Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Endurá GAS GAS 2008 – krátke testy

Pridané 22.02.2008 06:00, autor emil, prečítané 29261x

Bolo to iba deväť mesiacov, čo sa T+MX prehupol cez hodnotenia 2007 Gas Gas enduro strojov v Nantmawr Quarry na našom každoročnom teste Gerónskeho výrobcu množstva strojov, z ktorého sme odišli veľmi očarení s hodnotením, môžete si to pamätať, ale počas tohto obdobia v Gas Gas R&D oddelení nespali, aby sa ukázali v 2008 s veľkými zmenami v modeloch.

FB Zdieľať článok na Facebooku

EC125

Potom španielsky tím šiel do prace vo veľkej miere na ráme stroja, venovalo sa opäť hlavne vynovovaniu a vylepšovaniu estetického hodnotenia, ale predovšetkým sa sústredilo na oblasť motora zo skupiny 2008 EC dvojtaktné a FSR450 štvortaktné modely, všetky zamerane na udržanie Gas Gas strojov na vrchole Enduro rebríčka.

Štvortakt je budúcnosť a v konečnom dôsledku, často podceňovaný FSR450 prichádza v 2008 virtuálne ako úplne novy motocykel. Palivo vstrekujúca tryska mala v minulosti povesť trochu ťažkého, slabšieho článku. To už neplatí. Uvedomením si potreby vedúcej k špičke vo svojich triedach, Gas Gas odhodil všetko na FSR a hra rolu v novom rámci, ktorý redukuje celkovú Váhu o 1kg a zvyšuje tuhosť o 18% na ráme. Na vrchole tohto, motocykel získava novo navrhnutý valec a hlavu a novy vačkový hriadeľ, všetky zamerane na zlepšenie výkonu a dlhodobej trvácnosti motora. K tomuto je pridaná posilnená spojková jednotka, elektronicky palivo -vstrekujúci systém beží teraz kompletne bez baterky, kompletne novy káblový systém a o 12% väčšia nádrž. Sedadlo je taktiež vyššie a o 28 mm širšie, ako je to na všetkých modeloch roku 2008, a nove digitálne rýchlostné jednotky, nove svetlo, ochrana rúk a predný blatník dizajnovo dokončujú výzor bajku a dávajú mu agresívnejší výzor.

Nechceme zamietnuť jadro dvojtaktového trhu, Gas Gas investoval značný čas do stvortaktných EC modelov so značnou pozornosťou venovanou menšej kapacite modelov EC125 a EC200. Všetky štyri motorky, získali nove svetlo, predný blatník ochranu rúk, rýchlostnú páku a sedadlo, kým novo navrhnute výfukové kolená taktiež profitujú spolu s novým zotrvačníkom na zlepšenú spoľahlivosť, ale sú to najmä dva /TIDDLERY/???, ktoré získavajú všetku pozornosť v oblasti motora. Aby EC125 zostal konkurencieschopný v triede obsahujúcej niektoré výnimočné 125cc stroje, vybavili ho novým valcom, navrhnutým na produkovanie zvýšeného konečného výkonu a spoľahlivosti, kým jeho trochu väčší brat EC200 získava novu hlavu valca.

So všetkými týmito zmenami spravenými pre Gas Gas hodnotenie 2008, T+MX potreboval skúseného testovacieho jazdca posledných modelov EC, ktorý by predviedol všetky vylepšenia strojov 2008 v dobrom svetle. Krok vpred s pravidelným T+MX News Enduro bol testovací jazdec Carl Tiley, muž, ktorý jazdil T+MX Gas Gas test posledných par rokov a určíte vie vychytávky ako posunúť motorky k ich limitom. Stretli sme sa s Tileym a Gas Gas UK Johnom Shirtom Jr. vo WOR Events venue Tyn Twyll Wood, blízo Llanfyllin, aby sme nechali mašiny isť svojim tempom, kde idú veci trochu inak. Nielenže Tiley dal motorke zabrať, ale rovnako sme ho stopli, aby sme videli, či sa jeho dojmy odrazia aj v čaše kôl. Spravil nám to zaujímavý deň.

Parametre

ModelEC 125cc (2008)
Zdvihový objem124 cc
Typdvoudobý, rozvod membránami V-Force a výfukovou přívěrou
Počet válcůjeden
Chlazeníkapalinové
Vrtání a zdvih54×54,5 mm
Výkon36,8 k při 10.500 1/min
Kroutící moment26 Nm při 10.000 1/min
KarburátorKeihin PWK 38 mm
ZapalováníKokusan Digital CDI
Spojka hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni
Převodovkašestistupňová
Startovánípedálem
Typ rámu deltabox z trubek obdélníkovéko profilu, kyvná vidlice hliníková
Přední vidliceUpside-down Marzzochi 45 mm, zdvih 295 mm
Zadní tlumičplně seříditelný Sachs uchycen na vahadla, zdvih 310 mm
Přední brzda kotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 260 mm
Zadní brzdakotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 220 mm
Kola D.I.D ráfky typu U 21"/18" s pneumatikami Michelin
Rozvor kol1460 mm
Výška sedla945 mm
Hmotnost92 kg
Palivová nádržplastová na 9,5 litru

EC200

Tento malý bajk robí dobrý dojem a novy valec spravil citeľné zlepšenie celkovému výkonu, špeciálne na vrchu. Je to stále motorka s malým krútiacim momentom, preto treba motor držať v otáčkach, no v skutočnosti je rovnako dobrý ako ktorýkoľvek 125cc enduro motocykel, na ktorom som jazdil, ale najväčšia sranda je, keď sa jazdi od polky hore, keď dodávka sily skutočne vystrelí. Nemyslím, že hocijaká 125tka na trhu to vytiahne tak vysoko ako EC125. S dostavaním bajku do tretej prevodovej rýchlosti naotvorenej trochu ohnivej ceste a bol som prekvapený, ako dlho motorka vydržala držať motor na rovnakých otáčkach. Odozva na pootočenie plynovej rukoväte je čistá a okamžitáa každou minútou som si myslel, že to spadne, ale nestalo sa tak. Tentom otocykel žije, tak sa nebojte túrovať ho alebo meniť rýchlosť priskoro, pretože bude pokračovať v otáčkach a čím tvrdšie na ňom jazdíte, tým lepšie sa cíti. Prehoďte rýchlosť neskôr, držte plyn a plynule raďte a tento bajk vás odmení. Moja jediná sťažnosť je, že v určitých momentoch keď musíte prudko šliapnuť na brzdy, štandartná 48- zubová rozeta je veľmi malá a vy musíte použiť spojku trochu viac ako by som povedal, aby ste dokázali udržať motor v otáčkach. S 50 alebo 51 zubovou rozetou by motocykel zvládol tento kúsok ľahšie a ak mam byt úprimný, nemyslím si, že vrchol by tým výrazne utrpel.


Teraz trochu na tému spojky, pracovala cely deň vynikajúco, ako by ste v dnešných dňoch čakali, rovnako ako prevodovka, aj napriek tomu som musel neutrál trochu hľadať. Toto by som doslova pripísal nezabehnutému bajku. Na tému podvozku a jazdných vlastnosti, čo poviem, budem opakovať na každom bajku v skupine. Podvozok, pruženie a brzdy súvšetky fantastické. Stále je toho veľa čo povedať o kvalite riadenia oceľového rámu a prekvapivo vám to podvozok dáva pocítiť cez pneumatiky, čo vám dovoľuje. Dostať z nich čo najviac a môžete bajk nechať padnúť zo zovretia kolien bez toho, aby ste sa balí, že sa to všetko vráti spať. Jazdne vlastnosti sú veľmi pružné a bajk drží perfektne stopu. Predne a zadne tlmiče zoberú všetko, čo je na ne hodené a brzdy sa správajú veľmi dobre pokiaľ ich nezamknete.

Toto je nepochybne dobrý malý bajk pre hobíkov, ale nie som si istý, či som ja ten typ jazdca, na ktorého je zameraný. Môj štýl jazdenia a úroveň na ktorej jazdím, znamená, že motocykel je takmer cely čas pripevnený ku zemi, a kým je bajk pôsobivo silnejší ako 125-ka, nie je to spôsob, ako jazdiť na Bajku, keď z neho chceme dostať to najlepšie. Na priemernú rýchlosť, priemerného jazda, je to akurát, poskytujúc rovnováhu medzi použiteľným krútiacim momentom 250tky a voľným túrovaním ľahko kontrolovateľného vrchu 125tky. Je to pekné a hladké od spodku, ale neodtrhne vám ramena, keď pridáte. Takže to pristane hlavne nenáročným jazdcom. Všetko ostatné je rovnaké: brzdy, podvozok, pruženie. Trochu viac vrčí pri pridávaní, našťastie nie je to žena.

Parametre
ModelEC 200cc (2008)
Zdvihový objem199,4 cc
Typdvoudobý, rozvod membránami V-Force a výfukovou přívěrou
Počet válcůjeden
Chlazeníkapalinové
Vrtání a zdvih62,5×65 mm
Výkon38 k při 9.000 1/min
Kroutící moment36 Nm při 7.850 1/min
KarburátorKeihin PWK 38 mm
ZapalováníKokusan Digital CDI
Spojka hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni
Převodovkašestistupňová
Startovánípedálem
Typ rámu deltabox z trubek obdélníkovéko profilu, kyvná vidlice hliníková
Přední vidliceUpside-down Marzzochi 45 mm, zdvih 295 mm
Zadní tlumičplně seříditelný Sachs uchycen na vahadla, zdvih 310 mm
Přední brzda kotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 260 mm
Zadní brzdakotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 220 mm
Kola D.I.D ráfky typu U 21"/18" s pneumatikami Michelin
Rozvor kol1476 mm
Výška sedla945 mm
Hmotnost95 kg
Palivová nádržplastová na 9,5 litru

EC250

A tu ideme. Keď skočíte z dvoch predchádzajúcich motoriek rovno na tento, okamžite ste v pozore z jeho absolútnej sily a potom ihneď pochopíte, prečo je tento bajk taký populárny v predaji u všetkých jazdcov. Tento bajk by pravdepodobne bol ako doma na teste MX, ale rovnako sa tvári výnimočné dobre v lesoch a ľahko sa riadi.

250tka miluje túrovanie, a jeden by naozaj najradšej iba to robil, ale rovnako plynulý je aj pri priebehu výkonu a je neuveriteľné poddajný. Takže, jeho sila je takmer v celom rozsahu otáčok a agresívne jazdenie a sledovanie stopy príde úplne prirodzene a pre jazdcov na vyšších leveloch je toto požehnanie.

Týmto nechcem povedať, že by s týmto bajkom hobíci bojovali, pretože je to rovnako znalec v ťahaní vyšších rýchlostí a šetrení motora zároveň, ktoré je tiež očividne dobra vec v rýchlom jazdení. Skutočné robí všetko veľmi dobre, čo sa týka motorového oddelenia a neváhal by som povedať, že EC250 je jeden z najlepších enduro motorov.

S extra ťahom a rýchlosťou motora môžete vlastne ohodnotiť ako sú dobre podvozok a pruženie naladené. Rám je veľmi, veľmi odpúšťajúci, najmä pokiaľ ide o veľmi skalnatý, rozpukaný terén, na ktorom sme jazdili a vy dostanete super odozvu cez pneumatiky a rám vo všetkých sekciách, čo zvyšuje dôveru. Ani raz som nemal pocit, že by som nevedel, čo bajk chce urobiť. Toto je samozrejme výsledok ostrého zaobchádzania a dobrej stability v rýchlosti, pruženie je nadstavene veľmi dobre pre enduro jazdenie.

Na záver, EC250tka je celkovo nádherná enduro mašina. Jej motor je báječný, podvozok je úžasný a bolo mi potešením sa s nim pohrať.

Parametre
ModelEC 250cc (2008)
Zdvihový objem249,3 cc
Typdvoudobý, rozvod membránami V-Force a výfukovou přívěrou
Počet válcůjeden
Chlazeníkapalinové
Vrtání a zdvih66,4×72 mm
Výkon49,84 k při 8.699 1/min
Kroutící moment47 Nm při 7.628 1/min
KarburátorKeihin PWK 38 mm
ZapalováníKokusan Digital CDI
Spojka hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni
Převodovkašestistupňová
Startovánípedálem
Typ rámu deltabox z trubek obdélníkovéko profilu, kyvná vidlice hliníková
Přední vidliceUpside-down Marzzochi 45 mm, zdvih 295 mm
Zadní tlumičplně seříditelný Sachs uchycen na vahadla, zdvih 310 mm
Přední brzda kotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 260 mm
Zadní brzdakotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 220 mm
Kola D.I.D ráfky typu U 21"/18" s pneumatikami Michelin
Rozvor kol1476 mm
Výška sedla945 mm
Hmotnost97 kg
Palivová nádržplastová na 9,5 litru

EC300


EC300ka je veľmi podobná mašina ako 250tka, ale rev a zvuk plus 50cc je skutočné počuť. Všade to má sily naviac a výborne ťahá, keď ho dostanete do varu a ja som si veľmi rýchlo uvedomujem rozdiel medzi rýchlosťami. EC300 je skutočne trochu silnejšia a aj zákruty mi rýchlejšie ubiehali. Je pravda, že som mal zopár blízkych stretnutí, konkrétne na jednom pravotočivom strmom brehu bez vybehnutia. Po povedaní tohto, milujem tento motor, myslím, že by to mohlo byt v enduro mašine nebo! Pekný zvuk, ide do otáčok a je neuveriteľne rýchly, môžem chcieť niečo viac?

Povedal som skôr, že sa budem opakovať a opäť raz bajk bol veľmi dobre nastavený a spracovaný podbne ako EC250tka, aj napriek tomu nie je ľahké vystatovať sa nim, potrebuje aj jazdca ktorý ho vie využiť. Pruženie
a brzdy sú veľmi pôsobivé a moje blízke stretnutie spravili dobrý test.

Parametre
ModelEC 300cc (2008)
Zdvihový objem297 cc
Typdvoudobý, rozvod membránami V-Force a výfukovou přívěrou
Počet válcůjeden
Chlazeníkapalinové
Vrtání a zdvih72×72 mm
Výkon50,6 k při 7.340 1/min
Kroutící moment50 Nm při 6.890 1/min
KarburátorKeihin PWK 38 mm
ZapalováníKokusan Digital CDI
Spojka hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni
Převodovkašestistupňová
Startovánípedálem
Typ rámu deltabox z trubek obdélníkovéko profilu, kyvná vidlice hliníková
Přední vidliceUpside-down Marzzochi 45 mm, zdvih 295 mm
Zadní tlumičplně seříditelný Sachs uchycen na vahadla, zdvih 310 mm
Přední brzda kotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 260 mm
Zadní brzdakotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 220 mm
Kola D.I.D ráfky typu U 21"/18" s pneumatikami Michelin
Rozvor kol1476 mm
Výška sedla945 mm
Hmotnost98 kg
Palivová nádržplastová na 9,5 litru

FSR450

Nuž, čo môžem povedať? Gas Gas totálne zmenili tento motocykel z obyčajného kusu na čistokrvného závodníka. Rozdiel je úžasný. Motor je oveľa lepší, podvozok a jazdne vlastnosti sú značné vylepšené a cela výbava pridáva veľkej štvortaktovkej enduro mašine na zaujímavosti.

Je spravodlivé povedať, že testovacia stopa zvýhodnila tento veľký silný štvortakt, ale aj tak sa mi páčila jazda na ňom. Nemusí padnúť každému, ale štvortaktoví fanúšikovia by sa naň mali pozrieť! Podvozok je úplne odlišný od starého FSR a teraz sa bajk správa veľmi dobre a svižne počas jazdy, dokonca aj počas stúpania na strmé kopce pokryte sypkými, bridličnatými kameňmi a bola to veľmi stabilná jazda vo vysokej rýchlosti, aj v zatáčkach. Teraz to absolútne cítiť ako bajk, ktorý riadite a kontrolujete, a nie že iba idete, ako motor diktuje.

A na tému motora, bol fantasticky. Sila je hojná a väčšia ako kedy budete potrebovať, ale ľahko sa používa a je rovnako doma stúpaniach po cestičkách alebo silno vytáčaný. Pristane mu, keď sa jazdi v krátkych pohyboch a na plný plyn alebo keď sa točivý moment vytúruje na smrť, čo špeciálne vyzýva klubových jazdcov, a keď sa kolesa raz začnú točiť, všetko, čo potrebujete spraviť je preradiť na vyššiu rýchlosť a nechať podvozok všetko vrátiť. Tento motocykel skutočne polichotí každému jazdcovi.

Parametre
ModelEC 450 FSR (2008)
Zdvihový objem449 cc
Typčtyřdobý, čtyřventilový OHC
Počet válcůjeden
Chlazeníkapalinové
Vrtání a zdvih97×60.8 mm
Výkon50 k při 9.500 1/min
Kroutící moment44 Nm při 6.750 1/min
KarburátorMagneti Marelli elektronickým vstřikováním
Zapalovánízačleněno v elektronickém vstřikovacím systému
Spojka hydraulicky ovládaná, vícelamelová v olejové lázni
Převodovkašestistupňová
Startováníelektrické, pedálem
Typ rámu deltabox z trubek D profilu , kyvná vidlice hliníková
Přední vidliceUpside-down Marzzochi 45 mm, zdvih 295 mm
Zadní tlumičplně seříditelný Sachs uchycen na vahadla, zdvih 310 mm
Přední brzda kotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 260 mm
Zadní brzdakotoučová, pumpa a dvoupístkový třmen typu Nissin, průměr kotouče 220 mm
Kola D.I.D ráfky typu U 21"/18" s pneumatikami Michelin
Rozvor kol1465 mm
Výška sedla940 mm
Hmotnost118 kg
Palivová nádržplastová na 7,5 litru

Zdroje: tmxnevs.co.uk a gasgasmoto.cz

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 5
o3.jpg
o4.jpg
header.jpg
o5.jpg
o2.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

kajo, 22.02.2008 07:39
To som zvedavy kto tu zacne prvy spominat inu znacku :lol: :lol:

gipies, 22.02.2008 07:45
emil, nabuduce never velmi translatoru a ked uz nic ine, tak aspon prestylizuj vety z anglickej gramatiky do slovenciny. :hacker:

Inac, vdaka ti za clanocek. :D :roll:

JURIPKO, 22.02.2008 08:37
Emil dik za čitko môj taky maly postreh EC200 a EC250 dost prekombinovane kolena vyfukou :-|

admin, 22.02.2008 09:16
JURIPKO: preco myslis, klasika 2T

JURIPKO, 22.02.2008 09:26
Sa mi zda ,že v smere jazdy do lavej strany to koleno nejako velmi trči a je dost možne že každy pad si to odnesie,ale fotka to môže skreslovat.

Petooo, 22.02.2008 09:34
Preložené to nieje bohvie ako. Ale dikes.
Vychválená do neba. Podľa tohto článku GG najlepšia moto pre každého !! ??

tomas3, 22.02.2008 10:35
mas recht - toMxx takto to bude lepsie - radsej co najskor mazat flame

domco, 22.02.2008 13:15
juripko- to len fotka ta blbo skresluje, videl som nazivo uplne normalny tvar ako na inych enduro 2t , trci ale je to normal B-)

domco, 22.02.2008 13:17
Ehm este by ma zaujimalo ci bude aj nejaky dlhy test dik

hato, 22.02.2008 13:32
vzadu dvojpiestikove brzdy? :roll: na obrazku to neni vidno....ci su dva piestiky oproti sebe? :bla:

emil, 22.02.2008 14:12
To pre všetkých,snažil som sa ako som vedel,angličtinu som neštudoval ani som vAnglicku nikdy nebol ,takisto som nepoužil žiadny elektronický slovník. Viem,že to nieje dokonalé ale bolo toho dosť a už sa mi to nechcelo prerábať a doplňovať.To viem aj sám, že to nie je bezchybné ale ak to niekomu vadí nabuduce to môže spravit lepšie.

vlke, 22.02.2008 15:13
dík za článok

volodaj, 22.02.2008 15:52
emil: dík za článok, kope ľudí čo nevedia po anglicky vôbec pomôže aj niečo takéto

mamaloosa, 22.02.2008 16:56
Emil fajny clanok, myslim ze rozumeli vsetci, aspon ti co chceli rozumet.

Co sa tyka GASu tak ten rozdiel v designe oproti 07 je fakt podstatny krok vpred , najme oproti tym stvorcatym svetlam z predchadzajucich rocnikov, konecne!....

svetu mier

madMX, 22.02.2008 18:17
neviem preco, ale mna GasGas nikdy neoslovil a nezmenilo sa to ani modelmi 08 :-/ .
Emil odkial si to prekladal? noviny T+MX obcas kupim, su fakt dobre, kazdy tyzden-aktualne.

otino, 22.02.2008 19:56
Ani u mňa moc ešte nezabodoval. Príde mi to kopírovanie z ostatných motoriek.Nič nové.
2takt ok, ale 4takt od GG ani náhodou.

Ináč dik Emil, aspoň niečo nové

admin, 22.02.2008 23:23
otino: podme na to logicky - ako urobit motorku aby si nekopiroval inych? Nedas tam karburator a pridas jedno koleso...? :roll:

emil, 07.03.2009 00:08
Tak som sa na to pozrel po roku a je to naozaj hrozné :grin: mal som sa tomu povenovať viac ale bol som lenivý,nikdy viac :D

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   August 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 22.08.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 05.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: skrátené enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 06.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: skrátené enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky