Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Piliscsév 19.2.2017

NAJNOVŠIE VIDEO

2017 Husqvarna FE450 vers. Sherco SEF-R300i

2017 Husqvarna FE450 vers. Sherco SEF-R300i

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

TECH interview: Justin Maxwell - v čom je Husqvarna iná ako KTM?

Pridané 29.08.2016 08:48, autor kremo81, prečítané 2298x

Enduro illustrated si pohovorilo s Justinom Maxwellom, vedúcim produktového marketingu, o podobnostiach a rozdieloch medzi KTM a Husqvarnou. Mnohí si doteraz totiž myslia, že KTM a Husqvarna sú rovnaké motorky, no nie je tomu tak. Prečo teda nie je Husqvarna len "modro-bielou" KTM-kou?

FB Zdieľať článok na Facebooku

"Keď sme sa pozerali na vývoj nových modelov, inžinieri z KTM a Husqvarny pracovali spolu ako skupinka. Začali sme s rámom, základom motora a potom sa už každý pozeral na veci samostatne. Husqvarnu dávame do pozície prémiovej značky, takže FE a TE modely nájdu pár skôr s modelmi KTM Six Days. Medzi základné rozdiely patrí, že Husky majú zo série frézované okuliare, rám motora, prepínače máp. A samozrejme, najväčším rozdielom je prepákovanie. Zadný tlmič a kyvná vidlica sú tiež rozdielne, toto všetko doplníme o kompozitový rám, čo vo výsledku prinesie rozdielnu pevnosť a pocit z jazdy."
Posledné enduro modely boli veľmi podobné 2016 MX modelom. Ako je to s novými FE a TE?

"Modely 2017 sú založené tiež na novej generácii MX, ktorá bola predstavená pred rokom, ale každý komponent je prepracovaný pre enduro podmienky. Architektúra rámu je podobná, ale nové enduro motorky majú dlhší rozvor kolies, iné nastavenie tlmičov a špecifické prepákovanie. Aj rotujúce diely v motore sú upravné na enduro použitie. Piest, prevodovka, vstrekovač, mapy a výfuk sú na nových enduro modeloch úplne iné."

Ako by si porovnal jazdecké schpnosti so 17-tkovými KTM-kami?

"V skratke sú tieto motorky rovnaké aj rozdielne, no nedá sa jasne povedať, že niektorá je lepšia. Všetko záleží na osobných pocitoch. Čo sa však KTM-ky týka, myslím si, že PDS nereaguje tak dobre, ako naše prepákovanie. No na druhej strane zasa dlhší tlmič a komponenty prepákovania zvýšia celkovú hmotnosť."
Iba motocykle TE a FE majú zadný tlmič WP DCC. Aké sú jeho výhody?

"Dizajn Dual Compression Control (DCC) tlmiča zabezpečuje vyrovnaný tlak v komorách na oboch stranách piestiku. Tlmič je rovnaký, aký sme použili na MX modeloch, no s inými strunami a nastaveniami, aby sa prispôsobil endurovému prepákovaniu."

Po motorovej stránke sú nejaké rozdiely medzi Huskou a KTM?

"Naše motorky majú rozdielne airboxy a tiež sme v Husqvarne vyvinuli vlastné krivky zapaľovania pre endurá. "Sedemnástky" majú väčší otvor v airboxe, čo dodáva motoru viac vzduchu. Síce majú dve značky rovnaké motory, poskytujú však iné výkonové charakteristiky. Typické pre modely Husqvarny - poskytujú jemný a citlivý výkon."

Ktoré hlavné faktory rozhodli o tom, že TX125 sa nebude homologizovať?

"Nebolo to len o tom, aby sme sa zmestili do normy Euro4. Je to súčasť nášho biznisu prinášať riešenia na problémy a mali sme aj technológiu, ako to urobiť. Hlavný problém ale spočíva v tom, že homologizovaná 125-ka by mala patriť do kategórie A1. Podľa zákonov EÚ, žiadny výrobca nesmie poskytovať súčiastky, ktoré dovolia zákazníkovi prestavať motorku kategórie do 11kW na A1 motorku."
Aká je teda odpoveď Husqvarny na 125-ku pre enduro?

"Pre tých, ktorí chcú motorky postaviť na značky na tradičné európske enduro súťaže sú cesty, ako homologizovať TX125. Hovorili sme už s našimi dílermi vo väčšine krajín Európy a vieme poskytnúť všetky hlukové a emisné certifikáty pre prihlásenie motorky. Nesmiete ale zabudnúť, že stále tieto motorky spadajú do kategórie Euro3, takže TX125 bude možné takto prihlásiť iba do konca tohto roku."

Ako dlho potrvá, kým uvidíme dvojtaktné striekačky?

"Vstrekovanie je určite krok vpred. Je len ťažké uveriť, že ktorýkoľvek dvojtakt bude môcť splniť Euro5 normu po roku 2020 bez vstrekovania. Aj s pomocou inžinierov od KTM sme urobili už určitý progres v tomto smere. Testujeme rôzne riešenia a všetko, čo vám môžeme povedať je, že naše riešenie je úplne iné, ako ste mohli vidieť doteraz."

Nakoniec, prečo zmena z odskúšaného karburátora Keihin na Mikuni?

"Karburátory Keihin pracovali na našich dvojtaktoch veľmi dobre, no v poslednej dobe sa moc nezmenili. Vždy sa snažíme dostať to najlepšie z našich motorov a s karburátormi Mikuni sme dosiahli jemnejší nástup a kontrolu výkonu. Tiež sme zistili, že nové karburátory sú menej senzitívne na zmenu teploty a nadmorskej výšky."

Článok pôvodne vyšiel v Enduro illustrated #18, foto: husqvarna-motorcycles.com

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 7
mikuni.jpg
header.jpg
slide.jpg
tx125.jpg
huska.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

žiadne komentáre

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Marec 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 26.03.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Borský Mikuláš
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 22.04.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Skýcov
Skýcov - Košariská
cal_icon 23.04.2017
MAXXIS MMSR Country Cross Skýcov
Skýcov - Košariská
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky