Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

MX Open 2018: Šenkvice

NAJNOVŠIE VIDEO

MX Open Ve¾ké Uherce 2018 - Osièka MX Team

MX Open Veľké Uherce 2018 - Osička MX Team

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
logo

Yamaha YZ 125 1992

Pridané 27.07.2006 13:31, autor Ifk0, prečítané 24814x

Po niekoľkých 1000 kilometroch na cestných moto som sa rozhodol, že to skúsim v teréne. Kúpil som Yamahu YZ 125 92/93, dostala sa ku mne cez niekoľko majiteľov, pravdepodobne zo zahraničia. Podľa stavu, v akom bola, jej asi dobré zaobchádzanie a pravidelná údržba boli veľmi vzdialené, preto nasledujúci opis bude trochu skreslený už vyššie spomenutým, nie najlepším stavom, ale aj tak dúfam dá dostatočný obraz o tom čo a ako.

FB Zdieľať článok na Facebooku



MOTOR
Dvojtaktný, vodou chladený jednovalec, objem 125 cm3 , výkon cca 40 k pri 11 000 ot/min, krútiaci moment cca 25 Nm pri 10 000 ot/min. Osvedčená koncepcia, jeden zo skorších modelov s výfukovou príverou.
V spodných otáčkach vyslovene slabý, ako na zrýchlenie, tak na silu pri výjazdoch. V niektorých momentoch ho dokonca dusí. Kto ale jazdí na 2T v spodných otáčkach? Postupný, pomerne rýchly prechod do vysokých otáčok, tam už je to niečo iné. Motor má sily až až, ide ako „utrhnutý z reťaze“ a dá sa točiť dlho dlho. Charakteristikou mi pripomína cestné superšporty. Jazdí sa s tým pomerne dobre, aj keď pri prudkých výjazdoch v neznámom teréne, resp. po hustých lesoch trochu vadí nutnosť vytáčania, naopak na crossovej trati to je nádhera.
motor
motor

PREVODOVKA
Šesťstupňová, manuálne radenie, poloautomat (alebo ako sa volá možnosť radenia bez spojky).
Rýchlosti sú odstupňované skoro ideálne, zapadajú bez problémov, povedal by som že bez spojky ľahšie ako so spojkou, hlavne hore. To ale rozhodne neplatí pre neutrál, nájsť ho si vyžaduje trpezlivosť a cvik. Takisto rozbeh nie je až taký jednoduchý, už pri radení jednotky treba mať pridaný plyn, lebo aj pri stlačenej spojke motor čiastočne zaberá a pri kopnutí jednotky z voľnobehu zdochne.


RÁM
Jednoduchý, rozdvojený (chrbticový), oceľový, na bežné aj razantnejšie jazdenie absolútne postačuje. „Dual“ to ale nie je, predsa len, novšie rámy sú pevnejšie. Prejaví sa to pri skokoch, divokých prejazdoch toboganov, zatáčok, roliet .... Na druhej strane, rozozná to iba naozaj dobrý jazdec, takže my, obyčajný smrteľníci, môžeme kľudne spávať.


PRUŽENIE
Predná teleskopická vidla, up side down, asi KAYABA, 46 mm, nastaviteľná, zdvih cca 300 mm.
Zadná vidla centrálne umiestnená, nastaviteľná, zdvih cca 320 mm.
Pruženie plne postačuje pre všetky jazdné režimy. Pomocou nastavenia sa dá plne prispôsobiť. Je dostatočne mäkké pri veľkých nerovnostiach a dostatočne tvrdé a odolné voči ponáraniu pri brzdení. Zabezpečuje bezproblémové vedenie stopy, zadná časť „neodskakuje“.


BRZDY
Vpredu je 1 kotúč priemeru cca 240 mm, a jednopiestikový strmeň (možno 2 piestikový, už si nepamätám). Vzadu to isté.
Obidve samozrejme hydraulické. Účinnosť ideálna, bezproblémový, plynulý nástup, dostatočná výdrž, ľahké ovládanie, bezpečné brzdenie za každých okolností. Treba sa to ale naučiť, vedia byť poriadne jedovaté a ukázať jazdcovi riadnu „držku“, hlavne v spojitosti predná – klzký povrch.


POHODLIE OVLÁDANIA A „CESTOVANIA“
O nejakom pohodlí ťažko hovoriť, všetko je prísne podriadené jednoznačnému cieľu, športovému nasadeniu. Ovládanie je naopak veľmi jednoduché, jazdu nerozptyľujú žiadne kontrolky, budíky, páčky, ovládače, spätné zrkadlá a podobné zbytočnosti. Napomáha tomu aj ideálna hmotnosť, cca 90 kg.

SPOTREBA, ÚDRŽBA, SERVIS

Priemerná spotreba je veľmi diskutabilná, pohybuje sa od 1 litra až po 7 litrov na hodinu jazdy. Nádrž má cca 7,5 litra.
Zo začiatku som sa bál, či mi vydrží benzín aj na dlhšie výjazdy. Pravda je ale taká, že množstvo benzínu v nádrži vydržalo dlhšie ako ja.
Údržba je veľmi častá a prácna, ale v žiadnom prípade ju netreba podceniť.
Na rozpísanie všetkého tu nie je priestor, takže len stručne to najdôležitejšie. Po každej jazde umývanie, mazanie, kontrola. Časté výmeny oleja, nastavovanie ... Aspoň raz za rok kompletná rozborka- zborka a nutné výmeny, opravy ...

CELKOVÉ HODNOTENIE

Staršia Yamaha YZ 125 je motocykel, ktorý nestojí až tak veľa, ale bohato postačuje na to, aby človek zistil či ho jazda v teréne baví. Viac sa hodí na crossové trate, resp. na jazdu po známych miestach. Je menej vhodný na „lesnú turistiku“ resp. dlhšie trasy neznámymi lesmi. Je ideálny na učenie sa, ako jazdy, tak aj údržby.
Rozhodne sa ale nedá povedať že je to motocykel iba pre začiatočníkov, v rukách dobrého jazdca dokáže naozaj veľa.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 6
detail 2.jpg
na poli.jpg
na poli 4.jpg
header.jpg
pole 3.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

admin, 27.07.2006 14:02
Určite je to lepšia voľba ako nejaké ťažké štvortaktné enduro s rovnakým rokom výroby - XT, XL, DR, KLE ;)

Ifk0, 27.07.2006 15:27
Ja rozhodne neľutujem že to bol "môj prvý bahniak".
Ale ten čo prišiel potom mi sedel viac.

jojo11, 28.07.2006 08:53
Paráda :lol: Si mój človek. Pekne popísaná motorka (ako podľa nejakej predpísanej technickej osnovy). :hacker:

pepoxt , 04.09.2006 20:55
co mas proti xt ,tom xx ja ho nahodou mam a som s nim velmi spokojny trosku tazsia ale da sa a ten vikon to nahradi tu vahu tak co ti na to ???

JuroXT, 08.11.2006 19:11
jakoze xt neni zla,ale tomXX ma pravdu je strasne tazka,pokial jazdis len tak pohodicka ziadne nahananie tak je v poho,to som aj ja hovoril ze je super,az ked som prisiel som na drahu alebo na chodnickoch v horach ,ked tam chces lamat zakruty co najlepsie tak xt urcite nie,strasne neohrabana a tazka,vykon je super ese ma nikdy nesklamala,ale takych 115kg by jej bohato stacilo,alebo ked ta privali,mne sa to uz stalo a som to nemohol postavit a to mam skoro 95kg a 187cm.

majdy, 23.11.2006 16:26
nevíte někdo kde se dá stáhnout nebo si něco přečíst o údržbě a servisu týhle motorky?
(jaké náplně a kolik ,nastavení tlumičů apod.)
dik za odpověď

Knighter, 26.11.2006 10:59
Ifk0-mohol by si prosim co najpodrobnejsie opisat tu udrzbu.Lebo v tomto este stale nemam jasno.Vies kazdy hovori nieco ine....Dakujem vopred.Inak ak nie sem, mozes my napisat aj na mail-Kurt4all@azet.sk

airwolf, 27.11.2006 22:51
caw nemas ju este mal by som zaujem ju kupit alebo nepoznas niekoho kto ma taky podobny stroj

rajce, 22.12.2006 01:46
cau airwolf mam taku istu YZetu a mozno by sme sa aj dohosli...je to taka malaaaaaa raketka ktoru ide utrrhnut ked prespojkujes... ak xces napis na rajce@centrum.sk caaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuu

airwolf, 26.12.2006 12:30
rajce
caw som ti uz napisal mail ta mi odpis?

Ifk0, 30.12.2006 09:50
Čo sa údržby týka, je to na veľmi dlhú debatu. Keby som to rozpísal aspoň trochu podrobnejšie, tak je to ešte dlhší článok ako tento. A veľmi sa mi nechce. Ideál je zohnať si servisný manuál a tam sa dočítaš všetko.

erik, 16.01.2007 18:44
he jej moja byvala motorecka
:D

neznami, 19.05.2007 15:44
da sa na tom povozit >:-) :hacker:

vlke, 19.05.2007 15:57
neznami: povozit sa da na vsetkom ... preformuluj otazku :bla:

stevkoo, 19.05.2007 19:50
po tej krasnej, zasiatej roli sa muselo dobre vizit...:) urcite to muselo dobre drzat na tej psenici alebo co to je...

PeterK, 22.05.2007 21:14
cav , prosim na kolko si dal za tu motorku?
ja by som chcel teiz taky rocnik kupit , len akosi sa mi nedari zohnat.
rad by som vedel v akych cenach sa pohubuje taka crosska , vopred dik , ak by sa ti dalo tak mi prosim napisa na mail : kulisekpeter@post.sk
dik moc zatial

zifo, 29.05.2007 10:42
no zozenies za 30000 35000 mam taku doma po kompletnej go
;)

Peterk - zifo, 19.06.2007 18:55
mohol by si mi poslat prosim ta foto ? vopred dik

pakess, 28.11.2007 22:11
kolko tieto masiny vydrzia ja chcem kupit tkm gs 1990 ale zevraj sa tam motor rozsipe po 1sezone :cry:

ja som to , 30.11.2007 10:05
To pakess - no motor ti vydrzi podla toho jak ssa o nho staras, skor by som bol presny a tvrdil by som to, ze sa tam poskodi zapalovanie, hlavne ak tam je osadene od firmy SEM sweden. ak je tam motoplat tak to vacsinou daco vydrzi. ale pravdou je ze vtedy na tom firma nebola zrovna najlepsie a mozno preto su na tom tie moto tak. takmer vsetky diely do motora co odchadzaju pasuju aj z novsich rocnikov a daju sa bezproblemov kupit...

japan, 30.11.2007 11:31
Ja len taky dotaz.... ked si kupite motorku okolo 30tis... tak do nej 20 za chvilku vrazite....

stacho, 25.02.2009 18:49
fuha.... na ten rocnik je celkom v peknom stave.... :lol: :lol: :lol: nek sluzi aspon raz tolko :bla: :bla:

lubinko147, 13.05.2013 22:59
mam presne taku istu YZtku ale ročnik 1990 a ide ako hodinky.Dal som do nej 300eur (zgeneralkoval som cely motor) a počujem od kamošov len pochvaly.Ak by niekto zhanal taku mašinku tak nech sa ozve mal by som ju na predaj. Email luboss147@azet.sk

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Október 2018   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 27.10.2018
Motocross a Quad o pohár Motosport RS
Včelinec
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky