Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

YAMAHA MX Protour 2019

YAMAHA MX Protour 2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk

logo

Prvý pohľad: 2008 Suzuki RM-Z 450

Pridané 31.10.2007 00:07, autor pies, prečítané 18034x

Celkom zaujímavé čítanie. Takže, kto máte zálusk na novú RM-Z 450 nenechajte si to ujsť. Niečo som možno nepreložil úplne správne, takže odkaz na originál prikladám na konci. A hlavne píšte názory... Dúfam, že Suzuki čoskoro spraví na Slovensku testovačku.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Firma Suzuki predstavila na výstave The Mirage v Las Vegas modely pre rok 2008 a ako sa očakávalo, RM-Z 450 bola vybavená ako prvý sériový MX bike s elektronickým vstrekovaním paliva. Suzuki už má bohaté skúsenosti s takýmto vstrekovaním z cesťáku GSXR a zo štvorkolky LT-R, takže uplatnili svoje skúsenosti aj v konštrukcii tohto motocykla.
....
....
Takže, čo je zaujímavé na vstrekovaní paliva a čo to pre vás znamená? Jednoduchosť. Nevyžaduje sa nijaké nastavovanie vstrekovania. Automaticky sa nastavuje vzhľadom na teplotu a nadmorskú výšku. Vyžaduje, ale nastavenie pre vlhkosť vzduchu a úpravy pre špeciálny terén ako napr. piesková trať. Pre tento prípad je plánovaný racing kit, ktorý bude vyrábať firma Yoshimura. Bude dostupný na trhu náhradných dielov ako „Yoshimura's Cherry Bomb“ (Čerešňová bomba od Yoshimuri), ktorý umožní jednoduché nastavenie podmienok pre špecifickú trať.
Nádrž
Nádrž
Aby sme odpovedali na najčastejšie otázky, ktoré padli: áno, nádrž ostane hliníková aj pre sériovú výrobu. Keď je moto naštartovaná, nádrž sa správa ako pretlaková a palivové čerpadlo od KEIHIN je špeciálne navrhnuté pre podmienky a terén špecifický pre motokros. Je umiestnené v spodnej časti nádrže a v prípade údržby sa dá vyberať. Pretože palivo nebude tiecť kým je motorka „off“, odvzdušňovací kohútik nie je potrebný a nebol ním vybavený ani testovaný motocykel.
Palivové čerpadlo
Palivové čerpadlo
Moto nevyžaduje pre vstrekovanie nijakú batériu. Využíva jednofázový štartovací systém....pokiaľ bike nebol používaný nejakú dobu, prvé kopnutie nabije kondenzátor a druhé má dostatočný náboj potrebný na naštartovanie moto. Keď práve jazdíte a dali ste si pauzu („alebo vás vyrúbalo v zákrute J“), kondenzátor je stále nabitý a podlľa „gangu“ zo Suzuki, mala by chytiť na prvý kop.
V akcii..
V akcii..
Ešte prikladám hlavné črty 2008-ky:

Novinky
  • Páčka teplého štartu je premiestnená na pravú stranu riadidiel pre lepšiu manipuláciu, keď treba stláčať spojku.
  • Inšpirované z pretekov: "wave-rotors" (zeby ventilátory?, alebo tým myslia vodnú pumpu?) poskytujú lepší chladiaci výkon a zlepšené odvádzanie špiny v zhoršených podmienkach (tomuto som celkom nerozumel co tým myslia)
  • Priľnavejšie sedadlo bolo tentoraz zlepšené pridaním vyčnievajúceho križovaného vzoru na povrchu, čo poskytuje dodatočný grip.
Nový motor
  • Elektronické vstrekovanie ponúka lepšiu „valivú“ silu a zlepšenie spodnej až strednej škály otáčok. KEIHIN – plynová rukoväť bola špeciálne navrhnutá pre motokros. Palivo je dodávané interným palivovým čerpadlom a je to „bez“-batériový systém.
  • 5-rýchlostná prevodovka robí RM-Z ešte všestrannejšou pre rôzne terény a predstavuje nový radiaci mechanizmus
  • Uhol nasávania a časovanie vačky sú prepracované a majú za následok zníženie odporu sania a zvýšenú efektivitu práce. Sacia komora a časovanie vačky sú navrhnuté na regulovanie výfukových impulzov pre maximálny výkon motora.
  • Zotrvačník bol upravený pre pokojnejší chod motora a zlepšuje celkový pocit akcelerácie.
  • Airbox bol navrhnutý ako samostatná jednotka, ktorá je utesnená vekom na zabránenie presakovania vzduchu a zlepšuje celkovú efektivitu sania.
  • Palivové čerpadlo KEIHIN vnútri nádrže poskytuje stabilnú dodávku paliva pre správny chod vstrekovania.
  • Bola prerobená spaľovacia komora pre zlepšenie výkonu a zlepšená odozva v nízkych a stredných otáčkach. Tenšie, šikmé „vodítka“ sacích a výfukových ventilov so zvýšeným rozprášením paliva zlepšujú miešanie vzduch/benzín a rýchlejšie „rozloženie“ horenia pri zapaľovaní paliva
  • Systém polosuchej olejovej skrine je vybavený samostatnou olejovou komorou pre prevodovku a kľukový hriadeľ, kde prevodovka slúži ako olejová vaňa, umožňujúca umiestnenie kľukovky, zmenšenie výšky motora a zníženie ťažiska
  • Bezbatériový vstrekovací systém predstavujúci jednofázový „všetkonabíjací“ celok, ktorému magneto dodáva všetku potrebnú energiu
  • 18-pinové magneto sníma pozíciu kľukového hriadeľa, rotačnú rýchlosť a takt, ktoré sa dodávajú do elektronickej jednotky pre výpočet optimálneho vstreku a časovania
Zadný disk
Zadný disk
Nový podvozok
  • Nový rám je ľahší a má zlepšenú pevnostnú rovnováhu pre neuveriteľne pružné ovládanie a neprekonateľný výkon na nerovnostiach
  • Štíhly posed zlepšuje možnosti pre jazdca ešte lepšie prevziať kontrolu nad strojom
  • Predné “kazetové“ tlmiče Showa majú plne nastaviteľnú reakciu, kompresiu a prepätie, majú zredukovanú hmotnosť a zlepšenú absorpciu nárazov
  • Zadný tlmič Showa má nový design a modifikovanú vnútornú štruktúru pre lepší pocit kontroly a zvýšenú odolnosť proti dorazom
  • Prerobené kyvné rameno má zníženú hrúbku stien na redukovanie hmotnosti a zlepšený výkon „plávania“ cez nerovnosti
  • Tvar prednej tabuľky napomáha vzduchu pre prúdenie do chladiča a zlepšuje výkon chladenia
  • Predný blatník s tvarom zahnutým nadol efektívne vedie vzduch na prednú tabuľku a tým zlepšuje chladenie.
A pre tých čo chcú originál:

http://www.vitalmx.com/features/First-Look-2008-Suzuki-RM-Z-Models,1554

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 5
reardisc.jpg
rmz450.jpg
header.jpg
tankbottom.jpg
08rmz450.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

.vlke., 31.10.2007 01:17
pies: Som rad ze sa takychto aktivit chytil aj niekto iny, len tak dalej ... este chalanom preloz ten test 250-tok modelov 2007 a budes riadny kanec B-)


PS1: \"wave-rotors\" su vlnkovane brzdne kotuce, vid obrazok
PS2: URL na konci je nefunkcna

hato, 31.10.2007 07:41
paradne pocitanie pri ranajsej kavicke ;)
pies - dikes :)

pribo88, 31.10.2007 09:02
dobre...

PoWeR, 31.10.2007 09:37
Ale nepisu ci tie kotuce su 260 alebo 270mm /predok/

PoWeR, 31.10.2007 09:38
ked kliknes na link treba z konca zmazat %3Cbr%3E potom to ide

admin, 31.10.2007 10:22
Linku na konci clanku som opravil - moja chyba :hacker:

majooo, 31.10.2007 11:41
to je ina raketa :-O Suza4evrer

madMX, 31.10.2007 21:40
no na to ze Zuzi su vzdy najlacnejsie by som sa aj dal presvedcit....moze byt.

bedna, 06.11.2007 09:02
kurwa to bude pařaaak

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Február 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 28.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 28.03.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 29.03.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky