Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

COUNTRYCROSS DOMANIŽA 2019 (2)

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Japonské MX derbi v triede 450cc

Pridané 30.08.2007 11:07, autor vlke, prečítané 11861x

Náš šport sa v posledných rokoch vyvíja neuveriteľným tempom a nové modely prinesú každým rokom niečo iné. Zmeny na motokrosových modeloch 450cc 2007 sú významné, ale nie až tak revolučné aby sa kôli nim postavil svet hore nohami. Áno uznávam, nemali sme tu KTM s elektrickým štartérom. No so štvoricou japončíkov hotových urobiť riadne ródeo sme boli pripravený preskúmať čo spôsobilo 365 dní Darwinovej teórie s tými najbrutálnejšími motokrosovými mašinami na planéte.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Keď sme pristúpili k trati po prvý krát a čakali na uvoľnenie trate, hromový rev 4-taktov nás bombardoval silnejšie ako z pod kolies odletujúca hlina a kamienky. Počet 450-tok v tom množtsve motocyklov sa nedal spočítať a počet jazdcov využívajúcich ten nekresťanský výkon bol ztrhujúci - pre dobrý dôvod. Či už si jedným z elity, miestny kápo, alebo len víkendový šmejd, neexistuje takmer žiadny dôvod aby si nemal 450F {na cenu asi v USA nemyslia}. Ak ju nemáš, tak ťa budú obiehať tí čo ju majú. V prípade, že to pre teba nič neznamená, tak pri najmenšom môžeš ignorovať všetky dobré návyky ako rýchlosť v zákrute, práca so spojkou a celková precíznosť jazdy. Jednoducho stačí pokrútiť pravým zápästím a možnosti sú nekonečné. Žiaden strach, aj my niesme úplne bez viny - presne ako ty.

V tomto teste modelov 2007 sa dozvieme, že nebolo núdze o konkurenciu medzi štyrmi Japonskými súťažiacimi: minuloročný víťaz Kawasaki KX450F, Honda CRF450R, Suzuki RM-Z450 a minuloročný neúčinkujúci Yamaha YZ450F.
voči.
voči.
Aby výfukové potrubie dostalo šancu na "zábeh", merania hlasitosti sme robili až na konci nášho testu. V snahe rozkúskovať a analyzovať komponenty všetkých motocyklov sme testovali na dvoch tratiach rôzneho terénu a rozlišnej štruktúry. Na získanie dojmov z jazdy sme začali na trati vo vysokej púšti a neskôr sme sa presunuli na trať dychtivú po výkone. V časoch jazdeckej abstinencie sme preháňali stroje cez elektronickú váhu, motorovú brzdu a merač hluku. No tabuľka empirických dát si vyžaduje aj sprievod pocitov z jazdy, ktoré sme pozbierali zo širokej škály skúsených jazdcov. Stručné informacie o jazdcoch:
Chuck Sun {čak san} - 175 cm, 86 kg, veterán/expert. Bývalý AMA šampión v triede 500cc, momentálne predajca KTM.
Alvin Zalamea {alvin calamea} - 172 cm, 68 kg, profesionálny jazdec. Byvalý testovací jazdec Yamahy a foto model, momentálne kaskadér v Hollywood-e.
Mike Horban {majk horbn} - 175 cm, 68 kg, profesionálny jazdec. Súťaží v AMA Arenacross Series.
Ian Martin {ijen martin} - 167 cm, 61 kg, pokročilý jazdec. 15-ročný stredoškolák suťažiaci na KX250F.
JC Hilderbrand {džejsí hildebren}- 180 cm, 86 kg, začiatočník. Milý spisovateľ - autor článku.
usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=4323&Page=1TU.">
usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=4323&Page=1">TU.
Po skončení meraní na brzde dostal každý s motocyklov novú sadu Pirelli Scorpion MX 454 - kôli rovnakej šanci čo sa týka obutia.

Honda CRF450R


Pri pomyslení na dnešné krosové modely Hondy prídu človeku na rozum dve veci - životnosť a hliník {to nič, v USA nevedia že sa odsťahoval do Humpolca}. Honda je originálnym tvorcom ľahkého, lesklého dvojnosníkového rámu. Hoci Kawa a Suza prakticky vyklonovali rám z CRF450R, Honda i napriek tomu zostáva na špici s vážne konkurencieschopným a obratným podvozkom a to vďaka rokom zlepšovania a vylaďovania inžiniermi v Honde.
Honda CRF450R model 2007
Honda CRF450R model 2007
"Honda vážne prešla pekný kúsok", vraví Chuck, ktorý získal narodný titul pre Hondu v triede 500cc začiatkom 80-tych rokov. "Mal som ťažkosti s tým rýchlym kormidlovaním u Hondy a zo začiatku som mal pocit, že to bude náradie pre profíka/experta. No ešte v prvých kolách som prišiel na to, že je veľmi predvídavá v smere ak ju jazdec pritlačí a natlačí svoju váhu do predu." Náš vrazstovo najväčší jazdec sa cítil ako doma, ale ostatní žokejovia testovacieho tímu si nevedeli nájsť pohodlie pretože bolo mimo ich trpazličích rozsahov {nevedel som že som trpaslík}.

Drobná váha CRF činí 103,8 kg a vďaka jej rozloženiu v pomere 50:50 (predok:zadok) je najvyváženejšia v stoji. Vynovená zadná časť rámu napomáha zasunutiu výfukového tlmiča bližšie k motoru - súčasť geniálneho plánu Hondy pre primárnu centralizáciu váhy.
"Mašina veľmi dobre zahýna do zákrut", vraví pokročilý jazdec Ian. "Je veľmi ľahké preklápať ju, ale zároveň v zákrutách drží super rovnú stopu." {asi že ju neláme a nekrúti}
S CRF-kom sa ľahko manévruje na trati a takisto ten hmotnostný rozdiel voči konkurencii je cítiteľný pri nakladaní do auta alebo pri davaní na zdvihák. Jednou z hlavných prísad motokrosového športu je nízka hmotnosť a Honda ju má pod palcom. Ďaľšou prísadou je výkon.

 katovali jednu zákrutu za druhou.
katovali jednu zákrutu za druhou.
"Nechýbalo mu nikde", vyjadruje sa Alvin ohľadom R-kového motora a jeho výkonu. "Mala dobrý spodok a keď ju raz dostaneš do stredného pásma aby si jej vyťal plný, proste vybuchne."
Tvrdo idúci motor bol postačujúci nato aby nad ním Chuck kývol hlavou. Dokonca bol motor tak silný a výkon využiteľný, že sa Chuck pustil do dlhej anekdoty o jeho starej päťstovke, Honda 2T 500cc {tuším na čo myslí :)}. Niekde medzi jeho motoopisom bol nadšenecky vztýčený palec hore pre motor, ktorý "okamžite zapôsobil s ľahkosťou ovládania a raketovým odpychom v strednom pásme, vďaka ktorému ma dostal cez a ponad skoky do svahov lepšie ako všetky ostatné stroje."
Hoci sa výsledky z motorovej brzdy neodrážali na výsledkoch v sedle, nemožno spochybniť reakcie piatich testovacích jazdcov, ktoré tvrdia že nový 41 mm karburátor Keihin a o 1 mm menšie výfukové ventily sú súčasťou lepšieho celku pre rok 2007.
Pruženie u červených bolo dosť nepoddajné ba až tvrdé. Pre pomaľších jazdcov to bolo priam týranie na drkotajúcich bubnoch a dokonca aj pri dopadoch na skokoch mu chýbala precíznosť konkurencie. No s narastajúcou rýchlosťou testovacích jazdcov pribúdali aj pozitívne komentáre. Náš 20-ročný profik, Mike, vyslovil slovami to čo sme si my ostaní taktiež mysleli.
"Podvozok bol najtuhší, ale veľmi dobrý - keď som zagresívnel", poznamenal. "Čím tvrdšie som ju tlačil, tým lepšie to fungovalo."
 CRF450R 2007
CRF450R 2007
Náš ďaľší profik, Alvin, bol rovnako optimistický ohľadom CRF-kového potenciálu - za predpokladu že jazdec dokáže s moto držať krok. "Ak by som bol vo forme a chcel by som súťažiť v národnom šampionáte, odpruženie od Hondy by som bral," tvrdí. "Vydla bola dobrá v tom, že som mal istotu pri skokoch so strmými nájazdami a cítil som sa pohodlne pri dopadoch. Akurát ma otravovali malé hrany a bubny pri brzdení."
Zakladná výbava je donáškou pre zručnejších jazdcov a odmení sa hrubému zaobchádzaniu. Takisto nieje tajomstvom, že táto masochistická mašina sa stala obľúbencom medzi netovárenskými jazdcami na profesionálnych súťažiach a to z dobrého dôvodu.

Celkové hodnotenie: 2 miesto
Víťaz v kategórii: Rám/Ovládanie, Prevodovka/Spojka/Radenie
CRF diár:
  • Najlepšie sedlo na úchop nohami
  • Oddelené olejové nádobky pre trvácnosť
  • Do zadu smerujúci palivový kohútik je na potiaž
  • Najvyššia cena 6999$

CRF450R 2007

Kawasaki KX450F


Vďaka hladkému minuloročnému víťazstvu bola Kawa ťažkým favoritom v tejto bitke motokrosových kladív. Takže očividne, hlavný cieľ bol namaľovaný na čierno-zeleno. Verzia 2006 sa určite osvedčila ako pevný základ pre firmu Kawasaki v triede "hromotĺkov", čomu svedčia aj chvály a pocty vyslúžené počas minuloročnej sezóny. A James Stewart {video tohoto jazdca sa nachádza v diskusii s názvom psychopat} sa s modelom 2007 už takisto pekne predviedol.
 Kawasaki KX450F model 2007
Kawasaki KX450F model 2007
Veľkými novinkami, kotré tu každý spomína, sú nová 5-rychlostná skriňa a motor ktorý sa s ničím neserie. Samozrejme, že jedno tesne suvisí s druhým, ale najprv začínajúc motorom, už hneď na brzde sme videli, že KX-F vyprodukuje dostatočnú dávku výkonu. Minuloročných 49 poníkov bolo síce len tretím najvyšším číslom v teste, bolo to len o kúsok menej {1.6 hp} ako u víťaznej Hondy. Tento rok sa údaj absolútne nezmenil (merané iným zariadením ak to niekoho zaujíma), ale akonáhle sme nabehli na trať tak bolo cítiť, že inžinieri od Kawi mimo sezóny podrobili stroj reštruktulizácii svalovej hmoty. Aj keď žiadne steroidy, no kreatín a vysokoproteínová diéta boli určite súčasťou rovnice.
Výkon nastupuje tvrdo už krátko po voľnobehu, hneď za malým cuknutím ako postrehlo zopár jazdcov. Za touto hranicou si to už valý do vysokých otáčok bez akýchkoľvek známok abnormálne agresívneho správania. Registruj výraz "abnormálne". Keďže celé výkonostné spektrum je agresívne a plynulé, je veľmi ťažké určiť kde sú optimálne otáčky.
"Výkon je veľmi plynulý a toto by (u mňa) vyhralo kategóriu motora. Ale keď sme jazdili na trati Glen Helen tak som si všimol, že motor bol na spodku trošku hladný po výkone," vraví Alvin. "Pár krát som sa oprel do piesočnatého valu, urval som jej v snahe dostať sa von a motor trocha pokašľával."
KX-ko síce končí pri 8300 ot/min, ale ten výlet do otáčok nieje niečo čo by ti ušlo. To čo z KX-ka robí poriadnu raketu je ten nesmierny kruťák, ktorý znova víťazí na grafoch motorovej brzdy. S hodnotou 44,7 Nm vyrážaš zo zákrut a obiehaš trať v dosť rýchlom tempe. Len jeden z našich profíkov mal pocit žeby sa zišlo niečo extra v strednom a hornom pásme.
Chuck Kawu nazval "zbraňou na tobogány" kôli srdnatému, využiteľnému motoru a stabilnému ovládaniu.
"Má kúzelný, pekný a široko rozložený výkon s ktorým sa dá pekne pohrať," tvrdí. "Suza ma lepší spodok, Yama ma lepší vrch a Honda lepší stred, ale KX-ko má pravdepodobne najplynulejší priebeh. Síce nedominuje ani v jednom z otáčkových pásiem, ale možno s ním dáš najkratší čas na kolo keď sa bude schyľovať ku koncu preteku. Ľudia stále zabúdajú, že použiteľný výkon v celom rozsahu otáčok je to čo jazdca prevedie celým pretekom s najmenšou dávkou energie a dobrým časom na kolo."
Dosť zaujímavým výsledkom bolo, že Kawa neprerazila na prvú priečku svojím hodnotením v teste v kategórii motor. Ba naopak, v tejto kategórii skončila na poslednom mieste, ale treba pripomenúť, že to bol práve motor z KX, ktorému vždy ako prvému smerovali komentáre jazdcov. To by vám malo dať predstavu aké dobré strojovne sú tie ostatné.
ko zanechalo za sebou pekný kúdeľ  prachu a takisto aj súperov. Avšak plynulejšie prepákovanie na radičke by určite nezaškodilo.
ko zanechalo za sebou pekný kúdeľ prachu a takisto aj súperov. Avšak plynulejšie prepákovanie na radičke by určite nezaškodilo.
Čo sa týka prevodovky a radenia, tam Kawa trošku stratila kôli porovnateľne stuhnutej a sekavej odozve na palci na nohe. Naneštastie, neohrabaný medzičlánok medzi jazdcom a strojom zatienil nejaké tie pozitíva prevodovky. Zlatým klincom boli pomeri jednotlivých prevodov, ktoré umožňovali motoru žmýkať výkon vo veľmi užitočnom štýle. Nová 5-tupňová prevodovka vzbudzovala obavy v rámci lenivého radenia, že ho nedokáže tolerovať tak dobre ako to dokázala tá stará 4-rychlostná skriňa. Avšak na naše príjemné prekvapenie zisťujeme, že Kawasaki dokáže ísť aj s tým kolečkom naviac po ďaľšiu zákrutu bez vynucovania si ďaľšieho radenia.
Najzávažnejšie sťažnosťi jazdcov voči Kawasaki sú, že voči konkurencii pôsobí ťažšie a väčšie, a to doslovne. Elektronická váha len potvrdila, že testovací jazdci niesu len banda nahúlených šrácov, ale že program od típkov s Kawi na zväčšenie svalovej hmoty priniesol aj nejakú tu váhu navyše. Motocykel je oproti minuloročnému modelu ťažší o 1,8 kg a oproti tohoročnej konkurencii má o 0,5 - 3,2 kg naviac. Zopár jazdcov malo tušenie, že ťažisko motorky je asi vysoko a to dodáva pocit tej hovädskosti. Sťažnosti prichádzali zväčša od vzrastovo menších a ľahších jazdcov, ktorí zápasili nielen s váhou ale aj s podmienkami v rozkroku pri sedlaní Zelenáča. S výškou sedadla 96,5 cm bola vyššia už len Yamaha (98,8cm).
"Zdá sa byť veľká - tak trochu ťažká a trochu priširoká," vysvetľuje 68-kilový Mike. No ťažší a väčší jazdci si už toľko nesťažovali na túto tému. Aj keď na oko viditeľné kilá navyše a šírka medzi kolenami sú len ťažko škodlivé hladkosti a stabilite stroja. Rám a podvozok znášali tú váhu veľmi obratne a so šarmom, takže práca na výbornú. A takisto, zatiaľ čo najlenivejší sklon prednej vydli a najväčšie množstvo zanechanej stopy - v tomto teste - napomáhajú udržať Zelenáča na vytýčenom kurze, prispievajú aj k jazdcovmu dešifrovaniu hmotnosti stroja.
"Bol veľmi pokojný a predvídateľný, takže som si so strojom mohol robiť čo sa mi len zachcelo," vraví nadšený Chuck. "Neurobil nič nezvyčajné a smery si mohol meniť jedna radosť. Navyše som rád keď sa mám kolenami čoho chytiť."
 KX450F 2007
KX450F 2007
Nový uhlíkový povlak na štýl diamantu (DLC) chráni klzáky na prednej vydle a znižuje statické trenie na čo si ani jeden jazdec nesťažoval. Vysoké skóre získava aj v kategórii štýlovosti. Hoci nebolo až tak jednoduché narvať KX-F do vnútornej koľaje ako povedzme 103,8-kilovú Hondu, nadrobila si to stabilitou pri vysokej rýchlosti a postoju inšpirujúcemu k istote. Nato aby sa ti Kawa roztancovala treba oveľa väčšiu prekážku ako u ostaných motocyklov a je schopná zvládnuť takmer všetko cez celé motokrosové spektrum {zaujímalo by ma čo zatajujú keď len "takmer" všetko}. Bohužiaľ, bohužiaľ! Sila, plynulosť a stabilita v jednom balíku niesu postačujúce na udržanie sa v tej istej lige ako na súpiske z minulého roka a je prekvapujúce kde končí v tohoročnom hodnotení.

Celkové hodnotenie: 3 miesto
Víťaz v kategórii: Brzdy
KX-F diár:
  • Ľahko nastaviteľné lanká plynovej rukoväte
  • Takmer nedosiahnuteľný sytič
  • DLC vydla je fantastická
  • Cena 6899$
KX450F 2007

Suzuki RM-Z450


Ako jediný Japonský dizajnér so 4-rýchlostnou skriňou, teda Suzuki bola vystavená podrobnej prehliadke ako čierna ovca tohoto testu. Ako každý vie, príležitostí na zaradenie päťky na motokrosovej trati je veľmi obmedzene. Dokonca aj jazdci ako Alvin, ktorí radi preháňajú prevodovku až kým sa nepotí jak otroci na galejách, prišli na chuť tejto bezproblémovej prevodovke.
Z450 model 2007
Z450 model 2007
"Prevodovka bola hladká a radenie jednoduché," priznáva si. "Zdá sa mi, že som zostal medzi dvoma rýchlosťami, trojkou a štvorkou. Len radenie medzi týmito dvoma, ale vôbec mi to neprekážalo."
V podstate nikomu nevadilo že Suza je zbraň so špecifickým účelom, ale na druhej strane ju nikto nemal dostatočne rád nato aby ju napísal na hlasovací lístok a tak v kategórii prevodovka skončila na poslednom mieste. Suzuki je takisto posledným výrobcom, ktorý ešte nemá vo svojej ponuke ostré enduro/off-road 450cc. No už čoskoro bude, a keď sa tak stane tak s najväčšou pravdepodobnosťou bude mať o rýchlostný stupeň viac. Jedna vec, ktorú firma Suzuki nebude musieť meniť pri prechode na enduro, je výfuk. RM-Z fučala lahodných 96 dB, čo je menej ako niektoré 250F-ky.
"Poznám veľa chlapcov, ktorí sa veľmi radi bláznia na púšti," zamýšľa sa obyveteľ Las Vegas, Chuck. " Štyri rýchlosti môžu byť niekedy trošku obmedzujúce, ale ja viem o čo ide výrobcom - oni chcú veľmi špecifický a súťažný motokrosový stroj. Jedna vec ale je, že 5-stupňová skriňa spraví lepší tranzit medzi prevodovými stupňami, keď si chceš len tak zabzučať v púšti."
Ďaľšie posledné miesto v kategórii bŕzd bolo silným úderom pre celkové hodnotenie RM-Z. Avšak Suza bola zdatná v natešovní jazdcov vďaka najlepšiemu spodku a jeho prenášaniu na zem cez ľahkú, medom namastenú a citlivú spojku. Aj keď údaj o HP vo vysokých otáčkach nieje nič ohurujúce, výkonostná krivka v spodnom a strednom pásme sa dá veľmi ľahko rozoznať od tých konkurenčných, jak na brzde tak aj na trati. V oblasti kruťáku Suzuki poriande dýcha na krk vedúcej Kawasaki a sprehľadom bez ohrozenia si háji druhé miesto. Ochota a svižnosť motora jazdcom dovoľovali pochovať hlboké piesočnaté tobogány a explodovať z nich štýlom namieriť a páľ. Takisto vďaka namakanému spodku poskytovala plynulú a skorú akceleráciu zo zákrut.
Klady a zápory charakteristiky motora u jednotlivých jazdcov sa líšili od - doblba otáčok, cez - monštrum v strednom pásme, až po - ruky trhajúce chrochtanie. Takže motoricky Suza každého nepotešila. Pre zmenu, v oblasti odpruženia sme sa stretli všetci na tej iste strane. Každý sa zhodol na tom, že RM-Z prevyšuje konkurenčné odpruženie a to zaslúhov "Showy pre všetko". Každý z piatich jazdcov hodnotil vydlu a tlmič osobitne a Suzuki získala prvé/druhé miesto 7-krát z 10-tich možných. 47 mm v predu a 50 mm v zadu zabezpečovali vo všetkom najlepšiu odolnosť proti dosadaniu na doraz a najpiánkovejšie pohodlie na malých zárezoch.
Z žiadny problém. Rýchle ovládanie a motor s poriadnym ťahom ťa z nej bez váhania vytiahnu.
Z žiadny problém. Rýchle ovládanie a motor s poriadnym ťahom ťa z nej bez váhania vytiahnu.
"Kôli mojej váhe bola Suzuki pre mňa lepšia. Plynulejšie držala stopu v zákrutách," vraví náš pokročilý v mušej váhe, Ian.

Na druhej strane váhového spektra u Suzuki našiel ochranu pred tiranskými traťami náš bývalý šampión v triede open, Chuck.
"Veľmi predvídateľný predok,"{už to niekde spomínal} prezentuje Chuck, "môžeš s ním veľa urobiť. Zatial čo zadok tancuje hore-dole, predok je ako prilepený."
Z450 2007
Z450 2007
Náš nováčik bol jediným komu RM-Z celkom úplne nesadla. Stlmenie útlmu kompresie vpredu a vzadu síce významne pomohlo, ale aj tak mal neustále pocit že jazdí na hrane. Väčšina z toho bola kôli agresívnej geometrii riadenia a ergonomike. Suzuki má takmer dva stupne menší sklon prednej vydli (25 stupňov) ako najlbižší Japonský konkurent, čo má u Žltých na svädomí riadenie ostré ako britva. Navyše má najmenší rázvor kolies a najnižšiu výšku sedadla čo môže objemnejším jazdcom dodávať stiesnený pocit.
Celkové hodnotenie: 4-miesto {dúfam že to nedajú čítať Rickymu :0}
Víťaz v kategórii: Pruženie
RM-Z diár:
  • Jediný motocykel s protišmykovým poťahom po stranách a nie na vrchu
  • Najťažšie sa prekopáva (ale vždy ľahko chytá)
  • Žiadne okienko na kontrolu oleja
  • Jediný stroj bez lyže na motore
  • Cena 6799$
RM-Z450 2007

Yamaha YZ450F


Pri väčšine okolností by správni chlapi ako my opovrhovali hocijakým nečestným a zákerným správaním, ale čo sa týka tohoto prípadu, v zlomyselnej Yamahe sme našli len potešenie. Čarovný klobúk YZ-F v sebe skrýva motor, ergonomiku, výfuk a odpruženie - spoločenský deviant v každom aspekte. Uchýlné je však to, ako veľmi sa nám páči toto excentrické správanie.
 Yamaha YZ450F model 2007
Yamaha YZ450F model 2007
Hoci testovací jazdci vybrali Yamahu a Kawasaki ako dvojicu s najplynulejšími priebehmi výkonou, ani jeden z nich by si nepomýlil ukrutne rozdielne charakteristiky motorov. Najväčší a najmenej skusený jazdec prehlásil Yamahu za lenivú až mŕtvu - v nízkych otáčkach, no rýchlejší piloti už nemali problém zúžitkovať výkon vo vyššých obrátkach. Načom sa zhodli všetci dojedného, ohľadom motora, je že je klamlivo rýchly.
Výrečný Chuck to znova vyslovil jednoduchými slovami. "Niekto si možno myslí, že nemá dostatočný spodok, ale v mnohých prípadoch v zákrute prináša správne množstvo výkonu v ten pravý čas a výkon narastá počas výjazdu zo zákruty. Teda si vyžaduje oveľa menej energie pri jazde," povedal nám. "YZ-F sa rada nechá vytáčať aj keď vytočenie do maxima nieje kto vie aký prídeľ výkonu."
Zatiaľ čo v prvý deň testu Yamaha nikoho nefascinovala, pár myslí už malo zmenení názor vo chvíli keď sme zatvárali palivové kohútiky na záverečnú. Traja z piatich jazdcov ohodnotili motor YZ-F-ky na prvom mieste. Taký istý počet prvenstiev získala aj v celkovom hodnoteni, žeby náhoda? Povedali by sme že nie. Motor je totiž tým o čom trieda 450-tok je. Suma sumárom, toto sú nové stroje triedy OPEN.
Nielenže má zavádzajúci motor, ale takisto si bol každý istý, že pri meraní hlučnosti bude dosahovať najnišie hodnoty. I keď jendohlasný názor od všetkých testujúcich, klamlivý dojem bol zrejme zapríčinený malinkým otvorom vo výfukovom tlmiči. O tom, ktorá z mašín je najhlučnejšia by sa dalo polemizovať celú večnosť (Kawa). Ale ako sa hovorí, že tichá voda brehy myje, takisto aj Yamaha je hlavným nominovaným pre ocenenie "tichá so smrteľnými účinkami". Ako sa ukázalo, Yamaha sa so svojimi 99 dB tesne zmestí do legálneho priestoru AMA pravidiel pre motokros a superkros. Honda a Suzuki su obe tichšie, ale noty Modrých sú veľmi odlišné od ostávajúceho tria - viacej kňučí ako breše. Kontrastný rozdiel je tam taký ako keď si porovnáme svištivé Ferrari a hrubý rev vytuneného Fordu Mustang.{po Slovensky R1 vs. TL}
 Mať plynulý spodok ešte neznamená, že to nemá dostatočné grády na vyštartovanie z ílovitého tobogánu.
Mať plynulý spodok ešte neznamená, že to nemá dostatočné grády na vyštartovanie z ílovitého tobogánu.
Po jazde na zaškatuľkovanej Honde a jej dvoch klonoch nám jazda na jedinečnej Yamahe padla osviežujúco a chutne. Veľa jazdcom {dokopy ich bolo päť} sa zdal rám YZ-F medzi kolenami najužší, čo malo na svedomí pocit ľahkosti a obratnosti vo vzduchu. Stroj preklopí váhu na hranici 105,2 kg, čo je menej ako Suzuki(106,6 kg) a Kawasaki (107 kg) ale o niečo viac ako ultra-ľahká Honda (103,8 kg). Najväčším rozdielom medzi trojicou je rozloženie ich hmotnosti.
Inžinieri spravili súladnú snahu o zníženie váhy v prednej časti a to odľahčením: okuliarov, vrchných puzdier na vydle, kolesa a brzdového kotúča. Fungovalo to pretože s plnou nádržou má Yamaha vzadu o 3,6 kg viac ako v predu - najvyšší pomer hmotnosti v zadnej časti motocykla v celom teste. Účelom bolo vyprodukovať stroj s lahším kormidlovaním, ale jazdci si takisto všimli zvýšenie vplyvu zadného kolesa pri zabáčaní. Aj keď nie každému takéto nastavenie vyhovuje, bolo veľmi vhodným pre našich rýchlejších jazdcov.
"Prvou vecou, ktorú som si u tejto motorky všimol, bolo zatáčanie do zákrut zadkom," poznamenal Alvin. "Milujem to. Na trati Comp Edge s miernym až tvrdým povrchom som mal pocit, že mi predok chce vykĺznnuť v tobogánoch alebo v ostrých vracákoch, ale na rovinkách a húpakoch to bola vážna stabilita."
Nováčikovi sa Yamaha zdala byť dlhá. V žiadnom prípade nie kôli veľkému sklonu vydli alebo o 1 cm dlhšiemu rázvoru kolies ako u konkurencie. Zdanie korení v nízkych rajdách, priestornej ergonomike a prednom blatníku, ktorý je pretiahnutý dosť do predu. Rajdy značky ProTaper zvýšili rukoväte o 8 mm oproti minulému roku, ale stále sedia jazdcovi nižšie v lone ako trojica Renthal-ov u ostaných.
Mäkké nastavenie Kayaby spôsobovalo veľmi pohodové fungovanie čo vyvovalo búrlivé hodnotenia. Ku zvýšeniu skóre došlo pri prechode na rozbitú a kosti trasúcu trať Glen Helen, kde došlo k využívaniu celého slzku vpredu aj vzadu. Z prvého dňa kde sme aj spomínali časté chodenie odpruženia na doraz, na relatívne hladkej trati s veľkými skokmi profitovali tvrdšie odpruženia Hondy a Suzuki. Avšak na trati Glen Helen, s nedostatokom nalietaných hodín, si to odpruženie Yamahy nadrobilo pri veľkých bubnoch pri brzdení. Papkanie veľkých nechutných prekážok je v čom je táto Kayaba najlepšia. Chvalabohu stále ponúka dostatočný odpor proti dorážaniu na maximum, takže jazdec sa zaoberá len s minimálnou brabračkou a viacej jazdí.
"Vážne dobre vyvážený celok," vraví Hollywoodský kaskadér, Alvin. "Ak si ako ja a nerád si príliš často meníš kliknutia, potom je toto odpruženie pre teba."
"Keď som na nej jazdil po prvý krát, myslel som si že je podvozok príliš mäkký," sumarizuje 86-kilový Chuck. "Ale keď sa trať rozbila, podvozok bol ideálny pre moju rýchlosť a myslím si ze profici sa s ním zaobídu tiež. V podstate ak nemyslíš na odpruženie a robíš viacej (na trati) a máš chuť ďalej jazdiť, tak je to dobrým indikátorom, že sa dejú dobré veci."
 YZ450F 2007
YZ450F 2007
S Yamahou sa určite deje veľa dobrých vecí keďže šikovne získala víťaznú korunku. Trvalo nám síce celý test kým sme si vyformovali pravú tvár tejto Modrej beštie, no keď sme ju už raz mali, boli sme určite potešení jej výsledkami. Yamaha dokáže nielen poslúžiť najširšej škále jazdcov, ale je aj najsvojskejšia s pomedzi Japonskej štvorky. Najvyšiu priečku získala len v jednej kategórii, ale znovu si pripomeňme že celkové prvenstvo v tomto súboji si získala nastražením pasce. O skutočnosti, že unikátny dojem a vrcholový produkt je sakramensky dobrá kombinácia, nieje nič klamlivé.
Celkové hodnotenie: 1-miesto
Víťaz v kategórii: Motor
YZ-F diár:
  • Modré plasty na prvý pohľad vyzerajú vyziabnuto
  • Žiadne okienko na kontrolu oleja
  • Veľkosti šrób a matiek boli štandarizované pre ľahšiu údržbu
  • Voliteľné plasty v bielom dávajú trochu rozmanitosti
  • Cena 6999$ (7099$ v bielom)
YZ450F 2007

Verdikt


Tak ako vždy, motocykle sme podrobili hŕstke individuálnych testov, ale ešte predtým ako sme preložili nohu cez sedadlo sme vedeli, že proces rozhodovania dnešných kupcov motocyklov je silne ovplyvňovaný osobnými preferenciami, obľúbenou farbou a znalosťami so značkou. Naši testovací jazdci to len potvrdili svojimi rôznorodými názormi a tak vidíme ako blízko k sebe majú tieto motocykle. Čo sa týka celkového prevedenia, áno tieto stroje sú si veľmi blízke, ale stále ostávame prekvapení ako odlišne nám ukázali svoje povahy.

Špecialista na veľkú kubatúru, Chuck, to povedal v jednoduchosti keď vyslovil "Oni sú všetky dobré. Myslel som si, že budú mať k sebe blízko pretože motocykle sa takpovediac zformovali do jednej a tej istej, ale každá z nich má svoju vlastnú povahu, čo si ja veľmi cením. Bol som vážne potešený, keď som zistil že to nieje všetko homogénne."

Všetci jazdci súhlasia, že rozdiely medzi motocyklami len zlepšujú trh pre kupujúcich, a že hociktorá z týchto mašín môže byť tvojou ďaľšou v triede open. Každý s motocyklov bol víťazom aspoň jednej kategórie a štastím pre vás je, že to nebudete mať až také ťažké z ich obstaraním ako sme to mali my. Váš najbližší predajca po vás bude chcieť len akontáciu, a možno ani len to. {možno Američanov nemajú vo svete radi a nezdravo sa zdravujú, ale tie ich ceny a ich platy by si s nimi asi každý z nás rád vymenil aj za takúto cenu :) }

Tvojim najväčším problémom bude usadiť si myseľ len na jednu z nich - nieje veľmi rozhodné vedieť ktoré z modelov 2007 nechceš, ale ten jeden ktorý chceš najviac.
A tu sú Kompletné výsledky hodnotenia.
Na záver ešte vo veľmi skrátenom formáte:
Je oveľa jednoduchšie kritizovať stroj ak ti nepratí a na druhej strane je ťažké stáť si za svojimi slovami ak by si mal za stroj vyríhať svoje vlastné prašule. Možno to fakt celé je len o tej najobľúbenejšej farbe.

Alvin Zalamea - 5`8"/150 lbs/Pro
Rozhodovanie medzi Hondou a Yamahou. Honda, pretože sa s ňou dá ísť hneď závodiť a ísť tvrdo, ale aj keď medzi profíkmi vydrží tak jednu sezónu. No keďže teraz nemám peniaze ani čas na jazdenie, vyberám si Yamahu - nemusím byť totálne fit a predsa si jazdu s ňou užijem a úsmev od ucha k uchu.

Mike Horban - 5`9"/150 lbs/Pro
Keďže poznám típkov z Yamahy, nejaká tá zľava by mi určite neuškodila. Ale musel by som ísť po bielych plastoch, tie modré sú hneď na sračky.

Chuck Sun - 5`9"/190 lbs/Vet Expert
Suzuki, ale odpruženie by som si dal nastaviť na mieru a hlavne pritvrdiť. A ešte nejaké kozmetické úpravy ohľadom riadítok, dvojitého továrenského výfuku FMF a sprevodovania na rýchlosť, keďže ma nehorázny spodok.

Ian Martin - 5`6"/135 lbs/Intermediate
Yamaha lebo: dobré brzdí, super sa spojkuje a plynulý, rukynaťahujúci výkon od otáčok až do max. A keďže som krpatý, tak mi tie nízke rajdy prídu vhod.

JC Hilderbrand - 5`11"/190 lbs/Novice
Zelené za zelené (Kawasaki) lebo mi učarovala jej 5-stupňová skriňa a ja si sem tam rád vyjdem aj mimo motokrosovej trate. Takisto som fanúšik strojov, ktoré produkujú použiteľný výkon a Kawa ho vypľuje hocikde a hocikedy.

zdroj: www.motorcycleusa.com

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 57
yzf11.jpg
crf10.jpg
kxf12.jpg
kxf3.jpg
crf2.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

barny, 30.08.2007 12:20
...fuu ozaj huste....ak ta mozem poprosit skus tham hodit aj 250 4t clanok ak sa ti bude ciet ;)

KXF, 30.08.2007 12:41
Aj ja by som prosil KX 250 F

KXF, 30.08.2007 12:42
Fakt dobrý članok

villopoto, 30.08.2007 13:26
anj ja cem 250

DV12, 30.08.2007 14:16
2 stroke forever

kanec, 30.08.2007 14:20
pls neviete mi niekto poradit kolko oleja ide do prednych tlmicov KTM 125 SX 2007??

admin, 30.08.2007 15:43
kanec: ja som patral kolko ide do SXF250 2007, myslim ze je tam rovnaka vidla, ide tam 385 ml.

kanec, 30.08.2007 16:55
tomXX:ja som volal kubovi bo teras to menim on mi povedal ze tam idu dve naplne 6 deci a 3 deci tak co teras?:D

ktm - fan, 30.08.2007 17:04
2 kanec

V manualy je presne napisane. Prizasunuteh vidly tusim 13-14 cm hladina.

Docent_KM, 30.08.2007 18:42
KXF:luki,mas pravdu je to vazne dobry clanok :bla:

enslow, 30.08.2007 21:10
chlapi kliknite si na stranku znacky tych tlmicov..mali by tam byt navody...
japonske predky maju navody na nete...aj kolko oleja tam ide

miso-ohen, 30.08.2007 21:37
super članok...pochvala autorovi....len očuj borec...ak sa da tak tam šupni dačo take o 250 4t...bo toto je fakt good...len skôr by som tie 250-tky kukoll...tak cikulov vpred :skull: :skull: :skull:

poler, 30.08.2007 22:37
Super, článok, žiadna mašina tu nie je ospevovaná do nebies, tak to má na takýchto hodnoteniach byť. Je to každého subjektívny názor. Tak je to ns kupcovi aký si urobí záver. Ešte raz opakujem super článok.

Docent_KM, 31.08.2007 13:49
vlke: pls odkial si to ztiahol?
ked budes mat este cas tak stiahni 250 4T a mohol by si aj 125ky :hacker: :hacker: :hacker:

199travis199, 31.08.2007 15:09
vynikajuci clanok. 4T uz boli tak teraz nejake 2T :hacker:

majooo, 31.08.2007 18:46
ako je to z novou Cr-F ze zu nema problemi s ventilmy? Volako sa mi to zacina lubit :-O

Docent_KM, 31.08.2007 18:54
majooo-Honda je najveci brutus a ze sa to vela kazi,,HOVORIL TEN DEDKO CO V PEZINKU STELUJE MOTORKY

lopsonn, 31.08.2007 20:46
"ten dedko co v pezinku steluje motorky" ma skusenosti tolko ze by si ich ani neuniesol a na kopci by ti ako jazdou ako skusenostami natrhol rit!!!!!tak nerozpravaj haluzeeeee. :~

oxtar, 01.09.2007 02:04
YAMAHA :)) :lol:

vlke, 01.09.2007 19:15
250-kari: precitane to mam pod 20 min, ale preklad je celodenna sobotna sichta ... a terazky sa nieje moc casu po vikendoch. Mozno neskor ked sa podari tak :hacker: ...

Docent_KM: zdroj je uvedeny na konci clanku (AKO VZDY), uz zase neksite aby som za vas aj rozmyslal ludia :bla:

2T:Ak nieco bude pristupne a schopne, a bude na to cas, tak nieco poriesime ;)

kxbibo, 04.09.2007 14:41
perfektný článok, tomu hovorím test ;)

PoWeR, 22.09.2007 01:15
2 docent_km kamos nemas pravdu, HONDA ma naj "TOP" material postav si vedla seba SUZU a HONDU a dobre sa kukaj su tam riadne rozdiely v kvalite :lol:

Jando, 05.10.2007 08:36
super článok, yamaha je naj.

2222, 26.12.2007 20:34
ne honda

modelar7, 03.07.2008 20:18
kawasaki is best :lol:

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 28.09.2019
Countrycross o pohár starostu obce Oravská Lesná
Oravská Lesná
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky