Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
tech377
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Yamaha YZ450F

NAJNOVŠIE VIDEO

GoPro 5: HELMETCAM - Slovakia Motocross - Training Košútka by DECÁK 34

GoPro 5: HELMETCAM - Slovakia Motocross - Training Košútka by DECÁK 34

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Test Yamaha WR250F: Modrá je výborná

Pridané 11.12.2016 12:00, autor kremo81, prečítané 5727x

Po dlhšom čase som sa mohol opäť začať venovať svojej obľúbenej činnosti, ktorú som, priznávam, zanedbával. Keď zazvonil telefón, či sa nechcem zviezť na japonskom endurku, neváhal som ani sekundu. Snáď posledný deň v tomto roku, kedy sa dalo ešte rozumne vyšantiť na trati bol predomnou. Zvolil som mne veľmi dobre známu lokalitu v Domaniži a nezostalo mi nič iné, iba vyhnať pavúky z čižiem a zasadnúť na stroj. Celý deň som sa mohol naplno venovať japonskej kráske Yamaha WR250F, ktorá neprišla sama. Dostal som k nej na skúšku sériový výfuk, motokrosovú koncovku a tiež koncovku od Akrapovič. Toto všetko sme doplnili Yamaha Power Tunerom a ideálny povrch v Domaniži čakal na prvý kontakt.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Vykladáme stroj z dodávky a úvodný dotyk nasvedčuje, že motorka je veľmi ľahučká. Teda nielen na pohľad pôsobí, že jej chýbajú oproti konkurencií určité kilogramy. Obzerám si ju, obchytkávam, zisťujem. Testovaný model je WR250F, rok 2016, no 2017 budú úplne rovnaké, takže ďalej sa nepozastavujem. Motocykel má len 10 mth. Malý motor, ktorý je naklonený smerom dozadu je obmotaný dokola výfukovým zvodom.
Aj napriek tomu táto časť motocykla vyzerá, že je tam veľa miesta. Tým istým dojmom pôsobí aj priestor pod sedlom, kde je odkrytých niekoľko častí elektrického vedenia. Viem, prvé Vám napadlo, čo keď sa sem dostane špina. Z tohto omylu ma vyviedol Radek Bohuslav, ale aj samotné pojazdenie. Priestor ani po celom dni nejavil známky vyššieho znečistenia. Oproti rakúskej enduro konkurencii je tu pár drobností, ktoré bijú do očí.  Napríklad medzera medzi krytom motora a rámom, ďalšie samostatné káblové vedenie na predné koleso, a to len kvôli ukazovateľu rýchlosti, trošku neforemne umiestnený displej a kontrolky ... Na druhej strane ale za zmienku stoja zo série namontované kryty na zadný kotúč a brzdový strmeň, umiestnenie vzduchového filtra, krytky na ložiská kolies...
Filter máme , benzín v 7,5l nádrži máme, nahodený sériový tlmič a základné nastavenie riadiacej jednotky, poďme vybrať trať, zohriať mašinu a hlavne rozhýbať kosti. Hneď v prvom kole sme si sadli, je to jasné... Ergonómia na motocykli je fantastická, centralizovanú hmotnosť je značne cítiť, motorka sa skvele pokladá do zákrut, v hore medzi stromčekmi je obratná, živá, žiadne zápasenie. Osobne mi viac sedia motorky, ktoré pôsobia medzi nohami širšie (asi je to dané mojou výškou), motorka sa mi tak lepšie vedie v stupačkách v lese.
Takmer rovné sedlo u Yamahy potiahnuté až k riadidlám zasa dovolí zasadnúť v zákrutách a vracačkách motorku celkom dopredu, čo zlepšuje ovládateľnosť ešte viac. Tlmiče pôsobia mäkúčko, ideálne v lese, na koreňoch, kde motorka držala stopu fantasticky a nechytal som tak moju dobre známu koreňofóbiu (a že ich je v Domaniži požehnane). Pri väčších jamách síce už tak nestíhali, no na obranu motorky: dalo by sa ísť cez ne určite aj rýchlejšie.

WR-ku som vyskúšal na sériovom výfuku a nastavení, kde motor pôsobil vyrovnane, síce trošku slabšie v tiahlych zákrutách a výjazdoch, no v tejto zostave ideálny pre nedeľných hríbarov, ktorí tichým výfukom nikoho nebudú rušiť a svojou jazdou nechcú lámať rýchlostné rekordy.
Hodili sme tam motokrosový výfuk a sériové nastavenie. Motorka zostala ostrejšia, dostala novú špicu a zvuk, ťahala sa rýchlejšie za plynom a razom z nej bolo seriózne súťažné endurko. Tu na scénu prichádza kúzelník Yamaha Power Tuner. Pre tých, ktorý ho nepoznajú, tak je to malá krabička, do ktorej si viete doma nahrať až deväť palivových máp a behom 30 sekúnd ich jednoduchým postupom dostať do riadiacej jednotky motorky dokonca aj priamo na trati. Mapy obsahujú možnosti nastavenia vstrekovania paliva a zapaľovania. Za jeden deň som ich vyskúšal mnoho a keby už mám doma modro-bielu, tak Power Tuner nesmie chýbať.

Pokračujem ale ďalej, lebo s tunerom sa dá baviť veky. Na motokrosovom výfuku sme skúsili overené nastavenie na countrycross. Motorka bola rýchla na rovinkách, na ideálnom podklade vymetala zákruty krásne za plynom, v hustom lese nebola príliš agresívna, no vo výjazdoch pri plnom otočení plynu nepoznala kopec. Zdalo sa mi, že som našiel ideálnu motorku na slovenský countrycross. Dobre rozjazdený som ešte vyskúšal silnejšiu mapu, no tá už bola na môj vkus až príliš agresívna a viac ma uberala o sily, ako mi pomáhala byť rýchlejším.
Keď som si myslel, že už nemôže byť nič lepšie, nahodili sme na motocykel ešte výfuk, ktorý originál pre Yamahu vyrába Akrapovič. Ten je oproti mx výfuku tichší a motorku ešte viac zjemnil. Plynulejší chod od najnižších otáčiek až po samú špicu... V tomto bode bolo jasne rozhodnuté. Popri oranžovej záplave endúr je Yamaha veľmi schopným konkurentom. Zopár detailov, ktorým nevenujú v Japonsku až takú pozornosť ideálne nahrádza hravosť, ľahkosť a ergonómia motocykla. Toto všetko ešte podčiarkuje Power Tuner, ktorým si priamo na trati môžete meniť  motocykel na blato, technické enduro testy či rýchle motokrosové testy. 
Porovnanie Yamaha WR250F vs. Husqvarna FE250

Nie je to tak dávno, čo som mal v rukách endurové Husky (test čoskoro na webe). Na Husqvarne je cítiť vyspelosť, ktorú dostala do vienka od KTM. Tu inžinieri rozmýšľali viac „endurácky“, kedy je dôležitý aj čas v depe a každá drobnosť pri rýchlom servise hrá v prospech jazdca. Husqvarna ale na trati pôsobí menej obratnejšie a aj napriek fantastickému motoru, ktorému nechýba ani výkon ani dávkovanie, Yamahu si predsalen naladíte viac po chuti. Boli sme zvyknutí, že pruženie u Japoncov je vždy lepšie, no aj v tomto smere už vo WP zabrali a posledné Husqvarny sú minimálne porovnateľné s KYB od Yamahy. Rozhodovanie by bolo len veľmi ťažké, pretože každý stroj má niečoho viac a niečoho menej, no určite by som skúsil aj japonskú variantu. Už dávno nie je len doplnkom v kategórii, ale vážnym konkurentom.


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 18
slide.jpg
akcia3.jpg
wr2.jpg
filter.jpg
display1.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

gazdik818, 11.12.2016 20:31
Motocykel nema chybu!!! :up: :up: :up:

chlap, 12.12.2016 06:42
ja by som chcel len povedat tolko.Mal som par enduro motoriek znaciek Kawasaki gas gas husqvarna.Nakoniec som skusil ktm a hned som vedel ze inu znacku uz do buducnosti nechcem.

jojo11, 12.12.2016 08:10
chlap : Aj keď odskúšaš naozaj všetky značky, ani vtedy nemôžeš povedať že "do budúcnosti inú nechcem", pretože výrobcovia v rozpätí rokov majú vydarené aj nevydarené modely.

gazdik818, 12.12.2016 13:27
chlap: ja si myslim ze je to otom co komu sadne,tiez som mal Hondu,gas gas,husqvarnu a novu husqvarnu,a dokonca aj KTM.Yamaha je ale v mojom pripade motorka ktora mojim schopnopstaiam najviac vyhovuje ci uz to boli stare modely yamahy alebo teraz tato nova.Kto sa neodvezie,neskusi tak neuveri.A co sa tyka KTM tak velke sklamanie,mne nevyhovuje vobec a podla mojho postrehu dost nestabilna motorka,na blate som sa dokonca na nej bal jazdit-zavodit.Pri Yamahe to nemozem povedat ani zdaleka,bavi ma opet jazdenie a brodenie sa v blate.Neber to tak ze len vychvalujem,motorku som si normalne kupil u Radeka,nevedel som do coho idem a poviem ti ze nebanujem.KTM uz urcite nikdy v zivote!!!Ber to tak ze niekto je na blondinky niekto na brunety a ja som na Japonky :-)

chlap, 13.12.2016 03:46
chlapi povedal som len svoj nazor urcite kazdemu pasuje ina masina.Ale jedno viem ze KTM je urcite o par rokov dopredu oproti konkurencii.

kremo81, 13.12.2016 11:58
Len tak pre porovnanie sme s Radekom natočili (len na telefón) oba výfuky: MX aj Akrapovič. Najlepšie asi na slúchadlá :D




www.youtube.com/watch?v=T-f3ARlzbZo

mikulec, 13.12.2016 13:28
s Radekom mislíš jakože 19 810 (radeco) :D

to video by bolo asi lepšie aj doplniť o zvuk "za jazdy"

niečo taéto myslím
https://


www.youtube.com/watch?v=8E6Mr-fycGs

gadget, 15.12.2016 21:07
Nebude sa tento testovaný motocykel predavať ??
Chcem kupovať wr250f ale momentalne na inazeratoch niesu dostupne.... a kupovať funglovku :-/ :-/
Ináč pekný članok :up:

kremo81, 16.12.2016 11:24
gadget: Podľa mňa bude a možno aj je na predaj. Treba sa len ozvať Radkovi Bohuslavovi. :hacker:

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Apríl 2017   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 29.04.2017
ENDURO CUP STRED
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 29.04.2017
Motokrosové sústredenie ŠK MX SMF v Motoparku Trenčín
Trenčín - Zámostie
cal_icon 30.04.2017
Motokrosové sústredenie ŠK MX SMF v Motoparku Trenčín
Trenčín - Zámostie
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky