14:00, autor kremo81, prečítané 5357x

Zatiaľ, čo boje na MX tratiach sú v sezóne 2016 v plnom prúde, všetky motocyklové fabriky už musia byť vyzbrojené na nadchádzajúcu sezónu. Husqvarna sa v posledných rokoch dostala na svetovú špičku a rok čo rok potvrdzuje, že jej stroje dokážu víťaziť na každom z podujatí. Je tiež jednou z mála značiek, ktoré ešte ponúkajú dvojtaktné modely. Novinky od modro-žltých na sezónu 2017 sme mohli vyskúšať v spolupráci s firmou Shop Zone 711 na trati v Beckove.

FB Zdieľať článok na Facebooku

FANÚŠIKOVIA 2T STÁLE ŠŤASTNÍ

Typická výfuková vôňa, zvuk či vibrácie... Pre niektorých to najlepšie, čo môže existovať, no pre iných zbytočnosť. Husqvarna na skupinu nadšencov 2T nezabúda a ponúka tri modely: najmenšiu TC85 a pre dospelákov TC125 a TC250. Škoda, že na testovaní nebola najsilnejšia dvojdobá krásavica, pretože posledné zvezenie s ňou nechalo vo mne následky a pocit eufórie hraničiaci so sklonmi k bláznovstvu. 

TC125

K dispozícii bola ale TC125, tá dostala do vienka v modelovej rade 2017 vzduchové pruženie WP AER 48, nový karburátor Mikuni TMX 38 mm, hydraulickú spojku Magura... Motocykel to tak stavia do pozície lídra v kategórii. 
Motor na 125-ke je nádherne odladený do vysokých otáčok. Od "spodku" nič nečakajte, ľahkoovládateľnou spojkou sa motocykel okamžite vytočí a dobre padnúca ergonómia Vám dovolí ovládať motorku presne ako si zmyslíte. 125-ka bola prvá na vyskúšanie, ešte studené vzduchové pruženie fungovalo na výbornú. Podvozok pekne zobkal aj množstvo voľných kameňov, ktoré na trati sú. Motorku je treba riadne točiť, držať ju pod krkom, neustále pracovať so spojkou a dovolí Vám potom preletieť zákruty úžasnou rýchlosťou. 
Pri vracačkách nádherne funguje predná brzda, ktorá ľahký motocykel zastaví na metri. Prekvapivo ťažšie na tomto motocykli fungovalo preradzovanie rýchlostných stupňov, ale inak fantastický motocykel, ktorý schová na trati pod skúseným pretekárom všetkých ostatných a už nikto nezabudne na zvuk motorovej pílky, ktorým sa okolo súperov preženiete. 
V nových štvortaktných modeloch Husqvarna upravila riadiace jednotky motorov. Inžinieri ich upravili tak, aby rýchlejší tok dát dokázal lepšie reagovať na podmienky na trati. V 17-tkach sa tak stretávame s trakčnou kontrolou, ktorá analyzuje pozíciu plynu vzhľadom na nárast otáčok, senzory zistia stratu gripu, čím sa zníži výkon prenášajúci sa na zadné koleso a zaistí sa tak maximálna trakcia. Systém Launch control Vám tak zabezpečí perfektný štart bez chybičky a pri rôznych podmienkach na trati si takisto prepínačom na riadidlách viete zmeniť palivovú mapu podľa potreby. 
Novou pozíciou 44 mm vstrekovača osadeného priamo na valci zefektívnili prúdenie paliva so vzduchom do spaľovacieho priestoru. Odstránením starého systému ovládania vstrekovača prepákovaním odozva na otočenie plynu je teraz omnoho rýchlejšia. 
Pri Husqvarne sme si tiež zvykli, že 4T modely štartujeme iba tlačidlom. S novou, ľahšou batériou štartovali motocykle bez problémov a rýchlo. 

Chróm-molybdénový rám vytvorený od WP Performance Systems dodáva všetkým motocyklom vynikajúcu ovládateľnosť a ľahké manévrovanie. Rámy sú na týchto motocykloch postavené naozaj špičkovo, ergonómia je úžasná a je veľmi jednoduché zvyknúť si na ktorýkoľvek z modelov. WP navyše do nich osádza svoje nové predné vzduchové tlmiče AER 48. Zozačiatku nebol s tlmením žiadny problém. Pruženie pracovalo na náročnej trati vynikajúco. Dopady, rovinky, menšie prekážky či diery neboli žiaden problém. Tlmiče zaváhali až vo veľkých jamách a mierne zmenili charakteristiku asi po hodine jazdenia, kedy sa bez prestávok striedali na motocykloch rôzni jazdci. So vzduchovými tlmičmi je potrebné neustále pracovať a naučiť sa ich ovládať. Jednoduchou pumpou od WP si vrátite ich pôvodné nastavenie. Motocykle si inak nádherne držali stopu aj na rozbitých úsekoch či roletách. Ľahkej ovládateľnosti prispieva aj zadný pomocný rám, ktorý je tvorený z troch častí a 30% karbónovým vláknom. Jeho vysoká pevnosť a hmotnosť 1,4 kg hovorí za všetko. 
Na ráme sú osadené nové samočistiace stupačky, ktoré svojimi ostňami perfektne držia pozíciu pretekára. Na tieto stupačky sa môžete spoľahnúť v akomkoľvek blatistom teréne, či zákrutách, kde sa treba do toho riadne oprieť. 
Vítanou novinkou sú tiež nové ODI lock-on gripy. Tie sú jednoducho šrobovateľné na riadidlá ProTaper a tiež dodávané s ovládaním plynu, kde si ľahko nastavíte požadovanú vôľu. Husqvarna dodáva na tieto motocykle 7-litrové nádrže a samozrejmosťou je prístup k vzduchovému filtru bez použitia náradia. 
Všetky vychytávky dostávajú tento motocykel na vysokú úroveň, no ako sa na ospevovaných štvortaktoch jazdí?

FC250

Štvortaktná dvestopäťdesiatka patrí k najpredávanejším motocyklom a niet sa čomu čudovať. Poskytuje všetko pre hobby aj profi pretekára. Motor poskytuje komfortný výkon aj v nižších otáčkach, vďaka ľahkosti motocykla sa ovláda na výbornú. Po poriadnom otočení plynu sa motor okamžite vytočí do maximálnych otáčok a hvízdavý zvuk je sprevádzaný dostatočným výkonom. Kam sa jazdec pozrie, tam motorka skočí, zareže drážku alebo vytočí zákrutu. Nepocítil som nedostatok výkonu, práve naopak. Kde Vás na rovinkách predbehnú o kubatúru vyššie motocykle, všetko dobehnete pri dobŕžďaní do zákrut a v samotných zákrutách. Jediným problémom už je len rozmýšľať tak rýchlo, ako by mohla motorka ísť. 
FC450

Štyristopäťdesiatka už bol motocykel z úplne iného súdka. Váhu po presedlaní z menšiej 250 bolo cítiť, no ergonómia a osadenie motora v ráme dovoľujú stále veľmi dobrú ovládateľnosť motorky. Motor je neskutočne výkonný, kruťák je cítiť od samého spodku. Po miernom otočení plynu už musíte vedieť, čo nastane, inak si motorka pôjde svojou cestou. So 450-tkou netreba ani tak často radiť ani používať spojku, iba správne nadávkovať výkon. Po riadnom zatiahnutí plynu je Husqa 450 zbraňou, ktorú musí zvládať skúsený pilot. 
Jazdec však musí rátať s väčšou rotujúcou hmotou, ktorú je potrebné z času na čas upratať v zákrutách, čo značí využívať brzdy Brembo včas a poriadne. Na brzdy sa ale môže spoľahnúť, ako bolo cítiť na všetkých modeloch.
Na tomto motocykli sa dala odskúšať aj trakčná kontrola, ktorá prebytky výkonu, hlavne v pieskových úsekoch trate, dostatočne upratala a motocykel využíval presne toľko sily, koľko bolo treba. Funguje bez výrazného zásahu, jazdec to na jeho rýchlosti nepostrehne. Keďže však bolo na trati sucho, nedala sa trakčná kontrola vyskúšať naplno. Na riadnom blate by som ju na 450-tke určite ocenil viac. 
FC350

"Stred" od Husqvarny som si nechal nakoniec, nakoľko ma očaril najviac. Motocykel spája to najlepšie. Ovládateľnosť 250-tky so silou približujúcou sa k 450-tke. Motor netreba vytáčať do maxima, najlepšie sa cíti od polovice do 3/4. Perfektná ovládateľnosť bola okamžite docenená na skokoch a drážkach, kde si môže jazdec motocykel hodiť, kam chce. Motor ťahá a dáva Vám najavo, že stále má niečo v zálohe. Netreba mu toľko radiť, čo Vám ušetrí sily a dobre odladený priebeh výkonu tomu len prispieva. 
Nové motocykle od Husqvarny patria k špičke vo svete. Ich krásny dizajn, perfektne prepracované motory a rámy, doplnky v podobe gripov, trakčnej kontroly robia z týchto motoriek niečo, čo by mal každý rád vo svojej garáži. Firme WP treba ale ešte predsa niekoľko mesiacov testovaní, aby nakoniec nepokazili celkový dojem z motocykla. Ako som spomínal, s tlmičmi len treba stále pracovať a budú fungovať k Vašej spokojnosti.  
Ďakujeme spoločnosti Shop Zone 711 za perfektnú akciu, na ktorej nám aj ich piloti následne ukázali, ako sa s týmito motocyklami má jazdiť. Verím, že v Shop Zone 711 budú Husqvarny MY2017 čoskoro v predaji. 

Motocykle Husqvarna MY2017 pre countrycross.sk testoval Ivan Dudák

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 18
brembo.jpg
header.jpg
popper3.jpg
dudak.jpg
popper4.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

žiadne komentáre

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   August 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 19.08.2017
MMSR Country Cross Lehota pod Vtáčnikom
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 20.08.2017
MMSR Country Cross Lehota pod Vtáčnikom
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 27.08.2017
3.MMSR QUAD+Pohár SMF MX50+65+LADIES+MX hobby
Ješkova Ves
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky